Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 17 Mar 2023, 11:10 Wel gek dat dit topic ineens weer gaat leven terwijl PSV sinds Emmen toch echt beduidend aan de betere hand is. We hadden even een slechte 15 minuten tegen Sevilla maar voor de rest 8 overwinningen en 2x gelijk en dus enkel van Sevilla verloren. We scoren inmiddels weer aan de lopende band met 29 goals in 11 wedstrijden (2,64 goal per wedstrijd) en nieuwe spelers krijgen nu de kans (Fabio, Ramalho, Pattie) en spelers als Bakayoko en Luuk scoren weer hun doelpuntjes. We hebben nog een kans op én de beker én de titel + de JCS.
Ruud heeft de falende Guus Til en in mindere mate Teze na Emmen eindelijk eens op de bank gezet. Vanaf Groningen thuis is het meestal beter gegaan. De keren dat Ruud in oude fouten verviel, was het meteen niet meer om over naar huis te schrijven. Er zijn zoals je zegt positieve zaken aan te wijzen, maar er is nog een lange weg te gaan.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 15:37
O Goleiro Grande wrote: 17 Mar 2023, 15:10 Tegen de achtergrond van de geforceerde aanstelling waar Van Nistelrooij mee akkoord ging en de gebeurtenissen die hem vervolgens zijn overkomen door besluiten op technisch en strategisch vlak, kun je stellen dat PSV Van Nistelrooij veel verschuldigd is.
Nog even en Ruud heeft hulp nodig voor PTSS :lol:
Heeft hij met een pistool tegen zijn hoofd zijn contract moeten ondertekenen? Overdrijven is ook een vak.

PSV is Ruud niets verschuldigd, het is eerder andersom.
Daarbij is Ruud niet de 1e trainer die te maken heeft met tussentijdse verkopen. En je negeert dat het met Cody nog aan boord ook al heel matig ging (4 uit 14 verloren, waaronder een kansloze nederlaag tegen de nummer laatst), maar dat lijkt standaard te zijn.

PSV heeft na Ajax de beste individuele spelers.
Maar AZ en Feyenoord laten zien welke invloed de coach kan hebben, en maken daarmee ook meteen duidelijk dat Ruud niet geschikt is. Zo simpel is het.
Al het andere zijn smoesjes om de waarheid niet onder ogen te komen.
PSV heeft enkel met Xavi, Sangaré en Van Aanholt spelers die bij Feyenoord in de basis zouden staan. Dus smoesjes? Ik denk dat ik niet de enige ben die vind dat Van Nistelrooij helemaal niet zulk topmateriaal heeft; vind het nogal opmerkelijk dat je het spelersniveau zo hoog aanslaat eigenlijk. En pistool tegen het hoofd en vervolgens een zin waar je stelt dat overdrijven ook een vak is... Nee, niemand heeft Van Nistelrooij gedwongen. Maar een trainer die zijn bedenkingen heeft overhalen om hoofdcoach te worden, hem niet te equiperen met goed spelersmateriaal, hem ondertussen onthanden van de spaarzame topkwaliteit die hij overhad en hem vervolgens ontslaan. Dat kun je niet doen zonder zelf ook op te stappen, toch?
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 17 Mar 2023, 19:40
Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 15:37

Nog even en Ruud heeft hulp nodig voor PTSS :lol:
Heeft hij met een pistool tegen zijn hoofd zijn contract moeten ondertekenen? Overdrijven is ook een vak.

PSV is Ruud niets verschuldigd, het is eerder andersom.
Daarbij is Ruud niet de 1e trainer die te maken heeft met tussentijdse verkopen. En je negeert dat het met Cody nog aan boord ook al heel matig ging (4 uit 14 verloren, waaronder een kansloze nederlaag tegen de nummer laatst), maar dat lijkt standaard te zijn.

PSV heeft na Ajax de beste individuele spelers.
Maar AZ en Feyenoord laten zien welke invloed de coach kan hebben, en maken daarmee ook meteen duidelijk dat Ruud niet geschikt is. Zo simpel is het.
Al het andere zijn smoesjes om de waarheid niet onder ogen te komen.
PSV heeft enkel met Xavi, Sangaré en Van Aanholt spelers die bij Feyenoord in de basis zouden staan. Dus smoesjes? Ik denk dat ik niet de enige ben die vind dat Van Nistelrooij helemaal niet zulk topmateriaal heeft; vind het nogal opmerkelijk dat je het spelersniveau zo hoog aanslaat eigenlijk. En pistool tegen het hoofd en vervolgens een zin waar je stelt dat overdrijven ook een vak is... Nee, niemand heeft Van Nistelrooij gedwongen. Maar een trainer die zijn bedenkingen heeft overhalen om hoofdcoach te worden, hem niet te equiperen met goed spelersmateriaal, hem ondertussen onthanden van de spaarzame topkwaliteit die hij overhad en hem vervolgens ontslaan. Dat kun je niet doen zonder zelf ook op te stappen, toch?
Het punt is dat bij velen de overtuiging is dat er veel meer spelers van PSV bij Feyenoord in de basis zouden staan als we een goede trainer hadden gehad. Ik heb moeite met de conclusie: het spel is kut, dat. Dat moet komen doordat de spelers kut zijn, dat is zielig voor Van Nistelrooy. Er is bij mij 0 twijfel over dat we met exact deze spelers maar met Schmidt voor de groep, we dit jaar fluitend kampioen waren geworden.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Schmidt maakte zelf de keuze te vertrekken, want die zag ook wel aankomen dat het financieel in elkaar zou donderen (mede door zijn eigen wensen, overigens!) en dat er nauwelijks mogelijkheden zouden zijn. Die snapte waarschijnlijk heel goed dat hij met deze selectie geen stap vooruit had gemaakt. Na twee jaar viel het eindresultaat ook gewoon een beetje tegen, dus ik snap dat wel. Kortom: een leuk gedachtenspinsel, misschien klopt 'ie ook, maar het heeft uiteindelijk net zoveel waarde als roepen dat we met de selectie van Real Madrid en Pep voor de groep de CL hadden gewonnen. Het is nou eenmaal niet zo.
Last edited by Ykhim on 17 Mar 2023, 20:41, edited 1 time in total.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 17 Mar 2023, 16:01
Heruone wrote: 17 Mar 2023, 14:00

Schoolbanken pff. Tis godverdomme gewoon universiteit hé :mrgreen:
Ja dat zeg ik, schoolbanken. :mrgreen:
Dat wordt vooral gezegd door mensen die niet aan de universiteit hebben kunnen studeren… :mrgreen:
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sparts wrote: 17 Mar 2023, 20:06
O Goleiro Grande wrote: 17 Mar 2023, 19:40

PSV heeft enkel met Xavi, Sangaré en Van Aanholt spelers die bij Feyenoord in de basis zouden staan. Dus smoesjes? Ik denk dat ik niet de enige ben die vind dat Van Nistelrooij helemaal niet zulk topmateriaal heeft; vind het nogal opmerkelijk dat je het spelersniveau zo hoog aanslaat eigenlijk. En pistool tegen het hoofd en vervolgens een zin waar je stelt dat overdrijven ook een vak is... Nee, niemand heeft Van Nistelrooij gedwongen. Maar een trainer die zijn bedenkingen heeft overhalen om hoofdcoach te worden, hem niet te equiperen met goed spelersmateriaal, hem ondertussen onthanden van de spaarzame topkwaliteit die hij overhad en hem vervolgens ontslaan. Dat kun je niet doen zonder zelf ook op te stappen, toch?
Het punt is dat bij velen de overtuiging is dat er veel meer spelers van PSV bij Feyenoord in de basis zouden staan als we een goede trainer hadden gehad. Ik heb moeite met de conclusie: het spel is kut, dat. Dat moet komen doordat de spelers kut zijn, dat is zielig voor Van Nistelrooy. Er is bij mij 0 twijfel over dat we met exact deze spelers maar met Schmidt voor de groep, we dit jaar fluitend kampioen waren geworden.
0 twijfel zelfs, zo… :tear: Kun jij vast was uitslagen en zo voorspellen? Dan pak ik ff mijn bankpas en ga ik wat geld verdienen
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sparts wrote: 17 Mar 2023, 20:06
O Goleiro Grande wrote: 17 Mar 2023, 19:40

PSV heeft enkel met Xavi, Sangaré en Van Aanholt spelers die bij Feyenoord in de basis zouden staan. Dus smoesjes? Ik denk dat ik niet de enige ben die vind dat Van Nistelrooij helemaal niet zulk topmateriaal heeft; vind het nogal opmerkelijk dat je het spelersniveau zo hoog aanslaat eigenlijk. En pistool tegen het hoofd en vervolgens een zin waar je stelt dat overdrijven ook een vak is... Nee, niemand heeft Van Nistelrooij gedwongen. Maar een trainer die zijn bedenkingen heeft overhalen om hoofdcoach te worden, hem niet te equiperen met goed spelersmateriaal, hem ondertussen onthanden van de spaarzame topkwaliteit die hij overhad en hem vervolgens ontslaan. Dat kun je niet doen zonder zelf ook op te stappen, toch?
Het punt is dat bij velen de overtuiging is dat er veel meer spelers van PSV bij Feyenoord in de basis zouden staan als we een goede trainer hadden gehad. Ik heb moeite met de conclusie: het spel is kut, dat. Dat moet komen doordat de spelers kut zijn, dat is zielig voor Van Nistelrooy. Er is bij mij 0 twijfel over dat we met exact deze spelers maar met Schmidt voor de groep, we dit jaar fluitend kampioen waren geworden.
Dat zal wel, maar hoe is dat relevant dan? Los van het feit dat Schmidt ook wel erg verheerlijkt wordt nu die het bij Benfica top doet - als hij bij pakweg Grasshoppers in de Zwitserse middenmoot had aan lopen kutten was deze man uit het verhaal weggebleven - maar hij is zelf en uit vrije wil weggegaan. Je kunt dus evengoed zeggen: met Pep Guardiola worden we wel kampioen. Maar ook onder Schmidt incasseerden we 42 tegendoelpunten. Dus als je als club denkt dat met twee piepjonge huurlingen op te kunnen lossen (waarvan er een alweer terug is in Engeland) terwijl je een onervaren trainer aanstelt omdat ie de club kent en zo'n gezellige baard heeft, kun je laatstgenoemde niet de schuld geven dat het achterin lekt. En neem je hem op de laatste transferdag zijn tweede centrumspits af (Vinicius) en verkoop je in de winterstop zijn beste straaljagers op de flanken, dan geef ik het elke trainer te doen. In dat geval is onder Schmidt de klacht over geldgebrek een grotere zekerheid dan titelwinst.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gaat me niet om Schmidt specifiek. Het gaat erom dat er veel meer uit deze selectie is te halen en in een seizoen als dit jaar het kampioenschap, door een goede trainer. En dat excuses voor het falen dit seizoen wordt gevonden in het feit dat we een slechte selectie hebbben. Ik ben het daar niet mee eens, dit is een selectie waar je kampioen mee had moeten worden (gezien het off seizoen van Ajax), De oorzaak gevolg relatie wordt hier omgedraaid. De selectie wordt nu slecht bevonden omdat er een matige trainer voor de groep staat die de spelers slecht laat spelen. Met een betere trainer hadden we in de periode MET Gakpo veel beter moeten zijn dan de falende concurrentie. En hadden we in de periode zonder hem tenminste gelijkwaardig moeten zijn.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gaat niet zozeer om de kracht van de selectie, al vind ik de selectie van PSV zeker niet onderdoen dan die van Ajax, Feyenoord of AZ. Het gaat om de patronen en de herkenbaarheid die je wel ziet bij AZ en Feyenoord: iedereen weet wat die moet doen. Linies sluiten uitstekend op elkaar aan.

Bij PSV is alles afhankelijk van individuele klasse: Gakpo eerst, nu met name Xavi. Je bent daarvan veel te afhankelijk en als die spelers hun dag niet hebben of de tegenstander heeft ze in hun greep, dan valt alles weg. Je zag het weer tegen Cambuur hoeveel ruimte er tussen de linies waren.

Leuk dat Ruud met bewondering kijkt naar Feyenoord en AZ, maar hij krijgt zelf het dus niet voor elkaar om dit soort automatismes er in te slijpen bij PSV. En dat ligt echt niet aan de spelers, maar grotendeels aan het gebrek aan duidelijkheid of het gebrek aan een plan van de staf.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan het niet zo zijn dat dit geen topselectie is, én Van Nistelrooy er lang niet het meeste uithaalt? Dat er zwaktepunten zijn in de selectie, maar de TS óók een zwaktepunt is? Dat het zeker niet ideaal is om 2 aanvallers kwijt te raken, maar met de selectie die er er stond echt wel veel meer dan 8 punten gehaald moest worden uit die serie van 5 na de winterstop? Kan allemaal naast elkaar bestaan he. Maar aangezien het in deze topic specifiek over Van Nistelrooy gaat is het logisch dat vooral beoordelingen over hem centraal staan hier.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sparts wrote: 17 Mar 2023, 22:30 Het gaat me niet om Schmidt specifiek. Het gaat erom dat er veel meer uit deze selectie is te halen en in een seizoen als dit jaar het kampioenschap, door een goede trainer. En dat excuses voor het falen dit seizoen wordt gevonden in het feit dat we een slechte selectie hebbben. Ik ben het daar niet mee eens, dit is een selectie waar je kampioen mee had moeten worden (gezien het off seizoen van Ajax), De oorzaak gevolg relatie wordt hier omgedraaid. De selectie wordt nu slecht bevonden omdat er een matige trainer voor de groep staat die de spelers slecht laat spelen. Met een betere trainer hadden we in de periode MET Gakpo veel beter moeten zijn dan de falende concurrentie. En hadden we in de periode zonder hem tenminste gelijkwaardig moeten zijn.
Ik denk dat zoals @Persepolis ook in reactie opmerkt, het een beetje van beide is. Deze selectie, het grootste deel althans, is naar mijn mening niet in lijn met de ambities van PSV. En dat is ie al jaren niet. Slechts een handvol spelers zijn in staat om eens een stabiele reeks goede wedstrijden op de mat te leggen. Eigen talent als Teze, Obispo en Vertessen werd en wordt overschat terwijl ze niet de ontwikkeling doormaken die nodig is. De scouting zag in Ramalho onterecht een nieuwe abwehrchef en waarom een rechtsback met vooral 2.Bundesliga ervaring na drie keer transfervrij vertrek ook zonder transfersom Mainz(!) mag verlaten laat hij sindsdien zien: het is vlees noch vis en dat geldt imo ook voor Til, El Ghazi en eerder Drommel, Zahavi, Vinicius en andere middelmaat.

Hoewel ik dus vind dat de problemen groter zijn dan de coach, vind ik Ruud van Nistelrooij vooralsnog geen topcoach en ben ik niet van hem onder de indruk. Alleen wist PSV van tevoren ook wat voor coach het aanstelde. Wat verwacht je als club aan de voorkant voor wonderen van de man en wat mag je nog verwachten na wat hem op transfergebied is overkomen? Het aanstellen van Ruud van Nistelrooij in een jaar dat Ajax het zonder Ten Hag en Overmars moest gaan rooien, is bij voorbaat naïef, onverstandig en ondoordacht geweest. Want denken dat een onervaren coach wel even de titel binnenharkt omdat Fred Rutten hem af en toe wat verstandigs in z’n oor lispelt…

Ten eerste vind ik vanuit menselijk oogpunt en vooral de eigen rol van het strategisch en technisch management dat Van Nistelrooij niet volledig verantwoordelijk gehouden kan worden voor de huidige stavaza. Gaat hij eruit, dan zou het pedant en slap zijn als Brands zelf blijft. En persoonlijk vind ik dat hij het ook zou moeten mogen proberen mét een goed afgestemde, kwalitatieve selectie waar de posities dubbel bezet zijn.

Maar, ten tweede, wie of wat is de oplossing als je Ruud van Nistelrooij wel met pek en veren de laan uitstuurt? Welk genie gaat er wel voor zorgen dat Luuk de Jong met de huidige buitenspelers weer begint te scoren of het aantal tegendoelpunten halveert met de huidige verdediging? Zoveel Slots lopen er niet rond hè?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je de destijds logische keuze had gemaakt (Cocu aanstellen) dan stonden we nu bovenaan. Zoals @O Goleiro Grande opmerkt, Ten Hag en Overmars weg bij Ajax, dan kies je zelf voor maximale zekerheid. Onbegrijpelijk dat je dan een rookie aanstelt. Liever saai bovenaan dan saai op plek 4.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat het aanstellen van van Nistelrooij uiterst onhandig is geweest. En dat de selectie niet top is lees je ook steeds terug, met name de rechtsback en CV invulling.

Maar als een Cambuur, RKC of Sparta kunnen voetballen met een idee/speelstijl waarin nog slechtere voetballers dan de onze weten wat ze moeten doen, en niet zoveel gaten laten vallen als wij, dan weet je dat er geen slot, guardiola of klopp voor de groep hoeft te staan om het een beetje georganiseerd te laten zijn.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 17 Mar 2023, 15:54 Je kunt wel een prima coach aanstellen, maar zonder fatsoenlijk plan erachter, gaat het alsnog mis, kijk bijvoorbeeld naar Schmidt.
Mee eens, maar Schmidt maakte wel duidelijk hoeveel een goede coach kan compenseren.
Onder Schmidt verloor PSV teveel topwedstrijden, maar van de overige teams werd bijna altijd gewonnen. In zijn 2e seizoen haalde hij 81 punten, eindigde hij maar 2 punten achter het toen nog uitstekende Ajax van Ten Hag, liefst 10 punten boven het Feyenoord van Slot en 20 punten boven het AZ van Janssen.

Hierna zijn de overduidelijke zwakke punten in de selectie verbeterd (keeper en spits), maar wordt er juist veel minder goed gepresteerd. In de topwedstrijden gaat het beter, maar tegen alle andere clubs gaat het erg moeizaam.

Ja, PSV mist nog een duidelijk en fatsoenlijk plan en een lange termijn visie waarop alles wordt ingericht.
Maar Ruud is ook duidelijk een minder goede coach dan Schmidt, met name op het tactische gebied. En die structurele problemen kosten teveel punten.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nu denk ik zelf ook 'onder Schmidt hadden we nu bovenaan gestaan'. Maar je moet jezelf er wel terdege bewust van zijn dat dit simplistisch gedacht is. Vorig jaar dacht ik ook 'met Luuk erbij hadden we deze wedstrijden gewonnen'. Nu hebben we Luuk en dan brengt hij bar weinig. In dat opzicht denken we logischerwijs veelste positief. Het gras is altijd groener aan de overkant, maar we denken ook altijd aan het meest groene, gezonde en perfect gemaaide gazon. En zo is het in de werkelijkheid zelden.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johnnie Walker wrote: 18 Mar 2023, 11:54 Nu denk ik zelf ook 'onder Schmidt hadden we nu bovenaan gestaan'. Maar je moet jezelf er wel terdege bewust van zijn dat dit simplistisch gedacht is. Vorig jaar dacht ik ook 'met Luuk erbij hadden we deze wedstrijden gewonnen'. Nu hebben we Luuk en dan brengt hij bar weinig. In dat opzicht denken we logischerwijs veelste positief. Het gras is altijd groener aan de overkant, maar we denken ook altijd aan het meest groene, gezonde en perfect gemaaide gazon. En zo is het in de werkelijkheid zelden.
Ja we hebben nu Luuk, maar we spelen puur op toeval en gebruiken hem dus amper op zijn kwaliteit.
Wat voor veel spelers geldt overigens, dat ze niet optimaal gebruikt worden en dus wordt er ook sneller getwijfeld aan de kwaliteit van die spelers.
Als je Luuk amper voorzetten geeft is het een beperkte spits, dat is toch al jaren bekend? Juist koppend is hij van wereldklasse.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 17 Mar 2023, 20:41
Juancho wrote: 17 Mar 2023, 16:01

Ja dat zeg ik, schoolbanken. :mrgreen:
Dat wordt vooral gezegd door mensen die niet aan de universiteit hebben kunnen studeren… :mrgreen:
En door mensen die dat wel hebben gedaan, maar dat (en zichzelf) door dit gegeven niet extreem bijzonder vinden. ;)
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 18 Mar 2023, 11:33Ja, PSV mist nog een duidelijk en fatsoenlijk plan en een lange termijn visie waarop alles wordt ingericht.
Maar Ruud is ook duidelijk een minder goede coach dan Schmidt, met name op het tactische gebied. En die structurele problemen kosten teveel punten.
Dat zal ik niet tegenspreken hè. Maar wat er onder mijn punt ligt, is de constatering dat het opnieuw wisselen van trainer niet het wondermiddel is dat we nodig hebben. Schmidt is een prima, ervaren coach, maar heeft hier net zo hard gefaald terwijl PSV financieel gevaarlijk spel heeft gespeeld om hem te faciliteren. Ik vind dat nogal wat. Nu is het de beurt aan Ruud om te falen in totaal andere omstandigheden, maar evenals de terechte vraag of Ruud ooit een goede trainer gaat worden, is ook de vraag of de randvoorwaarden voor succes wel aanwezig zijn bij PSV een terechte vraag. Het antwoord op die laatste vraag lijkt vooralsnog nee en dus moet er óf een andere koers gevaren worden óf meer gebeuren dan alleen een trainerswissel.

Overigens ben ik geen tegenstander van een trainerswissel, maar alleen als er een duidelijk betere, bewezen kandidaat beschikbaar is. Ik heb wat dat betreft niet genoeg kennis van de markt, maar ik heb mijn twijfels bij namen als Jansen of Bosz. Zeker als het totaalbeleid wankel blijft.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er zijn in de eredivisie zo al een stuk of 5 duidelijk betere bewezen trainers. Simpelweg omdat Ruud nog helemaal niks bewezen heeft en dat ook niet lijkt te gaan doen. Dat is de voornaamste reden waarom hij in de eerste plaats al niet op die plek had horen te zitten.

PSV heeft EN een kwalitatieve impuls op het veld nodig EN een nieuwe trainer. Dat vindt ook vrijwel iedereen die hem niet geschikt acht. Dat de selectie niet over houdt is duidelijk, dat hij er desondanks mee onder presteert wat mij betreft ook.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli wrote: 18 Mar 2023, 15:59 Er zijn in de eredivisie zo al een stuk of 5 duidelijk betere bewezen trainers. Simpelweg omdat Ruud nog helemaal niks bewezen heeft en dat ook niet lijkt te gaan doen. Dat is de voornaamste reden waarom hij in de eerste plaats al niet op die plek had horen te zitten.

PSV heeft EN een kwalitatieve impuls op het veld nodig EN een nieuwe trainer. Dat vindt ook vrijwel iedereen die hem niet geschikt acht. Dat de selectie niet over houdt is duidelijk, dat hij er desondanks mee onder presteert wat mij betreft ook.
Precies. Ik denk dat een nieuwe trainer wel het wondermiddel is wat we nodig hebben, mits het uiteraard een bovengemiddeld goede trainer is. Zet Janssen, Slot hier neer en je was fluitend kampioen. Het was niet voor niets dat ik de afkoopsom voor Slot van 7 miljoen een prima optie vond, hoe bizar dat ook klinkt. Dan had je Feyenoord een probleem van jewelste gegeven en jezelf de beste trainer, waar je nog winst op kon maken ook, want Slot zijn eigen waarde is nu ook wel verdubbeld.

Ja de selectie is niet perfect, maar als je ziet hoeveel punten er zijn verloren tegen mindere / bagger ploegen, dan is dat geen excuus meer. Er zitten altijd wel 2-3 mindere wedstrijden in een seizoen, maar wij hebben er al een stuk of 7-8; dat zijn geen incidenten meer, maar structureel slecht spelen, met name in uit wedstrijden.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar ziet PSV het ook zo..? That's the question.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

5 in de eredivisie?
Slot, Jansen...Cocu misschien?
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja, je zou daar best veel trainers neer kunnen zetten, alleen al omdat Ruud net is begonnen en dus logischerwijs niets heeft laten zien. En dit seizoen al helemaal niets laat zien. Dus ja, Jans, Steijn, Jansen, Cocu, Slot, Meijer, van Wonderen, Oosting, Lukkien.. allemaal meer laten zien dan Ruud. Maar goed nogmaals, dat is logisch aangezien hij net is begonnen en tot heden alles behalve indruk heeft gemaakt.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 18 Mar 2023, 20:10 Tja, je zou daar best veel trainers neer kunnen zetten, alleen al omdat Ruud net is begonnen en dus logischerwijs niets heeft laten zien. En dit seizoen al helemaal niets laat zien. Dus ja, Jans, Steijn, Jansen, Cocu, Slot, Meijer, van Wonderen, Oosting, Lukkien.. allemaal meer laten zien dan Ruud. Maar goed nogmaals, dat is logisch aangezien hij net is begonnen en tot heden alles behalve indruk heeft gemaakt.
Als Steijn degradatiekandidaat Sparta daadwerkelijk 6e laat eindigen, dan is hij wat mij betreft trainer van het jaar i.p.v. Slot.

Ik zou het overigens met Ron Jans best aandurven. Gewoon een stabiele en degelijke trainer.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ron Jans, hoe is het..degelijk is niet wat we nodig hebben.
Last edited by Ardbeg on 18 Mar 2023, 22:53, edited 2 times in total.
Post Reply