Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech

MaartenV wrote: 16 Apr 2023, 20:16 Ik dacht... Ruud zal in dit topic wel bedankt worden voor zijn uitstekende keuzes :
-om uitblinker Til op te stellen. Wat was ie goed en beslissend ! En welke 1913forumcoach zou hem vandaag hebben opgesteld ?
-Of om zijn traject om Veerman scherper te krijgen te zien slagen. Geen dom nonchalant balverlies meer...eindelijk !
-Of vanwege die briljant zet met Hazard bij gebrek aan nog beschikbare backs. Laatste 10 min was de wedstrijd mede door die omzetting goed doodgemaakt.
- Of om het gewaagd opstellen van terriër Guti ipv de tweelingbroer van de echte Sangare, die lang heilig leek. De al jaren heilige Sangare, gepasseerd !
- of om de goede wissels..de zwakke Bakayoko en zelfs wonderkind Xavi niet sparen.
- of om de reeks van 7 ongeslagen wedstrijden van volendam thuis te doorbreken. (En volendam speelde dit jaar ook al gelijk tegen directe PSV concurrenten ajax en az)

Maar nee. PSV 1913, olé .

Okee. Wakker worden. Terug naar de orde van de dag : het is allemaal de schuld van Ruud. Als vanouds.
2-3 winnen van de nummer 14, die 1 punt boven de degradatiestreep staat met zwak voetbal is ook niet niks nee.
Massimo
Legende

Dit is de orde van de dag sinds de winterstop wat betreft uitwedstrijden.

Fortuna Sittard - PSV 2-2
Emmen - PSV 1-0
Feyenoord - PSV 2-2
FC Utrecht - PSV 2-2
RKC - PSV 0-1
Vitesse - PSV 1-1
NEC - PSV 2-4
Volendam - PSV 2-3

Hiervan zijn slechts 3 van de 8 uitwedstrijden gewonnen, hadden 2 van de 3 ook zomaar in een gelijkspel kunnen eindigen en zelfs in de enige makkelijke gewonnen uitwedstrijd kreeg PSV 2 doelpunten tegen.

Het spel lijkt nergens op en de resultaten zijn onvoldoende. Leuk om het ongeslagen te noemen, maar al de gelijkspelen hakken er ook in. Het is een manier van denken waar PSV minder en mindere resultaten zullen gaan boeken.
ruuddevil
Legende

MaartenV wrote: 16 Apr 2023, 20:16 Ik dacht... Ruud zal in dit topic wel bedankt worden voor zijn uitstekende keuzes :
-om uitblinker Til op te stellen. Wat was ie goed en beslissend ! En welke 1913forumcoach zou hem vandaag hebben opgesteld ?
-Of om zijn traject om Veerman scherper te krijgen te zien slagen. Geen dom nonchalant balverlies meer...eindelijk !
-Of vanwege die briljante zet met Hazard bij gebrek aan nog beschikbare backs. Laatste 10 min was de wedstrijd mede door die omzetting goed doodgemaakt.
- Of om het gewaagd opstellen van terriër Guti ipv de tweelingbroer van de echte Sangare, die lang heilig leek. De al jaren heilige Sangare, gepasseerd !
- of om de goede wissels..de zwakke Bakayoko en zelfs wonderkind Xavi niet sparen.
- of om de reeks van 6 ongeslagen wedstrijden (5x winst) van volendam thuis te doorbreken. (En volendam speelde dit jaar ook al gelijk tegen directe PSV concurrenten ajax en az)

Okee. Wakker worden. Terug naar de orde van de dag : het is allemaal de schuld van Ruud. Als vanouds.
Na iedere wedstrijd gaan de strontsluizen op dit forum open, dus dan denk je we hebben verloren. Blijken we toch gewonnen te hebben. Er is geen enkel realiteitsbesef meer, zelfs niet bij de figuren die normaal gesproken alles goedpraten.
MaartenV
Nationale topspeler

Massimo wrote: 16 Apr 2023, 20:32 Dit is de orde van de dag sinds de winterstop wat betreft uitwedstrijden.

Emmen - PSV 1-0
Feyenoord - PSV 2-2
FC Utrecht - PSV 2-2
RKC - PSV 0-1
Vitesse - PSV 1-1
NEC - PSV 2-4
Volendam - PSV 2-3

Hiervan zijn slechts 3 van de 8 uitwedstrijden gewonnen, hadden 2 van de 3 ook zomaar in een gelijkspel kunnen eindigen en zelfs in de enige makkelijke gewonnen uitwedstrijd kreeg PSV 2 doelpunten tegen.

Het spel lijkt nergens op en de resultaten zijn onvoldoende. Leuk om het ongeslagen te noemen, maar al de gelijkspelen hakken er ook in. Het is een manier van denken waar PSV minder en mindere resultaten zullen gaan boeken.
Nietes.

-Tegen Fortuna en Utrecht verbraste PSV legio kansen.
-Tegen Emmen en Feyenoord kwamen we vroeg met 10 man te staan.
- tegen RKC hadden we een xG van 3.57. Dus een mirakel dat we maar met 1-0 wonnen.
- tegen vitesse misten Luuk en Fabio enorme kansen
-nec heeft de laatste 70 min van de wedstrijd meer dan 2 doelpunten achter gestaan.
Standbeeld
Mister PSV

Vanaf nu dopen we de statistiek xG om in xM. xMaarten.
MaartenV
Nationale topspeler

Ik was nog een briljante vinding van Ruud vergeten. Die cornervariant. Guti op de achterlijn. En dan terugleggen naar Xavi. Geniaal.
Mikelvb
Nationale topspeler

MaartenV wrote: 16 Apr 2023, 20:50
Massimo wrote: 16 Apr 2023, 20:32 Dit is de orde van de dag sinds de winterstop wat betreft uitwedstrijden.

Emmen - PSV 1-0
Feyenoord - PSV 2-2
FC Utrecht - PSV 2-2
RKC - PSV 0-1
Vitesse - PSV 1-1
NEC - PSV 2-4
Volendam - PSV 2-3

Nietes.

- tegen RKC hadden we een xG van 3.57. Dus een mirakel dat we maar met 1-0 wonnen.
-nec heeft de laatste 70 min van de wedstrijd meer dan 2 doelpunten achter gestaan.
Oh het is dus gewoon pech dat we niet bovenaan staan. Ik kon de vinger maar niet op de zere plek leggen. Bedankt.
Skuddem
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Standbeeld wrote: 16 Apr 2023, 20:53 Vanaf nu dopen we de statistiek xG om in xM. xMaarten.
xD
Josef Dettelbacher
Legende

-Of vanwege die briljante zet met Hazard bij gebrek aan nog beschikbare backs. Laatste 10 min was de wedstrijd mede door die omzetting goed doodgemaakt.
- of om de reeks van 6 ongeslagen wedstrijden (5x winst) van volendam thuis te doorbreken. (En volendam speelde dit jaar ook al gelijk tegen directe PSV concurrenten ajax en az)

Bekant 30 wedstrijden gespeeld en je moet de trainer complimenteren met het opstellen van de juiste spelers? Of om het beëindigen van een reeks van Volendam? ( :lol: ) Of het durven wisselen van Bakayoko?

Mag ik jou dan alvast feliciteren met het feit dat we ons al minimaal hebben weten te kwalificeren voor de Europese playoff wedstrijden?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Ykhim
Lid scoutingsteam

Nou, die felicitaties lijken me wel gepast. Ik kreeg een maand geleden nog de indruk dat we 5e zouden gaan worden. Misschien wel zesde, volgens een enkeling!

Zonder dollen: je moet je hier bijna verantwoorden als je iets positiefs waagt te zeggen. Ik snap wel dat sommigen daar schijtziek van worden. Sommige medesupporters willen gewoon de drie punten koesteren. Dat is toch oké? We worden wellicht "gewoon" weer tweede, ondanks een matig seizoen. Dat is wat waard hè.
loginnaam
Internationale topspeler

MaartenV wrote: 16 Apr 2023, 20:50

Emmen - PSV 1-0
Feyenoord - PSV 2-2
FC Utrecht - PSV 2-2
RKC - PSV 0-1
Vitesse - PSV 1-1
NEC - PSV 2-4
Volendam - PSV 2-3

Nietes.

Hoezo nietes?

- Hadden we dan wel een goed resultaat tegen Fortuna en Utrecht?
- In 2014/2015 kregen we in de 2e minuut al een onterechte rode kaart uit tegen NAC, een wedstrijd die we toch nog probleemloos met 0-2 wonnen. Waarom bakken we er nu met 10 man (na een meer dan terechte rode kaart) een half uur later in de wedstrijd er helemaal niets van tegen de nr 16 (en voor de rode kaart ook niet)?
- Uitwedstrijd, niet thuiswedstrijd tegen RKC.
- Hadden we dan wel een goed resultaat tegen Vitesse?
- De laatste 70 minuten bij mij zijn minuut 20 t/m minuut 90. In minuut 87 scoorde NEC dus de laatste 3 minuten stond NEC dus niet meer dan 2 doelpunten achter, maar sowieso is het een opmerking die nergens op slaat als reactie. Het was nl. de enige makkelijk gewonnen uitwedstrijd en alsnog krijgen we daarin 2 tegendoelpunten.
Josef Dettelbacher
Legende

Ykhim wrote: 16 Apr 2023, 21:15 Nou, die felicitaties lijken me wel gepast. Ik kreeg een maand geleden nog de indruk dat we 5e zouden gaan worden. Misschien wel zesde, volgens een enkeling!

Zonder dollen: je moet je hier bijna verantwoorden als je iets positiefs waagt te zeggen. Ik snap wel dat sommigen daar schijtziek van worden. Sommige medesupporters willen gewoon de drie punten koesteren. Dat is toch oké? We worden wellicht "gewoon" weer tweede, ondanks een matig seizoen. Dat is wat waard hè.
Mag zeker, maar ik vraag me vooral af waarom het een matig seizoen is met dit materiaal. Hooguit 77 punten halen is gewoon ondermaats, óók als dat leidt tot een tweede plaats.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Heruone
Lid scoutingsteam

Ykhim wrote: 16 Apr 2023, 21:15 Nou, die felicitaties lijken me wel gepast. Ik kreeg een maand geleden nog de indruk dat we 5e zouden gaan worden. Misschien wel zesde, volgens een enkeling!

Sure, maar het is dan nogmaals geen goed idee om een heel betoog te gaan houden voor de duizendste keer wat kant noch wal raakt.

Verder typeren de reacties ook wel een beetje de situatie waar we nu inzitten. PSV is dit seizoen, door meerdere keuzes en o.a. de trainer Ruud afgegleden tot een grote comedy capers shitshow. Pijnlijk.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Makaveli
Meervoudig international

Dit topic lezen en zien dat mensen nog net gaan doen of er wel degelijk sprake is van goede coaching en een dito tactisch plan, is al net zo'n onwerkelijke ervaring als die Volendammers vanmiddag vrolijk door onze defensie zien wandelen.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Heruone wrote: 16 Apr 2023, 21:41 Verder typeren de reacties ook wel een beetje de situatie waar we nu inzitten. PSV is dit seizoen, door meerdere keuzes en o.a. de trainer Ruud afgegleden tot een grote comedy capers shitshow. Pijnlijk.
Ja, natuurlijk is er wat cynisme. Niet iedereen schiet graag in depressieve modus met een crisis- en doemsausje eroverheen. Dan maar lachen om onze beperkingen.

Overigens is dat echt niet voorbehouden aan tijdperk Ruud. Dit soort dingen zag je ook onder andere coaches die geen kampioenschap pakten. Sommige mensen gaan het liefst om met teleurstellingen door er maar met een kwinkslag naar te kijken. En een enkeling gaat heel hard z'n best doen om het te laten lijken alsof Ruud wél een topcoach is, maar dat mag ook.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ykhim wrote: 16 Apr 2023, 22:18En een enkeling gaat heel hard z'n best doen om het te laten lijken alsof Ruud wél een topcoach is, maar dat mag ook.
Nu vind ik wel dat @Heruone daarin wel overdrijft…
Ardbeg
Mister PSV

Standbeeld wrote: 16 Apr 2023, 20:53 Vanaf nu dopen we de statistiek xG om in xM. xMaarten.
Aub niet. Om schijtziek van te worden.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

xNexttonothing
ShovingNE2
Site Admin

Makaveli wrote: 16 Apr 2023, 22:16 Dit topic lezen en zien dat mensen nog net gaan doen of er wel degelijk sprake is van goede coaching en een dito tactisch plan, is al net zo'n onwerkelijke ervaring als die Volendammers vanmiddag vrolijk door onze defensie zien wandelen.
Ik geloof ook nooit dat er ook maar 1 iemand is die met vertrouwen het volgende seizoen in gaat met Ruud als coach. Geloof er geen zak van. De meest positieve supporter elders die zegt laten we het nieuwe seizoen beginnen met Ruud en dan in de winterstop evalueren. Dat geeft ook al aan dat je er nul vertrouwen in hebt.

We haalden 3 punten: mooi. Weer een vinkje gezet. Maar wederom was het totaal klote qua veldspel en stonden Volendammers echt geregeld helemaal alleen in onze 16.

Het was een onsamenhangende puinbak waarin Volendam lekker kon combineren omdat wij geen drukke zette of konden zetten. De spelers snakken naar het einde en hebben er nauwelijks zin meer in zo lijkt het. En dat met een tweede plaats om voor te spelen. Maar we hebben de ongeslagen reeks van Volendam doorbroken. Dan mag je echt nooit meer zeuren dat de lat omhoog moet hoor, je hebt hem zelf net een meter diep begraven.

Mooi hoor, die ongeslagen reeks. Maar van de laatste 5 duels moeten we tegen Ajax thuis en Sparta en AZ uit. Het kan nog alle kanten op, van plaats 4 tot plaats 2. Maar dat is vooral ook omdat de concurrenten net zo volkomen ruk zijn als ons.

Het is vooral hopen dat we de laatste 5 duels goed doorkomen en het is heel erg fijn dat AZ en Ajax ook nog tegen elkaar moeten. Maar als wij op de laatste speeldag nog een plaats moeten veilig stellen..... Dat wordt net zo'n sof als tegen Rangers.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal

MaartenV wrote: 16 Apr 2023, 20:54 Ik was nog een briljante vinding van Ruud vergeten. Die cornervariant. Guti op de achterlijn. En dan terugleggen naar Xavi. Geniaal.
Ooijer
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal

'Ik heb mij weer eens aan negentig minuten PSV gewaagd tegen Volendam. Het is echt zo slecht, ze winnen alleen omdat ze betere spelers hebben en jongens die een wedstrijd kunnen beslissen. Maar Volendam heeft meer idee van hoe ze willen voetballen dan PSV', zei Van Hanegem in zijn column in AD/Sportwereld.

Amen.

Topic sluiten.
Madueke
Legende

Vul voor FC Volendam elke willekeurige andere club in en het klopt nog steeds. Gelukkig speel je nu 2x op rij tegen een club waarover Willem bovenstaande ook had kunnen zeggen.
RV1913
Nationale topspeler

Waarom geeft Ruud zo weinig jeugd de kans die nu in jong PSV zit, ik wil tegen die laagvliegers best weleens zien of Seelt en Comenencia het echt nog slechter zouden doen als degene die er nu in staan
Juancho
Mister PSV

Den Bondskoots wrote: 17 Apr 2023, 09:49 'Ik heb mij weer eens aan negentig minuten PSV gewaagd tegen Volendam. Het is echt zo slecht, ze winnen alleen omdat ze betere spelers hebben en jongens die een wedstrijd kunnen beslissen. Maar Volendam heeft meer idee van hoe ze willen voetballen dan PSV', zei Van Hanegem in zijn column in AD/Sportwereld.

Amen.

Topic sluiten.
Normaal roept deze beste man maar wat, maar hier heeft hij natuurlijk volkomen gelijk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
M.Delgado
Vaste waarde in elftal

Je hebt momenteel twee kampen, voor- en tegen Ruud. Ik vind Ruud een prachtig uithangbord voor de club, een clubman, hij verkoopt de club echt heel goed. Wat hij niet goed doet is PSV op een herkenbare manier laten spelen, tenzij je onsamenhangend als herkenbaar wil zien, er is nog steeds geen enkele lijn in het spel te bespeuren, nog steeds geen ideale 11, ik vind dat zorgwekkend. In deze tijd lijkt het alsof je niet voor- of tegen mag zijn, iedereen ziet toch dat het slecht is? te veel in resultaten afhankelijk is van kwaliteiten van individuen? Kun je dat Ruud volledig aanrekenen? nee, daarvoor is er al veel misgegaan op beleidsmatig vlak, Ruud had überhaupt nog geen trainer moeten worden van PSV. Is het ontslaan een oplossing? zou een echt goede assistent hem verder kunnen helpen, geen idee, dat moet natuurlijk blijken. Ik neig er naar dat een nieuwe, gevestigde, trainer ook met dit materiaal meer bereikt.
Post Reply