Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 21 Apr 2023, 04:53
DonyellMalen wrote: 21 Apr 2023, 00:03 De scouting wilde zo'n speler als Guus Til niet hoor. Het was Ruud die hem graag wilde, om maar een voorbeeld te geven.
Heb je nog meer voorbeelden?
Hoezo voorbeelden? Als in, gewoon iets zeggen wat nergens op gebaseerd is? Want zo heb je karrevrachten aan "voorbeelden".
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 21 Apr 2023, 04:53 Heb je nog meer voorbeelden? Ik kan me nl ook niet voorstellen dat de scouting nut zag in de huur van Savio bijvoorbeeld. Maar toen Max en Ramalho kwamen en werden gekwalificeerd als Schmidt-aankopen waren ze er als de kippen bij om te benadrukken dat die al lang bij de scouting op de radar stonden. Het is dus ook niet zo dat alle miskopen buiten hun om zijn gegaan en dat dat verleden tijd is nu. Als je een hele zomer geen alternatief op Marlon kunt vinden en je duikelt slechts een huurling bij de beloften van Everton op zonder optie tot koop, omdat je er niet in slaagt een speler David Hancko te ‘vinden’ is er nog steeds werk aan de winkel.
Mart ten Have zei dat onlangs bij FC Afkicken.

Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 21 Apr 2023, 09:33
O Goleiro Grande wrote: 21 Apr 2023, 04:53 Heb je nog meer voorbeelden? Ik kan me nl ook niet voorstellen dat de scouting nut zag in de huur van Savio bijvoorbeeld. Maar toen Max en Ramalho kwamen en werden gekwalificeerd als Schmidt-aankopen waren ze er als de kippen bij om te benadrukken dat die al lang bij de scouting op de radar stonden. Het is dus ook niet zo dat alle miskopen buiten hun om zijn gegaan en dat dat verleden tijd is nu. Als je een hele zomer geen alternatief op Marlon kunt vinden en je duikelt slechts een huurling bij de beloften van Everton op zonder optie tot koop, omdat je er niet in slaagt een speler David Hancko te ‘vinden’ is er nog steeds werk aan de winkel.
Mart ten Have zei dat onlangs bij FC Afkicken.

Wie is Mart ten Have en waarom zou hij dat weten?
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het zou een typisch Brands/PSV aankoop zijn. Tom Davies (24 jaar) spelend op de 6/8 van Everton loopt uit zijn contract en kunnen we transfervrij binnenhalen. Bij zijn debuut (onder Koeman?) vond ik het een erg leuke speler. Betwijfel alleen of hij de 6 rol kan invullen op ons middenveld.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 21 Apr 2023, 09:33
O Goleiro Grande wrote: 21 Apr 2023, 04:53 Heb je nog meer voorbeelden? Ik kan me nl ook niet voorstellen dat de scouting nut zag in de huur van Savio bijvoorbeeld. Maar toen Max en Ramalho kwamen en werden gekwalificeerd als Schmidt-aankopen waren ze er als de kippen bij om te benadrukken dat die al lang bij de scouting op de radar stonden. Het is dus ook niet zo dat alle miskopen buiten hun om zijn gegaan en dat dat verleden tijd is nu. Als je een hele zomer geen alternatief op Marlon kunt vinden en je duikelt slechts een huurling bij de beloften van Everton op zonder optie tot koop, omdat je er niet in slaagt een speler David Hancko te ‘vinden’ is er nog steeds werk aan de winkel.
Mart ten Have zei dat onlangs bij FC Afkicken.

Wat hier onder al wordt gezegd. Wie de fuck is die gast? Niemand.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Een Kowet supporter met een te dikke pens voor zijn leeftijd en te weinig haar.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

hondjevandebakker wrote: 19 Apr 2023, 21:09 De 17-jarige Gabriel Sigua heeft in maart zijn debuut gemaakt voor het Georgische elftal. Hij is nu al basisspeler bij Dinamo Tbilisi (de kampioen) en was in 6 wedstrijden al bij 4 doelpunten betrokken. Op basis van onderstaande video een fysiek sterke 6/8 (ik schat hem 1,9m lang) die stevig de duels in gaat. Daarnaast kan hij prima dribbelen en passen al ziet het er een beetje lomp uit. Ik kan verder online helaas geen gedetailleerde statistieken van hem vinden.



Mikautadze (22), spits van Metz en Georgië, is nu topscorer in de Ligue 1 met 17 goals en 3e in de lijst van assistgevers met 7 assists. Speelt doorgaans als spits maar kan met zijn snelheid en techniek ook op de flank uit de voeten. Hij komt op mij over als een erg doelgerichte en multifunctionele speler. Minpunt is dat hij niet heel sterk is in de lucht (wint maar 29% van de luchtduels en 0 kopgoals).



Ik hoop overigens dat we Boniface halen aangezien hij volgens de geruchten maar 10-15m zou moeten kosten.
Mikautadze. Een goed voorbeeld van een echt interessante speler die bij menig mens nog niet op de radar staat. Ook een speler die de geleidelijke weg bewandeld en niet weer een uitgerangeerde speler uit de topcompetitie.

Wat mij betreft toont de wedstrijd AS Roma - Feyenoord gisteren maar weer eens dat we onze nieuwe rots in de branding voor centraal achterin in die hoek moeten gaan zoeken. Zuid-Europa, Zuid-Amerika of het oostblok. Er mag best wel een gecontroleerde bandiet komen in Eindhoven hoor!
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Wanneer worden we stabiel achterin? Wanneer komt die benodigde slager achterin? ‘We zijn achterin zo kwetsbaar.’

Zeg maar gerust dat het de laatste jaren een behoorlijke bende is in de achterhoede. Wat is nou de laatste echte goede verdediger? Hector Moreno? Daarna gaan we haast terug naar de tijd van Alex!

Ik heb m’n oog laten vallen op het duo centraal achterin van Fiorentina:

Igor Julio dos Santos de Paulo 🇧🇷
Lucas Martínez Quarta 🇦🇷

Beide heren zorgen in vergelijkbaar systeem als ons (voor zover we een vast systeem hebben) ervoor dat ze de boel aardig dichthouden bij middenmotor Fiorentina. Contracten van beide heren lopen nog even door, zeker omdat Igor een optie tot verlenging in z’n contract heeft staan. Wat kort speurwerk leert dat er wel zeker dubbele cijfers voor beide verdedigers betaald moet worden, maar we zouden best eens mogen investeren in de achterhoede na afgelopen jaren! Goede toevoeging is dat Igor een linkspoot is en Quarta een rechtspoot. Zeker Igor is comfortabel aan de bal!

Hier wat beelden en ook een analyse op een forum van Fiorentina.





https://www.violanation.com/2023/4/6/23 ... nez-quarta
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 21 Apr 2023, 08:17 Leuk die constante herhaling van zetten waarbij er vooral maar een beetje in het wilde weg wordt gegokt wat er gaande is, vanzelfsprekend zo negatief mogelijk. Want een dag geen azijn gedronken is een dag niet geleefd natuurlijk.

Deze topic betreft interessante spelers, jullie kunnen o.a. hier terecht:
viewtopic.php?t=679
Fijn dat jij dat leuk vindt. Daar doen we het ten slotte voor.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 21 Apr 2023, 11:12 Wanneer worden we stabiel achterin? Wanneer komt die benodigde slager achterin? ‘We zijn achterin zo kwetsbaar.’

Zeg maar gerust dat het de laatste jaren een behoorlijke bende is in de achterhoede. Wat is nou de laatste echte goede verdediger? Hector Moreno? Daarna gaan we haast terug naar de tijd van Alex!

Ik heb m’n oog laten vallen op het duo centraal achterin van Fiorentina:

Igor Julio dos Santos de Paulo 🇧🇷
Lucas Martínez Quarta 🇦🇷

Beide heren zorgen in vergelijkbaar systeem als ons (voor zover we een vast systeem hebben) ervoor dat ze de boel aardig dichthouden bij middenmotor Fiorentina. Contracten van beide heren lopen nog even door, zeker omdat Igor een optie tot verlenging in z’n contract heeft staan. Wat kort speurwerk leert dat er wel zeker dubbele cijfers voor beide verdedigers betaald moet worden, maar we zouden best eens mogen investeren in de achterhoede na afgelopen jaren! Goede toevoeging is dat Igor een linkspoot is en Quarta een rechtspoot. Zeker Igor is comfortabel aan de bal!

Hier wat beelden en ook een analyse op een forum van Fiorentina.





https://www.violanation.com/2023/4/6/23 ... nez-quarta
Hele interessante spelers qua profiel maar ik denk niet dat het realistisch is dat PSV zulke spelers gaat halen. Meer dan 10 miljoen neerleggen zal PSV niet snel meer voor een speler doen (volgens mij hebben ze dat zelf ook aangegeven) of het moet een Lozano achtige speler zijn. En daarnaast zit je ook nog met salariseisen die denk ik echt flink zijn. Dus het financiële plaatje is al niet grandioos.
Daarnaast verwacht ik als zij het zo goed doen bij Fiorentina dat er wel grotere clubs komen met een flink bod wat voor die spelers interessanter is. Fiorentina komt niet voor niks nu ook verder dan wij in Europa (ook al is t UECL).
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 21 Apr 2023, 09:33
O Goleiro Grande wrote: 21 Apr 2023, 04:53 Heb je nog meer voorbeelden? Ik kan me nl ook niet voorstellen dat de scouting nut zag in de huur van Savio bijvoorbeeld. Maar toen Max en Ramalho kwamen en werden gekwalificeerd als Schmidt-aankopen waren ze er als de kippen bij om te benadrukken dat die al lang bij de scouting op de radar stonden. Het is dus ook niet zo dat alle miskopen buiten hun om zijn gegaan en dat dat verleden tijd is nu. Als je een hele zomer geen alternatief op Marlon kunt vinden en je duikelt slechts een huurling bij de beloften van Everton op zonder optie tot koop, omdat je er niet in slaagt een speler David Hancko te ‘vinden’ is er nog steeds werk aan de winkel.
Mart ten Have zei dat onlangs bij FC Afkicken.

En wat is zijn bron dan? Sowieso is Til een prima aankoop geweest. Het geld dat geïnvesteerd is krijg je moeiteloos aankomende zomer weer terug met zijn rendement. Beetje geneuzel in de marge dit. Behalve dan dat Ruud het niet helemaal op orde heeft.
Saibari is underrated.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 21 Apr 2023, 14:06
DonyellMalen wrote: 21 Apr 2023, 09:33

Mart ten Have zei dat onlangs bij FC Afkicken.

En wat is zijn bron dan? Sowieso is Til een prima aankoop geweest. Het geld dat geïnvesteerd is krijg je moeiteloos aankomende zomer weer terug met zijn rendement. Beetje geneuzel in de marge dit. Behalve dan dat Ruud het niet helemaal op orde heeft.
Elfrink. Die heeft het ooit gezegd in een podcast.

Maar sowieso kloppen dit soort dingen die ze bij FC Afkicken zeggen vrijwel altijd. Komen stiekem veel mensen over de vloer daar die dicht op het vuur zitten.

En verder is het op zich een valide punt toch? PSV heeft deze zomer amper kunnen uitgeven, omdat het moest saneren. Til is een van je duurdere transfers geweest. Hij heeft ongetwijfeld geen goedkoop salaris. Het is zonde dat je zo iemand dan haalt op voorspraak, maar hem totaal niet weet te gebruiken.

Precies dit soort transfers (zonder visie) is deels de reden dat we in deze puinzooi beland zijn. Even los van de speler Til waar ik wel meerwaarde in zie.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 21 Apr 2023, 14:11
Trixm wrote: 21 Apr 2023, 14:06

En wat is zijn bron dan? Sowieso is Til een prima aankoop geweest. Het geld dat geïnvesteerd is krijg je moeiteloos aankomende zomer weer terug met zijn rendement. Beetje geneuzel in de marge dit. Behalve dan dat Ruud het niet helemaal op orde heeft.

Elfrink. Die heeft het ooit gezegd in een podcast.

Maar sowieso kloppen dit soort dingen die ze bij FC Afkicken zeggen vrijwel altijd. Komen stiekem veel mensen over de vloer daar die dicht op het vuur zitten.

En verder is het op zich een valide punt toch? PSV heeft deze zomer amper kunnen uitgeven, omdat het moest saneren. Til is een van je duurdere transfers geweest. Hij heeft ongetwijfeld geen goedkoop salaris. Het is zonde dat je zo iemand dan haalt op voorspraak, maar hem totaal niet weet te gebruiken.

Precies dit soort transfers (zonder visie) is deels de reden dat we in deze puinzooi beland zijn. Even los van de speler Til waar ik wel meerwaarde in zie.
Maar twee vragen , waarom is Til een dure transfer? Mijn inziens een prima kwaliteit verhouding. Daarnaast, Til paste mijn inziens prima in een speelplan van PSV. Zeker met Gakpo en Madueke op de vlegels had dat goed kunnen/moeten kunnen uitpakken. Dat dit door onkunde niet goed is uitgepakt ligt mijn inziens niet bij de aankoop Til, maar door de tactische uitvoering van de technische staf.
Saibari is underrated.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Wilde net zeggen, die koste een kleine 4 miljoen euro.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 21 Apr 2023, 14:35
Heruone wrote: 21 Apr 2023, 14:11


Elfrink. Die heeft het ooit gezegd in een podcast.

Maar sowieso kloppen dit soort dingen die ze bij FC Afkicken zeggen vrijwel altijd. Komen stiekem veel mensen over de vloer daar die dicht op het vuur zitten.

En verder is het op zich een valide punt toch? PSV heeft deze zomer amper kunnen uitgeven, omdat het moest saneren. Til is een van je duurdere transfers geweest. Hij heeft ongetwijfeld geen goedkoop salaris. Het is zonde dat je zo iemand dan haalt op voorspraak, maar hem totaal niet weet te gebruiken.

Precies dit soort transfers (zonder visie) is deels de reden dat we in deze puinzooi beland zijn. Even los van de speler Til waar ik wel meerwaarde in zie.
Maar twee vragen , waarom is Til een dure transfer? Mijn inziens een prima kwaliteit verhouding. Daarnaast, Til paste mijn inziens prima in een speelplan van PSV. Zeker met Gakpo en Madueke op de vlegels had dat goed kunnen/moeten kunnen uitpakken. Dat dit door onkunde niet goed is uitgepakt ligt mijn inziens niet bij de aankoop Til, maar door de tactische uitvoering van de technische staf.
Helemaal eens. En ik snap Til ook goed dat hij het zag zitten om voor PSV te kiezen ipv een jaar extra Feyenoord. Het plan was er wel degelijk en zonder de blessure van Madueke had het uitstekend kunnen uitpakken. Waar Til alleen geen rekening mee heeft gehouden is dat Xavi ineens de beste speler was als 18 jarige. Je kunt er overigens in elke linie wel één hebben zoals Til maar niet teveel uiteraard.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Trixm wrote: 21 Apr 2023, 14:35
Heruone wrote: 21 Apr 2023, 14:11


Elfrink. Die heeft het ooit gezegd in een podcast.

Maar sowieso kloppen dit soort dingen die ze bij FC Afkicken zeggen vrijwel altijd. Komen stiekem veel mensen over de vloer daar die dicht op het vuur zitten.

En verder is het op zich een valide punt toch? PSV heeft deze zomer amper kunnen uitgeven, omdat het moest saneren. Til is een van je duurdere transfers geweest. Hij heeft ongetwijfeld geen goedkoop salaris. Het is zonde dat je zo iemand dan haalt op voorspraak, maar hem totaal niet weet te gebruiken.

Precies dit soort transfers (zonder visie) is deels de reden dat we in deze puinzooi beland zijn. Even los van de speler Til waar ik wel meerwaarde in zie.
Maar twee vragen , waarom is Til een dure transfer? Mijn inziens een prima kwaliteit verhouding. Daarnaast, Til paste mijn inziens prima in een speelplan van PSV. Zeker met Gakpo en Madueke op de vlegels had dat goed kunnen/moeten kunnen uitpakken. Dat dit door onkunde niet goed is uitgepakt ligt mijn inziens niet bij de aankoop Til, maar door de tactische uitvoering van de technische staf.
De vraag wat is duur, is natuurlijk een relatief begrip. 1 miljoen euro is niks voor een speler. Voor een club als FC Eindhoven zou dat echter een absolute recordtransfer zijn. Kijk je naar de laatste 3 seizoenen qua uitgaven van PSV dan heeft PSV ongeveer voor iets minder dan 40 miljoen aan transferuitgaven gedaan afgaande op de cijfers van transfermarkt. Een 4 miljoen transfer is dus al ongeveer 10% van dat budget dat is uitgeven ;) Zet je de transfers op een rijtje, dan is Til een van je duurdere aankopen geweest in de afgelopen 3 seizoenen. Zijn salaris is bovendien ook niet goedkoop. Bij Spartak verdiende hij 1.75 miljoen. Bij PSV zal dat ongetwijfeld ook rond de 2 miljoen liggen. Kortom: je betaalt voor 4 seizoenen Guus Til totaal 12 miljoen euro. Hoewel die bedragen dus al stiekem hoger uitvallen dan transfermarkt weergeeft. Massimo heeft dat wel eens uitgelicht. Volgens mij was PSV vorig jaar al rond de 25 miljoen kwijt aan uitgaven totaal in een jaar waarin niet eens spectaculaire aankopen gedaan zijn, daar waar dat bij Transfermarkt op 14,5 miljoen getaxeerd wordt.

Ik vind dat best prijzig ja. PSV heeft afgelopen zomer amper kunnen investeren in de selectie, datzelfde geldt voor de zomer ervoor en de zomer daarvoor. Dat is niet omdat ze niet willen, maar simpelweg omdat ze dat niet kunnen. We hebben deze winter aankopen als Max, Ginkel moeten wegsaneren, omdat ze niet slagen en ze hoge afschrijvingen + salarislasten hebben die gedrukt moeten worden. Aankomende zomer zal dat ongetwijfeld herhaald worden met spelers als Drommel en Ramalho. Als we dan een speler halen zoals Guus Til, die stiekem best wel prijzig is voor de situatie waarin wij ons bevinden, dan is dat best een duur grapje zodra je hem eigenlijk zonder achterliggend idee hebt gehaald. Want precies dit soort transfers, zoals Ginkel, Ramalho, El Ghazi, Pröpper, Zahavi, etc. en een scala aan huurdeals (Hoever, Vinicius, etc.), die vallen in de koopjeshoek met krasjes die stiekem best duur zijn (salaris + evt. afschrijvingen) maar eigenlijk weinig toevoegen en/of niet goed gebruikt worden, is zoals eerder al vermeld een van de redenen dat we in deze mess zitten.

Als je met een beperkt budget werkt, is het essentieel dat je weloverwogen keuzes maakt en dat je spelers haalt met een duidelijk idee. Dat is bij Til duidelijk niet gebeurd. Ruud wou Til graag hebben, de scouting was negatief. Op voorspraak van Ruud is de transfer toch doorgegaan. Til wordt echter niet goed gebruikt. El Ghazi is eenzelfde geval. Dat ligt inderdaad niet aan de aankoop Til zelf, maar dat neemt niet weg dat het hierdoor juist weer het zoveelste geval van een duur grapje wordt. Dit is ook van de grote vraagtekens die ik heb als PSV komende zomer doorgaat met Ruud.

Over de speler Til zelf: die heeft inderdaad specifieke kwaliteiten en ik denk dat het belangrijk is om zo'n speler in je ploeg te hebben. Ik vind het zelf een prima speler die een toegevoegde waarde kan hebben. PSV kan het zichzelf eigenlijk alleen niet echt permitteren om dit soort spelers te halen, zonder ze niet goed te kunnen inpassen. Eenzelfde voorbeeld is bijv. de rechtsbackpositie. PSV is volgens mij erg gecharmeerd van v. Ewijk. Ook dat is een leuke speler, maar wel eentje met hele specifieke kwaliteiten. Stel je haalt hem komende zomer, dan moet je ook zorgen dat je hem daarop gaat gebruiken. Doe je dat niet, dan heb je eigenlijk je geld door de pot gespoeld door te investeren in een (dure) speler op een positie die versterking nodig heeft, waarbij het profiel van de speler geen match is met de invulling van de positie.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 21 Apr 2023, 15:21
Trixm wrote: 21 Apr 2023, 14:35

Maar twee vragen , waarom is Til een dure transfer? Mijn inziens een prima kwaliteit verhouding. Daarnaast, Til paste mijn inziens prima in een speelplan van PSV. Zeker met Gakpo en Madueke op de vlegels had dat goed kunnen/moeten kunnen uitpakken. Dat dit door onkunde niet goed is uitgepakt ligt mijn inziens niet bij de aankoop Til, maar door de tactische uitvoering van de technische staf.
De vraag wat is duur, is natuurlijk een relatief begrip. 1 miljoen euro is niks voor een speler. Voor een club als FC Eindhoven zou dat echter een absolute recordtransfer zijn. Kijk je naar de laatste 3 seizoenen qua uitgaven van PSV dan heeft PSV ongeveer voor iets minder dan 40 miljoen aan transferuitgaven gedaan afgaande op de cijfers van transfermarkt. Een 4 miljoen transfer is dus al ongeveer 10% van dat budget dat is uitgeven ;) Zet je de transfers op een rijtje, dan is Til een van je duurdere aankopen geweest in de afgelopen 3 seizoenen. Zijn salaris is bovendien ook niet goedkoop. Bij Spartak verdiende hij 1.75 miljoen. Bij PSV zal dat ongetwijfeld ook rond de 2 miljoen liggen. Kortom: je betaalt voor 4 seizoenen Guus Til totaal 12 miljoen euro. Hoewel die bedragen dus al stiekem hoger uitvallen dan transfermarkt weergeeft. @Massimo heeft dat wel eens uitgelicht. Volgens mij was PSV vorig jaar al rond de 25 miljoen kwijt aan uitgaven totaal in een jaar waarin niet eens spectaculaire aankopen gedaan zijn, daar waar dat bij Transfermarkt op 14,5 miljoen getaxeerd wordt.

Ik vind dat best prijzig ja. PSV heeft afgelopen zomer amper kunnen investeren in de selectie, datzelfde geldt voor de zomer ervoor en de zomer daarvoor. Dat is niet omdat ze niet willen, maar simpelweg omdat ze dat niet kunnen. We hebben deze winter aankopen als Max, Ginkel moeten wegsaneren, omdat ze niet slagen en ze hoge afschrijvingen + salarislasten hebben die gedrukt moeten worden. Aankomende zomer zal dat ongetwijfeld herhaald worden met spelers als Drommel en Ramalho. Als we dan een speler halen zoals Guus Til, die stiekem best wel prijzig is voor de situatie waarin wij ons bevinden, dan is dat best een duur grapje zodra je hem eigenlijk zonder achterliggend idee hebt gehaald. Want precies dit soort transfers, zoals Ginkel, Ramalho, El Ghazi, Pröpper, Zahavi, etc. en een scala aan huurdeals (Hoever, Vinicius, etc.), die vallen in de koopjeshoek met krasjes die stiekem best duur zijn (salaris + evt. afschrijvingen) maar eigenlijk weinig toevoegen en/of niet goed gebruikt worden, is zoals eerder al vermeld een van de redenen dat we in deze mess zitten.

Als je met een beperkt budget werkt, is het essentieel dat je weloverwogen keuzes maakt en dat je spelers haalt met een duidelijk idee. Dat is bij Til duidelijk niet gebeurd. Ruud wou Til graag hebben, de scouting was negatief. Op voorspraak van Ruud is de transfer toch doorgegaan. Til wordt echter niet goed gebruikt. El Ghazi is eenzelfde geval. Dat ligt inderdaad niet aan de aankoop Til zelf, maar dat neemt niet weg dat het hierdoor juist weer het zoveelste geval van een duur grapje wordt. Dit is ook van de grote vraagtekens die ik heb als PSV komende zomer doorgaat met Ruud.

Over de speler Til zelf: die heeft inderdaad specifieke kwaliteiten en ik denk dat het belangrijk is om zo'n speler in je ploeg te hebben. Ik vind het zelf een prima speler die een toegevoegde waarde kan hebben. PSV kan het zichzelf eigenlijk alleen niet echt permitteren om dit soort spelers te halen, zonder ze niet goed te kunnen inpassen. Eenzelfde voorbeeld is bijv. de rechtsbackpositie. PSV is volgens mij erg gecharmeerd van v. Ewijk. Ook dat is een leuke speler, maar wel eentje met hele specifieke kwaliteiten. Stel je haalt hem komende zomer, dan moet je ook zorgen dat je hem daarop gaat gebruiken. Doe je dat niet, dan heb je eigenlijk je geld door de pot gespoeld door te investeren in een (dure) speler op een positie die versterking nodig heeft, waarbij het profiel van de speler geen match is met de invulling van de positie.
Op voorspraak van trainers aankopen doen gebeurt toch overal, kijk ook naar slot en ten hag.

4 miljoen voor een speler met de kwaliteiten van PSV is mijn inziens een koopje. Salaris van 2 miljoen is mijn inziens ook goed te billijken met de statistieken die hij kan overleggen. Verkoop je hem deze zomer aan een buitenlandse club maak je nog winst ook, ongetwijfeld.
Saibari is underrated.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Geen idee of dat overal gebeurt. Volgens mij werkt het altijd in een twee eenheid tussen TD en coach. Iig in een gezonde relatie. En niet dat de coach iets zegt en de TD hem dan maar haalt. Zoals Sainsbury en Behich ook pijnlijke voorbeelden daarvan zijn. En Lato idem dito als keerzijde van de medaille.

4 miljoen en 2 miljoen salaris is prima te bilijken voor Til. Dat is niet het probleem. Het punt is dat het voor PSV gewoon echter wel degelijk een dure transfer is. Gebruik je hem vervolgens niet goed, heb je er relatief weinig aan en heb je eigenlijk geld door de plee gespoeld, terwijl je dat geld misschien had kunnen uitgeven aan een andere speler die qua type profiel wel een match is met de invulling van de positie. Waar PSV als team ook daadwerkelijk beter van wordt.

Daar zit de issue. PSV gebeurt dit ook net iets te vaak.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 21 Apr 2023, 15:47 Geen idee of dat overal gebeurt. Volgens mij werkt het altijd in een twee eenheid tussen TD en coach. Iig in een gezonde relatie. En niet dat de coach iets zegt en de TD hem dan maar haalt. Zoals Sainsbury en Behich ook pijnlijke voorbeelden daarvan zijn. En Lato idem dito als keerzijde van de medaille.

4 miljoen en 2 miljoen salaris is prima te bilijken voor Til. Dat is niet het probleem. Het punt is dat het voor PSV gewoon echter wel degelijk een dure transfer is. Gebruik je hem vervolgens niet goed, heb je er relatief weinig aan en heb je eigenlijk geld door de plee gespoeld, terwijl je dat geld misschien had kunnen uitgeven aan een andere speler die qua type profiel wel een match is met de invulling van de positie. Waar PSV als team ook daadwerkelijk beter van wordt.

Daar zit de issue. PSV gebeurt dit ook net iets te vaak.
Labyad en Klaiber zijn prima voorbeelden van aankopen onder ten hag. En mijn inziens is el ghazi ook een goed voorbeeld van Ruud, Til daarentegen snap ik gewoon niet zo. Een relatief goedkope toevoeging aan je selectie die niet zo snel waarde verliest en uitstekend rendement heeft. Maar goed, Lets agree to disagree.
Saibari is underrated.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

DeBruyne wrote: 18 Apr 2023, 21:49 Valentijntje noemde vanmiddag Xavier Mbuyamba van Volendam als interessante optie voor PSV ipv Jarred.

Wat vinden jullie van Xavier Mbuyamba? Zou hij dezelfde route als Mickey van de Ven kunnen bewandelen?

https://www.transfermarkt.nl/xavier-mbu ... r/640432#/
Ik zou zelf graag Martin Vitik van Sparta Praag zien als centrale verdediger mochten mensen vertrekken of niet kunnen blijven na de leenbeurt.



Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

AZ speelt in de finale van de Youth League tegen Hadjuk Split. Ik zit te kijken naar dat team en er valt qua waarde meteen een speler op. PSV heeft wel al wat talentvolle middenvelders in deze categorie, maar wie misschien heeft iemand deze speler wel eens zien spelen. Heeft trouwens de Amerikaanse nationaliteit waardoor Stewart hem wellicht al aardig kent.

https://www.transfermarkt.de/rokas-puks ... ler/887816
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Misschien kost het mij wat duimpjes omlaag, maar zou PSV misschien een poging moeten wagen voor Kasper Dolberg volgend seizoen?
Niets geworden bij Hoffenheim maar denk wel dat hij het in zich heeft om bij PSV +20 goals te scoren. Nog steeds een mooie leeftijd om zich te bewijzen!
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Goed gegokt. Als ik een duimpje omlaag kon geven had ik het gedaan. :mrgreen:

Dolberg is in alles extreem matig, blessuregevoelig, overal mislukt en heeft de uitstraling van een slap washandje.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Tis een Deen met een Zweeds kutje op zijn gezicht.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dacht even je gaat zeggen Donny vd Beek na het lezen van je eerste zin. Die mag namelijk vertrekken bij United. Maar Dolberg is niet goed genoeg, heeft ook niet het karakter waar Ruud naar opzoek is.
Post Reply