Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 07:57 Precies. Het lijkt niet helemaal door te dringen. Bij Elfrink wel:
Toekomst op het spel
PSV dacht dat dit nationaal de verhoudingen tussen Ajax en PSV zou kunnen veranderen, maar kan zich zomaar ernstig misrekend hebben en de boot met tientallen miljoenen gaan missen. In april en mei staat daarom de status en toekomst van de club op het spel. Er is komende zomer absoluut geld om de boel weer te verspijkeren, maar zonder perspectief op Europees topvoetbal is het voor PSV moeilijk om de gewenste vernieuwingen te realiseren.
deninho32 wrote: 20 Mar 2023, 07:52 @ShovingNE2 en @Makaveli Bekertje...
Dit PSV wordt in de bekerfinale totaal vernederd door Feyenoord. Ajax iets minder maar ga je ook van verliezen.

Elfrink heeft het inderdaad door. In zijn verslag van Jong PSV - De Graafschap van vrijdag deelde hij tussen neus en lippen ook een sneer uit.
Daarin stond vermeld dat Jong PSV door een tactische omzetting grip op de wedstrijd kreeg en zo kon winnen.

Ruud heeft dit seizoen nog geen tactische omzetting gedaan waardoor PSV de wedstrijd won.
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Tja. Op het moment dat je op driekwart van het seizoen serieus moet vrezen of plek 3 wel haalbaar is, wordt het wel tijd om eens heel kritisch te gaan evalueren.
Ardbeg
Mister PSV

Sjorsensjimmie wrote: 20 Mar 2023, 08:53
ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 07:57 Precies. Het lijkt niet helemaal door te dringen. Bij Elfrink wel:

Dit PSV wordt in de bekerfinale totaal vernederd door Feyenoord. Ajax iets minder maar ga je ook van verliezen.

Elfrink heeft het inderdaad door. In zijn verslag van Jong PSV - De Graafschap van vrijdag deelde hij tussen neus en lippen ook een sneer uit.
Daarin stond vermeld dat Jong PSV door een tactische omzetting grip op de wedstrijd kreeg en zo kon winnen.

Ruud heeft dit seizoen nog geen tactische omzetting gedaan waardoor PSV de wedstrijd won.
Dat is geen sneer, dat is gewoon een analyse op wat er bij Jong PSV gedaan werd.
mr.top
Internationale topspeler

Het zou helpen als de supporters bij de volgende wedstrijd eindelijk eens het: “Ruud, Rot op” In gaan zetten.
ShovingNE2
Site Admin

mr.top wrote: 20 Mar 2023, 08:55Het zou helpen als de supporters bij de volgende wedstrijd eindelijk eens het: “Ruud, Rot op” In gaan zetten.
Hoe zeer ik voor zijn vertrek ben. Helemaal nooit dat ik dit mee ga zingen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DonyellMalen
Legende

Eerst nog even gelijkspelen bij NEC as 1 april ..
DoelbewustProvoceren
Regelmatige invaller

Heel lang heeft Ruud mijn steun gehad maar na gisteren ben ik er ook klaar mee. In deze fase van de competitie, met deze ranglijst, zo'n slechte ongeinspireerde pot voetbal op de mat leggen. Schandalig. Dat het tactisch nergens op lijkt, zien we al langer. Tijdens Cambuur was de motivatie ver te zoeken maar dit ging nog een stap verder. Dit Vitesse was zo ontzettend slecht, dat je hier makkelijk 5 doelpunten had moeten maken. Aanfluiting.
Het Kanon
Internationale topspeler

mr.top wrote:
Ook iemand als Marcel Brands blijkt dus gewoon nul visie te hebben en meer een soort provinciaals patsertje te zijn.
Heeft hij ook niet. Hij heeft wel kijk op deals voor talenten en buitenkansen, maar in de grotere kijk op het geheel wil hij nogal eens te makkelijk denken over zaken of over ontstane problemen heen kijken.
Robson de Souza
Vedette

ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 08:56
mr.top wrote: 20 Mar 2023, 08:55Het zou helpen als de supporters bij de volgende wedstrijd eindelijk eens het: “Ruud, Rot op” In gaan zetten.
Daar ben ik het mee eens. Ruud is in alles een gentleman. Ik hoop dan ook dat hij zelf inziet dat hij (nog) niet de juiste man op de juiste plek is en een stap terug doet. Hij lijkt me in die zin realistischer dan Van Bommel, maar het is zuur om te zien hoe drie clubmensen (John de Jong, Mark van Bommel en nu Ruud) in het diepe worden gesmeten en daardoor kapot gaan...

Maar PSV is een miljoenenbedrijf en een sportclub en het draait om prestatie, dus het zou fijn zijn als vanuit Ruud en/of het bestuur eens een realistische beslissing wordt genomen.
mr.top
Internationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 08:56
Standbeeld
Mister PSV

Ronaldio wrote: 20 Mar 2023, 08:00 De vraag is nu of het aan de trainer ligt of aan de zoveelste matige selectie samenstelling van John de Jong.
Er is te weinig kwaliteit in de selectie, te weinig samenhang, en teveel blessure gevoelige spelers. (El Ghazi raakt bij elke tik of val geblesseerd)

Sangaré ben ik na gister ook klaar mee. Tegen Cambuur was hij ook al betrokken bij de tegengoals. Gister wederom.
Zo slap en nonchelant als hij speelt. En samen met Veerman op het middenveld werkt gewoon niet.

Ze zullen hem niet op de bank zetten want hij moet deze zomer fors geld opleveren. Maar solliciteert wel naar een plek op de bank.
Snel verkopen deze zomer.
Wat een onzin, die vraag. Kijk voor de grap eens wat Roger vorig jaar uit de selectie wist te halen. Roger wist de spelers stuk voor stuk beter te maken: Teze, Boscagli, Guti, Sangare, etc. deden het allemaal top level onder Roger. Ik heb geen enkele keer het gevoel gehad dat er "geen samenhang" was. De huidige tactiek van Ruud heeft als gevolg dat onze spelers verzuipen. De ruimtes worden te groot en spelers krijgen teveel tijd waardoor ze te lang gaan nadenken. Het collectief is ontzettend matig want de spelers hebben nauwelijks een structuur om op terug te vallen. Slot haalt toch ook het maximale uit zijn selectie? De selectie van Feyenoord is echt niet beter dan die van ons. Wanneer gaat het nu eens echt goed tot de mensen hier doordringen dat het aan Ruud ligt? Ja de selectie kan altijd wel wat beter, maar we hebben gewoon een selectie om mee te doen voor de plaatsen 1 en 2.
Ronaldio
Meervoudig international

Op weg naar nr 25 wrote: 20 Mar 2023, 08:47 Het lijkt ook dat de spelers inmiddels de technische staf ook niet meer zo hoog hebben zitten, of misschien hoop ik dat vooral.
Gegokt en verloren dit seizoen, als je ziet wat Slot doet met hooguit gelijkwaardige selectie als PSV geeft duidelijk aan waar het probleem zit. Ik voorzie met de nieuwe CL plaatsen en beloningen voor NLse clubs een aanta gitzwarte jaren tegemoet voor ons.
Wel een kanttekening.

Slot heeft tussentijds niet te maken gehad met de verkoop van zijn 2 beste voorhoede spelers.
Bij Feyenoord toonde de club ambitie. Bij PSV het tegendeel.

Een seizoen waarin je halverwege je beste speler verkoopt loopt altijd teleurstellend af.
Dat werkt door in de selectie.

Achterin vind ik Feyenoord kwalitatief een stuk beter. Zowel centraal als de backs.
Middenveld van Feyenoord is beter in balans.

Sangaré samen met Veerman werkt gewoon niet.
mr.top
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 20 Mar 2023, 09:05
Ronaldio wrote: 20 Mar 2023, 08:00 De vraag is nu of het aan de trainer ligt of aan de zoveelste matige selectie samenstelling van John de Jong.
Er is te weinig kwaliteit in de selectie, te weinig samenhang, en teveel blessure gevoelige spelers. (El Ghazi raakt bij elke tik of val geblesseerd)

Sangaré ben ik na gister ook klaar mee. Tegen Cambuur was hij ook al betrokken bij de tegengoals. Gister wederom.
Zo slap en nonchelant als hij speelt. En samen met Veerman op het middenveld werkt gewoon niet.

Ze zullen hem niet op de bank zetten want hij moet deze zomer fors geld opleveren. Maar solliciteert wel naar een plek op de bank.
Snel verkopen deze zomer.
Wat een onzin, die vraag. Kijk voor de grap eens wat Roger vorig jaar uit de selectie wist te halen. Roger wist de spelers stuk voor stuk beter te maken: Teze, Boscagli, Guti, Sangare, etc. deden het allemaal top level onder Roger. Ik heb geen enkele keer het gevoel gehad dat er "geen samenhang" was. De huidige tactiek van Ruud heeft als gevolg dat onze spelers verzuipen. De ruimtes worden te groot en spelers krijgen teveel tijd waardoor ze te lang gaan nadenken. Het collectief is ontzettend matig want de spelers hebben nauwelijks een structuur om op terug te vallen. Slot haalt toch ook het maximale uit zijn selectie? De selectie van Feyenoord is echt niet beter dan die van ons. Wanneer gaat het nu eens echt goed tot de mensen hier doordringen dat het aan Ruud ligt? Ja de selectie kan altijd wel wat beter, maar we hebben gewoon een selectie om mee te doen voor de plaatsen 1 en 2.
Voila! 100% :indexfinger:
Op weg naar nr 26
Vedette

Ronaldio wrote: 20 Mar 2023, 09:07
Op weg naar nr 25 wrote: 20 Mar 2023, 08:47 Het lijkt ook dat de spelers inmiddels de technische staf ook niet meer zo hoog hebben zitten, of misschien hoop ik dat vooral.
Gegokt en verloren dit seizoen, als je ziet wat Slot doet met hooguit gelijkwaardige selectie als PSV geeft duidelijk aan waar het probleem zit. Ik voorzie met de nieuwe CL plaatsen en beloningen voor NLse clubs een aanta gitzwarte jaren tegemoet voor ons.
Wel een kanttekening.

Slot heeft tussentijds niet te maken gehad met de verkoop van zijn 2 beste voorhoede spelers.
Bij Feyenoord toonde de club ambitie. Bij PSV het tegendeel.

Een seizoen waarin je halverwege je beste speler verkoopt loopt altijd teleurstellend af.
Dat werkt door in de selectie.

Achterin vind ik Feyenoord kwalitatief een stuk beter. Zowel centraal als de backs.
Middenveld van Feyenoord is beter in balans.

Sangaré samen met Veerman werkt gewoon niet.
Bij Feyenoord vertrokken in de zomer een enorm aantal spelers, waarbij wij voor de winter dik op ze hadden moeten uitlopen juist mét de topspelers. Daarnaast hebben wij in de winter van Aanholt en Hazard op kunnen halen. Wij hebben mét die topspelers (Madueke speelde misschien bij elkaar wel 3 wedstrijden) verloren we bij Emmen, Groningen én Cambuur (nummer 16, 17 en 18 van de Eredivisie). Toevalsvoetbal afgezet tegen het voetbal van Slot, duidelijke ideeën, uitvoering waar het juist veel makkelijker is om balans te vinden omdat iedereen weet wat te doen, bij ons doet iedereen maar wat.
Het is ook geen schande he als blijkt dat Ruud het (nog) niet in zijn vingers heeft, het is wel zaak dat op tijd te onderkennen en bij te sturen.
Ronaldio
Meervoudig international

De selectie van Feyenoord is echt niet beter dan die van ons. Wanneer gaat het nu eens echt goed tot de mensen hier doordringen dat het aan Ruud ligt? Ja de selectie kan altijd wel wat beter, maar we hebben gewoon een selectie om mee te doen voor de plaatsen 1 en 2.
Ik vind de selectie van Feyenoord dus wel beter.

De hele achterhoede van Feyenoord zou een versterking zijn voor PSV. Vooral de backs.
Middenveld is individueel kwalitatief gelijkwaardig, maar de balans bij Feyenoord is veel beter.

Voorhoede van PSV is kwalitatief de enige linie die je als "beter" zou kunnen bestempelen.

Maar Luuk de Jong heeft niet zijn seizoen en vorm. El Ghazi is doorlopend geblesseerd.
Hazard heb je ook niks aan. Dan word het ook voorin wat aan de karige kant.

Bij PSV moet het allemaal van Xavi komen.
De Realist
Internationale topspeler

Hou toch op zeg. Dat onze spelers niet weten te winnen van de nummers 18 17 16 en 15 van de eredivisie is niet omdat onze spelers zo slecht zijn.
Dat is omdat er geen enkel strijdplan klaarligt behalve "alle ballen op Xavi"

@Op weg naar nr 25 ik had eigenlijk gehoopt dat de gitzwarte jaren onderhand wel voorbij zouden gaan zijn.......
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Ardbeg
Mister PSV

Je vindt hun LB beter dan Van Aanholt?
Standbeeld
Mister PSV

Ronaldio wrote: 20 Mar 2023, 09:20
De selectie van Feyenoord is echt niet beter dan die van ons. Wanneer gaat het nu eens echt goed tot de mensen hier doordringen dat het aan Ruud ligt? Ja de selectie kan altijd wel wat beter, maar we hebben gewoon een selectie om mee te doen voor de plaatsen 1 en 2.
Ik vind de selectie van Feyenoord dus wel beter.

De hele achterhoede van Feyenoord zou een versterking zijn voor PSV. Vooral de backs.
Middenveld is individueel kwalitatief gelijkwaardig, maar de balans bij Feyenoord is veel beter.

Voorhoede van PSV is kwalitatief de enige linie die je als "beter" zou kunnen bestempelen.

Maar Luuk de Jong heeft niet zijn seizoen en vorm. El Ghazi is doorlopend geblesseerd.
Hazard heb je ook niks aan. Dan word het ook voorin wat aan de karige kant.

Bij PSV moet het allemaal van Xavi komen.
De enige reden waarom je de selectie van Feyenoord beter vindt is omdat Slot er een geweldig collectief van maakt. Voorbeeld: Teze wist het vorig seizoen onder Roger tot international te schoppen he? Hij zit nu op de bank. Laat dat even tot je doordringen. Geertruida maakt nu eenzelfde ontwikkeling door. Slot maakt er gewoon een goed team van, zoals Roger dat ook deed. Onze selectie is meer waard dan die van Feyenoord, maar sluit niet uit dat onze selectie straks minder waard wordt door de onkunde van Ruud en dat die van Feyenoord meer waard wordt door de toegevoegde waarde van Slot.
Op weg naar nr 26
Vedette

De Realist wrote: 20 Mar 2023, 09:28 Hou toch op zeg. Dat onze spelers niet weten te winnen van de nummers 18 17 16 en 15 van de eredivisie is niet omdat onze spelers zo slecht zijn.
Dat is omdat er geen enkel strijdplan klaarligt behalve "alle ballen op Xavi"

@Op weg naar nr 25 ik had eigenlijk gehoopt dat de gitzwarte jaren onderhand wel voorbij zouden gaan zijn.......
@De Realist ik vrees dat de afgelopen jaren een positieve uitzondering waren op wat kán gaan komen mochten we onverhoopt Conference League moeten gaan spelen.

@Ronaldio De selectie van Feyenoord functioneert beter, de Jong heeft zijn seizoen niet mede omdat hij in een systeem speelt waar hij niet in zijn kracht komt. Maar strijdlust, ervoor gaan, een idee hebben dat is te trainen en op te coachen. Ruud is een geweldige kerel maar gewoon geen geschikte coach voor PSV 1, nogmaals geen schande maar wel zaak het niet te lang te laten emmeren.
Ren Höek
Vedette

Gisteren was simpelweg de zoveelste bevestiging dat Ruud ongeschikt is.
PSV moet ingrijpen, als het niet nu is dan zeker aan het einde van dit seizoen. Nog een seizoen Ruud kan echt niet.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
ShovingNE2
Site Admin

Op weg naar nr 25 wrote: 20 Mar 2023, 09:36De selectie van Feyenoord functioneert beter, de Jong heeft zijn seizoen niet mede omdat hij in een systeem speelt waar hij niet in zijn kracht komt.
De enige twee luchtduels die Luuk aanging tegen Vitesse. Als je hem niet wil benutten als coach hou hem lekker op de bank dan. Dit slaat helemaal nergens op.

Image
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DadOfFour
Internationale topspeler

Ik vraag me oprecht af hoe Ruud er zelf over denkt als hij 'savonds met een drankje en een bakje studentenhaver op de bank naar zijn favoriete serie zit te kijken.
Hij kan toch haast niet denken dat hij een goede keus heeft gemaakt om - tegen zijn initiële gevoel in - in te stappen als hoofdtrainer van PSV 1?
Het lijkt daadwerkelijk nergens op en gister was het kans nummer zoveel om de titelaspiraties levend te houden en ook deze is professioneel om zeep geholpen.

Als Ruud een beetje zelfreflectie (en een flink paar kloten) heeft, dan stapt hij zelf op, want hij gaat de spelers niet beter maken, hij gaat niet ineens het tactisch licht zien en hij gaat dit seizoen precies nul prijzen meer pakken...
La vida és massa curta per no fer broma
Ronaldio
Meervoudig international

Standbeeld wrote: 20 Mar 2023, 09:33
, zoals Roger dat ook deed. Onze selectie is meer waard dan die van Feyenoord, maar sluit niet uit dat onze selectie straks minder waard wordt door de onkunde van Ruud en dat die van Feyenoord meer waard wordt door de toegevoegde waarde van Slot.
Eerste seizoen van Roger Schmidt werd hier toch ook behoorlijk kritiek op zijn functioneren gegeven.

Zijn tactiek en wisselbeleid leken soms nergens op. Maar mensen vergeten snel.
Pas in het 2e seizoen begon Roger er een team van te smeden. Maar ook te laat om kampioen te worden.

Onder Roger was al zichtbaar dat de verdediging en keeper niet altijd goed functioneerde. Het scheelde dat hij een groot deel met Boscagli en Mauro achterin kon spelen.
Op weg naar nr 26
Vedette

ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 10:22
Op weg naar nr 25 wrote: 20 Mar 2023, 09:36De selectie van Feyenoord functioneert beter, de Jong heeft zijn seizoen niet mede omdat hij in een systeem speelt waar hij niet in zijn kracht komt.
De enige twee luchtduels die Luuk aanging tegen Vitesse. Als je hem niet wil benutten als coach hou hem lekker op de bank dan. Dit slaat helemaal nergens op.

Image
Exactly my point, Ruud is tactisch zwaar ondermaats, Slot is al jaren bewezen een van de beste op dat vlak. Met een selectie met betere spelers gaat het er met Ruud ook niet uitkomen, de basis mist simpelweg hiervoor.
Op weg naar nr 26
Vedette

Ronaldio wrote: 20 Mar 2023, 10:28
Standbeeld wrote: 20 Mar 2023, 09:33
, zoals Roger dat ook deed. Onze selectie is meer waard dan die van Feyenoord, maar sluit niet uit dat onze selectie straks minder waard wordt door de onkunde van Ruud en dat die van Feyenoord meer waard wordt door de toegevoegde waarde van Slot.
Eerste seizoen van Roger Schmidt werd hier toch ook behoorlijk kritiek op zijn functioneren gegeven.

Zijn tactiek en wisselbeleid leken soms nergens op. Maar mensen vergeten snel.
Pas in het 2e seizoen begon Roger er een team van te smeden. Maar ook te laat om kampioen te worden.

Onder Roger was al zichtbaar dat de verdediging en keeper niet altijd goed functioneerde. Het scheelde dat hij een groot deel met Boscagli en Mauro achterin kon spelen.
Joh, gaan we nog lekker een seizoen met Ruud door, de stijgende lijn die we nu zien zal wel doorgetrokken worden naar volgend seizoen, worden we kampioen met 94 punten. Ik vergeet snel, zeker als het om voetbal gaat want zo belangrijk is dat niet namelijk, maar Schmidt erfde de bak met shit van Mark van Bommel. Een organisatie en selectie met een traumaatje. Ruud kreeg een team met een tactische basis en kreeg daarbij een betere keeper, een ervaren spits, een mega talent en als klap op de vuurpijl een seizoenshelft met Gakpo waar al niet meer op gerekend was. delijn van Schmidt werd afgekapt en zie het resultaat.
Post Reply