Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
DadOfFour
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 wrote: 01 May 2023, 08:47 Die gaan enorm investeren na dit schandalige seizoen denk ik en Bosz zal ongetwijfeld worden meegenomen bij het aantrekken van spelers. Volgend seizoen is te belangrijk voor Ajax om te laten lopen. Die gaan dat echt niet laten gebeuren.
Hebben ze dat dir seizoen ook al niet gedaan?
Hoop van harte dat dit het begin is van (tenmisnste) 7 magere jaren.
Laat ze maar met geld smijten voor middelmatige spelers. Misschien kunnen ze Daisy en VdBeek wel voor teveel terughalen?
La vida és massa curta per no fer broma
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

deninho32 wrote: 01 May 2023, 08:47 Die gaan enorm investeren na dit schandalige seizoen denk ik en Bosz zal ongetwijfeld worden meegenomen bij het aantrekken van spelers. Volgend seizoen is te belangrijk voor Ajax om te laten lopen. Die gaan dat echt niet laten gebeuren.
Bosz deed het ook zo geweldig met aankopen toen hij TD was in Amsterdam...

Ruud heeft nu een jaar ervaring erbij en dat is niet verkeerd. De selectie opfrissen en dan kunnen we gewoon door met opbouwen.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
11 Tinus wrote: 01 May 2023, 09:10Ruud heeft nu een jaar ervaring erbij en dat is niet verkeerd. De selectie opfrissen en dan kunnen we gewoon door met opbouwen
Tuurlijk, lekker nog een paar seizoenen het befaamde pado-systeem.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
mr.top
Internationale topspeler

De Realist wrote: 01 May 2023, 07:53
D.Millpants wrote: 01 May 2023, 07:26 Wat een charisma en wat een klasse straalt van Nistelrooij uit. Echt een perfect uithangbord voor de club!

In hem schuilt een klasse manager, daar ben ik eigenlijk na de afgelopen reeks wel van overtuigd. Ja, ondanks het magere spel en soms bedenkelijke tactiek zoals wij dat van buitenaf kunnen bekritiseren. Echter, winnen telt en prijzen pakken helemaal. Voor mij is de twijfel naar volgend seizoen weggenomen door de algehele presentatie van de mens Ruud van Nistelrooij, ondanks zijn 1e jaar en het niet behalen van de titel zorgt hij voor de juiste teamsgeest en zie je dat het team voor elkaar door het vuur kan gaan.
Naar mijn mening de allerbelangrijkste competentie van een team manager, de algehele staf draagt dan bij aan het spel en de tactiek.

Genoeg ruimte voor verbetering, maar zeer zeker ook genoeg laten zien om met vertrouwen het volgende seizoen in te gaan wat mij betreft.
Ik ben het hier wel mee eens. Dit doet hij fantastisch, net zoals het op zijn plaats zetten van die kneus van een Joep die het zelf niet eens doorheeft. Krijgt iedereen dezelfde kant op en er staat een team.
Tactisch is het echt dramatisch, daar moet komend seizoen iemand bij. Maar het gehele manager plaatje wordt steeds mooier, ik zie Ruud in de toekomst heel succesvol worden in Engeland, aangezien de meer slimme en door de wol geverfde spelers daar een hoop van zijn zwakke plekken weg kunnen nemen.
PSV heeft in de onderlinge confrontaties optimaal geprofiteerd van het mindere seizoen van de tegenstander. Na de zomer is dat weer voorbij.

En ik hoor te veel mensen nu roepen dat Ruud van Nistelrooij zo’n fantastisch uithangbord is. Het is leuk dat het een knappe man is die zijn talen spreekt maar volgend seizoen gaat het niveau bij de rivaal omhoog. En als Slot bij Feyenoord blijft dan is het niet uitgesloten dat de ploeg ineens derde kan worden of zelfs vierde.

Het is leuk dat je filosofeert over twee zwaargewichten als assistent. Maar dan moet je daar als trainer wel naar willen luisteren. En dit seizoen is te vaak gebleken dat hij blijft volharden in zijn visie. Zelfs als dit totaal niet werkt!
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

mr.top wrote: 01 May 2023, 09:18

Ik ben het hier wel mee eens. Dit doet hij fantastisch, net zoals het op zijn plaats zetten van die kneus van een Joep die het zelf niet eens doorheeft. Krijgt iedereen dezelfde kant op en er staat een team.
Tactisch is het echt dramatisch, daar moet komend seizoen iemand bij. Maar het gehele manager plaatje wordt steeds mooier, ik zie Ruud in de toekomst heel succesvol worden in Engeland, aangezien de meer slimme en door de wol geverfde spelers daar een hoop van zijn zwakke plekken weg kunnen nemen.
PSV heeft in de onderlinge confrontaties optimaal geprofiteerd van het mindere seizoen van de tegenstander. Na de zomer is dat weer voorbij.

En ik hoor te veel mensen nu roepen dat Ruud van Nistelrooij zo’n fantastisch uithangbord is. Het is leuk dat het een knappe man is die zijn talen spreekt maar volgend seizoen gaat het niveau bij de rivaal omhoog. En als Slot bij Feyenoord blijft dan is het niet uitgesloten dat de ploeg ineens derde kan worden of zelfs vierde.

Het is leuk dat je filosofeert over twee zwaargewichten als assistent. Maar dan moet je daar als trainer wel naar willen luisteren. En dit seizoen is te vaak gebleken dat hij blijft volharden in zijn visie. Zelfs als dit totaal niet werkt!
Wie zegt dat van Nistelrooij niet luistert? Hij komt op mij erg leergierig en ambitieus over, mensen die zo zijn luisteren over het algemeen juist erg goed naar de omgeving.
Niet alleen het niveau van de concurrenten kan omhoog gaan, ook dat van PSV. Maar dat blijft koffiedik kijken, hadden we allemaal niet verwacht dat Ajax met de dikke investing makkelijk kampioen zou worden?
Hatseflats
Vedette

deninho32 wrote: 01 May 2023, 09:12
11 Tinus wrote: 01 May 2023, 09:10Ruud heeft nu een jaar ervaring erbij en dat is niet verkeerd. De selectie opfrissen en dan kunnen we gewoon door met opbouwen
Jij bent voor Ajax, toch? Elke post van jou kruip je in het holletje van Bosz en Ajax
Robson de Souza
Vedette

Overigens was het interessant wat Stewart zei over de gesprekken met Van Nistelrooy en de directie. Hij had het er over dat de gesprekken goed verliepen maar dat het ook belangrijk was dat ze het eens zouden zijn over de voetbalvisie (of iets van deze strekking in elk geval). Hieruit maakte ik op dat Brands/Stewart wel willen dat er iets gaat veranderen aan de "tactiek" en dat ze het daar nog overeens moeten worden. Als je écht tevreden bent hoef je namelijk niet in gesprek over het wel of niet aanblijven komend seizoen, met een doorlopend contract op zak.

Ooijer vertrekt sowieso, het zou goed zijn als daarvoor in elk geval een assistent komt die tactisch sterk is.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Hatseflats wrote: 01 May 2023, 09:28

Jij bent voor Ajax, toch? Elke post van jou kruip je in het holletje van Bosz en Ajax
Dat gevoel krijg ik inderdaad ook soms. Altijd maar dat ophemelen van targets van Ajax en het afzeiken van de mensen binnen PSV
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal

Ik ben/was kamp Schmidt. En ik mis in ons huidige spel ideeën die ik wel in het eerste jaar Schmidt zag.
Maar dat is natuurlijk subjectief.

Ruud gaat waarschijnlijk op meer punten, met meer gescoorde goals eindigen dan Schmidt in zijn eerste jaar.
En nu met een prijs.

Als Ruud 2e wordt is er geen enkele reden om hem te ontslaan. Ik zie niet in waarom Ruud met een versterkte selectie geen 80+ punten gaat halen komend jaar.
De Realist
Internationale topspeler

mr.top wrote: 01 May 2023, 09:18

Ik snap wat je bedoelt, en ik heb ook nog steeds geen hoge pet op van de tactische capaciteiten van Ruud. Wel van de managerscapaciteiten, en die zijn ook belangrijk. Wellicht is Fred te veel een ja knikker, want dat Ruud niet zou luisteren naar iemand die aantoonbaar gelijk heeft en dat durft uit te spreken, daar geloof ik niet zo in. Ruud wil leren
En draagt een mooiere pet dan ik ;)
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Hatseflats wrote: 01 May 2023, 09:28

Nee totaal niet. Het gehele seizoen kijken we al naar verschrikkelijk voetbal onder Van Nistelrooy en nu zit er ineens toekomst in , puur omdat Brobbey gisteren een bal op de paal schoot? Bosz is al jaren mijn droomkandidaat voor de functie trainer van PSV. Hij is vrij en PSV heeft een trainer die niet functioneert (is de algemene consensus hier), tenminste tot die bal op de paal niet .
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
ComeOnPSV
Vedette

Robson de Souza wrote: 01 May 2023, 09:30 Overigens was het interessant wat Stewart zei over de gesprekken met Van Nistelrooy en de directie. Hij had het er over dat de gesprekken goed verliepen maar dat het ook belangrijk was dat ze het eens zouden zijn over de voetbalvisie (of iets van deze strekking in elk geval). Hieruit maakte ik op dat Brands/Stewart wel willen dat er iets gaat veranderen aan de "tactiek" en dat ze het daar nog overeens moeten worden. Als je écht tevreden bent hoef je namelijk niet in gesprek over het wel of niet aanblijven komend seizoen, met een doorlopend contract op zak.

Ooijer vertrekt sowieso, het zou goed zijn als daarvoor in elk geval een assistent komt die tactisch sterk is.
Nee hij bedoelde gewoon dat PSV in gesprek is met Ruud over de visie van voetbal etc etc

Ruud heeft gewoon een contract. Ik begreep al niks van de vragen van Kraay.
Zowel Earnest als Ruud begrepen die vragen ook niet helemaal.
Breur
Internationale topspeler

Ik heb ook mijn twijfels over Ruud. Maar het is zijn eerste seizoen als hoofdtrainer en trainer zijn is ook een ervaringsvak. Gedurende het seizoen heeft Ruud weinig laten zien dat hij in staat is om het tactisch om te draaien, maar wie weet dat hij met een nieuwe voorbereiding 'zijn' manier van spelen er meer ingeslepen krijgt. Qua persoonlijkheid en als motivator staat buiten kijf dat het een goede trainer is, echter tactisch zal nog wat bijgeschaaafd moeten worden.
De Realist
Internationale topspeler

Draak van een trainer, dijk van een manager en een diamant van een persoon. Daar moet toch iets mee te doen zijn aangezien hij 100% zeker blijft zitten.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

De Realist wrote: 01 May 2023, 09:46 Draak van een trainer, dijk van een manager en een diamant van een persoon. Daar moet toch iets mee te doen zijn aangezien hij 100% zeker blijft zitten.
Aardig geformuleerd, beetje zwart-wit wel, maar soit. Hij blijft natuurlijk zitten, geen twijfel. Of dat verstandig is, is een tweede... Wat Breur hierboven schrijft is natuurlijk helemaal waar: coachen/trainen is een ervaringsvak. Maar denk dat er best de nodige vlieguren nodig zijn om jou op tactisch vlak als trainer voldoende basis te geven om op niveau door te kunnen gaan, althans als je niet van nature die aanleg hebt. In mijn ogen praat je dan gauw over een periode van een jaar of 3-5. En dan nog maar afwachten wat het eindresultaat zal zijn. Maar Ruud is zeker een mooi uithangbord. Dijk van een manager weet ik dan overigens ook niet, maar zou best kunnen. Hoe dan ook, laten we vandaag maar even de diamant-kant van zijn persoon koesteren (A)
ShovingNE2
Site Admin

Hij blijft zitten. Daarmee ligt de bal bij Brands en Stewart om de omstandigheden te optimaliseren. De afgelopen week hebben we kunnen zien dat hij een team kan bouwen met teamspirit. Daar heb ik serieus vraagtekens bij gehad. Dat is een belangrijke basisvoorwaarde.

Allerbelangrijkste is dat er in de plaats van Sangaré een ervaren goede middenvelder komt die echt het verlengstuk kan zijn van Ruud in het veld. Die hebben we op CV en middenveld niet gehad en een spits of een buitenspeler kan dat niet qua positie. Een middenvelder die kan sturen, die tactisch zaken om kan zetten als er iets gebeurt in het veld. Dat is naar mijn idee het belangrijkste bij het opbouwen van een selectie voor volgend jaar. Daar ontbreekt het nu aan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV

Ben ook wel benieuwd hoe de transferzomer er dan uit komt te zien. Ik denk dat veel spelers zullen vertrekken. Als ik het op een rijtje zet dan zou dit rijtje zomaar waarheid kunnrn worden: Teze, Ramalho, Gerrit, Mwene, Sangare, Guti, Drommel, Silva, Hazard, Savio. Dan heb je met o.a. Guti, Ibi, Ramalho, Gerrit toch aardig wat basisspelers uit de as die vertrekken. Hopen dat we topkwaliteit ervoor terughalen en dat Ruud dan minder lang de tijd nodig heeft dan dit seizoen.
DonyellMalen
Legende

Wat een moves heeft 'ie he. :mrgreen:

Standbeeld
Mister PSV

Out of context football dit. :lol:
PCMVB
Lid 2e elftal

Het is in ieder geval knap om zoveel grote wedstrijden te winnen. Dan klopt je plan. Extra frustrerend dat we het met name in de kleine wedstrijden hebben laten liggen. Soms heel kansloos zoals tegen Cambuur en soms door gebrek aan scherpte voorin.

Blijft een risico maar laat Ruud ieder geval nog een jaar zitten. Met twee goede buitenspelers of als Gakpo was gebleven waren we kampioen geworden. Laatste 13 wedstrijden ongeslagen. Dan zit er ook gewoon een stijgende lijn in.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Noemenswaardige overwinningen:

Slot met Feyenoord
AZ (uit)
Lazio (thuis)
AZ (thuis)
Ajax (uit)
Shaktar (thuis)
AS Roma (thuis)

Heitinga/Schreuder met Ajax
Rangers (thuis)
Rangers (uit)
Feyenoord (uit)

Ruud met PSV
Ajax (neutraal)
Monaco (thuis)
Feyenoord (thuis)
Arsenal (thuis)
Ajax (uit)
Sevilla (thuis)
Ajax (thuis)
Ajax (neutraal)

Bij Feyenoord gaat daar niets meer bij komen maar PSV kan bv nog uit bij AZ winnen en dan komt het op mogelijk 9 'toppers' waar Slot er slechts 6 heeft gewonnen en Ajax een beschamend aantal van 3 a 4 (als ze thuis van AZ winnen). Dit is precies de reden waarom er bij PSV absoluut niet aan de stoelpoten wordt gezaagd. Bedenk ook even dat er geen wanklank vanuit de selectie is gekomen, Ruud ook de wisselspelers en eigen jeugd erbij probeert te houden en dat huurspelers zelfs overwegen om langer te blijven. Ja het voetbal is niet zoals we het willen zien maar ik vind dat het veel te veel overdreven wordt hier. Zelfs Feyenoord speelt 70% van de wedstrijden gewoon niet goed/slordig ondanks Slot. Verwacht je dan wellicht niet te veel?

Ruud heeft een compleet jaar aan ervaring. Waar ook een crisis situatie in zat, waar grote teleurstellingen waren, waar we een goede lange reeks hebben kunnen neer zetten en waar we allemaal ook hebben kunnen feesten. Volgend jaar komen er een paar nieuwe jongens bij waarbij Brands/Earnie een betere selectie neer kunnen zetten om de kern (die al goed is) nog beter te maken. Het is een samen ding en niet alleen maar een trainer ding.
Last edited by 11 Tinus on 01 May 2023, 10:55, edited 1 time in total.
Menno1
Legende

De Realist wrote: 01 May 2023, 09:46 Draak van een trainer, dijk van een manager en een diamant van een persoon. Daar moet toch iets mee te doen zijn aangezien hij 100% zeker blijft zitten.
Zo zit ik er ook in. Ik vind het spel vaak niet om aan te gluren, ik zie nog steeds nul patronen en het blijft een zooitje, het hele spel.

Maar toch krijg ik kippenvel als ik zie hoe hij Drommel in de armen vliegt, en dan vergeet je even alles. Je gunt die man de hele wereld, het is echt een wereldgozer. Van Bommel was ik kapot zat en dat had meer met de randgebeuren te maken, dan met de beroerde prestaties en spel. Maar Ruud is een sieraad van een mens en je merkt toch wel aan alles dat de spelers gek met hem zijn.

Het liefst zie ik een trainer die de spelers echt beter maakt en waar je een bepaald speltype ziet en ik vrees dat Ruud dat niet in zich heeft. Maar aangezien hij vrijwel 100% blijft zitten, moeten we maar hopen dat het in de zomer allemaal op zijn plek valt.
psvgouda
Vedette

ShovingNE2 wrote: 01 May 2023, 10:01 Hij blijft zitten. Daarmee ligt de bal bij Brands en Stewart om de omstandigheden te optimaliseren. De afgelopen week hebben we kunnen zien dat hij een team kan bouwen met teamspirit. Daar heb ik serieus vraagtekens bij gehad. Dat is een belangrijke basisvoorwaarde.

Allerbelangrijkste is dat er in de plaats van Sangaré een ervaren goede middenvelder komt die echt het verlengstuk kan zijn van Ruud in het veld. Die hebben we op CV en middenveld niet gehad en een spits of een buitenspeler kan dat niet qua positie. Een middenvelder die kan sturen, die tactisch zaken om kan zetten als er iets gebeurt in het veld. Dat is naar mijn idee het belangrijkste bij het opbouwen van een selectie voor volgend jaar. Daar ontbreekt het nu aan.
Nèt wat jij in jouw eerste alinea schrijft, heb ik niet echt twijfels aan gehad hoor, veel andere zaken wèl. Een teamspirit creëren kan hij blijkbaar, zag je al in zijn eerste wedstrijd tegen Ajax, althans dat meende ik wel duidelijk te zien: die winnaarsmentaliteit weet Ruud wel over te brengen. Anders win je niet 4x in een seizoen van de directe concurrent, hoe slecht die ook op dat moment is ('4x Amsterdam!' :mrgreen: ). Tactisch is het na een jaar nog steeds matig tot zelfs zwak, al lijkt er wel een zekere leergierigheid. En dat is zonder meer positief. Wat betreft dat verlengstuk in het veld: belangrijk, zeker, Luuk was dat natuurlijk in zijn eerste periode. Nu is dat, in ieder geval voor mij, minder zichtbaar: denk aan het gezamenlijk drukzetten, het kleiner houden van de ruimtes tussen de linies. Maar... wat heb je aan een verlengstuk als het begin niet klopt? Met andere woorden het tactisch uitgangspunt? Enfin, hopen op beterschap, maar ik ben eerlijk gezegd nog altijd wat sceptisch. Maar vandaag nog ff extra lang bij de koffie automaat blijven hangen en nagenieten... :strong:
ShovingNE2
Site Admin

psvgouda wrote: 01 May 2023, 10:35Nèt wat jij in jouw eerste alinea schrijft, heb ik niet echt twijfels aan gehad hoor, veel andere zaken wèl. Een teamspirit creëren kan hij blijkbaar, zag je al in zijn eerste wedstrijd tegen Ajax, althans dat meende ik wel duidelijk te zien: die winnaarsmentaliteit weet Ruud wel over te brengen.
Ik had daar onder andere twijfels bij na Cambuur thuis. We werden daar vernederd en dan verwacht ik niets anders als een ploeg die dat recht gaat zetten en dan nog wat extra's. Ik zag toen een slap team. Maar goed: als je de video's ziet. De spelersgroep samen. Hij kan het wel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
psvgouda
Vedette

ShovingNE2 wrote: 01 May 2023, 10:42
psvgouda wrote: 01 May 2023, 10:35Nèt wat jij in jouw eerste alinea schrijft, heb ik niet echt twijfels aan gehad hoor, veel andere zaken wèl. Een teamspirit creëren kan hij blijkbaar, zag je al in zijn eerste wedstrijd tegen Ajax, althans dat meende ik wel duidelijk te zien: die winnaarsmentaliteit weet Ruud wel over te brengen.
Ik had daar onder andere twijfels bij na Cambuur thuis. We werden daar vernederd en dan verwacht ik niets anders als een ploeg die dat recht gaat zetten en dan nog wat extra's. Ik zag toen een slap team. Maar goed: als je de video's ziet. De spelersgroep samen. Hij kan het wel.
Was een blamage, natuurlijk. Maar in mijn ogen de uitzondering op de regel. Ander puntverlies was deels ongelukkig. Cambuur was een zwarte bladzijde, waar Ruud waarschijnlijk inderdaad een flink aandeel in had, eens
Post Reply