Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Einde seizoen is te laat. Je moet nu al bouwen richting komend seizoen. PSV moet de keuze dus nu al maken. Ga je door met Ruud, ongeacht je 2de, 3de of 5de wordt of stop je ermee.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Olai
Lid 2e elftal
Posts: 187
Joined: 04 Nov 2020, 16:51

We zijn een fatsoenlijke club en met een tussenpaus voor 2 maanden schiet je niets op.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Guus Til eraf omdat hij in de 75e minuut kramp had tegen de nummer laatst. Ik vind het tegen Barcelona al onacceptabel....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Dat hoeft toch niet? Ruudje kan het seizoen afmaken en PSV kan bouwen met de nieuwe trainer richting komend seizoen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Frank
Lid 2e elftal
Posts: 155
Joined: 07 Jan 2022, 20:31
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 12 Mar 2023, 17:50
Frank wrote: 12 Mar 2023, 17:49 Zal Ruud überhaupt een idee hebben wat hij nou eigenlijk wil?
Ja. Winnen. Of bedoel je hoe?
In ieder geval een spelidee. Ik zie het namelijk niet.
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Dat er in mijn ogen ( en mogelijk dat ik als leek het helemaal verkeerd zie) totaal geen idee in het spel zit. Hoog druk zetten, inzakken zeg het maar, vind ik schandalig na al.die maanden. Maar het niet voor elkaar krijgen een team scherp te krijgen en zoveel spelers die totaal door de.ondergrens zakken is PSV onwaardig. Het is iedere wedstrijd hopen op een paar acties van individuele klasse om tot winst te komen. Ik krijg sterk het idee dat Ruud weinig doet met de inbreng van Fred. Die.werd toch vaak geprezen om zijn tactiek. Het spijt me voor Ruud, maar dit moeten echt zijn laatste maanden zijn bij PSV.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Het probleem is dat Van Nistelrooij de mindere fases in een wedstrijd steeds als een incident ziet, terwijl dit iets structureels is en wat wekelijks terugkomt. Vorige week na een goede eerste helft tegen RKC was de tweede helft ook dramatisch en was een tegengoal niet onlogisch geweest. Daardoor gaat het ook vaak mis en heeft PSV al 23 verliespunten en is het tegen het slechtste Sevilla van de laatste 20 jaar uitgevlogen wat ook echt niet nodig is geweest. Dus zal Van Nistelrooij de kern van het probleem niet aan kunnen pakken en zal je dit de rest van het seizoen blijven zien waarbij pech/geluk en wat individuele klasse de eindklassering zullen bepalen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 12 Mar 2023, 18:21 Einde seizoen is te laat. Je moet nu al bouwen richting komend seizoen. PSV moet de keuze dus nu al maken. Ga je door met Ruud, ongeacht je 2de, 3de of 5de wordt of stop je ermee.
In een ideale wereld werkt dit zo, maar ik begrijp er echt geen fluit van dat je dit blijft roepen in de wetenschap dat PSV allang een keuze heeft gemaakt. Het is helemaal geen vraagstuk. Ruud blijft zitten. En als hij door een mirakel nog een of meerdere prijzen pakt, dan is er voor de leiding natuurlijk helemaal geen reden om afscheid te nemen.

Overigens was vandaag wel erbarmelijk. Het ergste vind ik ook dat ze bij PSV collectief roepen dat ze revanche willen nemen. Vervolgens zit je ernaar te kijken en gebeurt er helemaal niks als Cambuur aan de bal is. Lekker afwachten en zelfs dat ging de jongens niet goed af. Dan win je wel met 5-2, maar het was een slechte wedstrijd.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 12 Mar 2023, 19:53
Juancho wrote: 12 Mar 2023, 18:21 Einde seizoen is te laat. Je moet nu al bouwen richting komend seizoen. PSV moet de keuze dus nu al maken. Ga je door met Ruud, ongeacht je 2de, 3de of 5de wordt of stop je ermee.
In een ideale wereld werkt dit zo, maar ik begrijp er echt geen fluit van dat je dit blijft roepen in de wetenschap dat PSV allang een keuze heeft gemaakt. Het is helemaal geen vraagstuk.
Pardon? Dat weet je helemaal niet. Of misschien is er nog een klein duwtje nodig om iedereen onboard te krijgen voor die beslissing. Er gaan natuurlijk nogal wat bestuursleden onderuit.

Als de keuze allang gemaakt is dat Ruudje blijft zitten, ongeacht de stand op de ranglijst zijn we mooi klaar. Dan hebben we niet alleen een matige trainer maar ook een stel egoisten in het bestuur die het belang van PSV niet voorop zetten.

Ik kan me niet voorstellen dat die mensen naar PSV kijken en denken, Goh het gaat best lekker, er zit genoeg ontwikkeling in dus we lekker zo verder het uitermate belangrijke komende seizoen in.

Zolang een Brands niet communiceert dat hoe dan ook Ruud blijft zitten... Is er nog niks zeker.
Last edited by Juancho on 12 Mar 2023, 19:58, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

We hebben genoeg kleine duwtjes gehad. Er is niet genoeg onvrede, spelers gaan er gewoon voor, er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat men actief nadenkt over ontslag.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Nou dan zijn we eruit. We zijn mooi klaar. Bij deze besloten.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 12 Mar 2023, 19:57 We hebben genoeg kleine duwtjes gehad. Er is niet genoeg onvrede, spelers gaan er gewoon voor, er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat men actief nadenkt over ontslag.
Dat weiger ik te geloven. Er zijn altijd grenzen, ookal is er al iets besloten. Dan komen er een keer bepaalde krachten los die alles op zijn kop gooit.

Wat mij betreft mag de ontevredenheid vanuit het publiek ook wel veel meer zijn. Stook het vuurtje maar meer aan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ykhim wrote: 12 Mar 2023, 19:57 We hebben genoeg kleine duwtjes gehad. Er is niet genoeg onvrede, spelers gaan er gewoon voor, er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat men actief nadenkt over ontslag.
Ondanks dat ik graag een andere staf zie denk ik dat dit wel klopt. Echt nul aanwijzingen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Natuurlijk zijn er grenzen. Maar er is eigenlijk geen enkel signaal dat erop duidt dat die grenzen inmiddels bereikt zijn. Daarvoor vervalt PSV niet genoeg in totale chaos.

Men zal ongetwijfeld hopen op een Cocu-scenario. Of dat realistisch is: wie weet. Maar vanuit die lens bekeken is het logisch dat ze hem er nu niet uitgooien, zeker niet wanneer we nog twee prijzen zouden kunnen pakken. Dat je daar als pessimist of realist niet in gelooft, betekent niet dat PSV daar ook maar het kortetermijnbeleid op moet afstemmen. Nu iedereen ontslaan en je pakt sowieso geen prijzen hoor.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat Brands simpel man is en de stand leidend laat zijn voor een keuze om een trainer te ontslaan. Daarbij heeft Brands Ruud overgehaald om in een moeilijke periode in te stappen als beginnend trainer op het hoogste niveau. Dus dat betekent dat Ruud iets meer krediet krijgt. Feit is dat we nu op 3pt van de koploper staan, misschien 6pt straks. We zitten dus heel dicht op de koploper. Conclusie: op basis van de feiten is er op dit moment geen enkele aanleiding om over een ontslag van Ruud na te hoeven denken.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Dit is echt de slechtste trainer die we in lange tijd gehad hebben. Onder van Bommel was er in ieder geval nog een plan. Ruud doet gewoon maar wat.
Standbeeld wrote: 12 Mar 2023, 20:32 Ik denk dat Brands simpel man is en de stand leidend laat zijn voor een keuze om een trainer te ontslaan.
Dat zou heel gek zijn. Want dan kijk je dus met name naar het presteren van je concurrenten in plaats van naar dat van jezelf. Als zij het maar slecht genoeg doen mag je trainer blijven zitten.

Zo moet je nooit kijken imo, het gaat puur om jezelf. Want je concurrent kan ook ontzettend sterk zijn, daar heb je nou eenmaal geen invloed op.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli wrote: 12 Mar 2023, 20:33 Dit is echt de slechtste trainer die we in lange tijd gehad hebben. Onder van Bommel was er in ieder geval nog een plan. Ruud doet gewoon maar wat.
Hoewel ik niet kan genieten van het spel van Ruud, geloof ik niet dat hij maar wat doet. Er zit wel een plan achter, alleen het is een slecht plan. Het falen van de concurrentie houdt Ruud levend, maar als onze concurrentie het volgend seizoen op de rit krijgt dan hebben we een groot probleem. Want ik zie het onder Ruud niet heel veel beter worden namelijk. We doen het nu dan wel met een redelijk vaste opstelling, maar dat wordt aankomend seizoen gewoon weer opnieuw testen gezien alle te verwachten wisselingen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli wrote: 12 Mar 2023, 20:33Dat zou heel gek zijn. Want dan kijk je dus met name naar het presteren van je concurrenten in plaats van naar dat van jezelf. Als zij het maar slecht genoeg doen mag je trainer blijven zitten.
Je moet altijd naar je concurrentie kijken in het voetbal. Voetbal en kampioen worden draait namelijk om meer punten halen dan je concurrentie. De waarde van het aantal punten dat je in een seizoen behaalt zegt alleen wat in verhouding tot de punten behaald door de concurrentie.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Oke, daar ben ik het totaal mee oneens. Je kunt alleen je eigen presteren maar beïnvloeden dus dat is het enige dat telt. Voor PSV moet de lat rond de 80-85 punten liggen. Haal je die dan word je vanzelf ergens kampioen en minimaal telkens 2e.

Dat is een veel gezondere benadering dan je eigen beoordeling af laten hangen van wat de concurrentie doet. Dat zorgt er namelijk voor dat je bij slecht presteren van die concurrenten je ogen sluit voor je eigen prestaties en dat je bij goed presteren van je concurrentie mogelijk verkeerde beslissingen neemt.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli wrote: 12 Mar 2023, 20:57 Oke, daar ben ik het totaal mee oneens. Je kunt alleen je eigen presteren maar beïnvloeden dus dat is het enige dat telt. Voor PSV moet de lat rond de 80-85 punten liggen. Haal je die dan word je vanzelf ergens kampioen en minimaal telkens 2e.

Dat is een veel gezondere benadering dan je eigen beoordeling af laten hangen van wat de concurrentie doet. Dat zorgt er namelijk voor dat je bij slecht presteren van die concurrenten je ogen sluit voor je eigen prestaties en dat je bij goed presteren van je concurrentie mogelijk verkeerde beslissingen neemt.
Ik ben het niet volledig met je oneens, maar probeer een verhaal te schetsen waarom Ruud nu nog onze trainer is. Als je jouw insteek zou gebruiken dan zou Ruud namelijk ontslagen moeten worden/zijn, aangezien het puntenaantal dat hij gaat behalen relatief laag is. Te laag voor PSV-begrippen. Alleen je kan je ogen ook niet volledig sluiten voor de concurrentie in deze. In het gunstigste geval word je nog kampioen doordat de concurrentie het nog slechter doet. Of 2e. Dan zou je een trainer buitengooien die de doelstellingen heeft behaald (Europees overwinteren en minimaal 2e worden).

Ik zei laatst al: ik kan mij zo maar één trainer heugen die het redelijk deed en alsnog buiten werd gegooid door matig spel. Dat was Keizer bij ajax. Dat zou Brands ook kunnen doen, maar gaat hij niet doen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

En dus sluit de directie en de RvC haar ogen. Enorm zorgwekkend wat PSV draait een uitermate belabberd seizoen wat in mijn ogen echt onacceptabel is. Wat ze in Amsterdam en Rotterdam doen moet je niet eens naar kijken. Als er ene moment was dat je door hun falen de titel kon pakken was het dit seizoen wel. Door eigen falen lukt dat alleen niet.

Verder eens dus met Makaveli. Ik houd oprecht mijn hart vast met deze leiding.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Nee, dat gaat hij nu niet doen. Als hij het eind van het seizoen dan maar doet want kampioen worden we toch niet.

Overigens heeft Ajax zijn trainer natuurlijk wel ontslagen in een vergelijkbare positie als de onze.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli wrote: 12 Mar 2023, 21:24 Nee, dat gaat hij nu niet doen. Als hij het eind van het seizoen dan maar doet want kampioen worden we toch niet.
Tsja, ik hoop het ook, maar denk niet dat het gaat gebeuren. Van de zomer hebben we weer eens een zak geld, nieuwe spelers en dan gaan we het nog maar eens proberen. Wat dat betreft eens met @Juancho: ook ik hou mijn hart vast.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Voor de 1000e keer gooit hij het op inzet.
Sorry maar wat een kul. Hoe kun je nu nog met inzet aankomen? Je zag gewoon dat het voor geen meter klopte de eerste 25 minuten. Het was zoeken omdat Cambuur vrij eenvoudig onze "tactiek" ontmanteld had.

Het is zo ongelofelijk statisch en voorspelbaar. Dit had v Bommel ook trouwens. Iedereen ten alle tijden op dezelfde positie vanuit het zelfde systeem. Waarom geen positiewisselingen? Het is PvA naar voren, Xavi naar binnen en Mwene terug blijven. Heel soms Guus naar rechts bij de opbouw.
Nou. Complex zeg. Waar is het druk zetten? Waarom alleen maar ballen van links naar rechts en terug? waarom zelden ballen door het midden ( a la Schmidt). Waarom geen overlaps? Waarom zo weinig diepgang en variatie bij Sangare en Veerman?
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Zijn we allemaal nog serieus verbaasd? Ruud is een topvent en een club held, maar hij ziet het gewoon niet. Het is een tactisch onbenul
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Post Reply