En zo geschiedde. Toptrainer.
Ruud van Nistelrooij
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
- Heruone
- Lid scoutingsteam
- Hatseflats
- Vedette
Echt tactisch weer zo ongelooflijk slecht. Pluspuntje voor Ruud is dat hij Luuk eruit haalde. Verder gewoon echt zo ontzettend slecht voetbal en slaapverwekkend.
Tis dat die verdedigers van Excelsior met bosjes op omvielen.
Wat een drama tot de 70ste minuut
Tis dat die verdedigers van Excelsior met bosjes op omvielen.
Wat een drama tot de 70ste minuut
- Heruone
- Lid scoutingsteam
De reactie waarvan we wisten dat die zou komen. Er zit een wezenlijk verschil tussen mooi en goed voetbal. Dat laatste is belangrijk. Simeone is niet attractief om naar te kijken, maar Atletico speelt wel heel goed voetbal. PSV speelt momenteel echter geen van beiden. Het is dat onze concurrenten het (heel lang) hebben laten liggen, maar er is kijkende naar ons zelf inmiddels heel weinig reden om aan te nemen dat PSV komend seizoen significant beter is en opeens serieus gaat meespelen om het kampioenschap op deze manier.
Dat PSV inderdaad bezig is aan een goede reeks is inderdaad een feit. Dat was ook wel nodig, gezien de hoeveelheid punten die we al hebben laten liggen. Tegelijkertijd is PSV in die reeks dus niet bepaald veel beter gaan voetballen. Ik heb het al vaker gezegd, maar je het moet het wel echt heel extreem bont weten te maken als je een Schreuder/Bommel achtige serie neer wilt zetten bij PSV of Ajax.
Anyways, hup Ruud en hopelijk halen we nog het beste uit dit seizoen. Daarna als even goede vrienden afscheid nemen en een fatsoenlijke trainer voor de groep zetten.
Dat PSV inderdaad bezig is aan een goede reeks is inderdaad een feit. Dat was ook wel nodig, gezien de hoeveelheid punten die we al hebben laten liggen. Tegelijkertijd is PSV in die reeks dus niet bepaald veel beter gaan voetballen. Ik heb het al vaker gezegd, maar je het moet het wel echt heel extreem bont weten te maken als je een Schreuder/Bommel achtige serie neer wilt zetten bij PSV of Ajax.
Anyways, hup Ruud en hopelijk halen we nog het beste uit dit seizoen. Daarna als even goede vrienden afscheid nemen en een fatsoenlijke trainer voor de groep zetten.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Tomm
- Vedette
NEC, RKC, Vitesse uit
Excelsior, Cambuur thuis.
13 punten is ook wel hetgeen je mag verwachten van PSV uit die 5. Daarnaast hebben de meeste criticasters van ruud waarschijnlijk geen puntverlies nodig, het vertoonde spel de afgelopenen weken (ongeacht resultaat) zegt genoeg. Of denk jij dat er wordt gebouwd aan een team dat volgend jaar om de prijzen speelt onder RvN. Ik zou dat als ik beleidsbepaler was niet aandurven.
- Smell Rock
- Verbannen
Ik nie ! Ik wil 3 punten en geef er geen K om hoecdat gebeurt
Full speed or nothing
-
- Legende
Zoals Heruone zegt: het gaat om goed, verzorgd voetbal. En dat mag catenaccio zijn, tiki-taki of whatever. Maar voetbal met een bepaalde filosofie. Dit parasiteert volledig op een 19 jarig mannetje. Dit is geen fundament voor volgend seizoen.
-
- Vedette
Dit dus, het spel is bagger en er is niets om op terug te vallen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Je roept het iedere keer maar er is hier helemaal niemand te vinden die hoopt op puntverlies. Simpelweg omdat de plaats waar je eindigt ook heel erg bepalend is voor volgend seizoen.
Maar we hebben een uur lang niets klaar gespeeld tegen de nagenoeg slechts presterende ploeg in uitwedstrijden. Konden niet eens druk zetten. Zelfs Dijkhuizen zei het na afloop letterlijk: "we wisten dat PSV als ploeg niet goed druk kan zetten." Het is 1 van de zaken die iedere ploeg inmiddels weet. Zelfs Excelsior hoopte op een resultaat tot enige tijd in de tweede helft.
Onbegrijpelijk dat mensen hopen dat Ruud blijft. Zelfs de kleinste ploegen weten dat Ruud zelfs een ploeg geen druk kan laten zetten.
Worden we tweede krijgt Ajax een klap en trekken wij meer geld uit Europa en houden we nog aantrekkingskracht op spelers. Dus het zou achterlijk zijn om op puntverlies te hopen. Ik kan alleen maar hopen op het gezonde verstand van Ruud, Stewart en Brands na dit seizoen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- mr.top
- Internationale topspeler
Nee fijne knul! PSV ers willen goed voetbal zien. Dit was geen goed voetbal.
We zitten inmiddels op het niveau dat je gelijk halen over Ruud eigenlijk hetzelfde is als het te slim af zijn van een kind van 4 jaar. Het is niet eens meer leuk!! Hierboven wordt al de vergelijking met Bobby Robson getrokken. Ik zou veel verder willen gaan.
Het handhaven van Ruud zou betekenen dat PSV gaat voor inclusie in de staf. Want de man heeft duidelijk leerproblemen.
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
In een week tijd tegen twee 'KKD' ploegen verschrikkelijk matig veldspel waarbij je toch steeds weer verbaasd bent waarom het wel tegen grote teams lukt. Nog 3 'toppers' te gaan voor Ruud om zijn ontslag te voorkomen.
Ik deel vooral de zorg dat deze manier van voetballen met, maar ook zeker zonder bal, zo pijnlijk slecht is dat resultaten enkel het chagrijn van het niet winnen weg houdt. Eén nederlaag is nu al genoeg voor crisis.
Ik deel vooral de zorg dat deze manier van voetballen met, maar ook zeker zonder bal, zo pijnlijk slecht is dat resultaten enkel het chagrijn van het niet winnen weg houdt. Eén nederlaag is nu al genoeg voor crisis.
- ruuddevil
- Legende
Je moet het wedstrijd topic eens teruglezen, met de wetenschap dat je met 4-0 wint. Het is pure haat richting de trainer. We liggen nu op koers voor een puntentotaal van 71, dat ligt in lijn met wat Schmidt haalde in zijn eerste seizoen (72). Moet overigens nog zien dat we dat halen aangezien we nog wat lastige potjes krijgen. Het kan ook zomaar 68 punten worden. Bij Schmidt hoorde ik altijd dat hij tijd nodig had om zijn systeem er in te slijpen. De voetbalvisie van Ruud lijkt te liggen in denken vanuit balbezit, zoals bij veel van zijn Nederlandse generatiegenoten. Dat het halve elftal van Excelsior omvalt lijkt me dan ook geen toeval. Dat het ‘maar’ Excelsior is vind ik geen graadmeter, want Ruud wordt ook afgerekend op het feit dat ie van laagvliegers heeft verloren.ShovingNE2 wrote: ↑09 Apr 2023, 07:28Je roept het iedere keer maar er is hier helemaal niemand te vinden die hoopt op puntverlies. Simpelweg omdat de plaats waar je eindigt ook heel erg bepalend is voor volgend seizoen.
Maar we hebben een uur lang niets klaar gespeeld tegen de nagenoeg slechts presterende ploeg in uitwedstrijden. Konden niet eens druk zetten. Zelfs Dijkhuizen zei het na afloop letterlijk: "we wisten dat PSV als ploeg niet goed druk kan zetten." Het is 1 van de zaken die iedere ploeg inmiddels weet. Zelfs Excelsior hoopte op een resultaat tot enige tijd in de tweede helft.
Onbegrijpelijk dat mensen hopen dat Ruud blijft. Zelfs de kleinste ploegen weten dat Ruud zelfs een ploeg geen druk kan laten zetten.
Worden we tweede krijgt Ajax een klap en trekken wij meer geld uit Europa en houden we nog aantrekkingskracht op spelers. Dus het zou achterlijk zijn om op puntverlies te hopen. Ik kan alleen maar hopen op het gezonde verstand van Ruud, Stewart en Brands na dit seizoen.
Overigens zag Kenneth Perez gisteren hetzelfde als ik: "Niet bij allemaal, maar wel bij een aantal. Als je verder wil als PSV, kampioen worden of zeker tweede, dan moet je wel echt doorselecteren", benadrukt Perez. "In kleine ruimtes spelen is het moeilijkste dat er is. Dan moet je vaardige spelers hebben die de ruimtes beter zien en bespelen. Vandaag duurt het gewoon te lang bij een aantal spelers. En daardoor komt niemand echt vrij. Hoe bereid ben je om diep te gaan zodat er ruimte voor anderen komt? Daar moet je naar kijken." Als je simpele oplossingen in de opbouw niet ziet dan blijf je de bal rondspelen, dat helpt natuurlijk ook niet. En met Luuk voorin is het veel te statisch. Dan werkt het beter met Xavi en Silva voorin.
Ik vraag me af hoe blij de clubleiding is met de reservebeurt voor Sangare. Aan de andere kant kan het ook slim zijn van Ruud om Sangare te prikkelen voorafgaand aan een belangrijke serie, in een wedstrijd die je zonder hem ook wel wint.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Onder Schmidt wist ook elke kleine ploeg dat als je de lange bal speelde, we niet meer wisten hoe defensief te staan en dat er dan gigantische gaten ontstonden in onze organisatie. En toen hoopte ook elke tegenstander op een resultaat en kwam het er ook geregeld.ShovingNE2 wrote: ↑09 Apr 2023, 07:28
Soms is het goed om te zien dat je niet één persoon verantwoordelijk kunt houden voor wat er gebeurt, want juist die manier van denken heeft veel clubs ontregeld. Kijk maar wat die wijze van denken Chelsea nu oplevert of wat het PSG opgeleverd heeft.
Ik ben het heel erg met @ruuddevil eens dat je hier moedeloos wordt van de continue stroom van Ruud-affikken als er iets niet goed loopt. En hoe mensen hier dan hun gelijk komen halen op elke keer dezelfde wijze, waarbij er een aantal niet eens echt snappen wat ze zelf zeggen. Een beetje positiviteit mag wel, toch? Schieten we er iets mee op om voor, tijdens en na elke wedstrijd 20 keer te roepen dat Ruud weg moet en er niks van kan of kunnen we de rest van het seizoen nog even positief erin staan en ons richten op proberen een succesvol seizoen ervan te maken en na de laatste wedstrijd de afrekening doen ipv 80 keer per dag?
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Ruud moet dit seizoen nog blijven en zo veel mogelijk winnen, daarna in goed overleg uit elkaar.
Zo zullen de meesten er denk ik in staan en ik denk niet dat er echt iemand hier is (behalve Veres) die hoopt dat PSV verliest.
Zo zullen de meesten er denk ik in staan en ik denk niet dat er echt iemand hier is (behalve Veres) die hoopt dat PSV verliest.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Als er iemand is die ik het vermogen tot zelfreflectie toedicht is het Ruud wel. Eventueel met lichte aansporing van bovenaf. Ook zij zien echt wel dat er nul lijn en idee in het spel zit, het de meeste wedstrijden worstelen is en het vooral draait om individuele oplevingen. Na het seizoen met elkaar zitten, duidelijk de argumenten voorleggen en Ruud in goed overleg door de voordeur laten vertrekken. Met 2e plek en evt. beker.
Hopelijk.
Hopelijk.