Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Dat hij over inzet begint wil niet zeggen dat hij niet ziet dat het tactisch ook een rommeltje is. Maar als je kijkt naar hoe Ajax en Feyenoord hun wedstrijdjes winnen dan is PSV eigenlijk niet slechter of beter dan zij. Als je nu kijkt naar Ajax waar Schreuder/Heitinga binnen 3 punten staan van het o zo goede Feyenoord en het verschrikkelijk slechte PSV zegt wel iets over de huidige situatie.

Het begon was gewoon echt niet goed en daarmee maak je het jezelf onnodig moeilijk want Cambuur kwam echt niet met het vertrouwen om hier een resultaat te halen. Maar wij hadden te weinig energie en dat beetje energie wist Cambuur er vakkundig uit te halen door het tempo er compleet uit te halen. Na die tegentreffer kwam er veel meer urgentie en zag je dat de ruimtes ook groter worden. Til moet bij balverlies samen met de spits hoog druk zetten maar als we de bal hebben moet hij op het middenveld zijn als de bal achter rond gaat en als ze over de middellijn komen moet hij dicht bij de spits gaan spelen.

De rol van de backs is ook gewoon heel opvallend want soms staat van Aanholt echt ver naar binnen als halve 10 en dan staat Xavi aan de zijlijn (wat je niet wilt). Aan de andere kant heb je Bakayoko/El Ghazi heel erg aan de buitenkant staan maar waar Mwene dan aan de binnenkant en buitenkant eroverheen moet. Het lijkt dus alsof het bekende speelplan met een 3e CV en een hoge linkerkant is aangepast door enkel met een aanvallend betere RB te spelen. Die dynamiek hebben we overigens wel nodig dus dat is wel goed maar ik vind die rol van Pattie wel opmerkelijk. Als het doel is om op links van Aanholt diep te hebben en op rechts Bakayoko/El Ghazi dan valt er nog heeeeeel veeeeeel te finetunen.

Ik heb het gevoel alsof de keuzes voor Mwene Bakayoko en Ramalho goed hebben uitgepakt en een basis geven om door te groeien. Het zou heel jammer zijn om daar weer aan te gaan sleutelen voor de wedstrijd tegen Vitesse. Maar het probleem met Veerman-Sangaré is nog niet opgelost, maar met Xavi op 10, Silva op links en Luuk in de punt zou voldoende moeten zijn om te winnen tegen Vitesse.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Je kan natuurlijk zo uittekenen dat Feyenoord gaat verliezen in Amsterdam (gunstig voor PSV) maar dat PSV het zelf weer verneukt in Arnhem...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

De Realist wrote: 13 Mar 2023, 11:51
ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 11:47

Wees niet bang. Dat weten ze wel. Ruud mag nog een jaartje aanrommelen om ergens in november een Van Bastentje te doen ben ik bang. Maar dan is het jaar al verloren.
Alleen is dan niet alleen het jaar verloren, maar de komende 10 jaar.
Dit soort dramatische teksten zie ik hier vaak voorbij komen, maar dat is gewoon pure onzin; je doet je username hiermee niet echt eer aan. Ja, het is heel prettig om volgend seizoen bij de eerste twee te eindigen, maar dat massale wanhoopsdenken dat hier voorbij komt, mocht dat niet het geval zijn, is echt onvoorstelbaar. Een tweede plaats volgend jaar geeft sowieso al geen garantie op een tweede plaats en dus weer CL een jaar later, dus het is sowieso in eerste instantie niet meer dan eenmalige inkomsten vergeljikbaar met transferinkomsten. Verder gaat Nederland niet 10 jaar lang 2 vaste CL plekken hebben, dat zal normaal gesproken maximaal 4 jaar zijn, en het zou zelfs kunnen dat 1 of 2 jaar daarvan Nederland 3 vaste CL plekken heeft.

De enige manier waarop de komende 10 jaar verloren raken, is als we wanhopig gaan proberen bij de eerste twee te eindigen en daarmee alleen maar korte termijnbeslissingen gaan nemen die eigenlijk onverantwoord zijn, en niet met een duidelijke visie en beleid aan de slag gaan.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Juancho wrote: 13 Mar 2023, 12:14 Je kan natuurlijk zo uittekenen dat Feyenoord gaat verliezen in Amsterdam (gunstig voor PSV) maar dat PSV het zelf weer verneukt in Arnhem...
Ik denk dat winst van Feyenoord gunstiger is voor ons; dat vergroot de kans op de tweede plek.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

De Realist wrote: 13 Mar 2023, 11:49
Robson de Souza wrote: 13 Mar 2023, 11:04

Helemaal gelijk, en buiten dat: als de trainer slecht spel keer op keer koppelt aan inzet, dan moet je je ook afvragen of je zelf als trainer in staat bent om je team te motiveren. Want dat inzet-verhaal heeft hij al minimaal 10 keer geroepen.
Heel valide punt welke nog niet voorbij is gekomen.
Of je het dus linksom of rechtsom ziet, er is eigenlijk geen reden om Ruud het vertrouwen te blijven geven. Want dat wat hij zelf ziet verbetert ook niet.

@Heruone ik vind dat je wel degelijk wat wint als je nu een andere trainer in ieder geval vastlegt voor volgend seizoen, danwel nu aanstelt. Die kan zien welke spelers van de zomer weg mogen, wat hij wil hebben etc. Kan Stewart nu al aan de bak ipv in augustus wanneer het te laat is.

Volgend seizoen is echt do or die he
Als je nu een andere trainer voor volgend seizoen aanstelt, dan kan je per meteen afscheid nemen van Ruud en daarmee ook dit seizoen (vooruit, bekerwinst mogen we nog altijd op hopen onder een tussenpaus), want er is geen enkele reden voor hem om dan nog tot het uiterste te gaan dit seizoen noch voor de spelers, als al duidelijk is dat je als club niet met hem verder wil gaan.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam wrote: 13 Mar 2023, 12:17
Juancho wrote: 13 Mar 2023, 12:14 Je kan natuurlijk zo uittekenen dat Feyenoord gaat verliezen in Amsterdam (gunstig voor PSV) maar dat PSV het zelf weer verneukt in Arnhem...
Ik denk dat winst van Feyenoord gunstiger is voor ons; dat vergroot de kans op de tweede plek.
Vaker discussies over geweest maar als PSV geen kampioen kan worden (ik zie ons zelfs geen 2de worden) dan vind ik het gunstiger dat Ajax dat maar wordt. Die haal je toch niet in/bij terwijl ik juist niet wil dat Feyenoord dichter bij PSV komt doordat ze kampioen worden en die vele CL miljoen op zeker pakken.
Last edited by Juancho on 13 Mar 2023, 12:39, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

loginnaam wrote: 13 Mar 2023, 12:17
Juancho wrote: 13 Mar 2023, 12:14 Je kan natuurlijk zo uittekenen dat Feyenoord gaat verliezen in Amsterdam (gunstig voor PSV) maar dat PSV het zelf weer verneukt in Arnhem...
Ik denk dat winst van Feyenoord gunstiger is voor ons; dat vergroot de kans op de tweede plek.
Ik denk dat we nog voor het hoogst haalbare moeten gaan zolang het nog mogelijk is. Als Feyenoord verliest en eindelijk een tikkie krijgt mogen ze een week later tegen Sparta en dan moet ik het nog zien of ze daar 3 punten pakken.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 12:39
loginnaam wrote: 13 Mar 2023, 12:17

Ik denk dat winst van Feyenoord gunstiger is voor ons; dat vergroot de kans op de tweede plek.
Ik denk dat we nog voor het hoogst haalbare moeten gaan zolang het nog mogelijk is. Als Feyenoord verliest en eindelijk een tikkie krijgt mogen ze een week later tegen Sparta en dan moet ik het nog zien of ze daar 3 punten pakken.
Wat versta jij onder het hoogst haalbare?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 12:39Ik denk dat we nog voor het hoogst haalbare moeten gaan zolang het nog mogelijk is. Als Feyenoord verliest en eindelijk een tikkie krijgt mogen ze een week later tegen Sparta en dan moet ik het nog zien of ze daar 3 punten pakken.
Ik kan gewoon nooit voor Ajax zijn, maar mochten ze winnen en de boel implodeert daar ga ik de interviews met Slot echt 5x terugkijken. Vooral als hij een keer benadeeld is. Onterechte penalty 5 minuten nadat de blessuretijd al is afgelopen terwijl iedereen van Ajax heel vroeg inloopt en na het stoppen van de pingel iemand de rebound inschiet, de scheids affluit en de VAR niet ingrijpt. Waarna de arbiter zijn excuses aanbiedt maar zegt dat je ze soms mee hebt en soms tegen. Om vervolgens te zeggen dat hij heel graag in de eregalerij met arbiters wil hangen in de Arena en dat hij hoopt dat dit een goede sollicitatie is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ittot wrote: 13 Mar 2023, 12:57
11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 12:39

Ik denk dat we nog voor het hoogst haalbare moeten gaan zolang het nog mogelijk is. Als Feyenoord verliest en eindelijk een tikkie krijgt mogen ze een week later tegen Sparta en dan moet ik het nog zien of ze daar 3 punten pakken.
Wat versta jij onder het hoogst haalbare?
De titel en de beker?

Zelfs een gelijkspel zou niet slecht zijn maar dan heeft Feyenoord weer een kansje minder op instortingsgevaar.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 11:47
Juancho wrote: 13 Mar 2023, 11:41Bovendien zou het wel echt wanbeleid zijn als die laatste potjes bepalend zijn voor de mening/visie over je huidige trainer. Als je nu nog niet weet wat je komend seizoen wil als club zijn we mooi de sjaak.
Wees niet bang. Dat weten ze wel. Ruud mag nog een jaartje aanrommelen om ergens in november een Van Bastentje te doen ben ik bang. Maar dan is het jaar al verloren.
Met andere woorden, je hebt geen vertrouwen in de leiding van PSV dat zij de juiste conclusie zullen trekken?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

ruuddevil wrote: 13 Mar 2023, 13:20Met andere woorden, je hebt geen vertrouwen in de leiding van PSV dat zij de juiste conclusie zullen trekken?
Nee, vooralsnog niet. Al kan ik Stewart niet inschatten, daar is mijn hoop op gevestigd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ik sluit niet uit dat Ruud een betere selectie krijgt en hij het volgend jaar wel voor ons kan gaan doen. Niet omdat hij het verschil maakt maar dat de spelers voor hem het verschil maken. De vervanger van Sangaré is niet perse beter dan Sangaré maar die zou wel een betere fit kunnen zijn met Xavi en Veerman. Wellicht een nieuwe rechtsback die minstens zo goed is als Pattie zodat we andere accenten kunnen leggen. En een vervanger van Gakpo zodat Xavi op 10 kan blijven spelen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 13:24 Ik sluit niet uit dat Ruud een betere selectie krijgt en hij het volgend jaar wel voor ons kan gaan doen. Niet omdat hij het verschil maakt maar dat de spelers voor hem het verschil maken. De vervanger van Sangaré is niet perse beter dan Sangaré maar die zou wel een betere fit kunnen zijn met Xavi en Veerman. Wellicht een nieuwe rechtsback die minstens zo goed is als Pattie zodat we andere accenten kunnen leggen. En een vervanger van Gakpo zodat Xavi op 10 kan blijven spelen.
Dit is precies mijn verwachting hoe PSV het wil gaan doen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Dat dachten we vorig jaar ook. Ruud krijgt zo’n goed team dat ie niet kan falen. En toen stonden we 4e na 25 wedstrijden.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

We kunnen natuurlijk ook nog steeds kampioen worden waardoor er concrete interesse zal ontstaan voor onze succestrainer.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 13:24 Ik sluit niet uit dat Ruud een betere selectie krijgt en hij het volgend jaar wel voor ons kan gaan doen. Niet omdat hij het verschil maakt maar dat de spelers voor hem het verschil maken. De vervanger van Sangaré is niet perse beter dan Sangaré maar die zou wel een betere fit kunnen zijn met Xavi en Veerman. Wellicht een nieuwe rechtsback die minstens zo goed is als Pattie zodat we andere accenten kunnen leggen. En een vervanger van Gakpo zodat Xavi op 10 kan blijven spelen.
Sangaré weg en juist degene die dat prima kan overnemen loopt de deur uit omdat hij totaal geen vertrouwen heeft in Ruud verwacht ik.

Lekker Guti voor een miljoen of 4 verkopen en dan 8 miljoen uitgeven voor een speler die waarschijnlijk nog minder is ook.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16

Dat is hoe wij PSV kennen. Ik hoop dat Stewart daar zijn eigen draai aan gaat geven. Het is denk ik een gevoelsmens, maar je moet harde zakelijke beslissingen kunnen en durven nemen en dat heeft er de afgelopen jaren imo aan ontbroken. Het moest allemaal heel vredig en zolang de prestaties daar zijn is dat ook prima, maar het moet anders zijn als je geen kampioen word, jarenlang op een titel moet wachten of als je zoals nu aan een zijden draadje 4e staat. Dan hoort de pleuris uit te breken en moeten mensen op scherp staan. Ik hoop heel erg dat Stewart de boel gaat opschudden.

Ik vind het allemaal erg slap nu. We zijn nu al 5 jaar zonder titel en staan al maanden 4e en niemand die zegt: we gaan dit g#*!@#$ NU oplossen! Je hoort in deze tijden zelfs de koffiedame kritisch te beoordelen. Maar nee, we moeten heel politiek achter beslissingen blijven staan en bereid zijn om je sportieve doelen te laten varen, zodat we vooral niemand kwetsen. Zo kan iedereen blijven zitten, wachtend op de volgende heropbouw van het team.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Stewart zit natuurlijk in een lastige situatie. Hij kan wel veel willen, maar hij is volledig afhankelijk van directie en RvC tot hoever hij mag gaan. Hij kan wel een topspeler krijgen voor 15 miljoen maar dat gaat PSV natuurlijk blokkeren. Dat is het lot van een TD bij PSV. Ik verwacht dus in dat kader niet zulke grote verschillen. Het is vooral te hopen dat de spelers die dan wel komen ook raak zijn.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24

11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 13:20
Ittot wrote: 13 Mar 2023, 12:57

Wat versta jij onder het hoogst haalbare?
De titel en de beker?

Zelfs een gelijkspel zou niet slecht zijn maar dan heeft Feyenoord weer een kansje minder op instortingsgevaar.
Ik zie ons persoonlijk met geen mogelijkheid nog kampioen worden. Zelfs een 2e plek gaat ons niet lukken ben ik bang. Hoogst haalbare lijkt mij persoonlijk de derde plek. Los van het feit dat het allemaal theoretisch gezien zou moeten kunnen. Maar theoretisch gezien zouden we ook nog in de middenmoot moeten kunnen eindigen, dat lijkt me net zo goed onrealistisch.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 13:24Ik sluit niet uit dat Ruud een betere selectie krijgt en hij het volgend jaar wel voor ons kan gaan doen. Niet omdat hij het verschil maakt maar dat de spelers voor hem het verschil maken. De vervanger van Sangaré is niet perse beter dan Sangaré maar die zou wel een betere fit kunnen zijn met Xavi en Veerman. Wellicht een nieuwe rechtsback die minstens zo goed is als Pattie zodat we andere accenten kunnen leggen. En een vervanger van Gakpo zodat Xavi op 10 kan blijven spelen.
Ajax dit jaar gezien? Kijk wat voor kwaliteitsspelers en selectie die hebben rondlopen. Ik snap niet hoe je zo naïef kan zijn. Ja, er zijn verbeteringen mogelijk binnen de selectie. Dat staat buiten kijf. Maar het is toch overduidelijk dat de huidige problemen niet inherent zijn aan die constatering. Sowieso kan je betwijfelen hoeveel significante mutaties er zullen plaatsvinden.
11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 11:57Maar als je kijkt naar hoe Ajax en Feyenoord hun wedstrijdjes winnen dan is PSV eigenlijk niet slechter of beter dan zij. Als je nu kijkt naar Ajax waar Schreuder/Heitinga binnen 3 punten staan van het o zo goede Feyenoord en het verschrikkelijk slechte PSV zegt wel iets over de huidige situatie.
Dit argument is ook al vaker genoemd, maar wat zegt dat over PSV? Volgens mij is het sowieso heel simpel: als topclub moet je vooral hand in eigen boezem steken en niet wijzen naar anderen.
Juancho wrote: 13 Mar 2023, 11:41Dat lijkt mij nogmaals rijkelijk te laat. Als er uit die evaluatie namelijk komt dat je niet verder wil zal je alsnog een nieuwe trainer moeten zoeken en daarmee plannen moeten maken. Bovendien zou het wel echt wanbeleid zijn als die laatste potjes bepalend zijn voor de mening/visie over je huidige trainer. Als je nu nog niet weet wat je komend seizoen wil als club zijn we mooi de sjaak.
Het is natuurlijk een voetbalcliché. Men heeft intern echt wel al een mening klaarliggen over Ruud en die wordt echt niet opeens pas over 9 wedstrijden gevormd. Net als dat men nu niet tevreden zou zijn, ze echt al wel ijzers in het vuur hebben hangen. Zo werkt de voetbalwereld.

Je kan alleen niet 9 wedstrijden voor het einde van de competitie je trainer ontslaan. Ofja, dat kan wel uiteraard, maar dat zou in de huidige situatie gewoon dom zijn. PSV heeft nog een aantal belangen die spelen en het ontslaan van je trainer bevorderen die niet. Je had Ruud of moeten ontslaan rond de winter/periode ontslag Schreuder, of PSV verliest straks opeens 2 cruciale wedstrijden en het seizoen is definitief voorbij.

Het is overigens ook niet per definitie dat een trainerswissel opeens een geheel nieuwe andere koers betekend en dat daarmee opeens onze kansen voor komend seizoen verspeeld zijn. Laten we dat ook niet vergeten.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Heruone wrote: 13 Mar 2023, 15:16
11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 13:24Ik sluit niet uit dat Ruud een betere selectie krijgt en hij het volgend jaar wel voor ons kan gaan doen. Niet omdat hij het verschil maakt maar dat de spelers voor hem het verschil maken. De vervanger van Sangaré is niet perse beter dan Sangaré maar die zou wel een betere fit kunnen zijn met Xavi en Veerman. Wellicht een nieuwe rechtsback die minstens zo goed is als Pattie zodat we andere accenten kunnen leggen. En een vervanger van Gakpo zodat Xavi op 10 kan blijven spelen.
Ajax dit jaar gezien? Kijk wat voor kwaliteitsspelers en selectie die hebben rondlopen. Ik snap niet hoe je zo naïef kan zijn. Ja, er zijn verbeteringen mogelijk binnen de selectie. Dat staat buiten kijf. Maar het is toch overduidelijk dat de huidige problemen niet inherent zijn aan die constatering. Sowieso kan je betwijfelen hoeveel significante mutaties er zullen plaatsvinden.
11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 11:57Maar als je kijkt naar hoe Ajax en Feyenoord hun wedstrijdjes winnen dan is PSV eigenlijk niet slechter of beter dan zij. Als je nu kijkt naar Ajax waar Schreuder/Heitinga binnen 3 punten staan van het o zo goede Feyenoord en het verschrikkelijk slechte PSV zegt wel iets over de huidige situatie.
Dit argument is ook al vaker genoemd, maar wat zegt dat over PSV? Volgens mij is het sowieso heel simpel: als topclub moet je vooral hand in eigen boezem steken en niet wijzen naar anderen.
Wij hebben teveel punten laten liggen en daar is Ruud verantwoordelijk voor. Net na de 1-2 overwinning in de Arena stonden we op titelkoers ondanks een paar uitglijders en de grote misser tegen Rangers. Ruud is in januari wel echt in de steek gelaten door spelers en bestuur en nu gaat het lichtjes beter. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet met Ruud gaan beginnen volgend jaar. We zitten in een wurggreep door de situatie van vorig jaar.

Het zegt over PSV dat we zelfs met een matige trainer voor de prijzen mee kunnen doen en dat Feyenoord met een toptrainer slechts 1x minder puntverlies heeft geleden. En wellicht staan we zondag zelfs op gelijke hoogte qua gewonnen wedstrijden.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

@11 Tinus
Ik denk los van betere spelers of betere onderlinge matches tussen spelers de problemen niet ineens opgelost zijn onder Van Nistelrooij.
Je ziet nu ook dat hij niet het maximale uit de huidige spelers haalt of zelf logische keuzes maakt.
Waarom spelen we nu niet met de punt naar achteren op het middenveld met Guti op 6, zodat Sangare en Veerman beter tot hun recht komen?
Verdedigend klopt er tactisch helemaal niks van en dat ligt echt niet alleen aan de spelers.

Ook binnen het 4-3-3 MPNV spelen we de ene week met Simons op 10 en de andere ineens met Til op 10, die het echt 180 graden anders invult.
Met betere spelers zal je iets vaker een beter resultaat halen, maar de onderliggende tactische issues zijn niet ineens weg.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek wrote: 13 Mar 2023, 10:58
Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 01:23 Echter vandaag zag je binnen 5 minuten passes van 10 meter mislukken, aannames mislukken, een slakken tempo spelen.
Of je hebt een tactiek waarin er flink druk vooruit wordt gezet, waardoor het veld veel kleiner wordt, de tegenstander weinig tijd en ruimte krijgt en je daardoor het hele team ook dwingt om actief en betrokken te zijn.

Ruud vraagt zelf om een slakkentempo, om stilstaande spelers, om een te groot veld, om gaten overal.
Dan kan hij wel wijzen naar zoiets als inzet, maar helaas mist hij een spiegel. Daar begint namelijk alles.

Til is een 'loopwonder', als die na 75 minuten kramp krijgt dan weet je dat hij veel te veel meters heeft gemaakt. Maar dat is logisch met zo'n falende tactiek.
En als Til het al niet meer kan belopen, dan weet je meteen hoe de rest eraan toe is.
Oh maar dat Ruud er geen reet van bakt dat was mij al vanaf de zomer duidelijk. En echt stappen omhoog maakt hij ook niet. Het feit dat we al blij moeten zijn dat hij na 30-35 wedstrijden eindelijk een vaste basis lijkt te hebben is natuurlijk bizar.

Maar gisteren vond ik dat hij wel een punt had over de instelling: die was gewoon slecht. Normaal vind ik het een goedkope cop-out, maar nu zag je de meest simpele passes mislukken, zonder enie druk van Cambuur. De spelers waren totaal niet scherp. Overigens is dat ook een taak van een coach.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 16:50Maar gisteren vond ik dat hij wel een punt had over de instelling: die was gewoon slecht. Normaal vind ik het een goedkope cop-out, maar nu zag je de meest simpele passes mislukken, zonder enie druk van Cambuur. De spelers waren totaal niet scherp. Overigens is dat ook een taak van een coach.
Niet 'ook een taak', maar 'vooral een taak'. Juist deze wedstrijd na een vernedering. Dan heb je er niets aangedaan om ze op scherp te zetten voor eerherstel. Precies helemaal nul.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply