Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 28 Mar 2023, 17:17
ShovingNE2 wrote: 28 Mar 2023, 15:46

Ik denk het juist wel. Sterker nog: ik hoop daar op. Is het niet voor het eerste elftal dan hoop ik voor de jeugd.

De MLS wordt volgens mij steeds sterker en is nog redelijk onontgonnen gebied. Althans: niet zoals Brazilië waar op de hoek van iedere vuvuzela (of hoe heten die wijken ook alweer) een Piet de Visser in een lange regenjas staat de scouten. Ik wil juist wel andere gebieden ontdekken en het zal ook een reden zijn dat Stewart is gekomen.
Ik zeg niet dat we dat niet gaan doen of moeten gaan doen maar dat de link nu met elke Amerikaan (zelfs in Europa) snel is gemaakt. Er zijn nog steeds mensen die geloven dat Max kwam op voorspraak van Roger en Mwene ook omdat beide ooit in de BL hebben gewerkt.

Brands zegt nadat Ernie is vastgelegd dat de Scandinavische markt niet zo interessant is en bv de Franse Ligue 1 wel. Dus ik ga ervan uit dat we die markt niet in Scandinavië niet leeg gaan vissen en de MLS is wel een interessante markt.
Favela :grin:
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 28 Mar 2023, 16:55
Juancho wrote: 28 Mar 2023, 16:40 Misschien eerst maar eens goed nadenken hoe je als club verder wil, met welke voetbalvisie je als club de komende jaren verder wil en dus welke spelers daarbinnen passen. Om nou miljoenen stuk te slaan op spelers die vervolgens, bij een evt nieuwe trainer, niet passen in dat spelletje is ook zo zonde he
Denk dat ze daar binnen PSV totaal niet mee bezig zijn. Die gaan gewoon lekker lukraak kopen.

Wat stel je voor? Geen mogelijke transfers hier bespreken zolang PSV niet de exacte visie heeft gedeeld en weer welke trainer ervoor staat?

Gaat niet gebeuren. Het staat je vrij zelf de uitgebreide visie af te wachten natuurlijk. Ik denk (spoiler) dat die niet publiek gedeeld gaat worden.
Ik snap wel wat Juancho bedoelt, al gaat dat inderdaad vast niet uitgebreid gecommuniceerd worden.
De tendens bij PSV is wel al jaren overeenkomstig de uitspraak van Gebrands over trainers: Er zijn alleen goede en slechte trainers.
Wij halen best vaak spelers die we vervolgens niet optimaal laten renderen omdat we anders gaan spelen.
Of het nou Lozano (waar ik het nog mee vond vallen hoeveel beter hij was op rechts), Pereiro, Maher, Ramselaar of nu o.a. Veerman, Luuk de Jong en Sangare betreft.
Hopelijk brengt Stewart daar wel meer vastigheid en lijn in aan. Kan je nog steeds een keer een miskoop hebben, maar dan zit er in ieder geval een gedeelde visie achter.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jur1913 wrote: 28 Mar 2023, 17:20
Standbeeld wrote: 28 Mar 2023, 17:09
In hoeverre staat mijn comment in relatie tot de eerste zin in jouw comment? Daarnaast kan het een prima naast het ander bestaan. Het toverwoord is "balans".
Excuus, ik bedoel dat PSV de laatste jaren te veel de mentaliteit gehad heeft dat het nu moet presteren, een beetje paniekvoetbal als het ware, en daarmee te veel uit heeft gegeven. Vandaar dat ik hoop dat ze de lange termijn niet uit het oog zullen verliezen
Geen probleem. Ik ben het wel met je eens dat we meer moeten proberen in te zetten op toptalent. Als Sangare wordt verkocht hebben we nog Xavi over. Eventueel Baka bij een goede ontwikkeling. Maar verder is het karig. Gerrit lijkt hem ook niet te worden gezien zijn prijs.
DeBruyne wrote: 28 Mar 2023, 18:01 Thibaud Vezirian (60k volgers)


🇦🇲 Eduard #Spertsyan, les détails sur la pépite arménienne que l'OM, Milan, Chelsea, le Real ou le PSV s'arrachent ! @TeamFootballFr
👉🏼 youtu.be/xmDLK3GzP5Q
@Spertsyan10
Van alle spelers waaraan we (enigzins serieus) gelinkt zijn afgelopen winter, was dit de speler die mij het meest kon bekoren. Zie hem nog steeds graag komen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tijn wrote: 28 Mar 2023, 18:01
11 Tinus wrote: 28 Mar 2023, 17:17

Ik zeg niet dat we dat niet gaan doen of moeten gaan doen maar dat de link nu met elke Amerikaan (zelfs in Europa) snel is gemaakt. Er zijn nog steeds mensen die geloven dat Max kwam op voorspraak van Roger en Mwene ook omdat beide ooit in de BL hebben gewerkt.

Brands zegt nadat Ernie is vastgelegd dat de Scandinavische markt niet zo interessant is en bv de Franse Ligue 1 wel. Dus ik ga ervan uit dat we die markt niet in Scandinavië niet leeg gaan vissen en de MLS is wel een interessante markt.
Favela :grin:
Piet de Visser pikte Leonardo destijds letterlijk op uit de Favela. Die zat niet eens bij een serieuze voetbalclub. Deed het gewoon erg goed op straat in de Favela. :grin:
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 28 Mar 2023, 15:46
11 Tinus wrote: 28 Mar 2023, 15:22Het is niet zo dat nu we een half Amerikaan aan boort hebben dat we in de MLS gaan scouten of Amerikanen gaan halen.
Ik denk het juist wel. Sterker nog: ik hoop daar op. Is het niet voor het eerste elftal dan hoop ik voor de jeugd.

De MLS wordt volgens mij steeds sterker en is nog redelijk onontgonnen gebied. Althans: niet zoals Brazilië waar op de hoek van iedere vuvuzela (of hoe heten die wijken ook alweer) een Piet de Visser in een lange regenjas staat de scouten. Ik wil juist wel andere gebieden ontdekken en het zal ook een reden zijn dat Stewart is gekomen.
Amerika is natuurlijk het land wat al decennia lang topatleten aan de lopende band weet af te leveren in allerlei soorten sporten. Football, basketball, ijshockey, zwemmen, etc. Noem het maar op. En sinds een flink aantal jaar begint zich dat nu ook te vertalen naar voetbal wat meer en meer aandacht krijgt en geprofileerd wordt. Ik zou het inderdaad absoluut geen gekke markt vinden.

Het is daarom ook goed dat ze een samenwerking hebben met bijv. Austin FC. Die zijn afgelopen periode al een paar keer langs geweest, zowel met de beleidsmakers als met een jeugdteam:



Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 28 Mar 2023, 18:16
Tijn wrote: 28 Mar 2023, 18:01

Favela :grin:
Piet de Visser pikte Leonardo destijds letterlijk op uit de Favela. Die zat niet eens bij een serieuze voetbalclub. Deed het gewoon erg goed op straat in de Favela. :grin:
Piet de Visser, hoogstpersoonlijke ontdekker van Ronaldo, Romario, Rivaldo, Pelé, Ronaldinho, Eusebio, Beckenbauer, Puskas, di Stefano, Best, Cruijff, Charlton, Gullit, Maradona, Mattheus, Zidane, Totti, Buffon, Iniesta, Robben, CR7, Bale, Messi, Neymar, Benzema, Zlatan, Modric, Mbappé, Haaland en van Duiven.

Wat een prachtvent.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Al een half jaar bekend toch?
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tijn wrote: 28 Mar 2023, 18:14
Ik snap wel wat Juancho bedoelt, al gaat dat inderdaad vast niet uitgebreid gecommuniceerd worden.
De tendens bij PSV is wel al jaren overeenkomstig de uitspraak van Gebrands over trainers: Er zijn alleen goede en slechte trainers.
Wij halen best vaak spelers die we vervolgens niet optimaal laten renderen omdat we anders gaan spelen.
Of het nou Lozano (waar ik het nog mee vond vallen hoeveel beter hij was op rechts), Pereiro, Maher, Ramselaar of nu o.a. Veerman, Luuk de Jong en Sangare betreft.
Hopelijk brengt Stewart daar wel meer vastigheid en lijn in aan. Kan je nog steeds een keer een miskoop hebben, maar dan zit er in ieder geval een gedeelde visie achter.
Dat is leuk. Maar ze gaan het niet commumiceren.
Hij suggereert dat het niet gebeurt wat natuurlijk complete bullshit is. Stewart is niet begonnen met de mededeling: zie maar.

Dus je kan prima hier lullen over geruchten en mogelijkheden.. Wil je eerst een visie zien? Prima. Mijd dit topic dan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.vi.nl/pro/overig/cruciale-m ... oen-redden
"Bij het samenstellen van die selectie moet de scouting weer een prominente rol krijgen. Guus Hiddink, voormalig toptrainer van onder meer PSV, kijkt op de achtergrond mee hoe die scouting versterkt kan worden."
Kan het zelf niet lezen, maar zag op Twitter deze quote uit het artikel voorbijkomen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Guus heeft natuurlijk jarenlange ervaring als TD van Curaçao. Die weet vast veel van hoe je een goed scoutingsteam moet samenstellen.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou Danjuma nu wel te porren zijn?
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De magie van Guus waarbij alles in goud veranderde, is laatste jaren wel een beetje voorbij. Of we daar nou weer op moeten gaan hopen..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 30 Mar 2023, 10:26 Zou Danjuma nu wel te porren zijn?
Ik verwacht dat de onderkant van de PL alsnog geïnteresseerd zal zijn aankomende zomer. En we weten allebei dat hij Everton boven PSV verkoos. Dus ik acht de kans niet groot.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

In 2005 had Guus inmiddels een duobaan in Australië. Onderweg daarheen hengelde hij nog even snel Culina, Ball en Reiziger binnen. Hij had even andere dingen aan het hoofd.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 30 Mar 2023, 10:10Kan het zelf niet lezen, maar zag op Twitter deze quote uit het artikel voorbijkomen
De quote was zelfs nog iets langer, best opvallend zo even tussen neus en lippen door:
Bij het samenstellen van die selectie moet de scouting weer een prominente rol krijgen. Guus Hiddink, voormalig toptrainer van onder meer PSV, kijkt op de achtergrond mee hoe die scouting versterkt kan worden. Oud-spelers van PSV uit het buitenland zouden daar een goede rol in kunnen krijgen. Feit is dat de scouting zich in de afgelopen jaren toch wat genegeerd heeft gevoeld en dat ze nu heel benieuwd zijn naar de samenwerking met Stewart.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 30 Mar 2023, 10:58 Feit is dat de scouting zich in de afgelopen jaren toch wat genegeerd heeft gevoeld en dat ze nu heel benieuwd zijn naar de samenwerking met Stewart.
Ja maar de scouting is toch verantwoordelijk voor de aankopen?
Last edited by Ardbeg on 30 Mar 2023, 12:21, edited 1 time in total.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 30 Mar 2023, 10:58
Madueke wrote: 30 Mar 2023, 10:10Kan het zelf niet lezen, maar zag op Twitter deze quote uit het artikel voorbijkomen
De quote was zelfs nog iets langer, best opvallend zo even tussen neus en lippen door:
Bij het samenstellen van die selectie moet de scouting weer een prominente rol krijgen. Guus Hiddink, voormalig toptrainer van onder meer PSV, kijkt op de achtergrond mee hoe die scouting versterkt kan worden. Oud-spelers van PSV uit het buitenland zouden daar een goede rol in kunnen krijgen. Feit is dat de scouting zich in de afgelopen jaren toch wat genegeerd heeft gevoeld en dat ze nu heel benieuwd zijn naar de samenwerking met Stewart.
Absoluut een hele interessante quote. Ik denk dat het van belang is als de scouting met onderbouwde rapporten aankomt dat die afgewogen worden door de TD. Als je dit zo leest, en natuurlijk is het onbekend wat er van klopt, maar dan lijkt het alsof de rapporten van de scouting niet altijd even serieus genomen zijn. Hopelijk kan de scouting weer nieuwe pareltjes aanbrengen waar PSV sterker van wordt.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 30 Mar 2023, 11:18
nilssonH wrote: 30 Mar 2023, 10:58

De quote was zelfs nog iets langer, best opvallend zo even tussen neus en lippen door:

Absoluut een hele interessante quote. Ik denk dat het van belang is als de scouting met onderbouwde rapporten aankomt dat die afgewogen worden door de TD. Als je dit zo leest, en natuurlijk is het onbekend wat er van klopt, maar dan lijkt het alsof de rapporten van de scouting niet altijd even serieus genomen zijn. Hopelijk kan de scouting weer nieuwe pareltjes aanbrengen waar PSV sterker van wordt.
John de Jong was hoofd scouting voordat hij TD werd. Dus of hij nam de meningen van zijn voormalige collega's niet zo serieus, of hij richtte zich voornamelijk op targets aangedragen door anderen
Ik denk ook dat veel van de gehaalde spelers de afgelopen jaren niet per se aangedragen zijn door de scouting. Zeker de huurspelers/buitenkansjes niet.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Met Schmidt als trainer heeft John imo de scouting buitenspel gezet door de oren te laten hangen naar de trainer. Een enkele aankoop als Sangare daargelaten. Wat er de afgelopen 3 jaar is binnengehaald heeft weinig met scouten te maken. Ook voor bijvoorbeeld Jong PSV is er weinig geïnvesteerd. En dat zal gewoon beter moeten want het is klaar met al die dure oudere spelers halen. Daarmee hebben we boven onze stand geleefd en dat heeft zijn weerslag op onze financiële situatie.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb totaal niet het idee dat we boven onze stand hebben geleefd. Welke dure oudere spelers allemaal dan boven onze stand?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 30 Mar 2023, 11:18
nilssonH wrote: 30 Mar 2023, 10:58

De quote was zelfs nog iets langer, best opvallend zo even tussen neus en lippen door:

Absoluut een hele interessante quote. Ik denk dat het van belang is als de scouting met onderbouwde rapporten aankomt dat die afgewogen worden door de TD. Als je dit zo leest, en natuurlijk is het onbekend wat er van klopt, maar dan lijkt het alsof de rapporten van de scouting niet altijd even serieus genomen zijn. Hopelijk kan de scouting weer nieuwe pareltjes aanbrengen waar PSV sterker van wordt.
Feit is dat er veel spelers zijn gehaald die bij het grote publiek bekend waren, maar dat wil niet zeggen dat de scouting niets heeft aangedragen of dat John er schijt aan had. Het plaatje is veel groter dan dat en ik vind dat je John bv mag afrekenen op het halen van Benitez, Luuk, Til, Xavi en Hoever want die 5 waren allemaal ogenschijnlijk eerste keuze zonder een hele grote inbreng van Ruud en Roger (ok mijn aanname), en natuurlijk zijn aankopen van die voorafgaande winter (waar Roger groot fan was van Veerman) en de missers van Drommel en Vinicius.

Ik zou zeggen dat Jarred uit Brands zijn koker komt omdat hij bij Everton de contacten had en precies wist wat ze aan boord hadden, en afgelopen winter met Fabio, Hazard en van Aanholt zou ik zeggen dat Brands de scouting dan ook niet heel serieus heeft genomen, op Tsygankov na.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Mar 2023, 12:21 Ik heb totaal niet het idee dat we boven onze stand hebben geleefd. Welke dure oudere spelers allemaal dan boven onze stand?
Dan bekijk je het door een Toon-bril. De mensen die wel vinden dat we boven onze stand hebben geleefd zijn nu aan het bezuinigen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 30 Mar 2023, 12:25
Ardbeg wrote: 30 Mar 2023, 12:21 Ik heb totaal niet het idee dat we boven onze stand hebben geleefd. Welke dure oudere spelers allemaal dan boven onze stand?
Dan bekijk je het door een Toon-bril. De mensen die wel vinden dat we boven onze stand hebben geleefd zijn nu aan het bezuinigen.
Ik ben het wel met Ardbeg eens. Voor mijn gevoel hebben we niet boven onze stand geleefd, sterker nog ik zou wensen dat we op dezelfde manier door gaan, maar we hebben een rits verkeerde spelers gehaald. Dat moet beter natuurlijk.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 30 Mar 2023, 12:30
Standbeeld wrote: 30 Mar 2023, 12:25
Dan bekijk je het door een Toon-bril. De mensen die wel vinden dat we boven onze stand hebben geleefd zijn nu aan het bezuinigen.
Ik ben het wel met Ardbeg eens. Voor mijn gevoel hebben we niet boven onze stand geleefd, sterker nog ik zou wensen dat we op dezelfde manier door gaan, maar we hebben een rits verkeerde spelers gehaald. Dat moet beter natuurlijk.
Precies. Er zaten te veel misperen tussen maar de balans was in principe goed. Ik heb geen een speler gezien die echt qua salaris of wat dan ook boven onze stand was. Of de investering in lijn lag met wat het op bracht is wat anders.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 30 Mar 2023, 14:01
11 Tinus wrote: 30 Mar 2023, 12:30

Ik ben het wel met Ardbeg eens. Voor mijn gevoel hebben we niet boven onze stand geleefd, sterker nog ik zou wensen dat we op dezelfde manier door gaan, maar we hebben een rits verkeerde spelers gehaald. Dat moet beter natuurlijk.
Precies. Er zaten te veel misperen tussen maar de balans was in principe goed. Ik heb geen een speler gezien die echt qua salaris of wat dan ook boven onze stand was. Of de investering in lijn lag met wat het op bracht is wat anders.
Je kan ook zeggen dat teveel dure spelers die niet leveren in combinatie met geen successen per definitie "boven de stand leven" oplevert. Maar zoals ik al zei: verschillende mensen houden er verschillende interpretaties op na. Er is al flink gesneden en ik denk dat het goed is om vooruit te kijken.
Post Reply