OM het bij Ajax te houden: daar werd flink geinvesteerd natuurlijk. Toen Bosz weg ging kwam Marcel keizer en ging het bergafwaarts. Pas toen ten Hag kwam en er nog meer geinvesteerd werd, werd de stijgende lijn ingezet.Thijs wrote: ↑20 Mar 2023, 20:10Kun je dat niet altijd zeggen? Bij Ajax ging het alleen maar beter, nadat hij vertrok en bij Dortmund en Leverkusen ook. Dat zegt toch vrij weinig over het werk wat hij deed? Enige waar je hem op af kunt rekenen is hoe het ging toen hij er was en dat is na Ajax niet veel positiefs geweest…
Maar goed, als ik mag kiezen tussen een trainer die geen prijzen wint maar wel een goed voetballend fundament neerzet en spelers beter maakt / meer waard maakt en een trainer die ook niks wint maar bovendien bagger voetbal laat zien, dan toch liever de eerste trainer.
Ik ben sowieso pessimistisch over onze kansen op titels voor de korte termijn. Ajax heeft enorm veel geld nog steeds. Feyenoord heeft straks CL geld en heeft nu plots een selectie die veel waarde vertegenwoordigd en lijken ons ook financieel voorbij. Kijk je naar PSV dan i het tafelzilver verkocht en hebben we op Sangare en hopelijk Xavi geen / weinig spelers die een waarde van 20 miljoen plus vertegenwoordigen.
Dan heb ik liever een trainer die aangesteld wordt die gaat bouwen aan een nieuw fundament en die hopelijk net als Slot, kan overpresteren en alsnog prijzen gaan pakken. Dit had een tussenjaar van Feyenoord moeten zijn na alle mutaties van de afgelopen zomer, maar het werd een glorie jaar. Dat is buitengewoon knap, maar dan moet wel alles meezitten. Realistischer is meer dat PSV van de grond af opgebouwd moet worden en dat gaat niet gebeuren in 1 zomer, met wellicht alleen conference league voetbal en een lege portemonnee (want geen CL/EL is wederom een gat in je begroting van jewelste.)