Hebben ze dat dir seizoen ook al niet gedaan?
Hoop van harte dat dit het begin is van (tenmisnste) 7 magere jaren.
Laat ze maar met geld smijten voor middelmatige spelers. Misschien kunnen ze Daisy en VdBeek wel voor teveel terughalen?
Hebben ze dat dir seizoen ook al niet gedaan?
Bosz deed het ook zo geweldig met aankopen toen hij TD was in Amsterdam...
Tuurlijk, lekker nog een paar seizoenen het befaamde pado-systeem.
PSV heeft in de onderlinge confrontaties optimaal geprofiteerd van het mindere seizoen van de tegenstander. Na de zomer is dat weer voorbij.De Realist wrote: ↑01 May 2023, 07:53Ik ben het hier wel mee eens. Dit doet hij fantastisch, net zoals het op zijn plaats zetten van die kneus van een Joep die het zelf niet eens doorheeft. Krijgt iedereen dezelfde kant op en er staat een team.D.Millpants wrote: ↑01 May 2023, 07:26 Wat een charisma en wat een klasse straalt van Nistelrooij uit. Echt een perfect uithangbord voor de club!
In hem schuilt een klasse manager, daar ben ik eigenlijk na de afgelopen reeks wel van overtuigd. Ja, ondanks het magere spel en soms bedenkelijke tactiek zoals wij dat van buitenaf kunnen bekritiseren. Echter, winnen telt en prijzen pakken helemaal. Voor mij is de twijfel naar volgend seizoen weggenomen door de algehele presentatie van de mens Ruud van Nistelrooij, ondanks zijn 1e jaar en het niet behalen van de titel zorgt hij voor de juiste teamsgeest en zie je dat het team voor elkaar door het vuur kan gaan.
Naar mijn mening de allerbelangrijkste competentie van een team manager, de algehele staf draagt dan bij aan het spel en de tactiek.
Genoeg ruimte voor verbetering, maar zeer zeker ook genoeg laten zien om met vertrouwen het volgende seizoen in te gaan wat mij betreft.
Tactisch is het echt dramatisch, daar moet komend seizoen iemand bij. Maar het gehele manager plaatje wordt steeds mooier, ik zie Ruud in de toekomst heel succesvol worden in Engeland, aangezien de meer slimme en door de wol geverfde spelers daar een hoop van zijn zwakke plekken weg kunnen nemen.
Wie zegt dat van Nistelrooij niet luistert? Hij komt op mij erg leergierig en ambitieus over, mensen die zo zijn luisteren over het algemeen juist erg goed naar de omgeving.mr.top wrote: ↑01 May 2023, 09:18PSV heeft in de onderlinge confrontaties optimaal geprofiteerd van het mindere seizoen van de tegenstander. Na de zomer is dat weer voorbij.De Realist wrote: ↑01 May 2023, 07:53
Ik ben het hier wel mee eens. Dit doet hij fantastisch, net zoals het op zijn plaats zetten van die kneus van een Joep die het zelf niet eens doorheeft. Krijgt iedereen dezelfde kant op en er staat een team.
Tactisch is het echt dramatisch, daar moet komend seizoen iemand bij. Maar het gehele manager plaatje wordt steeds mooier, ik zie Ruud in de toekomst heel succesvol worden in Engeland, aangezien de meer slimme en door de wol geverfde spelers daar een hoop van zijn zwakke plekken weg kunnen nemen.
En ik hoor te veel mensen nu roepen dat Ruud van Nistelrooij zo’n fantastisch uithangbord is. Het is leuk dat het een knappe man is die zijn talen spreekt maar volgend seizoen gaat het niveau bij de rivaal omhoog. En als Slot bij Feyenoord blijft dan is het niet uitgesloten dat de ploeg ineens derde kan worden of zelfs vierde.
Het is leuk dat je filosofeert over twee zwaargewichten als assistent. Maar dan moet je daar als trainer wel naar willen luisteren. En dit seizoen is te vaak gebleken dat hij blijft volharden in zijn visie. Zelfs als dit totaal niet werkt!
Jij bent voor Ajax, toch? Elke post van jou kruip je in het holletje van Bosz en Ajax
Dat gevoel krijg ik inderdaad ook soms. Altijd maar dat ophemelen van targets van Ajax en het afzeiken van de mensen binnen PSVHatseflats wrote: ↑01 May 2023, 09:28Jij bent voor Ajax, toch? Elke post van jou kruip je in het holletje van Bosz en Ajax
Ik snap wat je bedoelt, en ik heb ook nog steeds geen hoge pet op van de tactische capaciteiten van Ruud. Wel van de managerscapaciteiten, en die zijn ook belangrijk. Wellicht is Fred te veel een ja knikker, want dat Ruud niet zou luisteren naar iemand die aantoonbaar gelijk heeft en dat durft uit te spreken, daar geloof ik niet zo in. Ruud wil lerenmr.top wrote: ↑01 May 2023, 09:18PSV heeft in de onderlinge confrontaties optimaal geprofiteerd van het mindere seizoen van de tegenstander. Na de zomer is dat weer voorbij.De Realist wrote: ↑01 May 2023, 07:53
Ik ben het hier wel mee eens. Dit doet hij fantastisch, net zoals het op zijn plaats zetten van die kneus van een Joep die het zelf niet eens doorheeft. Krijgt iedereen dezelfde kant op en er staat een team.
En ik hoor te veel mensen nu roepen dat Ruud van Nistelrooij zo’n fantastisch uithangbord is. Het is leuk dat het een knappe man is die zijn talen spreekt maar volgend seizoen gaat het niveau bij de rivaal omhoog. En als Slot bij Feyenoord blijft dan is het niet uitgesloten dat de ploeg ineens derde kan worden of zelfs vierde.
Het is leuk dat je filosofeert over twee zwaargewichten als assistent. Maar dan moet je daar als trainer wel naar willen luisteren. En dit seizoen is te vaak gebleken dat hij blijft volharden in zijn visie. Zelfs als dit totaal niet werkt!
Nee totaal niet. Het gehele seizoen kijken we al naar verschrikkelijk voetbal onder Van Nistelrooy en nu zit er ineens toekomst in , puur omdat Brobbey gisteren een bal op de paal schoot? Bosz is al jaren mijn droomkandidaat voor de functie trainer van PSV. Hij is vrij en PSV heeft een trainer die niet functioneert (is de algemene consensus hier), tenminste tot die bal op de paal niet .Hatseflats wrote: ↑01 May 2023, 09:28Jij bent voor Ajax, toch? Elke post van jou kruip je in het holletje van Bosz en Ajax
Nee hij bedoelde gewoon dat PSV in gesprek is met Ruud over de visie van voetbal etc etcRobson de Souza wrote: ↑01 May 2023, 09:30 Overigens was het interessant wat Stewart zei over de gesprekken met Van Nistelrooy en de directie. Hij had het er over dat de gesprekken goed verliepen maar dat het ook belangrijk was dat ze het eens zouden zijn over de voetbalvisie (of iets van deze strekking in elk geval). Hieruit maakte ik op dat Brands/Stewart wel willen dat er iets gaat veranderen aan de "tactiek" en dat ze het daar nog overeens moeten worden. Als je écht tevreden bent hoef je namelijk niet in gesprek over het wel of niet aanblijven komend seizoen, met een doorlopend contract op zak.
Ooijer vertrekt sowieso, het zou goed zijn als daarvoor in elk geval een assistent komt die tactisch sterk is.
Aardig geformuleerd, beetje zwart-wit wel, maar soit. Hij blijft natuurlijk zitten, geen twijfel. Of dat verstandig is, is een tweede... Wat Breur hierboven schrijft is natuurlijk helemaal waar: coachen/trainen is een ervaringsvak. Maar denk dat er best de nodige vlieguren nodig zijn om jou op tactisch vlak als trainer voldoende basis te geven om op niveau door te kunnen gaan, althans als je niet van nature die aanleg hebt. In mijn ogen praat je dan gauw over een periode van een jaar of 3-5. En dan nog maar afwachten wat het eindresultaat zal zijn. Maar Ruud is zeker een mooi uithangbord. Dijk van een manager weet ik dan overigens ook niet, maar zou best kunnen. Hoe dan ook, laten we vandaag maar even de diamant-kant van zijn persoon koesterenDe Realist wrote: ↑01 May 2023, 09:46 Draak van een trainer, dijk van een manager en een diamant van een persoon. Daar moet toch iets mee te doen zijn aangezien hij 100% zeker blijft zitten.
Zo zit ik er ook in. Ik vind het spel vaak niet om aan te gluren, ik zie nog steeds nul patronen en het blijft een zooitje, het hele spel.De Realist wrote: ↑01 May 2023, 09:46 Draak van een trainer, dijk van een manager en een diamant van een persoon. Daar moet toch iets mee te doen zijn aangezien hij 100% zeker blijft zitten.
Nèt wat jij in jouw eerste alinea schrijft, heb ik niet echt twijfels aan gehad hoor, veel andere zaken wèl. Een teamspirit creëren kan hij blijkbaar, zag je al in zijn eerste wedstrijd tegen Ajax, althans dat meende ik wel duidelijk te zien: die winnaarsmentaliteit weet Ruud wel over te brengen. Anders win je niet 4x in een seizoen van de directe concurrent, hoe slecht die ook op dat moment is ('4x Amsterdam!' ). Tactisch is het na een jaar nog steeds matig tot zelfs zwak, al lijkt er wel een zekere leergierigheid. En dat is zonder meer positief. Wat betreft dat verlengstuk in het veld: belangrijk, zeker, Luuk was dat natuurlijk in zijn eerste periode. Nu is dat, in ieder geval voor mij, minder zichtbaar: denk aan het gezamenlijk drukzetten, het kleiner houden van de ruimtes tussen de linies. Maar... wat heb je aan een verlengstuk als het begin niet klopt? Met andere woorden het tactisch uitgangspunt? Enfin, hopen op beterschap, maar ik ben eerlijk gezegd nog altijd wat sceptisch. Maar vandaag nog ff extra lang bij de koffie automaat blijven hangen en nagenieten...ShovingNE2 wrote: ↑01 May 2023, 10:01 Hij blijft zitten. Daarmee ligt de bal bij Brands en Stewart om de omstandigheden te optimaliseren. De afgelopen week hebben we kunnen zien dat hij een team kan bouwen met teamspirit. Daar heb ik serieus vraagtekens bij gehad. Dat is een belangrijke basisvoorwaarde.
Allerbelangrijkste is dat er in de plaats van Sangaré een ervaren goede middenvelder komt die echt het verlengstuk kan zijn van Ruud in het veld. Die hebben we op CV en middenveld niet gehad en een spits of een buitenspeler kan dat niet qua positie. Een middenvelder die kan sturen, die tactisch zaken om kan zetten als er iets gebeurt in het veld. Dat is naar mijn idee het belangrijkste bij het opbouwen van een selectie voor volgend jaar. Daar ontbreekt het nu aan.
Ik had daar onder andere twijfels bij na Cambuur thuis. We werden daar vernederd en dan verwacht ik niets anders als een ploeg die dat recht gaat zetten en dan nog wat extra's. Ik zag toen een slap team. Maar goed: als je de video's ziet. De spelersgroep samen. Hij kan het wel.psvgouda wrote: ↑01 May 2023, 10:35Nèt wat jij in jouw eerste alinea schrijft, heb ik niet echt twijfels aan gehad hoor, veel andere zaken wèl. Een teamspirit creëren kan hij blijkbaar, zag je al in zijn eerste wedstrijd tegen Ajax, althans dat meende ik wel duidelijk te zien: die winnaarsmentaliteit weet Ruud wel over te brengen.
Was een blamage, natuurlijk. Maar in mijn ogen de uitzondering op de regel. Ander puntverlies was deels ongelukkig. Cambuur was een zwarte bladzijde, waar Ruud waarschijnlijk inderdaad een flink aandeel in had, eensShovingNE2 wrote: ↑01 May 2023, 10:42Ik had daar onder andere twijfels bij na Cambuur thuis. We werden daar vernederd en dan verwacht ik niets anders als een ploeg die dat recht gaat zetten en dan nog wat extra's. Ik zag toen een slap team. Maar goed: als je de video's ziet. De spelersgroep samen. Hij kan het wel.psvgouda wrote: ↑01 May 2023, 10:35Nèt wat jij in jouw eerste alinea schrijft, heb ik niet echt twijfels aan gehad hoor, veel andere zaken wèl. Een teamspirit creëren kan hij blijkbaar, zag je al in zijn eerste wedstrijd tegen Ajax, althans dat meende ik wel duidelijk te zien: die winnaarsmentaliteit weet Ruud wel over te brengen.