Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ronaldio wrote: 20 Mar 2023, 10:28
Standbeeld wrote: 20 Mar 2023, 09:33
, zoals Roger dat ook deed. Onze selectie is meer waard dan die van Feyenoord, maar sluit niet uit dat onze selectie straks minder waard wordt door de onkunde van Ruud en dat die van Feyenoord meer waard wordt door de toegevoegde waarde van Slot.
Eerste seizoen van Roger Schmidt werd hier toch ook behoorlijk kritiek op zijn functioneren gegeven.

Zijn tactiek en wisselbeleid leken soms nergens op. Maar mensen vergeten snel.
Pas in het 2e seizoen begon Roger er een team van te smeden. Maar ook te laat om kampioen te worden.

Onder Roger was al zichtbaar dat de verdediging en keeper niet altijd goed functioneerde. Het scheelde dat hij een groot deel met Boscagli en Mauro achterin kon spelen.
Niet te vergelijken met corona. En wie Roger kende wist dat ie het uiteindelijk wel zou lukken. Hij had een topper moeten winnen en had zeker wel pech, maar dat aantal punten zou genoeg moeten zijn voor een kampioenschap. Dit seizoen met dit materiaal had ie fier bovenaan gestaan. Ben ik 100% van overtuigd. Ruud mag nog niet zijn linker schoen poetsen.

Dramatische tacticus onze Ruud. Ik denk dat Adil ramzi het beter zou doen.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Op weg naar nr 25 wrote: 20 Mar 2023, 10:31
ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 10:22

De enige twee luchtduels die Luuk aanging tegen Vitesse. Als je hem niet wil benutten als coach hou hem lekker op de bank dan. Dit slaat helemaal nergens op.

Image
Exactly my point, Ruud is tactisch zwaar ondermaats, Slot is al jaren bewezen een van de beste op dat vlak. Met een selectie met betere spelers gaat het er met Ruud ook niet uitkomen, de basis mist simpelweg hiervoor.
Toch zouden er wat dat betreft ook kamervragen richting Marcel Brands mogen gaan. Van Nistelrooij had zelf al zijn twijfels, maar liet zich overhalen door Brands, die nog niet eens in dienst was op dat moment. Wat maakte dat Ruud van Nistelrooij linksom of rechtsom met alle geweld onze trainer moest worden. Als aanjager van dat idee moet Brands er wel van overtuigd zijn geweest dat Ruud de gans met de gouden eieren zou zijn, terwijl de praktijk 180 graden anders is: een misser van jewelste. En ook zijn idee om het gebrek aan ervaring te compenseren met Fred Rutten komt totaal niet uit de verf. Zulk beoordelingsvermogen vind ik zorgwekkend voor een man die zo prat gaat op zijn lange ervaring op technisch vlak. Zeker nu de man als Algemeen Directeur een nog grotere verantwoordelijkheid heeft.

Hoewel ik nog steeds vind dat Brands Van Nistelrooij ook in het pak genaaid heeft met alle beslissingen die in diens nadeel zijn uitgepakt, begint zich wel af te tekenen dat de basis om volgend jaar verder te gaan krimpt. Benieuwd of PSV opnieuw verzuipt in zijn cultuur van vriendjespolitiek en 'ons-kent-ons' en onder de noemer 'kent de club' opnieuw een lichtgewicht uit eigen gelederen aanwijst. Wat is er mis mee om gewoon bewezen vakmannen aan te stellen: 'zoals Feyenoord Slot koos, kunnen wij toch ook uitreiken naar Pascal Jansen of Maurice Steijn? Die gasten leveren gewoon vakwerk waar Van Nistelrooij op dit moment in zijn carriere een puntje aan kan zuigen.
Makaveli
Meervoudig international

RIO wrote: 20 Mar 2023, 10:34
Breng ze nou niet op ideeën RIO! :monkey:
Ardbeg
Mister PSV

Makaveli wrote: 20 Mar 2023, 10:47
Kun je wel lachen maar ondanks dat een onervaren trainer niet moest gebeuren, is hij wel even 2 niveautjes sterker. Maar ja. Naam tegen he.

Steijn hier boven genoemd als opvolger, trouwens? Nog een paar weken wachten met de grappen.
Last edited by Ardbeg on 20 Mar 2023, 13:07, edited 2 times in total.
RIO
Legende

Oh god, wat heb ik nu weer gedaan…

Gelukkig is het geen club icoon dus die kan je altijd ontslaan!
Galactico
Meervoudig international

Het grote probleem vind ik is dat Brands zich schatplichtig voelt naar Ruud. Dat betekent nog langer een enorm risico nemen met een trainer die in mijn optiek niet de skills heeft om trainer te zijn. Brands gokt op een Cocu scenario en dat is levensgevaarlijk. Bij Feyenoord vaart de zilvervloot binnen met directe CL plaatsing, enorme aantrekkingskracht met de CL op nieuwe spelers, een geweldige trainer en een scoutongsapparaat dat sinds decennia ook weer eens lijkt te leveren. Als Brands niet keihard ingrijpt in de technische staf dan spelen we de komende jaren derde viool en concurreren we met AZ en Twente om de 3e plek.
De Realist
Internationale topspeler

Precies dit wilde ik ook zeggen! :lol:
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
De Realist
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 20 Mar 2023, 10:49

Kun je wel lachen maar ondanks dat een onervaren trainer niet moest gebeuren, is hij wel even 2 niveautjes sterker. Maar ja. Naam tegen he.

Steijn hier boven genoemd als opvolger, trouwens? Nog een paar weken wachten met de grappen.
Ik heb zeker wel vertrouwen in Ramzi. Maar ik vind dat PSV nu wel genoeg heeft geëxperimenteerd met onervaren hoofdtrainers
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
RIO
Legende

Ik heb ook heel veel vertrouwen in Ramzi, maar het is waarschijnlijk niet de beste opvolger voor Ruud. Zou hem erbij halen als assistent ipv Rutten (heb je toch geen kut aan).
Ronaldio
Meervoudig international

Ruud is komend seizoen hoe dan ook trainer van PSV. Brands heeft hem zelf overgehaald.
Hij kan hem nu niet na 1 seizoen aan de kant schuiven. Zeker niet als je je beste spelers tussentijds verkoopt.

Toon Gerbrands en John de Jong hebben al het veld moeten ruimen. Dus dat zien ze al als ingreep.
Standbeeld
Mister PSV

Ronaldio wrote: 20 Mar 2023, 10:28
Standbeeld wrote: 20 Mar 2023, 09:33
, zoals Roger dat ook deed. Onze selectie is meer waard dan die van Feyenoord, maar sluit niet uit dat onze selectie straks minder waard wordt door de onkunde van Ruud en dat die van Feyenoord meer waard wordt door de toegevoegde waarde van Slot.
Eerste seizoen van Roger Schmidt werd hier toch ook behoorlijk kritiek op zijn functioneren gegeven.

Zijn tactiek en wisselbeleid leken soms nergens op. Maar mensen vergeten snel.
Pas in het 2e seizoen begon Roger er een team van te smeden. Maar ook te laat om kampioen te worden.

Onder Roger was al zichtbaar dat de verdediging en keeper niet altijd goed functioneerde. Het scheelde dat hij een groot deel met Boscagli en Mauro achterin kon spelen.
Zoals al vaker gezegd moest Roger puin ruimen van de zooi die Van Bommel en John ervan hadden gemaakt. Daarnaast had je Mo als stoorzender en was het kommer en kwel met corona. Maar goed, dit alles leidt af van mijn punt en dat is dat het niet per se om Roger of Slot gaat, maar de speelwijze van Ruud. Die speelwijze is namelijk niet goed.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Laat Ramzi maar een echte goede (geleidelijke) route volgen, 2x mis is genoeg voor mij, dat wil ik de rest van mijn leven niet meer meemaken. Zien we wel of hij het dan wel kan
Standbeeld
Mister PSV

Laat onze trainers uit de jeugd eerst maar een jaar of 2 meelopen bij 1 alvorens we gaan denken aan het hoofdtrainerschap. Daarnaast misschien goed om als PSV te gaan bepalen hoe je nu wil gaan spelen als club, want we gaan van de hak op de tak met alle negatieve gevolgen van dien.
Juancho
Mister PSV

mr.top wrote: 20 Mar 2023, 08:55 Het zou helpen als de supporters bij de volgende wedstrijd eindelijk eens het: “Ruud, Rot op” In gaan zetten.
Dit soort dingen vind ik net iets te ver gaan maar iets creatiefs mag idd wel een keer. Het bekende Reker waar is die beker. De kritiek mag echt wel forser hoor, tis eigenlijk vrij bizar hoe lief het er aan toe gaat bij PSV. Ook vanuit de media. In Amsterdam had het allang dikke crisis geweest.

Dus ja, ook vanuit het stadion mag er wel veel meer geluid komen dat het wel een keer genoeg is geweest met dat wanbeleid. Ook richting Brands en ook de RvC. Maar wel op een ludieke/cynische manier graag.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Een enorme kater na gisteren. Een kater die nog lekker 2 weken mag sudderen terwijl het interland voetbal weer zijn herintrede doet na 3 maanden. Een interland week met enkel Xavi bij NL en geen spelers bij Jong Oranje. Dat past niet bij PSV, zeker niet als je inzet op NL spelers en/of ex Eredivisiespelers. Het is allemaal gevolg van een zeer moeizaam jaar, nr 5 op rij.

De titel is uit beeld maar het seizoen is nog niet ten einde. Er valt nog bovengemiddeld veel te halen en voor die resterende doelen staan we er niet slecht voor. We staan met 1,5 been in de bekerfinale tegen Ajax of Feyenoord waar we dit seizoen 7 punten uit 9 + JCS winst hebben behaald. Tevens staan we ver achter op Feyenoord maar voor op AZ en een puntje achter Ajax waar het ook onweert en waar zij een heel pittig schema hebben. Het doel is duidelijk; bekerwinst + voorronde CL.

Ik gok dat er niet veel mensen over zijn maar ik vind uit fatsoen dat Ruud de kans moet krijgen om nog iets te redden dit jaar. Het overwinteren in de EL en de JCS winnen + onderlinge potjes tegen Feyenoord/Ajax winnen is voor mij genoeg krediet om tenminste hem de kans te gunnen om een prijs te pakken. Een bekerwinst en minimaal 2e worden is voor mijn gevoel, zeker met eerder genoemde prestaties, een acceptabel seizoen. De kans dat hij dan opstapt is dan nihil, en ik geloof ook niet dat PSV hem eruit jaagt voor de bekerfinale (tenzij hij niet wint tegen Spakenburg). Maar ik weet eigenlijk tegen beter weten in dat het eerder uitstel is van executie. Dus ik denk dat ik een beetje hetzelfde gevoel heb als wat er bij PSV leeft. Ethisch gezien is het nog te vroeg voor ontslag maar beter nu dan dat het te laat is.

Voor PSV is het beter om volgend jaar met een andere trainer het seizoen in te gaan. Hopelijk ziet zowel Ruud als Brands/Ernie dit. Maar afhankelijk van hoe dit seizoen afloopt denk ik dat het gewoon echt niet gaat gebeuren. Daarom heb ik al vaker gezegd dat het voelt alsof Ruud en PSV met elkaar in de knoop zitten. Een exit zou nog kunnen zijn dat er een andere tactische weg wordt ingeslagen met een frisse wind in de technische staf. Maar ook dat is maar half ingrijpen en pakt nagenoeg nooit echt goed uit.

Er zullen er genoeg zijn die er net als ik helemaal klaar mee zijn en Ruud vandaag nog eruit willen sturen maar ik denk dat het rationeel gezien nu te vroeg is. Een nieuwe doelstelling maken voor het rest van het seizoen en daar kei hard op afrekenen zou wat mij betreft de juiste keuze nu zijn. Wordt Ruud 2e en wint ie de beker dan denk ik dat je niet perse uit elkaar hoeft, ondanks dat het beter voor ons zou zijn.
Balinho
Internationale topspeler

nilssonH wrote: 19 Mar 2023, 19:09 Ruud gaat (terecht) de kop van jut worden. Dat weet ik bijna wel zeker. Maar dit enkel en alleen afschuiven op hem, dat is pas je kop in het zand steken. Het is straks 3 (+ een interim) trainers geleden dat iemand langer dan 2 seizoenen is gebleven. En dat voor een club die absoluut niet zo snel trainers ontslaat. Er zit amper waarde in de selectie, we gaan liever voor oude bekenden als El Ghazi en Til. Spelers die vaker in het Sint Anna te vinden zijn dan dat ze op het trainingsveld staan. Zelfs ons veld goed onderhouden is te veel gevraagd. We doen al jaren maar wat, in allerlei geledingen.
Ik denk dat zekfs onze huidige selectie best wat kwaliteit herbergt. Waarde creëer je natuurlijk ook (of júist) door het behalen van sportieve resultaten.

De som der delen, dát missen we al het hele seizoen.
En ook heb helaas de indruk steeds meer eilandjes te zien op het veld naarmate het seizoen vordert, ipv dat er steeds meer vanuit een hechte organisatie met duidelijke ideeën en taken wordt gevoetbald. En da's heel erg zorgwekkend, in deze fase van het seizoen en in deze fase.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Ja, er zijn nog eindresultaten te behalen. Ja, Ruud blijft want 8 wedstrijden voor het einde. En hij is deels contre coeur in deze situatie gemanoeuvreerd. As simple as that. Of het goed is? Dat is een ander verhaal, maar het is niet reëel en niet realistisch om hem nu weg te sturen. En niet netjes, nee
BasicPareto
Jeugdinternational

We hebben in onze selectie te weinig mensen waar de kwaliteit gepaard gaat met mentaliteit. Behalve bij Xavi, zie ik het bij niemand. De absolute wil om elke wedstrijd tot het gaatje te willen gaan, en te winnen. We hebben 1 geweldenaar achterin nodig, en dan nog 1 op het middenveld, ter vervanging van Sangare. Verder moeten we absoluut een versterking in de voorhoede hebben, met name in de spitspositie.

Of dit met Ruud gebeurd? Het spijt me om te zeggen, maar ik hoop van niet. Misschien was het echt nog 1 of 2 jaar te vroeg en moet hij allereerst ergens anders ervaring opdoen. Maar ik speur gewoon geen enkele plan in zijn tactiek en het oogt ook allemaal ietwat knullig. Wat ik echter frapant vind is dat het in grote wedstrijden wel lijkt te lukken.
Robson de Souza
Vedette

Voor iedereen die nog twijfelt of Ruud moet aanblijven (of hier zelfs van overtuigd is): kunnen jullie vertellen wat het idee is van PSV zowel verdedigend als aanvallend? Want na 26 wedstrijden zie ik nog helemaal niets van een herkenbare speelstijl.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Robson de Souza wrote: 20 Mar 2023, 12:40 Voor iedereen die nog twijfelt of Ruud moet aanblijven (of hier zelfs van overtuigd is): kunnen jullie vertellen wat het idee is van PSV zowel verdedigend als aanvallend? Want na 26 wedstrijden zie ik nog helemaal niets van een herkenbare speelstijl.
Ik zou zelf zeggen dat je wel een blueprint ziet maar dat de blueprint verkeerd is. Ruud heeft in juni gezegd dat hij geduldig wil opbouwen en in de laatste fase wil versnellen. Dus goed positiespel, balletje van links naar rechts, en op de helft van de tegenstander met 1 a 2 passes bij de goal komen. Aan de buitenkant moeten spelers staan die een man kunnen uitspelen en centraal moet de spits daar staan en moet er een diepgaande middenvelder naast/omheen komen. Als de opbouw verstoord wordt een lange bal op Luuk.

Bij balverlies zo snel mogelijk terugwinnen en als dat niet lukt binnen een x aantal secondes of passes dan met z'n allen terug. Maar de druk wordt gezet met de spits en de diepe middenvelder.

Gevolg is dat de opbouw stroperig is, de aanvallers die versnelling niet hebben (op Xavi na) of het technisch vermogen missen (Luuk/Til). Voorspelbaarheid (Bakayoko) is dan ook nog een dingetje en totaal gebrek aan diepgang is ook een reden waarom bv Veerman ook niet optimaal kan renderen. Doordat de diepgaande middenvelder zo snel mogelijk in de rug van Luuk wil komen en de twee 6'en niet aansluiten en de 2 CV's twijfelen worden de ruimtes heel groot waarbij de tegenstander dus meer tijd/gelegenheid krijgt om zelf te voetballen.
Ittot
Internationale topspeler

Zullen we aub kappen met trainers die bij Jong amper punten pakken hoofdtrainer van PSV 1 te maken?

De huidige voldoet ook niet. Ik zou niet weten wat Ramzi ineens zoveel beter maakt, tactisch gezien dan. Lijkt toch hetzelfde spelletje te willen spelen.
Heruone
Lid scoutingsteam

De Realist wrote: 20 Mar 2023, 10:53
Ardbeg wrote: 20 Mar 2023, 10:49

Ik heb zeker wel vertrouwen in Ramzi. Maar ik vind dat PSV nu wel genoeg heeft geëxperimenteerd met onervaren hoofdtrainers
Ik had een tijdje terug al in het JPSV topic genoemd, maar als men met Ramzi een traject aan zou willen gaan (en dat lijkt me wel), is het sowieso een handig idee om hem op termijn bij het 1e te gaan betrekken. Zoals Jansen ook het stokje overnam bij Slot en Slot bij V.d. Brom.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
BasicPareto
Jeugdinternational

Heruone wrote: 20 Mar 2023, 13:01
De Realist wrote: 20 Mar 2023, 10:53

Ik had een tijdje terug al in het JPSV topic genoemd, maar als men met Ramzi een traject aan zou willen gaan (en dat lijkt me wel), is het sowieso een handig idee om hem op termijn bij het 1e te gaan betrekken. Zoals Jansen ook het stokje overnam bij Slot en Slot bij V.d. Brom.
Maar dan wel onder een trainer met wel een duidelijk plan, hopelijk. ;)

Hadden ze eigenlijk al bij Schmidt moeten doen.
Ren Höek
Vedette

Klopt.
Slot en Janssen waren ook onervaren hoofdtrainers toen ze die functie kregen, maar ze waren bij hun clubs wel al enkele seizoenen betrokken als rechterhand van de hoofdtrainer. Waarin ze hun tactische ideeën konden doorvoeren en perfectioneren, zodat dat element prima in orde was toen ze hoofdtrainer werden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ittot wrote: 19 Mar 2023, 22:49 Maar dat het bij Cocu uiteindelijk wel goed heeft uitgepakt betekent niet dat dat voor Ruud ook zo gaat zijn natuurlijk.
100%! Maar met enig inlevingsvermogen kun je je daarom wel voorstellen dat men bij PSV liever eerst zorgt dat ze er alles aan gedaan hebben voordat ze hem ontslaan. Ik zeg niet dat ik het daarmee eens ben, maar ik kan het wel begrijpen. De leiding van PSV heeft veel meer informatie en moet ook veel meer afwegingen maken dan wij hier.
Makaveli wrote: 19 Mar 2023, 22:48Ik krijg de indruk dat hier met alle macht maar naar iets gezocht wordt om hem wel aan te houden. Maar de resultaten zijn slecht, het spel is slecht, er is geen verbetering in 1 van beide, hij geeft nooit blijk van een groot tactisch inzicht of weet te analyseren wat er mis gaat. Voeg daar nog bij dat het bij jong PSV ook niet over hield. Dan is er niks om op voort te borduren. Ja, het is een fijne vent met een goede baard. Ook niet te onderschatten.
Dan moet je je indruk misschien nog eens herevalueren, want het is totáál niet de intentie van mijn posts. Ik zeg eerder zelfs letterlijk dat ik niks tegen een trainerswissel zou hebben.

Ik heb een probleem met de extreme stelligheid waarmee sommigen mensen het onderwerp aanvliegen. En ja: dat heeft óók te maken met het feit dat Ruud een clubicoon is. Vooral, wellicht. Ik heb een probleem met de definitieve kwalificaties die hem worden toebedeeld, gebaseerd op een relatief korte periode. Het is heel helder dat hij op dit moment faalt, het is heel helder dat hij de club op dit moment niet verder helpt. Ik zeg letterlijk dat we stilstaan en dat hij daar in principe hoofdverantwoordelijk is. Dat heeft niks te maken met ''de deur op een kier laten'', zoals iemand na jou bijvoorbeeld roept. Ik weiger de ogen te sluiten voor de omstandigheden waarin Ruud moet werken. Die benoem ik, daar is niks mis mee, dat kan prima bestaan naast de constatering dat hij geen grip heeft op de ontwikkeling van z'n ploeg en daarom niet de geschikte man is. Maar dat is de realiteit van nu. Ik heb een probleem met het idee dat Ruud in z'n geheel een ''faalhaas'' is, nooit wat gaat kunnen in dit vak of zelfs helemaal geen enkele kwaliteit heeft die PSV verder helpt, teksten die hier regelmatig neergepend worden. Ik vind dat allemaal overdreven.

De mindset van absolute topsport bedrijven zit er bij Ruud bijvoorbeeld gewoon in. Weten hoe je moet leven, hoe je je moet gedragen in de top van het voetbal, weten hoe je omgaat met zowel succes als tegenslag. Hoewel gebrek aan mentaliteit niet het voornaamste probleem van dit PSV is, kan ik daarom wel begrijpen waarom Ruud (en inmiddels ook Xavi Simons) daar keer op keer op terugkomt. Als die gasten ook maar de helft van de drive en de topsportmentaliteit van Xavi of Ruud hadden, dan had PSV er alweer heel anders voorgestaan en dat zie ik dus wel degelijk als een kwaliteit van Ruud: weten hoe die mentaliteit eruitziet en dat kunnen communiceren. Daarmee betoog ik niet dat Ruud de spijker op z'n kop slaat met zijn kritiek, want het raakt slechts aan de oppervlakte van alles wat er misgaat. Maar die mentaliteit is uiteindelijk wel een deel van de basis waarop je moet bouwen. Dat deel ontbreekt, evenals de tactische en (bij vlagen) technische basis.
ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 06:20Totaal onvergelijkbaar. Cocu had een lijn omhoog.
Inderdaad, nadat die lijn eerst historisch hard naar beneden was gegaan. Het was slecht, uitzichtloos, er zat helemaal niks in dat PSV behalve zelfmedelijden. Niemand gaf een stuiver voor de club of de carrière van Cocu.
De tweede seizoenshelft was zelfs gewoon goed te noemen. Er zat ook een idee achter her spel.
Exact. Maar het duurde eerst maanden voordat Cocu het op de rit kreeg, waarbij hij in de winter wat sportieve impulsen kreeg en werd bijgestaan door Hiddink.

Mijn punt is echter niet dat het duidelijk is dat bij Ruud hetzelfde gaat gebeuren, dat weet ik immers niet en het zou goed kunnen dat hij ''het'' helemaal niet heeft. Mijn punt is dat personeel te snel afgeschreven kan worden. In het geval van Cocu bleek dat later ten onrechte, maar wel pas nadat PSV er alles aan had gedaan om hem te faciliteren. Een betere selectie, hulplijnen naast 'm, het behouden van sterspelers en daarmee ook een zekere continuïteit, enzovoorts. Anno 2023 zit Fred Rutten in de mentorrol en wordt de selectie vooral afgebroken, hoewel er in de winter een eerste poging tot reparatie is gedaan. Echter: hoe kwalijk kun je het Brands nemen wanneer hij nu hetzelfde probeert te doen, wetende wat eerder beleid hem heeft opgeleverd?
Post Reply