Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 02 May 2023, 09:46 Van de twee middenvelders die je moet halen zal ik er minimaal eentje met doorverkoopwaarde halen.
Helemaal eens, Vinicius Souza kan op dat lijstje wat mij betreft.

Anton Stach ook, had ik hier al eens genoemd.

Ik wil daar heel graag nog Pepelu van Levante aan toe voegen. Echt typisch zo'n speler die in de Eredivisie kan excelleren, technisch zeer vaardig en sterk lichaam (zie het een beetje als Sangaré, die slaat ook tegenstanders als vliegen van zich af), qua passing van hoog niveau (het is toch een Spanjaard) en tactisch ook sterk.

https://www.leftbackfootball.com/home/2 ... eld-genius


Als we een échte CVM willen halen dan zou ik een hengeltje uitgooien bij Morten Hjulmand van Lecce. Zou 15m moeten kosten (ja dat is een pak geld), staat al wat in de belangstelling van oa Dortmund en Spurs maar die zijn nog niet concreet. Zijn droom is ooit voor Arsenal te voetballen, wie weet is hij te overtuigen doordat PSV (met Europees voetbal) dan een perfecte tussenstap is. Een echte CVM dus, die duelkracht brengt en van de sliding-tackle een specialiteit heeft gemaakt. Draagt overigens aanvallend zijn steentje bij, in onderstaande video ook te zien dat hij prima Veerman-achtig vanuit de tweede lijn een bal richting de 16 kan slingeren. Staat dit seizoen ook op 5 assists en met 90 duels voor Lecce in de Serie A (en heel wat duels op ander niveau met oa Kopenhagen) ook al behoorlijk ervaren. Is ook aanvoerder bij Lecce, dus als we op zoek zijn naar meer leiderschap in de selectie dan is dit je man. Is overigens 23 jaar oud.
fvdb
Jeugdspeler
Posts: 49
Joined: 27 Jul 2022, 09:54
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik zou persoonlijk heel blij worden van Charlie Patino, 19-jarige voetballende middenvelder die graag weg wil bij Arsenal omdat hij daar te weinig kans op speeltijd heeft. Marktwaarde van 8 miljoen volgens transfermarkt en dit seizoen sterk gespeeld op huurbasis bij Blackpool. Arsenal is bereid om mee te werken aan een transfer, zal geen huur worden.


https://theathletic.com/4464838/2023/05 ... ve-future/
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 02 May 2023, 09:58
Rigo wrote: 02 May 2023, 09:53

Zerrouki en vd Boomen?
Zerrouki vind ik een goede speler, maar twijfel nog wel of hij nog beter gaat worden dan hij dit seizoen heeft laten zien. Ik zat dan eigenlijk aan een jongere speler te denken. Van den Boomen weet ik niet of die interessant is, omdat ik naar vervangers kijk van Sangaré en Gutierrez en ik me afvraag of Van den Boomen nodig is als je al Veerman, Simons en Til hebt.
Als zowel Sangaré en Guti vertrekken zullen er in principe drie middenvelders gehaald moeten worden.

RCM: aankoop (1) / aankoop (2)
CAM: Xavi / Til
LCM: Veerman / Van den Boomen (3)
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
FOOTB_REM_S: No

mr.top wrote: 02 May 2023, 10:01 En ik denk dat je met Branco van den Boomen jezelf ook moet afvragen of zijn uitschieter bij Toulouse geen incident was?
Nou, hij doet dit al drie seizoenen.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Ik zou zowel Branco en Spierings halen.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 02 May 2023, 11:02 Ik zou zowel Branco en Spierings halen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -hand.html

Voetbalprimeur meldt dat er Nederlandse belangstelling voor beide is; hoe die verdeeld wordt over PSV en Feyenoord wordt niet duidelijk. Ik ken de spelers beide niet goed, maar hun statistieken in de Ligue 1 spreken voor zich. Op basis daarvan lijken ze een versterking; vooral de exceptionele stats van Spierings als balveroveraar is opmerkelijk. Met hun transfervrije status zou je er blind voor gaan. Maar toch kun je niet met zekerheid zeggen of ze hetzelfde gaan betekenen op het niveau waar PSV heen wil (Champions League, landskampioenschap). Vragen die ik zet bij hun komst:
  • Hoe afhankelijk zijn Spierings en Van de Boomen van elkaar (geworden)? Ze zijn enorm op elkaar ingespeeld en vullen elkaar aan; kunnen ze ook zonder elkaar hetzelfde brengen?
  • In hoeverre speelt het niveau mee waarop ze nu excelleren? Hoe vaak hebben we AZ-spelers niet zien floppen toen ze eenmaal met de druk van een topclub te maken kregen. Spierings en Van de Boomen zijn beide 27 jaar en middenmoot Frankrijk is het hoogste waar ze op hebben gespeeld?
  • Is Van de Boomen niet een kopie van Joey Veerman? Stijlvolle trap, spelmaker vanaf 6 of 8, niet al te snel en gevoel voor de ruimte. Is zijn komst wel nodig/wenselijk?
  • Xavi Simons wordt toegezegd dat hij op zijn favoriete positie zal komen te spelen (#10) en er een team om hem gebouwd gaat worden, terwijl Veerman ook zeker zal zijn van zijn plaats. Zal Van de Boomen zich op zijn leeftijd tevreden stellen met een aanvankelijke rol als underdog? Wat je je ook kunt afvragen van Spierings als PSV ook nog de markt opgaat voor een tweede DM.
  • De statistieken spreken voor zich, wat je ook kunt zeggen van de bizarre cijfers over gewonnen kopduels van Sparta-spits Tobias Lauritsen, waar PSV lichte interesse voor schijnt te hebben. Maar zijn dit nu mediocre spelers die toevallig top draaien in een goed afgestemd team of zijn dit speciale, over het hoofd geziene buitenkansjes die de flexibiliteit hebben om om ook elders hun rol gemakkelijk op te eisen?
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 02 May 2023, 11:51De statistieken spreken voor zich, wat je ook kunt zeggen van de bizarre cijfers over gewonnen kopduels van Sparta-spits Tobias Lauritsen, waar PSV lichte interesse voor schijnt te hebben. Maar zijn dit nu mediocre spelers die toevallig top draaien in een goed afgestemd team of zijn dit speciale, over het hoofd geziene buitenkansjes die de flexibiliteit hebben om om ook elders hun rol gemakkelijk op te eisen?
Dit kan je over iedere aankoop zeggen. Je weet het gewoon nooit zeker.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 02 May 2023, 11:51
  • De statistieken spreken voor zich, wat je ook kunt zeggen van de bizarre cijfers over gewonnen kopduels van Sparta-spits Tobias Lauritsen, waar PSV lichte interesse voor schijnt te hebben. Maar zijn dit nu mediocre spelers die toevallig top draaien in een goed afgestemd team of zijn dit speciale, over het hoofd geziene buitenkansjes die de flexibiliteit hebben om om ook elders hun rol gemakkelijk op te eisen?
Dit is iets om heel erg goed naar te kijken. Iemand in een flow die bovenmatig presteert, met name aan het einde van het seizoen want dat blijft het meeste hangen, vallen 9 van de 10 keer tegen, omdat hun gemiddelde kwaliteit lager ligt dan zo'n speler de laatste maanden had laten zien. Bjorn Johnsen van Ado naar AZ was zo'n voorbeeld een aantal jaar geleden net als Bassey afgelopen zomer. Gekocht wanneer ze bovenmatig hadden gepresteerd en door geëxtrapoleerd in plaats van te kijken naar het bovenstaande.

Een speler moet passen binnen je selectie, aanvullend zijn t.o.v. je andere spelers, specifieke kwaliteiten hebben en ook nog eens dat je zelf als club niet in overvloed hebt. Het liefst ook nog iemand die vaker c.q. langer deze kwaliteiten heeft laten zien. Ik zie zo vaak dat er naar de individuele speler wordt gekeken en vaak ook nog eens in het moment dat de speler zich bevindt, terwijl een teamsamenstelling zoveel meer behelst.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 02 May 2023, 11:51 Voetbalprimeur meldt dat er Nederlandse belangstelling voor beide is; hoe die verdeeld wordt over PSV en Feyenoord wordt niet duidelijk.
De verdeling staat gewoon in het artikel hoor (voor zover betrouwbaar natuurlijk):
Van den Boomen staat volgens De Telegraaf als potentiële opvolger van Orkun Kökcü 'hoog op de lijst' bij Feyenoord. Er zou al een eerste gesprek hebben plaatsgevonden. Ook Spierings wordt gevolgd door de Eredivisie-koploper, weet de ochtendkrant. Voetbal International voegt daar de 'serieuze' interesse van PSV in Van den Boomen aan toe.
Dus Feyenoord is al in gesprek met Vd Boomen en heeft interesse in Spierings, waar PSV serieuze interesse heeft in Vd Boomen.

Waarbij ik Feyenoord helemaal snap, Vd Boomen lijkt me een perfecte opvolger voor Kökçü. Bij PSV zou hij ook goed passen, alleen is Veerman eenzelfde type speler. Dus dat maakt een eventuele komst lastiger.
Spierings ken ik verder niet, maar Feyenoord heeft Wieffer al. PSV zoekt juist een vervanger voor Sangaré, hopelijk een 'echte' VCM (zoals Spierings).
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hatseflats wrote: 02 May 2023, 11:55
O Goleiro Grande wrote: 02 May 2023, 11:51De statistieken spreken voor zich, wat je ook kunt zeggen van de bizarre cijfers over gewonnen kopduels van Sparta-spits Tobias Lauritsen, waar PSV lichte interesse voor schijnt te hebben. Maar zijn dit nu mediocre spelers die toevallig top draaien in een goed afgestemd team of zijn dit speciale, over het hoofd geziene buitenkansjes die de flexibiliteit hebben om om ook elders hun rol gemakkelijk op te eisen?
Dit kan je over iedere aankoop zeggen. Je weet het gewoon nooit zeker.
Toch heb je gradaties van onzekerheid. Een spits die zijn hele leven lang al op alle niveaus aan het scoren is, geeft me een zekerder gevoel dan eentje die 1 op 3 scoort. Zoals Lauritsen, die zelfs al 25 is en tot vorig jaar nog in Noorwegen speelde. Dan is het leuk dat hij zijn kopduels wint, maar het lijkt me een Luuk de Jong Light-versie, waarvan ik me afvraag of dát het materiaal is waar we komende zomer wel de CL-drempel mee overkomen. Een buitenkansje is natuurlijk leuk, maar gokken dat elke opvallende statistiek blijvend goud waard is en/of je een laatbloeier hebt ontdekt brengt risico's met zich mee. Wat dat betreft sluit ik me aan bij wat Massimo hierboven uiteenzet.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 02 May 2023, 10:03Een echte CVM dus, die duelkracht brengt en van de sliding-tackle een specialiteit heeft gemaakt
Holy shit. Allemaal perfecte slidings. Wel allemaal met heel veel risico.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 20 Nov 2022, 16:36 Mocht Sangaré vertrekken dan is eenzelfde type terug vinden bijna niet mogelijk. De laatste twee seizoenen veel gekeken naar dezelfde kwaliteiten maar die zijn bijna niet te vinden of al onbetaalbaar.

Al drie jaar valt een middenvelder mij ook op in Frankrijk mij enorm op. Op het vorige forum al eerder benoemd. Een speler die ook in een rol als Guti van belang kan zijn. Betrouwbaar, enorm balvast en in zijn passing ook beslissend. Ik zit er aan te denken voor hem eens een uitgebreid stuk te maken. Een soepele die echt iets extra's kan toevoegen aan ons huidige spelersgroep. Dit zou een enorme toevoeging zijn op dit moment en een goede vervanger voor of Sangaré of Guti in de basis.
Is hij nog een haalbare kaart? Contract tot 2025 en Montpellier staat 12de. Tegen die Franse krachtpatsers op het middenveld staat hij toch aardig zijn mannetje op zijn 21ste.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 02 May 2023, 10:03
Massimo wrote: 02 May 2023, 09:46 Van de twee middenvelders die je moet halen zal ik er minimaal eentje met doorverkoopwaarde halen.
Ik wil daar heel graag nog Pepelu van Levante aan toe voegen. Echt typisch zo'n speler die in de Eredivisie kan excelleren, technisch zeer vaardig en sterk lichaam (zie het een beetje als Sangaré, die slaat ook tegenstanders als vliegen van zich af), qua passing van hoog niveau (het is toch een Spanjaard) en tactisch ook sterk.

https://www.leftbackfootball.com/home/2 ... eld-genius
Denk dat Levante ook op doorverkoopwaarde hopen. Ze hebben Pepelu tot 2032(!) vastliggen! :O
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 02 May 2023, 11:51
RIO wrote: 02 May 2023, 11:02 Ik zou zowel Branco en Spierings halen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -hand.html

Voetbalprimeur meldt dat er Nederlandse belangstelling voor beide is; hoe die verdeeld wordt over PSV en Feyenoord wordt niet duidelijk. Ik ken de spelers beide niet goed, maar hun statistieken in de Ligue 1 spreken voor zich. Op basis daarvan lijken ze een versterking; vooral de exceptionele stats van Spierings als balveroveraar is opmerkelijk. Met hun transfervrije status zou je er blind voor gaan. Maar toch kun je niet met zekerheid zeggen of ze hetzelfde gaan betekenen op het niveau waar PSV heen wil (Champions League, landskampioenschap). Vragen die ik zet bij hun komst:
  • Hoe afhankelijk zijn Spierings en Van de Boomen van elkaar (geworden)? Ze zijn enorm op elkaar ingespeeld en vullen elkaar aan; kunnen ze ook zonder elkaar hetzelfde brengen?
  • In hoeverre speelt het niveau mee waarop ze nu excelleren? Hoe vaak hebben we AZ-spelers niet zien floppen toen ze eenmaal met de druk van een topclub te maken kregen. Spierings en Van de Boomen zijn beide 27 jaar en middenmoot Frankrijk is het hoogste waar ze op hebben gespeeld?
  • Is Van de Boomen niet een kopie van Joey Veerman? Stijlvolle trap, spelmaker vanaf 6 of 8, niet al te snel en gevoel voor de ruimte. Is zijn komst wel nodig/wenselijk?
  • Xavi Simons wordt toegezegd dat hij op zijn favoriete positie zal komen te spelen (#10) en er een team om hem gebouwd gaat worden, terwijl Veerman ook zeker zal zijn van zijn plaats. Zal Van de Boomen zich op zijn leeftijd tevreden stellen met een aanvankelijke rol als underdog? Wat je je ook kunt afvragen van Spierings als PSV ook nog de markt opgaat voor een tweede DM.
  • De statistieken spreken voor zich, wat je ook kunt zeggen van de bizarre cijfers over gewonnen kopduels van Sparta-spits Tobias Lauritsen, waar PSV lichte interesse voor schijnt te hebben. Maar zijn dit nu mediocre spelers die toevallig top draaien in een goed afgestemd team of zijn dit speciale, over het hoofd geziene buitenkansjes die de flexibiliteit hebben om om ook elders hun rol gemakkelijk op te eisen?
Yep, fair enough, dat zijn de vragen die beantwoord moeten worden. Ik denk wel dat ie beter is dan "Az niveau" en vergelijkbaar met Veerman en je wilt in principe 4-5 spelers die inwisselbaar zijn in een seizoen. Ik denk dat de intensiteit in Ligue 1 hoger ligt dan de Eredivisie, dus alhoewel verschillende types, ik denk dat ie bv beter is dan een Reijnders en hij is transfervrij, Reijnders zal minimaal 12 miljoen moeten kosten en Az zal hem niet aan ons verkopen. Als je Sangare en Guti verliest en je houdt Xavi, Til en Veerman over, dan heb je dus een 6 nodig en minimaal een concurrent voor Veerman (anders wordt ie weer lui).

Lauritsen ben ik niet zo enthusiast over.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik hoop dat we hoger mikken dan onze Toulouse vrienden. Vd Boomen heb je sowieso niet nodig. Tenzij hij op de bank plaats wil nemen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Hatseflats wrote: 02 May 2023, 12:32
Voormalig KG wrote: 20 Nov 2022, 16:36 Mocht Sangaré vertrekken dan is eenzelfde type terug vinden bijna niet mogelijk. De laatste twee seizoenen veel gekeken naar dezelfde kwaliteiten maar die zijn bijna niet te vinden of al onbetaalbaar.

Al drie jaar valt een middenvelder mij ook op in Frankrijk mij enorm op. Op het vorige forum al eerder benoemd. Een speler die ook in een rol als Guti van belang kan zijn. Betrouwbaar, enorm balvast en in zijn passing ook beslissend. Ik zit er aan te denken voor hem eens een uitgebreid stuk te maken. Een soepele die echt iets extra's kan toevoegen aan ons huidige spelersgroep. Dit zou een enorme toevoeging zijn op dit moment en een goede vervanger voor of Sangaré of Guti in de basis.
Is hij nog een haalbare kaart? Contract tot 2025 en Montpellier staat 12de. Tegen die Franse krachtpatsers op het middenveld staat hij toch aardig zijn mannetje op zijn 21ste.
Doet het wederom evenals Anton Stach goed dit seizoen.

Even twee parels uit de Belgische competitie:

Alieu Fadera, Gambiaanse aanvaller 21 jaar speelt voornamelijk linksbuiten en is dit seizoen een van de uitblinkers bij Zulte Waregem. Hierdoor is er interesse van alle grote ploegen uit België ontstaan en ook in het buitenland.

Deze jongen is steeds verantwoordelijker en belangrijker geworden op jonge leeftijd in zijn tweede seizoen in België.

Kleine profielschets:
Alieu Fadera is een buitenste middenvelder, vleugelspeler, aanvaller die opereert als een snelle dribbelaar met een hoge acceleratie op beide flanken.
Afgelopen twee seizoenen met name op links.
Hij maakt gebruik van zijn uitstekende vermogen tot dribbelen en onverschrokkenheid/bluf om consequent op de verdedigers af te rennen. Hij is met zijn spel in staat om op individuele klasse grote kansen te creëren voor zichzelf en anderen. Wat hem siert is dat hij graag met beide voeten belangrijk wilt zijn voor zijn team.

Een uitstekende dribbelaar, heeft de bal aan een touwtje en is in staat om snel zijn topsnelheid te halen met de bal aan de voet.

Hij begint steeds beter in zijn lijf te zitten. In zijn eerste jaar was het echt een lichtgewicht in een redelijk groot lijf 1.86cm en dit gaat steeds beter.
Needs to continue to work on service in the final third and getting teammates involved.
Naive tactically. Minimal impact on the defensive end.

Hij is gegroeid in zijn defensieve taken, hierin was hij eerder vrij naïef tactisch gezien en voerde zijn taken minimaal uit. Toch heeft hij ook hier stappen in gemaakt zie de interesse van Royal Antwerp, Club Brugge etc.

Het valt erg op hoe extreem snel hij op topsnelheid ligt met of zonder bal en dat zijn snelheid over langere afstanden alleen maar hoger komt te liggen.
Dit zorgt met zijn dribbelend vermogen ervoor dat hij snel ontsnapt bij de verdedigers en hij extreem gevaarlijk is op de counter of als hij alleen geïsoleerd voorin als aanvaller staat.
Omndanks dat hij graag tweevoetig belangrijk wilt zijn en niet bang is om er mee te schieten of een voorzet te geven. Zijn afstandschoten zijn waardeloos en eigenlijk zoekt hij de goal van de tegenstander nog te weinig op.
Dit seizoen gaat dit veel beter, maar er is nog een flinke groeimarge mogelijk.

Mentaal laat hij vanaf het begin zien dat hij sterk is en ook in de wedstrijden groeit, hij is in staat om laat in de wedstrijden goals te maken en dit bleek onder andere in Slowakije.

Via een van de grotere clubs in Gambia, Real de Banjul, in Slowakije terecht gekomen nadat hij met het het onder19 elftal van Gambia op de WAFU (west Afrikaanse football Union) brons had gewonnen.



In Slowakije heeft hij zich in de kijker gespeeld van onder ander Zulte-Waregem waarna hij daar een contract voor vier jaar tekende. Waar hij ook gevolgd werd door clubs als Slavia, Basel en Anderlecht. Wat getuigd van een geleidelijke opbouw in zijn carrière.
Fadera komt over van het Slowaakse FK Pohronie, waar hij afgelopen seizoen goed was voor een handvol doelpunten en assists. Wanneer hem gevraagd wordt naar zijn sterke punten, kijkt de aanvaller vooral naar zijn attitude op het trainingsveld en daarbuiten. Hij noemt zichzelf een "harde werker" en een "echte professional".
Quote over zichzelf na het tekenen bij essevee.
described the teenager as a very talented winger with the ability to score very good goals and provide decent assists as well.
Van zijn coach in Slowakije.

Als jonge jongen moest hij het eerste seizoen aarden maar dit seizoen is hij bij een dramatisch team als Zulte-Waregem on fire. Het team moet blij zijn als ze niet degraderen, Alieu is een van de weinige lichtpuntjes.
In 36 partijen goed voor maar liefst negen doelpunten en acht assists. Cijfers waarmee hij zich volgens serieus in de kijker heeft gespeeld.



Hij is klaar voor een volgende stap, Jong, snel, technisch sterk en een neusje voor en de goal en kansen te creëren.

Hij zal in verhouding niet teveel moeten kosten

Ayase Ueda, Japanse spits van 24 jaar bij Cercle Brugge. Waardoor het nog de vraag is waar hij daadwerkelijk onder contract staat bij CB of Monaco.
Deze man maakt als spits ook een topseizoen door en als Mikautadze wordt benoemd dan kan deze man niet uit dit topic wegblijven.
Hij staat nu op 18 goals in 34 wedstrijden.

https://www.hln.be/cercle-brugge/ayase- ... ~ae20feb9/
“Bij de tweede was ik al aan het juichen toen hij de bal kreeg, ik weet dat hij zoiets nooit mist.” Het is tekenend voor het vertrouwen dat Ueda krijgt bij Cercle. Waar in het begin van dit seizoen Kevin Denkey met de sporadische headlines ging lopen, is het spel van Cercle nu haast volledig op hém afgestemd. Briljant in de combinatie is hij niet, onverzettelijk in de duels evenmin, maar geef hem de bal in de zestien en het is bingo. Een ouderwetse goaltjesdief die op z'n 24ste zeker nog kan vijlen aan die minpunten.
Een spits met groeipotentieel die blindelings het doel weet te vinden. Een spits met explosieve snelheid, alleen relatief weinig assists.
Een spits die zich al in Europa bij een vergelijkbare competitie zich heeft bewezen als bewezen doelpuntenmaker..


Helaas nog geen video met zijn doelpunten van dit seizoen.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 02 May 2023, 15:22
Hatseflats wrote: 02 May 2023, 12:32

Is hij nog een haalbare kaart? Contract tot 2025 en Montpellier staat 12de. Tegen die Franse krachtpatsers op het middenveld staat hij toch aardig zijn mannetje op zijn 21ste.
Doet het wederom evenals Anton Stach goed dit seizoen.

Even twee parels uit de Belgische competitie:

Alieu Fadera, Gambiaanse aanvaller 21 jaar speelt voornamelijk linksbuiten en is dit seizoen een van de uitblinkers bij Zulte Waregem. Hierdoor is er interesse van alle grote ploegen uit België ontstaan en ook in het buitenland.

Deze jongen is steeds verantwoordelijker en belangrijker geworden op jonge leeftijd in zijn tweede seizoen in België.

Kleine profielschets:
Alieu Fadera is een buitenste middenvelder, vleugelspeler, aanvaller die opereert als een snelle dribbelaar met een hoge acceleratie op beide flanken.
Afgelopen twee seizoenen met name op links.
Hij maakt gebruik van zijn uitstekende vermogen tot dribbelen en onverschrokkenheid/bluf om consequent op de verdedigers af te rennen. Hij is met zijn spel in staat om op individuele klasse grote kansen te creëren voor zichzelf en anderen. Wat hem siert is dat hij graag met beide voeten belangrijk wilt zijn voor zijn team.

Een uitstekende dribbelaar, heeft de bal aan een touwtje en is in staat om snel zijn topsnelheid te halen met de bal aan de voet.

Hij begint steeds beter in zijn lijf te zitten. In zijn eerste jaar was het echt een lichtgewicht in een redelijk groot lijf 1.86cm en dit gaat steeds beter.
Needs to continue to work on service in the final third and getting teammates involved.
Naive tactically. Minimal impact on the defensive end.

Hij is gegroeid in zijn defensieve taken, hierin was hij eerder vrij naïef tactisch gezien en voerde zijn taken minimaal uit. Toch heeft hij ook hier stappen in gemaakt zie de interesse van Royal Antwerp, Club Brugge etc.

Het valt erg op hoe extreem snel hij op topsnelheid ligt met of zonder bal en dat zijn snelheid over langere afstanden alleen maar hoger komt te liggen.
Dit zorgt met zijn dribbelend vermogen ervoor dat hij snel ontsnapt bij de verdedigers en hij extreem gevaarlijk is op de counter of als hij alleen geïsoleerd voorin als aanvaller staat.
Omndanks dat hij graag tweevoetig belangrijk wilt zijn en niet bang is om er mee te schieten of een voorzet te geven. Zijn afstandschoten zijn waardeloos en eigenlijk zoekt hij de goal van de tegenstander nog te weinig op.
Dit seizoen gaat dit veel beter, maar er is nog een flinke groeimarge mogelijk.

Mentaal laat hij vanaf het begin zien dat hij sterk is en ook in de wedstrijden groeit, hij is in staat om laat in de wedstrijden goals te maken en dit bleek onder andere in Slowakije.

Via een van de grotere clubs in Gambia, Real de Banjul, in Slowakije terecht gekomen nadat hij met het het onder19 elftal van Gambia op de WAFU (west Afrikaanse football Union) brons had gewonnen.



In Slowakije heeft hij zich in de kijker gespeeld van onder ander Zulte-Waregem waarna hij daar een contract voor vier jaar tekende. Waar hij ook gevolgd werd door clubs als Slavia, Basel en Anderlecht. Wat getuigd van een geleidelijke opbouw in zijn carrière.
Fadera komt over van het Slowaakse FK Pohronie, waar hij afgelopen seizoen goed was voor een handvol doelpunten en assists. Wanneer hem gevraagd wordt naar zijn sterke punten, kijkt de aanvaller vooral naar zijn attitude op het trainingsveld en daarbuiten. Hij noemt zichzelf een "harde werker" en een "echte professional".
Quote over zichzelf na het tekenen bij essevee.
described the teenager as a very talented winger with the ability to score very good goals and provide decent assists as well.
Van zijn coach in Slowakije.

Als jonge jongen moest hij het eerste seizoen aarden maar dit seizoen is hij bij een dramatisch team als Zulte-Waregem on fire. Het team moet blij zijn als ze niet degraderen, Alieu is een van de weinige lichtpuntjes.
In 36 partijen goed voor maar liefst negen doelpunten en acht assists. Cijfers waarmee hij zich volgens serieus in de kijker heeft gespeeld.



Hij is klaar voor een volgende stap, Jong, snel, technisch sterk en een neusje voor en de goal en kansen te creëren.

Hij zal in verhouding niet teveel moeten kosten

Ayase Ueda, Japanse spits van 24 jaar bij Cercle Brugge. Waardoor het nog de vraag is waar hij daadwerkelijk onder contract staat bij CB of Monaco.
Deze man maakt als spits ook een topseizoen door en als Mikautadze wordt benoemd dan kan deze man niet uit dit topic wegblijven.
Hij staat nu op 18 goals in 34 wedstrijden.

https://www.hln.be/cercle-brugge/ayase- ... ~ae20feb9/
“Bij de tweede was ik al aan het juichen toen hij de bal kreeg, ik weet dat hij zoiets nooit mist.” Het is tekenend voor het vertrouwen dat Ueda krijgt bij Cercle. Waar in het begin van dit seizoen Kevin Denkey met de sporadische headlines ging lopen, is het spel van Cercle nu haast volledig op hém afgestemd. Briljant in de combinatie is hij niet, onverzettelijk in de duels evenmin, maar geef hem de bal in de zestien en het is bingo. Een ouderwetse goaltjesdief die op z'n 24ste zeker nog kan vijlen aan die minpunten.
Een spits met groeipotentieel die blindelings het doel weet te vinden. Een spits met explosieve snelheid, alleen relatief weinig assists.
Een spits die zich al in Europa bij een vergelijkbare competitie zich heeft bewezen als bewezen doelpuntenmaker..


Helaas nog geen video met zijn doelpunten van dit seizoen.
Alieu Fadera zou al mondeling rond zijn met Club Brugge heb ik vernomen. Zal daar naar verwachting wel de vervanger van Lang gaan worden.
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG Dit soort analyses vind ik echt fantastisch! Kan niet wachten op de zomerwindow. Enige nadeel vind ik altijd dat dit soort spelers vast bekend zijn bij PSV, maar er nooit (in ieder geval onder John de Jong) iets mee gedaan werd. Hopelijk gaat Earnie weer wat waarde op het veld regelen want na deze zomer hebben we alleen nog Xavi over als die uberhaupt blijft. Zou graag een lijstje van je zien wie jij persoonlijk allemaal zou halen op elke positie, zie je bijvoorbeeld liever Lozano/Danjuma komen voor de vleugels of heb jij een onbekende parel die je liever zou zien komen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

LaFoquita wrote: 02 May 2023, 15:28
Voormalig KG wrote: 02 May 2023, 15:22

Doet het wederom evenals Anton Stach goed dit seizoen.

Even twee parels uit de Belgische competitie:

Alieu Fadera, Gambiaanse aanvaller 21 jaar speelt voornamelijk linksbuiten en is dit seizoen een van de uitblinkers bij Zulte Waregem. Hierdoor is er interesse van alle grote ploegen uit België ontstaan en ook in het buitenland.

Deze jongen is steeds verantwoordelijker en belangrijker geworden op jonge leeftijd in zijn tweede seizoen in België.

Kleine profielschets:
Alieu Fadera is een buitenste middenvelder, vleugelspeler, aanvaller die opereert als een snelle dribbelaar met een hoge acceleratie op beide flanken.
Afgelopen twee seizoenen met name op links.
Hij maakt gebruik van zijn uitstekende vermogen tot dribbelen en onverschrokkenheid/bluf om consequent op de verdedigers af te rennen. Hij is met zijn spel in staat om op individuele klasse grote kansen te creëren voor zichzelf en anderen. Wat hem siert is dat hij graag met beide voeten belangrijk wilt zijn voor zijn team.

Een uitstekende dribbelaar, heeft de bal aan een touwtje en is in staat om snel zijn topsnelheid te halen met de bal aan de voet.

Hij begint steeds beter in zijn lijf te zitten. In zijn eerste jaar was het echt een lichtgewicht in een redelijk groot lijf 1.86cm en dit gaat steeds beter.
Needs to continue to work on service in the final third and getting teammates involved.
Naive tactically. Minimal impact on the defensive end.

Hij is gegroeid in zijn defensieve taken, hierin was hij eerder vrij naïef tactisch gezien en voerde zijn taken minimaal uit. Toch heeft hij ook hier stappen in gemaakt zie de interesse van Royal Antwerp, Club Brugge etc.

Het valt erg op hoe extreem snel hij op topsnelheid ligt met of zonder bal en dat zijn snelheid over langere afstanden alleen maar hoger komt te liggen.
Dit zorgt met zijn dribbelend vermogen ervoor dat hij snel ontsnapt bij de verdedigers en hij extreem gevaarlijk is op de counter of als hij alleen geïsoleerd voorin als aanvaller staat.
Omndanks dat hij graag tweevoetig belangrijk wilt zijn en niet bang is om er mee te schieten of een voorzet te geven. Zijn afstandschoten zijn waardeloos en eigenlijk zoekt hij de goal van de tegenstander nog te weinig op.
Dit seizoen gaat dit veel beter, maar er is nog een flinke groeimarge mogelijk.

Mentaal laat hij vanaf het begin zien dat hij sterk is en ook in de wedstrijden groeit, hij is in staat om laat in de wedstrijden goals te maken en dit bleek onder andere in Slowakije.

Via een van de grotere clubs in Gambia, Real de Banjul, in Slowakije terecht gekomen nadat hij met het het onder19 elftal van Gambia op de WAFU (west Afrikaanse football Union) brons had gewonnen.



In Slowakije heeft hij zich in de kijker gespeeld van onder ander Zulte-Waregem waarna hij daar een contract voor vier jaar tekende. Waar hij ook gevolgd werd door clubs als Slavia, Basel en Anderlecht. Wat getuigd van een geleidelijke opbouw in zijn carrière.

Quote over zichzelf na het tekenen bij essevee.


Van zijn coach in Slowakije.

Als jonge jongen moest hij het eerste seizoen aarden maar dit seizoen is hij bij een dramatisch team als Zulte-Waregem on fire. Het team moet blij zijn als ze niet degraderen, Alieu is een van de weinige lichtpuntjes.
In 36 partijen goed voor maar liefst negen doelpunten en acht assists. Cijfers waarmee hij zich volgens serieus in de kijker heeft gespeeld.



Hij is klaar voor een volgende stap, Jong, snel, technisch sterk en een neusje voor en de goal en kansen te creëren.

Hij zal in verhouding niet teveel moeten kosten

Ayase Ueda, Japanse spits van 24 jaar bij Cercle Brugge. Waardoor het nog de vraag is waar hij daadwerkelijk onder contract staat bij CB of Monaco.
Deze man maakt als spits ook een topseizoen door en als Mikautadze wordt benoemd dan kan deze man niet uit dit topic wegblijven.
Hij staat nu op 18 goals in 34 wedstrijden.

https://www.hln.be/cercle-brugge/ayase- ... ~ae20feb9/



Een spits met groeipotentieel die blindelings het doel weet te vinden. Een spits met explosieve snelheid, alleen relatief weinig assists.
Een spits die zich al in Europa bij een vergelijkbare competitie zich heeft bewezen als bewezen doelpuntenmaker..


Helaas nog geen video met zijn doelpunten van dit seizoen.
Alieu Fadera zou al mondeling rond zijn met Club Brugge heb ik vernomen. Zal daar naar verwachting wel de vervanger van Lang gaan worden.
Dan alsnog snel handelen die hebben net Skoras uit Polen opgehaald wat ook een geweldige aankoop was geweest, maar al getekent bij Club dus helaas.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

CZ_Code wrote: 02 May 2023, 15:42 @Voormalig KG Dit soort analyses vind ik echt fantastisch! Kan niet wachten op de zomerwindow. Enige nadeel vind ik altijd dat dit soort spelers vast bekend zijn bij PSV, maar er nooit (in ieder geval onder John de Jong) iets mee gedaan werd. Hopelijk gaat Earnie weer wat waarde op het veld regelen want na deze zomer hebben we alleen nog Xavi over als die uberhaupt blijft. Zou graag een lijstje van je zien wie jij persoonlijk allemaal zou halen op elke positie, zie je bijvoorbeeld liever Lozano/Danjuma komen voor de vleugels of heb jij een onbekende parel die je liever zou zien komen.
Er gaat wel wat tijd in zitten, als jij het leuk vindt dan zal ik eens kijken of dat lukt. Zeker voor iedere positie of is het iets specifieker 😂
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Kitolano, kan die als vervanger van Guti?
CZ_Code
Nationale topspeler
Posts: 1911
Joined: 25 Jun 2022, 19:42
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 02 May 2023, 16:12
CZ_Code wrote: 02 May 2023, 15:42 @Voormalig KG Dit soort analyses vind ik echt fantastisch! Kan niet wachten op de zomerwindow. Enige nadeel vind ik altijd dat dit soort spelers vast bekend zijn bij PSV, maar er nooit (in ieder geval onder John de Jong) iets mee gedaan werd. Hopelijk gaat Earnie weer wat waarde op het veld regelen want na deze zomer hebben we alleen nog Xavi over als die uberhaupt blijft. Zou graag een lijstje van je zien wie jij persoonlijk allemaal zou halen op elke positie, zie je bijvoorbeeld liever Lozano/Danjuma komen voor de vleugels of heb jij een onbekende parel die je liever zou zien komen.
Er gaat wel wat tijd in zitten, als jij het leuk vindt dan zal ik eens kijken of dat lukt. Zeker voor iedere positie of is het iets specifieker 😂
Elke positie zou gaaf zijn, gewoon 11 basisspelers waarvan jij denkt dat ze haalbaar zijn voor PSV (ervanuitgaande dat niet het hele team in 1x vervangen wordt). Als ik specifieker moest zijn dan zou ik graag horen wie je zou kiezen op:
- Rechtsback, Mauro te blessuregevoelig en de rest niet het gewenste niveau.
- Rechts centraal, moet gewoon een topper bij.
- Links centraal als Gerrit niet kan blijven en Boscagli misschien iets anders zou willen.
- Linksback met het oog op het seizoen na volgend jaar als Patrick echt zal vertrekken.
- De bekende “6”
- Links en rechtsbuiten, Johan zou je best als rechtsbuiten mogen kiezen van mij als je daar genoeg potentie in ziet maar dat moet je lekker zelf weten😜

En als dat nog steeds te veel is, dan gewoon 3 spelers die je graag ziet komen😌
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 02 May 2023, 16:40 Kitolano, kan die als vervanger van Guti?
Ik hoop het niet. Dat zou wel armoede zijn.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zou Sepp vd Berg een relatief goedkoop gokje kunnen zijn? Is een tijdje uit de running geweest, maar is nu weer helemaal terug bij Schalke. Heeft aankomende zomer nog maar een eenjarig contract bij Liverpool, dus die zal verkocht worden verwacht ik. Nog altijd maar 21 jaar.
Roys
Bankzitter
Posts: 282
Joined: 11 Jan 2023, 16:26
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Openda nog te betalen? Dom dat ze hem niet hadden gehaald. Zag aan alles dat het een aanwinst zou zijn met potentie
Post Reply