Jordan Teze
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
Zijn beste wedstrijd ooit, denk ik zelfs. Alsof ik naar Sergio Ramos in diens beste jaren zat te kijken. Oprecht.
Begin tweede helft maakte hij een counter van Bergwijn onschadelijk. Hij kijkt West aan, knikt twee keer en maakt een hoofdgebaar alsof hij wilde zeggen dat het een routinehandeling op een probleemloze middag was. Dan ga ook ik als criticus gewoon staan en applaudisseren. Baas.
Als die volgende week Bergwijn aankijkt en vraagt of Steven even braaf in de hoek wil gaan zitten, dan luistert Bergwijn gewoon hoor.
-
- Lid van verdienste
Die ontlading na het winnen van die ingooi deed me een beetje denken aan de ontlading van Schwaab tijdens AZ-PSV in het laatste kampioensjaar, nadat hij de bal van de lijn haalde. Alsof ze al wisten dat ze een gewonnen wedstrijd aan het spelen waren.
Verder een geweldige wedstrijd inderdaad, heeft alles goed gedaan. Heerlijk moment om te pieken.
Verder een geweldige wedstrijd inderdaad, heeft alles goed gedaan. Heerlijk moment om te pieken.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Ik vond Teze toen hij centraal met Obispo stond ook dat vuur brengen. Jammer dat ze die twee uit elkaar haalden, want samen gaven die toen een paar wedstrijden lang de energie die Teze nu tegen Ajax toonde.
- Joenepsv
- Legende
Prima wedstrijd. Tot op het bot gemotiveerd om Bergwijn kapot te spelen en dat is gelukt. Vind hem nog steeds geen back maar als hij elke wedstrijd eenzelfde concentratie en intensiteit op de mat kan leggen zou hij een nuttige speler zijn.
-
- Lid scoutingsteam
Nou, nee, zo werkt het gewoon. In topwedstrijden kun je gewoon net wat meer geven. Het is net wat makkelijker om die maximale scherpte te hebben, je kunt gewoon net wat meer geven.
Het werkt bij supporters niet anders, bijvoorbeeld.
- Juancho
- Mister PSV
Sorry Yhkim maar wat een onzin. Er zit een gigantisch gat tussen de Teze die we week in week uit op RB zien prutsen en de Teze die zich blijkbaar alleen vandaag kon motiveren.
Dat gat is zo idioot groot dat je van een prof speler mag verwachten zich beter te kunnen motiveren in al die andere wedstrijden. Jij niemt het net een beetje meer geven. Ik noem het 10x zoveel meer geven.
Anders moetje vooral heel snel je spullen inleveren en opzouten als je je alleen voor dit soort potjes kan motiveren en je als een speler van topclub PSV kan gedragen.
Last edited by Juancho on 23 Apr 2023, 20:33, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Regelmatige invaller
Beetje wat Locadia destijds een keer aangaf, over motivatie.Juancho wrote: ↑23 Apr 2023, 20:31Sorry Yhkim maar wat een onzin. Er zit een gigantisch gat tussen de Teze die we week in week uit op RB zien prutsen en de Teze die zich blijkbaar alleen vandaag kon motiveren.
Dat gat is zo idioot groot dat je van een prof speler mag verwachten zich beter te kunnen motiveren in al die andere wedstrijden. Jij niemt het net een beetje meer geven. Ik noem het 10x zoveel meer geven.
Anders moetje vooral heel snel je spullen inleveren en opzouten als je je alleen voor dit soort potjes kan motiveren en je als een speler van topclub PSV kan gedragen.
Helemaal met je eens, als je alleen voor dit soort potjes kan motiveren, moet je gauw wat anders gaan doen.
Precies het probleem waarom we dit jaar geen kampioen geworden zijn.
Wanneer je dit week in week uit kan brengen, kijk eens wat een toekomst je dan voor je hebt.
Vandaag was hij geweldig, volgende week zal het ook wel zo zijn, dan Sparta uit eens kijken hoe het dan met de mentaliteit is van hem.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Daar zit natuurlijk ook bij dat hij nu vooral moest verdedigen, vrij diep stond en dus niet met veel ruimte in de rug moest verdedigen en veel minder aanvallend moest doen. Dat past beter bij Teze, dus ik denk dat het grote verschil ook daarmee te maken heeft en niet enkel met motivatie, die uiteraard ook anders is tegen Ajax dan in de meeste wedstrijden.Juancho wrote: ↑23 Apr 2023, 20:31Sorry Yhkim maar wat een onzin. Er zit een gigantisch gat tussen de Teze die we week in week uit op RB zien prutsen en de Teze die zich blijkbaar alleen vandaag kon motiveren.
- ShovingNE2
- Site Admin
Hopelijk neemt hij dit mee in zijn ontwikkeling. Speelde een berepartij maar moet dat vaker op kunnen brengen. Als hij vandaag dit kan ligt de lat hoger dan we gezien hebben. Niet zo hoog als nu, dat zijn uitschieters, maar een hoger niveau dan gebruikelijk moet zeker kunnen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- De Realist
- Internationale topspeler
Moet gezegd worden, prima pot ook van Teze. Ook veel energie er in gelegd
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Lid scoutingsteam
Voor mij speelde hij uitstekend. Ik heb geen gevaar gezien van de linkerkant van Ajax waar toch prima voetballers rondlopen bij hun.
- De Realist
- Internationale topspeler
Sterker nog, de beste linkerkant van Europa. En dan deed wijndal nog niet eens mee. Oh wacht.Voormalig KG wrote: ↑23 Apr 2023, 21:19 Voor mij speelde hij uitstekend. Ik heb geen gevaar gezien van de linkerkant van Ajax waar toch prima voetballers rondlopen bij hun.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
-
- Lid scoutingsteam
Een gigantisch gat veroorzaakt door een combinatie van een veel grotere wedstrijd, een veel fanatieker publiek en de primaire taak om iemand onschadelijk te maken. Dat is totáál onvergelijkbaar met Excelsior-thuis, waar van Teze wordt verwacht toch vooral aanvallend te leveren.Juancho wrote: ↑23 Apr 2023, 20:31Sorry Yhkim maar wat een onzin. Er zit een gigantisch gat tussen de Teze die we week in week uit op RB zien prutsen en de Teze die zich blijkbaar alleen vandaag kon motiveren.
Roepen dat een profspeler heel snel z'n spullen moet inleveren en opzouten als hij zich alleen voor een wedstrijd als vandaag optimaal kan opladen, is zo makkelijk. Echt een holle kreet die vooral aantoont dat je totaal niet in staat bent een voorstelling te maken van hoe topsport werkt. De quote van Locadia wordt hierboven genoemd, maar die werd keihard neergesabeld om die eerlijkheid. In realiteit werkt het gewoon zo, ik heb daar zelf ook ervaring mee in een hele andere tak van sport. En nogmaals: bij supporters werkt dat óók zo, omdat er nou eenmaal meer op het spel staat. Belangen zijn groter, het niveau is hoger en dus moet je zelf ook meer brengen, scouts kijken wellicht mee. Dit zijn de wedstrijden waar het om gaat. Het publiek is ook fanatieker en kan zo meer energie geven, tegenstanders kunnen net wat onzekerder zijn. Alles opgeteld kan het gewoon leiden tot zo'n enorm verschil tussen wat Teze in de thuiswedstrijd hiervoor liet zien en wat hij vandaag liet zien.
En voor Teze is dat effect wellicht nog net wat groter, omdat het niet alleen een prof is, maar ook een PSV-supporter. Die weet dondersgoed wat er tegen Ajax gevraagd wordt.
- Juancho
- Mister PSV
Dan zou juist hij moeten weten wat er nodig is om kampioen te moeten worden. Tegen Ajax extra motivatie krijgen is logisch. Maar daar wordt je geen kampioen door. Ik vind het dus vooral een beetje een slap excuus. Sorry. Als speler van PSV mag de lat wel een heel stuk hoger dan dat. Tenzij vandaag een eenmalig iets was. Kan ook maar dan krijg je een andere invalshoek.
Verder nog gehoord uit betrouwbare bronnen:
Verder nog gehoord uit betrouwbare bronnen:
Teze schijnt zojuist laveloos het Philips stadion te hebben verlaten, schijnt een berg wijntjes te hebben gedronken.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Lid scoutingsteam
Nee, om kampioen te worden van een competitie die een week of 40 duurt, daar zijn totaal andere zaken voor nodig dan jezelf opladen voor een of twee topwedstrijden tegen Ajax. Je kan ook niet 34x dezelfde maximale focus en motivatie leveren. Dat is mentaal helemaal niet te doen. Dat hoeft ook helemaal niet, zolang je dat dan maar compenseert met je voetbaltechnische kwaliteiten. Maar nogmaals: vandaag moest hij eigenlijk alleen Bergwijn uitschakelen. Dat ligt hem zoveel beter dan het spel maken. Dat weegt dan ook mee.Juancho wrote: ↑23 Apr 2023, 22:14 Dan zou juist hij moeten weten wat er nodig is om kampioen te moeten worden. Tegen Ajax extra motivatie krijgen is logisch. Maar daar wordt je geen kampioen door. Ik vind het dus vooral een beetje een slap excuus. Sorry. Als speler van PSV mag de lat wel een heel stuk hoger dan dat. Tenzij vandaag een eenmalig iets was. Kan ook maar dan krijg je een andere invalshoek.
- DonyellMalen
- Legende
Dat ingooi moment was echt top. Dat is Teze op z'n best. Laat dit die vertrouwensboost zijn 'ie nodig had. Volgende week weer knallen.
-
- Legende
Zijn zwakte: opbouwen als back
Zijn sterkte : verdedigen op energie
Speelde gisteren duidelijk in zijn kracht. In de kleine wedstrijden laten de tegenstanders hem altijd vrij en dan ziet het er een stuk onhandiger uit. Het is een jongen die altijd meer dan 100% inzet heeft. Je gunt hem iedere week zo'n prestatie bij PSV maar ben bang dat we de volgende wedstrijd in de competitie weer een 'andere' Teze zien. Bij topclubs zie je veel meer het type Van Aanholt of Mauro. Wie weet is onderkant PL of subtop Bundesliga iets voor hem uiteindelijk.
Zijn sterkte : verdedigen op energie
Speelde gisteren duidelijk in zijn kracht. In de kleine wedstrijden laten de tegenstanders hem altijd vrij en dan ziet het er een stuk onhandiger uit. Het is een jongen die altijd meer dan 100% inzet heeft. Je gunt hem iedere week zo'n prestatie bij PSV maar ben bang dat we de volgende wedstrijd in de competitie weer een 'andere' Teze zien. Bij topclubs zie je veel meer het type Van Aanholt of Mauro. Wie weet is onderkant PL of subtop Bundesliga iets voor hem uiteindelijk.