Die teleurstelling deel ik ook wel hoor, met name omdat PSV afhaakt op de belangrijkste momenten. Europees heb je soms nog een geweldige avond, bijvoorbeeld tegen Galatasaray en Monaco, om vervolgens te verliezen van Benfica en Rangers. Titels glippen door de vingers en we moeten het doen met tweede plekken. Maar daarin schuilt voor mij tegelijkertijd enig perspectief: we zitten echt niet heel ver van een landstitel af, of van CL-kwalificatie. Het is de laatste jaren steeds net niet, maar een totale ramp blijft ook uit. Dan vind ik het inderdaad nogal een beetje extreem om te roepen dat de selectie op de kop moet, de trainer eruit, enzovoorts, enzovoorts.Juancho wrote: ↑20 Apr 2023, 09:23Klopt maar ik zie de club dan ook elke keer weer verder glijden, ik zie nog steeds geen duidelijk beleid, de aankopen zijn nog steeds mwah, financieel gezien heeft de club fors moeten ingrijpen, de jeugd die door komt krijgt of geen kans of kan niet echt aanhaken op een bepaald niveau, de ervaren spelers die we dan wel hebben bakken er maar weinig van en ondertussen komt Feyenoord dichterbij en heeft de leiding van PSV vooral mooie praatjes ipv daden. Beetje overdrijven? Ongetwijfeld, maar ik ben de laatste jaren te vaak teleurgesteld geweest.
Best bruikbaar is denk ik vooral het probleem want daarmee ga je het niet redden. Er komt wel meer te kort dan 1/2/3 betere spelers. Wel met je eens dat je nu echt op een punt bent gekomen dat er directe kwaliteit moet komen, dus idd vanuit de bovenkant. Dat je, ik noem maar een speler, de Jong ook als wissel hebt omdat je bijv. een betere spits hebt. Of Ramalho juist niet vervangen maar als concurrent behouden (mag ook een Boscagli/Teze/Aanholt zijn). En zo kan je eigenlijk het hele elftal door en dan kom ik tot veel meer kwaliteit spelers die je nodig hebt omdat of de huidige kwaliteit niet voldoet of er is helemaal geen kwaliteit (vooral voorin en op de back posities is het drama). Het is alleen in mijn ogen niet realistisch om te verwachten dat er een mega grote schoonmaak komt. Dat kan een club als PSV ook niet in 1 zomer, dat was mijn initiële punt: er ligt te veel druk op komende zomer.
Best bruikbaar zie ik niet als een probleem. Ik denk dat je simpelweg niet 11 klasbakken op het veld kunt hebben. Dat is bij PSV ook nooit het geval geweest. Ook in de beste elftallen van deze eeuw - zeg pakweg 2005 en 2016 - bestond het elftal uit een paar hele goede spelers, aangevuld met bruikbare spelers. Het laatste kampioenschap werd gehaald met spelers als Brenet, Isimat, Schwaab en Ramselaar in je elftal. Het kampioenschap daarvoor met o.a. Hendrix, Narsingh, Maher en Zoet. Dat geraamte van bruikbare spelers zie ik ook nu bij PSV. Gasten als Guti, Til, van Aanholt, Mwene, Mauro, Boscagli: spelers die hier wel aan hun top zitten, maar wel mee kunnen doen om de prijzen omdat ze in alle nationale wedstrijden ook gewoon het verschil kunnen maken, ieder op hun eigen manier. Het gaat erom dat we aan de bovenkant een upgrade krijgen. Niet alleen afhankelijk zijn van Xavi, Luuk en Benítez, maar daar nog een of twee toppers aan toevoegen. Dat de defensie niet onder leiding staat van Ramalho - die het al moeilijk heeft met z'n eigen spel - maar onder een type Moreno. Dat de rechtsback geen beperkte speler als Teze is, maar een gedreven glasbak als Arias, met aan de andere kant van Aanholt. Dan ziet de wereld er al heel anders uit.Ik vind dus spelers als Boscagli/Aanholt/Veerman/Luuk/Fabio (in deze rol) ook maar mwah. Spelers die je niet direct beter maken, vooral leuke spelers die meehobbelen maar net zo goed door de ondergrens zakken als het niet lekker draait. Als dat de fundatie wordt van het nieuwe PSV aangevuld met 2/3 spelers dan blijf je in mijn beleving hangen. Er is meer dan dat nodig in mijn ogen.
Vervolgens komt het op de trainer aan, maar daarover hebben we al zoveel gezegd. Dat is nu niet goed genoeg en het is maar afwachten of het dat wel wordt.
Ik snap echt niet wat je van de club wil. Natuurlijk gaan ze hem er niet nu al uitgooien met zicht op de 2e plek en de beker, maar volgens mij is het ook gewoon geen thema binnen PSV. Men lijkt niet 100% tevreden met het feit dat de titel verloren is, maar men lijkt ook zeker niet in crisissfeer. Sterker nog: alleen als ik op dit forum ben, krijg ik het idee dat Ruuds positie zou wankelen omdat een paar mensen fraai hebben aangetoond dat het tactisch vooralsnog niet zo goed is. Maar buiten dit forum lijken mensen niet zo negatief hoor.Ja maar wel een heel serieus punt dus omdat de club ook nu nog steeds niet duidelijk heeft gemaakt of Ruud blijft of niet. Wat er ook gebeurt. Dat geeft rust en duidelijkheid, wat je als fan ook van die keuze vind.
Ik denk dat het gebrek aan rust en duidelijkheid vooral in jouw hoofd zit, eerlijk gezegd.