Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

We zullen er een muntje op gooien. Kop of munt. Bij kop wordt het wat met Ruud en bij munt wordt het niets.
De Realist
Internationale topspeler

ziege maar ook zagge wrote: 31 Mar 2023, 19:45
11 Tinus wrote: 31 Mar 2023, 18:16Ooijer had natuurlijk het Roger spel meegemaakt en had een verlengstuk kunnen zijn als je daarop door ging bouwen. Maar nu lijkt het alsof die Roger stijl Ruud alleen maar in de weg zat dus is ook de aanstelling van Ooijer achteraf een mispeer.
Dan ga je ervan uit dat Ooijer de lijn van Schmidt begreep, dat hij die zag zitten, dat hij de capaciteit heeft om die aan iemand over te brengen en dat dat überhaupt gewenst zou zijn. Ik vind dat alles bij elkaar redelijk vergezocht.

Wat volgend seizoen betreft: ik vind 't jammer voor degenen die hopen op een nieuwe trainer maarrrr Marcel heeft gezegd dat ze met Ruud niet voor de korte termijn gingen, dus dan kun je hem gewoon niet alsnog op die korte termijn afrekenen. En dat gaat dus ook niet gebeuren.

Maar sowieso, we worden nu al jaren gepijnigd door sportieve wanprestatie maar daaronder ligt een grote brij bestuurlijk gezwabber, dat is waar de ellende mee begon en die is nog amper voorbij, we hebben pas net een nieuwe TD. De ene na de andere trainer blijkt intussen niet te voldoen (nee, ook Schmidt niet), het ene na het andere seizoen wordt verkloot terwijl we ons dat niet kunnen permitteren, wat is de volgende trainer die zou moeten beginnen aan een seizoen waarin we kampioen MOETEN worden om vervolgens te falen?

Intussen heb ik zoiets van: gezwabber is de kern van ons probleem dus nu gaan we voor stabiliteit en niet weer in paniek iemand anders halen. Ik wil dat Ruud gewoon blijft zitten en dat ie zich ontwikkelt tot een echte kampioenenmaker.
Dat laatste wil ik ook. Niets zou mooier zijn dan dat Ruud hier een soort Sir Alex Ferguson wordt en successen aaneen rijgt.
Begint wel met een echt hele goeie naast hem zetten die dingen begrijpt waar Ruud niet sterk in is. Tactiek bijvoorbeeld.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Menno1
Legende

Ik geloof totaal niet in een zwaargewicht als assistent er bij. Al zet je Guardiola als assistent er bij: dat gaat geen reet uitmaken. Ik vind dat zo'n overschat gedoe; een assistent is vooral een tussenpersoon tussen hoofdcoach en spelers; beetje de lieve vrede bewaren en 'hup jongens' zeggen als ze moeten spelen.

Hoe dan ook is het risico veel te groot door simpelweg Ooijer te vervangen door een ander poppetje, ook omdat Ooijer slechts tweede of derde assistent is, dus dan is zijn onbreng helemaal beperkt.

Je moet een trainer aanstellen met een moderne, heldere kijk op voetbal. Een type Slot, Janssen, Bosz desnoods. De tijden van experimenteren en googelen met poppetjes moet eens afgelopen zijn. Begin met een heldere visie en strategie over wat je wilt bereiken en met wat voor soort voetbal: en zoek daar de juiste mensen bij, onafhankelijk van PSV verleden.

Ik zie nu ook weer de naam Hiddink opduiken. Met alle respect, maar die is al 10 jaar over the hill. Fantastische man, maar dit ga je niet fixen met wat capuccino'tjes.
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Standbeeld wrote: 31 Mar 2023, 20:29 We zullen er een muntje op gooien. Kop of munt. Bij kop wordt het wat met Ruud en bij munt wordt het niets.
Munt :(
Standbeeld
Mister PSV

Skuddem wrote: 31 Mar 2023, 20:52
Standbeeld wrote: 31 Mar 2023, 20:29 We zullen er een muntje op gooien. Kop of munt. Bij kop wordt het wat met Ruud en bij munt wordt het niets.
Dit is de Goden verzoeken.
Skuddem
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 31 Mar 2023, 20:53
Skuddem wrote: 31 Mar 2023, 20:52

Dit is de Goden verzoeken.
Weer een excuus erbij voor Ruud..
ruuddevil
Legende

Geen sterke teksten van Ruud. Natuurlijk was dit niet het maximaal haalbare. De druk ligt er vol op de komende wedstrijden.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal

Ik vind dat zowel Ruud als Marcel beide voor 50% verantwoordelijk zijn voor dit dramatische seizoen. Als je Ruud wil afrekenen voor de prestatie van dit jaar en hem op straat zet, prima. Maar dan geldt die zelfde afrekening voor Marcel.

Dat Ruud nu met dit soort teksten komt. Geeft wel het gevoel dat er intern aan de stoelpoten gezaagd wordt.
Juancho
Mister PSV

Menno1 wrote: 31 Mar 2023, 20:37 Ik geloof totaal niet in een zwaargewicht als assistent er bij. Al zet je Guardiola als assistent er bij: dat gaat geen reet uitmaken. Ik vind dat zo'n overschat gedoe; een assistent is vooral een tussenpersoon tussen hoofdcoach en spelers; beetje de lieve vrede bewaren en 'hup jongens' zeggen als ze moeten spelen.
100% eens. Als PSV met dit idee aan komt kakken om Ruud maar te laten zitten ben ik er wel helemaal klaar mee. Dan durf je als directie ook geen keuzes te maken en gaat je eigen egootje (lees die van Brands) voor het clubbelang. Een assistent lost nooit maar dan ook nooit de problemen op die je hoofdcoach heeft als hij er niet klaar voor is of gewoon niet zo'n goede trainer lijkt te zijn.
Ik zie nu ook weer de naam Hiddink opduiken. Met alle respect, maar die is al 10 jaar over the hill. Fantastische man, maar dit ga je niet fixen met wat capuccino'tjes.
Zei ik ook al, als je Hiddink serieus wilt terughalen terwijl je net Stewart als voetbal technische man hebt gehaald en daarnaast nog Brands hebt... kap er dan maar helemaal mee. Net zo'n lachwekkende keuze als de assistent eruit te gooien om de trainer te kunnen laten zitten. Dan ben je echt een zielig clubje geworden zeg, goeiendag.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
De Realist
Internationale topspeler

Van mij mag er gerust een zwaargewicht komen als hoofdtrainer met Ruud als assistent. Of dat dan op papier er anders uit ziet boeit me dan niet. Zo bedoelde ik het eigenlijk.
Juancho
Mister PSV

Zo'n situatie moet je natuurlijk ook niet willen. Dat slaat, sorry dat ik het zeg, ook nergens op. Laat Ruud dan los, in goed overleg, laat hem lekker bij een kleinere club fouten maken en wellicht groeien als trainer en wellicht dat hij na een x aantal jaar er alsnog klaar voor is.

Wat mij betreft is dat iig de enige manier om hem ooit nog die job te kunnen geven.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
De Realist
Internationale topspeler

Juancho wrote: 01 Apr 2023, 00:04 Zo'n situatie moet je natuurlijk ook niet willen. Dat slaat, sorry dat ik het zeg, ook nergens op. Laat Ruud dan los, in goed overleg, laat hem lekker bij een kleinere club fouten maken en wellicht groeien als trainer en wellicht dat hij na een x aantal jaar er alsnog klaar voor is.

Wat mij betreft is dat iig de enige manier om hem ooit nog die job te kunnen geven.
Dat is de voor nu optimale situatie maar ik zie het niet echt snel gebeuren
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ruud van zijn padje af. Laat maar gaan na dit seizoen.
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller

Besmet met het Fred Rutten virus.
Toch jammer, had verwacht dat Ruud sterker in zijn schoenen zou staan en zijn winnaarsmentaliteit die hij als voetballer had ook zou kunnen overbrengen op de groep.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
Standbeeld
Mister PSV

Ergernis
Binnen PSV is er aan de ene kant begrip voor het standpunt van Van Nistelrooij, maar ook stevige ergernis over zijn verklaringen voor het huidige seizoen. Waarom nu? Het late tijdstip waarop hij zijn verklaringen deelt, speelt een rol bij het gemoed aan de Frederiklaan.

Binnen de leiding heerst daarnaast het idee dat PSV helemaal niet het maximale uit het seizoen heeft gehaald. De verkoop van Gakpo heeft volgens de belangrijkste organen zeker invloed gehad, maar de voormalig steraanvaller was bijvoorbeeld nog gewoon aan boord toen PSV tegen Rangers FC uitgeschakeld werd voor de Champions League-groepsfase. Daarnaast verloor PSV met Gakpo in de gelederen in de eredivisie ook kansloos bij Cambuur en ging de ploeg bij FC Groningen en FC Twente onderuit.
https://www.ed.nl/PSV/binnen-PSV-staat- ... haring_web
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Het spel is op de wagen…
DonyellMalen
Legende

Hij lijkt zelf niet helemaal in te zien waar het fout zit, helaas. Blijkt ook hier weer uit:

Standbeeld
Mister PSV

"Stevige ergernis". Ruud zit op de schopstoel. De climax nadert.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Je zou bijna wensen dat deze pleister er snel afgetrokken wordt want het is nu al een garantie op drama.
Standbeeld
Mister PSV

DonyellMalen wrote: 01 Apr 2023, 09:03 Hij lijkt zelf niet helemaal in te zien waar het fout zit, helaas. Blijkt ook hier weer uit:

Ik schrik alleen al direct van zijn houding en gezicht. Normaal is hij de rust zelve, maar hier lijkt hij zich opvallend stevig te willen verdedigen door naar anderen te wijzen.
Standbeeld
Mister PSV

11 Tinus wrote: 01 Apr 2023, 09:04 Je zou bijna wensen dat deze pleister er snel afgetrokken wordt want het is nu al een garantie op drama.
Zolang dat drama zich maar niet voltrekt uit bij Spakenburg.
PeeJ
Vaste waarde in elftal

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Jwoeloe
Moderator

Een exit zou tijd worden. Van Nistelrooy en zijn mislukte tactische keuzes zijn evengoed debet aan de resultaten van dit seizoen. Je moet er toch niet aan denken dat je met Ruud het volgend seizoen nog in gaat.. dan gooi je zo’n belangrijk seizoen met 2 CL tickets ook weg.
ruuddevil
Legende

Vreemd dat Ruud nu deze koers kiest. Tot op heden schaarde hij zich altijd achter de gevolgde koers, of hij toonde begrip. Er zal tijdens de interland break een evaluatie geweest zijn waar hij kritiek heeft gekregen, waardoor hij nu de tegenaanval kiest. Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken.
DonyellMalen
Legende

Lijkt me ook, plus het feit dat als hij vanavond niet wint bij NEC het wel eens afgelopen kan zijn.
Post Reply