Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ittot wrote: 12 Mar 2023, 21:59 Voor de 1000e keer gooit hij het op inzet.
Sorry maar wat een kul. Hoe kun je nu nog met inzet aankomen? Je zag gewoon dat het voor geen meter klopte de eerste 25 minuten. Het was zoeken omdat Cambuur vrij eenvoudig onze "tactiek" ontmanteld had.
Ik ben het hier dan weer niet mee eens. Ik vind het helemaal geen kul. Als je ziet hoe sommige spelers het eerste halfuur duels aangaan, dat heeft niks te maken met tactiek, maar met slapheid en misschien ook wel gemakzucht. Ik vind dat echt heel kwalijk als je eerder dit seizoen 3-0 verloren hebt én daags voor deze wedstrijd gaat lopen roepen dat je uit bent op revanche. Op dat vlak een slechte beurt van zowel staf als spelers. Het zal ongetwijfeld ook hand in hand gaan met een tekortschietende tactiek, maar als je kijkt naar hoe Ramalho, Sangaré, Mwene en van Aanholt in eerste instantie al duels verliezen... Dat is gewoon een kwestie van de wedstrijd op halve kracht aanvliegen. Ik snap wel dat Ruud zich daarover opwindt.

Inzet is alleen niet het grootste probleem van dit PSV. Het is binnen het grotere geheel een kleiner element dat, met name tegen kleinere teams, niet in orde is. Maar het geeft Ruud wel een makkelijke uitweg. Gaan klagen over een gebrek aan inzet en dergelijke is gewoon het makkelijkste excuus wat je na zo'n wedstrijd kunt aandragen. Dat het een tactisch wanorde is, dát is het echte probleem, maar daar hoor je Ruud niet over. Misschien omdat 'ie dat niet voor de camera wil zeggen en dat soort dingen liever intern houdt, misschien omdat hij het daadwerkelijk niet ziet. En je kunt het fans na de laatste maanden moeilijk kwalijk nemen dat ze steeds meer neigen naar dat laatste.

Het krankzinnige is natuurlijk dat PSV nog steeds gewoon de beker en de titel kan pakken. Dan zou alles goed moeten vallen en elders weer niet, maar het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn wanneer we alle binnenlandse prijzen binnenslepen met dit voetbal.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United

We zijn een nette club. Dat is aan de ene kant bewonderenswaardig en 1 van de redenen dat ik supporter ben. Aan de andere kant worden daardoor noodzakelijke, moeilijke beslissingen vooruitgeschoven of niet gemaakt. Dat breekt ons gewoon op.

De trainer RvN is niet goed genoeg voor PSV. Kan hij verder weinig aan doen, de directie heeft hem veel te vroeg naar voren geschoven. Hij had elders meer ervaring moeten opdoen. Dus net als bij MvB wederom een clubicoon te vroeg voor de leeuwen gegooid. Niet geleerd van het verleden.

Het mag van mij wel wat minder provinciaals en ons kent ons in de organisatie, zal de club goed doen. Op Schmidt na veelal oud voetballers als trainer gehad met alleen Cocu die succesvol is geweest. Maar die had ook betere spelers natuurlijk.

We moeten stoppen met de Ruttens, VoH, Fabers en JdJ van deze wereld. Gemoedelijk is leuk, maar het is en blijft een BVO. Je moet presteren.

Zakelijk gezien moet je keihard zijn en constateren dat het niet werkt. Afscheid nemen is het beste. Maar dat gaat niet gebeuren omdat we te klein denken.

Ajax doet het wel gewoon en dat heeft vooralsnog succes. Tuurlijk is het nog vroeg en was Schreuder geen clubicoon, maar zij doen het wel. Daadkracht, dat mis ik bij ons. Doen wat je moet doen, ongeacht de persoon en voetballer die RvN was.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Clubmensen kan wel, ze moeten alleen wel de kwaliteiten hebben. En in dit geval, en eerder al bij v. Bommel gaat het daar gruwelijk mis. In beide gevallen kende de club ze al en toch moesten ze coaches worden. Bij het maken van die besluiten is echt iets fundamenteels fout gegaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Er zit zoveel meer in dit team dan dat ze nu constant op de mat leggen, die laatste goal is daar een perfect voorbeeld van. Zet Xavi en Silva dichterbij elkaar, die hebben de techniek om lekker te combineren door de as en laat het elftal compact staan, voetballend ga je dan al veel meer uit dit elftal halen. Het staat merendeel van de wedstrijd allemaal zo ver uit elkaar, dan kom je gewoonweg niet aan voetballen toe. Vandaag win je dan, maar je speelt tegen Cambuur, een ploeg dat helemaal niets voorstelt. En we hadden er zo 4, 5 tegen kunnen krijgen.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26

Nou ben ik helemaal voor ingrijpen waar het Ruud betreft. Maar waarom zouden we moeten stoppen met de "Fabers van deze wereld"? Ernst heeft de schijn misschien een beetje tegen maar de jeugdopleiding heeft het toch nog nooit zo goed gedaan als de laatste jaren? Natuurlijk kan het altijd nog beter maar ik denk dat PSV op dat vlak niks te klagen heeft. Het is ook niet waar we het zwaar op afleggen ten opzichte van Ajax en Feyenoord. We hebben Ajax zelfs redelijk bijgehaald terwijl dit van oudsher hun kracht is. Je moet ook weer niet alles over 1 kam gaan scheren. Het is niet per se slecht alleen omdat het uit de club komt.

Ik lees overigens nog steeds dat PSV kampioen kan worden. Maar geloven die mensen nou werkelijk dat PSV al zijn resterende 9 wedstrijden gaat winnen en Feyenoord dan 6 punten verspeelt met dit programma voor de boeg?

Image

Dat lijkt me wel erg optimistisch gedacht. Het zou op zich al netjes zijn als we een wedstrijd of 7/8 van die 9 weten te winnen. Dat is alleen gezien de achterstand op Feyenoord en Ajax vrijwel zeker niet genoeg. PSV speelt in principe maximaal voor plek 2, realistischer is dat we 3e worden.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Niemand met enige realiteitszin zal PSV zien als titelfavoriet. Maar de club nu al afschrijven is ook niet erg zinnig. De kans dat het volgende week weer verder in elkaar schuift is best aanzienlijk, met daarbij verder de mogelijkheid Feyenoord en/of AZ nog Europees actief blijven, AZ en Ajax het lastigste schema hebben en Feyenoord en PSV vooral teams uit het rechterrijtje treffen die vechten tegen degradatie. Je loopt zelf al lang genoeg mee om te weten dat ranglijsten in deze fase van de competitie niet op voorhand alles zeggen en dat het juist tegen de kleintjes serieus kan gaan spoken, zeker in combinatie met kampioensstress. Op het moment dat vier clubs op 3 punten van elkaar staan, kan er echt van alles gebeuren.

Feyenoord lijkt favoriet en de kans dat wij het worden is verder niet groot, maar ook niet 0 hoor. Dat was het punt dat ik aanvankelijk maakte: je moet als clubleiding ook in overweging nemen wat de huidige toestand is. En zolang PSV meedoet, is het niet erg waarschijnlijk dat ze nu de beslissing maken om Ruud en staf eruit te gooien omdat het voetbal niet goed is, zeker niet als het wél gepaard gaat met zeges.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Het heeft geen zin om Ruud nu eruit te mikken met nog 9 wedstrijden te gaan, maar je zal wel stevig en hard moeten evalueren aan het einde van het seizoen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 12 Mar 2023, 22:40
Ittot wrote: 12 Mar 2023, 21:59 Voor de 1000e keer gooit hij het op inzet.
Sorry maar wat een kul. Hoe kun je nu nog met inzet aankomen? Je zag gewoon dat het voor geen meter klopte de eerste 25 minuten. Het was zoeken omdat Cambuur vrij eenvoudig onze "tactiek" ontmanteld had.
Ik ben het hier dan weer niet mee eens. Ik vind het helemaal geen kul. Als je ziet hoe sommige spelers het eerste halfuur duels aangaan, dat heeft niks te maken met tactiek, maar met slapheid en misschien ook wel gemakzucht. Ik vind dat echt heel kwalijk als je eerder dit seizoen 3-0 verloren hebt én daags voor deze wedstrijd gaat lopen roepen dat je uit bent op revanche. Op dat vlak een slechte beurt van zowel staf als spelers. Het zal ongetwijfeld ook hand in hand gaan met een tekortschietende tactiek, maar als je kijkt naar hoe Ramalho, Sangaré, Mwene en van Aanholt in eerste instantie al duels verliezen... Dat is gewoon een kwestie van de wedstrijd op halve kracht aanvliegen. Ik snap wel dat Ruud zich daarover opwindt.

Inzet is alleen niet het grootste probleem van dit PSV. Het is binnen het grotere geheel een kleiner element dat, met name tegen kleinere teams, niet in orde is. Maar het geeft Ruud wel een makkelijke uitweg. Gaan klagen over een gebrek aan inzet en dergelijke is gewoon het makkelijkste excuus wat je na zo'n wedstrijd kunt aandragen. Dat het een tactisch wanorde is, dát is het echte probleem, maar daar hoor je Ruud niet over. Misschien omdat 'ie dat niet voor de camera wil zeggen en dat soort dingen liever intern houdt, misschien omdat hij het daadwerkelijk niet ziet. En je kunt het fans na de laatste maanden moeilijk kwalijk nemen dat ze steeds meer neigen naar dat laatste.

Het krankzinnige is natuurlijk dat PSV nog steeds gewoon de beker en de titel kan pakken. Dan zou alles goed moeten vallen en elders weer niet, maar het zou natuurlijk te gek voor woorden zijn wanneer we alle binnenlandse prijzen binnenslepen met dit voetbal.
Ik ben het eigenlijk wel met mijn grote vriend Ykhim eens. Normaal vind ik het een zwakte bod om over instelling te spreken/klagen.

Echter vandaag zag je binnen 5 minuten passes van 10 meter mislukken, aannames mislukken, een slakken tempo spelen. Dan kan je nog zo'n geweldige tactiek hebben, hier was sprake van pure lamlendigheid. Werkelijk Godsgeklaagd als je met 3-0 van hun had verloren in de uitwedstrijd, iets wat Ruud op Vrijdag ook nog aan gaf.

Nee, tactisch staat het nog steeds niet best, maar de instelling was ook ruk vandaag. En dat moet Ruud dan ook gewoon benoemen ipv sugarcoaten en over mooie goals beginnen of dat de 3 punten alleen tellen. Het enige waar ik het niet mee eens ben, is dat hij spreekt over een incident. Terwijl we nu al 8-10 'incidenten' hebben gehad dit seizoen. Dat is gewoon een patroon.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Was weer niet best. Vooral de eerste helft was belachelijk. Vond ons echt uitstralen dat we dit wel even konden doen op 70 procent maar daar zijn we lang niet goed genoeg voor.

Vind het wel in het voordeel van Ruud spreken dat hij al wedstrijden achter elkaar in dezelfde opstelling begint mits hij geen personele problemen heeft. Daar zit wel een stukje groei als coach in.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

We hebben gisteren gewonnen omdat Cambuur te slecht was om van te verliezen. De lamme tegen de blinde, het was een parodie op voetbal van beide kanten. Over een kampioenschap hoeven we het echt niet te hebben, de vraag is of we nog een plekje kunnen stijgen maar dan houdt het wel op.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

ruuddevil wrote: 13 Mar 2023, 07:11Over een kampioenschap hoeven we het echt niet te hebben, de vraag is of we nog een plekje kunnen stijgen maar dan houdt het wel op.
En dat is behoorlijk zonde. Als je kijkt naar Ajax dan was dit seizoen voor PSV de uitgelezen kans om weer richting titel te gaan. Nu moeten ze misschien wel weer een jaar of 5 wachten op zo'n kans. Echt een gemiste kans.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Of misschien niet. Zo ver in de toekomst valt namelijk niet te voorspellen.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Ruud is een prachtig uithangbord voor de club, heeft aantrekkingskracht op spelers maar is helaas (nog) geen goede trainer voor een topclub. Het is lastig om het sentiment los te laten en te zien dat het gewoon niet goed is en de ontwikkeling onzichtbaar. Als eerder gezegd; te vroeg, te snel, niet geleerd van eerdere ervaringen.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 01:23 Echter vandaag zag je binnen 5 minuten passes van 10 meter mislukken, aannames mislukken, een slakken tempo spelen.
Of je hebt een tactiek waarin er flink druk vooruit wordt gezet, waardoor het veld veel kleiner wordt, de tegenstander weinig tijd en ruimte krijgt en je daardoor het hele team ook dwingt om actief en betrokken te zijn.

Ruud vraagt zelf om een slakkentempo, om stilstaande spelers, om een te groot veld, om gaten overal.
Dan kan hij wel wijzen naar zoiets als inzet, maar helaas mist hij een spiegel. Daar begint namelijk alles.

Til is een 'loopwonder', als die na 75 minuten kramp krijgt dan weet je dat hij veel te veel meters heeft gemaakt. Maar dat is logisch met zo'n falende tactiek.
En als Til het al niet meer kan belopen, dan weet je meteen hoe de rest eraan toe is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Ren Höek wrote: 13 Mar 2023, 10:58
Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 01:23 Echter vandaag zag je binnen 5 minuten passes van 10 meter mislukken, aannames mislukken, een slakken tempo spelen.
Of je hebt een tactiek waarin er flink druk vooruit wordt gezet, waardoor het veld veel kleiner wordt, de tegenstander weinig tijd en ruimte krijgt en je daardoor het hele team ook dwingt om actief en betrokken te zijn.

Ruud vraagt zelf om een slakkentempo, om stilstaande spelers, om een te groot veld, om gaten overal.
Dan kan hij wel wijzen naar zoiets als inzet, maar helaas mist hij een spiegel. Daar begint namelijk alles.

Til is een 'loopwonder', als die na 75 minuten kramp krijgt dan weet je dat hij veel te veel meters heeft gemaakt. Maar dat is logisch met zo'n falende tactiek.
En als Til het al niet meer kan belopen, dan weet je meteen hoe de rest eraan toe is.
Helemaal gelijk, en buiten dat: als de trainer slecht spel keer op keer koppelt aan inzet, dan moet je je ook afvragen of je zelf als trainer in staat bent om je team te motiveren. Want dat inzet-verhaal heeft hij al minimaal 10 keer geroepen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Robson de Souza wrote: 13 Mar 2023, 11:04Helemaal gelijk, en buiten dat: als de trainer slecht spel keer op keer koppelt aan inzet, dan moet je je ook afvragen of je zelf als trainer in staat bent om je team te motiveren. Want dat inzet-verhaal heeft hij al minimaal 10 keer geroepen.
Juist. Notabene tegen een team dat je eerder volledig voor schut zette en met een 3-0 nederlaag terug de bus intrapte. En dan slap beginnen? Ik had de hele kleedkamer vol gehangen met krantenkoppen van die wedstrijd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

Ren Höek wrote: 13 Mar 2023, 10:58Ruud vraagt zelf om een slakkentempo, om stilstaande spelers, om een te groot veld, om gaten overal.
Dan kan hij wel wijzen naar zoiets als inzet, maar helaas mist hij een spiegel. Daar begint namelijk alles.

Til is een 'loopwonder', als die na 75 minuten kramp krijgt dan weet je dat hij veel te veel meters heeft gemaakt. Maar dat is logisch met zo'n falende tactiek.
En als Til het al niet meer kan belopen, dan weet je meteen hoe de rest eraan toe is.
Ik denk dat je het goed zegt, het feit dat Til na 75 minuten al kramp heeft zegt alles. Dan zijn de ruimtes die belopen moeten worden gewoon veel en veel te groot. Ik geloof oprecht niet dat ligt aan de inzet van de spelers. Natuurlijk heb je de ene wedstrijd net wat meer zin of net wat meer energie maar ik weet zeker dat ze daar allemaal op het veld staan om te winnen en gewoon 100% geven.

Nog een ding trouwens. Je speelt thuis tegen de nummer 18 van de eredivisie. En je hebt de gehele tweede helft minder!!! balbezit dan Cambuur Leeuwarden. Minder. Thuis. Tegen de nummer 18. Laat dat ff op ons inwerken. En dáár is Ruud tevreden mee. Er klopt helemaal niets van het druk zetten. We krijgen zelden een tegenstander goed onder druk. Het kan toch niet dat tegenstanders zo makkelijk tegen ons voetballen? Het is niet zo dat Cambuur 2 keer over de middenlijn is geweest. Ze hebben de 2e helft langer de bal gehad dan ons en daarnaast nog een paar grote kansen gecreëerd. Het is echt vd zotte.

Ruud zou er goed aan doen om een jaartje Nagelsman, een jaartje Guardiola en een jaartje Arteta te volgen. Hij lijkt mij slim zat en ik denk dat hij veel aspecten vh trainerschap wel beheerst maar zijn kijk op voetbal is echt niet meer van deze tijd.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Ittot wrote: 13 Mar 2023, 11:20
Ren Höek wrote: 13 Mar 2023, 10:58Ruud vraagt zelf om een slakkentempo, om stilstaande spelers, om een te groot veld, om gaten overal.
Dan kan hij wel wijzen naar zoiets als inzet, maar helaas mist hij een spiegel. Daar begint namelijk alles.

Til is een 'loopwonder', als die na 75 minuten kramp krijgt dan weet je dat hij veel te veel meters heeft gemaakt. Maar dat is logisch met zo'n falende tactiek.
En als Til het al niet meer kan belopen, dan weet je meteen hoe de rest eraan toe is.
Ik denk dat je het goed zegt, het feit dat Til na 75 minuten al kramp heeft zegt alles. Dan zijn de ruimtes die belopen moeten worden gewoon veel en veel te groot. Ik geloof oprecht niet dat ligt aan de inzet van de spelers. Natuurlijk heb je de ene wedstrijd net wat meer zin of net wat meer energie maar ik weet zeker dat ze daar allemaal op het veld staan om te winnen en gewoon 100% geven.

Nog een ding trouwens. Je speelt thuis tegen de nummer 18 van de eredivisie. En je hebt de gehele tweede helft minder!!! balbezit dan Cambuur Leeuwarden. Minder. Thuis. Tegen de nummer 18. Laat dat ff op ons inwerken. En dáár is Ruud tevreden mee. Er klopt helemaal niets van het druk zetten. We krijgen zelden een tegenstander goed onder druk. Het kan toch niet dat tegenstanders zo makkelijk tegen ons voetballen? Het is niet zo dat Cambuur 2 keer over de middenlijn is geweest. Ze hebben de 2e helft langer de bal gehad dan ons en daarnaast nog een paar grote kansen gecreëerd. Het is echt vd zotte.

Ruud zou er goed aan doen om een jaartje Nagelsman, een jaartje Guardiola en een jaartje Arteta te volgen. Hij lijkt mij slim zat en ik denk dat hij veel aspecten vh trainerschap wel beheerst maar zijn kijk op voetbal is echt niet meer van deze tijd.
Je ziet het in de samenvatting al bij de 0-1. Sangare heeft de bal en Til staat al in de spits, naast Silva.
Tactisch klopt er echt helemaal niks van bij Van Nistelrooij. Het is echt een Jan Mulder trainer, gewoon 11 spelers opstellen en ze redden zich zelf wel in het veld.
Hij schuift met spelers alsof het allemaal niks uitmaakt, er zit totaal geen ingewerkt idee achter.
Cambuur heeft veel mindere spelers, maar speelde veel verzorgder en met veel meer idee. En dan krijg je tegen ons genoeg ruimte om te voetballen en gevaarlijk te zijn.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Juancho wrote: 12 Mar 2023, 20:00
Ykhim wrote: 12 Mar 2023, 19:57 We hebben genoeg kleine duwtjes gehad. Er is niet genoeg onvrede, spelers gaan er gewoon voor, er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat men actief nadenkt over ontslag.
Dat weiger ik te geloven. Er zijn altijd grenzen, ookal is er al iets besloten. Dan komen er een keer bepaalde krachten los die alles op zijn kop gooit.

Wat mij betreft mag de ontevredenheid vanuit het publiek ook wel veel meer zijn. Stook het vuurtje maar meer aan.
Wat bedoel jij met die laatste opmerking?

Hoewel ik het eens ben met @Heruone zijn opmerking hierboven dat je na het seizoen stevig moet evalueren en bekijken wat je gaat doen wat betreft de trainer, ben ik echt ontzettend blij dat de ontevredenheid vanuit het publiek geen Schreuder achtige vormen aanneemt. Wat schiet je daarmee op? En buiten dat is van Nistelrooij iemand die ontzettend veel voor de club betekend heeft en zich echt mega correct opstelt. Werkt de ballen uit zijn broek. Is een perfect uithangbord. Als we aan het eind van het seizoen bepalen dat hij tekort komt en we met een ander verder gaan: prima. Maar ik mag hopen dat we geen spandoeken, witte zakdoekjes of 'Ruud rot op' gaan zien/horen.

Weet niet of jij dat bedoelt hoor, maar dacht er gisteren in het stadion in ieder geval even aan dat ik hoop dat we Ruud gewoon met het respect blijven behandelen die hij verdiend.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 13 Mar 2023, 00:42 Het heeft geen zin om Ruud nu eruit te mikken met nog 9 wedstrijden te gaan, maar je zal wel stevig en hard moeten evalueren aan het einde van het seizoen.
Dat lijkt mij nogmaals rijkelijk te laat. Als er uit die evaluatie namelijk komt dat je niet verder wil zal je alsnog een nieuwe trainer moeten zoeken en daarmee plannen moeten maken. Bovendien zou het wel echt wanbeleid zijn als die laatste potjes bepalend zijn voor de mening/visie over je huidige trainer. Als je nu nog niet weet wat je komend seizoen wil als club zijn we mooi de sjaak.

@Johnnie Walker

Wat bedoel jij met die laatste opmerking?

Ons meer laten gelden na weer een bagger pot voetbal. Of een afschuwelijke 1e helft waarbij spelers met een striemend fluitconcert naar binnen gaan. Dus voor de duidelijkheid, nee ik pleit niet voor enige vorm van agressiviteit. Nooit. Maar je als als fans de druk en onrust wel opvoeren op een verbale en misschien wel cynische manier (het Reker waar is die beker niveau :mrgreen: )
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Juancho wrote: 13 Mar 2023, 11:41Bovendien zou het wel echt wanbeleid zijn als die laatste potjes bepalend zijn voor de mening/visie over je huidige trainer. Als je nu nog niet weet wat je komend seizoen wil als club zijn we mooi de sjaak.
Wees niet bang. Dat weten ze wel. Ruud mag nog een jaartje aanrommelen om ergens in november een Van Bastentje te doen ben ik bang. Maar dan is het jaar al verloren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Robson de Souza wrote: 13 Mar 2023, 11:04
Ren Höek wrote: 13 Mar 2023, 10:58

Of je hebt een tactiek waarin er flink druk vooruit wordt gezet, waardoor het veld veel kleiner wordt, de tegenstander weinig tijd en ruimte krijgt en je daardoor het hele team ook dwingt om actief en betrokken te zijn.

Ruud vraagt zelf om een slakkentempo, om stilstaande spelers, om een te groot veld, om gaten overal.
Dan kan hij wel wijzen naar zoiets als inzet, maar helaas mist hij een spiegel. Daar begint namelijk alles.

Til is een 'loopwonder', als die na 75 minuten kramp krijgt dan weet je dat hij veel te veel meters heeft gemaakt. Maar dat is logisch met zo'n falende tactiek.
En als Til het al niet meer kan belopen, dan weet je meteen hoe de rest eraan toe is.
Helemaal gelijk, en buiten dat: als de trainer slecht spel keer op keer koppelt aan inzet, dan moet je je ook afvragen of je zelf als trainer in staat bent om je team te motiveren. Want dat inzet-verhaal heeft hij al minimaal 10 keer geroepen.
Heel valide punt welke nog niet voorbij is gekomen.
Of je het dus linksom of rechtsom ziet, er is eigenlijk geen reden om Ruud het vertrouwen te blijven geven. Want dat wat hij zelf ziet verbetert ook niet.

@Heruone ik vind dat je wel degelijk wat wint als je nu een andere trainer in ieder geval vastlegt voor volgend seizoen, danwel nu aanstelt. Die kan zien welke spelers van de zomer weg mogen, wat hij wil hebben etc. Kan Stewart nu al aan de bak ipv in augustus wanneer het te laat is.

Volgend seizoen is echt do or die he
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 11:47
Juancho wrote: 13 Mar 2023, 11:41Bovendien zou het wel echt wanbeleid zijn als die laatste potjes bepalend zijn voor de mening/visie over je huidige trainer. Als je nu nog niet weet wat je komend seizoen wil als club zijn we mooi de sjaak.
Wees niet bang. Dat weten ze wel. Ruud mag nog een jaartje aanrommelen om ergens in november een Van Bastentje te doen ben ik bang. Maar dan is het jaar al verloren.
En dan neemt Fred het over tot het einde van het seizoen.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Juancho wrote: 13 Mar 2023, 11:41
Heruone wrote: 13 Mar 2023, 00:42 Het heeft geen zin om Ruud nu eruit te mikken met nog 9 wedstrijden te gaan, maar je zal wel stevig en hard moeten evalueren aan het einde van het seizoen.
Dat lijkt mij nogmaals rijkelijk te laat. Als er uit die evaluatie namelijk komt dat je niet verder wil zal je alsnog een nieuwe trainer moeten zoeken en daarmee plannen moeten maken. Bovendien zou het wel echt wanbeleid zijn als die laatste potjes bepalend zijn voor de mening/visie over je huidige trainer. Als je nu nog niet weet wat je komend seizoen wil als club zijn we mooi de sjaak.

@Johnnie Walker

Wat bedoel jij met die laatste opmerking?

Ons meer laten gelden na weer een bagger pot voetbal. Of een afschuwelijke 1e helft waarbij spelers met een striemend fluitconcert naar binnen gaan. Dus voor de duidelijkheid, nee ik pleit niet voor enige vorm van agressiviteit. Nooit. Maar je als als fans de druk en onrust wel opvoeren op een verbale en misschien wel cynische manier (het Reker waar is die beker niveau :mrgreen: )
Ik snap je. Ben het niet met je eens, maar ik snap je. :)
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 11:47
Juancho wrote: 13 Mar 2023, 11:41Bovendien zou het wel echt wanbeleid zijn als die laatste potjes bepalend zijn voor de mening/visie over je huidige trainer. Als je nu nog niet weet wat je komend seizoen wil als club zijn we mooi de sjaak.
Wees niet bang. Dat weten ze wel. Ruud mag nog een jaartje aanrommelen om ergens in november een Van Bastentje te doen ben ik bang. Maar dan is het jaar al verloren.
Alleen is dan niet alleen het jaar verloren, maar de komende 10 jaar.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Post Reply