Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het zijn niet de transfersommen voor El Ghazi en Til die niet passen bij hun kwaliteit, maar het salaris. Het zijn spelers die je prima in je selectie kan hebben, maar ze komen uit de Engelse en Russische competitie waar ze salarissen betalen waar je voor PSV bij de beste 5 spelers van de selectie zou moeten behoren. Het financiële probleem van PSV lag en misschien nog steeds wel ligt bij een verkeerde prijs/kwaliteitsverhouding waarbij prijs transfersom en salaris zijn. Er zijn al stappen gezet, maar het is wel de manier om weer financieel structureel gezond te worden. Spelers met hoge transfersommen en/of salarissen mogen er best zijn, maar dan zullen ze ook de navenante kwaliteiten moeten hebben en dus prestaties moeten gaan leveren.

Volgend seizoen is het helemaal geen ramp als die twee spelers nog bij PSV spelen, maar bij de nieuwe aankopen hoop ik wel dat hier zoveel mogelijk rekening mee wordt gehouden. Gezien de interviews van de laatste maanden krijg ik het idee dat ze bij PSV daar ook wel doordrongen zijn, maar nu gaat het om de uitwerking komende zomer. Dat zal heus niet perfect gaan, maar de rode lijn zou als wel dusdanig duidelijk moeten zijn dat de gemiddelde supporter dit ook zal zien.
040-076
Meervoudig international
Posts: 1,054
Joined: 30 Aug 2021, 17:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Branco levert weer een assist, zou het echt proberen als PSV zijnde in de zomer om hem te halen.
Marcel for president!
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Branco zou hier meteen publiekslieveling zijn.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En ook weer een goal van Dallinga.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En dan Brubbey en Taylor selecteren en deze jongens die bijna wekelijks leveren in Ligue 1 keihard negeren
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Prima voor ons, kunnen wij ze mooi oppikken komende zomer. Gaan ze via ons naar Oranje.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 02 Apr 2023, 16:29 Prima voor ons, kunnen wij ze mooi oppikken komende zomer. Gaan ze via ons naar Oranje.
Las het even verkeerd, alsof Blubber en Teelur iets bij ons te zoeken hebben :tear: Maar als die Fransoze Nederlanders het zo goed doen, maar eens kijken dan
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Haha, nee die vette haan en die lopende kut met kiezen hoef ik niet in ons mooie shirt te zien.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 02 Apr 2023, 11:08 Het zijn niet de transfersommen voor El Ghazi en Til die niet passen bij hun kwaliteit, maar het salaris. Het zijn spelers die je prima in je selectie kan hebben, maar ze komen uit de Engelse en Russische competitie waar ze salarissen betalen waar je voor PSV bij de beste 5 spelers van de selectie zou moeten behoren. Het financiële probleem van PSV lag en misschien nog steeds wel ligt bij een verkeerde prijs/kwaliteitsverhouding waarbij prijs transfersom en salaris zijn. Er zijn al stappen gezet, maar het is wel de manier om weer financieel structureel gezond te worden. Spelers met hoge transfersommen en/of salarissen mogen er best zijn, maar dan zullen ze ook de navenante kwaliteiten moeten hebben en dus prestaties moeten gaan leveren.
Ik ben het hier echt niet mee eens. De top 15 spelers van je selectie mogen best wel wat verdienen zolang ze maar leveren. Til en El Ghazi hebben qua productiviteit best wel wat te overleggen en zijn daarnaast functioneel ook bruikbaar. Als je elke wedstrijd Til en El Ghazi kunt brengen vanaf de bank dan doe je het als PSV zijnde prima. Til is allround, ervaren, kan scoren en kan ook iets forceren en El Ghazi kan op beide flanken, binnenkant en buitenkant en kan scoren. Het probleem zit hem niet bij hen maar bij het gebrek aan investeren in spelers die beter kunnen worden en iets opleveren. En uiteraard dure huurspelers zonder optie tot koop.

Eigenlijk zijn Ramalho, Guti en Mwene (zal geen mega salaris hebben) een beetje vergelijkbaar en dan heb je er eigenlijk net 1 a 2 te veel. Het zijn knechten en geen kopmannen dus we moeten investeren in kopmannen hoe moeilijk dat ook is. Zolang er niemand van deze groep knechten gaat ben ik het eens dat we niet in die categorie moeten vissen. Van de andere kant... Feyenoord koopt in 6 maanden tijd 3 vleugelspeler voor 13 miljoen en die zitten alle 3 op de bank/tribune omdat Idriddi en Jahanbahkhs spelen. Hun eigen El Ghazi's.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Met spelers die aan PSV gelinkt zijn geweest. Sangaré er niet meer bij. Xavi plakt er nog een jaar aan vast. Zo komen we denk ik goed voor de dag:

Danjuma-DeJong-Bakayoko
Guti-Xavi-Joey
Van Aanholt-Boscagli-Jarrad-Van Ewijk
Benitez
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou Lukebakio proberen ipv Silva. En hard inzetten op Gerrit en een goede rechtsback. Als Ruud gelooft in Guti dan kan dat de vervanger van Sangare zijn, haal dan ook Branco op aub. Die kan op 6 en 8.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 02 Apr 2023, 16:35
Massimo wrote: 02 Apr 2023, 11:08 Het zijn niet de transfersommen voor El Ghazi en Til die niet passen bij hun kwaliteit, maar het salaris. Het zijn spelers die je prima in je selectie kan hebben, maar ze komen uit de Engelse en Russische competitie waar ze salarissen betalen waar je voor PSV bij de beste 5 spelers van de selectie zou moeten behoren. Het financiële probleem van PSV lag en misschien nog steeds wel ligt bij een verkeerde prijs/kwaliteitsverhouding waarbij prijs transfersom en salaris zijn. Er zijn al stappen gezet, maar het is wel de manier om weer financieel structureel gezond te worden. Spelers met hoge transfersommen en/of salarissen mogen er best zijn, maar dan zullen ze ook de navenante kwaliteiten moeten hebben en dus prestaties moeten gaan leveren.
Ik ben het hier echt niet mee eens. De top 15 spelers van je selectie mogen best wel wat verdienen zolang ze maar leveren. Til en El Ghazi hebben qua productiviteit best wel wat te overleggen en zijn daarnaast functioneel ook bruikbaar. Als je elke wedstrijd Til en El Ghazi kunt brengen vanaf de bank dan doe je het als PSV zijnde prima. Til is allround, ervaren, kan scoren en kan ook iets forceren en El Ghazi kan op beide flanken, binnenkant en buitenkant en kan scoren. Het probleem zit hem niet bij hen maar bij het gebrek aan investeren in spelers die beter kunnen worden en iets opleveren. En uiteraard dure huurspelers zonder optie tot koop.

Eigenlijk zijn Ramalho, Guti en Mwene (zal geen mega salaris hebben) een beetje vergelijkbaar en dan heb je er eigenlijk net 1 a 2 te veel. Het zijn knechten en geen kopmannen dus we moeten investeren in kopmannen hoe moeilijk dat ook is. Zolang er niemand van deze groep knechten gaat ben ik het eens dat we niet in die categorie moeten vissen. Van de andere kant... Feyenoord koopt in 6 maanden tijd 3 vleugelspeler voor 13 miljoen en die zitten alle 3 op de bank/tribune omdat Idriddi en Jahanbahkhs spelen. Hun eigen El Ghazi's.
El Ghazi is een enorme flop en staat symbool voor wat we niet meer moeten doen op de transfermarkt. Dure spelers zonder restwaarde halen die een godsvermogen verdienen. Hij voegt ook buiten die paar goals ook echt helemaal niks toe. Gewoon een miskoop. Geld eigenlijk ook voor Til maar die heeft nog bepaalde kwaliteiten die verder geen speler in de selectie heeft. Als je die in zijn kracht gebruikt heb je er nog wat aan maar dat snapt Ruud niet.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 03 Apr 2023, 03:44 Ik zou Lukebakio proberen ipv Silva. En hard inzetten op Gerrit en een goede rechtsback. Als Ruud gelooft in Guti dan kan dat de vervanger van Sangare zijn, haal dan ook Branco op aub. Die kan op 6 en 8.
Hoewel het mij geen slechte speler lijkt heb je Veerman al in de rol die Van de Boomen speelt bij Toulouse. Ik zou daarom eerder de man halen die hem daarom in stelling brengt én hem met zijn matige snelheid compenseert op defensief gebied: Stijn Spierings is net als Van de Boomen 27 jaar en transfervrij deze zomer. En is statistisch genomen ‘s werelds beste balveroveraar (gemiddeld 10 per wedstrijd!). Volgens mij zou hij bij PSV de perfecte katalysator voor Veerman.

En Lukebakio? Dat is toch niet reeel? Die jongen is 25 jaar, doet het goed in de Bundesliga. Het feit dat hij hierna nog een jaar contract heeft bij een laagvlieger in die competitie zal hem toch aantrekkelijk maken voor clubs die sportief interessanter zijn dan PSV en ook makkelijker die €12m marktwaarde) kunnen overbruggen? Bovendien: wat heeft PSV hem te bieden? RKC uit, uitschakeling in de Europa League vlak na de winterstop, een JC-schaal en kans op het bekertje en bovenal een onzeker technisch beleid en een navenante selectie. Ik verwacht niet dat een speler als Lukebakio daar z’n komende jaren, die de beste in zijn carrière moeten worden, aan op wil hangen.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lukebakio was in januari in beeld. Goede speler, maar we zien nu dat Bakayoko zich ontwikkelt. Daar zou ik geen grof geld aan uitgeven.

Ik noemde hierboven Danjuma en Van Ewijk, een goig gehalte bord op schoot scouting. Het mogen ook andere namen zijn, maar haal in vredesnaam eens versterkingen op rechtsback en op linksbuiten. Laatstgenoemde moet een echte aanvaller zijn, geen naar binnen draaiende Pereiro-achtige buitenspeler.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 03 Apr 2023, 08:10 Lukebakio was in januari in beeld. Goede speler, maar we zien nu dat Bakayoko zich ontwikkelt. Daar zou ik geen grof geld aan uitgeven.

Ik noemde hierboven Danjuma en Van Ewijk, een goig gehalte bord op schoot scouting. Het mogen ook andere namen zijn, maar haal in vredesnaam eens versterkingen op rechtsback en op linksbuiten. Laatstgenoemde moet een echte aanvaller zijn, geen naar binnen draaiende Pereiro-achtige buitenspeler.
Danjuma lijkt mij daar de droomkandidaat inderdaad. Ik verwacht eigenlijk dat Guti ook gaat vertrekken.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Danjuma zal zowel in transfersom als salaris duur zijn, met beperkte doorverkoopwaarde. Wat mij betreft niet een droomkandidaad.

Een groot talent van circa 20 jaar, goed genoeg om direct te leveren en met flinke groeipotentie. Dat is wat mij betreft het profiel van de droomkandidaad
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Danjuma heeft zichzelf ongelooflijk in de vingers gesneden met die overstap naar Spurs. Speelt echt helemaal nooit daar.

Zie het liefst een talentvolle cashcow voorin komen, zeker op linksbuiten. Op Baka na hebben we daar nu geen kapitaal staan.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dr. Gonzo wrote: 03 Apr 2023, 09:40 Danjuma zal zowel in transfersom als salaris duur zijn, met beperkte doorverkoopwaarde. Wat mij betreft niet een droomkandidaad.

Een groot talent van circa 20 jaar, goed genoeg om direct te leveren en met flinke groeipotentie. Dat is wat mij betreft het profiel van de droomkandidaad
Tja, natuurlijk. Maar hoe realistisch is dat? Voor de normale buitenspeler worden ondertussen al miljoenen betaald en bij "talenten" waar het nog maar afwachten is of ze leveren (Sulemana) pissen we al naast de pot. Doe wat mij betreft dan maar een iets oudere jongen waarbij de kans op mislukking een stuk kleiner is en je ook niet enorm op gaat verdienen. Ik verwacht dat Danjuma er ook direct staat. Een mooi voorbeeld is Tadic ( :sick: ), daar gaat Ajax nooit meer iets op verdienen, maar heeft wel een hoop successen gebracht.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 03 Apr 2023, 09:44 Die Danjuma heeft zichzelf ongelooflijk in de vingers gesneden met die overstap naar Spurs. Speelt echt helemaal nooit daar.

Zie het liefst een talentvolle cashcow voorin komen, zeker op linksbuiten. Op Baka na hebben we daar nu geen kapitaal staan.
Maar aan de andere kant is het wel een mooi moment om hem goedkoper op te pikken. Ze willen in Spanje van hem af en hij heeft zich nou niet echt in de kijker gespeeld het laatste halfjaar.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

GiveCup2day wrote: 03 Apr 2023, 09:45
DonyellMalen wrote: 03 Apr 2023, 09:44 Die Danjuma heeft zichzelf ongelooflijk in de vingers gesneden met die overstap naar Spurs. Speelt echt helemaal nooit daar.

Zie het liefst een talentvolle cashcow voorin komen, zeker op linksbuiten. Op Baka na hebben we daar nu geen kapitaal staan.
Maar aan de andere kant is het wel een mooi moment om hem goedkoper op te pikken. Ze willen in Spanje van hem af en hij heeft zich nou niet echt in de kijker gespeeld het laatste halfjaar.
Contract tot 2026 bij Villareal. Enige optie lijkt me huren met koopoptie, en dat kan alleen als hij zelf zegt dat hij alleen naar PSV wilt. Als je dan kampioen wordt kun je hem wel kopen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee joh want als je hem voor een x bedrag koopt ga je hem nooit meer verkopen voor een fatsoenlijk bedrag als hij bij Villarreal en Spurs totaal buiten de boot valt. Dan krijg je een Bergwijn scenario dat je veel moet betalen voor een speler die wellicht fantastisch is maar ook een groot risico met zich mee brengt. Afgelopen winter was een half jaar huren perfect geweest maar voor mij aankomende zomer niet perse mijn droomkandidaat.

Natuurlijk wil iedereen een nieuwe Lozano maar die koop je niet bij een supermarkt op de hoek van de straat natuurlijk. Heel Europa zoekt voor weinig geld, een topinvestering met risico op de jackpot, die er meteen staat en ook nog beter kan worden door veel te spelen. In de PL kopen ze Tzolis voor 10 miljoen, Gil voor 25 miljoen die er echt niets van kan en ga zo maar door. Hlozek was erg jong en 15 miljoen en heeft na 33 wedstrijden bij Leverkusen slechts 5 goals en 5 assists gehaald. Real Betis haalde Lainez vanuit Mexico voor 14 miljoen en die kon er helemaal niets van.

Op linksbuiten moet een jongen komen die waarde vertegenwoordigd en dat zal niet meevallen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 03 Apr 2023, 10:16 Nee joh want als je hem voor een x bedrag koopt ga je hem nooit meer verkopen voor een fatsoenlijk bedrag als hij bij Villarreal en Spurs totaal buiten de boot valt. Dan krijg je een Bergwijn scenario dat je veel moet betalen voor een speler die wellicht fantastisch is maar ook een groot risico met zich mee brengt. Afgelopen winter was een half jaar huren perfect geweest maar voor mij aankomende zomer niet perse mijn droomkandidaat.

Natuurlijk wil iedereen een nieuwe Lozano maar die koop je niet bij een supermarkt op de hoek van de straat natuurlijk. Heel Europa zoekt voor weinig geld, een topinvestering met risico op de jackpot, die er meteen staat en ook nog beter kan worden door veel te spelen. In de PL kopen ze Tzolis voor 10 miljoen, Gil voor 25 miljoen die er echt niets van kan en ga zo maar door. Hlozek was erg jong en 15 miljoen en heeft na 33 wedstrijden bij Leverkusen slechts 5 goals en 5 assists gehaald. Real Betis haalde Lainez vanuit Mexico voor 14 miljoen en die kon er helemaal niets van.

Op linksbuiten moet een jongen komen die waarde vertegenwoordigd en dat zal niet meevallen.
Maar als PSV hem na een jaar huur kan kopen dan weten ze ook zeker dat hij goed genoeg is. En als hij dezelfde meerwaarde heeft als bijvoorbeeld Guardado had bij PSV en Tadic bij Ajax, dan kun je er wat geld voor neerleggen, zeker met die nieuwe CL-gelden.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Danjuma weer in beeld komt, dan wel tijdig. Ga aub niet de hele zomer op hem wachten en toekijken hoe hij op 30 augustus voor een laagvlieger in de PL kiest.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 03 Apr 2023, 00:40 Met spelers die aan PSV gelinkt zijn geweest. Sangaré er niet meer bij. Xavi plakt er nog een jaar aan vast. Zo komen we denk ik goed voor de dag:

Danjuma-DeJong-Bakayoko
Guti-Xavi-Joey
Van Aanholt-Boscagli-Jarrad-Van Ewijk
Benitez
Hopelijk een andere rcv en een andere rechtsback.

Van Ewijk is absoluut een talent en ik zie hem graag komen, maar ik denk dat wij echt gewoon kwaliteit moeten krijgen achterin. Graag een Benitez achtige transfer voor de cv en rechtsback.

Jarrad is op rcv gewoon niet heel sterk. Liever een glasbak daar
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk echt dat vd Boomen en Spierings enorm gaan tegenvallen hier als ze zouden komen. Het zijn gasten die eerder in de eredivisie geen potten konden breken. Ze doen het nu in hun eerste jaar in de Ligue 1 als 27e jarige heel erg leuk hé. Maar ze staan ook gewoon in de middenmoot. Ik heb liever dat we voor een echte kwaliteitsinjectie gaan dan nog meer bruikbare net niet spelers toevoegen zoals Til, el Ghazi, Ramalho, Mwene etc. Leuk voor erbij maar je gaat er niet mee op vooruit. We moeten spelers halen waar we sterker van worden, in de breedte hebben we voldoende spelers.
Post Reply