Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 10 Apr 2023, 17:23
VeresRivne wrote: 10 Apr 2023, 17:21

Ik snap niet zo de fuzz eerlijk gezegd. Alle puzzelstukjes liggen toch duidelijk op tafel?
Hoe bedoel je? Dat Heitinga hoofdtrainer wordt of?
Ach om even alles op een rijtje te zetten.

- Qua TD's bleek het bij Ajax zo te werken dat de RvC als een soort slagboomcommissie werkte, waarbij goedgekeurde sujetten dan doorgezet werden naar VDS. VDS liet vorig seizoen Koes schieten die wel door de RvC al 'goedgekeurd' was, de RvC heeft dat toen nog proberen lijmen maar kalf was al verdronken.

- VDS beloofde een nieuwe TD eind maart (maar dat is dus begin april geworden) waarvan hij toen denk ik gedacht heeft dat het Ward moest worden. Mislintat was plan B. Tegelijkertijd gooide VDS Schreuder (veel te laat) in januari op straat. Heitinga werd aangesteld met als belofte dat hij het seizoen mocht afmaken en daarnaast het traject dat hij aankomend seizoen assistent of hoofdtrainer zou zijn.

- Bosz heeft altijd heel goede lijnen naar de media gehad. Dat is algemeen bekend.

- Bosz ligt bij de Ajax achterban goed, logisch gezien zijn eerdere periode.

- Het conflict dat Bosz in zijn vorige periode has was dat er een functie-overlap was tussen zijn peroonlijke assistent Kruzen en Spijkerman en Bergkamp waardoor een conflict ontstond waarbij VDS weigerde in te grijpen waardoor het escaleerde (partijen communiceerden niet meer met elkaar). Bosz heeft toen als eis gesteld dat hij zijn staf zelf wilde bepalen. Daarbij moet ook worden meegenomen dat VDS Bosz toen nogal bijdehand geëvalueerd heeft als niet voldoende omdat hij geen prijzen had gepakt.

- Ajax is altijd voor Nederlandse trainers gegaan de afgelopen vijfentwintig jaar, de laatste buitenlander was Morten Olsen

- Van Basten was benaderd als RvC lid, werd het niet. Rondo collega Van Halst wel. Beiden bepleiten dat Bosz benaderd moest worden door Ajax.

- Mislintat heeft bij Dordt amper te maken gehad met Bosz maar heeft hem bij Stuttgart wel proberen te halen.

- Bosz gaf aan dat hij verzoeken tot interviews lang genegeerd heeft maar dat hij deze week toch besloot aan te schuiven (politiek of oprecht, I dunno).

- Bosz gaf (als oud TD) aan dat hij de relatie met de TD als een cruciale zag in zijn functioneren als trainer. Aangezien Ajax de afgelopen tijd geen TD had kan dat een excuus zijn om hem nog niet benaderd te hebben, immers als je hem benaderd moet je wel een concreet verhaal hebben anders haakt een trainer vanzelf af.

- Bosz heeft Twente geweigerd, gaf wel aan een bepaald ambitieniveau te hebben qua nieuwe opdracht. Dan kom je in de range: PSV, Rangers, Anderlecht, Ajax etc. terecht. Bosz heeft te slechte PR na zijn Duitse en Franse avonturen om daar een grote club te verleiden. Kleinere clubs hebben als nadeel dat zijn speelstijl er minder past.

- Heitinga uitte kleine irritatie over het gebrek aan duidelijkheid. Dat zou je als een politiek spel kunnen zien dat hij hoopt hoofdtrainer te worden, maar anderzijds zou je ook kunnen stellen dat hij duidelijkheid wil of hij uberhaupt nog assistent wprdt volgend seizoen en van wie en met welk plaatje.
--------------------------------------------

De druk op VDS is wel opgevoerd om Bosz te laten benaderen. De media wil hem, de supporters willen hem, RvC lid als Van Halst wil hem, Mislintat ziet hem waarschijnlijk ook wel weer zitten etc. VDS zal straks echt een verhaal moeten hebben als het niet doorgaat want Bosz heeft duidelijk de deur opengezet met een soort vrije vertaling van bygones be bygones (het verleden hoeft geen belemerring te zijn voor een nieuw dienstverband). Vanuit Bosz perspectief kun je zelfs stellen dat hij misschien speculeert op het gegeven dat VDS er niet voor eeuwig meer zit. Het enige wat VDS kan doen mocht hij te rancuneus is Heitinga definitief aanstellen, dat zou een ramp zijn voor Ajax. De andere mogelijkheid zou een of ander konijn uit de hoge hoed zijn qua trainer, maar daar zie ik geen aanleiding toe. Komt dat Konijn niet zullen veel mensen hem toch bevragen waarom Bosz niet kwam en of die überhaupt wel benaderd is.

- Hendrie Kruzen, Bosz' assitent van toen ligt nog tot '27 vast bij Heracles.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooie en duidelijke opsomming @VeresRivne
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jammer dat Bosz dan toch weer naar Ajax vertrekt en PSV gewoon verder blijft aanmodderen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Aanmodderen? Bij PSV gaat er helemaal geen nieuwe coach komen. Dat is me wel aardig duidelijk aan het worden. Dat wij/velen er hier anders over denken ala maar zolang PSV niet denkt aan een andere coach is Bosz totaal niet aan de orde 😁.

Ruud krijgt komend seizoen een nieuwe kans, wat nieuwe spelers (ik las toevallig dat vd Wallen van gekkigheid niet meer weet wat hij met al z'n geld moet doen.. 🤔 😁) en dan zien we het allemaal wel. Zoiets zal het wel worden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooi die Serviër die zo'n beetje ieder weekend Jezus speelt door op het veld te herrijzen uit de schijndood wil dat Heitinga blijft. Zijn we het toch nog een keer eens.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit is grappig, pannenkoek zegt iets waar ik het mee eens ben. En bedenk je dat deze jongen wordt geselecteerd voor het NL elftal.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... halen.html
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 10 Apr 2023, 23:03 Jammer dat Bosz dan toch weer naar Ajax vertrekt en PSV gewoon verder blijft aanmodderen.
Nou nee, dat was mijn conclusie niet. Mijn conclusie was da er enorme druk was en is voor die keuze, en dat het niet hebben van een TD reden kon zijn om te wachten met benaderen. Beroepshufter VDS lijkt echter te rancuneus - zie mijn eerdere post, dat nam ik mee als aanzienlijke factor - wat volgens roddeltante Driessen de doorslag lijkt te geven, waarbij VDS uiteraard Heitinga naar voren schuift. https://www.ajaxshowtime.com/opinie/dri ... ijff-arena
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ajax gaat hoor Heitinga, PSV gaat door met Ruud en Slot blijft nog één seizoen. Eigenlijk had Bosz ook beter naar Twente kunnen gaan, dat past beter bij de aftakeling. Ajax, Dortmund, Leverkusen, Lyon, Twente, daarna Heracles. ;)
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 11 Apr 2023, 07:48 Ajax gaat hoor Heitinga, PSV gaat door met Ruud en Slot blijft nog één seizoen. Eigenlijk had Bosz ook beter naar Twente kunnen gaan, dat past beter bij de aftakeling. Ajax, Dortmund, Leverkusen, Lyon, Twente, daarna Heracles. ;)
Of Bosz volgt Slot op, Heitinga blijft bij Ajax en PSV bij Ruud.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als (hoge nadruk op als) ik PSV supporter zou zijn dan zou ik echt meteen van RvN afwillen, ik begrijp jullie struggles. Ajax blaast zichzelf op en dan ineens maak je het als club nog moeilijk door verre van je potentieel als leiding te hebben voor komend seizoen waardoor de derde hond (Feyenoord) er opnieuw met een been vandoor kan gaan.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
User avatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Posts: 739
Joined: 16 Aug 2019, 00:00
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als het verhaal van Driessen klopt, willen ze dus wachten totdat bekend is of Heitinga de 2e plek pakt met Ajax. Dan is er dus voorlopig helemaal geen duidelijkheid. Daarom ben er niet van overtuigd dat Driessen daarin gelijk heeft.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geloof d’r ook niks van
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz is vrij, staat er bij de achterban goed op, heeft het daaf goed gedaan, en is de beste Nederlandse trainer die beschikbaar is. Volgens mij zijn de afspraken al lang gemaakt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vogelund wrote: 11 Apr 2023, 08:42 Als het verhaal van Driessen klopt, willen ze dus wachten totdat bekend is of Heitinga de 2e plek pakt met Ajax.
Toch bijzonder. Het zit zo ontzettend dicht op elkaar dat het verschil tussen een 2e en een 3e (of zelfs 4e) plek gewoon bijvoorbeeld één onterechte VAR-beslissing zou kunnen zijn. Bijzonder om daar dan succes/falen en daarmee aanblijven aan op te hangen.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aj ... ~ab3a82d4/

Mooi man, die van der Sar: "Aan de zoektocht naar de juiste persoon is een zorgvuldig proces voorafgegaan. We zochten iemand die voor aanvallend en aantrekkelijk voetbal staat, een internationaal netwerk heeft en oog heeft voor zowel scouting als ontwikkeling en doorgroei van eigen jeugd."

Een zorgvuldig proces van 14 maanden. Als dat proces echt zo zorgvuldig was geweest; Mislintat kwam in november al beschikbaar en wilde blijkbaar dolgraag naar Ajax toe, met een beetje daadkracht tijdens je zorgvuldige proces had je afgelopen transferwindow dus al een (in de ogen van Ajax) capabele TD kunnen hebben ipv H2 laten bungelen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Plus een maand geleden was Ward nog de beoogde kandidaat. Het zal wel weer via een headhuntersbureau gegaan zijn.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 11 Apr 2023, 11:02 Plus een maand geleden was Ward nog de beoogde kandidaat. Het zal wel weer via een headhuntersbureau gegaan zijn.
En begin februari (Mislintat werd dus in februari gebeld) hadden meerdere personen al afgezegd, nog voordat Ward het wel welletjes vond.
Van der Sar voegde eraan toe dat Ajax wel al met kandidaten gesproken heeft. "Maar daar is niets uitgekomen. Dat had te maken met beschikbaarheid of ze vonden de competitie van een te klein kaliber."
Ik weet niet wie er meer personen voor zich op de not-so-short-list hadden, Mislintat of Van Halst.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 11 Apr 2023, 09:55
Vogelund wrote: 11 Apr 2023, 08:42 Als het verhaal van Driessen klopt, willen ze dus wachten totdat bekend is of Heitinga de 2e plek pakt met Ajax.
Toch bijzonder. Het zit zo ontzettend dicht op elkaar dat het verschil tussen een 2e en een 3e (of zelfs 4e) plek gewoon bijvoorbeeld één onterechte VAR-beslissing zou kunnen zijn. Bijzonder om daar dan succes/falen en daarmee aanblijven aan op te hangen.
Het zit zo dichtbij elkaar mede door alle onterechte beslissingen. Als wij in de competitie van Ajax winnen is dat de argumentatie voor Ajax om Heitinga te vervangen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Allemaal geilen op die Duitser. Onze Duitser was dan weer die smerige mof met zijn nep tover voetbal. Ja de tyfus met je Miskooptwat. Terug naar Mofrika!
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wistiedat? Ich hab es nicht gewusst.
NilisInOranje
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 11 Apr 2023, 09:55
Vogelund wrote: 11 Apr 2023, 08:42 Als het verhaal van Driessen klopt, willen ze dus wachten totdat bekend is of Heitinga de 2e plek pakt met Ajax.
Toch bijzonder. Het zit zo ontzettend dicht op elkaar dat het verschil tussen een 2e en een 3e (of zelfs 4e) plek gewoon bijvoorbeeld één onterechte VAR-beslissing zou kunnen zijn. Bijzonder om daar dan succes/falen en daarmee aanblijven aan op te hangen.
Ik vind dat een beetje een onheilspellend vooruitzicht, de voorspelling van die ene beslissing van de VAR, met PSV-Ajax op komst..
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zoals die andere Duitser al aangaf, voetbal is een spel van wie het meest gelukkig is. Dus wil je zo min mogelijk afhankelijk zijn van binnenkant/buitenkant paal en zelf de controle hebben.
User avatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Posts: 739
Joined: 16 Aug 2019, 00:00
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 11 Apr 2023, 09:55
Vogelund wrote: 11 Apr 2023, 08:42 Als het verhaal van Driessen klopt, willen ze dus wachten totdat bekend is of Heitinga de 2e plek pakt met Ajax.
Toch bijzonder. Het zit zo ontzettend dicht op elkaar dat het verschil tussen een 2e en een 3e (of zelfs 4e) plek gewoon bijvoorbeeld één onterechte VAR-beslissing zou kunnen zijn. Bijzonder om daar dan succes/falen en daarmee aanblijven aan op te hangen.
Ja eens. VDS kan een langer verblijf van Heitinga wel verkopen als ze 2e worden en evt. de beker pakken. Spreek je voor die resultaten al uit door te willen met hem en je haalt het niet, is het hek van de de dam bij Ajax.

Ben benieuwd wat de PSV leiding doet met onze trainer als we het niet redden.

Overigens: oprechte vraag, waarom is iedereen zo overtuigd van de onkunde van Heitinga?

Ik vind hem tot nu toe best overtuigend overkomen, durft ‘harde’ beslissingen te nemen en zorgt voor duidelijkheid. De resultaten zijn medium prima.

Zet dat tegenover het kamikazenvoetbal van Bosz en de beslissing is niet zo’n eenvoudige.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

VeresRivne wrote: 11 Apr 2023, 07:41
Josef Dettelbacher wrote: 10 Apr 2023, 23:03 Jammer dat Bosz dan toch weer naar Ajax vertrekt en PSV gewoon verder blijft aanmodderen.
Nou nee, dat was mijn conclusie niet. Mijn conclusie was da er enorme druk was en is voor die keuze, en dat het niet hebben van een TD reden kon zijn om te wachten met benaderen. Beroepshufter VDS lijkt echter te rancuneus - zie mijn eerdere post, dat nam ik mee als aanzienlijke factor - wat volgens roddeltante Driessen de doorslag lijkt te geven, waarbij VDS uiteraard Heitinga naar voren schuift. https://www.ajaxshowtime.com/opinie/dri ... ijff-arena
De puzzelstukjes zijn inderdaad helder, zoals je in je vorige post omschreef. Alleen we hebben hier wel te maken met Ajax waar rationele beslissingen geregeld niet gemaakt worden. Ik blijf vooral nog steeds het gevoel hebben dat het de media is die Bosz naar Ajax schrijft voor al meerdere maanden. Dat Mislintat en V. Halst nu aangesteld zijn, is voor hen weer een extra bot om die stukjes gevuld te krijgen.

Driessen is namelijk vrij duidelijk (geen idee of hij helemaal correct zit) en vandaag was er ook al een artikel van Tadic die zijn steun uitsprak. Vanuit Heitinga lijkt er ook wel een charme offensief bezig. Ik ben sowieso ook benieuwd wat de invloed is van Mislintat en V. Halst. H2 mocht ook zijn eigen beslissingen niet nemen, terwijl dat bij Overmars volgens mij ook wel een tijd het geval is geweest. Hebben zij, nu ze net nieuw zijn, daarin opeens een dusdanige zeggenschap?

We gaan het zien. Ik heb nog steeds het gevoel dat het bij jullie Heitinga gaat worden, omdat V.d. Sar zijn ego niet opzij kan zetten voor Bosz en dit de makkelijke weg is. Maar ik kan fout zitten uiteraard. Ik zal er ook geen geheim van maken dat ik stiekem hoop dat Bosz bij PSV komt. En mocht dat niet het geval zijn en RvN blijft zitten, is mijn hoop dat er volgend jaar bij jullie nog steeds een pannenkoek staat.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

@VeresRivne als Tottenham Hotspur inderdaad Arne slot weg gaat halen in Rotterdam dan denk ik dat Feyenoord er wel eens met hem van door zal gaan.

Die club heeft als voordeel dat het weer in de lift zit en dat Peter Bosz weet hoe de hazen lopen.
Locked