Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
ruuddevil
Legende

Nu het filmpje bekeken dat hierboven is gepost. Ziet er niet goed uit, dit is geen trainer die de zaken nog onder controle heeft. Dat de spelersgroep complimenten verdient voor het omgaan met tegenslagen vind ik pertinente onzin. Ten eerste moeten trainer en selectie zorgen dat er minder tegenslagen zijn, ten tweede is de selectie juist kwetsbaar gebleken bij tegenslagen in wedstrijden. Dat ze op maandag op De Herdgang er wellicht goed mee omgaan zal best, maar dat interesseert me niks. Het moet op het veld gebeuren en daar zie ik er weinig van.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

DonyellMalen wrote: 01 Apr 2023, 09:08 Lijkt me ook, plus het feit dat als hij vanavond niet wint bij NEC het wel eens afgelopen kan zijn.
Cambuur kwam ook na 2 weken interlandperiode. En na de winterstop hadden we de slechtste reeks ooit.

Vandaag verliezen is maandagochtend persconferentie.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

11 Tinus wrote: 01 Apr 2023, 09:14
DonyellMalen wrote: 01 Apr 2023, 09:08 Lijkt me ook, plus het feit dat als hij vanavond niet wint bij NEC het wel eens afgelopen kan zijn.
Cambuur kwam ook na 2 weken interlandperiode. En na de winterstop hadden we de slechtste reeks ooit.

Vandaag verliezen is maandagochtend persconferentie.
Sta er wel een beetje dubbel in. Stel we verliezen vandaag, wat gaat een nieuwe trainer dan beter doen op heel erg kort termijn (binnen één dag)? We spelen dinsdag al tegen Spakenburg, wat voor PSV een extreem belangrijke pot is. Gooi je Ruud er maandag uit en dan zit je met Faber(?) op de bank tegen Spakenburg. Daarnaast heeft Ruud wel laten zien te kunnen presteren in de toppers. Dus als je de bekerfinale speelt bestaat er best een redelijke kans dat je wint met Ruud. Ik denk dat we Ruud het seizoen dan beter af kunnen laten maken om hem vervolgens na het seizoen de deur te wijzen. Dan laat ik mogelijke onrust binnen de spelersgroep als gevolg van een ontslag van Ruud nog buiten beschouwing. Na het ontslag van Van Bommel had je ook een deel van de spelersgroep die dat moeilijk kon accepteren. Volgens mij hadden we daarna ook een verlenging nodig tegen een amateurteam in de beker. Deed Mo het met een goede goal in de verlenging.
ShovingNE2
Site Admin

Stofzuiger wrote: 31 Mar 2023, 18:05Helemaal mee eens. Ooijer is altijd een meeloper geweest, ook als speler. Daar heb je niets aan in de staf.
Ooijer was verantwoordelijk voor de set pieces onder Schmidt. Mag ik je eraan herinneren dat we nooit zoveel scoorden uit corners en vrije trappen?
Standbeeld wrote: 31 Mar 2023, 16:51 Nu zijn wij over het algemeen een redelijk nette club, maar zelfs bij de supporters(groepen) merk ik een gelatenheid. Wordt het niet eens tijd voor actie wanneer we 3e of 4e worden? We kloten maar wat aan, al jarenlang. De uitspraken van Ruud geven maar weer eens aan wat voor troosteloos zooitje het is geworden. We kunnen zomaar het oude Feyenoord worden als we zo doorgaan. We zien het allemaal maar gebeuren, maar niemand lijkt de ernst te zien bij PSV.
Zolang er een hele grote groep is die het met Ruud eens is dat het allemaal aan de spelers ligt en dat Ruud echt een goede coach is gaat dat niet gebeuren natuurlijk.

Een tweeluik. Het verschil tussen een winnaar en een quitter. Wat denk je wat het met de groep doet als jij al vanaf begin januari uitstraalt dat het er allemaal niet meer inzit en dat je een kutselectie hebt? En na gisteren weet de selectie ook: 'oh, we presteren op ons maximale kunnen volgens de trainer'. Geef mij eens 1 reden waarom ze ook maar 1 seconden gaan knokken voor plek 2? Dat zag je uit bij Vitesse ook al. We hebben een demotivator voor de groep.

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Thoresen
Nationale topspeler

Ik hou rekening met een verlies en vervolgens crisis.
Madueke
Legende

Crisis is de omschrijving van het lopende seizoen op een enkele uitzondering na. Een vertrek van Ruud, door PSV of vanuit hemzelf, is de broodnodige stap om de toekomst weer wat rooskleuriger te zien.
ruuddevil
Legende

Pascal Jansen een winnaar? :lol:
ShovingNE2
Site Admin

ruuddevil wrote: 01 Apr 2023, 09:58 Pascal Jansen een winnaar? :lol:
Het zijn in ieder geval de teksten van een winnaar. :D

Maar ondanks dat hij het goed doet bij AZ staat hij maar 1 plaats boven Ruud op mijn longlist trainers voor volgend jaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 01 Apr 2023, 10:00
ruuddevil wrote: 01 Apr 2023, 09:58 Pascal Jansen een winnaar? :lol:
Het zijn in ieder geval de teksten van een winnaar. :D

Maar ondanks dat hij het goed doet bij AZ staat hij maar 1 plaats boven Ruud op mijn longlist trainers voor volgend jaar.
Wie staat er op nummero uno?
Massimo
Legende

Madueke wrote: 01 Apr 2023, 09:41 Crisis is de omschrijving van het lopende seizoen op een enkele uitzondering na. Een vertrek van Ruud, door PSV of vanuit hemzelf, is de broodnodige stap om de toekomst weer wat rooskleuriger te zien.
Van Nistelrooij zelf zie ik niet opstappen. Als het komt, dan komt het van bovenaf. Er komen steeds meer en duidelijkere berichten dat het rommelt tussen de leiding en Van Nistelrooij. Meestal is het eerst dat het mis zit tussen de trainer en de spelers, maar nu lijkt er vooral een andere mening te zijn tussen de trainer en de leiding. Bij de spelers zal er ook onvrede zijn zoals Simons min of meer aangaf toen hij zei dat hij jaloers op de manier van spelen van Feyenoord was. Bij Van Nistelrooij doen ze maar wat en als het lukt, wat ze willen is het vaak slechts korte fases en is vooral wisselvalligheid binnen de wedstrijd troef.

Hoe meer er openlijk wordt gesproken over bepaalde ontevredenheid hoe groter de druk bij partijen zullen zijn en de kans op succes en een succesvolle samenwerking wordt daardoor kleiner en kleiner. In het begin stak Van Nistelrooij nog wel eens hand in eigen boezem, maar de lijst van excuses worden langer en steeds frequenter. Vaak het begin van het einde, maar in dat traject kan je nog wel veel schade oplopen. Er is te weinig duidelijkheid en een aantal zaken kloppen niet, maar op dit moment heb ik niet het idee dat Van Nistelrooij dit inziet en dus hoef je daar ook voorlopig weinig of geen verandering in te verwachten.
Maikel
Site Admin

Ruud heeft nu elke week een nieuw smoesje.

Volgende week gaat hij klagen over de kwaliteit van het gras in Nederland en is dat de reden dat het niet draait bij PSV.

Sorry Ruud, je bent de zwakste schakel.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Het is toch eigenlijk wel erg jammer dat een clublegende als Ruud nu zo wordt veroordeeld. Ben het eens met velen dat datgene hij laat zien niet geweldig is. Maar: hij heeft toch verdorie wel een punt dat zijn beste twee spelers verkocht zijn midden in het seizoen? Vind het gewoon ook niet bij onze club passen om nu alweer een tweede clubman eruit te donderen. Terwijl dit eigenlijk allemaal door Brands begonnen is.

Ruud heeft zijn eerste jaar er bijna opzitten als hoofdcoach. Dit is met ups and downs gegaan. We wonnen eindelijk weer eens topwedstrijden, want dat lukte wereldcoach Schmidt niet. Maar de resultaten tegen kleintjes hebben ons de das om gedaan. Kampioen worden we niet meer, maar als we de beker winnen en 2e worden, is het toch geen verkeerd eindresultaat. Iig niet minder dan Schmidt, waar iedereen van hoopte dat hij zou verlengen.

Ik sta er zelf ook zo schizofreen als de pest in. Roep vaak in emoties ook: pleur die Ruud eruit. Maar ik hoop ergens zo erg dat hij toch slaagt. Wat een mooie vent is het, een mooi uithangbord van de club. Garantie dat een andere coach het beter doet hebben we niet.
Maikel
Site Admin

Vanthaman18 wrote: 01 Apr 2023, 10:47Maar: hij heeft toch verdorie wel een punt dat zijn beste twee spelers verkocht zijn midden in het seizoen?
Als het daarvoor geweldig draaide, en na de verkoop niet meer dan zou hij een punt hebben. Maar het liep toen al niet. Daarbij is het ook een vaag moment om hierover te klagen in de media.
Joenepsv
Legende

Wat heeft hij nu precies verkeerd gezegd dan? Ja die uitspraak over Schmidt en dat zijn spel nadelige gevolgen heeft slaat nergens op.. Maar dat over Cody en Noni plus het feit daargelaten dat Brands heeft zitten slapen qua vervangers halen is toch gewoon zo. Brands laat hem gewoon bungelen. Ruud eruit is ook Brands eruit. Die is net zoveel verantwoordelijk voor de mismatch met de trainer en de waardeloze selectie.
Makaveli
Meervoudig international

Vanthaman18 wrote: 01 Apr 2023, 10:47 Kampioen worden we niet meer, maar als we de beker winnen en 2e worden, is het toch geen verkeerd eindresultaat. Iig niet minder dan Schmidt, waar iedereen van hoopte dat hij zou verlengen.

Ik sta er zelf ook zo schizofreen als de pest in. Roep vaak in emoties ook: pleur die Ruud eruit. Maar ik hoop ergens zo erg dat hij toch slaagt. Wat een mooie vent is het, een mooi uithangbord van de club. Garantie dat een andere coach het beter doet hebben we niet.
Het probleem is met name dat vrijwel niemand gelooft dat we inderdaad nog 2e worden en de beker winnen denk ik. Daar wijst gewoon helemaal niks op.

Verder zijn er nooit garanties dat het beter gaat. Tegelijk kan het ook niet heel veel minder. Dus we hebben weinig te verliezen. Waarbij mijn verwachting is dat het wel degelijk beter zal gaan want er valt nu geen enkele lijn in te ontdekken.
Juancho
Mister PSV

11 Tinus wrote: 01 Apr 2023, 09:04 Je zou bijna wensen dat deze pleister er snel afgetrokken wordt want het is nu al een garantie op drama.
Hele belangrijke taak voor Brands. Die moet harde keuzes durven te maken. Ookal heeft hij Ruudje overgehaald en aangesteld.

Ik vind dat misschien nog wel veel belangrijker : wat doet Brands....
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Maikel
Site Admin

Steward is toch degene die nu gaat over het wel of niet ontslaan van Ruud?
De Realist
Internationale topspeler

Maikel wrote: 01 Apr 2023, 11:21 Steward is toch degene die nu gaat over het wel of niet ontslaan van Ruud?
Nee die gaat erover of jij wel of niet in het stadion mag blijven zitten
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Maikel
Site Admin

Bedoelde Stewart. Foutje
Juancho
Mister PSV

Zo'n keuze maakt de PSV leiding, samen, met de AD op de voorgrond. Zo zag je Gerbrands ook bij het ontslag van Bommel.

Bovendien ligt de situatie bij Ruud en de net aangestelde Stewart wel iets anders natuurlijk.

Brands zal ballen moeten tonen, anders issie gewoon ongeschikt. Of je gaat ondertussen maar eens communiceren dat hij komende seizoen ook trainer is, of je hakt knopen door. De boel laten etteren is killing.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Verlies bij NEC en we zijn klaar. Ben er wel klaar mee. Omgaan met tegenslag waar je zelf verantwoordelijk voor bent. Tis alsof je goed je eigen reet kunt afvegen. Nogal logisch als het je eigen shit is.
Standbeeld
Mister PSV

Maikel wrote: 01 Apr 2023, 11:21 Steward is toch degene die nu gaat over het wel of niet ontslaan van Ruud?
Klopt, alleen het verleden leert dat zo'n beslissing (ontslag trainer) vaak gebeurt in overleg tussen TD en AD. Sinds Marcel Ruud heeft aangenomen vind ik dat ook Marcel verantwoordelijk is.
Joenepsv
Legende

Marcel is zeker verantwoordelijk. Die heeft Ruud over de streep getrokken met mooie verhalen maar naarmate het seizoen vordert werd de ui steeds verder afgepeld. En ik ben het met iedereen eens hoor dat het voetballend nog niet goed genoeg is maar er zijn zeker verzachtende omstandigheden aan te wijzen. Brands heeft er deze winter een potje van gemaakt en heeft zo Ruud keihard in zijn reet geneukt. Als onze directie besluit om Ruud op straat te zetten kan ik daarmee leven maar dan mag Brands er ook uit.
Maikel
Site Admin

Joenepsv wrote: 01 Apr 2023, 11:34 Marcel is zeker verantwoordelijk. Die heeft Ruud over de streep getrokken met mooie verhalen maar naarmate het seizoen vordert werd de ui steeds verder afgepeld. En ik ben het met iedereen eens hoor dat het voetballend nog niet goed genoeg is maar er zijn zeker verzachtende omstandigheden aan te wijzen. Brands heeft er deze winter een potje van gemaakt en heeft zo Ruud keihard in zijn reet geneukt. Als onze directie besluit om Ruud op straat te zetten kan ik daarmee leven maar dan mag Brands er ook uit.
Welke aanknopingspunten zag jij voor de winter dan?

Want toen was er al 0 lijn in het spel, geen herkenbare speelstijl, geen hand van de trainer en een belachelijk diepe ondergrens.
Juancho
Mister PSV

Brands hoeft er natuurlijk niet uit als hij terug komt op een eerder genomen beslissing. Ook dat is je taak als AD.

Het wordt pas een issue als hij vaker keuzes gaat maken, nu als AD, die niet goed zijn. Daadkracht en je eigen egootje opzij zetten voor de club is juist een eigenschap die een AD moet hebben.
Post Reply