Een betere backup dan El Ghazi gaan we niet vinden hoor.
Baka+Ghazi voor de rechterflank is echt meer dan prima voor komend seizoen.
Er moet een topper op links worden aangetrokken, daar moet de energie en het budget aan besteed worden. Het wordt hoog tijd dat we weer eens een mooie grote transfer gaan doen.
Johan Bakayoko
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
Ligt er maar net aan wat je goed genoeg vindt. Ik ben van mening dat we rond de transferperiode juist kritisch moeten zijn. Baka is goed, maar wel nog jeugdig. Hij heeft goede concurrentie nodig. Dat is geen speler in de vorm van Ghazi die veel geblesseerd is en daarnaast niet goed genoeg is voor de basis. Maar zoals ik al zei verwacht ik dat we het met Ghazi en Baka gaan doen, jammer genoeg.Dr. Gonzo wrote: ↑30 Mar 2023, 14:05 Een betere backup dan El Ghazi gaan we niet vinden hoor.
Baka+Ghazi voor de rechterflank is echt meer dan prima voor komend seizoen.
Er moet een topper op links worden aangetrokken, daar moet de energie en het budget aan besteed worden. Het wordt hoog tijd dat we weer eens een mooie grote transfer gaan doen.
-
- Nationale topspeler
Hij speelde heel zwak tegen NEC, er lukte weinig en als een actie al lukte zag de keeper en verdediging van NEC het van mijlenver aankomen.
Hij heeft de snelheid en de actie, naar afgezien daarvan moet deze jongen nog heel heel veel leren. Back-up rechtsbuiten voor komend seizoen zou prima zijn. Met een jongen voor hem in de basis waarvan hij kan leren.
Een jaar geleden hadden we Doan nog als reserve rechtsbuiten. Kun je nagaan..
Hij heeft de snelheid en de actie, naar afgezien daarvan moet deze jongen nog heel heel veel leren. Back-up rechtsbuiten voor komend seizoen zou prima zijn. Met een jongen voor hem in de basis waarvan hij kan leren.
Een jaar geleden hadden we Doan nog als reserve rechtsbuiten. Kun je nagaan..
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Doan speelde gewoon 39 wedstrijden dus echt een reserve rechtsbuiten was het niet. Sterker nog, ik denk dat er periodes waren dat Doan had gespeeld ook al was Madueke fit. Maar als je nu naar Doan in de BL kijkt dan zie je dat hij bij PSV eigenlijk precies goed is gebruikt en dat het niet een speler was waar nog heel veel meer rek in had gezeten. Ik had dat nog wel verwacht een jaar geleden maar de aankoopsom van 8 miljoen en de verkoopsom van 8 miljoen kun je dan mooi tegen elkaar wegstrepen.
Ruud wil een speler op de flanken die een actie heeft, die iets kan creëren in de 1 op 1 en dan heb je met Bakayoko wel zo'n speler. Maar het nadeel bij dit soort spelers is dat het vaak alles of niets is en als het niets is dan wil je die eigenlijk wisselen voor iemand die nog iets kan forceren (zoals bij Feyenoord dit jaar). Als je het mij vraagt past Bakayoko beter in die rol om iets te forceren dan in de rol van alles of niets, want het is nog te vaak niets. El Ghazi is denk ik daarom ook opgesteld tegen Vitesse denk ik en helaas viel die ook zwaar door de mand in die belangrijke pot. Nu zitten we een beetje gevangen in een situatie waarbij we El Ghazi normaliter niet weg kunnen doen (of je moet je verlies nemen wat PSV niet kan) of je gaat een stuk van het budget spenderen aan iemand die beter is dan El Ghazi waardoor je het risico loopt dat je teveel spelers hebben die veel moeten spelen.
Een andere mogelijkheid die wellicht minder wenselijk is voor het individu maar wellicht beter voor het team.... Xavi op rechts als basisspeler en Bakayoko daarachter vanaf de bank. Je moet dan wel Xavi kunnen overtuigen dat hij op rechts net zo belangrijk is voor het team, het EK gaat halen als basisspeler onder Koeman als rechtsbuiten en dat hij veel en vaak naar 10 geschoven wordt binnen een wedstrijd. Ik denk niet dat ik Xavi zou 'opofferen' op die manier maar het zou wel een oplossing kunnen zijn voor onze RV positie.
Ruud wil een speler op de flanken die een actie heeft, die iets kan creëren in de 1 op 1 en dan heb je met Bakayoko wel zo'n speler. Maar het nadeel bij dit soort spelers is dat het vaak alles of niets is en als het niets is dan wil je die eigenlijk wisselen voor iemand die nog iets kan forceren (zoals bij Feyenoord dit jaar). Als je het mij vraagt past Bakayoko beter in die rol om iets te forceren dan in de rol van alles of niets, want het is nog te vaak niets. El Ghazi is denk ik daarom ook opgesteld tegen Vitesse denk ik en helaas viel die ook zwaar door de mand in die belangrijke pot. Nu zitten we een beetje gevangen in een situatie waarbij we El Ghazi normaliter niet weg kunnen doen (of je moet je verlies nemen wat PSV niet kan) of je gaat een stuk van het budget spenderen aan iemand die beter is dan El Ghazi waardoor je het risico loopt dat je teveel spelers hebben die veel moeten spelen.
Een andere mogelijkheid die wellicht minder wenselijk is voor het individu maar wellicht beter voor het team.... Xavi op rechts als basisspeler en Bakayoko daarachter vanaf de bank. Je moet dan wel Xavi kunnen overtuigen dat hij op rechts net zo belangrijk is voor het team, het EK gaat halen als basisspeler onder Koeman als rechtsbuiten en dat hij veel en vaak naar 10 geschoven wordt binnen een wedstrijd. Ik denk niet dat ik Xavi zou 'opofferen' op die manier maar het zou wel een oplossing kunnen zijn voor onze RV positie.
- ShovingNE2
- Site Admin
Wat mag het kosten qua transfersom?
Til en El Ghazi scoren dit jaar ongeveer 20% van onze goals. Maar ze moeten buiten worden getrapt want niet PSV waardig.
Wat verwacht je nog meer van wisselspelers?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
- ShovingNE2
- Site Admin
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Helemaal eens. El Ghazi, Til en bijvoorbeeld ook Teze zijn prima selectiespelers voor PSV. Fijn als je ze zelf opleidt, maar ook goed als ze met dat beetje meer ervaring meebrengen.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Ik vond Baka eigenlijk helemaal niet zo slecht. Komt veel dreiging vanaf. Hij moet alleen sneller keuzes maken, dus of sneller de voorzet, of sneller de actie.
-
- Nationale topspeler
Hij had veel balverlies en veel kansloze schoten. Op zich is hij wel heel vaak aanspeelbaar en passeerde zijn man wel weer een paar keer.Vanthaman18 wrote: ↑03 Apr 2023, 19:07 Ik vond Baka eigenlijk helemaal niet zo slecht. Komt veel dreiging vanaf. Hij moet alleen sneller keuzes maken, dus of sneller de voorzet, of sneller de actie.
Verder wat je zegt.. hij moet voordat hij de bal krijgt al een idee hebben wat hij gaat doen. Nu moet hij dat eerst zelf nog gaan bedenken.
- 11 Tinus
- Legende
Je hoopt dat ie vanuit de Rode Duivels terug komt en zijn ontwikkeling gaat bevestigen maar tegen Spakenburg en Excelsior zie je toch eerder de Bakayoko van augustus dan die van maart. Ik maak me zorgen dat PSV denkt met Bakayoko en El Ghazi wel onze sportieve ambities kan vervullen. Tenzij je met Xavi wil schuiven zou een upgrade daar wel erg wenselijk zijn.
- DonyellMalen
- Legende
Valt me op dat hij best vaak een bal compleet verkeerd inschat. Vooral bij een stuit, dan is Baka hem nog wel eens kwijt. Viel me al eerder op, maar gisteren gebeurde dat wederom een tweetal keer.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Eerste helft speelde hij vlak voor m’n neus, toen viel dat imo aardig mee hoor: vaak met het gezicht naar voren, regelmatig zijn tegenstander opzoekend en op snelheid erlangs om die gewenste voorzet te geven. Ook wel tikkies terug of breed, zeker, maar de situatie was er niet altijd naar om op die manier die actie aan te gaan
-
- Internationale topspeler
Hij ging er langs, maar te weinig. Hij staat zelf stil en zijn medespelers vinden hem niet in de loop. Komt ook nog bij dat Teze geen opkomende back is, daar heeft hij weinig steun aan. Werk aan de winkel op de training.
- DonyellMalen
- Legende
- 11 Tinus
- Legende
Ik vond El Ghazi beter dan Bakayoko terwijl dit nu juist de wedstrijden zijn waar Bakayoko moet shinen. Er was veel ruimte, niet altijd dubbele dekking, 2 lopers in de 16 die kunnen koppen, geen defensieve plichten....
Volgend jaar durf ik het niet aan met Bakayoko + rechtsback die basiswaardig genoemd mag worden maar ik denk PSV wel.
Volgend jaar durf ik het niet aan met Bakayoko + rechtsback die basiswaardig genoemd mag worden maar ik denk PSV wel.
- 11 Tinus
- Legende
Hoeft ook niet want met 3 passes speelt hij er 5 uit.
-
- Vedette