Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 16:55
Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 16:50Maar gisteren vond ik dat hij wel een punt had over de instelling: die was gewoon slecht. Normaal vind ik het een goedkope cop-out, maar nu zag je de meest simpele passes mislukken, zonder enie druk van Cambuur. De spelers waren totaal niet scherp. Overigens is dat ook een taak van een coach.
Niet 'ook een taak', maar 'vooral een taak'. Juist deze wedstrijd na een vernedering. Dan heb je er niets aangedaan om ze op scherp te zetten voor eerherstel. Precies helemaal nul.
Inderdaad, ik had verwacht dat de spelers wel vol gas zouden beginnen en niet zouden stoppen met scoren en druk zetten. Ze hadden vanuit revanche niet eens tevreden mogen zijn met een 7-0 ruststand bij wijze van spreke. We gingen alleen rusten met een 1-1 stand en hadden zomaar achter kunnen staan. Dan gaat er iets niet goed hoor.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 16:55
Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 16:50Maar gisteren vond ik dat hij wel een punt had over de instelling: die was gewoon slecht. Normaal vind ik het een goedkope cop-out, maar nu zag je de meest simpele passes mislukken, zonder enie druk van Cambuur. De spelers waren totaal niet scherp. Overigens is dat ook een taak van een coach.
Niet 'ook een taak', maar 'vooral een taak'. Juist deze wedstrijd na een vernedering. Dan heb je er niets aangedaan om ze op scherp te zetten voor eerherstel. Precies helemaal nul.
Dat weet ik niet. Ik vind dit soort dingen erg moeilijk meetbaar. En over het algemeen vind ik de instelling best wel oke tot goed, alleen gisteren was het slappe hap. Ik wil Ruud daarvoor wel redelijk vrij pleiten. Dat het verdedigend weer waardeloos stond, de linies weer uit elkaar stonden en alle andere tactische fuck ups, daar kan je Ruud niet voor vrij pleiten. Maar de hoop dat daar nog verbetering in komt, heb ik na 3 kwart jaar wel laten varen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 13 Mar 2023, 00:42 Het heeft geen zin om Ruud nu eruit te mikken met nog 9 wedstrijden te gaan, maar je zal wel stevig en hard moeten evalueren aan het einde van het seizoen.
Oftewel, moeten concluderen dat Ruud er nog niet klaar voor is. Enorm jammer voor Ruud zelf, maar we vallen constant in dezelfde zaken terug die het hele seizoen al niet goed gaan.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV

DonyellMalen wrote: 13 Mar 2023, 17:05
Heruone wrote: 13 Mar 2023, 00:42 Het heeft geen zin om Ruud nu eruit te mikken met nog 9 wedstrijden te gaan, maar je zal wel stevig en hard moeten evalueren aan het einde van het seizoen.
Oftewel, moeten concluderen dat Ruud er nog niet klaar voor is. Enorm jammer voor Ruud zelf, maar we vallen constant in dezelfde zaken terug die het hele seizoen al niet goed gaan.
Het jammere aan het hele verhaal is dat Ruud oorspronkelijk natuurlijk ook vond dat hij er helemaal niet - of niet helemaal - klaar voor was, maar dat hij toch door Brandts is overgehaald.
En dat is in mijn ogen het ernstigste aan dit verhaal; we hebben een trainer die er eigenlijk niet wilde staan omdat hij zichzelf niet klaar achtte (en van wat ik links en rechts gelezen heb bleek hij bij Jong PSV ook niet van tactisch inzicht te overlopen, dus dat matched wel met zijn eigen gevoel), vervolgens niet bij zijn standpunt blijft en zich laat omlullen om toch maar PSV 1 te gaan trainen... Lekker ruggegraatje...

En natuurlijk, als er een paar muntjes de goede kant op waren gevallen, dan hadden we (wellicht) anders over Ruud gesproken, maar ook met muntjes de juiste kant op was hij niet ineens een tactisch meesterbrein geworden..
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Tijn wrote: 13 Mar 2023, 16:34 @11 Tinus
Ik denk los van betere spelers of betere onderlinge matches tussen spelers de problemen niet ineens opgelost zijn onder Van Nistelrooij.
Je ziet nu ook dat hij niet het maximale uit de huidige spelers haalt of zelf logische keuzes maakt.
Waarom spelen we nu niet met de punt naar achteren op het middenveld met Guti op 6, zodat Sangare en Veerman beter tot hun recht komen?
Verdedigend klopt er tactisch helemaal niks van en dat ligt echt niet alleen aan de spelers.

Ook binnen het 4-3-3 MPNV spelen we de ene week met Simons op 10 en de andere ineens met Til op 10, die het echt 180 graden anders invult.
Met betere spelers zal je iets vaker een beter resultaat halen, maar de onderliggende tactische issues zijn niet ineens weg.
Ik vind het zelf niet bezwaarlijk om tussen Xavi en Til te variëren. Sterker nog, als je dicht bij de goal speelt van de tegenstander denk ik dat Xavi op links wellicht gevaarlijker is dan in het drukke midden. Til is wel iemand die ook door de lucht aan te spelen is. Daarnaast is Til gewoon een prima speler voor 85% van de wedstrijden en beloont dat voor mijn gevoel voldoende met goals. Prima ook om vanaf de bank te brengen met zijn energie.

Maar ik ben 100% eens dat het bizar is dat we niet vaker met één 6 hebben gespeeld en Sangaré en Veerman er bv voor. Zeker in de wedstrijden dat we Xavi op links/rechts nodig hadden. Als je Veerman Sangaré Xavi Til en Guti hebt voor 3 posities dan mag je niet door zoveel ED ploegen worden weggespeeld.
Last edited by 11 Tinus on 13 Mar 2023, 17:19, edited 1 time in total.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 16:55Niet 'ook een taak', maar 'vooral een taak'. Juist deze wedstrijd na een vernedering. Dan heb je er niets aangedaan om ze op scherp te zetten voor eerherstel. Precies helemaal nul.
Jawel, maar mag het ook een beetje uit de spelers zelf komen? Waarom kunnen Simons en Fabio het wel, maar Sangaré en Ramalho niet? Als je eerder dit seizoen 3-0 op je kloten hebt gekregen, dan moet je als speler helemaal geen peptalk van Ruud nodig hebben om scherp en fanatiek aan die wedstrijd te beginnen. Niet eens de eerste keer overigens, maar het zijn vooral steeds dezelfde mannen die er te gemakkelijk over denken, in sommige gevallen zie je dat al een aantal seizoenen lang terugkomen. Zo'n Ramalho hangt bijvoorbeeld gewoon te vaak de pseudovedette uit. Loopt dan rond als Maldini, speelt als vd Pavert. Ik kan daar echt pissig van worden. Dat is dan je (reserve-)aanvoerder.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Ykhim wrote: 13 Mar 2023, 17:18
ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 16:55Niet 'ook een taak', maar 'vooral een taak'. Juist deze wedstrijd na een vernedering. Dan heb je er niets aangedaan om ze op scherp te zetten voor eerherstel. Precies helemaal nul.
Jawel, maar mag het ook een beetje uit de spelers zelf komen? Waarom kunnen Simons en Fabio het wel, maar Sangaré en Ramalho niet? Als je eerder dit seizoen 3-0 op je kloten hebt gekregen, dan moet je als speler helemaal geen peptalk van Ruud nodig hebben om scherp en fanatiek aan die wedstrijd te beginnen.
Nja sowieso met een nagenoeg vol Philips Stadion en een titel/CL voetbal voor het grijpen.

Op mijn maakt Ruud overigens wel altijd de indruk dat spelers voor hem door het vuur gaan en hij heeft zelf die passie ook wel 10 op 10. Maar wat er gisteren in de eerste 25 minuten gebeurde was slecht en Cambuur maakt het nog een slag erger en dat mag niet gebeuren.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 16:50 Maar gisteren vond ik dat hij wel een punt had over de instelling: die was gewoon slecht. Normaal vind ik het een goedkope cop-out, maar nu zag je de meest simpele passes mislukken, zonder enie druk van Cambuur. De spelers waren totaal niet scherp. Overigens is dat ook een taak van een coach.
Kijk eens hoe fucking Cambuur in ons huis tot een grote kans of 5/6/7 komt. Enorme gaten tussen de linies. Paar balletjes tikken en ons hele veld ligt open. Heeft weinig met instelling te maken want dit zie je eigenlijk ELKE week terug. Met een paar passes ligt het hele zooitje open. Het lijkt werkelijk helemaal nergens op.

Ik vind wijzen op instelling dan ook godvergeten (sorry voor mijn taalgebruik maar ik ben er helemaal klaar mee) irritant, frustrerend en het liefst schoppen ze Ruudje vanavond nog het stadion uit bij wijze van. Maargoed, wij zijn PSV dus houden het netjes maar de insteek mag duidelijk zijn.

Je speelt gister tegen de nummer laatst he, in eigen huis. En het had maar zo (terecht) een 5-5 ofzo kunnen zijn. Op basis van kansen had je dan niet mogen klagen. Wat ik gister ook al zei, ik ben buiten Xavi om wel klaar met dit zooitje. Heeft weinig meer met voetballen te maken, je ziet weer een trainer janken na afloop over de fucking instelling ipv dat hij eens ingaat op die immens grote gaten tussen de linies.

Man man man. :wall: :wall: :wall: Tis weer niveau v. Bommel all over met het verschil dat Ruudje zich nog beschaafd gedraagt maar sportief gezien zijn we weer helemaal terug bij af.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Juancho wrote: 13 Mar 2023, 17:21
Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 16:50 Maar gisteren vond ik dat hij wel een punt had over de instelling: die was gewoon slecht. Normaal vind ik het een goedkope cop-out, maar nu zag je de meest simpele passes mislukken, zonder enie druk van Cambuur. De spelers waren totaal niet scherp. Overigens is dat ook een taak van een coach.
Kijk eens hoe fucking Cambuur in ons huis tot een grote kans of 5/6/7 komt. Enorme gaten tussen de linies. Paar balletjes tikken en ons hele veld ligt open. Heeft weinig met instelling te maken want dit zie je eigenlijk ELKE week terug. Met een paar passes ligt het hele zooitje open.
Tjah dit was onder Roger ook het grote probleem, en bij Ajax en Feyenoord ook. Het hoort erbij als je hoog druk zet en zo snel mogelijk de bal wil veroveren. Want als 1 van de schakel spelers niet snel genoeg of niet fel genoeg is kan een slechte voetballer met 1 makkelijke pass alles uit elkaar spelen. In de topwedstrijden gingen we 2 jaar nat door dit.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Ik heb de wedstrijd niet live kunnen kijken, maar had het echt zomaar 5-5 kunnen zijn op basis van kansen? Want: xG 3.1 vs. 1.45. Shots on target: 16 vs. 5. GK-saves 3 vs. 11
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Nee dat is zwaar overdreven.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 13 Mar 2023, 17:23 Tjah dit was onder Roger ook het grote probleem, en bij Ajax en Feyenoord ook. Het hoort erbij als je hoog druk zet en zo snel mogelijk de bal wil veroveren. Want als 1 van de schakel spelers niet snel genoeg of niet fel genoeg is kan een slechte voetballer met 1 makkelijke pass alles uit elkaar spelen. In de topwedstrijden gingen we 2 jaar nat door dit.
Alleen zet PSV in mijn ogen helemaal niet hoog druk. Dat is het probleem.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Sowieso mag er wel wat meer rekening gehouden worden met de kwaliteit van de selectie. Er worden terecht kritische noten gelegd bij verschillende tactische uitvoeringen, onder andere t.a.v. het drukzetten, restverdediging en ga zo maar door. Maar het feit dat we een gros aan spelers hebben die niet alleen het individuele niveau niet hebben, maar ook een bepaalde spelintelligentie ontberen mag wat mij betreft meer worden meegenomen. Alle goede aspecten worden snel weggewoven onder het mom 'momentenvoetbal'. Neemt niet weg dat ik het eens ben met de kritiek op het spel, maar de nuance verdwijnt soms volledig.
Saibari is underrated.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Trixm wrote: 13 Mar 2023, 17:34 Sowieso mag er wel wat meer rekening gehouden worden met de kwaliteit van de selectie. Er worden terecht kritische noten gelegd bij verschillende tactische uitvoeringen, onder andere t.a.v. het drukzetten, restverdediging en ga zo maar door. Maar het feit dat we een gros aan spelers hebben die niet alleen het individuele niveau niet hebben, maar ook een bepaalde spelintelligentie ontberen mag wat mij betreft meer worden meegenomen. Alle goede aspecten worden snel weggewoven onder het mom 'momentenvoetbal'. Neemt niet weg dat ik het eens ben met de kritiek op het spel, maar de nuance verdwijnt soms volledig.
Dat is altijd de kern van de discussie geweest. Haalt hij voldoende uit deze selectie of niet? Ik denk niet dat hij het optimale eruit haalt maar denk dat het nog wel flink beter zou moeten kunnen met deze groep. Als je zegt dat hij bovengemiddeld veel uit deze groep haalt dan moet je hem betere spelers in de zomer geven.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Sensation wrote: 13 Mar 2023, 17:25 Ik heb de wedstrijd niet live kunnen kijken, maar had het echt zomaar 5-5 kunnen zijn op basis van kansen? Want: xG 3.1 vs. 1.45. Shots on target: 16 vs. 5. GK-saves 3 vs. 11
Ik heb niet alles gezien van de wedstrijd, alleen de 2e helft grotendeels.
Maar als je in de samenvatting ziet dat zij na de 1-1 2 enorme kansen krijgen had je daar achter kunnen staan weer en dan is het met ons labiele elftal de vraag of wij er nog zoveel gemaakt hadden. De ruimtes die Cambuur kreeg waren soms enorm. Ook in de 2e helft hebben zij een paar enorme kansen gemist, o.a. Johnsen op de doellijn. Als zij echt maar 1,45 XG hadden dan is dat vrij laag voor de kansen die ze kregen. Al zal de 1e goal een lage XG gehad hebben, maar als je de bal van afstand een beetje in de hoek schiet is het bij Drommel al gauw een goal. De goal uit de corner stond hij ook vogelvrij, Mahi had hem eerst nog aan kunnen nemen zelfs.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 13 Mar 2023, 17:25 Ik heb de wedstrijd niet live kunnen kijken, maar had het echt zomaar 5-5 kunnen zijn op basis van kansen? Want: xG 3.1 vs. 1.45. Shots on target: 16 vs. 5. GK-saves 3 vs. 11
Een mooi voorbeeld dus van hoe weinig die data zegt. Want ja, Cambuur had minimaal 4 a 5 hele grote kansen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Juancho wrote: 13 Mar 2023, 20:46
Sensation wrote: 13 Mar 2023, 17:25 Ik heb de wedstrijd niet live kunnen kijken, maar had het echt zomaar 5-5 kunnen zijn op basis van kansen? Want: xG 3.1 vs. 1.45. Shots on target: 16 vs. 5. GK-saves 3 vs. 11
Een mooi voorbeeld dus van hoe weinig die data zegt. Want ja, Cambuur had minimaal 4 a 5 hele grote kansen.
Data zegt altijd wat. Je moet het alleen kunnen interpreteren.

Sensation zet terecht vraagtekens bij 5-5 omdat hij data wel kan inschatten...

Zeggen dat data niets zegt. 1983 wil zijn analisten terug.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Man wat heb ik een medelijden met diegenen die zowel voor als na elke wedstrijd vol frustratie middels allerlei doemscenario’s, half-onderbouwde en semi-intelligente analyses hun ei kwijt proberen te raken.

Ik wil ook het beste voor PSV maar;
- Ik vertrouw erop dat Ruud het, uiteindelijk, op de rails krijgt
- Zo niet, dan vertrouw ik erop dat Marcel adequaat handelt
- Ik verwacht niet meer dan je zou mogen verwachten van dit elftal
- Ik accepteer dat het met fases minder is dan wat je zou mogen verwachten van dit elftal

Verder kijk ik met genoegen toe hoe het Bayern München van Nederland door een aaneenschakeling van ellendige keuzes en simpelweg wanbeleid het niet voor elkaar heeft gekregen om ècht afstand te nemen, wat dus betekent dat wij ondanks de financiële en sportieve power-periode van Ajax gewoon nog elk jaar serieus om de titel kunnen strijden.

Al die verhalen van ‘dit jaar was de kans om Ajax te pakken’ of ‘als we nu derde worden is het voorgoed voorbij met PSV’, ik vind het een beetje hysterisch en zwak overkomen. Totaal niet fatsoenlijk te onderbouwen. Maar dat is meestal met datgene wat uit de onderbuik voorkomt.

Ondertussen hebben we met Skavi in ieder geval 1 reden om elke week te genieten van ons PSV, en zie ik overigens wel een stijgende lijn in het spel komen wat vertrouwen geeft richting einde seizoen. Er gaat nog genoeg mis maar dat geldt net zo voor onze concurrenten. We zitten in de race en het wordt een lange, smerige race waarin nog heel veel gaat gebeuren en we hopelijk boven onszelf uitstijgen op de momenten waarop dat nodig is.

Come on Peesjevee,
Come on Peesjevee!
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Gender:

Skuddem wrote: 13 Mar 2023, 21:08 of ‘als we nu derde worden is het voorgoed voorbij met PSV
Dat is niet dit seizoen, maar het volgende. Dan gaan de CL inkomsten door het dak en als je dan de boot mist speel je waarschijnlijk jarenlang voor plek 3.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 21:02
Juancho wrote: 13 Mar 2023, 20:46

Een mooi voorbeeld dus van hoe weinig die data zegt. Want ja, Cambuur had minimaal 4 a 5 hele grote kansen.
Data zegt altijd wat. Je moet het alleen kunnen interpreteren.

Sensation zet terecht vraagtekens bij 5-5 omdat hij data wel kan inschatten...

Zeggen dat data niets zegt. 1983 wil zijn analisten terug.
5-5 had gekund als Cambuur alle kansen er in had geschoten. Dat is vrij onrealistisch. Alleen, een 1.45Xg is gigantisch veel tegen zo'n kut ploeg. Dat moet rond de 0.2-0.4Xg max zijn. Dit was hoe dan ook schandalig slecht vanuit PSV.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 21:18
ShovingNE2 wrote: 13 Mar 2023, 21:02

Data zegt altijd wat. Je moet het alleen kunnen interpreteren.

Sensation zet terecht vraagtekens bij 5-5 omdat hij data wel kan inschatten...

Zeggen dat data niets zegt. 1983 wil zijn analisten terug.
5-5 had gekund als Cambuur alle kansen er in had geschoten. Dat is vrij onrealistisch. Alleen, een 1.45Xg is gigantisch veel tegen zo'n kut ploeg. Dat moet rond de 0.2-0.4Xg max zijn. Dit was hoe dan ook schandalig slecht vanuit PSV.
1.45 is laag voor de kansen/mogelijkheden die ze kregen, maar die bal van Johnson ongeveer 1 meter voor de doellijn raakte hij volgens mij dusdanig verkeerd dat het geen schot op goal was en dus geen xg bijdrage heeft opgeleverd. De kans van Mahi wordt vergeleken met een schot van die positie, maar hij stond vogelvrij in de 16, dus dat was gevoelsmatig een veel grotere kans dan een gemiddeld schot vanaf die positie. 5 goals tegen is misschien wat gechargeerd, maar ze kregen zoals gewoonlijk veel te veel ruimte en veel te grote kansen. En wij maakten er dus 5 met een XG van 3,4. Onze kansen waren ook niet allemaal heel groot.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

deninho32 wrote: 13 Mar 2023, 21:16
Skuddem wrote: 13 Mar 2023, 21:08 of ‘als we nu derde worden is het voorgoed voorbij met PSV
Dat is niet dit seizoen, maar het volgende. Dan gaan de CL inkomsten door het dak en als je dan de boot mist speel je waarschijnlijk jarenlang voor plek 3.
Of niet natuurlijk…
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

deninho32 wrote: 13 Mar 2023, 21:16
Skuddem wrote: 13 Mar 2023, 21:08 of ‘als we nu derde worden is het voorgoed voorbij met PSV
Dat is niet dit seizoen, maar het volgende. Dan gaan de CL inkomsten door het dak en als je dan de boot mist speel je waarschijnlijk jarenlang voor plek 3.
Da's niet erg want best kans dat Nederland in de komende jaren Frankrijk ook voorbij gaat op de coëfficiëntenlijst en de 5e plaats pakt en dan gaat de nr 3 ook rechtreeks de CL in (even voor alle doemdenkers onder ons hier).
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

loginnaam wrote: 13 Mar 2023, 22:24
deninho32 wrote: 13 Mar 2023, 21:16

Dat is niet dit seizoen, maar het volgende. Dan gaan de CL inkomsten door het dak en als je dan de boot mist speel je waarschijnlijk jarenlang voor plek 3.
Da's niet erg want best kans dat Nederland in de komende jaren Frankrijk ook voorbij gaat op de coëfficiëntenlijst en de 5e plaats pakt en dan gaat de nr 3 ook rechtreeks de CL in (even voor alle doemdenkers onder ons hier).
Die kans lijkt me helemaal niet groot. Zodra wij de 6e plaats hebben worden onze punten ook weer gedeeld door 6 ipv door 5. En er is een vrij reële kans dat dat punten gaat kosten. Juist die zwakke ploegen hebben ons ook jaren genekt. Een Utrecht dat in de voorronde werd uitgeschakeld door een Differdange. Twente had dit jaar nog pech met de loting en die gaan komend seizoen misschien ook wel eerst veel inleveren in kwaliteit als Zerrouki en Hilgers vertrekken.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Tijn wrote: 13 Mar 2023, 21:22
Menno1 wrote: 13 Mar 2023, 21:18

5-5 had gekund als Cambuur alle kansen er in had geschoten. Dat is vrij onrealistisch. Alleen, een 1.45Xg is gigantisch veel tegen zo'n kut ploeg. Dat moet rond de 0.2-0.4Xg max zijn. Dit was hoe dan ook schandalig slecht vanuit PSV.
1.45 is laag voor de kansen/mogelijkheden die ze kregen, maar die bal van Johnson ongeveer 1 meter voor de doellijn raakte hij volgens mij dusdanig verkeerd dat het geen schot op goal was en dus geen xg bijdrage heeft opgeleverd. De kans van Mahi wordt vergeleken met een schot van die positie, maar hij stond vogelvrij in de 16, dus dat was gevoelsmatig een veel grotere kans dan een gemiddeld schot vanaf die positie. 5 goals tegen is misschien wat gechargeerd, maar ze kregen zoals gewoonlijk veel te veel ruimte en veel te grote kansen. En wij maakten er dus 5 met een XG van 3,4. Onze kansen waren ook niet allemaal heel groot.
Ja, ze kregen schandalig veel kansen tegen tegen cambuur.
Maar tav Ruud, Fred en André mis ik de nuance dat dit een wedstrijd was met schandalig veel individuele fouten die een groot deel van die kansen veroorzaakten. O.a. Branthwaite, vAanholt, Drommel met beginnersfouten. Bij welk zogenaamd topteam zie je zoveel individuele blunders in 1 wedstrijd ?

En dan het idiote niet verdedigen bij de corner. Valt me sowieso op dat PSV verdedigend bij hoge voorzetten sinds ruwweg de winterstop erop achteruit is gegaan.
Post Reply