Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Lichtstadd
Bankzitter
Posts: 210
Joined: 20 May 2022, 15:01
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 16 Mar 2023, 09:59 Qua nieuwe reservekeeper; zal Etienne Vaessen van RKC hiervoor wat zijn? Keept al het hele seizoen zeer sterk, heeft al jarenlang ervaring bij RKC, is 27 en zal qua salaris en transfersom weinig kosten. Lijkt mij voor een reservekeeper meer dan prima, maar is 27 dus kan mij ook voorstellen dat hij liever eerste keeper is bij een club, gaat de concurrentie met Benitez niet winnen natuurlijk.
Doe dan maar Branderhorst, die engnek van een Vaessen zie ik niet zitten.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV

Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat PSV geen 7 of 8 miljoen voor Zerrouki gaat betalen. Je dient in mijn ogen 3 spelers te halen CVM (basis), CVM (back-up) en CM (Back-up) van Veerman. Voor de 8 positie zou Ludovit Reis een optie kunnen zijn, om het uit te vechten met Veerman. Verder voor de 6 positie zou ik rondkijken in de Ligue 1 of Ligue 2.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00

rjg1992 wrote: 15 Mar 2023, 13:36 Nu we creatief moeten zijn moet er meer focus op de KKD, daar heb je nog de kans groeibriljanten te halen met laag risico.
Overzicht wat er gehaald is door top-4 Nederland of rechtstreeks buitenland, het waren niet allemaal successen maar er staan nooit grote verliezen tegenover:

Schuurs (Ajax) -> sportief geen succes, 7 miljoen winst
van der Ven (Wolfsburg) -> basisspeler
Rosario (PSV) -> nuttige speler, 5 miljoen winst.
Promes (Twente) -> zeer dikke winst, 6 miljoen
Wieffer (Feyenoord) -> goede rotatie speler
Dallinga (Toulouse) -> nuttige speler
Spierings (Toulouse) -> nuttige speler
Beukema (AZ) -> zeer nuttige speler
Tissoudali (Beerschot) -> goede speler
Hoesen (Ajax) -> nuttige speler, weinig verlies
Danjuma (Club Brugge) -> topper, dikke winst
Denzo Kasius (Bologna) -> nuttige speler

Als flop staat daar tegenover:
Antonucci (Feyenoord)
De Rooij (Zou een absolute flop geworden zijn bij ons)
Gorter (Ajax)

Dan nog spelers die zeer snel na een tussenstap bij een middenmoter doorgroeiden:
Matusiwa (Groningen)
Huntelaar (Heerenveen)
Strootman (Sparta)
Schouten (Excelsior)
Dumfries (Heerenveen)
Veerman (Heerenveen)

Wij zijn de huidige KKD Briljantjes?
Banzuzi (NAC)
Van Bommel (MVV)
Van den Belt (Zwolle)
Ik vind het wel een interessant lijstje. Overigens weet ik niet wat het exacte criterium was maar ik mis nog wat namen.

Boerrigter (Rkc-Ajax-Celtic)
Mertens (AGOVV - Utrecht)
Chadli (AGOVV - Twente)
Ruud Kras (Volendam - Ajax)
Arvid Smit (Telstar - PSV)
Jelle Ten Rouwelaar (Emmen - PSV)
Ruud Swinkels (Eindhoven - PSV)
Robert van Boxtel (Haarlem - PSV) * al weet ik bij hem niet hj meteen bij de selectie kwam
Martijn Besselink (De Graafschap - PSV)
Jurjus (De Graafschap - PSV, of speelde DG toen eredivisie?)
Mo Allach (Exclesior - Feyenoord)
Ferry De Haan (Excelsior - Feyenoord)
Rene Bot (Telstar - Feyenoord)

Met enige fantasie kun je ook

Luuk De Jong, DG - PSV
Te Vrede Excelsior - Feyenoord
Guyon Fernandez Excelsior - Feyenoord
Ruben Schaken VVV - Feyenoord
Adil Ouassar VVV - Feyenoord
Slory Excelsior - Feyenoord
Bruins Excelsior - Feyenoord
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV

LaFoquita wrote: 16 Mar 2023, 10:17 Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat PSV geen 7 of 8 miljoen voor Zerrouki gaat betalen. Je dient in mijn ogen 3 spelers te halen CVM (basis), CVM (back-up) en CM (Back-up) van Veerman. Voor de 8 positie zou Ludovit Reis een optie kunnen zijn, om het uit te vechten met Veerman. Verder voor de 6 positie zou ik rondkijken in de Ligue 1 of Ligue 2.
Branco vd Boomen ff bellen dan :mrgreen:
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

LaFoquita wrote: 16 Mar 2023, 10:17 Ik durf met vrij grote zekerheid te zeggen dat PSV geen 7 of 8 miljoen voor Zerrouki gaat betalen. Je dient in mijn ogen 3 spelers te halen CVM (basis), CVM (back-up) en CM (Back-up) van Veerman. Voor de 8 positie zou Ludovit Reis een optie kunnen zijn, om het uit te vechten met Veerman. Verder voor de 6 positie zou ik rondkijken in de Ligue 1 of Ligue 2.
Waarom zou PSV geen 7 a 8 miljoen voor Zerrouki betalen? Als Feyenoord het kan dan kan PSV dat ook. Of je moet door Brands zijn gehersenspoeld dat het altijd moeilijk moeilijk moeilijk is. PSV had in 2 dagen ruim 6 miljoen voor Veerman opgehoest en dat heeft ons geen windeieren gelegd. Zerrouki zou qua type aankoop vergelijkbaar zijn en ik zou het geweldig vinden als PSV wéér Feyenoord te kak zet. Dan wil ik die Wieffer nog wel zien volgend jaar.

Overigens word ik een beetje moe van Rik die dan op eigen titel gaat beweren dat Guti 'wel eens weg zou kunnen gaan'. Een seizoen duurt bijna 10 maanden en als een speler als Guti nu al op 35 wedstrijden staat dit jaar (vorig jaar 39) dan is dat toch gewoon een gewaardeerde selectiespeler die bij de kern van de groep hoort? Waarom moet iedereen die even 5 a 10 wedstrijden niet in de basis speelt altijd maar weg weg weg. Stel je haalt een nieuwe jongen die nog niet voldoet vanaf dag 1 dan heb je tenminste nog Guti-Veerman als duo wat elkaar prima aanvult. Ga je straks een keer Veerman missen dan zou bv Zerrouki-Guti ook zonder problemen kunnen. Zoals @ShovingNE2 al zegt kun je voor Guti iets terug krijgen maar je kunt voor dat geld geen nieuwe Guti kopen die hetzelfde brengt.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00

Sensation wrote: 16 Mar 2023, 09:59 Qua nieuwe reservekeeper; zal Etienne Vaessen van RKC hiervoor wat zijn? Keept al het hele seizoen zeer sterk, heeft al jarenlang ervaring bij RKC, is 27 en zal qua salaris en transfersom weinig kosten. Lijkt mij voor een reservekeeper meer dan prima, maar is 27 dus kan mij ook voorstellen dat hij liever eerste keeper is bij een club, gaat de concurrentie met Benitez niet winnen natuurlijk.
Nee, w.m.b. zeker niet. Hele rare snuiter die jongen, paar vrienden van me kennen hem persoonlijk ook goed en die zeggen ook dat er een steekje los zit bij hem. Daarnaast gewoon niet zo'n goede keeper, vooral niet betrouwbaar.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 16 Mar 2023, 09:59 Qua nieuwe reservekeeper; zal Etienne Vaessen van RKC hiervoor wat zijn?
Ik vind Brandenhorst ook een betere keeper.
De vraag is of die goed genoeg is als 2e keeper van PSV, maar dat zou geen verkeerde zijn denk ik.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Tovast wrote: 16 Mar 2023, 12:24
Sensation wrote: 16 Mar 2023, 09:59 Qua nieuwe reservekeeper; zal Etienne Vaessen van RKC hiervoor wat zijn? Keept al het hele seizoen zeer sterk, heeft al jarenlang ervaring bij RKC, is 27 en zal qua salaris en transfersom weinig kosten. Lijkt mij voor een reservekeeper meer dan prima, maar is 27 dus kan mij ook voorstellen dat hij liever eerste keeper is bij een club, gaat de concurrentie met Benitez niet winnen natuurlijk.
Nee, w.m.b. zeker niet. Hele rare snuiter die jongen, paar vrienden van me kennen hem persoonlijk ook goed en die zeggen ook dat er een steekje los zit bij hem. Daarnaast gewoon niet zo'n goede keeper, vooral niet betrouwbaar.
Alle keepers zijn rare snuiters. Soms krijgen ze na hun carrière ook nog een podium om te blijven raaskallen.

Het is echt doodzonde dat we die Blaswich niet hebben gehaald toen het kon. Van mij mag Drommel overigens gewoon nog 3 jaar en 2 maanden reserve keeper blijven. Miljoenen krijgen we toch niet terug en ik denk dat hij best incidenteel te gebruiken is. Een andere willekeurige reservedoelman is ook niet risicoloos.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00

11 Tinus wrote: 16 Mar 2023, 12:42
Tovast wrote: 16 Mar 2023, 12:24

Nee, w.m.b. zeker niet. Hele rare snuiter die jongen, paar vrienden van me kennen hem persoonlijk ook goed en die zeggen ook dat er een steekje los zit bij hem. Daarnaast gewoon niet zo'n goede keeper, vooral niet betrouwbaar.
Alle keepers zijn rare snuiters. Soms krijgen ze na hun carrière ook nog een podium om te blijven raaskallen.

Het is echt doodzonde dat we die Blaswich niet hebben gehaald toen het kon. Van mij mag Drommel overigens gewoon nog 3 jaar en 2 maanden reserve keeper blijven. Miljoenen krijgen we toch niet terug en ik denk dat hij best incidenteel te gebruiken is. Een andere willekeurige reservedoelman is ook niet risicoloos.
Hey, uitkijken he! Ben zelf ook keeper :mrgreen: :tear:

Drommel lijkt me wat duur als reservekeeper en verwacht ook niet dat hij het zelf zou willen. Vorige zomer lagen er idd veel kansen, ook Nick Olij was wat mij betreft een uitstekende optie geweest. Deze zomer zijn keepers als Finn Dahmen (eerder in verband gebracht met PSV, prima keeper), Verrips en Branderhorst wellicht interessant. Of mogelijk een talentvolle jongen zoals Mier of Moises Ramirez interessant.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

De positie reservekeeper is een aparte, omdat je niet echt de kans hebt om je in het team te spelen of dat er wat gerouleerd wordt op wat bekerwedstrijden na. Wat je als tweede keeper nodig hebt is iemand, het liefst iemand die al wat ouder is, die zijn plek weet en accepteert waarbij op het moment hij moet spelen je in ieder geval geen punten kost. De basiskeeper moet een puntenpakker voor je zijn zowel nationaal als internationaal.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00

Standbeeld wrote: 14 Mar 2023, 22:12
Eindhovenvoetbal wrote: 14 Mar 2023, 22:05 Ik vind Sambo beter dan Van Ewijk.
Kende da ok onderbouwen ofnie maat
Sambo staat defensief veel beter en slimmer opgesteld. Van Ewijk compenseert zijn slechte positionering vaak met zijn snelheid. Sambo is de slimmere voetballer van de twee en heeft naar mijn mening ook meer een idee wat hij wil aan de bal, het is wat minder opportunistisch. Sambo gaat bovendien moeiteloos van KKD-niveau naar subtop Eredivisie, waar hij ook direct een toegevoegde waarde is. Van Ewijk is sneller, maar op alle andere vlakken vind ik Sambo beter. Maar het gras lijkt altijd groener bij de buren he.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Eindhovenvoetbal wrote: 19 Mar 2023, 09:28
Standbeeld wrote: 14 Mar 2023, 22:12
Kende da ok onderbouwen ofnie maat
Sambo staat defensief veel beter en slimmer opgesteld. Van Ewijk compenseert zijn slechte positionering vaak met zijn snelheid. Sambo is de slimmere voetballer van de twee en heeft naar mijn mening ook meer een idee wat hij wil aan de bal, het is wat minder opportunistisch. Sambo gaat bovendien moeiteloos van KKD-niveau naar subtop Eredivisie, waar hij ook direct een toegevoegde waarde is. Van Ewijk is sneller, maar op alle andere vlakken vind ik Sambo beter. Maar het gras lijkt altijd groener bij de buren he.
Helemaal eens hiermee. Ongelooflijk hoe onze eigen (jeugd)spelers onderschat worden tov potentiële aankopen.
Alleen de laatste zin vind ik niet helemaal kloppend, want het gras is bij ons echt wel slechter dan bij de meeste andere clubs…
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00

Massimo wrote: 16 Mar 2023, 13:10 De positie reservekeeper is een aparte, omdat je niet echt de kans hebt om je in het team te spelen of dat er wat gerouleerd wordt op wat bekerwedstrijden na. Wat je als tweede keeper nodig hebt is iemand, het liefst iemand die al wat ouder is, die zijn plek weet en accepteert waarbij op het moment hij moet spelen je in ieder geval geen punten kost. De basiskeeper moet een puntenpakker voor je zijn zowel nationaal als internationaal.
Sinds 2000

Kooiman, Van Dijk, Moens, Cassio, Swinkels, Waterman, Roorda, Muller, Pasveer, Room, Ruiter, Jurjus, Castro, Koopmans, Wintjens, Sinouh, Zoetebier, Mvogo, Unnerstall(de meeste kwamen als tweede keeper, sommige als derde keeper).

PSV heeft dus bijna altijd keepers uit Nederland of met ervaring in de eredivisie gehaald. Soms werd er eens gevist in de eerste divisie. Slechts uitzonderlijk kwam een buitenlandse keeper Mvogo en Muller op aanraden van Schmidt. Cassio toen PSV ook een Braziliaanse keeperstrainer had. Ook Ajax heeft dat beleid gehad met namen als Boschker, Timmer, Vonk, Gentenaar, Stekelenburg, Pasveer, Varela, Van Leer, Lamprou, Graafland, Heijblok, Boer, Verhoeven, Lobont, Grim,...Bij Ajax heeft men intussen besloten het contract met Pasveer een jaar te verlengen en Stekelenburg te laten gaan.
Als PSV opnieuw hetzelfde doet als de afgelopen twintig jaar dan zijn de namen waar je aan kan denken; Vaessen, Branderhorst, Scherpen, , Verrips, Koselev (oud Fortuna, zit nu in Griekenland), Tyton, Mulder, Oelschlagel, Stankovic, Wellenreuter (nu Anderlecht), De Keijzer, Verhulst, Marsman (Miami), Vermeer (inmiddels derde keeper bij Cincennati) Stevens. Meerendeel van die namen acht ik niet goed genoeg overigens.

Denk dat PSV het toch over de grens zal moeten zoeken, al zou ik uit dat lijstje Stankovic, Wellenreuter en Brandenhorst wel goed genoeg achten.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

We hebben achterin pure middelmaat lopen. Als je ziet dat Feyenoord centraal achterin 2 CV's heeft rondlopen die samen 8 miljoen hebben gekost, vraag ik mij serieus af wat voor scouting wij hebben?
#simplythebest
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

*insert 'De scouting doet de aankopen opmerkingen niet'*

Ik denk echt dat spelers als Hancko echt op de radar stonden maar als je ziet wat PSV heeft uitgegeven, kun je bijna niets anders concluderen dat ze echt een slot op de knip hebben gehad. Ik hoop ook echt dat aankomend seizoen, echt op hoop van zegen, eindelijk wat gebeurt.
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Posts: 566
Joined: 14 Jul 2021, 21:41
Clubvoorkeur: PSV

Je zal maar Stewart zijn....
PSV heeft spelers nodig die voor elkaar en de club willen knokken zoals Xavi Simons.
Feyenoord heeft spelers die echt niet beter zijn dan PSV spelers maar die willen werken
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV

PsvBmg wrote: 20 Mar 2023, 09:58 Feyenoord heeft spelers die echt niet beter zijn dan PSV spelers maar die willen werken
Je bedoelt dat Feyenoord wel een goede coach heeft.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Image

Aangezien er toch niet serieus gevoetbald wordt de komende week maar wel de technische keuzes langzaam in een plooi moeten vallen toch nog even een update van mijn wensenlijstje met wel de insteek dat het realistisch moet zijn. Zoals al vaker gezegd ben ik geen tegenstander van spelers als Til Ramalho Guti Mwene of El Ghazi. Het zijn volwassen spelers die mits goed gebruikt allemaal hun waarde hebben vanaf de bank of vanuit de basis indien er iemand ziek zwak of misselijk is. Ik vind het ook niet erg dat ze wat meer salaris opstrijken zolang ze maar 20 a 25+ wedstrijden spelen. Het moraal van het verhaal is dat we kwaliteit aan de top moeten toevoegen en niet in de breedte.

Ik ga dus voor 6 aankopen (5 als je Jarred niet meerekent) voor de basis en 0 voor de breedte. Knechten zijn niet langer kopmannen en het beschikbare geld moet worden geïnvesteerd in een duurzame selectie zodat we over 1, 2 of 3 jaar óók mooie transfers kunnen doen als we geen topspelers vanuit de jeugd kunnen verkopen voor Gakpo-achtige bedragen.

Aankoop RB
Profiel is simpel, allround back die aanvallend dynamiek toevoegt en verdedigend geen liability is. Nu zijn we links dominant tijdens de opbouw en dat maakt het mijn inziens te voorspelbaar. Dus ik wil een aanvallende back op rechts en dan kan Mauro prima back-uppen als hij fit wordt. Sterker nog, ik sluit niet uit dat Mauro over een jaar basisspeler is op rechts. Mwene wil ik er ook gewoon bij houden omdat Mauro ook back-up linksback is.

Aankoop RCV
Ik geloof dat ervaring in de as belangrijk is. Met Xavi/Veerman is er dat op het middenveld niet echt dus ik zou dat graag zien op de CV posities. Dit hoeft geen Braziliaan te zijn van 10 miljoen die de nieuwe Alex moet worden maar ik zou zeggen een mix tussen Ramalho/Moreno. Iemand die weet wat kampioen worden is, die de laatste linie bij elkaar kan houden en dus ook leiderschap heeft. Teze zou ik er zelf bij houden als RCV tenzij iemand hem wil kopen.

Aankoop LCV
Jarred is mijn droomkandidaat. Koop is het toppunt van duurzaam beleid maar huur is voor mij ook acceptabel. Zeker omdat ik 6 basisspelers wil. We hebben Boscagli, Ramalho en Obispo die op die positie uit de voeten kunnen dus daar moet iets weg. Ik zou Obispo proberen in de markt te zetten en de andere heren erbij houden tenzij er een offer komt waar je geen nee tegen kunt zeggen, wat natuurlijk uitgesloten is.

Aankoop CVM
Om het potentieel uit dit middenveld te halen moet er een speler komen die de andere twee beter maakt. Iemand die dus de balans bewaakt, duels wint en comfortabel is in de opbouw. Aangezien ik wil dat beide backs aanvallend voor dynamiek zorgen moet deze CVM dus echt op de restverdediging letten. En uiteraard de afstanden bewaken op het middenveld. Omdat het wensenlijstje groot is mag hier flink wat budget naar. Ik denk met mijn bescheiden kennis van de markt dat Zerrouki zo'n speler kan zijn en afhankelijk van de prijs zou het ook een duurzame oplossing kunnen zijn. Maar er zullen er vast nog heel veel meer zijn maar het probleem is wel dat Sangaré eerst nog verkocht moet worden.

Aankoop RV
Bakayoko is een speler die een stapje heeft gemaakt en wellicht volgend jaar nog een stap kan zetten. Ik durf er zelf niet op te gokken en met El Ghazi heb je nog wel een optie maar dat is mijn inziens te mager. Ik zou wensen dat we een speler halen die beter is dan eerder genoemden en dan kan Bakayoko nog steeds makkelijk aan 30 wedstrijden komen en die volgende stap maken. Of het handig is om een aanvaller te halen voor 10 miljoen waag ik te betwijfelen, wellicht kunnen we een goede speler vinden met een huurconstructie (+ koop).

Aankoop LV
Dit is mijn inziens de belangrijkste aankoop van aankomend seizoen. Hier moet je iemand halen die het verschil kan maken de komende 2 jaar en dat mag best wel wat kosten. Silva, El Ghazi, Xavi... opties genoeg maar het is niet genoeg voor PSV. Zeker omdat Xavi op 10 nodig is. Aangezien ik vertrouwen heb dat we meer uit Luuk kunnen halen vind ik dat we tenminste iemand moeten halen die niet enkel op zoek is naar de verre hoek maar ook oog heeft voor Luuk + diepgaande middenvelders.

Dan hebben we naast de keepers 7 verdedigers, 5 middenvelders en 6 aanvallers die volgens mij allemaal meer dan genoeg speeltijd kunnen krijgen.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk dat als er een nieuwe trainer komt, en stel zo iemand is Bosz die obsessief bezig is met restverdediging etc., dat Guti onbetwist basisspeler wordt. Voor mij is iig een van de doelen eigenlijk heel simpel: PSV moet er echt alles aan doen om te zorgen dat Guti deze zomer blijft.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00

Heruone wrote: 22 Mar 2023, 13:37 Ik denk dat als er een nieuwe trainer komt, en stel zo iemand is Bosz die obsessief bezig is met restverdediging etc., dat Guti onbetwist basisspeler wordt. Voor mij is iig een van de doelen eigenlijk heel simpel: PSV moet er echt alles aan doen om te zorgen dat Guti deze zomer blijft.
Vandaar deze switch in denken, Heruone? Ik meen me te herinneren dat je hem voorheen vooral beschreef als alibivoetballer. Waar ik het mee eens was. Ik vind hen overigens voor de balans ook erg nuttig en m.i. missen we zijn profiel zeer hard op dit moment. Er alles aan doen om Guti te behouden vind ik echter wel ver gaan. Mocht hij willen vertrekken, is dat prima voor een mooi bedrag. Een soortgelijke betrouwbare 6, bij voorkeur eentje met wat meer handelingssnelheid en voetballend vermogen, moet dan wel gekocht worden.
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 22 Mar 2023, 13:35Aankoop RB
Profiel is simpel, allround back die aanvallend dynamiek toevoegt en verdedigend geen liability is. Nu zijn we links dominant tijdens de opbouw en dat maakt het mijn inziens te voorspelbaar. Dus ik wil een aanvallende back op rechts en dan kan Mauro prima back-uppen als hij fit wordt. Sterker nog, ik sluit niet uit dat Mauro over een jaar basisspeler is op rechts. Mwene wil ik er ook gewoon bij houden omdat Mauro ook back-up linksback is.
Ik weet niet of ik iets heeel geks ga zeggen maar ik zag dat Dest niet meer in beeld is bij Barca. Amerikaans (mooi voor de nieuwe td) international en aanvallend erg sterk/snel.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Siemen wrote: 22 Mar 2023, 13:41
Heruone wrote: 22 Mar 2023, 13:37 Ik denk dat als er een nieuwe trainer komt, en stel zo iemand is Bosz die obsessief bezig is met restverdediging etc., dat Guti onbetwist basisspeler wordt. Voor mij is iig een van de doelen eigenlijk heel simpel: PSV moet er echt alles aan doen om te zorgen dat Guti deze zomer blijft.
Vandaar deze switch in denken, Heruone? Ik meen me te herinneren dat je hem voorheen vooral beschreef als alibivoetballer. Waar ik het mee eens was. Ik vind hen overigens voor de balans ook erg nuttig en m.i. missen we zijn profiel zeer hard op dit moment. Er alles aan doen om Guti te behouden vind ik echter wel ver gaan. Mocht hij willen vertrekken, is dat prima voor een mooi bedrag. Een soortgelijke betrouwbare 6, bij voorkeur eentje met wat meer handelingssnelheid en voetballend vermogen, moet dan wel gekocht worden.
Ik vind het aan de bal ook een alibivoetballer haha. Maar zonder bal is hij zo enorm betrouwbaar, right. Er is niet voor niets een reden dat Schmidt enorm fan van hem was ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Wat mij betreft zijn een pure '6' en een RCV de topprioriteiten komende zomer. Spelers die het spel goed kunnen lezen, het elftal kunnen aansturen en nog veel belangrijker: die aansluiten bij de rest van de linie/het elftal. Zowel qua leeftijd, kwaliteiten als persoonlijkheid. In die zin minder focusen op spelers an sich, maar meer kijken naar de som der delen.

Verder zie ik het niet gebeuren dat PSV naast Silva een extra jaar huren nog twee aanvallers haalt. Wellicht als Vertessen definitief vertrekt. Maar anders denk ik het niet.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00

@11 Tinus

Aanvullend op jou, want ben het nagenoeg volledig met je eens.
6 aankopen voor de basis, waarvan mogelijk 1 of 2 toch huur als het financieel niet anders kan en de kwaliteit echt hoog genoeg ligt.
In jouw plaatje vertrekken dan:

Sangare, Obispo, Boscagli en Mwene lijkt het, mogelijk ook Vertessen al vind ik dat wel een nuttige speler.
Dat levert niet heel veel aan transfersommen op waarschijnlijk, bruto rond de 45-50 miljoen ongeveer als Sangare wel voor 37 verkocht wordt.
En Baumgartl levert misschien ook nog 2 miljoen op.

Huidig budget moet er wel zijn zou je zeggen na de verkoop van Madueke, dus mogelijk dat je dan rond de 40 miljoen kan uitgeven.
Dan zou ik Sambo afhankelijk van wanneer Mauro weer fit is echt de kans geven in de voorbereiding om het samen met Mauro uit te vechten en kan je afhankelijk daarvan mogelijk nog wel een extra back huren of toch Mwene als back-up houden.

Dan moet je nog 5 spelers halen voor de basis en zit je op ongeveer 6-8 miljoen per speler aan budget. Houdt nog niet heel erg over, maar moet toch te doen zijn.
In de basis staat er dan een prachtig elftal, maar in de breedte is het nog steeds lastig op sommige posities. Til ipv Xavi is wel een flinke stap terug en heel anders voetballen. Guti op 8 ipv Veerman ook. Als je een goede 6 kan halen zou ik Guti toch wel willen verkopen, want nog een jaar 1e back-up zijn wordt hij niet gelukkig van en dus ook niet beter. Nu kan je er misschien nog een goed bedrag voor krijgen. En daar dan een talent voor terughalen die wat goedkoper is.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Heruone wrote: 22 Mar 2023, 13:37 Ik denk dat als er een nieuwe trainer komt, en stel zo iemand is Bosz die obsessief bezig is met restverdediging etc., dat Guti onbetwist basisspeler wordt. Voor mij is iig een van de doelen eigenlijk heel simpel: PSV moet er echt alles aan doen om te zorgen dat Guti deze zomer blijft.
Als Ruud blijft gaat dat nooit gebeuren. Beuren we een keer 3,5 miljoen of zo.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply