Ykhim wrote: ↑19 Apr 2023, 23:11
Alleen is dit echt wel zo'n extreme voorstelling van de situatie.
Klopt maar ik zie de club dan ook elke keer weer verder glijden, ik zie nog steeds geen duidelijk beleid, de aankopen zijn nog steeds mwah, financieel gezien heeft de club fors moeten ingrijpen, de jeugd die door komt krijgt of geen kans of kan niet echt aanhaken op een bepaald niveau, de ervaren spelers die we dan wel hebben bakken er maar weinig van en ondertussen komt Feyenoord dichterbij en heeft de leiding van PSV vooral mooie praatjes ipv daden. Beetje overdrijven? Ongetwijfeld, maar ik ben de laatste jaren te vaak teleurgesteld geweest.
Neem nou de selectie: hoezo moet die compleet op de kop? Zijn drie, vier wissels misschien niet ook gewoon voldoende? Het idee dat je een totale renovatie moet doorvoeren om van circa 70 punten naar 80-85 te komen, daar kan ik me echt over verbazen.
Dat mag, ik denk dat het idd niet genoeg is en dat er veel meer moet gebeuren. Nog los van wel/geen nieuwe hoofdtrainer.
Driekwart van deze selectie is best bruikbaar, maar het gaat erom dat je aan de bovenkant wat verbeteringen doorvoert en zorgt dat we in de breedte wat meer opties krijgen.
Best bruikbaar is denk ik vooral het probleem want daarmee ga je het niet redden. Er komt wel meer te kort dan 1/2/3 betere spelers. Wel met je eens dat je nu echt op een punt bent gekomen dat er directe kwaliteit moet komen, dus idd vanuit de bovenkant. Dat je, ik noem maar een speler, de Jong ook als wissel hebt omdat je bijv. een betere spits hebt. Of Ramalho juist niet vervangen maar als concurrent behouden (mag ook een Boscagli/Teze/Aanholt zijn). En zo kan je eigenlijk het hele elftal door en dan kom ik tot veel meer kwaliteit spelers die je nodig hebt omdat of de huidige kwaliteit niet voldoet of er is helemaal geen kwaliteit (vooral voorin en op de back posities is het drama). Het is alleen in mijn ogen niet realistisch om te verwachten dat er een mega grote schoonmaak komt. Dat kan een club als PSV ook niet in 1 zomer, dat was mijn initiële punt: er ligt te veel druk op komende zomer.
Ramalho en Teze vervangen door betere, meer volwassen spelers zal PSV bijvoorbeeld al heel erg veel goed doen. Op het middenveld zorgen dat Sangaré adequaat wordt vervangen en voorin in elk geval één betere buitenspeler halen. Dan kun je met Benítez, Boscagli, van Aanholt, Guti, Veerman, Luuk, Xavi en wellicht Fábio sowieso al vooruit, terwijl je dat aanvult met wat versterkingen. Dat is ook met ons budget echt wel te doen.
Ik vind dus spelers als Boscagli/Aanholt/Veerman/Luuk/Fabio (in deze rol) ook maar mwah. Spelers die je niet direct beter maken, vooral leuke spelers die meehobbelen maar net zo goed door de ondergrens zakken als het niet lekker draait. Als dat de fundatie wordt van het nieuwe PSV aangevuld met 2/3 spelers dan blijf je in mijn beleving hangen. Er is meer dan dat nodig in mijn ogen.
Het is vooral een eventuele trainerswissel die klote zou zijn, maar ik ben het met je eens dat dat dan eerder had gemoeten voor maximaal effect.
Ja maar wel een heel serieus punt dus omdat de club ook nu nog steeds niet duidelijk heeft gemaakt of Ruud blijft of niet. Wat er ook gebeurt. Dat geeft rust en duidelijkheid, wat je als fan ook van die keuze vind. Dus voorlopig houd ik er wel rekening mee dat een nieuwe trainer zeker een serieuze optie kan zijn en dat komt er dan nog bovenop. En komt die niet en mag Ruud dus blijven omdat hij bijv. 2de wordt... dan is er nog steeds gigantisch veel werk aan de winkel want Ruud heeft gewoon keihard kwaliteit nodig in zijn elftal omdat dat hem moet redden. Hij zal vast de boel prima bij elkaar kunnen houden en motiveren, maar puur als trainer hoef je (wat we nu zien iig) weinig van hem te verwachten. En kwaliteit kost geld, er zijn niet altijd buitenkansjes als Guardado/Moreno beschikbaar. Kan PSV dat betalen? Mogen ze dat van de RvC?
Er zijn vooral heel, heel veel vraagtekens bij mij en dat voor een bijzonder cruciaal seizoen.