Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
Tomm
Vedette
Posts: 5,270
Joined: 01 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Zo kun je aan de gang blijven. Nijhuis je moeder is een hoer kun je dan ook recht praten want wat een schitterend beroep en dus compliment is dat wel niet! Ze dragen niet voor niks die onelove band. Homofobie is een maatschappelijk probleem maar zeer zeker in het voetbal, als je er als bond iets aan wil doen dan moet je er ook naar handelen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

PCGC wrote: 04 Apr 2023, 23:51Plakken de mensen die het eerste spreekkoor wanstaltig vinden dan juist niet het plaatje homofobie erop? Homo an sich is toch geen scheldwoord?
Correctie: het zou geen scheldwoord moeten zijn. Maar jij loopt al lang genoeg mee om te weten dat het traditioneel gezien wél zo ingezet wordt. En vandaag volgt het ook gewoon op een situatie die voor de fans van Spakenburg als irritant of negatief ervaren wordt, namelijk een klagende of op de grond liggende Xavi, gevolgd door spreekkoren die een traditioneel negatieve connotatie hebben. Het wordt dus niet homofoob gemaakt, wat overigens niet betekent dat het voor elk van die zingende individuen wél homofoob is. Daarover kunnen we namelijk niet oordelen. Maar het is nogal logisch dat ze hem niet voor hetero uitmaken, aangezien dat begrip helemaal niet dezelfde traditioneel negatieve associaties met zich meedraagt. En precies daar gaat het om: het verbinden van die traditioneel negatieve associaties met het begrip homo, terwijl we anno 2023 allang besloten hebben dat homoseksualiteit geen geestesziekte is (want daar komt het hele idee oorspronkelijk vandaan), maar gewoon een van de vele seksuele voorkeuren die een mens kan hebben. Als je dan als voetbalbond gaat lopen pronken met je OneLove-campagne, dan mag je hier dus inderdaad echt wel wat steviger tegen optreden. Daar gaat het om.

Zo'n Simons zal er helemaal niet zoveel moeite mee hebben, denk ik zo. Die zal ze wel uitlachen, aangezien hij ook wel weet dat hij met afstand de beste voetballer is die de fans van Spakenburg in hun leven live aan het werk zien in dat stadionnetje van ze.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04

Ykhim wrote: 05 Apr 2023, 00:07
PCGC wrote: 04 Apr 2023, 23:51Plakken de mensen die het eerste spreekkoor wanstaltig vinden dan juist niet het plaatje homofobie erop? Homo an sich is toch geen scheldwoord?
Correctie: het zou geen scheldwoord moeten zijn. Maar jij loopt al lang genoeg mee om te weten dat het traditioneel gezien wél zo ingezet wordt. En vandaag volgt het ook gewoon op een situatie die voor de fans van Spakenburg als irritant of negatief ervaren wordt, namelijk een klagende of op de grond liggende Xavi, gevolgd door spreekkoren die een traditioneel negatieve connotatie hebben. Het wordt dus niet homofoob gemaakt, wat overigens niet betekent dat het voor elk van die zingende individuen wél homofoob is. Daarover kunnen we namelijk niet oordelen. Maar het is nogal logisch dat ze hem niet voor hetero uitmaken, aangezien dat begrip helemaal niet dezelfde traditioneel negatieve associaties met zich meedraagt. En precies daar gaat het om: het verbinden van die traditioneel negatieve associaties met het begrip homo, terwijl we anno 2023 allang besloten hebben dat homoseksualiteit geen geestesziekte is (want daar komt het hele idee oorspronkelijk vandaan), maar gewoon een van de vele seksuele voorkeuren die een mens kan hebben. Als je dan als voetbalbond gaat lopen pronken met je OneLove-campagne, dan mag je hier dus inderdaad echt wel wat steviger tegen optreden. Daar gaat het om.

Zo'n Simons zal er helemaal niet zoveel moeite mee hebben, denk ik zo. Die zal ze wel uitlachen, aangezien hij ook wel weet dat hij met afstand de beste voetballer is die de fans van Spakenburg in hun leven live aan het werk zien in dat stadionnetje van ze.
Ik denk dat ik je begrijp! Dank
#FreeGeneratie4
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Grasmat wrote: 05 Apr 2023, 14:49 Speciaal voor @Juancho en @Ykhim :mrgreen:

https://www.ed.nl/PSV/leiding-van-PSV-i ... ~a0d9ce93/
Want die zijn homo? 😄
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Bunschoten, het Alabama van Nederland. Alleen in Volendam en Katwijk neuken ze meer met elkaar in de familie.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

Grasmat wrote: 05 Apr 2023, 14:49 Speciaal voor @Juancho en @Ykhim :mrgreen:

https://www.ed.nl/PSV/leiding-van-PSV-i ... ~a0d9ce93/
Toch apart dat het uit tegen FC Utrecht precies hetzelfde ging en er geen woord over werd gerept.
Idem in Amsterdam, juist op het moment dat PSV zelf geen supporters mee mocht nemen.
Spakenburg is een fijner slachtoffer voor de media of zo?
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

De laatste maanden hoor je het eigenlijk wel iedere uitwedstrijd.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr

RIO wrote: 05 Apr 2023, 15:32 Bunschoten, het Alabama van Nederland. Alleen in Volendam en Katwijk neuken ze meer met elkaar in de familie.
Urk.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat wrote: 05 Apr 2023, 14:49 Speciaal voor @Juancho en @Ykhim :mrgreen:

https://www.ed.nl/PSV/leiding-van-PSV-i ... ~a0d9ce93/
Kijk! Harstikke mooi dat PSV luistert :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4,360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57

Volgende keer geen uitsupporters van Spakenburg welkom!!

Nee even zonder gekheid, waarom worden bepaalde clubs bestraft voor dit soort spreekkoren en andere clubs niet. Hou het gewoon lekker consequent.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Omdat KNVB, burgemeesters, clubs en directies niets durven zoals @Heruone elders al in een betoog schreef.

Je krijgt wat je verdient. En met dit laffe beleid in zowel zeist als bij iedere club gaat er niets maar dan ook helemaal niets veranderen.

Wat dat betreft is dit seizoen echt een verschrikking. Ik zou het niet in m'n kop halen om een klein neefje/nichtje of eigen kind mee te nemen naar het stadion. Zover zijn we nu beland wat mij betreft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
Posts: 3,265
Joined: 12 Aug 2018, 00:00

RIO wrote: 05 Apr 2023, 15:32 Bunschoten, het Alabama van Nederland. Alleen in Volendam en Katwijk neuken ze meer met elkaar in de familie.
Je vergeet URK en Laarbeek.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ach, waar is de tijd gebleven van de Vriend van Van Swieten, die met die fiets zonder zadel :grin:

Maar ja eens met @Ykhim, we willen af van die homofobie en dus moet je er wat tegen doen, niet zozeer voor Xavi die niet gay is maar voor al die anderen die hierdoor eerder denken: ik hou het verborgen.
Die ophef elke keer vind ik wel wat vervelend, zet er gewoon een oplopende boete op, laat die automatisch in de mailbox glijden bij de club waar het gebeurt en laat ze het verder lekker zelf uitzoeken. Zodra die boete in de 6 cijfers gaat lopen zullen de meeste clubs wel in actie komen vermoed ik zo.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Clubs maken zichzelf ook volslagen belachelijk. Ze weten precies welke mensen of iig welke groep dit is. Zie ook de woorden van de Spakenburg voorzitter. Die zegt notabene zelf het is een klein groepje dat we kennen. Is het dat zoveel moeite om dat tuig het sportpark af te rammen?

Maar nee hoor, het zijn allemaal weer mooie praatjes achteraf en ondertussen weer niks gebeurd. Lachwekkend.
Reactie Spakenburg
Voorzitter Marc Schoonebeek is teleurgesteld en wil de daders gaan aanspreken op hun gedrag. "We hebben niet de technologie om precies te kunnen terugzien wie wat heeft geroepen, maar we weten wel ongeveer uit welke hoek het komt", zo klinkt het in gesprek met de NOS. "We gaan die jongens daarmee confronteren en dan moet daar vervolgens iets uitkomen. We hebben PSV duidelijk laten merken hoe ongemakkelijk we ons hierbij voelen, want zij vonden het schandalig. En wij willen dit uiteraard ook absoluut niet meer, want dit is een smet op een voor de rest geslaagd voetbalfeest", aldus de preses van Spakenburg.
Last edited by Juancho on 06 Apr 2023, 12:04, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 06 Apr 2023, 12:00 Clubs maken zichzelf ook volslagen belachelijk. Ze weten precies welke mensen of iig welke groep dit is. Zie ook de woorden van de Spakenburg voorzitter. Die zegt notabene zelf het is een klein groepje dat we kennen. Is het dat zoveel moeite om dat tuig het sportpark af te rammen?

Maar nee hoor, het zijn allemaal weer mooie praatjes achteraf en ondertussen weer niks gebeurd. Lachwekkend.
Gewoon een levenslang stadionverbod en de doodstraf geven. Weg met dat uitschot. Hoppa. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn, of wel?
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 06 Apr 2023, 12:04
Juancho wrote: 06 Apr 2023, 12:00 Clubs maken zichzelf ook volslagen belachelijk. Ze weten precies welke mensen of iig welke groep dit is. Zie ook de woorden van de Spakenburg voorzitter. Die zegt notabene zelf het is een klein groepje dat we kennen. Is het dat zoveel moeite om dat tuig het sportpark af te rammen?

Maar nee hoor, het zijn allemaal weer mooie praatjes achteraf en ondertussen weer niks gebeurd. Lachwekkend.
Gewoon een levenslang stadionverbod en de doodstraf geven. Weg met dat uitschot. Hoppa. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn, of wel?
Ik weet niet precies wat ik met deze reactie moet, sorry kerel... (Y)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 06 Apr 2023, 12:05
Standbeeld wrote: 06 Apr 2023, 12:04
Gewoon een levenslang stadionverbod en de doodstraf geven. Weg met dat uitschot. Hoppa. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn, of wel?
Ik weet niet precies wat ik met deze reactie moet, sorry kerel... (Y)
Het is gewoon te makkelijk om even vanuit je onderbuik hier te roepen dat ze het tuig van het sportpark moeten rammen. Zowel bij PSV als bij Feyenoord is er gewoon adequaat gehandeld. De keepermeppert en de aanstekergooier worden aangepakt. Dat zou bij Spakenburg ook gebeurd zijn als ze bewijs hadden gehad van wie de daders waren. Helaas hebben ze geen camera's. Op vermoeden kan je niet straffen. Kan je wel zeggen "mooie praatjes" maar ik denk dat die voorzitter er uiteindelijk meer mee zit dan jij. Daarnaast is een spreekkoor "Xavi is homo" wat mij betreft geen aanleiding om mensen van het sportpark te trappen, maar daar zullen de meningen vast verdeeld over zijn.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 06 Apr 2023, 12:44
Juancho wrote: 06 Apr 2023, 12:05

Ik weet niet precies wat ik met deze reactie moet, sorry kerel... (Y)
Het is gewoon te makkelijk om even vanuit je onderbuik hier te roepen dat ze het tuig van het sportpark moeten rammen. Zowel bij PSV als bij Feyenoord is er gewoon adequaat gehandeld. De keepermeppert en de aanstekergooier worden aangepakt. Dat zou bij Spakenburg ook gebeurd zijn als ze bewijs hadden gehad van wie de daders waren. Helaas hebben ze geen camera's. Op vermoeden kan je niet straffen. Kan je wel zeggen "mooie praatjes" maar ik denk dat die voorzitter er uiteindelijk meer mee zit dan jij. Daarnaast is een spreekkoor "Xavi is homo" wat mij betreft geen aanleiding om mensen van het sportpark te trappen, maar daar zullen de meningen vast verdeeld over zijn.
Dat laatste dus idd. :shake:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
JoJo
Regelmatige invaller
Posts: 398
Joined: 04 Nov 2020, 16:00
Favoriete speler: Joey

Uit de reactie van de voorzitter blijkt vooral dat ze er zeer zeker niets aan zullen gaan doen. "we weten niet precies wie" "PSV vond het schandalig" "en wij voelen ons er ongemakkelijk bij" (maar vinden het dus vooral niet schandalig)
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Keertje biechten, 10 weesgegroetjes en 50 euro in de communieschaal en het is opgelost voor ze
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV

Franciscus wrote: 05 Apr 2023, 21:29
RIO wrote: 05 Apr 2023, 15:32 Bunschoten, het Alabama van Nederland. Alleen in Volendam en Katwijk neuken ze meer met elkaar in de familie.
Urk.
En Balgoy niet te vergeten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

San Francisco
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
JChovanec
Meervoudig international
Posts: 1,184
Joined: 31 Aug 2021, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Wordt Marcel eigenlijk ook met U aangesproken als hij een interview geeft bij ESPN?
Viel me gisteren op dat in het interview met te Kloese het u dit en u dat was. Vond het enorm overdreven , denk dat de interviewer daarna nog even op zijn knietjes is gegaan en zijn mondje open.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Ja. Ook door Rik en Marco. Onderling is het je en jij maar officieel u.

Parlementaire verslaggevers spreken politici ook gewoon met je en jij aan. Voor de camera u.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply