Ruud van Nistelrooij
- trouwepsvfan
- Vedette
- Clubvoorkeur: PSV
Het erge is dat in sportief hoop dat PSV ondanks alles nog 2e wordt maar ik dan bang ben dat Brands genoeg aanknopingspunten ziet om Ruud te handhaven. Wat dat betreft kun je beter 4e worden.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
-
- Internationale topspeler
Het duurt allemaal heel erg lang voordat een bal gespeelt wordt.
Dat lijkt te komen omdat er geen vastigheden inzitten. Geen structuur.
Net of dat iedereen op dat moment nog moet verzinnen waar de bal naartoe moet en waar hij moet staan.
Als je dan onder druk komt, of je moet het spel echt maken, wordt het heel moeilijk.
Dit in verschillende vormen, een minuut of 5 lang, tot het moment dat Ruud voor de camera's verscheen.
Terug te kijken bij ESPN
Hij zei het zo lief, om hem maar niet te kwetsen, maar de eerste heeft het nu benoemd.
Dit duurt niet lang meer. De rest gaat het nu ook zien.
Sangaré, le Roi du PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
Spelidee Ruud: Geef de bal aan Xavi en kijk maar wat er gebeurt.
Dat is het inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- ShovingNE2
- Site Admin
Spelidee Ruud: Geef de bal aan Xavi en kijk maar wat er gebeurt.
Dat is het inderdaad.
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Zeker omdat het dit seizoen niet zo gek veel boeit of PSV 2e wordt of 4e. Die voorrondes CL gaan nooit lukken als je zelfs Rangers, de slechtste deelnemer ooit aan de CL, niet kunt uitschakelen. Volgend seizoen moet het gebeuren, dan móet die 2e plek terug zijn bij PSV en dan is er eindelijk weer eens CL in Eindhoven. Dus ja, doe maar 4e in de competitie en de trainer eruit . Dan volgend seizoen met Bosz op jacht naar dat 2e ticket. Al zou het ook zomaar kunnen dat Brands een bekerwinst alleen ook voldoende vindt en dan blijft RvN alsnog zitten.trouwepsvfan wrote: ↑20 Mar 2023, 07:40 Het erge is dat in sportief hoop dat PSV ondanks alles nog 2e wordt maar ik dan bang ben dat Brands genoeg aanknopingspunten ziet om Ruud te handhaven. Wat dat betreft kun je beter 4e worden.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
-
- Meervoudig international
Waar ik vooral bang voor ben is dat hier allerlei wat als scenario's tevoorschijn worden gehaald om hem in het zadel te houden. Maar er is op dit moment een veel realistischer wat als scenario de andere kant op. En dat is dat AZ met nog 5 thuiswedstrijden en maar 3 uit, de 3e plaats gaat pakken en niet wij.
We hadden gisteren een uitgelezen kans om afstand te nemen. Nu dat niet gelukt is heeft AZ in de competitie waarschijnlijk een betere kans gekregen om plek 3 te halen dan PSV gezien het programma. Dan hou je de beker over voor de EL maar ik zie dit aangeslagen zootje gewoon niet meer winnen van Ajax of Feyenoord.
Het scenario dat wij de conference league ingaan begint echt reëel te worden. En dat zou met oog op volgend seizoen drama zijn. Want dan ben je er nog niet met alleen de verkoop van Sangaré, plus dat nieuwe aankopen en een Simons zich wel 2x bedenken, je verliest gewoon je aantrekkingskracht.
Dat is de reden waarom ik vind dat we in moeten grijpen. Het belang van de club gaat voor. En het negatieve wat als scenario begint zich af te tekenen terwijl dat koste wat kost voorkomen moet worden.
Edit: ik lees hier boven dat het niet zo veel uitmaakt of je 4e wordt, dat maakt dus megaveel uit. Dan ben je echt fucked voor volgend seizoen ook. Financieel heeft het impact, qua sportieve mogelijkheden gaat het impact hebben, ik denk dat we een plek bij de eerste 2 volgend jaar dan niet meer gaan kunnen realiseren.
We hadden gisteren een uitgelezen kans om afstand te nemen. Nu dat niet gelukt is heeft AZ in de competitie waarschijnlijk een betere kans gekregen om plek 3 te halen dan PSV gezien het programma. Dan hou je de beker over voor de EL maar ik zie dit aangeslagen zootje gewoon niet meer winnen van Ajax of Feyenoord.
Het scenario dat wij de conference league ingaan begint echt reëel te worden. En dat zou met oog op volgend seizoen drama zijn. Want dan ben je er nog niet met alleen de verkoop van Sangaré, plus dat nieuwe aankopen en een Simons zich wel 2x bedenken, je verliest gewoon je aantrekkingskracht.
Dat is de reden waarom ik vind dat we in moeten grijpen. Het belang van de club gaat voor. En het negatieve wat als scenario begint zich af te tekenen terwijl dat koste wat kost voorkomen moet worden.
Edit: ik lees hier boven dat het niet zo veel uitmaakt of je 4e wordt, dat maakt dus megaveel uit. Dan ben je echt fucked voor volgend seizoen ook. Financieel heeft het impact, qua sportieve mogelijkheden gaat het impact hebben, ik denk dat we een plek bij de eerste 2 volgend jaar dan niet meer gaan kunnen realiseren.
Last edited by Makaveli on 20 Mar 2023, 07:53, edited 1 time in total.
- ShovingNE2
- Site Admin
Precies. We liggen op koers voor Conference League en helemaal geen dubbeltje meer. En dan zijn we zo enorm fucked.
-
- Vedette
Probleem is voornamelijk dat er te weinig punten worden gepakt. Het aantal punten wordt ook op dit moment teveel verbloemd door de slechte resultaten van andere clubs waardoor het lijkt dat het allemaal niet zo slecht is. De onderstaande statistieken zeggen veel. In de afgelopen 8 seizoenen zijn er na 26 wedstrijden maar 1 seizoen geweest waar er minder punten zijn gepakt dan de huidige 53.
Huidige stand
22/23 53 punten
Afgelopen 8 seizoenen (na 26 wedstrijden)
21/22 63 punten
20/21 55 punten
19/20 49 punten
18/19 67 punten
17/18 68 punten
16/17 58 punten
15/16 65 punten
14/15 67 punten
Huidige stand
22/23 53 punten
Afgelopen 8 seizoenen (na 26 wedstrijden)
21/22 63 punten
20/21 55 punten
19/20 49 punten
18/19 67 punten
17/18 68 punten
16/17 58 punten
15/16 65 punten
14/15 67 punten
- trouwepsvfan
- Vedette
Wat een quatsch. We komen alleen in de conference League als Spakenburg de beker wint
-
Nee. Als we verliezend finalist zijn en 4e worden in de competitie gaat AZ de EL in.trouwepsvfan wrote: ↑20 Mar 2023, 07:52 Wat een quatsch. We komen alleen in de conference League als Spakenburg de beker wint
- ShovingNE2
- Site Admin
Precies. Het lijkt niet helemaal door te dringen. Bij Elfrink wel:
Toekomst op het spel
PSV dacht dat dit nationaal de verhoudingen tussen Ajax en PSV zou kunnen veranderen, maar kan zich zomaar ernstig misrekend hebben en de boot met tientallen miljoenen gaan missen. In april en mei staat daarom de status en toekomst van de club op het spel. Er is komende zomer absoluut geld om de boel weer te verspijkeren, maar zonder perspectief op Europees topvoetbal is het voor PSV moeilijk om de gewenste vernieuwingen te realiseren.
Dit PSV wordt in de bekerfinale totaal vernederd door Feyenoord. Ajax iets minder maar ga je ook van verliezen.
-
De vraag is nu of het aan de trainer ligt of aan de zoveelste matige selectie samenstelling van John de Jong.
Er is te weinig kwaliteit in de selectie, te weinig samenhang, en teveel blessure gevoelige spelers. (El Ghazi raakt bij elke tik of val geblesseerd)
Sangaré ben ik na gister ook klaar mee. Tegen Cambuur was hij ook al betrokken bij de tegengoals. Gister wederom.
Zo slap en nonchelant als hij speelt. En samen met Veerman op het middenveld werkt gewoon niet.
Ze zullen hem niet op de bank zetten want hij moet deze zomer fors geld opleveren. Maar solliciteert wel naar een plek op de bank.
Snel verkopen deze zomer.
Er is te weinig kwaliteit in de selectie, te weinig samenhang, en teveel blessure gevoelige spelers. (El Ghazi raakt bij elke tik of val geblesseerd)
Sangaré ben ik na gister ook klaar mee. Tegen Cambuur was hij ook al betrokken bij de tegengoals. Gister wederom.
Zo slap en nonchelant als hij speelt. En samen met Veerman op het middenveld werkt gewoon niet.
Ze zullen hem niet op de bank zetten want hij moet deze zomer fors geld opleveren. Maar solliciteert wel naar een plek op de bank.
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Over 1 wedstrijd moet dat op zich wel kunnen. Voor PSV staat er ook wat meer op het spel bij zo'n finale als de ander al CL heeft behaald. Natuurlijk is PSV tegen beide tegenstanders de underdog, maar een stuntje zit er zeker in, zie vorig seizoen.ShovingNE2 wrote: ↑20 Mar 2023, 07:57PSV wordt in de bekerfinale totaal vernederd door Feyenoord. Ajax iets minder maar ga je ook van verliezen
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
-
- Nationale topspeler
In heel dit seizoen heeft Vitesse uit en thuis niet zo een lage xg gehad als gisteren tegen PSV.
In het gelredome had er dit seizoen 1 club een (fractie) betere xg balans en dat was feyenoord in de eerste competitieronde. O.a. Az, ajax en twente deden het slechter wat xg betreft in het gelredome.
Het was erg slecht. Maar laten we niet vergeten dat je ook deze pot had moeten winnen op basis van de kansenbalans. Kampioenen winnen de slechte potten. PSV niet.
Last edited by MaartenV on 20 Mar 2023, 08:04, edited 1 time in total.
-
Dit komt uit een artikel een paar jaar geleden toen hetzelfde aan de hand was. Die regels zijn in de tussentijd niet veranderd:
"De winnaar van de KNVB-beker wordt komend seizoen voor het eerst rechtstreeks ingeschreven voor de groepsfase van de Europa League. Indien de winnaar van de bekerfinale zich ook plaatst voor de (voorronde van de) Champions League - niet heel irreëel voor Ajax en/of Feyenoord, dan gaat het Europa League-ticket niet naar de verliezend finalist maar naar de nummer drie van de eredivisie."
Dus de weg naar EL is lastiger dan veel mensen denken. We hebben 2 kansen maar wat ik gisteren op het veld zag heeft mijn vertrouwen wel doen verdwijnen. Ze lopen totaal onsamenhangend over het veld, zonder idee of energie. Een hele andere situatie dan vorig seizoen toen we de finale moesten spelen. Toen hing er juist een positieve sfeer en werden we eigenlijk steeds beter naar het einde van de competitie.
"De winnaar van de KNVB-beker wordt komend seizoen voor het eerst rechtstreeks ingeschreven voor de groepsfase van de Europa League. Indien de winnaar van de bekerfinale zich ook plaatst voor de (voorronde van de) Champions League - niet heel irreëel voor Ajax en/of Feyenoord, dan gaat het Europa League-ticket niet naar de verliezend finalist maar naar de nummer drie van de eredivisie."
Dus de weg naar EL is lastiger dan veel mensen denken. We hebben 2 kansen maar wat ik gisteren op het veld zag heeft mijn vertrouwen wel doen verdwijnen. Ze lopen totaal onsamenhangend over het veld, zonder idee of energie. Een hele andere situatie dan vorig seizoen toen we de finale moesten spelen. Toen hing er juist een positieve sfeer en werden we eigenlijk steeds beter naar het einde van de competitie.
Last edited by Makaveli on 20 Mar 2023, 08:08, edited 1 time in total.
- trouwepsvfan
- Vedette
Waarom stond hierboven dan dat we 2 voorronde EL tickets hebben. I am confused
En als Feyenoord of AZ de EL/UCL wint dan?
- mr.top
Het ligt bijna volledig aan de trainer. Voor de rest mag je het de vorige clubleiding verwijt3n die een aantal jaar de boel hebben laten verstoffen. Met deze selectie doe je normaal gesproken gewoon mee voor de eerste drie plaatsen. Zeker dit seizoen.Ronaldio wrote: ↑20 Mar 2023, 08:00 De vraag is nu of het aan de trainer ligt of aan de zoveelste matige selectie samenstelling van John de Jong.
Ook iemand als Marcel Brands blijkt dus gewoon nul visie te hebben en meer een soort provinciaals patsertje te zijn. “Och, laat het d’n Ruud mar doen”. Dan heb je dus niets geleerd van Mark van Bommel en eerder zelfs Philip Cocu. Bij PSV moet een trainer er gewoon staan.
-
Waar stond dat we 2 voorronde EL tickets hebben?trouwepsvfan wrote: ↑20 Mar 2023, 08:05 Waarom stond hierboven dan dat we 2 voorronde EL tickets hebben. I am confused
Als Feyenoord de EL wint, dan hebben zij sowieso CL, ook als ze niet kampioen zijn geworden. Worden zij 3e en winnen ze de beker, dan gaat het EL ticket verloren in dat geval.
Als AZ de ECL wint hebben zij sowieso EL als ze buiten de top 2 eindigen. Wordt AZ 3e en wint Feyenoord de beker dan heeft de nr 4 nog steeds voorronde ECL.
Volgend seizoen (dus voor Europees seizoen 24/25) heeft Nederland 1 rechtstreekse EL plek en 1 voorronde EL plek (2e voorronde), omdat de opzet dan ook wat veranderd wordt.
Dus om EL te halen zullen we of zelf de beker moeten winnen, of 3e worden en hopen dat de bekerwinnaar bij de eerste twee is geëindigd.
-
- Vedette
Als je wel wedstrijden van Ajax, Feyenoord en Arsenal kunt winnen, maar niet kunt winnen bij Cambuur, FC Groningen, FC Emmen en thuis niet van Sparta wint omdat zij tactisch beter staan en de trainer er geen oplossing voor weet, dan ligt het volgens mij aan de trainer.
Dat heeft niets met de selectie te maken. Als Faber met zijn realistisch voetbal uit tegen Cambuur of Emmen had gespeeld hadden we die potten gewoon met 2/3 goals verschil gewonnen.
Dat heeft niets met de selectie te maken. Als Faber met zijn realistisch voetbal uit tegen Cambuur of Emmen had gespeeld hadden we die potten gewoon met 2/3 goals verschil gewonnen.
- De Realist
Klaar. Echt gewoon klaar. Heeft echt geen idee wat hij eigenlijk aan het doen is. Zonde.
We vallen in herhaling. Het is wel echt klaar nu. Project Ruud is niet niet aan het falen, het is echt keihard gefaald. En het is gewoon klaar nu. Pak alsjeblieft zelf je spullen Ruud.
We vallen in herhaling. Het is wel echt klaar nu. Project Ruud is niet niet aan het falen, het is echt keihard gefaald. En het is gewoon klaar nu. Pak alsjeblieft zelf je spullen Ruud.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Nationale topspeler
Uitspraken over wat er in een toekomstige wedstrijd gebeurt is beetje onzinnig, aangezien we nu wel weten dat elke wedstrijd er 1 opzichzelfstaande is. Dus sluit zeker niet uit dat we een bekerfinale kunnen winnen. Maar dat lost het huidige probleem niet op, zal juist alleen verbloemend werken. Het overzicht hierboven gegeven laat de ernst van de situatie wel duidelijk zien. Zeker met het idee dat dit niet het laatste puntenverlies zal zijn dit seizoen.ShovingNE2 wrote: ↑20 Mar 2023, 07:57 Precies. Het lijkt niet helemaal door te dringen. Bij Elfrink wel:
Toekomst op het spel
PSV dacht dat dit nationaal de verhoudingen tussen Ajax en PSV zou kunnen veranderen, maar kan zich zomaar ernstig misrekend hebben en de boot met tientallen miljoenen gaan missen. In april en mei staat daarom de status en toekomst van de club op het spel. Er is komende zomer absoluut geld om de boel weer te verspijkeren, maar zonder perspectief op Europees topvoetbal is het voor PSV moeilijk om de gewenste vernieuwingen te realiseren.Dit PSV wordt in de bekerfinale totaal vernederd door Feyenoord. Ajax iets minder maar ga je ook van verliezen.
- Hatseflats
- Vedette
-
- Bankzitter
Feyenoord was in het begin van het seizoen ook kwetsbaar. Die hebben een compleet elftal moeten vernieuwen, veel blessures gehad in het seizoen.
Maar toch heeft de trainer er een geheel van weten te maken. Spelers op de juiste plekken en alle neuzen dezelfde kant op.
Ruud krijgt dit niet voor elkaar. Hij heeft dat gewoon niet in zich. Ik vergelijk Ruud een beetje van Marco van Basten als trainer. Grote naam, maar tactisch geen idee hebben wat te doen. Het lijkt alsof hij het niet uitgevoerd krijgt. Je moet op een gegeven moment wel eerlijk zijn. Er zit totaal geen enkele lijn in en geen enkele ontwikkeling. Hij weet het gewoon niet en probeert maar. Het is teveel HOPEN.
Persoonlijk hoop ik dat Stewart direct zijn stempel gaat drukken. Je kunt alles wel op volgend seizoen gokken, maar de resterende wedstrijden dit seizoen zijn extreem belangrijk. Die MOET je winnen om 2e te worden. Alleen gaat dat met Ruud niet lukken.
-
- Vedette
Het lijkt ook dat de spelers inmiddels de technische staf ook niet meer zo hoog hebben zitten, of misschien hoop ik dat vooral.
Gegokt en verloren dit seizoen, als je ziet wat Slot doet met hooguit gelijkwaardige selectie als PSV geeft duidelijk aan waar het probleem zit. Ik voorzie met de nieuwe CL plaatsen en beloningen voor NLse clubs een aanta gitzwarte jaren tegemoet voor ons.
Gegokt en verloren dit seizoen, als je ziet wat Slot doet met hooguit gelijkwaardige selectie als PSV geeft duidelijk aan waar het probleem zit. Ik voorzie met de nieuwe CL plaatsen en beloningen voor NLse clubs een aanta gitzwarte jaren tegemoet voor ons.