Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... uting.html

Hier wrodt een beetje 'overheen gelezen' maar het is behoorlijk treurig dat men, jaren later, weer de (ondertussen ook veel oudere) Hiddink erbij moet halen. Allemaal signalen voor mij iig dat het 1 grote puinzooi is binnen PSV. Je hebt potverdomme met Brands en Stewart 2 voetbal mensen die naar eigen zeggen een enorm netwerk hebben en waarvan de taak ook is dat ze PSV sportief weer verder gaan helpen. Wtf moet Hiddink hier dan gaan doen? Zet hem dan lekker in de RvC of dergelijke.

Ik heb oprecht enorm veel respect voor vakman Hiddink, laat dat duidelijk zijn. Maar terugvallen op hem terwijl je oa Stewart net binnen gehaald hebt...Man man man wat een puinzooi. Nog los van de in mijn ogen achterlijke uitspraken van RvN. Hij en Brands maken zich zo echt onmogelijk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ShovingNE2
Site Admin

Trixm wrote: 31 Mar 2023, 13:56 We hebben toch ook een middelmatige selectie. een van de slechtste in 20 jaar.
Spelers lijken ook veel slechter dan ze zijn.

Een as van Benitez, Sangaré, Xavi, Luuk is gewoon een uitstekende as. Maar als je de ruimtes heel groot laat worden lijkt niemand meer te functioneren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Koenjo
Meervoudig international

Skuddem wrote: 23 Mar 2023, 17:36 Ik ben overigens altijd een Schmidt-believer geweest ✌️ Vraag maar aan @Koenjo
Belieber is nog zacht uitgedrukt, eerder obsessed :waaat:
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
Massimo
Legende

Als trainer ben je afhankelijk van je materiaal en dan helpt de verkopen van Gakpo en Madueke niet mee. Echter is 25 verliespunten uit 26 wedstrijden en eruit tegen het zwakste Sevilla van de laatste 20 jaar verre van het maximale presteren. Hij is om zich heen aan het slaan in plaats van het te nuanceren dat het niet heeft meegeholpen dat Gakpo en Madueke zijn weggegaan, maar ondanks dat het nog steeds veel te weinig is wat het resultaat is van heel matig spel en na driekwart jaar nog steeds heel weinig automatismen.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje

“ Ik vind dat de beleidsmatige keuzes die gemaakt zijn dusdanig impact hebben, dat dit het maximale is. Met de blessures en schorsingen erbij.'”

Morgen Faber op de bank. Meteen wegsturen deze trainer. Belachelijk!
Trixm
Vedette

ShovingNE2 wrote: 31 Mar 2023, 14:20
Trixm wrote: 31 Mar 2023, 13:56 We hebben toch ook een middelmatige selectie. een van de slechtste in 20 jaar.

Een as van Benitez, Sangaré, Xavi, Luuk is gewoon een uitstekende as. Maar als je de ruimtes heel groot laat worden lijkt niemand meer te functioneren.
Benitez is een modale voetballer. Sangare uitstekend, maar maakt ook cruciale fouten. Xavi is uitzonderlijk goed maar ook nog wisselvallig om het team alleen te kunnen draaien. Luuk speelt een uiterst middelmatig seizoen.

Er zit voldoende talent in de groep, maar er is ook een hele hoop voetballers die gewoon onvoldoende kwaliteit met zich meebrengen. Obispo, Teze, Mwene, El Ghazi, Saibari, Bakayoko, Max, Branthwaite, Ramalho, Til; het zijn allemaal jongens die heel veel minuten hebben gemaakt maar die op dit moment niet veel meer zijn dan FC Utrecht voetballers.
Saibari is underrated.
Robson de Souza
Vedette

https://www.ed.nl/PSV/van-nistelrooij-r ... ~a21ca55e/

Incident
Heeft PSV dan de titel in de winterstop verkocht? ,,We zullen op 28 mei zien hoe het is gelopen. Wij moeten nu doorgaan. Ik denk dat Vitesse-uit een incident was.

Vitesse uit was dus volgens Van Nistelrooy een incident. Net als Cambuur:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=409307

En net als Groningen, Sparta, Emmen, Fortuna...allemaal incidenten...
Heruone
Lid scoutingsteam

Bommel-achtige uitspraken. Een kat in het nauw zegt rare dingen. En daarmee bespeurt mij vooral het gevoel dat Ruud op de schopstoel zit. Anders maak je dit soort verwijtende uitspraken niet. Basically zegt hij nu dat hij vindt dat de directie hem in de steek heeft gelaten.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Madueke
Legende

Het heeft intern gebotst, dat kun je wel bedenken als je de persco samengevat door de diverse media leest. Ruud voelt zich belazerd door de verkoop van Gakpo en Madueke en Brands/PSV verwachten meer van Ruud.

Voor mij is de kans dat Ruud er volgend seizoen nog zit behoorlijk geslonken, terwijl ik die eerst op 100% had zitten.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Preliminairy steps… sort of…
Sjorsensjimmie
Bankzitter

Vrij opmerkelijke uitspraken van Ruud. Hij heeft zicht continu gepermitteerd aan de directie. Heeft vaker al aangegeven dat hij op voorhand wist wat de situatie was. Vind het gek dat hij dit juist nu op deze manier zegt.

Zou de komst van Erneast Stewart hier al iets mee te maken hebben? Dat hij juist de druk op heeft gevoerd tijdens de evaluatie na Vitesse?
Minimale vereiste is 2e worden?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Trixm wrote: 31 Mar 2023, 14:34
ShovingNE2 wrote: 31 Mar 2023, 14:20

Benitez is een modale voetballer. Sangare uitstekend, maar maakt ook cruciale fouten. Xavi is uitzonderlijk goed maar ook nog wisselvallig om het team alleen te kunnen draaien. Luuk speelt een uiterst middelmatig seizoen.

Er zit voldoende talent in de groep, maar er is ook een hele hoop voetballers die gewoon onvoldoende kwaliteit met zich meebrengen. Obispo, Teze, Mwene, El Ghazi, Saibari, Bakayoko, Max, Branthwaite, Ramalho, Til; het zijn allemaal jongens die heel veel minuten hebben gemaakt maar die op dit moment niet veel meer zijn dan FC Utrecht voetballers.
En toch zijn we met vergelijkbare middelmaat in het verleden ook gewoon kampioen geworden. Bovendien hebben we een grootste concurrent die ook matig presteert. Alle ingrediënten om gewoon tot het einde mee te doen om de titel mits je een coach hebt die er uit haalt wat er uit te halen valt.

Maar als je na 9 maanden nog zo wisselvallig presteert tegen rechterrijtje clubs en er nog geen enkele lijn of visie in het spel te vinden is, dan doe je het ondermaats als coach, zelfs al is je Gakpo tussentijds verkocht.
Op weg naar nr 26
Vedette

Sparts wrote: 31 Mar 2023, 14:27 “ Ik vind dat de beleidsmatige keuzes die gemaakt zijn dusdanig impact hebben, dat dit het maximale is. Met de blessures en schorsingen erbij.'”

Eens, winnaars hebben een plan, verliezers een excuus. Los van alle troubles, en bestuurlijke dwalingen en andere factoren. Met deze selectie verliezen tegen Cambuur, Emmen, Groningen en uit 8x niet winnen is te weinig dat is geen excuus. Als het voetbal dan houvast zou bieden, echter ook dat is niet het geval.

Aangaande Hiddink, het is nooit verkeerd iemand met ervaring en een scherpe blik mee te laten kijken, ik vind dat geen teken van zwakte van Brands/ Stewart maar juist getuigen van breed doorlichten en gebruik maken van expertise anderen. Dat wordt misschien door sommigen gezien als zwakte, ik zie dat niet zo.
Trixm
Vedette

Grasmat wrote: 31 Mar 2023, 14:46
Trixm wrote: 31 Mar 2023, 14:34

En toch zijn we met vergelijkbare middelmaat in het verleden ook gewoon kampioen geworden. Bovendien hebben we een grootste concurrent die ook matig presteert. Alle ingrediënten om gewoon tot het einde mee te doen om de titel mits je een coach hebt die er uit haalt wat er uit te halen valt.

Maar als je na 9 maanden nog zo wisselvallig presteert tegen rechterrijtje clubs en er nog geen enkele lijn of visie in het spel te vinden is, dan doe je het ondermaats als coach, zelfs al is je Gakpo tussentijds verkocht.
Je kan het ook toch ook gewoon beide in perspectief zien. Sommige supporters durven het niet in te zien, maar onze selectie is nu pure middelmaat. Zet aan het roer van deze belabberde selectie een trainer die niet functioneert en je krijgt dit resultaat. We staan precies op de plek waar we horen te staan, daar zegt Ruud niks geks mee.
Saibari is underrated.
De Realist
Internationale topspeler

Dit gaat niet land meer duren als ik deze uitspraak leest. Puur indekken en nul zelfreflectie.

Erg jammer.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Juancho
Mister PSV

Ruudje vergeet trouwens dat het MET Gakpo ook niet om aan te gluren was en dat diezelfde Gakpo de enige speler is die er voor gezorgd heeft dat Ruudje nu nog om de 3de plaatst speelt. Haal ff het rendement van Cody weg en het zou me niks verbazen als PSV nog verder in de shit was gezakt.

Maargoed, wat je dan ook weer mist is wat voetbal inhoudelijke vragen/discussies met de aanwezige journalisten. Die inhaken op de rampzalige woorden van de trainert. Maarja, wie moet dat doen? Elfrink en Timmer snappen zelf ook maar bar weinig van het spelletje.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
De Realist
Internationale topspeler

Op weg naar nr 25 wrote: 31 Mar 2023, 14:48
Sparts wrote: 31 Mar 2023, 14:27 “ Ik vind dat de beleidsmatige keuzes die gemaakt zijn dusdanig impact hebben, dat dit het maximale is. Met de blessures en schorsingen erbij.'”

Eens, winnaars hebben een plan, verliezers een excuus. Los van alle troubles, en bestuurlijke dwalingen en andere factoren. Met deze selectie verliezen tegen Cambuur, Emmen, Groningen en uit 8x niet winnen is te weinig dat is geen excuus. Als het voetbal dan houvast zou bieden, echter ook dat is niet het geval.

Aangaande Hiddink, het is nooit verkeerd iemand met ervaring en een scherpe blik mee te laten kijken, ik vind dat geen teken van zwakte van Brands/ Stewart maar juist getuigen van breed doorlichten en gebruik maken van expertise anderen. Dat wordt misschien door sommigen gezien als zwakte, ik zie dat niet zo.
En het vervolgens het maximaal haalbare noemen. Sorry maar wat heeft Ruud gedronken joh
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
TylerDurdn
Internationale topspeler

Sinds Von Bommel zijn wij verworven tot een excuusclub, een stelletje trutjes itt de inventieve club met prestatiedrang, zonder excuses, van weleer.
ShovingNE2
Site Admin

Ik vind het diep treurig dat je in de lijst van excuus ook de verschrikkelijke situatie met Thijs benoemt voor het puntverlies. Ik heb daar eigenlijk geen woorden voor.
,,Dat heeft ook te maken met de gevolgen van het beleid dat gemaakt moest worden. Dat wisten we van tevoren ook. We kwamen vanuit twee heel onrustige transferperiodes en daarna was er een hele schifting van spelers in de winter. Blessures, schorsingen kwamen daar nog overheen en het hele trieste geval met Thijs Slegers. De resultaten vallen tegen, maar elke keer recht dit team de rug en daar houd ik me honderd procent aan vast. We staan waar we staan en vechten nog steeds elke wedstrijd om het maximale uit dit seizoen te halen. Dit team verdient alle credits.”
Koenjo
Meervoudig international

Ruud is zich gewoon aan het indekken om gezichtsverlies te beperken, als voetballer lag het ook nooit aan hem zelf. En wat hier al veel gezegd is, ook zonder Gakpo en Madueke waren de resultaten niet best.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
Robson de Souza
Vedette

Trixm wrote: 31 Mar 2023, 14:48
Grasmat wrote: 31 Mar 2023, 14:46

Je kan het ook toch ook gewoon beide in perspectief zien. Sommige supporters durven het niet in te zien, maar onze selectie is nu pure middelmaat. Zet aan het roer van deze belabberde selectie een trainer die niet functioneert en je krijgt dit resultaat. We staan precies op de plek waar we horen te staan, daar zegt Ruud niks geks mee.
Een selectie die eenvoudig van FC Twente kan winnen en in de Kuip gelijk speelt is goed genoeg om kleine wedstrijden te winnen. Desondanks laten we na de winterstop 11 punten liggen in de duels tegen Sparta, Vitesse, FC Emmen, FC Utrecht en Fortuna, waarbij alleen Sparta na de winterstop resultaten haalt. Dat heeft niets met de selectie te maken maar maar met de trainer. En als die trainer niet kan reflecteren zal er niets veranderen.
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

ShovingNE2 wrote: 31 Mar 2023, 14:57 Ik vind het diep treurig dat je in de lijst van excuus ook de verschrikkelijke situatie met Thijs benoemt voor het puntverlies. Ik heb daar eigenlijk geen woorden voor.
,,Dat heeft ook te maken met de gevolgen van het beleid dat gemaakt moest worden. Dat wisten we van tevoren ook. We kwamen vanuit twee heel onrustige transferperiodes en daarna was er een hele schifting van spelers in de winter. Blessures, schorsingen kwamen daar nog overheen en het hele trieste geval met Thijs Slegers. De resultaten vallen tegen, maar elke keer recht dit team de rug en daar houd ik me honderd procent aan vast. We staan waar we staan en vechten nog steeds elke wedstrijd om het maximale uit dit seizoen te halen. Dit team verdient alle credits.”
Waarom niet? Dat heeft zeker wel impact op de organisatie, stel je eens voor dat er een collega van jou ala Thijs zit. Denk je niet dat je dan af en toe niet optimaal kunt presteren? Niets menselijks vreemd aan een voetballer hoor.

Verder denk ik dat Ruud gelijk heeft wat betreft de verkoop van de beste spelers, maar dat mag geen excuus zijn om zo'n slechte resultaten te halen in de uitwedstrijden. Ik ben trouwens wel een voorstander van nog een jaar Ruud, geef hem de kans, ik denk dat het goed zal gaan.
Sjorsensjimmie
Bankzitter

Madueke kun je niet eens aanhalen omdat die jongen bijna de gehele eerste seizoenshelft niet heeft meegedaan.
En idd, ook met Gakpo verloor je kansloos bij Cambuur en Groningen.
Ruud heeft ontzettend veel verkeerde keuzes gemaakt en doet dat nog steeds. Ik ga er niet vanuit dat we morgen winnen. Doen we dat wel dan zullen we in de komende wedstrijden toch wel weer punten verspelen.

Er zit namelijk totaal geen balans in het elftal. Ook als Gakpo was gebleven was die balans er niet geweest.
ShovingNE2
Site Admin

Tuurlijk heeft dat impact op een organisatie. Maar dat ga je niet in zo'n verdedigingslinie inbouwen.

Verder zat het met de mindset ook niet goed denk ik.

Where the mind goes, the energy flows
,,Ik heb gezegd dat de ambities blijven, want we spelen voor PSV. Maar je weet ook dat de kans kleiner is dat je kampioen wordt als je beste spelers weggaan. Die realiteit bouw ik zeker in.
Robson de Souza
Vedette

D.Millpants wrote: 31 Mar 2023, 15:04
ShovingNE2 wrote: 31 Mar 2023, 14:57 Ik vind het diep treurig dat je in de lijst van excuus ook de verschrikkelijke situatie met Thijs benoemt voor het puntverlies. Ik heb daar eigenlijk geen woorden voor.

Waarom niet? Dat heeft zeker wel impact op de organisatie, stel je eens voor dat er een collega van jou ala Thijs zit. Denk je niet dat je dan af en toe niet optimaal kunt presteren? Niets menselijks vreemd aan een voetballer hoor.

Verder denk ik dat Ruud gelijk heeft wat betreft de verkoop van de beste spelers, maar dat mag geen excuus zijn om zo'n slechte resultaten te halen in de uitwedstrijden. Ik ben trouwens wel een voorstander van nog een jaar Ruud, geef hem de kans, ik denk dat het goed zal gaan.
Op basis waarvan dan? Kun je mij uitleggen wat zijn idee is en waarom het nu nog niet lukt dan?
Post Reply