Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Van wat ik gezien heb van Sambo word ik niet 'onblij', wmb mag hij zijn kans krijgen bij PSV vanaf juli. Of Van Ewijk verder is? Geen idee, statistieken (bedankt heren!) zeggen iets maar verder gaat het natuurlijk vooral om de context van die cijfers. Voor een paar miljoen wellicht erop wagen (zeker niet voor 10, dat mag je voor Gerrit neertellen), ervan uitgaande dat Mwene weggaat, en idd samen met Sambo laten uitvechten wie basis wordt. Blijft Mwene: dan niet doen en aandacht verleggen naar de belangrijker posities. We hebben Mauro overigens ook nog op de achterhand. Neem ik aan althans
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Van Ewijk en Sambo halen voor de RB positie zou echt wanbeleid zijn. Ten eerste omdat ik denk dat van Ewijk te duur is voor het risico wat je met hem loopt, al is 4 miljoen wat wat anders dan 6 a 7 zoals eerder geschat, en ten tweede omdat je dan weer 2 vraagtekens hebt bij jonge spelers met 0 ervaring op niveau. Ik vind Mwene uitstekend om als rechtsback te houden omdat hij beide posities kan back-uppen en ik vind dat hij op een bepaald niveau gewoon voldoet.

Het enige wat we nodig hebben is die slam out of the park rechtsback die is ons 2 jaar vooruit gaat helpen. Ik betwijfel of dat van Ewijk is maar als PSV na een jaar zoeken met Hoever aan komt kakken dan is dit nog niet zo'n slecht alternatief. Ik zou dan wel afscheid nemen van Sambo of nog een jaar verhuren om wat tijd te kopen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind van Ewijk echt geen slechte speler, zou best een goede aankoop zijn voor dat geld. Maar het is wat mij betreft óf hij óf Sambo, niet allebei. En dan zou ik het gek vinden om, gezien de ontwikkeling van Sambo, miljoenen neer te leggen voor van Ewijk.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

11 Tinus wrote: 14 Mar 2023, 12:09 Van Ewijk en Sambo halen voor de RB positie zou echt wanbeleid zijn. Ten eerste omdat ik denk dat van Ewijk te duur is voor het risico wat je met hem loopt, al is 4 miljoen wat wat anders dan 6 a 7 zoals eerder geschat, en ten tweede omdat je dan weer 2 vraagtekens hebt bij jonge spelers met 0 ervaring op niveau. Ik vind Mwene uitstekend om als rechtsback te houden omdat hij beide posities kan back-uppen en ik vind dat hij op een bepaald niveau gewoon voldoet.

Het enige wat we nodig hebben is die slam out of the park rechtsback die is ons 2 jaar vooruit gaat helpen. Ik betwijfel of dat van Ewijk is maar als PSV na een jaar zoeken met Hoever aan komt kakken dan is dit nog niet zo'n slecht alternatief. Ik zou dan wel afscheid nemen van Sambo of nog een jaar verhuren om wat tijd te kopen.
Enigszins vreemde stelling aangezien Mwene toen hij kwam 30 Bundesliga wedstrijden ervaring had en 65 wedstrijden in de 2. Bundesliga. Van Ewijk zit 'al' op 103 Eredivisie-wedstrijden and counting. Dus ik denk dat de scouts op basis van die 103 wedstrijden echt wel een beeld kunnen vormen of hij het aankan, als dat ook van 30 Bundesliga wedstrijden van Mwene kon. 0 ervaring vind ik in het geval Van Ewijk dus overdreven.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind Mwene prima om als back-up te houden.

Aan de andere kant; als we Mauro nog hebben rondlopen die ook op RB kan dan zou ik het met Van Ewijk wel aandurven. Persoonlijk zou ik Sambo er ook bij halen en in de winter één van de twee (degene die de concurrentiestrijd verliest) verhuren om zo wel ervaring op te doen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Sensation wrote: 14 Mar 2023, 12:15
11 Tinus wrote: 14 Mar 2023, 12:09 Van Ewijk en Sambo halen voor de RB positie zou echt wanbeleid zijn. Ten eerste omdat ik denk dat van Ewijk te duur is voor het risico wat je met hem loopt, al is 4 miljoen wat wat anders dan 6 a 7 zoals eerder geschat, en ten tweede omdat je dan weer 2 vraagtekens hebt bij jonge spelers met 0 ervaring op niveau. Ik vind Mwene uitstekend om als rechtsback te houden omdat hij beide posities kan back-uppen en ik vind dat hij op een bepaald niveau gewoon voldoet.

Het enige wat we nodig hebben is die slam out of the park rechtsback die is ons 2 jaar vooruit gaat helpen. Ik betwijfel of dat van Ewijk is maar als PSV na een jaar zoeken met Hoever aan komt kakken dan is dit nog niet zo'n slecht alternatief. Ik zou dan wel afscheid nemen van Sambo of nog een jaar verhuren om wat tijd te kopen.
Enigszins vreemde stelling aangezien Mwene toen hij kwam 30 Bundesliga wedstrijden ervaring had en 65 wedstrijden in de 2. Bundesliga. Van Ewijk zit 'al' op 103 Eredivisie-wedstrijden and counting. Dus ik denk dat de scouts op basis van die 103 wedstrijden echt wel een beeld kunnen vormen of hij het aankan, als dat ook van 30 Bundesliga wedstrijden van Mwene kon. 0 ervaring vind ik in het geval Van Ewijk dus overdreven.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind Mwene prima om als back-up te houden.

Aan de andere kant; als we Mauro nog hebben rondlopen die ook op RB kan dan zou ik het met Van Ewijk wel aandurven. Persoonlijk zou ik Sambo er ook bij halen en in de winter één van de twee (degene die de concurrentiestrijd verliest) verhuren om zo wel ervaring op te doen.
Het gaat er meer om dat je in 1 zomer 2 jongens haalt die beide jong zijn en nieuw op het niveau wat PSV zou moeten zijn.

En heel eerlijk... van Ewijk is een leuke speler maar is hij bv zo goed als Mauro het vorig jaar deed als rechtsback? Is hij het waard om een bedrag in de buurt van de 5 miljoen te lappen? Het is een hele moeilijke keuze. Als hij het niveau van Mauro/Mwene niet ontstijgt zou ik hem niet halen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

11 Tinus wrote: 14 Mar 2023, 12:22
Sensation wrote: 14 Mar 2023, 12:15

Enigszins vreemde stelling aangezien Mwene toen hij kwam 30 Bundesliga wedstrijden ervaring had en 65 wedstrijden in de 2. Bundesliga. Van Ewijk zit 'al' op 103 Eredivisie-wedstrijden and counting. Dus ik denk dat de scouts op basis van die 103 wedstrijden echt wel een beeld kunnen vormen of hij het aankan, als dat ook van 30 Bundesliga wedstrijden van Mwene kon. 0 ervaring vind ik in het geval Van Ewijk dus overdreven.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind Mwene prima om als back-up te houden.

Aan de andere kant; als we Mauro nog hebben rondlopen die ook op RB kan dan zou ik het met Van Ewijk wel aandurven. Persoonlijk zou ik Sambo er ook bij halen en in de winter één van de twee (degene die de concurrentiestrijd verliest) verhuren om zo wel ervaring op te doen.
Het gaat er meer om dat je in 1 zomer 2 jongens haalt die beide jong zijn en nieuw op het niveau wat PSV zou moeten zijn.

En heel eerlijk... van Ewijk is een leuke speler maar is hij bv zo goed als Mauro het vorig jaar deed als rechtsback? Is hij het waard om een bedrag in de buurt van de 5 miljoen te lappen? Het is een hele moeilijke keuze. Als hij het niveau van Mauro/Mwene niet ontstijgt zou ik hem niet halen.
Ik vind dat je ook naar potentieel moet kijken en dat heeft Van Ewijk zeker, ik denk dat hij zich snel kan ontwikkelen. En dan ontstijgt hij het niveau van Mauro nu mss nog niet, maar kan dat wel snel gaan doen. Was Dumfries bij Heerenveen al veel verder dan Van Ewijk nu? Want daar hebben we destijds ook 5.5mil voor betaald en dat heeft zich ruimschoots terugbetaald.

Dus ik vind Van Ewijk + Sambo + Mauro prima op RB, waarvan ik dus één van de eerste twee in de winter zou verhuren, afhankelijk van hun ontwikkeling bij PSV. Mauro / Van Aanholt zou het LB duo moeten worden waarbij Mauro dus ook op RB kan.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Sambo en Ewijk voor RB vind ik niet logisch, dan staat 1 van beide talenten stil terwijl ze juist moeten spelen. Meest logische, als PSV dan toch perse Ewijk wil en in hem ook de nieuwe RB zien, is Sambo wel terug halen (die clausule moet je never nooit Sparta laten activeren), zijn contract verlengen met 2/3 jaar en hem dan voor 1 of 2 jaar verhuren aan een subtopper. Heb je Mauro als backup (of concurrent) van Ewijk en je talenten krijgen de kans om te spelen en te ontwikkelen.

Ik zie PSV er echter ook vooraan om Sambo maar naar Sparta te laten gaan voor die fooi, zelf miljoenen investeren in Ewijk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Juancho wrote: 14 Mar 2023, 13:00 Sambo en Ewijk voor RB vind ik niet logisch, dan staat 1 van beide talenten stil terwijl ze juist moeten spelen. Meest logische, als PSV dan toch perse Ewijk wil en in hem ook de nieuwe RB zien, is Sambo wel terug halen (die clausule moet je never nooit Sparta laten activeren), zijn contract verlengen met 2/3 jaar en hem dan voor 1 of 2 jaar verhuren aan een subtopper. Heb je Mauro als backup (of concurrent) van Ewijk en je talenten krijgen de kans om te spelen en te ontwikkelen.

Ik zie PSV er echter ook vooraan om Sambo maar naar Sparta te laten gaan voor die fooi, zelf miljoenen investeren in Ewijk.
En dan verkoopt Sparta hem door naar Heerenveen. Hebben we de Drommel / Unnerstall case via een omweg opnieuw.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 14 Mar 2023, 12:09 Van Ewijk en Sambo halen voor de RB positie zou echt wanbeleid zijn. Ten eerste omdat ik denk dat van Ewijk te duur is voor het risico wat je met hem loopt, al is 4 miljoen wat wat anders dan 6 a 7 zoals eerder geschat, en ten tweede omdat je dan weer 2 vraagtekens hebt bij jonge spelers met 0 ervaring op niveau. Ik vind Mwene uitstekend om als rechtsback te houden omdat hij beide posities kan back-uppen en ik vind dat hij op een bepaald niveau gewoon voldoet.

Het enige wat we nodig hebben is die slam out of the park rechtsback die is ons 2 jaar vooruit gaat helpen. Ik betwijfel of dat van Ewijk is maar als PSV na een jaar zoeken met Hoever aan komt kakken dan is dit nog niet zo'n slecht alternatief. Ik zou dan wel afscheid nemen van Sambo of nog een jaar verhuren om wat tijd te kopen.
Merkwaardig dat je Van Ewijk een risico vindt, dat is toch aantoonbaar de beste rechtsback van de Eredivisie. Razendsnel, betrokken bij doelpunten en heeft bij Heerenveen ook de meeste onderscheppingen. Bovendien is hij aan de bal betrouwbaarder dan Dumfries toen deze van Heerenveen overkwam. Wat maakt dat je zo tegen zijn komst bent? En - misschien wel opmerkelijker - wat maakt je zo enthousiast over Mwene? Die is verdedigend zo betrouwbaar niet, kun je zelden op een doortastende ingreep betrappen en zet aanvallend ook weinig bij: slechts 1 assists een geen goals in 19 competitiewedstrijden. En om hem nu te houden omdat-ie zowel links als rechts uit de voeten kan... we hebben Mauro ook nog.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Sensation wrote: 14 Mar 2023, 12:15Aan de andere kant; als we Mauro nog hebben rondlopen die ook op RB kan dan zou ik het met Van Ewijk wel aandurven. Persoonlijk zou ik Sambo er ook bij halen en in de winter één van de twee (degene die de concurrentiestrijd verliest) verhuren om zo wel ervaring op te doen.
Dus eerst van Ewijk halen maar hem mogelijk in de winter weer verhuren als hij niet beter blijkt te zijn dan Sambo? Dan kan je dat geld vrijwel meteen door de plee spoelen lijkt me.

Als van Ewijk komt dan verwacht ik dat Sambo vertrekt. Zijn contract loopt nog tot 2024 en het halen van een andere rechtsback van een Nederlandse subtopper/middenmoter voor 5 miljoen, spreekt niet echt veel vertrouwen uit naar Sambo dus ik verwacht niet dat hij dan bijtekent.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

O Goleiro Grande wrote: 14 Mar 2023, 13:45
11 Tinus wrote: 14 Mar 2023, 12:09 Van Ewijk en Sambo halen voor de RB positie zou echt wanbeleid zijn. Ten eerste omdat ik denk dat van Ewijk te duur is voor het risico wat je met hem loopt, al is 4 miljoen wat wat anders dan 6 a 7 zoals eerder geschat, en ten tweede omdat je dan weer 2 vraagtekens hebt bij jonge spelers met 0 ervaring op niveau. Ik vind Mwene uitstekend om als rechtsback te houden omdat hij beide posities kan back-uppen en ik vind dat hij op een bepaald niveau gewoon voldoet.

Het enige wat we nodig hebben is die slam out of the park rechtsback die is ons 2 jaar vooruit gaat helpen. Ik betwijfel of dat van Ewijk is maar als PSV na een jaar zoeken met Hoever aan komt kakken dan is dit nog niet zo'n slecht alternatief. Ik zou dan wel afscheid nemen van Sambo of nog een jaar verhuren om wat tijd te kopen.
Merkwaardig dat je Van Ewijk een risico vindt, dat is toch aantoonbaar de beste rechtsback van de Eredivisie. Razendsnel, betrokken bij doelpunten en heeft bij Heerenveen ook de meeste onderscheppingen. Bovendien is hij aan de bal betrouwbaarder dan Dumfries toen deze van Heerenveen overkwam. Wat maakt dat je zo tegen zijn komst bent? En - misschien wel opmerkelijker - wat maakt je zo enthousiast over Mwene? Die is verdedigend zo betrouwbaar niet, kun je zelden op een doortastende ingreep betrappen en zet aanvallend ook weinig bij: slechts 1 assists een geen goals in 19 competitiewedstrijden. En om hem nu te houden omdat-ie zowel links als rechts uit de voeten kan... we hebben Mauro ook nog.
Omdat Mwene een 29 jarige speler is met na dit seizoen 75+ wedstrijden bij PSV op elk niveau. Bleef overeind tegen Monaco, blijft overeind in toppers en heeft nu even geen rendement omdat hij de meest verdedigende back moet zijn. Aan het begin van het jaar had ie 2 assists en voor zijn blessure vorig jaar kwam hij ook qua rendement ineens best aardig voor de dag onder Roger. Ik vind Mwene geen verdediger maar prima allround back die je in 95% van de wedstrijden kunt gebruiken. Zal geen super hoog salaris hebben, vertegenwoordigd geen waarde en vertegenwoordigd geen afschrijvingen. Mauro vind ik nu minder betrouwbaar geworden door zijn blessures anders had ik het inderdaad ook wel aangedurfd met enkel Mauro als back up.

Ik vind niet perse van Ewijk een risico maar het blijft een speler die van de subtop naar de top van NL gaat. Dat is niet vanzelfsprekend een succes en het kan inderdaad een Veerman/Dumfries worden maar het kan ook de andere kant op vallen. En nogmaals, als je verwacht dat hij de best beschikbare/betaalbare rechtsback is met hoogste upside dan is 5 miljoen een prima prijs en dan moet je dat gewoon doen. Ik zelf denk dat de Mauro van vorig jaar een hogere upside had als back dan van Ewijk. Maarja Mauro is niet fit dus daar kun je niet op bouwen. Ik ben over het algemeen wel voor de betere spelers binnen de ED oppikken bij een topclub maar of van Ewijk die transfersom waard is weet je pas op een later moment.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Ren Höek wrote: 14 Mar 2023, 10:42
Massimo wrote: 14 Mar 2023, 00:19 Van Ewijk heeft redelijke snelheid, maar daar houdt het dan ook wel bij op.
Redelijke snelheid?
Hij is de snelste speler in de Eredivisie :wonder:

https://nos.nl/artikel/2466986-heerenve ... n-dumfries

En wat betreft dat het daar wel bij op houdt, dit artikel nog maar eens delen dan:
Het is niet moeilijk om te begrijpen waarom Van Ewijk zo gewild is. Hij heeft ervaring in een vier- en vijfmansachterhoede en zijn enorme snelheid is zowel met als zonder bal een wapen. Dusdanig, dat Van Ewijk in zeventien speelronden dit seizoen pas één (!) keer voorbij is gedribbeld door een tegenstander. Als we Van Ewijk in dit opzicht leggen naast de rechtsbacks van de clubs waarmee SC Heerenveen op de ranglijst concurreert, wordt duidelijk hoe bijzonder deze statistiek is. Na Thom Haye is Van Ewijk bij Heerenveen bovendien de speler met het op één na hoogste aantal balveroveringen, het slagingspercentage van zijn tackles (69 procent) is zelfs het hoogste van allemaal.
https://www.vi.nl/pro/overig/voor-milan ... -brandstof
Dit soort artikelen van VI zijn bijna altijd (te) positief. De keren dat ik hem heb zien spelen was ik er niet van onder de indruk. Weinig specifieke kwaliteiten. In de eerste seizoenshelft in een 5 mansverdediding dus dat vind ik sowieso al lastig te vergelijken. Heerenveen speelt na de winterstop in een 4-3-3 samenstelling en kan hij beter beoordeeld worden, maar ik vind het nog steeds wisselvallig en te weinig waarvan ik denk dat hij PSV beter gaat maken.
Pijltje
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 23 Jun 2022, 19:09
Clubvoorkeur: PSV

Jwoeloe wrote: 14 Mar 2023, 11:37
Pijltje wrote: 14 Mar 2023, 10:51 Ik weet niet waar men hier vandaan haalt dat Sambo op ongeveer hetzelfde niveau zou zitten. Ik heb Sambo nog nooit aan de bal gezien met dreiging. Laat staan een doelpunt zien maken. Van Ewijk heeft 5 doelpunten gemaakt in de Eredivisie dit seizoen en is gewoon hun meest creatieve speler. Sambo is een goede verdediger, huis tuin en keuken speler. Gelukkig lijkt ons bestuur er ook zo over te denken.
Gezien je omschrijving van Sambo heb je of de andere kant op gekeken of je hebt hem niet zien voetballen. Sambo vind ik juist sterk aan de bal. Qua type vergelijkbaar ook met Van Ewijk. Laat ze het maar uitvechten.
Het zal wel meevallen denk ik. 0 assists 0 doelpunten in 25 wedstrijden Sparta
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 14 Mar 2023, 14:21 Dit soort artikelen van VI zijn bijna altijd (te) positief.
Misschien wel, maar de cijfers liegen niet. En daar ga je niet echt op in.
Hij is razendsnel, moeilijk te passeren, verovert veel ballen, heeft een uitstekende tackle, kan dribbelen en is vaardig aan de bal.

Ik weet niet of hij goed genoeg is voor PSV, maar ik vind hem de beste rechtsback in de Eredivisie.
Sambo doet het prima bij Sparta, maar hij is een groter twijfelgeval dan Van Ewijk. Hij is wel goedkoper.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek wrote: 14 Mar 2023, 14:27
Massimo wrote: 14 Mar 2023, 14:21 Dit soort artikelen van VI zijn bijna altijd (te) positief.
Misschien wel, maar de cijfers liegen niet. En daar ga je niet echt op in.
Hij is razendsnel, moeilijk te passeren, verovert veel ballen, heeft een uitstekende tackle, kan dribbelen en is vaardig aan de bal.

Ik weet niet of hij goed genoeg is voor PSV, maar ik vind hem de beste rechtsback in de Eredivisie.
Sambo doet het prima bij Sparta, maar hij is een groter twijfelgeval dan Van Ewijk. Hij is wel goedkoper.
Sowieso is een aankoop van PSV binnen de ED niet zonder risico. Maar net wat je zegt: Van Ewijk is momenteel de beste back van de Eredivisie. Daar mag je toch gezien zijn leeftijd enige doorgroeipotentie op verwachten. En haal je daarnaast een jongen terug die het in zijn debuutseizoen uitstekend doet bij een goed voetballende ploeg die vriend en vijand verrast in de strijd om Europees voetbal, dan acht ik de kans klein dat je met beide backs in je gelederen twee flops in huis hebt gehaald.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Pijltje wrote: 14 Mar 2023, 14:26
Jwoeloe wrote: 14 Mar 2023, 11:37

Gezien je omschrijving van Sambo heb je of de andere kant op gekeken of je hebt hem niet zien voetballen. Sambo vind ik juist sterk aan de bal. Qua type vergelijkbaar ook met Van Ewijk. Laat ze het maar uitvechten.
Het zal wel meevallen denk ik. 0 assists 0 doelpunten in 25 wedstrijden Sparta
En wat zegt dat over de type speler Sambo? Ook 0 toch? Dreiging staat niet gelijk aan goals of assists.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Pulisic mag weg bij Chelsea, het is gewoon een teleurstelling als Stewart met zijn Amerikaanse contacten hem niet binnen kan halen :mrgreen:
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ren Höek wrote: 14 Mar 2023, 14:27
Massimo wrote: 14 Mar 2023, 14:21 Dit soort artikelen van VI zijn bijna altijd (te) positief.
Misschien wel, maar de cijfers liegen niet. En daar ga je niet echt op in.
Hij is razendsnel, moeilijk te passeren, verovert veel ballen, heeft een uitstekende tackle, kan dribbelen en is vaardig aan de bal.

Ik weet niet of hij goed genoeg is voor PSV, maar ik vind hem de beste rechtsback in de Eredivisie.
Sambo doet het prima bij Sparta, maar hij is een groter twijfelgeval dan Van Ewijk. Hij is wel goedkoper.
Van Ewijk is beduidend beter en een groter talent. Als die bij PSV in de jeugd rondliep dan zou hij nu in de basis bij ons staan en niet Mwene. Kan je bijna geen buil aan vallen zolang het bedrag redelijk is. Sambo kan je dan in de deal betrekken, jaartje verhuren aan Heerenveen met optie tot koop of we halen Sambo na een jaartje Heerenveen terug. Van Ewijk is aanvallend veel en veel beter, agressiever, sneller en verdedigend niet minder dan Sambo. Dus op bijna alle punten is ie beter dan Sambo. Sambo speelt in een beter team dat in vorm is.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Maar Sambo is niet de graadmeter.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV

Ik zou hem niet halen :P

User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Van Ee viel in de duels tegen AZ, PSV, Feyenoord en Ajax zwaar door de mand. Een RB voor PSV moet een glasbak zijn, zeker na jaren aanmodderen met Teze en Mwene. Voor 5 miljoen moet er toch wel ergens ter wereld een goede RB te vinden zijn. Voor wat hebben we een scouting als je steeds bij middelmaat zoals Van Ee terechtkomt.
#simplythebest
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Zou er niet van staan te kijken dat als hij Gabriel de Santos had geheten en van een of ander Zuid-Amerikaans land kwam, mensen op basis van zijn compilatie hier een gat in de lucht sprongen.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ardbeg wrote: 14 Mar 2023, 17:05 Zou er niet van staan te kijken dat als hij Gabriel de Santos had geheten en van een of ander Zuid-Amerikaans land kwam, mensen op basis van zijn compilatie hier een gat in de lucht sprongen.
Al heette hij Messi. Het is een zwakke rechtsback die niet kan verdedigen, dus geen PSV-niveau. Dumfries was in zijn Sparta en daarna Heerenveentijd een veel betere speler dan van Ee. Dit is een typische AZ aankoop en geen verbetering t.o.v. Mwene.
#simplythebest
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV wrote: 14 Mar 2023, 17:21 Het is een zwakke rechtsback die niet kan verdedigen
Dus dit is puur toeval?
Dusdanig, dat Van Ewijk in zeventien speelronden dit seizoen pas één (!) keer voorbij is gedribbeld door een tegenstander. Als we Van Ewijk in dit opzicht leggen naast de rechtsbacks van de clubs waarmee SC Heerenveen op de ranglijst concurreert, wordt duidelijk hoe bijzonder deze statistiek is. Na Thom Haye is Van Ewijk bij Heerenveen bovendien de speler met het op één na hoogste aantal balveroveringen, het slagingspercentage van zijn tackles (69 procent) is zelfs het hoogste van allemaal.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Van Ee is dan ook een 19-jarige CVM in de jeugd van Vitesse. Hier gaat het over Van Ewijk.
Post Reply