Ruud van Nistelrooij
-
- Meervoudig international
- Clubvoorkeur: PSV
- De Realist
- Internationale topspeler
Lijkt mij ook dat een goeie assistent je juist aanvult in je mindere punten. Niet voor niets dat veel trainers hun eigen staf vaak mee willen nemen. Als Ruud Fred en Rabanal nog niet echt kende kan hij tot de conclusie komen dat (een van) die twee hem niet verder gaan/gaat helpen en dat er iemand anders voor in de plaats moet.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Juancho
- Mister PSV
Dan komt Ruud in eerste instantie zelf gewoon (zwaar) te kort. Eens met Massimo dus.De Realist wrote: ↑01 May 2023, 17:10 Lijkt mij ook dat een goeie assistent je juist aanvult in je mindere punten. Niet voor niets dat veel trainers hun eigen staf vaak mee willen nemen. Als Ruud Fred en Rabanal nog niet echt kende kan hij tot de conclusie komen dat (een van) die twee hem niet verder gaan/gaat helpen en dat er iemand anders voor in de plaats moet.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Meervoudig international
Dit is dus precies het beeld dat je al kreeg van buitenaf en waar ik gisteren op doelde. Er schieten er dan direct weer een aantal in een kramp en die proberen dit ook uit alle macht weer recht te praten middels wat drogredenen als zijnde het logisch is dat van Ginkel het niet weet omdat hij relatief weinig speelde. Maar van Ginkel is inderdaad een intelligente jongen en was nog steeds een van de leiders in de groep. Als die werkelijk niks op kan noemen is dat geen goed teken en dat past bij het voetbaltechnische beeld van PSV.Menno1 wrote: ↑01 May 2023, 12:06
Dit is natuurlijk best veelzeggend: Van Ginkel, die normaal prima uit zijn woorden komt en een slimme jongen is, kon niet echt uitleggen wat de voetbal visie van Ruud is. Vd Vaart redt hem zelfs, door te zeggen dat als je niet speelt, het ook niet weet, wat natuurlijk onzin is.
Nogmaals, ook ik heb gisteren genoten van de emotie bij van Nistelrooij na afloop, de betrokkenheid met het publiek die hij laat zien, hoe hij zich soepel tussen de spelers lijkt te bewegen. Dus het zou fantastisch zijn als hij slaagt als hoofdcoach. Super positief ook dat je hem na afloop hoort praten over de wijze waarop ze zich voorbereid hebben op penalty's want dat zegt dat hij als trainer wel probeert alle details te beïnvloeden en dat is een hele goede eigenschap voor een coach. Maar ik vind het een beetje je kop in het zand steken als je denkt dat je over een heel seizoen gaat presteren zonder voetballende basis. Dus stel we benaderen het vanuit het positieve: hoe zouden ze Ruud hier nou bij kunnen helpen? Het idee was natuurlijk dat Fred er voetbal in zou gaan brengen, dat is niet gelukt. Misschien moeten ze dan in plaats van ervaring maar kiezen voor een moderne en tactisch goed onderlegde jongere assistent trainer.
Maar PSV moet echt iets doen, je moet je niet laten verblinden door een paar overwinningen en nu een bekerwinst na strafschoppen. De kans dat Ajax volgend jaar weer zo voor de dag komt lijkt me gewoon klein. En volgend seizoen is het cruciale jaar naar de toekomst dus de lat moet echt omhoog. Als Ruud blijft en dat lijkt me vrijwel zeker nu, dan moeten ze hem gaan helpen om zijn zwaktes te borgen. Dat zit hem niet alleen in een paar betere spelers halen maar ook in tactische ontwikkeling. Heruone, tijd voor een gastcollege bij PSV.
- El Sordo
- Vedette
Haal die Lijnders er maar bij. Kent PSV (goed?) en is inmiddels alweer vijf jaar verwijderd van het debacle bij NEC. Iemand die tactisch sterk is, in de tussentijd een aardig netwerk zal hebben opgebouwd, het klappen van de zweep in de top kent als trainer ipv als voetballer en eventueel over twee/drie jaar het stokje kan overnemen.
- Standbeeld
- Mister PSV
Tegelijkertijd moeten wij ons ook niet laten verblinden in onze wens naar een moderne tactisch sterke trainer. Wat ik in het filmpje zie is dat wanneer Van Ramhorst concreet wordt met zijn vraag dat Van der Vaart plots het woord neemt terwijl Ginkel de vraag moest beantwoorden. Dat hij dan niks kan noemen vind ik niet juist in deze context.
- Standbeeld
- Mister PSV
Waarom zou hij van assistent van Klopp bij het grote Liverpool naar assistent bij PSV willen gaan?El Sordo wrote: ↑01 May 2023, 17:48 Haal die Lijnders er maar bij. Kent PSV (goed?) en is inmiddels alweer vijf jaar verwijderd van het debacle bij NEC. Iemand die tactisch sterk is, in de tussentijd een aardig netwerk zal hebben opgebouwd, het klappen van de zweep in de top kent als trainer ipv als voetballer en eventueel over twee/drie jaar het stokje kan overnemen.
-
- Legende
Hele rare vraag.Standbeeld wrote: ↑01 May 2023, 17:51 Waarom zou hij van assistent van Klopp bij het grote Liverpool naar assistent bij PSV willen gaan?
- El Sordo
- Vedette
Geen idee, maar we kloppen onszelf toch altijd op de borst met de goede verhalen die we hebben? Dit soort retorische vragen bij iedereen die potentieel wat kan toevoegen is ook weinig zinvol; er zijn tig redenen te bedenken die iemand tot een dergelijke overstap zouden kunnen bewegen.Standbeeld wrote: ↑01 May 2023, 17:51Waarom zou hij van assistent van Klopp bij het grote Liverpool naar assistent bij PSV willen gaan?El Sordo wrote: ↑01 May 2023, 17:48 Haal die Lijnders er maar bij. Kent PSV (goed?) en is inmiddels alweer vijf jaar verwijderd van het debacle bij NEC. Iemand die tactisch sterk is, in de tussentijd een aardig netwerk zal hebben opgebouwd, het klappen van de zweep in de top kent als trainer ipv als voetballer en eventueel over twee/drie jaar het stokje kan overnemen.
- Standbeeld
- Mister PSV
Normaliter zoek ik dan naar mogelijkheden, maar bij Lijnders kan ik er vrijwel geen verzinnen. Die heeft geleerd van zijn NEC-debacle. Hij zit nu in de bloei van zijn carrière bij Liverpool. Werkt in de absolute top, wordt daar gewaardeerd, heeft een belangrijke stem bij transfers, verdient waarschijnlijk even veel als Ruud, etc. Beter wordt het haast niet voor iemand die voetbalgek is. Of hij moet opeens terug naar zijn familie in Nederland willen om wat voor reden dan ook. Los van dit zou ik zijn komst natuurlijk wel toejuichen.El Sordo wrote: ↑01 May 2023, 17:55Geen idee, maar we kloppen onszelf toch altijd op de borst met de goede verhalen die we hebben? Dit soort retorische vragen bij iedereen die potentieel wat kan toevoegen is ook weinig zinvol; er zijn tig redenen te bedenken die iemand tot een dergelijke overstap zouden kunnen bewegen.Standbeeld wrote: ↑01 May 2023, 17:51
Waarom zou hij van assistent van Klopp bij het grote Liverpool naar assistent bij PSV willen gaan?
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Waarom zoveel waarde hechten mbt wat van Ginkel heeft opgestoken? Als de 11 op het veld het maar weten toch? Als Luuk en Guus en Veerman het niet kunnen vertellen zou ik me wel zorgen maken. Maarja dat weten we niet want die vragen worden nauwelijks gesteld door onze fijne media.Makaveli wrote: ↑01 May 2023, 17:19Dit is dus precies het beeld dat je al kreeg van buitenaf en waar ik gisteren op doelde. Er schieten er dan direct weer een aantal in een kramp en die proberen dit ook uit alle macht weer recht te praten middels wat drogredenen als zijnde het logisch is dat van Ginkel het niet weet omdat hij relatief weinig speelde. Maar van Ginkel is inderdaad een intelligente jongen en was nog steeds een van de leiders in de groep. Als die werkelijk niks op kan noemen is dat geen goed teken en dat past bij het voetbaltechnische beeld van PSV.Menno1 wrote: ↑01 May 2023, 12:06
Dit is natuurlijk best veelzeggend: Van Ginkel, die normaal prima uit zijn woorden komt en een slimme jongen is, kon niet echt uitleggen wat de voetbal visie van Ruud is. Vd Vaart redt hem zelfs, door te zeggen dat als je niet speelt, het ook niet weet, wat natuurlijk onzin is.
Maar ik vind het een beetje je kop in het zand steken als je denkt dat je over een heel seizoen gaat presteren zonder voetballende basis. Dus stel we benaderen het vanuit het positieve: hoe zouden ze Ruud hier nou bij kunnen helpen? Het idee was natuurlijk dat Fred er voetbal in zou gaan brengen, dat is niet gelukt. Misschien moeten ze dan in plaats van ervaring maar kiezen voor een moderne en tactisch goed onderlegde jongere assistent trainer.
Maar PSV moet echt iets doen, je moet je niet laten verblinden door een paar overwinningen en nu een bekerwinst na strafschoppen. De kans dat Ajax volgend jaar weer zo voor de dag komt lijkt me gewoon klein. En volgend seizoen is het cruciale jaar naar de toekomst dus de lat moet echt omhoog. Als Ruud blijft en dat lijkt me vrijwel zeker nu, dan moeten ze hem gaan helpen om zijn zwaktes te borgen. Dat zit hem niet alleen in een paar betere spelers halen maar ook in tactische ontwikkeling. Heruone, tijd voor een gastcollege bij PSV.
Hoe kun je nu zeggen dat er geen voetballende basis is als je de meeste goals maakt, ondanks je steraanvallers verkoopt en je spits er maanden uit is geweest, je 8 a 9 toppers wint, Europees overwinterd hebt in de EL en ook nog zilverwerk bij elkaar hebt gevoetbald door finales te winnen tegen onze grootste concurrent? Het is niet 1 wedstrijd dat het net even goed valt ofzo. We hebben als enige team een positieve balans tegen Feyenoord, van de toptrainer Slot. Allemaal geluk? Ja er zijn dingen ook niet stabiel, niet goed genoeg of gewoon helemaal niet te zien, maar ga nu aub niet doen alsof er helemaal niets van deugd en dat we aan de vooravond van een crisis staan omdat Ruud mag blijven zitten.
Wellicht is die tactische ontwikkeling wel minder belangrijk dat sommige ons doen willen laten geloven.
Hoezo was het idee dat Fred er voetbal in ging brengen? Was het niet gewoon iemand met ervaring die kon sparren met Ruud? PSV vond dat Ruud het bij Jong PSV al goed deed anders zouden ze hem niet twee keer vragen, daar had hij ook geen Fred naast hem.
Ajax gaat volgend jaar inderdaad 100% zeker niet zo'n seizoen draaien als dit jaar. PSV wellicht ook niet en Feyenoord wellicht ook niet. We beginnen allemaal weer op 0 in augustus maar dan met een trainer die een vol seizoen de klappen van de zweep heeft gevoeld. Je kunt wel bang zijn voor het geld van Ajax en de trainer Slot maar een jaar geleden hadden we allemaal iets totaal anders verwacht van dit jaar dan dat eruit is gekomen. Wie weet hoe de kaarten zijn geschut in augustus en het allemaal weer anders loopt dan je van te voren kan bedenken.
De lat kan óók omhoog met Ruud als je de randvoorwaarden verbetert. Niet alleen Ruud moet beter, ook de spelers en het technisch beleid.
- Standbeeld
- Mister PSV
Haha, dat zal Mario Gotze ook gezegd hebben tegen zijn zaakwaarnemer.Massimo wrote: ↑01 May 2023, 17:55Hele rare vraag.Standbeeld wrote: ↑01 May 2023, 17:51 Waarom zou hij van assistent van Klopp bij het grote Liverpool naar assistent bij PSV willen gaan?
- El Sordo
- Vedette
Volgens mij heeft hij de afgelopen tijd ook (of juist) onder vuur gelegen bij de aanhang van Liverpool. Geen idee wat precies de oorzaak daarvan was, maar het had iets met z’n boek te maken, geloof ik. De kans op doorgroeien naar hoofdtrainer bij een club als Liverpool lijkt me hoe dan ook kleiner dan bij PSV — zo’n club heeft toch de mogelijkheden om te allen tijde voor een grote naam te gaan en gaat vaker dan hier gebukt onder druk van de achterban/buitenwereld. Mocht hij daadwerkelijk een carrière als hoofdtrainer ambiëren, dan is een keuze voor PSV op de langere termijn wellicht niet zo vreemd. Afijn, het kan een interessante optie zijn naast Ruud en een serieuze stap richting een op papier stabiele toekomst.Standbeeld wrote: ↑01 May 2023, 18:05Normaliter zoek ik dan naar mogelijkheden, maar bij Lijnders kan ik er vrijwel geen verzinnen. Die heeft geleerd van zijn NEC-debacle. Hij zit nu in de bloei van zijn carrière bij Liverpool. Werkt in de absolute top, wordt daar gewaardeerd, heeft een belangrijke stem bij transfers, verdient waarschijnlijk even veel als Ruud, etc. Beter wordt het haast niet voor iemand die voetbalgek is. Of hij moet opeens terug naar zijn familie in Nederland willen om wat voor reden dan ook. Los van dit zou ik zijn komst natuurlijk wel toejuichen.El Sordo wrote: ↑01 May 2023, 17:55
Geen idee, maar we kloppen onszelf toch altijd op de borst met de goede verhalen die we hebben? Dit soort retorische vragen bij iedereen die potentieel wat kan toevoegen is ook weinig zinvol; er zijn tig redenen te bedenken die iemand tot een dergelijke overstap zouden kunnen bewegen.
- ShovingNE2
- Site Admin
Eerst even bij een KKD club op herhaling dan. Of bij Ajax.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Standbeeld
- Mister PSV
Even serieus: ik denk wel dat als je tactisch van zo'n hoog niveau bent dat je gewaardeerd assistent bij het Liverpool van Klopp bent, dat het heel lastig schakelen is naar een KKD club. Dan zal je niet in je kracht komen. De helft van zo'n KKD team zuipt zich nog klem in het weekend. Ben benieuwd of Lijnders het ooit nog gaat proberen als hoofdcoach.
- Joenepsv
- Legende
Kan het hier niet meer mee eens zijn. Ik denk dat ze bij PSV ook zelf de zwakke plekken van Ruud hebben ingezien en dat hebben geprobeerd te counteren door Fred aan te stellen. Dat is echter niet echt een versterkende match gebleken blijkbaar want voetballend houdt het niet over. Misschien als je de staf anders inricht met een tactisch sterke man erbij dat het al beter wordt. Het vertrek van Ooijer biedt daarin wat ruimte.Makaveli wrote: ↑01 May 2023, 17:19Dit is dus precies het beeld dat je al kreeg van buitenaf en waar ik gisteren op doelde. Er schieten er dan direct weer een aantal in een kramp en die proberen dit ook uit alle macht weer recht te praten middels wat drogredenen als zijnde het logisch is dat van Ginkel het niet weet omdat hij relatief weinig speelde. Maar van Ginkel is inderdaad een intelligente jongen en was nog steeds een van de leiders in de groep. Als die werkelijk niks op kan noemen is dat geen goed teken en dat past bij het voetbaltechnische beeld van PSV.Menno1 wrote: ↑01 May 2023, 12:06
Nogmaals, ook ik heb gisteren genoten van de emotie bij van Nistelrooij na afloop, de betrokkenheid met het publiek die hij laat zien, hoe hij zich soepel tussen de spelers lijkt te bewegen. Dus het zou fantastisch zijn als hij slaagt als hoofdcoach. Super positief ook dat je hem na afloop hoort praten over de wijze waarop ze zich voorbereid hebben op penalty's want dat zegt dat hij als trainer wel probeert alle details te beïnvloeden en dat is een hele goede eigenschap voor een coach. Maar ik vind het een beetje je kop in het zand steken als je denkt dat je over een heel seizoen gaat presteren zonder voetballende basis. Dus stel we benaderen het vanuit het positieve: hoe zouden ze Ruud hier nou bij kunnen helpen? Het idee was natuurlijk dat Fred er voetbal in zou gaan brengen, dat is niet gelukt. Misschien moeten ze dan in plaats van ervaring maar kiezen voor een moderne en tactisch goed onderlegde jongere assistent trainer.
Wat ik ook een verzachtende omstandigheid voor Ruud vind is de onbalans in de selectie en het feit dat hij in de winter zijn beste spelers zag vertrekken. Dat hij de eerste maanden zo aan het zoeken en husselen was met zijn basis is een teken aan de wand dat hij niet tevreden was over de invulling van zijn selectie. Met Stewart staat er een nieuwe sterke man die ik capabeler acht dan John.
Ruud is in elk geval terug gegaan naar de basis waardoor er nu een goede serie wordt neergezet. Vanuit een vaste basiself wat al een enorme stap vooruit is. Ik zie wel enige gelijkenissen met het eerste seizoen van Cocu daarin. Die kreeg ook na een half seizoen ongeveer grip en de rest is geschiedenis. Vind het in elk geval niet meer dan logisch dat ze Ruud laten zitten.
- ShovingNE2
- Site Admin
En begin ook met een andere videoanalist. En niet eentje die alleen maar jeugdteams heeft gedaan.
- Geissbock
- Bankzitter
Had zelf op voorhand een zeer goed gevoel bij Rabanal, nog meer vertrouwen in dan Fred en Ooijer. Misschien toch niet iemand die Ruud als beginnende coach sterk complementeert dan.
Hopelijk komt er in de plaats van Ooijer een sterke assistent die de rol van eerste assistent van Fred overneemt. Zodat Fred tweede assistent wordt, en meer verlengstuk op het trainingsveld o.i.d.
Hopelijk komt er in de plaats van Ooijer een sterke assistent die de rol van eerste assistent van Fred overneemt. Zodat Fred tweede assistent wordt, en meer verlengstuk op het trainingsveld o.i.d.
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
We moeten de invloed van een assistent niet overdrijven, maar ze hebben uiteraard wel invloed.
Die Rababal is gekomen voor een specifiek takenpakket: trainingsoefeningen. Die zal niet de tactiek maken, maar wel een programma aan oefeningen opstellen om de spelideeën en tactiek over te brengen op de spelers.
Van Ooijer vraag ik me weleens af of hij er zit omdat hij zo'n goede trainer is. Heruone verwacht Ramsi als zijn vervanger, dat zou wmb een prima toevoeging zijn. Tactisch blijkbaar best sterk, voor hem ook een mooie stap.
Maar het zijn accentverleggingen, geen grote wijzigingen. Maar wie weet, sterker elftal, net iets andere staf...
En 1 ding weet ik zeker: Ruud is bloedfanatiek, en leergierig.
Die Rababal is gekomen voor een specifiek takenpakket: trainingsoefeningen. Die zal niet de tactiek maken, maar wel een programma aan oefeningen opstellen om de spelideeën en tactiek over te brengen op de spelers.
Van Ooijer vraag ik me weleens af of hij er zit omdat hij zo'n goede trainer is. Heruone verwacht Ramsi als zijn vervanger, dat zou wmb een prima toevoeging zijn. Tactisch blijkbaar best sterk, voor hem ook een mooie stap.
Maar het zijn accentverleggingen, geen grote wijzigingen. Maar wie weet, sterker elftal, net iets andere staf...
En 1 ding weet ik zeker: Ruud is bloedfanatiek, en leergierig.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ramzi gaat het denk ik niet doen. Die gaat een andere weg volgen....
Ooijer was trouwens de drijvende kracht achter de set pieces onder Schmidt. Niet dat hij alles verzon maar hij had creatieve manieren om de spelersgroep met verschillende opties te komen die vervolgens getraind werden.
Ooijer was trouwens de drijvende kracht achter de set pieces onder Schmidt. Niet dat hij alles verzon maar hij had creatieve manieren om de spelersgroep met verschillende opties te komen die vervolgens getraind werden.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Heissenberrug
- Internationale topspeler
Moet zeggen dat ik het best grappig vind dat mensen doen alsof Ruud echt helemaal niks van tactiek begrijpt en dat sommigen hier doen alsof ze het beter snappen dan hem. We hebben het over Ruud van Nistelrooy he, die gewoon alle cursussen doorlopen heeft, in de top speelde tussen andere wereldtoppers en trainers en assistenten en die meer met z'n vak bezig is dan wij allemaal bij elkaar.
- ruuddevil
- Legende
Hilarisch inderdaad. En dat alweer pagina’s lang de dag nadat je een prijs hebt gewonnen. Bij iedere andere club zijn ze blij, maar op het 1913 forum zitten ze te bedenken welke onbenul onze trainer moet gaan leren wat tactiek is.Heissenberrug wrote: ↑01 May 2023, 19:51 Moet zeggen dat ik het best grappig vind dat mensen doen alsof Ruud echt helemaal niks van tactiek begrijpt en dat sommigen hier doen alsof ze het beter snappen dan hem. We hebben het over Ruud van Nistelrooy he, die gewoon alle cursussen doorlopen heeft, in de top speelde tussen andere wereldtoppers en trainers en assistenten en die meer met z'n vak bezig is dan wij allemaal bij elkaar.
-
- Nationale topspeler
Hilarisch maar het is ook wel triest. Het enige nadeel aan dat Ruud blijft is dat hier op het forum het gemekker weer een jaar doorgaat. Misschien moet het forum volgend jaar in tweeen gehakt worden. De topics zijn al gemaakt : Het "positieve-supporters" topic en "de klaagmuur".ruuddevil wrote: ↑01 May 2023, 19:57Hilarisch inderdaad. En dat alweer pagina’s lang de dag nadat je een prijs hebt gewonnen. Bij iedere andere club zijn ze blij, maar op het 1913 forum zitten ze te bedenken welke onbenul onze trainer moet gaan leren wat tactiek is.Heissenberrug wrote: ↑01 May 2023, 19:51 Moet zeggen dat ik het best grappig vind dat mensen doen alsof Ruud echt helemaal niks van tactiek begrijpt en dat sommigen hier doen alsof ze het beter snappen dan hem. We hebben het over Ruud van Nistelrooy he, die gewoon alle cursussen doorlopen heeft, in de top speelde tussen andere wereldtoppers en trainers en assistenten en die meer met z'n vak bezig is dan wij allemaal bij elkaar.