Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips

Menno1 wrote: 15 Mar 2023, 19:58
loginnaam wrote: 15 Mar 2023, 19:44

Die zware tekorten zijn inclusief 30 miljoen afschrijvingen op spelers op de balans, daar gaat dus geen geld naar toe van de verkoop van Gakpo want dat is al in het verleden uitgegeven. De bepalende factor gaat vooral zijn hoeveel de afschrijvingen met de huidige spelers nu voor het komend seizoen zijn, met hoeveel PSV die nog wil laten oplopen, en met hoeveel die nog zullen afnemen door spelersverkopen wat in principe weer ruimte maakt voor nieuwe afschrijvingen en dus nieuwe spelers die aangetrokken kunnen worden.
Nou ja, dat is het vooral: PSV wilt afschrijvingen en salarissen naar beneden brengen. Dus ook al hebben we 100 miljoen (wat we niet hebben) dan nog verwacht ik aankopen van onder de 10 miljoen (zodat afschrijvingen niet exploderen) en geen absolute toppers (want die willen hoger salaris.)

Ik verwacht weer een hoop huurlingen (stuk of 5), hopelijk een paar transfervrije pareltjes a la Xavi/ Benitez en wat strategische aankopen die hopelijk kapitaal op het veld gaan opleveren. Het kan wel, zie Feyenoord met Jimenez o.a.

Ben ook wel benieuwd hoe groot de selectie gaat zijn. Die is in de winter aardig teruggebracht. En ook benieuwd wat de plannen zijn met spelers die bij os buiten de boot vallen maar wel lange termijn potentie hebben zoals Ledezma, Oppegard o.a. Hoe je die er weer bij, schuiven ze door of verhuren we ze weer door?
Absoluut mee eens. We zijn bezig de financiële huishouding naar werkbare begrippen te krijgen. Dat doen we goed. Maar het zou dan heel vreemd zijn om dusdanig grote bedragen te gaan investeren die je eerder juist in deze situatie gebracht hebben. We hebben geld, maar we zullen het voorzichtig in gaan zetten verwacht ik. Veerman bedragen, geen Lozano bedragen.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker wrote: 15 Mar 2023, 21:49
Menno1 wrote: 15 Mar 2023, 19:58

Nou ja, dat is het vooral: PSV wilt afschrijvingen en salarissen naar beneden brengen. Dus ook al hebben we 100 miljoen (wat we niet hebben) dan nog verwacht ik aankopen van onder de 10 miljoen (zodat afschrijvingen niet exploderen) en geen absolute toppers (want die willen hoger salaris.)

Ik verwacht weer een hoop huurlingen (stuk of 5), hopelijk een paar transfervrije pareltjes a la Xavi/ Benitez en wat strategische aankopen die hopelijk kapitaal op het veld gaan opleveren. Het kan wel, zie Feyenoord met Jimenez o.a.

Ben ook wel benieuwd hoe groot de selectie gaat zijn. Die is in de winter aardig teruggebracht. En ook benieuwd wat de plannen zijn met spelers die bij os buiten de boot vallen maar wel lange termijn potentie hebben zoals Ledezma, Oppegard o.a. Hoe je die er weer bij, schuiven ze door of verhuren we ze weer door?
Absoluut mee eens. We zijn bezig de financiële huishouding naar werkbare begrippen te krijgen. Dat doen we goed. Maar het zou dan heel vreemd zijn om dusdanig grote bedragen te gaan investeren die je eerder juist in deze situatie gebracht hebben. We hebben geld, maar we zullen het voorzichtig in gaan zetten verwacht ik. Veerman bedragen, geen Lozano bedragen.
Over Chucky gesproken: dat was de enige PSV speler die ooit een 6 jaren contract kreeg. Chelsea haalt dit soort foefjes nu ook uit door spelers voor 7-8 jaar vast te leggen, om zo de jaarlijkse afschrijvingen naar beneden te halen.

Ja, ook dat brengt risico met zich mee, maar heb mij altijd afgevraagd waarom Chucky de enige was die zo'n 6 jaren contract kreeg? En ook ja: ik weet dat spelers daar ook mee akkoord mee moeten gaan, maar blijf het opvallend vinden.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 15 Mar 2023, 19:29
De reden waarom PSV/Brands happig was om de Gakpo deal snel rond te maken (voor misschien een iets lager totaalbedrag dan verwacht) kwam vooral doordat Liverpool het grootste deel van de som direct over kon maken. Dat was nodig om het gat van dit jaar te dichten. Dat gat is met de verkoop van Gakpo en Europees overwinteren gedicht, neem ik aan. Bij Madueke was er geen noodzaak om te verkopen, maar Brands vond de deal gewoon niet te weigeren en Madueke wou zelf vertrekken. Het hoeft dus niet zo te zijn dat we bij Madueke het grootste deal ook direct ontvangen. De betaling van zijn som kan goed over 3/4 jaar uitgespreid zijn. Dus ook dat kan nog impact hebben op het te besteden bedrag. Ik denk dat je met het door jou genoemde bedrag van 25-30 mln aardig in de richting zit. Het zegt ook wel wat dat we Aanholt met nog een eenjarig contract bij Gala gaan huren en daarnaast ook Silva(?) nog één seizoen willen huren. Dat doen we niet omdat we zoveel te besteden hebben.
Goede nuance. Maar hoewel ik Marcel Brands en zijn uitspraken totaal niet meer vertrouw, denk ik wel dat we wel e.e.a. te besteden hebben. Bovendien, met Ruud van Nistelrooij, Walter Benitez en Luuk de Jong heb je als toch aardig wat mensen zand in de ogen gestrooid dit seizoen. Dat kun je je geen tweede keer permitteren en zul je echt moeten investeren in kwaliteit, niet in de laatste plaats om Xavi Simons perspectief voor een langer verblijf te geven. Wil je voor je basiself echt topkwaliteit invoeren dan moet je er ook naar durven besteden. In dat licht zie ik de huur van Van Aanholt en Silva ook. Twee huurlingen die hun toegevoegde waarde al hebben bewezen maken voor slechts een huursom deel uit van je selectie en mogelijk zelfs basis; dat geeft financieel lucht om op andere - lees: minder - plekken meer te kunnen investeren. Zo help je de ondergrens omhoog en dwing je wellicht CL af volgend jaar, met meer inkomsten om verder kwaliteit (in eigen bezit) toe te voegen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 15 Mar 2023, 21:56Ja, ook dat brengt risico met zich mee, maar heb mij altijd afgevraagd waarom Chucky de enige was die zo'n 6 jaren contract kreeg? En ook ja: ik weet dat spelers daar ook mee akkoord mee moeten gaan, maar blijf het opvallend vinden.
Die 6 jaar is natuurlijk ook een groot risico voor PSV. Stel dat ze onverhoopt een Luckassen aan de haak slaan, of een speler die chronisch geblesseerd is/raakt. Zo iemand kan dan in principe 6 jaar zijn contract uitzitten. Het lijkt mij aannemelijk dat PSV Chucky als low-risk heeft ingeschat: jong, groot talent, geen noemenswaardige blessurehistorie, international, winnaarsmentaliteit, etc. Chucky had alles in zich om snel de stap naar de top te maken. Bruma en Baumgartl bijvoorbeeld (spelers met hoge transfersom) hadden hele andere profielen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker wrote: 15 Mar 2023, 21:49 Absoluut mee eens. We zijn bezig de financiële huishouding naar werkbare begrippen te krijgen. Dat doen we goed. Maar het zou dan heel vreemd zijn om dusdanig grote bedragen te gaan investeren die je eerder juist in deze situatie gebracht hebben. We hebben geld, maar we zullen het voorzichtig in gaan zetten verwacht ik. Veerman bedragen, geen Lozano bedragen.
Dat zal denk ik vooral liggen aan welke speler voor je bedrag x kan halen. PSV zal vast een potje hebben maar men moest natuurlijk niet fors ingrijpen. Dus om weer te gaan gooien met geld, in zowel aankoopsommen als salarissen als andere vage constructies zal niet gebeuren. Maar als men echt, echt overtuigd is van een speler die 10-14 miljoen kost (Lozano niveau)... ik denk dat als iedereen onboard is ze daar nog wel een uitzondering voor maken.

Het gaat er vooral om, verwacht ik, dat de meer twijfelgevallen die overal, dus salaris/transfersom/bonussen, veel kosten niet meer gehaald worden. Noem een El G bijv. Dat lijkt me nou typisch zon relatief dure jongen die PSV niet meer zal halen en dan juist inzet op bijv. een eigen talent (Bakayoko in dit geval). Of 10 miljoen voor Baumgartl. Dat soort transfers zullen/moeten denk ik afgelopen zijn.

Al met al brengt PSV dat in een aardig lastig pakket want garanties bestaan niet in het voetbal. En je kan het geld maar 1x aangeven. De druk zit er dus direct volle bak op bij Stewart (en natuurlijk ook Brands en oa v. Veen en vd Wallen vanuit de RvC). Ze mogen aan de bak, PSV financieel gezond en stabiel houden maar ondertussen ook sportief weer stappen vooruit maken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Ik bemerk dat ik mezelf ook al meer met volgend seizoen aan het bezighouden ben. Ondanks de aanstelling van een 'buitenlandse' td, zal er naar verwachting toch ook weer georiënteerd worden op namen van spelers van Nederlandse komaf.

Er komen enkele aardig 'grote' namen beschikbaar, waarvan ik denk dat PSV zich zal gaan mengen. Denk hierbij aan namen als Stefan de Vrij en Georginio Wijnaldum. Memphis Depay kan van de lijst, nu hij voor 2,5 jaar bij Atletico heeft getekend en daar steeds meer begint te renderen.

Laten we beginnen op doel; daar hebben we met Benitez al een onbetwiste nr 1 en met Waterman beschikken we over een ervaren alternatief, welke zich kan vinden in de rol van 3e keus.

Huidige tweede keus is Drommel, momenteel spelend maar doorgaans op de bank waar hij waarde verliest en zich niet doorontwikkeld bij een gebrek aan speelminuten.

Ik zou dan ook, al dan niet tijdelijk, afscheid van hem nemen. Met Peersman, Schiks en Steur heb je 3 talentvolle jonge doelmannen die je daardoor direct perspectief kunt bieden.

Image

Een linie waarin, in mijn ogen, dus niet veel hoeft te gebeuren. En die ook zal volstaan.

Overige linies zal ik me later over buigen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Als Drommel vertrekt komt er gewoon een nieuwe reservekeeper met ervaring. Waterman is de derde keeper. Persman, last staan die anderen, is er nog lang niet aan toe tweede keeper te zijn.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Eens. Als Drommel vertrekt (wat ik hoop) moet er een iets meer ervaren reservekeeper worden gehaald. Je moet ook zorgen dat Benitez enigzins concurrentie voelt. Peersman is er nog niet klaar voor en die zou ik misschien verhuren. Die jongen heeft zeker talent maar hij moet nog wel wat stapjes maken. Ik vind die Schiks ook wel een talentvolle jongen. Doet het ook goed bij Jong. Het nut van Steur halen zie ik nog niet echt gezien de al aanwezige talentvolle keepers.
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2,090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00

Als vervolg op:
► Show Spoiler
Voor de defensie voorzie ik enkele mutaties. In mijn ogen is het ook de linie waarin enkele belangrijke beslissingen genomen dienen te worden. En het start met een beslissing over de speelwijze; wil je mét aanvallende backs spelen, één aanvallende back, of zónder aanvallende backs?

Ik zou gaan voor de optie mét aanvallende backs, aangezien je daarvoor met van Aanholt en Mauro Jr als 2 geschikte backs in huis hebt die je kunt behouden. Daarnaast blijft de interesse in Milan van Ewijk rondzoemen, waardoor dit een aannemelijke conclusie lijkt.

Neem daarbij de succesvolle verhuurperiode van Shurandy Sambo aan Sparta, en je bent eigenlijk al rond wat betreft invulling van de back-posities. Voordeel van deze keuze is dat Sambo nog speelgerechtigd is voor Jong PSV en daar wedstrijdritme kan behouden, wanneer de overige 3 backs goed functioneren.

Sambo verdient in mijn ogen deze kans ook; defensief stabiel, aanvallend voldoende ondersteunend (overlapt zelden, maar is rondom de buitenspelers actief om hen te voorzien in mogelijkheden). Houdt beschikbare middelen op zak en geef een signaal af binnen de Academy dat er, ook middels een omweg, doorgestroomd kan worden naar de status van volwaardig selectielid.

In het centrum hebben we 2 prioriteiten; het definitieve vastleggen van Branthwaite en het aantrekken van een sterke compaan. Ik zou erg ver gaan om Stefan de Vrij vast te leggen. Wellicht zelfs je belangrijkste target voor deze zomer; ervaren, Nederlands, international, defensief sterk, sterke kopper, redelijke opbouwer, durft aanvallend in te dribbelen en defensief door te dekken. Daarnaast transfervrij.

Kijk voor de invulling hierachter naar de aanwezige mogelijkheden, wetende dat er met Emanuel van de Blaak een talent in de buitencategorie aan zit te komen. Die moet op een gegeven moment de kans krijgen, of in ieder geval het gevoel houden dat er ontwikkelmogelijkheden zijn.

Zelf zou ik kiezen voor behoud van Obispo en Teze als alternatief voor Branthwaite en de Vrij. In dat geval kan er afscheid worden genomen van Boscagli, Ramalho. Een keuze die ik op financiële gronden maak; weinig/geen afschrijving op basis van hun status van voormalig academy-spelers en daarnaast waarschijnlijk ook lagere salarissen.

Image

Van de verhuurde spelers is inmiddels bekend dat Max definitief overgenomen zal worden. Voor Baumgartl zal een alternatief gezocht dienen te worden. Wat betreft Oppegård zou ik kiezen voor verlenging van de verhuurperiode.

Het middenveld en de aanval bewaar ik voor later, aangezien die wat meer uiteenzetting behoeven.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Ik zou altijd afscheid nemen van in elk geval Obispo. Waarom zou je hem in hemelsnaam als back up zien? Hij valt elke wedstrijd door de mand. Als je er een paar miljoen voor kunt krijgen zou dat fantastisch zijn. Ben liever meer salaris kwijt aan een betrouwbare back up dan dat we weer willen besparen achterin. Bij een goed bod moet je ook afscheid nemen van Teze. Eigenlijk staan beide heren stil in hun ontwikkeling en hebben ze een leeftijd bereikt dat het een keer klaar is.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00

PSV drastisch bezig om salaris lasten omlaag te brengen, PSV netwerk; ik denk dat we gaan voor de vrij, wijnaldum of Memphis.
Saibari is underrated.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Doodziek dat hij echt zo aan de kant geschoven is door Ruud zeg. Terwijl hij altijd stabiliteit bracht. Maar die blijft niet. Gaat een miljoen of 4 opleveren en wij gaan het dubbele uitgeven aan een opvolger die waarschijnlijk nog minder is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Lichtstadd
Bankzitter
Posts: 210
Joined: 20 May 2022, 15:01
Clubvoorkeur: PSV



Worden er in dit artikel nog andere namen van opvolgers genoemd naast Zerrouki? Heb zelf geen ED Premium.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36

loginnaam wrote: 16 Mar 2023, 09:38Zerrouki is zeker niet de enige optie, want PSV bestudeert in binnen- en buitenland tal van mogelijkheden.
Die Rikkert. No shit, Sherlock!
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40

Lichtstadd wrote: 16 Mar 2023, 09:28

Worden er in dit artikel nog andere namen van opvolgers genoemd naast Zerrouki? Heb zelf geen ED Premium.
Nee
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Lichtstadd wrote: 16 Mar 2023, 09:28

Worden er in dit artikel nog andere namen van opvolgers genoemd naast Zerrouki? Heb zelf geen ED Premium.
Nee
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Enkel nog dat de kans groot is dat Guti gaat vertrekken
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 16 Mar 2023, 09:26 Gaat een miljoen of 4 opleveren en wij gaan het dubbele uitgeven aan een opvolger die waarschijnlijk nog minder is.
Waarom is dat zo waarschijnlijk, eigenlijk?
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Ik vind Zerrouki een goede speler, maar ik vraag me wel af hoeveel beter hij nog gaat worden bij PSV. Sangaré gaat hier komende zomer weg als een veel betere speler dan dat hij binnenkwam.
Last edited by Massimo on 16 Mar 2023, 09:39, edited 2 times in total.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Lichtstadd wrote: 16 Mar 2023, 09:28

Worden er in dit artikel nog andere namen van opvolgers genoemd naast Zerrouki? Heb zelf geen ED Premium.
Zerrouki is zeker niet de enige optie, want PSV bestudeert in binnen- en buitenland tal van mogelijkheden.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

De bal is rond mensen! :tear:
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Vind het wel logisch dat we Zerrouki volgen. Dat is één van de beste eredivisie spelers die nog niet in dienst is bij een topclub. Vind hem ook een prima optie mis de vraagprijs naar beneden gaat. Vind een Mannsverk bijvoorbeeld ook een interessante optie. Die is bovendien jonger en goedkoper. Maar zoals in het artikel vermeld staat kunnen we waarschijnlijk op zoek naar twee middenvelders als ook Guti vertrekt.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Qua nieuwe reservekeeper; zal Etienne Vaessen van RKC hiervoor wat zijn? Keept al het hele seizoen zeer sterk, heeft al jarenlang ervaring bij RKC, is 27 en zal qua salaris en transfersom weinig kosten. Lijkt mij voor een reservekeeper meer dan prima, maar is 27 dus kan mij ook voorstellen dat hij liever eerste keeper is bij een club, gaat de concurrentie met Benitez niet winnen natuurlijk.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ardbeg wrote: 16 Mar 2023, 09:35
ShovingNE2 wrote: 16 Mar 2023, 09:26 Gaat een miljoen of 4 opleveren en wij gaan het dubbele uitgeven aan een opvolger die waarschijnlijk nog minder is.
Waarom is dat zo waarschijnlijk, eigenlijk?
Omdat Guti toplevel is als verdedigende middenvelder zeker voor de eredivisie. Zerrouki mag zijn veters niet strikken. Heel dom om hem totaal aan de kant te schuiven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV

Sangare goed en wel vervangen is een van de belangrijkste taken van Stewart aankomende zomer. Netto zal Sangare 25 miljoen gaan opleveren, hier moet men direct een juiste vervanger kunnen halen plus nog versterking voor andere posities.
Post Reply