Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

RIO wrote: 15 Mar 2023, 12:12 Ik zou juist eerst verkopen, Obispo, Teze en Ramalho. Direct schoon ship achterin.
Je kunt er niet op wachten....Het is niet zo dat we straks 1 juni de deur open zetten en 25 clubs komen om ons te verlossen van overbodige spelers tegen een marktcomform bedrag. Als je alles en iedereen weg doet zul je zien dat je straks niet op tijd klaar bent voor het nieuwe seizoen, en de eerste wedstrijd is net zo belangrijk als de laatste.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

PSV zal maar een klein gedeelte van de regie hebben over hoe het zal gaan, maar je zal wel van te voren je huiswerk moeten hebben gedaan en meerdere scenario's bedacht hebben. Het wordt godverdomme eens tijd dat de verdediging na 5 jaar weer eens het subtopniveau Eredivisie gaat overstijgen en past in de manier van spelen onder Van Nistelrooij.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Massimo wrote: 15 Mar 2023, 12:34 PSV zal maar een klein gedeelte van de regie hebben over hoe het zal gaan, maar je zal wel van te voren je huiswerk moeten hebben gedaan en meerdere scenario's bedacht hebben. Het wordt godverdomme eens tijd dat de verdediging na 5 jaar weer eens het subtopniveau Eredivisie gaat overstijgen en past in de manier van spelen onder Van Nistelrooij.
Mee eens vooraf moet je alles in kaart hebben gebracht, snel kunnen schakelen. De manier van spelen... geen idee wat dat is. Alle ballen op Xavi en maar hopen op individuele bevliegingen? daar valt niet tegenaan te scouten :dus:
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Eigenlijk heb je nu een dure CV teveel met Gerrit, Ramalho, Teze, Obispo en Boscagli. 5 dure spelers voor 2 posities is teveel. Wat mij betreft:

Teze , Obispo en Ramalho verkopen.
Gerrit en goede CV halen.
Boscagli en vd Blaak als back ups.
rjg1992
Bankzitter
Posts: 231
Joined: 04 Nov 2020, 16:00

Nu we creatief moeten zijn moet er meer focus op de KKD, daar heb je nog de kans groeibriljanten te halen met laag risico.
Overzicht wat er gehaald is door top-4 Nederland of rechtstreeks buitenland, het waren niet allemaal successen maar er staan nooit grote verliezen tegenover:

Schuurs (Ajax) -> sportief geen succes, 7 miljoen winst
van der Ven (Wolfsburg) -> basisspeler
Rosario (PSV) -> nuttige speler, 5 miljoen winst.
Promes (Twente) -> zeer dikke winst, 6 miljoen
Wieffer (Feyenoord) -> goede rotatie speler
Dallinga (Toulouse) -> nuttige speler
Spierings (Toulouse) -> nuttige speler
Beukema (AZ) -> zeer nuttige speler
Tissoudali (Beerschot) -> goede speler
Hoesen (Ajax) -> nuttige speler, weinig verlies
Danjuma (Club Brugge) -> topper, dikke winst
Denzo Kasius (Bologna) -> nuttige speler

Als flop staat daar tegenover:
Antonucci (Feyenoord)
De Rooij (Zou een absolute flop geworden zijn bij ons)
Gorter (Ajax)

Dan nog spelers die zeer snel na een tussenstap bij een middenmoter doorgroeiden:
Matusiwa (Groningen)
Huntelaar (Heerenveen)
Strootman (Sparta)
Schouten (Excelsior)
Dumfries (Heerenveen)
Veerman (Heerenveen)

Wij zijn de huidige KKD Briljantjes?
Banzuzi (NAC)
Van Bommel (MVV)
Van den Belt (Zwolle)
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

In deze en andere rubrieken heb ik regelmatig namen van jonge spelers zoals Ruben van Bommel en Million Manhoef zien langskomen. Ik vind dat interessante talenten, die je echter op twee gedachten doen hinken. Het afbreukrisico is aanzienlijk enerzijds, maar wanneer je anderzijds de rest van je team goed inricht is het evengoed mogelijk dat zulke jongens zich hier aan optrekken en vriend en vijand verrassen.

Om te voorkomen dat je, zoals bijvoorbeeld vroeger met Strootman, Mertens en Dumfries, deze spelers over een paar jaar voor veel geld moet overnemen van een subtopper zou w.m.b. een slimme oplossing zijn dat PSV deze jongens aantrekt met het perspectief dat ze eerst nog een jaar in de Eredivisie verhuurd zullen worden. Vroeger werd hetzelfde gedaan met Arjen Robben, Jordi Hoogstrate, Michael Lamey en Jelle ter Rouwelaar als ik me niet vergis. Sowieso vind ik het verstandig om in de doorstroom van Jong PSV naar PSV 1 by default een standaard verhuur binnen de ED aan te brengen overigens, wat voorkomt dat ze niet tussen wal en schip raken en onnodig het niveau in de breedte van de selectie omlaag halen.

Vorig jaar zou Thijs Dallinga een koopje zijn geweest met laag investeerdersrisico, die bij pakweg Heerenveen of Groningen zou hebben kunnen rijpen dit jaar om deze zomer de overstap naar PSV te maken als hij het niveau aan zou hebben gekund. Met spelers als Ruben van Bommel (18 jaar, MVV, transfervrij), Million Manhoef (18 jaar, Vitesse, €2M), Thijmen Blokzijl (18 jaar, FC Groningen, contract tot 2024, €1M), Rav van den Berg (18 jaar, PEC, contract tot 2024, €1,5M), aangevuld met eigen jonge spelers als bijvoorbeeld Richard Ledezma, Fredrik Oppegard, Jason van Duiven en Emanuel van de Blaak rijp je zo bijna een heel elftal aan jonge spelers, waarvan er het jaar erop echt wel een paar klaar zijn om voor PSV van toegevoegde waarde te zijn. En de geringe totaalinvestering op den duur terugverdienen wanneer hun waarde stijgt en verzilvert worden.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Waarom moeten we eigenlijk creatief zijn? PSV heeft met de geringe investering van afgelopen transferperiode het een en ander rechtgetrokken lijkt me. Denk dat ze expres Earnie een vollere portemonnee hebben willen geven..
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Hier en daar een jongen oppikken als gokje is niet verkeerd, het liefst op een positie waar we bij Jong PSV niet zo breed zitten.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

Standaad transferwindow riedeltje, een seizoen eerder moet de jonge speler ervaring op doen, jaar erop is de speler onbetaalbaar geworden door succes. Een speler als Wieffer is helemaal geen rotatie speler maar gewoon een goede spot. Die van de Belt van zwolle kan wel eens dezelfde stap gaan maken. Dat heeft niks met creativiteit te maken, maar met het spotten van kwaliteit.
Saibari is underrated.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Eric Martel is ook een mooie om in de gaten te houden als vervanger van Sangare. Martel maakte zijn profdebuut voor RB Leipzig in 2020, toen kwam hij in de 88e minuut als invaller voor Upamecano het veld in tegen FC Augsburg. In 2022 vertrok hij naar 1. FC Köln, waar hij een contract voor vier jaar tekende.


Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 15 Mar 2023, 16:56 Waarom moeten we eigenlijk creatief zijn? PSV heeft met de geringe investering van afgelopen transferperiode het een en ander rechtgetrokken lijkt me. Denk dat ze expres Earnie een vollere portemonnee hebben willen geven..
Ik denk niet dat die portemonnee zo vol is. Met Cody verkoop waren de zware tekorten nog niet eens gedekt. Met madueke wel en blijft er idd wat over, maar wat zou het budget zijn nu zonder verkopen? 10-15 miljoen netto? Met verkoop Sangare komt er misschien netto nog eens 15 miljoen bij (schrik niet hoeveel er naar Sangare, belastingen gaan..) dus heb je 25-30 miljoen, alleen wilt PSV de afschrijvingen laag houden, dus echt grote aankopen verwacht ik niet.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12

Jij lijkt er steeds vanuit te gaan dat er, los van verkopen, voor komend seizoen überhaupt geen transferpotje zou zijn en dat van die pakweg 95mln die in de winter is binnengekomen slechts 20mln opnieuw geïnvesteerd kan worden. Kan best zo zijn hoor, maar kun je die stelligheid wellicht een keer zonder aannames onderbouwen?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Voor mijn gevoel is er minimaal wel 20 miljoen te investeren zonder dat er spelers verkocht zijn. Van die verkopen komt daar normaliter nog 40% per miljoen bij.

Een goede speler hoeft ook niet perse 10 miljoen te kosten. Ik zeg niet dat PSV het doet maar als ze met van Ewijk en Zerrouki (ipv Sangaré) + Silva, Jarred en Pattie nog een jaar huren dan heb je nog steeds 20 miljoen over.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 15 Mar 2023, 18:31
Ardbeg wrote: 15 Mar 2023, 16:56 Waarom moeten we eigenlijk creatief zijn? PSV heeft met de geringe investering van afgelopen transferperiode het een en ander rechtgetrokken lijkt me. Denk dat ze expres Earnie een vollere portemonnee hebben willen geven..
Ik denk niet dat die portemonnee zo vol is. Met Cody verkoop waren de zware tekorten nog niet eens gedekt. Met madueke wel en blijft er idd wat over, maar wat zou het budget zijn nu zonder verkopen? 10-15 miljoen netto? Met verkoop Sangare komt er misschien netto nog eens 15 miljoen bij (schrik niet hoeveel er naar Sangare, belastingen gaan..) dus heb je 25-30 miljoen, alleen wilt PSV de afschrijvingen laag houden, dus echt grote aankopen verwacht ik niet.
De reden waarom PSV/Brands happig was om de Gakpo deal snel rond te maken (voor misschien een iets lager totaalbedrag dan verwacht) kwam vooral doordat Liverpool het grootste deel van de som direct over kon maken. Dat was nodig om het gat van dit jaar te dichten. Dat gat is met de verkoop van Gakpo en Europees overwinteren gedicht, neem ik aan. Bij Madueke was er geen noodzaak om te verkopen, maar Brands vond de deal gewoon niet te weigeren en Madueke wou zelf vertrekken. Het hoeft dus niet zo te zijn dat we bij Madueke het grootste deal ook direct ontvangen. De betaling van zijn som kan goed over 3/4 jaar uitgespreid zijn. Dus ook dat kan nog impact hebben op het te besteden bedrag. Ik denk dat je met het door jou genoemde bedrag van 25-30 mln aardig in de richting zit. Het zegt ook wel wat dat we Aanholt met nog een eenjarig contract bij Gala gaan huren en daarnaast ook Silva(?) nog één seizoen willen huren. Dat doen we niet omdat we zoveel te besteden hebben.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 15 Mar 2023, 19:29
Menno1 wrote: 15 Mar 2023, 18:31

Ik denk niet dat die portemonnee zo vol is. Met Cody verkoop waren de zware tekorten nog niet eens gedekt. Met madueke wel en blijft er idd wat over, maar wat zou het budget zijn nu zonder verkopen? 10-15 miljoen netto? Met verkoop Sangare komt er misschien netto nog eens 15 miljoen bij (schrik niet hoeveel er naar Sangare, belastingen gaan..) dus heb je 25-30 miljoen, alleen wilt PSV de afschrijvingen laag houden, dus echt grote aankopen verwacht ik niet.
De reden waarom PSV/Brands happig was om de Gakpo deal snel rond te maken (voor misschien een iets lager totaalbedrag dan verwacht) kwam vooral doordat Liverpool het grootste deel van de som direct over kon maken. Dat was nodig om het gat van dit jaar te dichten. Dat gat is met de verkoop van Gakpo en Europees overwinteren gedicht, neem ik aan. Bij Madueke was er geen noodzaak om te verkopen, maar Brands vond de deal gewoon niet te weigeren en Madueke wou zelf vertrekken. Het hoeft dus niet zo te zijn dat we bij Madueke het grootste deal ook direct ontvangen. De betaling van zijn som kan goed over 3/4 jaar uitgespreid zijn. Dus ook dat kan nog impact hebben op het te besteden bedrag. Ik denk dat je met het door jou genoemde bedrag van 25-30 mln aardig in de richting zit. Het zegt ook wel wat dat we Aanholt met nog een eenjarig contract bij Gala gaan huren en daarnaast ook Silva(?) nog één seizoen willen huren. Dat doen we niet omdat we zoveel te besteden hebben.
Grotendeels eens met wat je zegt, maar ik denk wel dat er aantal puntjes zijn. Silva huren lijkt me sowieso de enige optie voor die jongen, Wolves heeft hem voor 40 miljoen gekocht en wil hem gewoon minuten geven om te rijpen, die gaan hem echt niet nu al voor een habbekrats verkopen zonder dat die uberhaupt minuten heeft gemaakt daar. Van Aanholt is een ander verhaal, maar ik denk nog steeds dat dat zo gegaan is omdat Brands het eigenlijk niet kon maken om de snip te trekken vlak voordat Earnie zou beginnen als TD. Ik vind dat verhaal van weinig te besteden sowieso altijd wat dubbel; in de winter hebben we geen grote verkopen gedaan, alleen het een en ander klein spul en konden we ook miljoen stukslaan op de El Ghazi's en Til's van deze wereld... waarom zouden we na 90 miljoen aan grote verkopen en een grote schoonmaak in de winter opeens nog armer zijn?

Dat laatste trouwens niet als aanval zien, maar ik denk gewoon dat PSV altijd wel in staat is om iets te doen zoals in de zomer ook gebeurde, dat bedrag lijkt me alleen omhoog gegaan te zijn met de winterschoon, verkoop gakpo/madueke en waarschijnlijke verkoop van sangare.

Maar laat me graag beter inlichten als iemand er wat meer verstand van heeft, ben ook maar een docent Engels :P
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Menno1 wrote: 15 Mar 2023, 18:31Met Cody verkoop waren de zware tekorten nog niet eens gedekt.
Die zware tekorten zijn inclusief 30 miljoen afschrijvingen op spelers op de balans, daar gaat dus geen geld naar toe van de verkoop van Gakpo want dat is al in het verleden uitgegeven. De bepalende factor gaat vooral zijn hoeveel de afschrijvingen met de huidige spelers nu voor het komend seizoen zijn, met hoeveel PSV die nog wil laten oplopen, en met hoeveel die nog zullen afnemen door spelersverkopen wat in principe weer ruimte maakt voor nieuwe afschrijvingen en dus nieuwe spelers die aangetrokken kunnen worden.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam wrote: 15 Mar 2023, 19:44
Menno1 wrote: 15 Mar 2023, 18:31Met Cody verkoop waren de zware tekorten nog niet eens gedekt.
Die zware tekorten zijn inclusief 30 miljoen afschrijvingen op spelers op de balans, daar gaat dus geen geld naar toe van de verkoop van Gakpo want dat is al in het verleden uitgegeven. De bepalende factor gaat vooral zijn hoeveel de afschrijvingen met de huidige spelers nu voor het komend seizoen zijn, met hoeveel PSV die nog wil laten oplopen, en met hoeveel die nog zullen afnemen door spelersverkopen wat in principe weer ruimte maakt voor nieuwe afschrijvingen en dus nieuwe spelers die aangetrokken kunnen worden.
Nou ja, dat is het vooral: PSV wilt afschrijvingen en salarissen naar beneden brengen. Dus ook al hebben we 100 miljoen (wat we niet hebben) dan nog verwacht ik aankopen van onder de 10 miljoen (zodat afschrijvingen niet exploderen) en geen absolute toppers (want die willen hoger salaris.)

Ik verwacht weer een hoop huurlingen (stuk of 5), hopelijk een paar transfervrije pareltjes a la Xavi/ Benitez en wat strategische aankopen die hopelijk kapitaal op het veld gaan opleveren. Het kan wel, zie Feyenoord met Jimenez o.a.

Ben ook wel benieuwd hoe groot de selectie gaat zijn. Die is in de winter aardig teruggebracht. En ook benieuwd wat de plannen zijn met spelers die bij os buiten de boot vallen maar wel lange termijn potentie hebben zoals Ledezma, Oppegard o.a. Hoe je die er weer bij, schuiven ze door of verhuren we ze weer door?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Stel je voor dat Earnie in zijn eerste window twee aankopen doet van 10mln+ en dat ze allebei niet renderen. Jeez, not again :lol:.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Die afschrijvingen zijn al omlaag nu de transfers met grote bedragen niet meer op die post staan. Als Sangaré vertrekt is Veerman de enige die nog een serieus bedrag aan afschrijvingen zal hebben. Max en Bruma verkocht, Baumi/Romero wellicht min of meer gratis weg en Guti is er al 5 jaar. Qua salaris is er met Gakpo/Madueke/Bruma/Max en waarschijnlijk Sangaré ook veel weg.

PSV zal het niet nalaten om te investeren want het geld is er wel en de slechte omstandigheden zijn inmiddels wel opgelost. Het is geen vrijbrief om 3 spelers van 10 miljoen te halen maar die vacatures zijn er ook simpelweg niet. Daarvoor zullen er eerst spelers weg moeten.

Inmiddels kan bij Feyenoord de teller naar 2 topaankopen van de 13 die ze hebben gedaan. Gimenez als 9 gaat er volgend jaar wel 20 maken en Hancko is ook top. Daar tegenover staan Ballaude, Timber, Paixao en nog een paar van die artiesten die eigenlijk wel vrij duur zijn voor dat wat ze brengen. Uit die categorie moeten we er minder hebben dan Feyenoord anders hebben we een probleem.
Last edited by 11 Tinus on 15 Mar 2023, 20:17, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

CZ_Code wrote: 15 Mar 2023, 19:37Grotendeels eens met wat je zegt, maar ik denk wel dat er aantal puntjes zijn. Silva huren lijkt me sowieso de enige optie voor die jongen, Wolves heeft hem voor 40 miljoen gekocht en wil hem gewoon minuten geven om te rijpen, die gaan hem echt niet nu al voor een habbekrats verkopen zonder dat die uberhaupt minuten heeft gemaakt daar.
Hier ben ik mezelf van bewust. Alleen ik doelde meer op het feit dat we hem huren in plaats van dat we een vergelijkbare speler kopen. Idem voor Patje. Dus het gaat mij niet zo zeer om de inhoud, maar om de vorm. Als je money to blow hebt dan koop je spelers met die kwaliteiten.
CZ_Code wrote: 15 Mar 2023, 19:37waarom zouden we na 90 miljoen aan grote verkopen en een grote schoonmaak in de winter opeens nog armer zijn?
Dat zegt niemand he? Alleen denk ik dat het goed is om realistische verwachtingen te scheppen. Afgelopen zomer hebben we 8/9mln uitgegeven aan transfersommen (ex huur en transfervrij). Als dat nu dan een transferpot van 25-30mln zou zijn, dan is dat voor PSV begrippen gewoon heel veel. Misschien kan je Teze en Obispo ook nog voor een mooie som verkopen, sluit het niet uit.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Standbeeld wrote: 15 Mar 2023, 10:40
ShovingNE2 wrote: 15 Mar 2023, 08:13 We hebben twee rechtsbacks nodig volgend jaar toch? Wat is het probleem van Sambo en Van Ewijk in de selectie? Als ze verder willen in hun carrière krijg je met concurrentie te maken.
En dan Mwene en Teze verkopen?
Volmondig ja.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 15 Mar 2023, 20:33
Standbeeld wrote: 15 Mar 2023, 10:40
En dan Mwene en Teze verkopen?
Volmondig ja.
Nu vind ik Mwene en Teze allebei niet top op rechtsback, maar neem je met enkel Sambo en Van Ewijk geen risico? Zijn toch twee jongens die op top level aan moeten haken. Overigens zou ik het zelf wel aandurven, maar mijn vraag is meer of PSV dat ook zo ziet. Sluit niet uit dat ze Teze verkopen en Mwene achter de hand houden.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1,911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 15 Mar 2023, 20:16
CZ_Code wrote: 15 Mar 2023, 19:37Grotendeels eens met wat je zegt, maar ik denk wel dat er aantal puntjes zijn. Silva huren lijkt me sowieso de enige optie voor die jongen, Wolves heeft hem voor 40 miljoen gekocht en wil hem gewoon minuten geven om te rijpen, die gaan hem echt niet nu al voor een habbekrats verkopen zonder dat die uberhaupt minuten heeft gemaakt daar.
Hier ben ik mezelf van bewust. Alleen ik doelde meer op het feit dat we hem huren in plaats van dat we een vergelijkbare speler kopen. Idem voor Patje. Dus het gaat mij niet zo zeer om de inhoud, maar om de vorm. Als je money to blow hebt dan koop je spelers met die kwaliteiten.
CZ_Code wrote: 15 Mar 2023, 19:37waarom zouden we na 90 miljoen aan grote verkopen en een grote schoonmaak in de winter opeens nog armer zijn?
Dat zegt niemand he? Alleen denk ik dat het goed is om realistische verwachtingen te scheppen. Afgelopen zomer hebben we 8/9mln uitgegeven aan transfersommen (ex huur en transfervrij). Als dat nu dan een transferpot van 25-30mln zou zijn, dan is dat voor PSV begrippen gewoon heel veel. Misschien kan je Teze en Obispo ook nog voor een mooie som verkopen, sluit het niet uit.
Bedankt voor de onderbouwing. Snap ergens je punt wel over Patrick en Fabio, misschien dat Marcel en Earnie afspraken hebben gemaakt (echt geen flauw idee natuurlijk) over het beleid wat Marcel moest gaan voeren in de winter als die wilde dat Earnie zou tekenen. Wat betreft komende zomer hoop ik inderdaad zelf ook dat Teze en Obispo vertrekken als Sangare gaat, wil eigen jeugd altijd steunen en het zijn vast prima kerels, maar het salaris weg met nog een extra som geld is belangrijker lijkt mij. Hopelijk horen we de komende maanden al wat. Die Orban die genoemd was in het interessante spelers topic is zo'n speler die me steeds weer opnieuw laat denken "waarom zegt Marcel steeds dat ze niet in Scandinavie willen scouten", die jongen is na een maand al vertienvoudigd in waarde en had echt geen last van aanpassingstijd.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Ik zit toch steeds meer in de @Menno1 hoek. Laat Marcel eerst maar eens het tegendeel bewijzen - ik ben er een beetje huiverig voor geworden om hem op zijn blauwe ogen te geloven
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Standbeeld wrote: 15 Mar 2023, 20:41Nu vind ik Mwene en Teze allebei niet top op rechtsback, maar neem je met enkel Sambo en Van Ewijk geen risico? Zijn toch twee jongens die op top level aan moeten haken. Overigens zou ik het zelf wel aandurven, maar mijn vraag is meer of PSV dat ook zo ziet. Sluit niet uit dat ze Teze verkopen en Mwene achter de hand houden.
Ja, Sambo en Van Ewijk is een risico. Maar dat vind ik prima. Om het sentiment te schetsen: ook hier zijn er genoeg mensen die allebei juist niet willen want allebei twee potentieel goede spelers.

Persoonlijk denk ik dat 2 potentieel goede spelers er normaliter er maar eentje het gaat redden. Dus gooi ze voor de leeuwen en de beste worstelt en komt boven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply