Heruone wrote: ↑21 Mar 2023, 02:49Zoals ik gisteren al zei: men zou zichzelf hier de kritische vraag moeten stellen of op basis van het huidige seizoen en wat we nu hebben gezien, men nu (voldoende) ontwikkeling en aanknopingspunten terugziet en op basis daarvan nu voldoende vertrouwen heeft in het traject met Ruud van Nistelrooij om volgend seizoen tot een goed slagen te brengen (één van de twee CL-tickets te bemachtigen). Ik blijf van mening dat als iedereen echt diep van binnen daarover rationeel en objectief gaat nadenken, het antwoord daarop eenzijdig is.
En dit is de kern. Het gros van de argumenten (niet allemaal, maar wel 98%) om hem te laten zitten komt neer op:
- Hij verdient een kans
- Het is de fout van Brands, je kan nu Ruud niet slachtofferen
- De selectie is gewoon heel slecht, niemand doet het beter met deze selectie
- Cocu kreeg ook de kans, dus Ruud moet hem ook hebben
Maar gewoon vanaf een afstand puur op kwaliteit, vermeende kwaliteit of ontwikkeling van de trainer: zelden een argument gelezen.
Het is moeilijk van buitenaf een goed oordeel over de trainerskwaliteiten van Ruud te kunnen geven.
Wij zien natuurlijk alleen het resultaat, spel en wisselbeleid.
Het is sowieso een feit dat de wanprestaties niet volledig aan Ruud toe te schrijven zijn. De RVC en directie begon het seizoen al met wantrouwen richting de TD. Daarna verkopen ze de 2 beste aanvallers, vervolgens staan er niet direct vervangers klaar.
Dan kom je aanzetten met huur spelers die lang niet gespeeld hebben.
Naast alle blessure gevallen heeft Ruud daardoor veel moeten puzzelen en schuiven in de voorhoede. Wat uiteindelijk punten gekost heeft.
El Ghazi is ook zo'n geval van lang niet gespeeld altijd geblesseerd. We kunnen niet spreken van een degelijk aangeleverde selectie dit seizoen.
We zitten nog jaren vast aan spelers als Guus Til & Anwar El Ghazi. Ik vind dat nog kwalijker dan Ruud verantwoordelijk houden voor de middelmaat in de selectie. Denk echt wel dat er wat punten meer gepakt hadden kunnen worden, maar van onze selectie staan er maar een enkeling in de basis van Feyenoord (waarvan iedereen vooraf zei dat ze zoveel kwaliteit ingeleverd hadden) of Ajax.
Vind het te makkelijk om Ruud alle schuld in de schoenen te schuiven nu. Maar als Brands dat ook vind dan zullen ze wel afscheid van hem nemen na dit seizoen. Er is de afgelopen jaren een waardeloos beleid gevoerd bij ons. Op bijna alle fronten eigenlijk. Kijkende naar de waardeloze staat van onze huidige selectie kun je niet anders concluderen dat het probleem veel dieper zit dan alleen de trainer. Het is belachelijk hoe slecht er is ingekocht op de transfermarkt de laatste jaren en dat er na het niet verlengen van Schmidt geen enkel plan was om verder te gaan met de in gezette lijn. Hak op de tak beleid. Mede uitgevoerd door Brands, die van mij ook mag oprotten als hij Ruud ontslaat. Die is al zijn geloofwaardigheid wel verloren na de laatste transferperiode en het feit dat hij hoofdverantwoordelijke is voor het aanstellen van de huidige staf.
Als er aan het eind van dit seizoen de conclusie wordt getrokken dat we niet met Ruud verder gaan heb ik daar ergens wel begrip voor maar laten we niet vergeten in hoe zo'n bende hij zijn trainersloopbaan moest starten. En dan ben ik wel benieuwd wie onze nieuwe trainer moet worden.
Guus Til wilde hij zelf per se hebben hè? En de spelers komen gewoon veel slechter voor de dag doordat er geen idee in zit. Ik denk dat er wel degelijk meer spelers daar in de basis zouden staan. Simpelweg omdat Slot wel een idee heeft hoe spelers te benutten.
Maar goed: Elfrink callt hem min of meer, volgend jaar geen Ruud voor de groep. Iemand die het anders leest ben ik heel benieuwd naar.
Wie bij PSV dertien punten laat liggen in uitwedstrijden tegen de onderste vijf teams, moet van goede huize komen om te overleven en excelleren op andere fronten. Voor dat laatste zijn momenteel erg weinig aanknopingspunten bij PSV.
ShovingNE2 wrote: ↑21 Mar 2023, 09:12
Guus Til wilde hij zelf per se hebben hè?
Als dit zo is, dan vind ik dat enorm kwalijk en alleen al reden voor ontslag. Zegt ook veel over De Jong dat hij dan niet zegt; 'we kennen Guus al jaren, ongeschikt voor PSV. Dat gaan we niet doen. Punt.'
Guus Til wilde hij zelf per se hebben hè? En de spelers komen gewoon veel slechter voor de dag doordat er geen idee in zit. Ik denk dat er wel degelijk meer spelers daar in de basis zouden staan. Simpelweg omdat Slot wel een idee heeft hoe spelers te benutten.
Maar goed: Elfrink callt hem min of meer, volgend jaar geen Ruud voor de groep. Iemand die het anders leest ben ik heel benieuwd naar.
Ik lees het zo dat als Ruud de beker wint en tweede word hij gewoon voor de groep blijft staan heur.
Dat is inderdaad een voorschot op wat komen gaat denk ik. Ik snap ook wel dat de cub niet tevreden is, ben ik zelf ook niet maar het probleem is niet opgelost door Ruud te ontslaan en een nieuwe trainer aan te stellen. Ik vraag me sowieso af wie hem moet opvolgen overigens. Ze moeten eens beginnen met een duidelijk plan te bedenken en zich daar een paar jaar aan houden. Niet van Van Bommel naar Schmidt en van Schmidt naar Ruud. Dat zijn twee koerswijzigingen die ons niks hebben opgeleverd behalve dat we bijna blut waren.
Joenepsv wrote: ↑21 Mar 2023, 09:21Dat is inderdaad een voorschot op wat komen gaat denk ik. Ik snap ook wel dat de cub niet tevreden is, ben ik zelf ook niet maar het probleem is niet opgelost door Ruud te ontslaan en een nieuwe trainer aan te stellen.
Het probleem is inderdaad niet opgelost met het ontslag of opstappen van Ruud. Dan moet er wat gebeuren. Inderdaad: wat wil PSV voetbaltechnisch naar de toekomst.
Maar Ruud laten zitten en het probleem blijft wel bestaan.
Ik lees het zo dat als Ruud de beker wint en tweede word hij gewoon voor de groep blijft staan heur.
Dat zal ook wel zo zijn. Maar dat zijn nog twee best grote uitdagingen. Dus als dat niet lukt is het exit Ruud.
Joenepsv wrote: ↑21 Mar 2023, 09:21Dat is inderdaad een voorschot op wat komen gaat denk ik. Ik snap ook wel dat de cub niet tevreden is, ben ik zelf ook niet maar het probleem is niet opgelost door Ruud te ontslaan en een nieuwe trainer aan te stellen.
Het probleem is inderdaad niet opgelost met het ontslag of opstappen van Ruud. Dan moet er wat gebeuren. Inderdaad: wat wil PSV voetbaltechnisch naar de toekomst.
Ik denk dat het goed is dat PSV iemand aan gaat nemen die de naar de langetermijn kijkt. Een Directeur Strategie. Iemand die vanuit zijn functie een blauwdruk schrijft en up to date houdt over hoe we voetbal spelen, hoe er gescout dient te worden, de juiste functieprofielen op kritische posten, etc.
Wie bij PSV dertien punten laat liggen in uitwedstrijden tegen de onderste vijf teams, moet van goede huize komen om te overleven en excelleren op andere fronten. Voor dat laatste zijn momenteel erg weinig aanknopingspunten bij PSV.
Ik denk dat het goed is dat PSV iemand aan gaat nemen die de naar de langetermijn kijkt. Een Directeur Strategie. Iemand die vanuit zijn functie een blauwdruk schrijft en up to date houdt over hoe we voetbal spelen, hoe er gescout dient te worden, de juiste functieprofielen op kritische posten, etc.
Is dat ook niet min of meer wat een TD doet? Misschien wat minder over hoe we het voetbal spelen maar wel of hoe er gescout dient te worden en rondom het voetballende aspect van de club bepaalt de TD ook wat de juiste functieprofielen zijn. En volgens mij moet een AD (maar eigenlijk de hele directie) een visie hebben omdat je anders als bedrijf (in dit geval BVO) volledig stuurloos bent.
Daar omschrijf je de functie van technisch directeur lijkt me
DeEintovenaar wrote: ↑21 Mar 2023, 09:53Is dat ook niet min of meer wat een TD doet?
Op weg naar nr 25 wrote: ↑21 Mar 2023, 09:54Daar omschrijf je de functie van technisch directeur lijkt me
Zou onze TD het niet te druk hebben met scouten, contracten, etc. Dat lijkt mij al een fulltime job. Als je ziet hoe snel ze Ruud aangesteld hebben, dan krijg ik niet het idee dat PSV lang heeft gezocht. Dan moet ik aan Toon denken die altijd iets zei van: "je hebt goede trainers en slechte trainers" . Krijg zelf vanuit de buitenkant teveel het idee dat PSV teveel op de korte termijn denkt. Ook hoe het begrotingsgat zo over de jaren uitloopt en dan INEENS moet er heel hard aan de rem getrokken worden, in plaats van dat je voor de langere termijn kijkt en je gecalculeerde risico's neemt, die je vervolgens bij geen succes ook weer gecalculeerd afbouwt.
Heruone wrote: ↑21 Mar 2023, 02:49Zoals ik gisteren al zei: men zou zichzelf hier de kritische vraag moeten stellen of op basis van het huidige seizoen en wat we nu hebben gezien, men nu (voldoende) ontwikkeling en aanknopingspunten terugziet en op basis daarvan nu voldoende vertrouwen heeft in het traject met Ruud van Nistelrooij om volgend seizoen tot een goed slagen te brengen (één van de twee CL-tickets te bemachtigen). Ik blijf van mening dat als iedereen echt diep van binnen daarover rationeel en objectief gaat nadenken, het antwoord daarop eenzijdig is.
En dit is de kern. Het gros van de argumenten (niet allemaal, maar wel 98%) om hem te laten zitten komt neer op:
- Hij verdient een kans
Maar gewoon vanaf een afstand puur op kwaliteit, vermeende kwaliteit of ontwikkeling van de trainer: zelden een argument gelezen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar toch ben ik bang dat de argumenten die je noemt aan het eind van dit seizoen de doorslag gaan geven en dat Ruud daarom volgend seizoen ook gewoon de trainer is.
DeEintovenaar wrote: ↑21 Mar 2023, 09:53Is dat ook niet min of meer wat een TD doet?
Op weg naar nr 25 wrote: ↑21 Mar 2023, 09:54Daar omschrijf je de functie van technisch directeur lijkt me
Zou onze TD het niet te druk hebben met scouten, contracten, etc. Dat lijkt mij al een fulltime job. Als je ziet hoe snel ze Ruud aangesteld hebben, dan krijg ik niet het idee dat PSV lang heeft gezocht. Dan moet ik aan Toon denken die altijd iets zei van: "je hebt goede trainers en slechte trainers" . Krijg zelf vanuit de buitenkant teveel het idee dat PSV teveel op de korte termijn denkt. Ook hoe het begrotingsgat zo over de jaren uitloopt en dan INEENS moet er heel hard aan de rem getrokken worden, in plaats van dat je voor de langere termijn kijkt en je gecalculeerde risico's neemt, die je vervolgens bij geen succes ook weer gecalculeerd afbouwt.
Als een organisatie goed functioneert heeft een TD het niet te druk met scouten, contracten en dergelijke. Daar zijn namelijk mensen voor. Ja de TD voert de onderhandelingen maar uiteindelijk zijn het de juristen die het contract helemaal opstellen. Het scouten moet eigenlijk gedaan worden door de scouts en de hoofdscout. Die koppelen dat terug aan de TD denk ik en dan neemt de TD de beslissingen.
Laten we ook niet vergeten dat er nu een nieuw (althans AD en TD) bestuur is. Dat Toon en John zo te werk gingen wil niet zeggen dat Marcel en Earnie dat ook weer doen. Ik vind zelf de omschrijving die je geeft van de functie directeur strategie typisch iets wat grotendeels door een TD gedaan moet worden. Ook omdat je met JVOH een rechterhand hebt die taken wegneemt bij de TD. En uiteindelijk is het de taak van het gehele bestuur samen om die strategische visie te maken en daarbij alles in de gaten te houden. Ik ben het met je eens dat het lijkt alsof PSV veel te veel korte termijn denken heeft gedaan maar echt een conclusie daaraan verbinden is lastig omdat we nooit inzage krijgen.
En daarmee vind ik eigenlijk wel meer lastig: is RvN echt gekozen omdat men dacht dat hij er zo geschikt voor was of zijn er verschillende andere trainers gepolst en hadden die geen interesse waardoor Ruud een soort van last resort was?
Dus het ligt aan Ruud maar niet alleen maar aan Ruud?
We hebben dus a) een trainer die tactisch niet zo lekker onderlegd lijkt te zijn, b) een assistent-trainer die wel tactisch onderlegd zou zijn, maar waar niet naar geluisterd wordt c) een technisch hart dat een bypass en een bril nodig heeft en d) geen enkele duidelijke visie voor de toekomst
Het Technisch Hart moet dus zsm - en hopelijk kan Earnie hier een positieve bijdrage aan leveren - een visie neerleggen, en deze topdown over de rest van de organisatie uitspreiden. Vervolgens moet er een trainer aangesteld worden die de neergelegde visie op sportief gebied kan waarmaken; iemand die een voldoende tactisch inzicht heeft om de spelers die hij tot zijn beschikking heeft in hun kracht kan laten spelen. En vervolgens kunnen wij als supporters juichen om alle titels/bekers/CLs die aan elkaar worden geregen.
ShovingNE2 wrote: ↑20 Mar 2023, 19:36
Ah ok. Nou dit komt van 2 kanten. Ik ben benieuwd.
Alsof stoken van mij zin heeft.
Als het klopt is het geen aanvaring. Dan is het een vertrouwensbreuk.
Horen we de komende weken niets dan is het gelul. Er waren aardig wat mensen bij schijnbaar.
Destijds bij Ailon verweet je hem informatie te lekken omdat het de club kan beschadigen. De enige manier waarop dat de club kon beschadigen is indien het buiten de krochten van het forum eindigt. Die mogelijkheid hield je dus rekening mee. Dan weet je dus ook dat het hier suggereren van woordenwisselingen en het uitvergroten van de gevolgen zich verder dan het forum kunnen verspreiden, en dan ben je dus wel degelijk aan het stoken terwijl / omdat je weet wat de gevolgen kunnen zijn. (En voor de duidelijkheid, ik verwijt je niet het lekken van info, voordat je dat weer gebruikt om de aandacht af te leiden).
- Hij verdient een kans
Wij zien natuurlijk alleen het resultaat, spel en wisselbeleid.
Ik zie toch ook het gebrek aan inzet, gebrek aan de keiharde wil om te winnen. Dat mogen we Ruud echt wel aanrekenen.
DadOfFour wrote: ↑21 Mar 2023, 10:12
Dus het ligt aan Ruud maar niet alleen maar aan Ruud?
We hebben dus a) een trainer die tactisch niet zo lekker onderlegd lijkt te zijn, b) een assistent-trainer die wel tactisch onderlegd zou zijn, maar waar niet naar geluisterd wordt c) een technisch hart dat een bypass en een bril nodig heeft en d) geen enkele duidelijke visie voor de toekomst
Het Technisch Hart moet dus zsm - en hopelijk kan Earnie hier een positieve bijdrage aan leveren - een visie neerleggen, en deze topdown over de rest van de organisatie uitspreiden. Vervolgens moet er een trainer aangesteld worden die de neergelegde visie op sportief gebied kan waarmaken; iemand die een voldoende tactisch inzicht heeft om de spelers die hij tot zijn beschikking heeft in hun kracht kan laten spelen. En vervolgens kunnen wij als supporters juichen om alle titels/bekers/CLs die aan elkaar worden geregen.
Lijkt me niet zo lastig allemaal
Je hebt helemaal gelijk, maar oef wat klinkt Technisch Hart Amsterdams
Heruone wrote: ↑21 Mar 2023, 02:49Sam Planting is een analist bij VI (pro) die thuis in de wereld van data en analyses. In de bord op schoot podcast bij FC Afkicken zei hij min of meer het volgende over PSV:
Niet om het een of ander, maar wat hij allemaal roept... dat is hier toch al een miljoen keren voorbij gekomen? En dan krijgt Sam het labeltje analist bij VI en wordt daar zelfs voor betaalt? Met de opendeuren van hem die iedereen met een beetje voetbal inzicht wel snapt? Sangare geen 6? Nee joh! Serieus???
ruuddevil wrote: ↑21 Mar 2023, 10:14Destijds bij Ailon verweet je hem informatie te lekken omdat het de club kan beschadigen. De enige manier waarop dat de club kon beschadigen is indien het buiten de krochten van het forum eindigt. Die mogelijkheid hield je dus rekening mee. Dan weet je dus ook dat het hier suggereren van woordenwisselingen en het uitvergroten van de gevolgen zich verder dan het forum kunnen verspreiden, en dan ben je dus wel degelijk aan het stoken terwijl / omdat je weet wat de gevolgen kunnen zijn. (En voor de duidelijkheid, ik verwijt je niet het lekken van info, voordat je dat weer gebruikt om de aandacht af te leiden).
Dit lag al overal op straat zoals je elders hebt kunnen lezen. Ik was nog niet bijna de eerste.
Gewoon ermee kappen Ruud. Als directie en RvC geen Conference League willen hadden ze je niet met een halve selectie het seizoen in moeten sturen. En vervolgens verkopen ze 2 aanvallers om de gaten te dichten en ben jij de kop van jut. Trek de deur dicht en ga elders aan de slag om te bekijken of je het in je hebt. Op een plek waar de verwachtingen en realiteit minder ver uit elkaar liggen.