Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Wat een ironie...2 wedstrijden in 8 dagen bepalen of je seizoen ok is of zwaar mislukt. Beide teams kunnen niet verliezen zonder zware gevolgen.
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

guus wrote: 05 Apr 2023, 22:53
Thijs wrote: 05 Apr 2023, 22:46

Mo!
Dan zullen ze hem toch eerst uit zijn bed moeten takelen. :grin:
Weekje optrainen: ging vorig jaar ook zo goed.
Hatseflats
Vedette

guus wrote: 05 Apr 2023, 22:53
Thijs wrote: 05 Apr 2023, 22:46

Mo!
Dan zullen ze hem toch eerst uit zijn bed moeten takelen. :grin:
Daar zullen ze nu toch wel een hijskraan voor nodig hebben?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Mobesitas.

Image
Last edited by Grasmat on 05 Apr 2023, 23:14, edited 1 time in total.
Heruone
Lid scoutingsteam

Het is overigens oprecht jammer dat Taylor geschorst is, want nu moet Alvarez waarschijnlijk op het middenveld spelen en daar wordt Ajax wel beter van haha.

Edit: Heitinga praat ook echt als een mongooltje met termen als de boys
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Hatseflats
Vedette

Heruone wrote: 05 Apr 2023, 23:14 Het is overigens oprecht jammer dat Taylor geschorst is, want nu moet Alvarez waarschijnlijk op het middenveld spelen en daar wordt Ajax wel beter van haha.

Achterin nog meer kwetsbaar dus. Maargoed, daar moet PSV eerst maar eens te zien komen.

Misschien dat Klaassen op de plek van Gaylor komt
Ykhim
Lid scoutingsteam

Heruone wrote: 05 Apr 2023, 23:14 Het is overigens oprecht jammer dat Taylor geschorst is, want nu moet Alvarez waarschijnlijk op het middenveld spelen en daar wordt Ajax wel beter van haha.
Maar misschien spelen ze dan wel weer met Bassey of Rensch achterin, waar ze dan weer slechter van worden :mrgreen:

Ik kan het verder niet helpen, maar ik kan een glimlach niet onderdrukken bij het idee dat een schijtseizoen nog een beetje opgefleurd kan worden door twee overwinningen tegen die Amsterdamse flippo's. We zouden ze 4x in hetzelfde seizoen billenkoek kunnen geven, met als slotakkoord het ontnemen van CL-miljoenen en het winnen van de enige prijs waar Ajax dit seizoen zicht op heeft. Dat is niet alleen over Ajax heengaan, maar Ajax ook gewoon even flink van achteren nemen en fluisteren dat we het zo graag zien :mrgreen:

Laat John de Jong dan ook maar die beker uitreiken. Alsjeblieft.
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler

Hatseflats wrote: 05 Apr 2023, 23:20

Achterin nog meer kwetsbaar dus. Maargoed, daar moet PSV eerst maar eens te zien komen.

Misschien dat Klaassen op de plek van Gaylor komt
PSV heeft al twee keer gewonnen van Ajax dit seizoen dus laten we vooral niet bang zijn voor Ajax. Wij zijn de favoriet.
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Zuc0
Nationale topspeler

Zoiets dacht ik ook al.
loginnaam
Internationale topspeler

Heruone wrote: 05 Apr 2023, 23:14want nu moet Alvarez waarschijnlijk op het middenveld spelen en daar wordt Ajax wel beter van haha.
Als Alvarez een week ervoor in Eindhoven nou wel eens een keer een directe rode kaart krijgt (hij zal ongetwijfeld iets doen waarvoor hij hem verdient) dan kan hij ook niet meedoen in de finale. :mrgreen:
Heruone
Lid scoutingsteam

Mm, dat is waar. Daar had ik nog niet aangedacht. En dat is idd best een reële optie haha.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
TheSyb
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV (duh)

loginnaam wrote: 06 Apr 2023, 00:53
Heruone wrote: 05 Apr 2023, 23:14want nu moet Alvarez waarschijnlijk op het middenveld spelen en daar wordt Ajax wel beter van haha.
Als Alvarez een week ervoor in Eindhoven nou wel eens een keer een directe rode kaart krijgt (hij zal ongetwijfeld iets doen waarvoor hij hem verdient) dan kan hij ook niet meedoen in de finale. :mrgreen:
Al verdient Alvarez 3 rode kaarten, de kans dat ie hem ook daadwerkelijk krijgt is nihil
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

We zouden idd die Alvarez even lekker moeten provoceren en gewoon Til erop laten knallen. Allebei direct rood.

Heitinga is idd ook een mongooltje.
Het Kanon
Internationale topspeler

loginnaam wrote: 06 Apr 2023, 00:53
Makkelie geeft hem never nooit rood. Al deelt hij 20 ellebogen uit.
ruuddevil
Legende

Van Halst in de RvC. Toen ik de kop las had ik even de hoop dat het over de TD functie ging. Konden ze nou niemand anders vinden?
Standbeeld
Mister PSV

En dan Bassie in het hart van de defensie? Nah, daar worden ze niet beter van.
Robson de Souza
Vedette

Goh dat interview van Heitinga gisteren. Ik had echt het idee dat het broertje van 16 van Dré Junior aan het woord was.
Gewoon over dat hele incident heen lullen en alles wat hij zegt komt echt over alsof er een jeugdtrainer van de plaatstelijke derde-klasser staat te praten.
Hopelijk blijft hij nog lang aan het roer.
Standbeeld
Mister PSV

ruuddevil wrote: 06 Apr 2023, 07:25 Van Halst in de RvC. Toen ik de kale kop las had ik even de hoop dat het over de TD functie ging. Konden ze nou niemand anders vinden?
Fixed.

Maar inderdaad. In de directie van Twente in alle functies gefaald. Helemaal als TD. Ze gaan lekker daar. Kan Jantje straks Mislintatta tot de orde gaan roepen.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Je zou het door alle commotie haast vergeten, maar wat stond de verdediging van Ajax bij die goal van Gimenez ontiegelijk slecht.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Leuk al dat leedvermaak. Heb je weinig aan als het bij je eigen club ook niet denderend gaat. En de bekende derde hond… daar hebben we het maar ff niet over. Zou het wel fijn vinden als hier ook weer eens wat treinen op de rails komen. (Maar ondertussen lach ook ik wel in m’n vuistje, niets menselijks enzo)
Sensation
Lid scoutingsteam

Jan van Halst moet dus de voetbalman in de RvC worden. Inhoudelijk geen idee, heeft volgens mij alleen ervaring in de commerciële kant maargoed, maar ik denk dat hij, zonder noemenswaardig verleden bij Ajax, en al helemaal geen ervaring in de bestuurscultuur van Ajax, omver geblazen gaat worden.
Massimo
Legende

Een lichtgewicht die volgens mij nog niet ergens heel succesvol is geweest.
Sensation
Lid scoutingsteam

Massimo wrote: 06 Apr 2023, 08:42 Een lichtgewicht die volgens mij nog niet ergens heel succesvol is geweest.
Zit een beetje zijn CV door te kijken, hij heeft ervaring op technisch vlak, is twee seizoenen Directeur Spelersbeleid geweest bij Twente. Kreeg het overigens wel voor elkaar om in zijn tweede seizoen met Twente te degraderen, terwijl ze het seizoen daarvoor nog knap 7e werden. Maar dat lag niet aan hem.
Standbeeld
Mister PSV

Sensation wrote: 06 Apr 2023, 08:39 Jan van Halst moet dus de voetbalman in de RvC worden. Inhoudelijk geen idee, heeft volgens mij alleen ervaring in de commerciële kant maargoed, maar ik denk dat hij, zonder noemenswaardig verleden bij Ajax, en al helemaal geen ervaring in de bestuurscultuur van Ajax, omver geblazen gaat worden.
Je zou eens aan Twente fans kunnen vragen wat ze van Jan van Halst als TD vonden.
Robson de Souza
Vedette

Sensation wrote: 06 Apr 2023, 08:39 Jan van Halst moet dus de voetbalman in de RvC worden. Inhoudelijk geen idee, heeft volgens mij alleen ervaring in de commerciële kant maargoed, maar ik denk dat hij, zonder noemenswaardig verleden bij Ajax, en al helemaal geen ervaring in de bestuurscultuur van Ajax, omver geblazen gaat worden.
Dat willen ze volgens mij ook, dat er iemand zit die zo min mogelijk tegenwicht geeft.
Overigens over het incident van gisteren, wat natuurlijk weer verschrikkelijk was, maar wie kan zich dit nog herinneren:

https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... -berghuis/

6 jaartjes geleden gebeurd maar dit is bij mij totaal niet blijven hangen. Denk dat bij de wedstrijd Ajax- Feyenoord er bijna jaarlijks dergelijke indicenten zijn (geweest) en dat het nu vanwege een bloedend hoofd wél de aandacht krijgt die nodig is om het op te lossen. Want te gek dat een soortgelijk geval 6 jaar geleden niet écht veroordeeld werd.
Locked