Waarom niet? Ruud als senior assistent van Philip. Mooi toch!
Ruud van Nistelrooij
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Van Nistelrooij
- ShovingNE2
- Site Admin
Vanmorgen met iemand erover die eigenlijk ook liever Ruud ziet vertrekken, maar wat hij zou doen als het uitgangspunt is dat Ruud blijft. Hij kwam met een interessante optie. Los van het feit dat je een verlengstuk in het veld moet hebben (nu lijkt dat Ruud, maar als spits is het lastig aansturen) opperde hij Sjors Ultee als assistent.
Schijnt tactisch erg goed te zijn, maar mist dan wellicht weer een stuk charisma om op hoger niveau trainer te worden. Een beetje wat Pepijn Leinders voor Klopp is.
Schijnt tactisch erg goed te zijn, maar mist dan wellicht weer een stuk charisma om op hoger niveau trainer te worden. Een beetje wat Pepijn Leinders voor Klopp is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Standbeeld
- Mister PSV
Ruud staat voor zijn tactiek. Dat ga je niet veranderen met een assistent. Verder lijkt mij dat helemaal niets, Sjors Ultee. Raar mannetje.
- billyboy
- Bankzitter
Het internet kan uit, op basis van zijn uitstekende werk bij Fortuna en CambuurShovingNE2 wrote: ↑12 Apr 2023, 10:02 Vanmorgen met iemand erover die eigenlijk ook liever Ruud ziet vertrekken, maar wat hij zou doen als het uitgangspunt is dat Ruud blijft. Hij kwam met een interessante optie. Los van het feit dat je een verlengstuk in het veld moet hebben (nu lijkt dat Ruud, maar als spits is het lastig aansturen) opperde hij Sjors Ultee als assistent.
- ShovingNE2
- Site Admin
Lekker uitzetten dan. Pepijn Leinders kon anders direct weer aanschuiven bij Klopp na zijn faal bij NEC.
Zo zijn er vast meer die meer assistent zijn dan hoofdtrainer.
@Standbeeld Het is niet per se veranderen van tactiek. Maar het overbrengen en finetunen kan het wel helpen. Rare kerel is het zeker, maar of hij in de omgang ook zo is.
Zijn er evt. andere kandidaten die in een Pepijn-profiel passen.
- M.Delgado
- Vaste waarde in elftal
Ik neem aan dat je daar Luuk bedoelt?ShovingNE2 wrote: ↑12 Apr 2023, 10:02 Vanmorgen met iemand erover die eigenlijk ook liever Ruud ziet vertrekken, maar wat hij zou doen als het uitgangspunt is dat Ruud blijft. Hij kwam met een interessante optie. Los van het feit dat je een verlengstuk in het veld moet hebben (nu lijkt dat *Ruud, maar als spits is het lastig aansturen) opperde hij Sjors Ultee als assistent.
- Standbeeld
- Mister PSV
Maar wat zou diegene dan moeten finetunen specifiek? De complete ts heeft bijna één seizoen de tijd gehad. Ik geloof dat dit het gewoon is. Dit is de tactiek van Ruud. Het enige waarop het nu nog beter kan is de selectie, want vanuit de ts hoef je niks meer te verwachten.ShovingNE2 wrote: ↑12 Apr 2023, 10:44@Standbeeld Het is niet per se veranderen van tactiek. Maar het overbrengen en finetunen kan het wel helpen. Rare kerel is het zeker, maar of hij in de omgang ook zo is.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik hoop toch van harte dat de tactiek iets is waar je je hele trainerscarrière in blijft leren en doorontwikkelen, ipv na 1 seizoen zeggen 'dit is het'.Standbeeld wrote: ↑12 Apr 2023, 11:18Maar wat zou diegene dan moeten finetunen specifiek? De complete ts heeft bijna één seizoen de tijd gehad. Ik geloof dat dit het gewoon is. Dit is de tactiek van Ruud. Het enige waarop het nu nog beter kan is de selectie, want vanuit de ts hoef je niks meer te verwachten.ShovingNE2 wrote: ↑12 Apr 2023, 10:44@Standbeeld Het is niet per se veranderen van tactiek. Maar het overbrengen en finetunen kan het wel helpen. Rare kerel is het zeker, maar of hij in de omgang ook zo is.
-
- Nationale topspeler
Ron Jans als assistent ?
Die kent de nederlandse competitie goed, weet zijn team wel goed druk te laten zetten, en is een goede character. Verdedigend ook meer inzicht dan ooijer, rutten en ruud bijelkaar.
En voor Ron Jans zou dit ook beste een mooie uirdaging zo richting zijn pensioen zijn lijkt me.
Die kent de nederlandse competitie goed, weet zijn team wel goed druk te laten zetten, en is een goede character. Verdedigend ook meer inzicht dan ooijer, rutten en ruud bijelkaar.
En voor Ron Jans zou dit ook beste een mooie uirdaging zo richting zijn pensioen zijn lijkt me.
-
- Vedette
Kan onze leiding (Brands/Stewart) niet eisen dat hij zijn tactiek moet veranderen omdat er geen geloof is dat deze tactiek werkt.
Als hij niet wil, dan is er een reden om uit elkaar te gaan, dat kan dan onder "verschil in inzicht" .
Je weet dan namelijk dat hij tactisch niet kneedbaar is en dat het geen nut heeft verder te gaan.
Als hij niet wil, dan is er een reden om uit elkaar te gaan, dat kan dan onder "verschil in inzicht" .
Je weet dan namelijk dat hij tactisch niet kneedbaar is en dat het geen nut heeft verder te gaan.
-
- Vaste waarde in elftal
Op basis van?Standbeeld wrote: ↑12 Apr 2023, 10:16 Ruud staat voor zijn tactiek. Dat ga je niet veranderen met een assistent. Verder lijkt mij dat helemaal niets, Sjors Ultee. Raar mannetje.
- Standbeeld
- Mister PSV
Dat hoop ik ook. Maar ik bedoel hem meer in het perspectief: Hiddink, Rutten, Ruud staan allemaal voor eenzelfde soort tactiek. Dat is deze tactiek. Dan kan je wel een Pepijn Lijnders of Sjors Ultee naast Ruud zetten, maar zij zijn niet het gouden ei. Ruud gaat namelijk geen Liverpool voetbal spelen. Met Fred zou Ruud al de ideale assistent moeten hebben voor "zijn" tactiek. Fred heeft immers al 20 jaar (?) ervaring met het spelletje dat we spelen.Sensation wrote: ↑12 Apr 2023, 11:23Ik hoop toch van harte dat de tactiek iets is waar je je hele trainerscarrière in blijft leren en doorontwikkelen, ipv na 1 seizoen zeggen 'dit is het'.Standbeeld wrote: ↑12 Apr 2023, 11:18
Maar wat zou diegene dan moeten finetunen specifiek? De complete ts heeft bijna één seizoen de tijd gehad. Ik geloof dat dit het gewoon is. Dit is de tactiek van Ruud. Het enige waarop het nu nog beter kan is de selectie, want vanuit de ts hoef je niks meer te verwachten.
-
- Vedette
Dat tactische gedeelte is toch precies waar we Fred Rutten voor hebben aangesteld, die bovendien ook heel wat meer ervaring heeft én goed is in de spelersomgang? Ik zie echt geen enkele reden waarom Sjors Ultee dan opeens de missende schakel zou zijn.ShovingNE2 wrote: ↑12 Apr 2023, 10:02 Vanmorgen met iemand erover die eigenlijk ook liever Ruud ziet vertrekken, maar wat hij zou doen als het uitgangspunt is dat Ruud blijft. Hij kwam met een interessante optie. Los van het feit dat je een verlengstuk in het veld moet hebben (nu lijkt dat Ruud, maar als spits is het lastig aansturen) opperde hij Sjors Ultee als assistent.
-
- Bankzitter
ShovingNE2 wrote: ↑12 Apr 2023, 10:02 Vanmorgen met iemand erover die eigenlijk ook liever Ruud ziet vertrekken, maar wat hij zou doen als het uitgangspunt is dat Ruud blijft. Hij kwam met een interessante optie. Los van het feit dat je een verlengstuk in het veld moet hebben (nu lijkt dat Ruud, maar als spits is het lastig aansturen) opperde hij Sjors Ultee als assistent.
De trainer van PSV hoort gewoon tactisch top te zijn. Hij voldoet dan gewoon niet aan de eis om trainer van PSV te zijn. Ik zie dan nog liever Bosz
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik denk dat er wezenlijke verschillen zitten in de tactieken, maar dat is een andere discussie imo.Standbeeld wrote: ↑12 Apr 2023, 11:28Dat hoop ik ook. Maar ik bedoel hem meer in het perspectief: Hiddink, Rutten, Ruud staan allemaal voor eenzelfde soort tactiek. Dat is deze tactiek. Dan kan je wel een Pepijn Lijnders of Sjors Ultee naast Ruud zetten, maar zij zijn niet het gouden ei. Ruud gaat namelijk geen Liverpool voetbal spelen. Met Fred zou Ruud al de ideale assistent moeten hebben voor "zijn" tactiek. Fred heeft immers al 20 jaar (?) ervaring met het spelletje dat we spelen.
-
- Legende
Voor Van Nistelrooij is een omgeving gecreëerd dat hij zou kunnen groeien als beginnende trainer, maar het is er na driekwart jaar niet beter op geworden. En dat heeft niet allemaal te maken met de verkopen van Gakpo en Madueke.
Je hoort nog niet zo heel veel tussen de regels door vanuit PSV over de onvrede behalve na Vitesse toen er A bonje scheen geweest te zijn en B Simons aangaf jaloers te kijken naar Feyenoord. Als spelers merken dat de trainer er tactisch geen reet van begrijpt en/of het niet kan overbrengen dat blijft het wisselvallig. Spelers willen ook beter worden en een stap kunnen maken. Die willen dus ook een goede coach.
Je hoort nog niet zo heel veel tussen de regels door vanuit PSV over de onvrede behalve na Vitesse toen er A bonje scheen geweest te zijn en B Simons aangaf jaloers te kijken naar Feyenoord. Als spelers merken dat de trainer er tactisch geen reet van begrijpt en/of het niet kan overbrengen dat blijft het wisselvallig. Spelers willen ook beter worden en een stap kunnen maken. Die willen dus ook een goede coach.
- billyboy
- Bankzitter
Je bent dus vrij om heel veel onzin te verkondigen, je lijkt artberger wel... Ga er dan is inhoudelijk op in: Op basis waarvan vind jij Sjors Ultee tactisch sterk? Hij krijgt het toch totaal niet aan de praat bij Cambuur en heeft vorig seizoen een wonder gehad waarmee Fortuna in de eredivisie bleef?ShovingNE2 wrote: ↑12 Apr 2023, 10:44Lekker uitzetten dan. Pepijn Leinders kon anders direct weer aanschuiven bij Klopp na zijn faal bij NEC.
Zo zijn er vast meer die meer assistent zijn dan hoofdtrainer.
@Standbeeld Het is niet per se veranderen van tactiek. Maar het overbrengen en finetunen kan het wel helpen. Rare kerel is het zeker, maar of hij in de omgang ook zo is.
- Standbeeld
- Mister PSV
Hofland haalde Ultee bij Fortuna. Vervolgens wordt Hofland ontslagen en laat Ultee niks meer weten om vervolgens als opvolger van Hofland aan de slag te gaan. Slechte communicatie en niet netjes. Daarnaast passeerde Ultee de keeperstrainer van Fortuna om vervolgens een te dikke Piet Velthuizen te halen. We weten allemaal hoe dat afliep. Keeperstrainer werd vervolgens uit de staf gezet. Daarnaast riep Sjors in een podcast dat Ruud er tijdens de opleiding niks van kon en als laatste komt hij voor de camera op mij over als een arrogante kerel.Den Bondskoots wrote: ↑12 Apr 2023, 11:27Op basis van?Standbeeld wrote: ↑12 Apr 2023, 10:16 Ruud staat voor zijn tactiek. Dat ga je niet veranderen met een assistent. Verder lijkt mij dat helemaal niets, Sjors Ultee. Raar mannetje.
- ShovingNE2
- Site Admin
Als Ruud in grote lijnen zijn tactiek voor ogen heeft, maar het komt er niet uit dan kan het zijn omdat hij belangrijke details mist. Wellicht is zijn spelplan prima uit te voeren, maar gebruikt hij daarin de backs verkeerd om maar eens wat te noemen.Standbeeld wrote: ↑12 Apr 2023, 11:18Maar wat zou diegene dan moeten finetunen specifiek? De complete ts heeft bijna één seizoen de tijd gehad. Ik geloof dat dit het gewoon is. Dit is de tactiek van Ruud. Het enige waarop het nu nog beter kan is de selectie, want vanuit de ts hoef je niks meer te verwachten.
- De Realist
- Internationale topspeler
Ik vind dit helemaal niet zo'n slecht idee, heb dit laatst hier zelf ook al gepost alleen dan zonder een naam erbij omdat ik totaal geen idee heb wie in dat profiel zou kunnen passen.ShovingNE2 wrote: ↑12 Apr 2023, 10:02 Vanmorgen met iemand erover die eigenlijk ook liever Ruud ziet vertrekken, maar wat hij zou doen als het uitgangspunt is dat Ruud blijft. Hij kwam met een interessante optie. Los van het feit dat je een verlengstuk in het veld moet hebben (nu lijkt dat Ruud, maar als spits is het lastig aansturen) opperde hij Sjors Ultee als assistent.
Ruud staat misschien wel voor zijn tactiek maar misschien moet iemand hem even uitleggen dat een constant verzuipend middenveld niet zo'n vreselijk goeie tactiek is ofzo.
Eens dus ook met wat @Robson de Souza zegt
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- ShovingNE2
- Site Admin
Eerst mijn initiele post teruglezen. Ik beweer helemaal nergens dat Ultee tactisch sterk is. Ik heb geen idee zelfs. Maar nogmaals: ik beweer het ook niet. Daarnaast gaat het mij meer om het type assistent wat je naast Ruud kan neerzetten om het wel te laten werken.billyboy wrote: ↑12 Apr 2023, 11:41Je bent dus vrij om heel veel onzin te verkondigen, je lijkt artberger wel... Ga er dan is inhoudelijk op in: Op basis waarvan vind jij Sjors Ultee tactisch sterk? Hij krijgt het toch totaal niet aan de praat bij Cambuur en heeft vorig seizoen een wonder gehad waarmee Fortuna in de eredivisie bleef?
- ShovingNE2
- Site Admin
Dit is wel een dingetje danStandbeeld wrote: ↑12 Apr 2023, 11:41Daarnaast riep Sjors in een podcast dat Ruud er tijdens de opleiding niks van kon en als laatste komt hij voor de camera op mij over als een arrogante kerel.
Maar er zijn meer personen die in het Pepijn Leinders profiel passen (zo noem ik het maar). Hoe faciliteren we Ruud dat zijn tekortkomingen worden aangevuld als je besluit hem te houden. Dat is meer dan alleen 'een betere selectie' of 'spelers halen die bij zijn spel passen' naar mijn idee.
-
- Internationale topspeler
Als hij dat over Ruud heeft gezegd lijkt me dat een goede basis om samen te werken inderdaadStandbeeld wrote: ↑12 Apr 2023, 11:41Hofland haalde Ultee bij Fortuna. Vervolgens wordt Hofland ontslagen en laat Ultee niks meer weten om vervolgens als opvolger van Hofland aan de slag te gaan. Slechte communicatie en niet netjes. Daarnaast passeerde Ultee de keeperstrainer van Fortuna om vervolgens een te dikke Piet Velthuizen te halen. We weten allemaal hoe dat afliep. Keeperstrainer werd vervolgens uit de staf gezet. Daarnaast riep Sjors in een podcast dat Ruud er tijdens de opleiding niks van kon en als laatste komt hij voor de camera op mij over als een arrogante kerel.
- Standbeeld
- Mister PSV
Nou ja, we zijn inmiddels misschien wel 10 jaar ontwikkeling verder. Weet niet wanneer ze die opleiding hebben gedaan, maar dat zal een hele tijd terug zijn geweest.
Ja, ik ben het wel met je eens, alleen ik heb het geloof niet. Hopelijk zit ik mis.ShovingNE2 wrote: ↑12 Apr 2023, 11:52Maar er zijn meer personen die in het Pepijn Leinders profiel passen (zo noem ik het maar). Hoe faciliteren we Ruud dat zijn tekortkomingen worden aangevuld als je besluit hem te houden. Dat is meer dan alleen 'een betere selectie' of 'spelers halen die bij zijn spel passen' naar mijn idee.