Ja overal zit een verhaal achter. Eindstand is het een feit dat we sinds 17/18 geen kampioen meer zijn geworden. Sinds die tijd zijn er weinig stappen gemaakt in een periode dat de markt als een raket ging. Toen het dan eindelijk ergens op begon te lijken (eind afgelopen seizoen onder Roger), greep de RvC in met als resultaat Brands, Ruud en bezuinigen. Ik gun de club wel weer twee jaar om iets op te bouwen. "Bouwen" we aankomend seizoen niets op dan zien we daarna wel weer. Zo is er voor ieder seizoen wel een excuus te verzinnen. Daar is onze club inmiddels meester in. Wat mij betreft begint het allemaal op beleidsniveau. Start daar nou eens met het uitwerken van een duurzaam consistent beleidsplan. Ik zie het (nog) niet of de ingezette weg met Ruud, Rutten en Hiddink is ongelukkig. Nu we zo richting het einde gaan en nog volop aan de bak moeten word ik wederom geconfronteerd met excuses. Het indekken is al aan de gang. Het begin van het einde. Weer een clubheld opgeofferd.Thijs wrote: ↑31 Mar 2023, 17:26Tja, er zijn jarenlang financiële risico’s genomen en ook begin dit seizoen nog en toen misten we ook de CL miljoenen, dus ik snap dat je op een gegeven moment dat risico niet meer kunt nemen en dan je beste speler moet verkopen. Dat daarnaast ook nog Madueke voor een groot bedrag werd verkocht was ook duidelijk boven zijn echte transferwaarde, dus dat bedrag kon je nooit weigeren voor een blessuregevoelig talent, wat nog lang niet op het niveau zat dat hij bepalend was voor de uitkomst van ons seizoen.Standbeeld wrote: ↑31 Mar 2023, 17:16
Natuurlijk, offer je seizoen maar weer volledig op. Straks voorronde eCL en nog meer bezuinigen terwijl Feyenoord en Ajax misschien CL spelen en daardoor een gat slaan van 30mln. Tot op heden heb ik Brands nog weinig goed zien doen. Het ontslag van John was een totale fuck-up, de verkoop van Gakpo en Madueke kan je vragen bij stellen, hij leek onvoldoende voorbereid tijdens de winterwindow, de aanstelling en het aanhouden van Ruud lijkt ook niet echt op een succes uit te draaien. Of Earnie onze redder gaat zijn is nog even afwachten. Dat lijkt op voorhand een goede beslissing van Brands.
Het ontslag van John wensten de meesten hier en überhaupt kunnen wij onmogelijk beoordelen hoe John het deed met scouting, koppeling met jeugd en dergelijke, dus hoezo is dag een fuck-up?
Onvoldoende voorbereid tijdens de winterwindow of een bewuste beleidskeuze om geen lange termijnaankopen te doen als je een TD juist weer eens echt beleid wil laten voeren?
En aanstellen en aanhouden van Ruud kunnen we toch ook niet echt beoordelen nog, of wel? Wij zien het voetbal en beperkte ontwikkeling daarin als team, maar we zien wel een goede ontwikkeling bij Xavi, Bakayoko en ook wel Branthwaite, dus ligt dat eerste aan Ruud en het tweede niet?
Ruud van Nistelrooij
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Legende
Ruud is echt af wat mij betreft. Het is de excuus Truus spelen, terwijl je 2 punten haalt van de 15 tegen de nummers 12, 14, 16, 17 en 18. Zelfs met Jong PSV zou je hier nog 7-8 punten moeten halen en met PSV 1, hoe gemankeerd dan ook, een stuk of 10. Minstens.
In bijna 1 jaar Ruud heb ik nog steeds niks voetbal inhoudelijks gehoord. Het is steeds maar wijzen naar mentaliteit, instelling en randzaken, ipv vaste patronen en een herkenbare speelstijl er in te slijpen.
Prima dat Ooijer ook weg gaat; om de een of andere manier heb ik hem altijd wat gluiperig gevonden en nee, dat is niet omdat het een Amsterdammer is met een Ajax verleden. Maar Ruud moet ook weg: er moet weer een echte trainer komen met een moderne, heldere visie op voetbal. Dat had vorig jaar al gemoeten, maar nu helemaal.
In bijna 1 jaar Ruud heb ik nog steeds niks voetbal inhoudelijks gehoord. Het is steeds maar wijzen naar mentaliteit, instelling en randzaken, ipv vaste patronen en een herkenbare speelstijl er in te slijpen.
Prima dat Ooijer ook weg gaat; om de een of andere manier heb ik hem altijd wat gluiperig gevonden en nee, dat is niet omdat het een Amsterdammer is met een Ajax verleden. Maar Ruud moet ook weg: er moet weer een echte trainer komen met een moderne, heldere visie op voetbal. Dat had vorig jaar al gemoeten, maar nu helemaal.
- Standbeeld
- Mister PSV
Voor Van Bommel was er niet alleen een ontslag bij PSV en Wolfsburg benodigd om tot inkeer te komen. Overmars haalde hem, maar wel onder voorwaarde dat Overmars twee relatief zwaargewichten (Stegeman & Ulderink) als assistent naast Van Bommel zou mogen zetten. Dat lijkt nu zijn vruchten af te werpen. Wellicht hebben we teveel ja-knikkers rondom de beginnende Ruud gezet.
- Stofzuiger
- Vaste waarde in elftal
Helemaal mee eens. Ooijer is altijd een meeloper geweest, ook als speler. Daar heb je niets aan in de staf.
Precies mijn punt. Ook Rutten (naast dat hij een tactisch onbenul is) is vooral iemand van de lieve vrede en dialoog. Voegt dus ook niets toe.Standbeeld wrote: ↑31 Mar 2023, 18:01 Wellicht hebben we teveel ja-knikkers rondom de beginnende Ruud gezet.
Last edited by Stofzuiger on 31 Mar 2023, 18:08, edited 1 time in total.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ooijer had natuurlijk het Roger spel meegemaakt en had een verlengstuk kunnen zijn als je daarop door ging bouwen. Maar nu lijkt het alsof die Roger stijl Ruud alleen maar in de weg zat dus is ook de aanstelling van Ooijer achteraf een mispeer. Nu is het natuurlijk niet duidelijk of Ooijer erbij kwam op voorspraak van PSV of van Ruud (of beide) maar nu geef je Ruud weer de gelegenheid om zelf een assistent te kiezen. Is volgens mij prima voor de situatie waarin we zitten.
Als nu alle aankopen moeten passen met wat Ruud wil, en de assistenten uiteraard, dan kan het maar beter goed gaan anders begin je in oktober weer helemaal opnieuw.
Als nu alle aankopen moeten passen met wat Ruud wil, en de assistenten uiteraard, dan kan het maar beter goed gaan anders begin je in oktober weer helemaal opnieuw.
- De Realist
- Internationale topspeler
En als je komend seizoen verneukt en zelfs geen tweede worst, dan is dat een veel en veel te dure gok geweest. Dan worden we 35 jaar terug gegooid, heeft niemand met een beetje niveau nog interesse om bij ons te spelen en hoeven we 10 jaar lang echt helemaal niet meer het woord kampioenschap in de mond te nemen.11 Tinus wrote: ↑31 Mar 2023, 18:16 Ooijer had natuurlijk het Roger spel meegemaakt en had een verlengstuk kunnen zijn als je daarop door ging bouwen. Maar nu lijkt het alsof die Roger stijl Ruud alleen maar in de weg zat dus is ook de aanstelling van Ooijer achteraf een mispeer. Nu is het natuurlijk niet duidelijk of Ooijer erbij kwam op voorspraak van PSV of van Ruud (of beide) maar nu geef je Ruud weer de gelegenheid om zelf een assistent te kiezen. Is volgens mij prima voor de situatie waarin we zitten.
Maar hey. Het is wel netjes om deze Russisch roulette te gaan spelen.
Edit: de enige reden waarom Ruud wat mij betreft zou mogen blijven zitten is als er, net als nu met van Bommel, ten minste 1 echte zwaargewicht naast komt te zitten, eventueel als hoofdcoach, maar kan ook als assistent. Eentje die wèl een idee heeft van tactiek
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Nationale topspeler
Het verkopen van je twee beste spelers (waarvan 1 vooral geblesseerd) mag niet als excuus gelden om zo matig te presteren. Dat de kansen op het kampioenschap (en een tweede plek) daarmee kleiner zijn geworden is aannemelijk en dat zal iedereen beamen, mar dat praat het belabberde spel wat al sinds de voorbereiding in juli voortduurt en de motivatie van spelers in veel wedstrijden of grote delen daarvan, niet goed. Dat doet RvN wel zo lijkt het. Hij mag echt eens in de spiegel kijken. Er is op veel vlakken een wanbeleid gevoerd, maar in de technische staf hebben ze het gewoon niet in de vingers. Een goede trainer had er meer uitgehaald , meer punten gepakt (zeker tegen de kleintjes) op een wijze die vertrouwen zou laten groeien bij spelers en aanhang i.p.v. zou laten verdampen.
De plek waarop we nu staan, het moeizame spel zijn echt niet te wijten aan Gakpo alleen. Ook met hem erbij leek het vaker nergens op dan wel. En wat betreft Madueke, die was vooral geblesseerd.
De plek waarop we nu staan, het moeizame spel zijn echt niet te wijten aan Gakpo alleen. Ook met hem erbij leek het vaker nergens op dan wel. En wat betreft Madueke, die was vooral geblesseerd.
Last edited by Zuc0 on 31 Mar 2023, 18:30, edited 1 time in total.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
André Ooijer loopt in ieder geval niet mee met Ruud van Nistelrooy. Enne, @De Realist , wat is het nou: 35 jaar terug? Of 10 jaar geen kampioenschap? Je weet overigens wat 35 jaar geleden gebeurde... Toch?
-
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Van Nistelrooij
Kan ik niet goed verwoorden of uitleggen. Misschien meer een onderbuikgevoel of een hoop. Wat ik zie is dat de trainer met een enorme winnaars mentaliteit vrijwel altijd zijn team aan t strijden krijgt. Kijkend naar statistieken en kansen creëren vind ik het allemaal nog best positief, dat de ballen niet vallen en er behoorlijk wat spanning in de organisatie zit werkt niet in t voordeel.Robson de Souza wrote: ↑31 Mar 2023, 15:07Op basis waarvan dan? Kun je mij uitleggen wat zijn idee is en waarom het nu nog niet lukt dan?D.Millpants wrote: ↑31 Mar 2023, 15:04
Waarom niet? Dat heeft zeker wel impact op de organisatie, stel je eens voor dat er een collega van jou ala Thijs zit. Denk je niet dat je dan af en toe niet optimaal kunt presteren? Niets menselijks vreemd aan een voetballer hoor.
Verder denk ik dat Ruud gelijk heeft wat betreft de verkoop van de beste spelers, maar dat mag geen excuus zijn om zo'n slechte resultaten te halen in de uitwedstrijden. Ik ben trouwens wel een voorstander van nog een jaar Ruud, geef hem de kans, ik denk dat het goed zal gaan.
Daarnaast ben ik van mening dat je een trainer, zeker een beginnende, minimaal 2 seizoenen moet gunnen. Behalve als ie er met de pet naar gooit of abnormaal en ongewenst gedrag vertoont. Anders had PSV m.i. Geen beginnende trainer moeten aanstellen. Ik had bijvoorbeeld ook nog graag Schmidt gezien.
Maar goed, misschien heb ik wel gewoon heeeeel veel geduld
- DonyellMalen
- Legende
'Het maximale'? Kom op man Ruud.. wat is dit nou.
https://www.nu.nl/voetbal/6257676/van-n ... izoen.html
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
In de basis geef ik je volkomen gelijk. En: geduld is skone deugd, hè? Maar in dit geval (RvN) is het toch voor iedereen zichtbaar dat er tactisch, laat ik het netjes zeggen, nog wel wat winst te boeken valt? En dat daarin gedurende dit seizoen weinig tot geen vooruitgang heeft gezeten? Hoe het ook zij, voorlopig gaat Ruud niet weg, dat verwacht ik al de hele tijd ofschoon ik het liever wel zou zien - vooropgesteld dat een goede vervanger inzetbaar zou zijn. Wellicht aan het einde van het seizoen, ja, en daar beginnen de eerste tekenen wellicht zichtbaar te worden... Stewart lijkt mij niet overgevoelig voor sentimenten, maar vooral op prestaties te zijn gericht. En dat is maar goed ookD.Millpants wrote: ↑31 Mar 2023, 18:29Kan ik niet goed verwoorden of uitleggen. Misschien meer een onderbuikgevoel of een hoop. Wat ik zie is dat de trainer met een enorme winnaars mentaliteit vrijwel altijd zijn team aan t strijden krijgt. Kijkend naar statistieken en kansen creëren vind ik het allemaal nog best positief, dat de ballen niet vallen en er behoorlijk wat spanning in de organisatie zit werkt niet in t voordeel.Robson de Souza wrote: ↑31 Mar 2023, 15:07
Op basis waarvan dan? Kun je mij uitleggen wat zijn idee is en waarom het nu nog niet lukt dan?
Daarnaast ben ik van mening dat je een trainer, zeker een beginnende, minimaal 2 seizoenen moet gunnen. Behalve als ie er met de pet naar gooit of abnormaal en ongewenst gedrag vertoont. Anders had PSV m.i. Geen beginnende trainer moeten aanstellen. Ik had bijvoorbeeld ook nog graag Schmidt gezien.
- De Realist
Ik wilde eerst 40 schrijven, maar dat leek me wat overdreven, bij nader inzien...afijn
- De Realist
Volledig mee eens, alleen kun je je met volgend seizoen niet de nette, correcte en geduldige optie veroorloven, tenzij het bullseye is.D.Millpants wrote: ↑31 Mar 2023, 18:29Kan ik niet goed verwoorden of uitleggen. Misschien meer een onderbuikgevoel of een hoop. Wat ik zie is dat de trainer met een enorme winnaars mentaliteit vrijwel altijd zijn team aan t strijden krijgt. Kijkend naar statistieken en kansen creëren vind ik het allemaal nog best positief, dat de ballen niet vallen en er behoorlijk wat spanning in de organisatie zit werkt niet in t voordeel.Robson de Souza wrote: ↑31 Mar 2023, 15:07
Op basis waarvan dan? Kun je mij uitleggen wat zijn idee is en waarom het nu nog niet lukt dan?
Ik vind het Russisch roulette.
-
- Nationale topspeler
Op zich zie ik wel vooruitgang. Veel minder dan gehoopt en dan zou moeten, helemaal mee eens.psvgouda wrote: ↑31 Mar 2023, 18:40In de basis geef ik je volkomen gelijk. En: geduld is skone deugd, hè? Maar in dit geval (RvN) is het toch voor iedereen zichtbaar dat er tactisch, laat ik het netjes zeggen, nog wel wat winst te boeken valt? En dat daarin gedurende dit seizoen weinig tot geen vooruitgang heeft gezeten? Hoe het ook zij, voorlopig gaat Ruud niet weg, dat verwacht ik al de hele tijd ofschoon ik het liever wel zou zien - vooropgesteld dat een goede vervanger inzetbaar zou zijn. Wellicht aan het einde van het seizoen, ja, en daar beginnen de eerste tekenen wellicht zichtbaar te worden... Stewart lijkt mij niet overgevoelig voor sentimenten, maar vooral op prestaties te zijn gericht. En dat is maar goed ookD.Millpants wrote: ↑31 Mar 2023, 18:29
Kan ik niet goed verwoorden of uitleggen. Misschien meer een onderbuikgevoel of een hoop. Wat ik zie is dat de trainer met een enorme winnaars mentaliteit vrijwel altijd zijn team aan t strijden krijgt. Kijkend naar statistieken en kansen creëren vind ik het allemaal nog best positief, dat de ballen niet vallen en er behoorlijk wat spanning in de organisatie zit werkt niet in t voordeel.
Maar dit komt m.i. voor een groot deel door alle randzaken. Ruud mag zich bewijzen, maar daar spreekt ook mijn hart. Mijn favoriete PSV’er allertijden. Ooit mogen ontmoeten in de AH in Veldhoven.
-
- Nationale topspeler
Klopt. Maar dat is met een nieuwe trainer ook zo. Op zich heb je met Russisch roulette dan nog best veel kans, 5/6 ok en 1/6 niet ok. Of je speelt t met een Shotgun, dan zou ik de gok niet wagen.De Realist wrote: ↑31 Mar 2023, 18:50Volledig mee eens, alleen kun je je met volgend seizoen niet de nette, correcte en geduldige optie veroorloven, tenzij het bullseye is.D.Millpants wrote: ↑31 Mar 2023, 18:29
Kan ik niet goed verwoorden of uitleggen. Misschien meer een onderbuikgevoel of een hoop. Wat ik zie is dat de trainer met een enorme winnaars mentaliteit vrijwel altijd zijn team aan t strijden krijgt. Kijkend naar statistieken en kansen creëren vind ik het allemaal nog best positief, dat de ballen niet vallen en er behoorlijk wat spanning in de organisatie zit werkt niet in t voordeel.
Ik vind het Russisch roulette.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Premium A-locatie wel.
En toen je zijn boodschappen gescand had, wilde hij toen ook zegeltjes?
-
- Meervoudig international
-
- Nationale topspeler
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Ah je moest plassen?D.Millpants wrote: ↑31 Mar 2023, 19:34Ik heb nooit achter de kassa gezeten. Ik was er samen met mijn mama een boodschapje doen
- ziege maar ook zagge
- Lid van verdienste
- Clubvoorkeur: Jawadenktezelf
Dan ga je ervan uit dat Ooijer de lijn van Schmidt begreep, dat hij die zag zitten, dat hij de capaciteit heeft om die aan iemand over te brengen en dat dat überhaupt gewenst zou zijn. Ik vind dat alles bij elkaar redelijk vergezocht.
Wat volgend seizoen betreft: ik vind 't jammer voor degenen die hopen op een nieuwe trainer maarrrr Marcel heeft gezegd dat ze met Ruud niet voor de korte termijn gingen, dus dan kun je hem gewoon niet alsnog op die korte termijn afrekenen. En dat gaat dus ook niet gebeuren.
Maar sowieso, we worden nu al jaren gepijnigd door sportieve wanprestatie maar daaronder ligt een grote brij bestuurlijk gezwabber, dat is waar de ellende mee begon en die is nog amper voorbij, we hebben pas net een nieuwe TD. De ene na de andere trainer blijkt intussen niet te voldoen (nee, ook Schmidt niet), het ene na het andere seizoen wordt verkloot terwijl we ons dat niet kunnen permitteren, wat is de volgende trainer die zou moeten beginnen aan een seizoen waarin we kampioen MOETEN worden om vervolgens te falen?
Intussen heb ik zoiets van: gezwabber is de kern van ons probleem dus nu gaan we voor stabiliteit en niet weer in paniek iemand anders halen. Ik wil dat Ruud gewoon blijft zitten en dat ie zich ontwikkelt tot een echte kampioenenmaker.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
-
Ooijer, die is toch vooral mede verantwoordelijk voor die instabiele verdediging de afgelopen 3 jaar? Blij dat die weg is, prima mens buiten het voetbal om maar dat terzijde
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Hendrix in de appie op het stationsplein. Natuurlijk even schaamteloos een selfie gevraagd
- Skuddem
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
De belangrijkste take van het hele stuk, is dat Ruud trots is op hoe zijn ploeg omgaat met de tegenslagen.DonyellMalen wrote: ↑31 Mar 2023, 18:32 'Het maximale'? Kom op man Ruud.. wat is dit nou.
Dat is hetgeen waar we ons aan vast kunnen houden.
Een team dat samen blijft, niet versplintert, een team dat klaar is om samen te strijden, samen te groeien, samen te leren van de teleurstellingen. Als je dit lang genoeg doet, en altijd als een team blijft opereren, als je als coach dit weet te managen, dan komt het goed. Dan ga je vanzelf een positieve tipping punt bereiken, en nog een, en nog een.
De vragen zijn,
Gelooft Ruud hier echt in
Gelooft de selectie hier echt in
Weten we het seizoen goed af te sluiten
Weten we de selectie dermate te versterken voor de korte en de lange termijn, aankomende zomer
Weten we het komende seizoen hoopvol, en niet met een gefaald Europees avontuur, financiële problemen en afleiding door transfers van je belangrijkste spelers(s), te starten?
Dan heb ik er vertrouwen in. Een nieuwe trainer is leuk maar de kans dat het direct loopt is bijzonder klein. als Ruud het wel in zijn vingers heeft (of is dat, volgens de kenners hier, ‘onmogelijk’?) - dan heb je nu wel je leergeld betaald voor een succesvol 2e seizoen - en vele succesvolle jaren daarna nog hopelijk.