Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
Joenepsv
Legende

Slaat ook helemaal nergens op. Maar is wel een beetje het verhaal van Ajax momenteel. Alle dergelijke beslissingen vallen hun kant op. Het zit op zijn zachtst gezegd niet bepaald tegen in Amsterdam.
deninho32
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Het gaat dit seizoen wel erg gemakkelijk voor Ajax.. Bij PSV zouden ze winterbanden bestellen voor onder de platte kar :D maar goed, als je even een spits voor ruim 20 miljoen kan halen terwijl je al veruit de beste selectie hebt dan is er weinig te halen voor de rest. Hopen op een leegloop daar, want anders gaan ze de komende jaren heel hard op weg naar ster 4.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
tijn0

Niet hopen op een leegloop, want spelers vertrekken altijd. Hopen dat ze het vooral vervangen met verkeerde spelers en weinig restwaarde. En dat laatste doen ze al.
TomPSV
Legende

Huh. Dit is toch duidelijk buitenspel?
deninho32
Site Admin
Niet te zien zonder bewegende beelden. Bal is zo te zien al weg van de voet ook..Wie heeft die lijn gezet?
Sao-Mellow
Meervoudig international

Iedereen wijst te veel naar het geld. Geld is niet alles, hoe je het gebruikt is bepalend. Wat je koopt en de instelling van die spelers doet veel meer. Ajax begint nu steeds vaker met de latino’s te spelen, dit geeft ze zoveel extra agressiviteit wat elke wedstrijd makkelijker maakt. De wedstrijden die ze voor de winterstop verloren wegens een slappe instelling worden nu wel omgezet naar overwinningen. Haller is een leuke bonus voor Ajax. Maar de wedstrijd instelling die ze nu hebben is veel bepalender.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Hoe je geld gebruikt is bepalend, maar als je het niet hebt houdt het al snel op he.

Het beleid is daar nog steeds niet geweldig maar ze gooien er intussen zóveel tegenaan dat ze zelfs dan nog een sterk team neerzetten. Daarbij hebben we hier jaren geleden al gezegd: zodra ze die grafbak kopen zal dat een omslagpunt zijn, daarna zullen ze nog sneller kunnen groeien. En dat lijkt niet lang meer op zich te laten wachten.

Trouwens zeker eens met wat je zegt over instelling. Met Klaassen hebben ze daar ook weer een stap in gezet, gast heeft er patent op om ze desnoods in de laatste minuut nog over de streep te trekken.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
deninho32
Site Admin
Is dat stadion intussen al winstgevend dan?
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

Dit jaar een half miljoen verlies door Corona, in 16/17 nog 1,4 miljoen winst en er is continu geinvesteerd. Ajax betaalt zo'n 10 miljoen per jaar.

Voor zover ik begrepen heb draait dat stadion normaliter altijd winst, geen idee waar dat idee vandaan komt als zou het een economisch fiasco zijn. Dit jaar wel natuurlijk en dat opent mogelijkheden voor overname.

Hier een artikeltje uit 2015:
De onuitputtelijk zoektocht naar kapitaal om sportieve successen te financieren hebben er voor gezorgd dat stadionopbrengsten maar voor 13% naar Ajax gaan.
Precies 87% Van de exploitatieopbrengsten van het stadion komen dus bij externe partijen terecht. Gezien de cijfers van Amsterdam Arena N.V, loopt Ajax hiermee pakweg tientallen miljoenen euro’s structurele omzet mis.
Ren Höek
Vedette

Los van het wel of niet buitenspel staan van Haller, Tadic maakt toch gewoon een overtreding daarvoor?
Nu wordt het ineens gezien als breed maken en geen beweging naar achteren met de arm, heel apart.

Natuurlijk heeft Ajax een prima team en creëren ze veel voorin, waardoor ze makkelijker winnen dan PSV.
Maar ook Heracles kreeg weer grote kansen, die echter allemaal gemist werden. Het zit Ajax ook niet tegen zullen we maar zeggen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja, Lozano kreeg er rood voor een keer tegen Heerenveen thuis. Tadic krijgt kusjes.
Massimo
Legende

Laat ik vooropstellen dat ik Ajax dit jaar beter vind dan PSV al vind ik dat Ajax ook genoeg pijnpunten heeft. Echter laten we Ajax niet groter maken dan ze zijn en opmerkingen als dat ze komende tig jaar kampioen gaan worden omdat ze de grootste en rijkste zijn e.d. daar kan ik al helemaal niks mee. Ajax gezien vorig seizoen? PSV kon in de jaren van Cocu 80+ behalen en ik zie niet in waarom dat nu opeens niet meer mogelijk zou zijn voor PSV. Ik vind dat als PSV dat aantal niet haalt het vooral naar zichzelf moet kijken. Ajax zal 'makkelijker' 80+ punten behalen dan PSV, maar als PSV het weet te behalen zie ik niet in waarom ze geen kampioen kunnen worden.

Daarnaast vind ik het verschil in punten ook wel een bepaalde vertekening geven. Ajax heeft van de laatste 10 50/50 momenten er een stuk of 9 meegehad. Als topclub is een 60/40 verhouding veel meer representatief en soms zijn er periodes dat het zelfs voor een topclub even in je nadeel werkt. Dat Ajax zo ongeveer alles mee heeft in zowel competitie als beker de afgelopen anderhalve maand maakt dat ze nu presteren zoals ze nu presteren. Met meer evenwichtigere beslissingen had Ajax misschien nog wel bovenaan gestaan, maar niet met 9 punten en het was ook maar de vraag of ze niet waren uitgeschakeld in de beker door PSV of al eerder door AZ.

Nogmaals, ik vind Ajax dit jaar beter dan PSV, maar het verschil van 9 verliespunten 2/3 van de competitie vind ik niet een reële weergave ten opzichte van het echte verschil.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Als PSV niet zo dom gelijkspeelt tegen Ado, Heerenveen en Twente, en 1 punt pakt tegen Vitesse dan heb je al 7 punten meer. Dan had je nu dus boven Ajax gestaan. Ja, als ik een kutje had dan zou ik er elke avond mee spelen, maar het geeft gewoon aan dat het verschil ook een kwestie van momenten is (ik zeg niet dat we ongelukkig zijn, je moet het zelf afdwingen). En je wint geen enkele topper he. Er is voor 2021/2022 veel ruimte voor verbetering en 80+ punten gaan we zeker halen.
Op weg naar nr 26
Vedette

tijn0 wrote: 14 Feb 2021, 10:37 Niet hopen op een leegloop, want spelers vertrekken altijd. Hopen dat ze het vooral vervangen met verkeerde spelers en weinig restwaarde. En dat laatste doen ze al.
Ben ik niet helemaal met je eens, de aankopen die men doet zijn niet allemaal raak en hebben misschien niet de restwaarde an sich maar door CL te halen, kampioen te worden, worden op hun beurt die jongere spelers weer meer waard. Haller hebben ze in 6 maanden terugverdiend bijvoorbeeld. Ik ben wel benieuwd wie jij bedoelt met investeren in verkeerde spelers.
tijn0

Nee, de weinige restwaarde is "het laatste" 😉.

Klaassen, Blind, Haller, Promes, Tadic... Zijn spelers die ze vermoedelijk zeker voor de helft kunnen gaan afschrijven en die hoge salarissen vangen. Dat kan prima, maar je kunt in zo'n situatie komen dat het talent een jaar of twee laat wachten en je met een selectie zit die over the hill is.
Op weg naar nr 26
Vedette

Ah ok, ja dat is een beetje hopen dat de TD daar ook vertrekt misschien :) We hebben altijd gelachen om een Bayern scenario maar dat ligt wel degelijk op de loer.
Robson de Souza
Vedette

Op weg naar nr 25 wrote: 15 Feb 2021, 12:25 Ah ok, ja dat is een beetje hopen dat de TD daar ook vertrekt misschien :) We hebben altijd gelachen om een Bayern scenario maar dat ligt wel degelijk op de loer.
Dat ligt niet op de loer. Daar is onze competitie niet sterk genoeg voor. Een Nederlandse club zal nooit een eindstation worden voor een topper. En het lukt teams in Nederland hooguit één of twee jaar (tegen buitenaardse voorwaarden) om echte toppers binnenboord te houden. Van Ajax of PSV naar Sevilla of Spurs wordt nog altijd gezien als een stap omhoog terwijl die clubs echt niet altijd CL spelen.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste

https://nos.nl/artikel/2368825-nos-voet ... orden.html

Oh ja, en vers van de pers: volgend jaar wint Jong Ajax de CL!
El Sordo
Vedette

:lol: :lol:
guus
Internationale topspeler

ziege maar ook zagge wrote: 15 Feb 2021, 14:06 https://nos.nl/artikel/2368825-nos-voet ... orden.html

Oh ja, en vers van de pers: volgend jaar wint Jong Ajax de CL!
Haha tuurlijk......daarom hebben ze nog snel tussentijds een spits van 22,5 miljoen gehaald.
TomPSV
Legende

Zijn er echt mensen die naar de NOS Voetbalpodcast luisteren? Dat kan ik me toch niet voorstellen?

Kijk even naar de line up: Arno Vermeulen, Jan Roelfs, Jeroen Elshoff en Jeroen Grueter. Daar krijg ik direct de kriebels van. Wat een horror.
Persepolis
Vedette

hahaha de reserves van Ajax...Stekelenburg; Klaiber, Timber, Rensch, Martinez; Ekkelenkamp, Labyad, Kudus; Neres, Promes, Idrissi? Niveautje subtop hoor :lol:
ShovingNE2
Site Admin

Dit soort reacties is waarom je ze rampspoed gunt. Kan nog veel meer rampspoed overheen. Verder zijn ze onafhankelijk en objectief daar bij de NOS. Ratten. Mag ook wat rampspoed overheen. Zou mooi zijn als daar een 100 miljoen bezuinigd wordt onder een nieuw kabinet. 500 miljoen is ook goed.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
tijn0

Er zijn er ook zat die in het verleden Eindhoven de voetbalhoofdstad noemden. Zo'n opmerking lees ik met wat zout en ik vind 'm wel geestig. Daarbij pakken ze met wat pech/geluk twee keer op rij de dubbel. Gewoon even hoed afnemen en een plannetje smeden om ze die troon af te nemen.
Vlagman
Lid 2e elftal

RIO wrote: 15 Feb 2021, 12:10 Als PSV niet zo dom gelijkspeelt tegen Ado, Heerenveen en Twente, en 1 punt pakt tegen Vitesse dan heb je al 7 punten meer. Dan had je nu dus boven Ajax gestaan. Ja, als ik een kutje had dan zou ik er elke avond mee spelen, maar het geeft gewoon aan dat het verschil ook een kwestie van momenten is (ik zeg niet dat we ongelukkig zijn, je moet het zelf afdwingen). En je wint geen enkele topper he. Er is voor 2021/2022 veel ruimte voor verbetering en 80+ punten gaan we zeker halen.
Die 80+ zit er absoluut niet in, zoveel is al duidelijk. We staan op 47 uit 22. Met nog 12 speelrondes te gaan kun je dus maximaal 36 punten halen. Dan kom je uit op 83.

Oftewel, je mag de komende 12 wedstrijden nog maar 1x puntverlies oplopen om boven de 83 te blijven.
Locked