Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Conclusie is toch nog steeds het zelfde: Roger presteerde matig met jarenlange ervaring, Ruud presteert iets minder in zijn 1e jaar als coach van een 1e elftal.

Moeilijker hoef je het niet te maken :)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Olai
Lid 2e elftal

Het kenmerk van een goede trainer is een betere 2e seizoenshelft. Aan het begin van een seizoen is het moeilijk om patronen in te slijpen. Individuele kwaliteit geeft vaker de doorslag.

Het is duidelijk dat Van Nistelrooij tactisch leunt, en geleund heeft, op individuele kwaliteit. Nu is dat verworden tot opportunistisch Gerets-voetbal dat ons nergens brengt. Schmidt is een vakman die bij PSV een keepersprobleem had, maar ondanks regelmatige fratsen er duidelijke patronen en tactiek insleep. Benfica was niet voor niets geïnteresseerd in Schmidt.
Earring
Ballenjongen

Olai wrote: 26 Mar 2023, 03:39 Het kenmerk van een goede trainer is een betere 2e seizoenshelft. Aan het begin van een seizoen is het moeilijk om patronen in te slijpen. Individuele kwaliteit geeft vaker de doorslag.

Het is duidelijk dat Van Nistelrooij tactisch leunt, en geleund heeft, op individuele kwaliteit. Nu is dat verworden tot opportunistisch Gerets-voetbal dat ons nergens brengt. Schmidt is een vakman die bij PSV een keepersprobleem had, maar ondanks regelmatige fratsen er duidelijke patronen en tactiek insleep. Benfica was niet voor niets geïnteresseerd in Schmidt.
En zo is het. Zo zonde dat Roger Schmidt weg is. Het was een geweldige trainer en een correcte man die zijn spelers altijd in bescherming nam. Hij had ons zeker het landskampioenschap kunnen bezorgen. Als je nu soms na de wedstrijden de nietszeggende antwoorden van Ruud van Nistelrooij hoort snap je niet dat dit de trainer is van een Nederlandse topclub.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik heb net even gekeken naar al zijn 150 en 64 goals voor Man U en RM. Even mezelf herinneren aan wat voor een legende dit was, een van de beste, zo niet de beste afmaker in de 16. Helemaal niet of verkeerd gebruikt in Oranje. Stel je voor dat ie bij Man Utd bleef of bij RM Modrid, Kroos achter zich had. Ik gun hem echt het allerbeste in zijn trainers carriere.
Josef Dettelbacher
Legende

ShovingNE2 wrote: 25 Mar 2023, 22:55 Ik vond het een paar mooie posts over en weer!
Mensen op een voetbalforum in 2001:

Image

Mensen op een voetbalforum in 2023:

Image
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Persepolis
Vedette

Olai wrote: 26 Mar 2023, 03:39 Het kenmerk van een goede trainer is een betere 2e seizoenshelft.
Heeft ie in ieder geval de verkeerde assistente naast zich.
Persepolis
Vedette

RIO wrote: 26 Mar 2023, 05:22 Ik heb net even gekeken naar al zijn 150 en 64 goals voor Man U en RM. Even mezelf herinneren aan wat voor een legende dit was, een van de beste, zo niet de beste afmaker in de 16. Helemaal niet of verkeerd gebruikt in Oranje. Stel je voor dat ie bij Man Utd bleef of bij RM Modrid, Kroos achter zich had. Ik gun hem echt het allerbeste in zijn trainers carriere.
Ongetwijfeld. Staat er in het buitenland nog beter op dan in z'n thuisland, hoe triest dat ook is. Staat bekend als een van de beste Man Utd & PL spitsen allertijden, m.i. ook een van de beste pure spitsen die Nederland ooit heeft voortgebracht. Bij RM ook jarenland top gepresteerd. Een van m'n helden als kind/tiener.
Josef Dettelbacher
Legende

Persepolis wrote: 26 Mar 2023, 13:55
RIO wrote: 26 Mar 2023, 05:22 Ik heb net even gekeken naar al zijn 150 en 64 goals voor Man U en RM. Even mezelf herinneren aan wat voor een legende dit was, een van de beste, zo niet de beste afmaker in de 16. Helemaal niet of verkeerd gebruikt in Oranje. Stel je voor dat ie bij Man Utd bleef of bij RM Modrid, Kroos achter zich had. Ik gun hem echt het allerbeste in zijn trainers carriere.
Ongetwijfeld. Staat er in het buitenland nog beter op dan in z'n thuisland, hoe triest dat ook is.
Pretty much de bierkaai waar elke niet-Ajax spits tegen moet vechten.

Overigens wel echt heimwee naar de tijden waarin we altijd monsterspitsen hadden rondlopen. Romario, Ronaldo, Kezman, V Nistelrooij etc
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
ShovingNE2
Site Admin

Hahaha. Het ligt aan Roger. De taffus ....

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
De Realist
Internationale topspeler

Ik hoorde het in een podcast ook al. Vrij bijzonder.
Dat wordt dan vrij vertaald naar "hij heeft niet het juiste spelersmateriaal"
Ik denk dan: dan is het dus niet de juiste trainer voor de groep die je hebt.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

De Realist wrote: 30 Mar 2023, 20:51 Ik hoorde het in een podcast ook al. Vrij bijzonder.
Werd datzelfde niet gezegd over Schmidt?
De Realist
Internationale topspeler

Thijs wrote: 30 Mar 2023, 21:53
De Realist wrote: 30 Mar 2023, 20:51 Ik hoorde het in een podcast ook al. Vrij bijzonder.
Werd datzelfde niet gezegd over Schmidt?
En nu komen we tot het kernprobleem. Een halve visie uitvoeren heeft totaal geen zin.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Juancho
Mister PSV

Dat maakt zijn aanstelling, en dus de keuze van onze nieuwe AD alleen maar schandaliger. Enorme inschattings fout van Brands. 1 die hele grote gevolgen kan hebben.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Robson de Souza
Vedette

ShovingNE2 wrote: 30 Mar 2023, 20:45 Hahaha. Het ligt aan Roger. De taffus ....

DIt zijn uitspraken van een trainer die ook intern onder druk staat lijkt me....
Standbeeld
Mister PSV

Ik denk dat het wel moeilijk was voor de spelers om van het spel van Roger om te schakelen naar het spel van Ruud. Dat heeft tijd nodig.
Ren Höek
Vedette

Standbeeld wrote: 31 Mar 2023, 08:30 Ik denk dat het wel moeilijk was voor de spelers om van het spel van Roger om te schakelen naar het spel van Ruud. Dat heeft tijd nodig.
Ik denk dat het voor iedere speler moeilijk is om te schakelen naar het spel van Ruud, aangezien er onder Ruud weinig van klopt op tactisch gebied.
Bij Roger was de chaos op het veld bewust en onderdeel van het plan, bij Ruud is de chaos op het veld een gevolg van zijn tactische beperkingen. Dat maakt nogal een verschil.

Ik blijf het bijzonder vinden dat Ruud zo wordt ontzien en de spelersgroep zo makkelijk als excuus wordt gebruikt (niet specifiek door jou, vooral in de media en door een aantal supporters).
Alsof PSV dan zou mogen verliezen van de degradatiekandidaten :think:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
ruuddevil
Legende

Als het klopt dat PSV spelers zoekt die bij de coach passen qua karakter dan acht ik de kans groot dat Ruud we volgend seizoen nog gewoon zit. De analyse is blijkbaar dat de spelers te weinig karakter hebben.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... uting.html
ShovingNE2
Site Admin

Robson de Souza wrote: 31 Mar 2023, 08:22DIt zijn uitspraken van een trainer die ook intern onder druk staat lijkt me....
Daar lijkt het op. Al legt Ruud gezien zijn karakter zichzelf ook die druk op.
ShovingNE2
Site Admin

ruuddevil wrote: 31 Mar 2023, 09:00 Als het klopt dat PSV spelers zoekt die bij de coach passen qua karakter dan acht ik de kans groot dat Ruud we volgend seizoen nog gewoon zit. De analyse is blijkbaar dat de spelers te weinig karakter hebben.

Denk dat je gelijk hebt. Dan is het hopen dat dit inderdaad een belangrijke oorzaak is. Los daarvan vind ik dit wel een goede zet: de scouting blijft dus niet buiten schot na de afgelopen jaren. Is dit de eerste zet van Stewart om de interne organisatie door te lichten?
Ren Höek
Vedette

ShovingNE2 wrote: 31 Mar 2023, 09:14 Dan is het hopen dat dit inderdaad een belangrijke oorzaak is.
Ik zie niet in wat spelers met karakter te maken hebben met slechte tactische beslissingen van de coach.
Of ze moeten gaan muiten, wat Ruud niet echt helpt :wonder:
Los daarvan vind ik dit wel een goede zet: de scouting blijft dus niet buiten schot na de afgelopen jaren. Is dit de eerste zet van Stewart om de interne organisatie door te lichten?
Het artikel geeft aan dat de scouting wat genegeerd werd de afgelopen jaren en dat Stewart de band daarmee weer gaat aanhalen.
Dus de scouting blijft juist wel buiten schot.
Standbeeld
Mister PSV

Ren Höek wrote: 31 Mar 2023, 08:41
Standbeeld wrote: 31 Mar 2023, 08:30 Ik denk dat het wel moeilijk was voor de spelers om van het spel van Roger om te schakelen naar het spel van Ruud. Dat heeft tijd nodig.
Ik denk dat het voor iedere speler moeilijk is om te schakelen naar het spel van Ruud, aangezien er onder Ruud weinig van klopt op tactisch gebied.
Bij Roger was de chaos op het veld bewust en onderdeel van het plan, bij Ruud is de chaos op het veld een gevolg van zijn tactische beperkingen. Dat maakt nogal een verschil.

Ik blijf het bijzonder vinden dat Ruud zo wordt ontzien en de spelersgroep zo makkelijk als excuus wordt gebruikt (niet specifiek door jou, vooral in de media en door een aantal supporters).
Alsof PSV dan zou mogen verliezen van de degradatiekandidaten :think:
Ik denk dat wij wel enigzins op dezelfde lijn zitten, Ren. Ik denk alleen wel dat het in zijn algemeenheid (dus niet per se naar jou gericht) goed is om Ruud een beetje eerlijk te benaderen, vandaar ook mijn eerdere comment. Ik vind het onzin om Ruud belachelijk te maken voor zo'n uitspraak, want er zit naar mijn mening wel een kern van waarheid in. Ook al gebruikt Ruud het mogelijk als excuus, het is en blijft gewoon moeilijk voor Ruud en de spelers om van het ene uiterste in speltype naar het andere uiterste in speltype te gaan.
ruuddevil wrote: 31 Mar 2023, 09:00 Als het klopt dat PSV spelers zoekt die bij de coach passen qua karakter dan acht ik de kans groot dat Ruud we volgend seizoen nog gewoon zit. De analyse is blijkbaar dat de spelers te weinig karakter hebben.

Dat scouten op karakter lijkt mij een goede zaak. We hebben sinds Moreno, Arias, Guardado, Dumfries eigenlijk alleen maar slappe zakken gehaald. Xavi een uitzondering. Het team heeft veel meer karakter nodig om potten te breken. Zat laatst nog de doelpunten van Ruud terug te kijken, die man was dodelijk in de 16. Niemand was Ruud de baas en hij gaf 300%. Als je 4/5 van zulke spelers in je team hebt dan kan dat tegen een Rangers of Feyenoord zomaar een verschil maken waardoor je de wedstrijd kantelt/over de streep trekt.
Trixm
Vedette

De kans dat Ruud vertrekt lijkt me dan ook niet heel groot. Alleen bij een eventueel bekerverlies plus een vierde plek of lager acht ik dat mogelijk, maar anders zie ik het niet gebeuren.
Saibari is underrated.
Heruone
Lid scoutingsteam

Waar komt die quote vandaan?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ren Höek
Vedette

Heruone wrote: 31 Mar 2023, 11:23
Hier:

https://www.vi.nl/pro/overig/cruciale-m ... oen-redden
De perfectionist Arne Slot heeft het in het overtuigen van zijn spelers altijd over ‘indoctrineren’ van zijn ideeën als het op het spel met en zonder bal aankomt. De gedreven Van Nistelrooij wil dit zeker ook, maar heeft zijn spelers duidelijk nog niet voldoende meegekregen in wat hij wil. Dat heeft met een aantal aspecten te maken hebben.

De trainer heeft naar eigen zeggen ‘last’ gehad van de seizoenen die een deel van zijn selectie heeft afgewerkt onder Roger Schmidt. De Duitser redeneerde in zijn pressingvoetbal vooral vanuit balbezit tegenstander, terwijl Van Nistelrooij juist vooral vanuit balbezit denkt. In de cijfers is onder meer te zien dat PSV vorig seizoen hoger op het veld stond, meer High Turnovers (het aantal keer dat een aanval binnen veertig meter van vijandelijke doel begint) noteerde en de tegenstander minder passes per defensieve actie toestond.

Dat zegt iets over het pressingvoetbal van Schmidt, maar ook over hoe Van Nistelrooij het wil. De trainer predikt zowel aan de bal als bij balverlies, met meer mensen achter de bal, vooral geduld. Maar als door het recente verleden sommige spelers naar voren lopen en anderen juist niet dan worden de ruimtes voor de tegenstander te groot. Bovendien kan geduld als het spel te statisch wordt er ook voor zorgen dat het heel saai wordt. Dat was tegen Vitesse zo.

De vraag is hoeveel tijd het implementeren van een nieuwe speelwijze kost. Van de topclub PSV mag worden verwacht dat het zo ver in het seizoen inmiddels goed en herkenbaar voetbal speelt. Dat gebeurt te vaak niet. Van Nistelrooij heeft er zelf overigens nog het meest last van dat het hem niet voortdurend lukt zijn ploeg naar zijn ideeën te laten spelen zoals hem dat met Jong PSV wel meer lukte. Daarin is hij zeer teleurgesteld.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n spannende quote, om eerlijk te zijn. Ik vind het misschien zelfs wel logisch. Maar ook hier: dat betekent niet dat het je dan maar zoveel punten moet kosten.
Post Reply