Ruud van Nistelrooij
- DonyellMalen
- Legende
- Clubvoorkeur: PSV
- Standbeeld
- Mister PSV
Met de huidige spelers uit de a-selectie (die ik hoger heb zitten dan Seelt en Comenencia) is het al kantje boord iedere keer. Wat geeft jou een aanleiding om te denken dat we nu op talenten die amper een ED-duel hebben gespeeld moeten gokken?
-
- Nationale topspeler
Comenencia is om te beginnen een echte rechtsback en geen buitenspeler zoals Hazard of een CV die niet kan voetballen zoals Teze. en zoals ik al zei slechter kan bijna nietStandbeeld wrote: ↑17 Apr 2023, 11:11Met de huidige spelers uit de a-selectie (die ik hoger heb zitten dan Seelt en Comenencia) is het al kantje boord iedere keer. Wat geeft jou een aanleiding om te denken dat we nu op talenten die amper een ED-duel hebben gespeeld moeten gokken?
- Juancho
- Mister PSV
Deed me denken aan de beker wedstrijd toen Schmidt hier nog was. Ook toen speelde Volendam beter en was het qua positiespel ook beter dan PSV. Tis al jaren om te janken bij PSV, het voetbal/tactische/positiespel.DonyellMalen wrote: ↑17 Apr 2023, 11:11 Van Hanegem heeft helemaal gelijk inderdaad. Qua positiespel was Volendam zelfs gewoon beter.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik vind dat thuis en uit spelen echt nog wel een groot verschil is. Dit is al sinds jaar en dag bij PSV en in de jaren dat we geen kampioen werden lag het probleem vaak buiten het Philips Stadion. Het was niet voor niets dat we jarenlang niet op zaterdagavond thuis verloren hadden tot AZ vorig jaar langs kwam.
Wat PSV liet zien tegen Cambuur is in mijn ogen ook veel erger dan wat ze deden tegen Volendam. Tegelijkertijd was het onder Roger juist tegen die kleine clubs om te janken en behaalden we nooit monster scores.
Fitheid is ook wel echt een probleem deze periode na de winterstop. Benitez, Hazard, El Ghazi, Luuk, Mwene, Mauro, Obispo, Jarred... het wordt ook niet makkelijk om een vaste kern op te stellen. De fitste spelers dit jaar zijn Veerman en Til.
Wat PSV liet zien tegen Cambuur is in mijn ogen ook veel erger dan wat ze deden tegen Volendam. Tegelijkertijd was het onder Roger juist tegen die kleine clubs om te janken en behaalden we nooit monster scores.
Fitheid is ook wel echt een probleem deze periode na de winterstop. Benitez, Hazard, El Ghazi, Luuk, Mwene, Mauro, Obispo, Jarred... het wordt ook niet makkelijk om een vaste kern op te stellen. De fitste spelers dit jaar zijn Veerman en Til.
-
- Basisspeler
Ik denk dat je daar Xavi ook wel bij mag zetten.11 Tinus wrote: ↑17 Apr 2023, 12:41 Ik vind dat thuis en uit spelen echt nog wel een groot verschil is. Dit is al sinds jaar en dag bij PSV en in de jaren dat we geen kampioen werden lag het probleem vaak buiten het Philips Stadion. Het was niet voor niets dat we jarenlang niet op zaterdagavond thuis verloren hadden tot AZ vorig jaar langs kwam.
- DonyellMalen
- Legende
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Het continue wisselen is inderdaad ook een van de problemen en redenen dat we zo weinig vastigheden hebben. We hebben nu al 5 serieuze combinaties voor het centrale duo gezien bijvoorbeeld. Op het middenveld is de '10' positie inmiddels al door 3 serieuze opties ingevuld. Datzelfde geldt voor de links en rechtsbuiten posities (Gakpo niet meegerekend).
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Nationale topspeler
Ja raar hee dat Ruud de onbetwiste sterren Mwene, Teze, Obispo en Ramalho afwisselend naar de bank heeft vewezen !
Vreemd ook dat hij zoveel gewisseld heeft met de links en rechtsbuiten positie. Waarom zou hij toch topaanvallers Saibari, Savio, el Ghazi en Bakayoko steeds weer eruit gehaald hebben ?
Wat een onzinnige kritiek.
Enige wat je qua vastigheid kan bekritiseren is de driehoek op het middenveld:
- Daarin is het discutabel of je met Xavi zou moeten schuiven naar de vleugel. (Ik vind van niet)
- En of het terecht is dat nu Sangare een paar keer heeft moeten banken ten faveure van Guti. (Ik vind van wel)
- En of het een goede zet was om Veerman na een slechte periode wat wedstrijdjes te laten banken. (Ik vind van wel. Mentaal is hij gegroeid sindsdien..minder nonchalant)
Alle andere posities is het logisch dat er veel gewisseld is omdat spelers compleet niet voldeden als ze al niet geblesseerd raakten.
Als het aan de gemiddelde forumganger van 1913 had gelegen was er nog veel meer doorgewisseld, want hier worden spelers veel sneller afgefikt dan dat Ruud dat doet.
Vreemd ook dat hij zoveel gewisseld heeft met de links en rechtsbuiten positie. Waarom zou hij toch topaanvallers Saibari, Savio, el Ghazi en Bakayoko steeds weer eruit gehaald hebben ?
- Daarin is het discutabel of je met Xavi zou moeten schuiven naar de vleugel. (Ik vind van niet)
- En of het terecht is dat nu Sangare een paar keer heeft moeten banken ten faveure van Guti. (Ik vind van wel)
- En of het een goede zet was om Veerman na een slechte periode wat wedstrijdjes te laten banken. (Ik vind van wel. Mentaal is hij gegroeid sindsdien..minder nonchalant)
Alle andere posities is het logisch dat er veel gewisseld is omdat spelers compleet niet voldeden als ze al niet geblesseerd raakten.
Als het aan de gemiddelde forumganger van 1913 had gelegen was er nog veel meer doorgewisseld, want hier worden spelers veel sneller afgefikt dan dat Ruud dat doet.
-
- Nationale topspeler
Na iedere keer je reacties te lezen begin ik me toch af te vragen of je niet de voorzitter van de RvN (als trainer)-fanclub bent. Hij kan in jouw ogen niks verkeerd doen volgens mij. En dat mag ook, ieder zijn eigen mening. Maar dat wil niet zeggen dat andere forumgangers daar niets tegenin mogen brengen. Ik vind het bijvoorbeeld heel vreemd dat hij in het begin zo vaak wisselde tussen Branthwaite, Obispo en Ramalho waarvoor eigenlijk niet echt een aanleiding was. Er werd gewisseld puur omdat het kon. Bijvoorbeeld in de eerste helft tegen Feyenoord dat ineens Branthwaite er stond die nog niet veel gespeeld had daarvoor. Nu ook weer met Boscagli, dan staat ie er in en doet hij het goed om vervolgens weer niet te spelen. Dat zijn wel discutabele keuzes. En ook iedere keer het geschuif met het middenveld helpt niet echt mee.MaartenV wrote: ↑17 Apr 2023, 14:26 Ja raar hee dat Ruud de onbetwiste sterren Mwene, Teze, Obispo en Ramalho afwisselend naar de bank heeft vewezen !
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Tip: ik zou discussies met hem vermijden. Die zijn zinloos namelijk ;)DeEintovenaar wrote: ↑17 Apr 2023, 14:32Na iedere keer je reacties te lezen begin ik me toch af te vragen of je niet de voorzitter van de RvN (als trainer)-fanclub bent. Hij kan in jouw ogen niks verkeerd doen volgens mij. En dat mag ook, ieder zijn eigen mening. Maar dat wil niet zeggen dat andere forumgangers daar niets tegenin mogen brengen. Ik vind het bijvoorbeeld heel vreemd dat hij in het begin zo vaak wisselde tussen Branthwaite, Obispo en Ramalho waarvoor eigenlijk niet echt een aanleiding was. Er werd gewisseld puur omdat het kon. Bijvoorbeeld in de eerste helft tegen Feyenoord dat ineens Branthwaite er stond die nog niet veel gespeeld had daarvoor. Nu ook weer met Boscagli, dan staat ie er in en doet hij het goed om vervolgens weer niet te spelen. Dat zijn wel discutabele keuzes. En ook iedere keer het geschuif met het middenveld helpt niet echt mee.MaartenV wrote: ↑17 Apr 2023, 14:26 Ja raar hee dat Ruud de onbetwiste sterren Mwene, Teze, Obispo en Ramalho afwisselend naar de bank heeft vewezen !
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Vedette
Maar waarom wisselde hij na de fantastische wedstrijd tegen Arsenal Branthwaite toch weer in voor Obispo? Bakayoko speelde tegen RKC een goede pot, werd match winner en mocht tegen Vitesse weer banken? Tegen Arsenal en Ajax uit was het middenveld Sangaré-Guti met daarvoor Veerman. Het liep als een trein. Na de verloren wedstrijd tegen AZ is deze samenstelling nooit meer gebruikt. Er komt zo toch nooit vastigheid? Spelers krijgen zo ook geen vertrouwen toch?MaartenV wrote: ↑17 Apr 2023, 14:26 Ja raar hee dat Ruud de onbetwiste sterren Mwene, Teze, Obispo en Ramalho afwisselend naar de bank heeft vewezen !
En boven alles, want je bent steeds allerlei redenen aan het zoeken waarom Van Nistelrooy wel goed genoeg zou zijn: zie je patronen in het veld? Heb je al twee wedstrijden achter elkaar gezien dit jaar waarbij je niet met samen geknepen billen zat te kijken? We zitten in een fase waarin we ons afvragen of we thuis wel van Emmen of Go Ahead kunnen winnen. Volendam uit is net als elke andere wedstrijd een bananenschil. Ondanks het verschil in kwaliteit. Dan kun je toch niet anders dan concluderen dat de trainer het niet op de rit heeft staan??
-
- Basisspeler
Ik geloof niet dat het zoveel wisselen de kern van de problemen zijn, bij Feyenoord wordt ook veel gewisseld en weet iedereen nog steeds wat er moet gebeuren.
Als je spelers met aantal minuten naast elkaar gaat leggen zoals bijv. 2500 minuten of meer: PSV 7 spelers, Ajax 7 spelers, Feyenoord 5 spelers.
Zou je de norm verlagen naar 2000 minuten: PSV 12 spelers, Ajax 10 spelers, Feyenoord 11 spelers.
Ook het aantal gebruikte spelers in totaal ligt niet ver uit elkaar bij deze 3 clubs.
In mijn ogen heeft dit echt met kwaliteit en tactisch vermogen te maken.
Als je spelers met aantal minuten naast elkaar gaat leggen zoals bijv. 2500 minuten of meer: PSV 7 spelers, Ajax 7 spelers, Feyenoord 5 spelers.
Zou je de norm verlagen naar 2000 minuten: PSV 12 spelers, Ajax 10 spelers, Feyenoord 11 spelers.
Ook het aantal gebruikte spelers in totaal ligt niet ver uit elkaar bij deze 3 clubs.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Oh daar ben ik het ook volkomen mee eens, alleen ik denk niet dat het momenteel bevorderend is voor ons elftal gezien alle gebreken die we al hebben. Feyenoord rouleert idd ook regelmatig, maar bijv. de as staat daar wel vast. Centrale duo is Trauner/Geertruide-Hancko, Kökcu-Wieffer-Szymanski spelen altijd en voorin is Giminez inmiddels onomstreden. De afgelopen wedstrijden hebben wij weer verschillende combinaties van ons middenveld en centraal duo gezien.
Uiteindelijk wil je als team toe naar vastigheden. Dan kan je ingespeeld op elkaar worden. Zeker in deze fase van het seizoen is dat belangrijk.
-
- Nationale topspeler
Bij Feyenoord zijn er toch ook veel wisselingen geweest op de plekken waar spelers niet echt voldoen? Zij hebben geen buitenspelers die echt basiswaardig zijn en dus blijft Slot een beetje zoekende op die posities.Heruone wrote: ↑17 Apr 2023, 14:56Oh daar ben ik het ook volkomen mee eens, alleen ik denk niet dat het momenteel bevorderend is voor ons elftal gezien alle gebreken die we al hebben. Feyenoord rouleert idd ook regelmatig, maar bijv. de as staat daar wel vast. Centrale duo is Trauner/Geertruide-Hancko, Kökcu-Wieffer-Szymanski spelen altijd en voorin is Giminez inmiddels onomstreden. De afgelopen wedstrijden hebben wij weer verschillende combinaties van ons middenveld en centraal duo gezien.
Uiteindelijk wil je als team toe naar vastigheden. Dan kan je ingespeeld op elkaar worden. Zeker in deze fase van het seizoen is dat belangrijk.
-
- Basisspeler
Goed punt, hun as staat wel aardig vast.Heruone wrote: ↑17 Apr 2023, 14:56Oh daar ben ik het ook volkomen mee eens, alleen ik denk niet dat het momenteel bevorderend is voor ons elftal gezien alle gebreken die we al hebben. Feyenoord rouleert idd ook regelmatig, maar bijv. de as staat daar wel vast. Centrale duo is Trauner/Geertruide-Hancko, Kökcu-Wieffer-Szymanski spelen altijd en voorin is Giminez inmiddels onomstreden. De afgelopen wedstrijden hebben wij weer verschillende combinaties van ons middenveld en centraal duo gezien.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Slot heeft in het 1e halfjaar veel gezocht naar vastigheden. Op zich is dat niet gek. O.a. Lopez en Hartman, op het middenveld met Szymanski en Dilrosun die de rol van aanvallende middenvelder hebben bezet, voorin met Idrissi, Dilrosun, Paixao en Alireza en in de spitspositie met Giminez/Danilo. Momenteel is het vooral op de vleugelposities dat nog veel gerouleerd wordt, omdat Alireza en Idrissi eigenlijk niet het niveau hebben.DeEintovenaar wrote: ↑17 Apr 2023, 14:59Bij Feyenoord zijn er toch ook veel wisselingen geweest op de plekken waar spelers niet echt voldoen? Zij hebben geen buitenspelers die echt basiswaardig zijn en dus blijft Slot een beetje zoekende op die posities.Heruone wrote: ↑17 Apr 2023, 14:56
Oh daar ben ik het ook volkomen mee eens, alleen ik denk niet dat het momenteel bevorderend is voor ons elftal gezien alle gebreken die we al hebben. Feyenoord rouleert idd ook regelmatig, maar bijv. de as staat daar wel vast. Centrale duo is Trauner/Geertruide-Hancko, Kökcu-Wieffer-Szymanski spelen altijd en voorin is Giminez inmiddels onomstreden. De afgelopen wedstrijden hebben wij weer verschillende combinaties van ons middenveld en centraal duo gezien.
Wisselingen is niet slecht. Uiteindelijk heeft elke trainer daarmee te maken. Dat kan om verschillende redenen. Bijv. fitheid na midweekse duels en/of blessures die een rol spelen. Anderzijds ook doordat je als trainer nieuw bent in je job en/of (veel) spelers zijn verkocht en je nieuwe spelers moet inpassen. Dat laatste is een heel normaal proces waar eigenlijk elke trainer elk seizoen wel mee heeft te dealen in de ED en wat ook een kwestie van proberen, wikken en wegen is.
In de zoektocht naar de ideale samenstelling, valt zo'n puzzel meestal eigenlijk per toeval in elkaar. Bijv. Ginkel rendeerde vorig jaar niet en was niet complementair aan Sangare. Na een aantal wedstrijden werd daarom voor Guti gekozen en dat was wel een fit. Max was vorig jaar geblesseerd of was afwezig ivm corona en daardoor kwam Mauro op de back positie te spelen. Die is vanaf dat moment onomstreden geworden op eerst de LB en later bij blessure Mwene op de RB positie. In het seizoen daarvoor had volgens mij Sangare of Rosario een schorsing voor de return tegen Olympiakos. Daardoor kwam per toeval Boscagli op het middenveld te spelen. Dat bleek geen serieuze optie achteraf, maar er is daarmee wel geëxperimenteerd en het heeft iig aan het licht gebracht dat PSV op die 2e controleurspositie inderdaad een andere type speler nodig heeft. Soms duurt die puzzel wat langer, soms wordt die vrij snel gelegd.
Het is alleen wel zaak dat vanaf een bepaald punt je op zoek gaat naar die vastigheden, ook al is de puzzel niet perfect. Je kan per serie wedstrijden op 1 a 2 posities blijven rouleren, maar als je structureel op 3 a 4 posities per wedstrijd (ook nog in de as) moet blijven rouleren, dan is dat niet ideaal.
Hierboven werd genoemd dat dat niet gek is als je spelers kwalitatief zo slecht zijn, maar dat is natuurlijk onzin. Het draait niet om kwaliteit, het draait om het principe van matching. Volgens mij vind de helft van het forum hier Wieffer een overschatte speler (ik ben het daar zelf niet mee eens, maar dat is een discussie op zich). Tegelijkertijd is hij de perfecte match voor Kökcu en vullen zij elkaars kwaliteiten heel goed aan. Dat maakt het zo'n goed duo. Ander voorbeeld is Sangare-Guti vorig jaar. Het lastige daarbij is dat het zogezegde matching principe natuurlijk geïnitieerd wordt door tactiek. Ramalho bijv. is echt geen slechte centrale verdediger. Ja, hij heeft zijn gebreken. Maar hij heeft ook een aantal hele sterke punt. De vraag is dan hoe je hem tactisch gebruikt en welke spelers je om hem heen hebt staan die die gebreken kunnen camoufleren ipv versterken. Vorig jaar onder Schmidt werkte dat perfect. Ramalho is een speler die het spelletje van Schmidt perfect kent en die verdedigend vooral op inzicht teert. Onder Ruud worden meer de traditionele pure verdediging skills gevraagd omdat hij meer pure 1vs1 duels moet uitvechten vanuit de mandekking.
Een van de problemen die PSV heeft, en dat vloeit voort uit de tactiek, is dat het elke week in principe wat anders is. Tegen NEC hebben we 90 minuten lang de intentie gehad om volop agressief druk te zetten met een hoge interventielijn waarbij we steeds zijn gaan doorjagen op de keeper en/of bij elke pass terug. Een speler als Til en een speler als Ramalho zijn dan ontzettend nuttig. Tegen Excelsior hebben we 90 minuten lang oeverloos lopen breien met de bal in stroperig positiespel. Het uitgangspunt daar was de bal in de ploeg houden en vanuit balbezit de tegenstander domineren. Aan een speler als Til op '10' en Silva op linksbuiten hebben we dan bijv. vrij weinig. Tegen Volendam zijn we bijv. dan weer wat meer op de omschakeling gaan loeren vanuit onze eigen helft. Dan heb je niet zoveel aan een buitenspeler als Bakayoko die ontzettend weinig diepte loopacties maakt en/of een speler als Ramalho die continue in de duels met Henk Veerman komt. Het ironische natuurlijk is dat die keuzes qua speelstijl/intenties meer afgedwongen wordt door tegenstanders dan dat het bewuste keuzes van PSV zelf zijn. Excelsior geeft PSV expliciet de bal, NEC wilt alleen maar opbouwen, Volendam wilt agressief druk vooruit zetten en speelt wat sneller en directer lange ballen. PSV dwingt zelf eigenlijk niks tot te weinig af, terwijl normaliter PSV een tegenstander de wil zou moeten opleggen. Doordat PSV o.a. geen tactische identiteit/rode draad heeft, is het daarom ook heel lastig om complementaire koppeltjes te vormen en op te stellen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Kan het zijn dat PSV/Ruud gewoon iedere keer van de kracht van de tegenstander uitgaat en daar zijn tactiek en opstelling op afstemt en gewoon eigenlijk nooit van eigen kracht uit gaat?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Nationale topspeler
Typerend. De helft hier op het forum roept maar iets wat met even 5 min zoeken met data kan worden getorpedeerd zoals Garnala hierboven doet. Ietsje meer toetsing met de realiteit, vergelijking met concurrentie/andere jaren icm onderbouwing met data zou welkom zijn.Garnala wrote: ↑17 Apr 2023, 14:49 Ik geloof niet dat het zoveel wisselen de kern van de problemen zijn, bij Feyenoord wordt ook veel gewisseld en weet iedereen nog steeds wat er moet gebeuren.
-
- Nationale topspeler
Mbt de as, was het ook niet heel erg handig dat :
1) PSV geen reservespits had en luuk als snel langdurig eruit lag. Dus toen was het zoeken naar een nieuwe spits die vanuit een andere positie moest komen (xavi, til en el ghazi(?) hebben we geloof ik al langs zien komen).
2) geen adequate en ook nog eens fitte vervangers op de linksbuiten/rechtbuiten positie. Waardoor na een aantal kkd spelers die nog niet ver genoeg waren Xavi op rechts is gaan proberen. En later op links toen daar het gat zat. Dat op rechts was begrijpelijk. Op links vind ik nu dat er voldoende andere opties zijn en het niet zou hoeven.
CV positie ben ik het eens dat Branthwaite eerder had mogen worden doorgeschoven. Maar dat is achteraf altijd gemakkelijker om te zien. Nu weten we dat hij heel wat kan. Terwijl hij jong en onervaren begon bij PSV met bovendien best wel wat fouten in zijn eerste wedstrijden. Grootste fout CV positie vond ik dat Ramalho zo is afgestraft voor 1, weliswaar catastrofale fout, tegen Rangers. Terwijl hij met Branthwaite gewoon de stabielste CV-er is en dat al wel had laten zien onder Schmidt.
Centrale middenveld heeft iedereen,ook op dit forum het dilemma gezien en aangeduid. Zo was bijv mijn grote vriend @heruone eerst absoluut tegenstander van het opstellen van guti, maar later omgeturnd tot voorstander. Net als ikzelf..alleen ik zou in de grote potten nog wel met sangare en zonder guti spelen.
Dus als dat simpel gelul. Als iets niet functioneert is het logisch dat je op een bepaald punt wisselt. Een Obispo maar ook Sangare en nu ook Luuk krijgt heel veel krediet van Ruud. Maar op een bepaald punt is het wel klaar.
1) PSV geen reservespits had en luuk als snel langdurig eruit lag. Dus toen was het zoeken naar een nieuwe spits die vanuit een andere positie moest komen (xavi, til en el ghazi(?) hebben we geloof ik al langs zien komen).
2) geen adequate en ook nog eens fitte vervangers op de linksbuiten/rechtbuiten positie. Waardoor na een aantal kkd spelers die nog niet ver genoeg waren Xavi op rechts is gaan proberen. En later op links toen daar het gat zat. Dat op rechts was begrijpelijk. Op links vind ik nu dat er voldoende andere opties zijn en het niet zou hoeven.
CV positie ben ik het eens dat Branthwaite eerder had mogen worden doorgeschoven. Maar dat is achteraf altijd gemakkelijker om te zien. Nu weten we dat hij heel wat kan. Terwijl hij jong en onervaren begon bij PSV met bovendien best wel wat fouten in zijn eerste wedstrijden. Grootste fout CV positie vond ik dat Ramalho zo is afgestraft voor 1, weliswaar catastrofale fout, tegen Rangers. Terwijl hij met Branthwaite gewoon de stabielste CV-er is en dat al wel had laten zien onder Schmidt.
Centrale middenveld heeft iedereen,ook op dit forum het dilemma gezien en aangeduid. Zo was bijv mijn grote vriend @heruone eerst absoluut tegenstander van het opstellen van guti, maar later omgeturnd tot voorstander. Net als ikzelf..alleen ik zou in de grote potten nog wel met sangare en zonder guti spelen.
Dus als dat simpel gelul. Als iets niet functioneert is het logisch dat je op een bepaald punt wisselt. Een Obispo maar ook Sangare en nu ook Luuk krijgt heel veel krediet van Ruud. Maar op een bepaald punt is het wel klaar.
Last edited by MaartenV on 17 Apr 2023, 19:57, edited 1 time in total.
-
- Nationale topspeler
Alleen was het bij PSV af en toe onverklaarbaar wisselen. Obispo sterk, volgende wedstrijd Branthwaite, Ramalho prima, volgende wedstrijd ineens het duo Obispo/Branthwaite en dat zonder echte verklaringen.MaartenV wrote: ↑17 Apr 2023, 17:54 Mbt de as, was het ook niet heel erg handig dat :
Centrale verdediging heeft iedereen,ook op dit forum het dilemma gezien en aangeduid. Zo was bijv mijn grote vriend @heruone eerst absoluut tegenstander van het opstellen van guti, maar later omgeturnd tot voorstander. Net als ikzelf..alleen ik zou in de grote potten nog wel met sangare spelen.
Ik vind daarnaast Xavi tot nu toe beter op linksbuiten dan op 10. Waarom? Geen idee. Wellicht krijgt hij linksbuiten wat meer ruimte en tijd, wellicht zijn er te weinig spelers rond hem in het centrum als hij daar staat om mee te voetballen of wordt hij daar beter gedekt. Dat Xavi nu linksbuiten staat vind ik dan dus juist wel weer te begrijpen. Dat Til daarvoor in de plaats komt snap ik dan weer niet. Niet als Luuk ook je spits is. Het is wat mij betreft of Luuk in de spits met als middenveld bijvoorbeeld Sangaré, Guti en Veerman, of je speelt met Til op 10 maar dan met Fabio in de spits.
Maar om iedere keer weer van alles te wisselen schiet je niet mee op. Guti speelt een dijk van een wedstrijd, volgende wedstrijd is het weer Sangaré/Veerman. Dan staat Mwene rechts, dan Teze weer, dan weer Mwene en blijf maar wisselen. Vervolgens zijn de wissels in de wedstrijd ook vaak onbegrijpelijk en dan mag je best wat kritiek hebben op de wisselingen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Het was sowieso raar om op dat moment te starten met Ramalho. De eerste seizoenshelft leest echt als een slapstick qua centrum. Al was er links en rechts echt wel een keer aanleiding qua niet fit. Maar wat is dit joh.
Ons centrale duo waar wij mee startte: Teze-Obispo. Winst tegen Ajax, uit gelijk bij Monaco, thuis winst tegen Emmen en Monaco en uit bij de GAE. 4W-1G-0V.
En we startten tegen Rangers uit met Ramalho. Want hij was aan het schuiven geweest met Mwene en Hoever en wilde toen Teze op rechtsback. Centrum uit elkaar en Ramalho die 3x na 60 minuten moest invallen begint ineens 2x in het belangrijkste tweeluik van het seizoen: uit bij Rangers en daarna thuis tegen Rangers. Resultaat niet naar wens en zie daar Obispo en Teze weer in het centrum met Mwene op rechtsback. Wedstrijd wordt gewonnen en dan is het Obispo-Gerrit met Teze op rechtsback. Ook dat duel wordt gewonnen en dan uit bij Twente: Ramalho-Obispo maar weer eens. Tegen Bodo Glimt wordt weer teruggevallen op het beginnende succesvolle duo. Het wordt 1-1 maar ze blijven staan. Winst RKC en dan moet Teze weer naar RB tegen Feyenoord. Gerrit-Obispo in het centrum. We winnen maar dat centrum gaat helemaal nat tegen Cambuur. Teze krijgt de schuld, mag niet meer rechtsback en belandt op de bank. Dus we veranderen het centrum ook maar: Ramalho-Obispo. Netjes 1-5 winnen in Zurich. Hij laat het staan met Mwene rechtsback en Teze op de bank. WTF: we winnen uit bij Heerenveen!!! Het mag blijven staan en wederom Zurich en ook Utrecht bijten diep in het stof. We verliezen bij Arsenal, maar dat kan. Waren weergaloos toen. Klein detail: Teze mag weer rechtsback en Mwene verhuist naar de bank. Maar Groningen uit was de druppel: roer gaat weer om. Ramalho-Gerrit in het centrum met Mwene rechtsback. WINST! BAM! Dus tegen NEC gooien we de boel maar weer om. Teze op RB en Obispo en Ramalho weer in het centrum. Prima overwinning, dus de volgende wedstrijd start logischerwijs Hoever op rechtsback, Teze in het centrum naast Obispo. Belangrijke overwinning zo rond de noordpool cirkel. Iedereen blij. Nu naar Ajax! Mwene op rechtsback, Ramalho en Obispo in het centrum en gewoon winnen! In die laatste samenstelling verliezen we de laatste van AZ.
Als je ditzelfde doet met de 3 middenvelders lazer je helemaal van je stoel trouwens in het begin van het seizoen. We begonnen met een totaal niet ingespeelde as.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Zijn eigenlijk niet alle discussies hier zinloos?Heruone wrote: ↑17 Apr 2023, 14:35Tip: ik zou discussies met hem vermijden. Die zijn zinloos namelijkDeEintovenaar wrote: ↑17 Apr 2023, 14:32
Na iedere keer je reacties te lezen begin ik me toch af te vragen of je niet de voorzitter van de RvN (als trainer)-fanclub bent. Hij kan in jouw ogen niks verkeerd doen volgens mij. En dat mag ook, ieder zijn eigen mening. Maar dat wil niet zeggen dat andere forumgangers daar niets tegenin mogen brengen. Ik vind het bijvoorbeeld heel vreemd dat hij in het begin zo vaak wisselde tussen Branthwaite, Obispo en Ramalho waarvoor eigenlijk niet echt een aanleiding was. Er werd gewisseld puur omdat het kon. Bijvoorbeeld in de eerste helft tegen Feyenoord dat ineens Branthwaite er stond die nog niet veel gespeeld had daarvoor. Nu ook weer met Boscagli, dan staat ie er in en doet hij het goed om vervolgens weer niet te spelen. Dat zijn wel discutabele keuzes. En ook iedere keer het geschuif met het middenveld helpt niet echt mee.