Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lorenzo von Matterhorn wrote: 27 Mar 2023, 09:59
Standbeeld wrote: 26 Mar 2023, 09:02 Als Feyenoord CL haalt zie ik ze nog wel voor De Vrij én Wijnaldum gaan. Of ze haalbaar zijn is een andere vraag.

Overigens heeft Gini al aangegeven liever terug te keren naar Feyenoord wanneer hij terugkomt naar Nederland. Die gaat straks met een luid applaus ontvangen worden wanneer hij met Roma in De Kuip speelt.
Hier ben ik 100% van overtuigd. Wijnaldum en De Vrij spelen volgend jaar allebei Champions League met Feyenoord.
Maar met Trauner en Hancko heeft Feyenoord twee basisspelers voor CV. Ook hebben ze al een linksback die talentvol is. Trauner heeft zijn contract zelfs net verlengd. Denk je dat ze dan veel geld aan een CV uit kunnen geven?
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het valt zeker niet uit te sluiten dat De Vrij en/of Wijnaldum volgend seizoen bij Feyenoord speelt, maar als ze dat doen dan gaan ze wel hun eigen salarishuis op de schop gooien.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat het voor De Vrij nog te vroeg komt. Die is net 31 geworden en kan nog wel ergens in een topcompetitie serieus aan de bak. Wijnaldum wordt later dit jaar 33 en heeft volgens mij nog een eenjarig contract bij PSG. Als Wijnaldum terug wil en van dienst wil zijn dan is nu het moment. Roma wil hem niet kopen, las ik. Ik denk dat PSG niet moeilijk zal doen bij een verkoop.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 27 Mar 2023, 10:13
Lorenzo von Matterhorn wrote: 27 Mar 2023, 09:59

Hier ben ik 100% van overtuigd. Wijnaldum en De Vrij spelen volgend jaar allebei Champions League met Feyenoord.
Maar met Trauner en Hancko heeft Feyenoord twee basisspelers voor CV. Ook hebben ze al een linksback die talentvol is. Trauner heeft zijn contract zelfs net verlengd. Denk je dat ze dan veel geld aan een CV uit kunnen geven?
Daar valt echt wel mee te schuiven.

Een Rotterdamse achterhoede volgend seizoen met Geertruida - Trauner - De Vrij - Hancko acht ik best realistisch.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De Vrij is wel echt behoorlijk ver teruggevallen dit seizoen. In onze situatie zou ik het een behoorlijk risico vinden om dan weer een enorm salaris te geven aan een speler die min of meer op zijn retour is. Dat is de laatste jaren net even te vaak de verkeerde beslissing geweest bij PSV.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/ ... 8757.shtml

Stefan de Vrij gaat zijn contract verlengen tot 2025, ook al wel eens aan ons gelinkt maar die kan dus van de lijst af.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 27 Mar 2023, 11:12 De Vrij is wel echt behoorlijk ver teruggevallen dit seizoen. In onze situatie zou ik het een behoorlijk risico vinden om dan weer een enorm salaris te geven aan een speler die min of meer op zijn retour is. Dat is de laatste jaren net even te vaak de verkeerde beslissing geweest bij PSV.
Wel op zijn retour.... maar dit jaar blessurevrij volgens transfermarkt. Is wel een speler die qua profiel heel interessant is om een stap te kunnen maken maar tegelijk risicovol dankzij salaris. Een Moreno kwam geloof ik op zijn 28e en dat is eigenlijk wel een betere leeftijd.

Maar prima dat hij daar nog een jaar of 2 blijft.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

100% eens. Graag een speler met leiderschapskwaliteiten van een jaar of 27, 28. Ook natuurlijk met nuance want er zijn ook 32/33jarige spelers die een absolute meerwaarde zouden zijn.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zonder even op de specificaties van spelers in te gaan etcetera:

Lucas Verissimo zou zo'n optie kunnen zijn. 27 jaar, wordt a.s. zomer 28. Speelt echt helemaal niet bij Benfica en is echt wel een goede CV.
Lyanco waar we in 19/20 al aan gelinkt waren. Speelt nu bij Southampton ook niet extreem veel. Is 26 jaar en zou op zich wel in dat profiel kunnen passen.



Yerry Mina. 28 jaar, transfervrij eind van de zomer. Wordt einde van de zomer ook 29. Speelt nauwelijks bij Everton en een verlenging lijkt dus sowieso niet aanstaande. Toevallig ook een oude bekende van Brands.

Soyuncu. Speelt niet bij Leicester en is transfervrij. Ik verwacht dat daar wel wat Turkse clubs voor in de rij staan. Wordt eind mei 27 jaar.

Ik denk dat je iig in die hoek moet zoeken. Spelers die een aflopend contract hebben en/of niet aan de bak komen bij hun club. Zoals we destijds Guardado ook wisten te strikken. PSV zal sowieso een gelimiteerd bedrag aan dit soort transfer kunnen en moeten uitgeven, zoals het ook met Benitez heeft gedaan en zoals ook het onderhandelingspunt was met Luuk afgelopen zomer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

@Heruone

Ik ga voor jeetje mina!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lorenzo von Matterhorn wrote: 27 Mar 2023, 09:59Hier ben ik 100% van overtuigd. Wijnaldum en De Vrij spelen volgend jaar allebei Champions League met Feyenoord.
Eerste rondje voor het forum mag je geven. De Vrij maakt bekend dat hij volgend jaar in Milaan blijft. :D
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 27 Mar 2023, 09:29 Keeper eens. Kijk hoe het uitpakt bij Feyenoord met Wellenreuter, dat hoeft nauwelijks geld te kosten.

Achterin is het op de backposities veel te dun. Je hebt 3 backs voor twee posities. Waarbij je erg optimistisch moet zijn wil je Mauro het hele seizoen meerekenen bij de selectie. Eigenlijk heb je twee backs ten tijde dat Mauro uitgeschakeld is en het is aannemelijk dat dat gaat gebeuren.

Sambo is afwachten of hij de stap omhoog kan maken, maar dat zou ik wel aandurven. Waarom zou Van Ewijk dat wel kunnen vanaf Heerenveen en Sambo niet vanaf Sparta? Idealiter heb je er een rechtsback bij nodig met wie Sambo de concurrentie aan moet gaan. Want als Van Aanholt er niet is en Mauro ook niet heb je daar Boscagli die er kan spelen of zelfs Gerrit. Ik zou daar Van Ewijk graag zien, maar wellicht heb je je knaken elders nodig dus moet je voor een andere optie gaan.

Qua CV's eens. Maar dan ga je dus Gerrit kopen en er moet inderdaad een basis RCV bij. Maar dat is dan een positie wat wat mij betreft geen kale huur mag zijn. Als je Gerrit koopt en een nieuwe basis RCV dan is dat je kans om voor minimaal 2 jaar maar misschien zelfs 3 jaar aan een vast centrum te werken. Daar mag je wat mij betreft geld aan uitgeven: al jaren krijgen we teveel goals tegen door middelmaat of continu een wisselend centrum. Wellicht huur met optie tot koop.

Middenveld zal je 3 middenvelders moeten halen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Guti gaat bij tekenen. Waarom zou hij? Zeker als Ruud blijft want die heeft schijnbaar geen vertrouwen in Guti of ziet het spel op het middenveld anders waar een type Guti niet in past. Die gaat een stap opzij maken waarbij hij basis gaat spelen of een stap omhoog zoals Benfica waarbij hij niet zeker is van een basisplaats. Maar wel CL en een dikker salaris.

Aanval helemaal eens. Ik zag daar Vertessen over het hoofd, maar als je daar Vertessen, Bakayoko en El Ghazi kan posteren is rechtsbuiten prima bezet. Bakayoko moet je beoogd basis worden: die gaat enorm doorbreken richting cashcow of hij blijft op dit niveau, maar het lijkt mij dat de kans op doorbreken groter is, daar mag je niemand halen die boven Bakayoko in de pikorde komt te staan. Er moet linksbuiten bij en dat mag inderdaad geld kosten, maar als je daar nog een jaar Hazard kan huren als je elders wil investeren lijkt me dat ok. Twee kanttekeningen daarbij: 1. hoe eenmalig was het uitvallen en hoe blessuregevoelig is hij. Krijgen we hopelijk antwoord op in de laatste 10 duels. 2. Daar zie ik veel liever een cashcow. En er moet inderdaad een spits bij, al heb je in de ogen van Ruud met Van Duiven, Vertessen en Luuk al drie spitsen. Dus vraag me af of ze dat doen. Anderzijds; ze willen door met Silva, zou mij niets verbazen dat ze Vertessen verkopen komende zomer. Zeker als ze Savio willen houden.

Backs +1
CV's +2
Verdedigende middenvelders +2
Spits +1
Buitenspeler +1

De back kan een backup zijn, zou je kunnen huren. Al hoop ik op Van Ewijk als hij niet veel duurder dan 6 miljoen is. Laat Sambo en Van Ewijk maar de concurrentie aangaan.
De twee CV's gaan je zomaar samen een miljoen of 14 kosten als je Gerrit wil en een basis RCV.
Verdedigende middenvelders: een Zerrouki kost 7 en pak er een aankomend talent bij die echt al richting einde talent status zit. Huur met optie tot koop? Linksbuiten als cashcow: 8 tot 10 miljoen. Spits? Ze willen Pepi, reken ook maar op 8-10.

Als je echt een stap wil maken kost dat je 45 miljoen. Zou qua knaken nog wel kunnen ook. Met Sangaré dek je grotendeels het gat in de afschriijvingen en begroting. Daarnaast heb Madueke al verkocht, Obispo en Teze is samen ook wel 10 miljoen. Guti een miljoen of 3 a 4. Drommel 1,5 miljoen of zo al denk ik dat het huur wordt. En wellicht Vertessen voor een miljoen of 5? Qua afschrijvingen gaan Guti, Sangaré, Romero, Max en Baumgartl eraf. Dat is een miljoen of 10 samen aan afschrijvingen? Gezamelijke investering inclusief tekengeld was dat 50 miljoen? Dan ga je komende zomer qua afschrijvingen gelijkblijven, qua salarissen iets minder denk ik?

Dan is het denk ik realistisch om te stellen dat het of een spits wordt of een linksbuiten. En de andere gehuurd wordt (Silva). En van Ewijk gaat wellicht niet gebeuren. Wie weet houden ze dan gewoon Mwene als backup voor beide back posities.


Ja: wellicht valt het wel mee qua aantallen. Wel heel ingrijpend qua elftal met 5 nieuwe basisspelers.
Appeltje eitje dus. Dit hadden wij samen in onze vrije tijd kunnen regelen.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik mag hopen dat Mina geen serieuze optie is. Ruim 30 wedstrijden gemist door blessureleed de afgelopen 18 maanden. Moeten een beetje af van spelers die niet fit zijn of die lang niet gespeeld hebben.

Soyuncu lijkt mij onhaalbaar. Hij zou überhaupt al een akkoord hebben met Atletico Madrid en mocht dat niet doorgaan, geloof ik dat er wel wat clubs die meer centen kunnen bieden voor hem in de rij staan.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 27 Mar 2023, 19:41Appeltje eitje dus. Dit hadden wij samen in onze vrije tijd kunnen regelen.
Maar ja. We moesten zonodig op het forum zitten...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 27 Mar 2023, 18:40 Lucas Verissimo zou zo'n optie kunnen zijn. 27 jaar, wordt a.s. zomer 28. Speelt echt helemaal niet bij Benfica en is echt wel een goede CV.
Dit zou die upgrade voor Ramalho kunnen zijn. Is al eerder vaag gelinkt aan PSV:

User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Guti naar Benfica en Verissimo naar Benfica. Gesloten portemonnee.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 27 Mar 2023, 21:48 Guti naar Benfica en Verissimo naar Benfica. Gesloten portemonnee.
Beiden naar Benfica? #StandbeeldOut!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 27 Mar 2023, 21:50
Standbeeld wrote: 27 Mar 2023, 21:48 Guti naar Benfica en Verissimo naar Benfica. Gesloten portemonnee.
Beiden naar Benfica? #StandbeeldOut!
Nee, die Braziliaan naar ons mooie PSV natuurlijk. Godver, ben niet scherp meer zo op de avond. Zelfs ik maak fouten mensen. Het is toch niet te geloven.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 27 Mar 2023, 21:54 Het is toch niet te geloven.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 27 Mar 2023, 21:57
Standbeeld wrote: 27 Mar 2023, 21:54 Het is toch niet te geloven.
Wordt tijd dat we weer eens kampioen worden. Op dit moment is het niet te geloven dat we al zo lang droog staan.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Het zijn natuurlijk geen hoogvliegers die tegenstanders, maar hij scoort er toch 3 in 2 wedstrijden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een spits met diepte en snelheid. Ik verlang er wel weer naar hoor
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 28 Mar 2023, 09:11 Een spits met diepte en snelheid. Ik verlang er wel weer naar hoor
Vertessen is van de zomer weer terug.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind Vertessen steeds minder een spits en steeds meer een buitenspeler.

Hij faalt voor mijn gevoel wel vaak voor de goal hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eens hoor, alleen "diepte en snelheid" is precies Vertessen. Meer niet. In een tweespitsensysteem en/of met countervoetbal zie ik Vertessen nog wel slagen uiteindelijk. Vaak zie je dat de afronding beter wordt naar mate een speler meer ervaring opdoet. Desalniettemin zou ik graag zien dat PSV gaat doorselecteren.
Post Reply