Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Sta een beetje in dubio wat Van Ewijk betreft. Blijf toch wat twijfels houden over zijn plafond. Hij moet wel door kunnen groeien namelijk om echt van waarde te zijn voor een club als PSV. Hij heeft echter wel veel voorwaarden om aangemerkt te worden als interessant. Snelheid, loopvermogen, voetballend vermogen (iets wat vaak onderschat wordt voor backs). En staat volgens mij defensief ook wel zijn mannetje. Vraag me af of je voor 4 tot 5 miljoen een betere optie kunt halen. Is ook een Nederlandse jongen dus zal weinig tijd nodig hebben om zich aan te passen. Dat moet je als td dan afzetten tegenover Sambo, die imo nog niet zo ver is als Van Ewijk.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Alles beter dan Teze. Die laatste kan je toch ook wel voor 6-7 miljoen verkopen? Ga je op vooruit. Van Ewijk is typisch zo’n speler die er internationaal goed op staat en na 2-3 jaar kan je hem voor het dubbele verkopen.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Olai wrote: 14 Mar 2023, 02:39 Van Ewijk is een megatalent. Nu al beter dan Dumfries.
Megatalent. Overdrijven is ook een vak. Simons is een megatalent. Als je 22 bent en bij Heerenveen speelt kun je best de potentie voor iets hogers hebben, maar ben je geen megatalent natuurlijk. Last staan beter dan de rechtsback van Inter met een marktwaarde die 10x hoger ligt.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26

RIO wrote: 14 Mar 2023, 07:46 Alles beter dan Teze. Die laatste kan je toch ook wel voor 6-7 miljoen verkopen? Ga je op vooruit. Van Ewijk is typisch zo’n speler die er internationaal goed op staat en na 2-3 jaar kan je hem voor het dubbele verkopen.
Teze is ook geen rechtsback. Daarnaast denk ik dat van Ewijk meer dan 6-7 miljoen gaat kosten. Ik weet het nog niet of ik het nu echt aan aanwinst vind voor dat geld. Heeft verre van spectaculairere statistieken. Gaf afgelopen zondag ook niet echt thuis.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

5 doelpunten voor een rechtsback vind ik anders best spectaculair…
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

ruuddevil wrote: 14 Mar 2023, 09:12 5 doelpunten voor een rechtsback vind ik anders best spectaculair…
En als je nog bedenkt dat hunnie wel 29 doelpuntjes hebben gescoord… Niet verkeerd dus. Maar. Ben toch daarnaast geïnteresseerd in zijn verdedigende cijfers? Iemand?
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Drommels
Bankzitter
Posts: 232
Joined: 16 Feb 2022, 11:24
Clubvoorkeur: PSV

psvgouda wrote: 14 Mar 2023, 09:16
ruuddevil wrote: 14 Mar 2023, 09:12 5 doelpunten voor een rechtsback vind ik anders best spectaculair…
En als je nog bedenkt dat hunnie wel 29 doelpuntjes hebben gescoord… Niet verkeerd dus. Maar. Ben toch daarnaast geïnteresseerd in zijn verdedigende cijfers? Iemand?
Hierbij een link met cijfers van Opta ter vergelijking met Mwene, Rensch, Pedersen.

https://fbref.com/en/stathead/player_co ... =2022-2023

Image
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

psvgouda wrote: 14 Mar 2023, 09:16
ruuddevil wrote: 14 Mar 2023, 09:12 5 doelpunten voor een rechtsback vind ik anders best spectaculair…
En als je nog bedenkt dat hunnie wel 29 doelpuntjes hebben gescoord… Niet verkeerd dus. Maar. Ben toch daarnaast geïnteresseerd in zijn verdedigende cijfers? Iemand?


Image

En verder:
https://fbref.com/en/players/58448fbb/M ... ts_defense
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

Drommels wrote: 14 Mar 2023, 09:31
psvgouda wrote: 14 Mar 2023, 09:16
En als je nog bedenkt dat hunnie wel 29 doelpuntjes hebben gescoord… Niet verkeerd dus. Maar. Ben toch daarnaast geïnteresseerd in zijn verdedigende cijfers? Iemand?
Hierbij een link met cijfers van Opta ter vergelijking met Mwene, Rensch, Pedersen.

https://fbref.com/en/stathead/player_co ... =2022-2023

Image
Mwene best RB van de Eredivisie ;)
robert_94
Lid 2e elftal
Posts: 184
Joined: 04 Nov 2020, 15:59

Joenepsv wrote: 14 Mar 2023, 07:43 Sta een beetje in dubio wat Van Ewijk betreft. Blijf toch wat twijfels houden over zijn plafond. Hij moet wel door kunnen groeien namelijk om echt van waarde te zijn voor een club als PSV. Hij heeft echter wel veel voorwaarden om aangemerkt te worden als interessant. Snelheid, loopvermogen, voetballend vermogen (iets wat vaak onderschat wordt voor backs). En staat volgens mij defensief ook wel zijn mannetje. Vraag me af of je voor 4 tot 5 miljoen een betere optie kunt halen. Is ook een Nederlandse jongen dus zal weinig tijd nodig hebben om zich aan te passen. Dat moet je als td dan afzetten tegenover Sambo, die imo nog niet zo ver is als Van Ewijk.
Hij speelde tot zijn 18e nog bij de amateurs en heeft zich zowel bij ADO als Heerenveen erg snel aangepast en uitgegroeid tot 1 van de betere spelers. Wat mij betreft genoeg signalen om ervan uit te gaan dat zijn plafond niet bij Heerenveen ligt.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Nou, we krijgen iig weer geruchten! ik heb niet goed genoeg op hem gelet om een goed beeld van hem te krijgen. Ik heb een filmpje van hem gekeken zojuist. Het lijkt me wel een felle!
Last edited by Ardbeg on 14 Mar 2023, 11:06, edited 1 time in total.
User avatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Posts: 396
Joined: 19 Jun 2021, 08:41
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Opmerkelijk gerucht aangezien je een veel groter talent zelf hebt opgeleid die nu wekelijks prima presteert bij Sparta.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

B. Dzsudzsak wrote: 14 Mar 2023, 09:51 Opmerkelijk gerucht aangezien je een veel groter talent zelf hebt opgeleid die nu wekelijks prima presteert bij Sparta.
Is Sambo echt zo een veel groter talent dan Van Ewijk? Ik heb zelf Sambo nog niet afgeschreven maar bij PSV lijken ze het niet echt in hem te zien. Tenzij ze inderdaad voor die twee samen gaan..
Last edited by Ardbeg on 14 Mar 2023, 11:06, edited 1 time in total.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Maakt de laatste tijd een mindere indruk, was tegen de neuzen ook echt heel slecht, maar blijft een leuk talent. Zeker voor een bedrag rond de vier a vijf miljoen op z'n minst het overwegen waard. Sambo erachter om de concurrentie aan te gaan. Mwene en Teze kan men dan laten gaan bij een goed bod.
robert_94
Lid 2e elftal
Posts: 184
Joined: 04 Nov 2020, 15:59

B. Dzsudzsak wrote: 14 Mar 2023, 09:51 Opmerkelijk gerucht aangezien je een veel groter talent zelf hebt opgeleid die nu wekelijks prima presteert bij Sparta.
Vind het juist wel bij een topclub passen, 2 jongens die het niveau (lijken te) hebben. Vecht het maar uit wie basis RB wordt, ongetwijfeld komt ook de ander aan genoeg speelminuten toe.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Als Sambo gewoon beter is, dan speelt Sambo natuurlijk. Zelfs bij een club als Man City zie je dat: Rico Lewis (18 jaar en eigen jeugd) speelde Joao Cancelo uit de basis.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

1913PSV. wrote: 14 Mar 2023, 00:44 Staat al erg lang op het lijstje, maar waarom hebben ze hem in de winter dan niet al opgepikt? Was wel prettig geweest als hij alvast had kunnen wennen. Het was ook niet zo dat we heel erg breed in de (fitte) backs zaten.
Heerenveen vroeg in de winter 10mln, waarschijnlijk om op 7-8mln uit te komen. Dat is teveel voor een speler waarbij de huidige waarde op 4-5mln wordt geschat.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 14 Mar 2023, 02:20 Grappig hoe v. Ewijk in de winter hier nog als hele interessante back werd genoemd die PSV moest halen en nu opeens de tendens is dat we maar beter Sambo kunnen gebruiken.
Dit zal vooral te maken hebben met de teamprestaties en de beeldvorming.

Heerenveen kreeg tot de winterstop maar heel weinig tegendoelpunten, ondanks het gemis van een echte controleur in de selectie. Daarna vielen echter Noppert en Van Beek weg door blessures en ging Heerenveen wat aanvallender spelen (want ze scoorden zelf ook weinig), het gevolg is dat ze een stuk slechter presteren. Ze scoren weliswaar iets meer, maar ze krijgen vooral meer tegengoals. En halen veel minder punten.

Heerenveen stond in de winterstop maar 1 punt achter op Sparta, dat verschil is inmiddels 12 (!) punten.

En zoals je bij PSV ook ziet, als er gaten vallen en de tegenstander makkelijk het veld over kan steken, dan ziet de achterhoede er altijd minder goed uit.
Zo ook Van Ewijk bij Heerenveen. Tot de winterstop was hij de beste rechtsback in de Eredivisie, zijn statistieken waren toen ook erg goed. Daarna is het minder geworden, maar dat ligt vooral aan het team en niet aan hem zelf.

Als hij daadwerkelijk 'slechts' 4 of 5 miljoen moet kosten, dan lijkt zijn komst mij een no-brainer.
En mogen hij en Sambo samen uitvechten wie de vaste rechtsback wordt.

“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Aangezien ik verwacht dat PSV überhaupt geen tientallen miljoenen kan en gaat uitgeven zou ik het enorm zonde als we het budget dat we hebben vervolgens deels al gaan uitgeven aan Van Ewijk terwijl we met Sambo al een speler met ongeveer hetzelfde niveau (en een jaar jonger) in huis hebben. Ik zou er dan altijd voor kiezen om Sambo de kans te geven met Mauro en Mwene als alternatieven, en het geld wat je dus niet uitgeeft in eerste instantie gebruikt om de posities te versterken die voor mij een nog groter issue zijn (CV, buitenspeler, CVM).
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 14 Mar 2023, 00:19 Van Ewijk heeft redelijke snelheid, maar daar houdt het dan ook wel bij op.
Redelijke snelheid?
Hij is de snelste speler in de Eredivisie :wonder:

https://nos.nl/artikel/2466986-heerenve ... n-dumfries

En wat betreft dat het daar wel bij op houdt, dit artikel nog maar eens delen dan:
Het is niet moeilijk om te begrijpen waarom Van Ewijk zo gewild is. Hij heeft ervaring in een vier- en vijfmansachterhoede en zijn enorme snelheid is zowel met als zonder bal een wapen. Dusdanig, dat Van Ewijk in zeventien speelronden dit seizoen pas één (!) keer voorbij is gedribbeld door een tegenstander. Als we Van Ewijk in dit opzicht leggen naast de rechtsbacks van de clubs waarmee SC Heerenveen op de ranglijst concurreert, wordt duidelijk hoe bijzonder deze statistiek is. Na Thom Haye is Van Ewijk bij Heerenveen bovendien de speler met het op één na hoogste aantal balveroveringen, het slagingspercentage van zijn tackles (69 procent) is zelfs het hoogste van allemaal.
https://www.vi.nl/pro/overig/voor-milan ... -brandstof
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Pijltje
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 23 Jun 2022, 19:09
Clubvoorkeur: PSV

Ik weet niet waar men hier vandaan haalt dat Sambo op ongeveer hetzelfde niveau zou zitten. Ik heb Sambo nog nooit aan de bal gezien met dreiging. Laat staan een doelpunt zien maken. Van Ewijk heeft 5 doelpunten gemaakt in de Eredivisie dit seizoen en is gewoon hun meest creatieve speler. Sambo is een goede verdediger, huis tuin en keuken speler. Gelukkig lijkt ons bestuur er ook zo over te denken.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Pijltje wrote: 14 Mar 2023, 10:51 Ik weet niet waar men hier vandaan haalt dat Sambo op ongeveer hetzelfde niveau zou zitten. Ik heb Sambo nog nooit aan de bal gezien met dreiging. Laat staan een doelpunt zien maken. Van Ewijk heeft 5 doelpunten gemaakt in de Eredivisie dit seizoen en is gewoon hun meest creatieve speler. Sambo is een goede verdediger, huis tuin en keuken speler. Gelukkig lijkt ons bestuur er ook zo over te denken.
Sambo is natuurlijk nog niet zo ervaren, maar lijkt PSV toch positief te verrassen. De club meende met Hoever een jongen te halen die verder zou zijn, maar terwijl Wolves alweer met hun protege in de maag zit doet Sambo het als basisspeler bij Sparta prima. Zo ver als Van Ewijk is hij nog niet. Maar als we met Van Ewijk onze eerste rechtsback hebben en Sambo de stand-in op die plek wordt, gaan we er ten opzichte van Mwene en Teze zonder meer op vooruit.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Pijltje wrote: 14 Mar 2023, 10:51 Ik weet niet waar men hier vandaan haalt dat Sambo op ongeveer hetzelfde niveau zou zitten. Ik heb Sambo nog nooit aan de bal gezien met dreiging. Laat staan een doelpunt zien maken. Van Ewijk heeft 5 doelpunten gemaakt in de Eredivisie dit seizoen en is gewoon hun meest creatieve speler. Sambo is een goede verdediger, huis tuin en keuken speler. Gelukkig lijkt ons bestuur er ook zo over te denken.
Gezien je omschrijving van Sambo heb je of de andere kant op gekeken of je hebt hem niet zien voetballen. Sambo vind ik juist sterk aan de bal. Qua type vergelijkbaar ook met Van Ewijk. Laat ze het maar uitvechten.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik zou Sambo verkopen aan Heerenveen of verhuren om de prijs te drukken. Mwene back up. Ik zie deze jongen wel een Dumfries traject volgen
Post Reply