Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja dat sowieso. Wij bespreken dat hier op het forum en Rik neemt dat mee in een overzichtelijk artikeltje. Wij zijn eigenlijk met z'n allen de echte directie.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RIO wrote: 02 May 2023, 03:05
De Realist wrote: 01 May 2023, 21:11 Hij koos ook al voor Everton he. Ik geloof er ook niet in.
Precies. Had de kans. Laten lopen.

Mikautadze!
Is Mikautadze de nieuwe Berisha?
Waar komt uberhaubt die Mikautadze vandaan? Heeft PSV interesse getoond of is die naam hier gewoon lukraak gedropt en hebben hier er een aantal een strakke plasser van gekregen?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 03 May 2023, 08:43
RIO wrote: 02 May 2023, 03:05

Precies. Had de kans. Laten lopen.

Mikautadze!
Is Mikautadze de nieuwe Berisha?
Waar komt uberhaubt die Mikautadze vandaan? Heeft PSV interesse getoond of is die naam hier gewoon lukraak gedropt en hebben hier er een aantal een strakke plasser van gekregen?
Dat laatste.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 03 May 2023, 08:34 Ja dat sowieso. Wij bespreken dat hier op het forum en Rik neemt dat mee in een overzichtelijk artikeltje. Wij zijn eigenlijk met z'n allen de echte directie.
We zijn eigenlijk het whiteboard van Rik.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat laatste.
Hij speelt in de Franse totodivisie bij Metz.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Franciscus wrote: 03 May 2023, 08:45 Dat laatste.
Hij speelt in de Franse totodivisie bij Metz.
Le Division championnat du cuisine :mrgreen:
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 03 May 2023, 08:29 Niet verrassend verder. Alle genoemde namen lag al in de lijn der verwachting dat ze zouden vertrekken.
Heb geen toegang tot het bericht, maar ik neem aan dat het Drommel, Teze, Obispo, Gutiérrez, Sangaré, Baumgartl, Vertessen en huurlingen Hazard, Silva en Branthwaite betreft? Met nog een jaar contract zou ik een vertrek van breedtespelers als Ramalho en Mwene overigens ook niet vreemd vinden en elke interesse voor El Ghazi en Saibari sowieso honoreren.

Met Sangaré als grootste cashcow lijkt me dat PSV met deze leegloop toch wel zo’n €65-€75M toucheert? Neem je mee dat Sambo terugkeert, Van Aanholt, nog een jaar gehuurd is en er na onverwachte verkoop van Madueke (en Max, voor wat het waard is) al een behoorlijk potje klaarligt voor Stewart, dan zie ik deze volksverhuizing vooral als kans voor een mooie upgrade van dit toch zwakke elftal.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeBruyne wrote: 01 May 2023, 21:19
Aub niet. Voor stand-by mag er prima gehuurd worden, maar niet 4 mln uitgeven aan een B-spits.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 03 May 2023, 08:07 Poeh, als je dit leest mag je uitgaan van een speler of 10 die vertrekken en dus ook vervangen moeten worden. En van al die spelers is alleen Sangaré een cashkoetje.
Aangezien we al de grootste moeite hadden om 1 of 2 spelers te vervangen voor een gelijkwaardige of potentieel betere spelers gaat Stewie nog een mooie kluif krijgen.
Heel erg nieuwsgierig naar zijn aankoopkwaliteiten en of er een vernieuwende, frisse wind hierin komt.

https://www.ed.nl/PSV/stewart-selecteer ... ~ac5df2c4/
Inderdaad.

Doorselecteren is ook makkelijk/cliche geroepen door Stewart. Doorselecteren is goede voetballers als Sangare, Guti, Braithwaith en Silva behouden. Voor twijfelgevallen als Teze, Obispo, Ramalho probeer je een betere te vinden. Dat is de theorie.

De praktijk zal eerder zijn dat de betere als Sangare, Guti, Braithwaith en Silva zullen vertrekken en Teze, Obispo en Ramalho blijven.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Weer een premium artikel met 0 nieuwswaarde. Heeft ie toch weer lekker gewerkt gisteren.
Last edited by 11 Tinus on 03 May 2023, 09:10, edited 1 time in total.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 03 May 2023, 09:04
DeBruyne wrote: 01 May 2023, 21:19
Aub niet. Voor stand-by mag er prima gehuurd worden, maar niet 4 mln uitgeven aan een B-spits.
Dit soort spelers blijven niet 1-2 miljoen. Zoals wij elk jaar met onze transferbedragen omhoog gaan, en wereldwijd spelers meer waard worden, gaan de kleinere clubs dit ook met hun (top)spelers.
Vind 3-4 miljoen voor een spits van de huidige nummer 5 met zulke statistieken zo op het eerste oog niet eens verkeerd, vraag is of ie het niveau van PSV aankan?
#FreeGeneratie4
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 03 May 2023, 09:10
Mikelvb wrote: 03 May 2023, 09:04

Aub niet. Voor stand-by mag er prima gehuurd worden, maar niet 4 mln uitgeven aan een B-spits.
Dit soort spelers blijven niet 1-2 miljoen. Zoals wij elk jaar met onze transferbedragen omhoog gaan, en wereldwijd spelers meer waard worden, gaan de kleinere clubs dit ook met hun (top)spelers.
Vind 3-4 miljoen voor een spits van de huidige nummer 5 met zulke statistieken zo op het eerste oog niet eens verkeerd, vraag is of ie het niveau van PSV aankan?
Hij is voor 450K overgekomen. Door 10 doelpunten te maken ben je niet direct 10x zoveel waard. En zulke statistieken? Even kort door de bocht, Michiel Kramer heeft meer doelpunten. Is dat dan een betere spits?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 03 May 2023, 09:04
Standbeeld wrote: 03 May 2023, 08:29 Niet verrassend verder. Alle genoemde namen lag al in de lijn der verwachting dat ze zouden vertrekken.
Heb geen toegang tot het bericht, maar ik neem aan dat het Drommel, Teze, Obispo, Gutiérrez, Sangaré, Baumgartl, Vertessen en huurlingen Hazard, Silva en Branthwaite betreft? Met nog een jaar contract zou ik een vertrek van breedtespelers als Ramalho en Mwene overigens ook niet vreemd vinden en elke interesse voor El Ghazi en Saibari sowieso honoreren.

Met Sangaré als grootste cashcow lijkt me dat PSV met deze leegloop toch wel zo’n €65-€75M toucheert? Neem je mee dat Sambo terugkeert, Van Aanholt, nog een jaar gehuurd is en er na onverwachte verkoop van Madueke (en Max, voor wat het waard is) al een behoorlijk potje klaarligt voor Stewart, dan zie ik deze volksverhuizing vooral als kans voor een mooie upgrade van dit toch zwakke elftal.
Het zijn allemaal vermoedens vanuit Rik. Hij verwacht dat El Ghazi en Saibari zullen blijven. Mwene en Ramalho zullen ook mogen vertrekken, net als Peersman (huur), Drommel, Oppegard, Romero, Antonisse en waarschijnlijk Savio.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No


De praktijk zal eerder zijn dat de betere als Sangare, Guti, Braithwaith en Silva zullen vertrekken en Teze, Obispo en Ramalho blijven.
Dit is inderdaad het 'natuurlijk' doorselecteren voor clubs als PSV. Logisch ook want er zal weinig interesse zijn in spelers die je zelf al niet goed genoeg vindt. Supporters willen tegelijk ook nog eens hoofdprijzen ontvangen voor spelers die ze niet goed genoeg vinden.

Geforceerd doorselecteren is krachtig maar duur. Want dan ga je gewoon tegen 5 a 8 man zeggen dat ze op zoek mogen naar een nieuwe club en dan wordt het vaak verhuur met optie of wellicht een hele lage transfersom. Maarja dan maak je wel ruimte om echt te verversen.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Lauritsen is wel een hele interessante speler, die domineert wel in de eredivisie, een beetje onderschat hier vind ik. Bedenk ook, een jaar huren van silva kost je ook minimaal 3-4 miljoen. Dan is Lauritsen een veel logischer alternatief.
Saibari is underrated.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 03 May 2023, 09:13
PCGC wrote: 03 May 2023, 09:10

Dit soort spelers blijven niet 1-2 miljoen. Zoals wij elk jaar met onze transferbedragen omhoog gaan, en wereldwijd spelers meer waard worden, gaan de kleinere clubs dit ook met hun (top)spelers.
Vind 3-4 miljoen voor een spits van de huidige nummer 5 met zulke statistieken zo op het eerste oog niet eens verkeerd, vraag is of ie het niveau van PSV aankan?
Hij is voor 450K overgekomen. Door 10 doelpunten te maken ben je niet direct 10x zoveel waard. En zulke statistieken? Even kort door de bocht, Michiel Kramer heeft meer doelpunten. Is dat dan een betere spits?
Je leest niet wat ik zeg. Ik zeg juist ik weet niet of ie het niveau aan kan, dus nee ik weet niet of Kramer een betere of mindere spits is. Ik zeg alleen puur op basis van statistieken en de ranglijst waar Sparta nu staat, is 3-4 miljoen niet meteen heel gek.

Tja, ik ken genoeg andere spelers die 10x meer waard zijn geworden van 1 club naar de andere, of voor een appel en een ei zijn gekomen en nu ineens miljoenen waard zijn geworden. Dat ie voor 450k is gekomen zegt niet dat ie nu maximaal 1 of 2 miljoen waard is.
#FreeGeneratie4
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 03 May 2023, 09:05
Grasmat wrote: 03 May 2023, 08:07 Poeh, als je dit leest mag je uitgaan van een speler of 10 die vertrekken en dus ook vervangen moeten worden. En van al die spelers is alleen Sangaré een cashkoetje.
Aangezien we al de grootste moeite hadden om 1 of 2 spelers te vervangen voor een gelijkwaardige of potentieel betere spelers gaat Stewie nog een mooie kluif krijgen.
Heel erg nieuwsgierig naar zijn aankoopkwaliteiten en of er een vernieuwende, frisse wind hierin komt.

https://www.ed.nl/PSV/stewart-selecteer ... ~ac5df2c4/
Inderdaad.

Doorselecteren is ook makkelijk/cliche geroepen door Stewart. Doorselecteren is goede voetballers als Sangare, Guti, Braithwaith en Silva behouden. Voor twijfelgevallen als Teze, Obispo, Ramalho probeer je een betere te vinden. Dat is de theorie.

De praktijk zal eerder zijn dat de betere als Sangare, Guti, Braithwaith en Silva zullen vertrekken en Teze, Obispo en Ramalho blijven.
Er mogen heel veel spelers weg, Drommel sowieso, Teze, Ramalho en Mwene mogen in principe vertrekken, bij Obispo wordt eerst herstel afgewacht (logisch, als hij een terugslag krijgt en tot september eruit ligt gaat geen club hem kopen). Brantwaithe lijkt te duur, bij Silva afhankelijk van de grillen van Wolves (die hem sowieso niet willen verkopen, en verhuren wil Silva vooral heel graag). Hazard gaat te duur zijn om volgend seizoen hier te houden.

Dus, zoals Rikkert zou zeggen, resumé Overflakkee:

Weg:
- Sangaré (want afspraak)
- Guti (dusdanige wens uitgesproken en ik verwacht niet dat PSV hem daar in zal tegenwerken)
- Drommel
- Hazard
- Romero (gaat in principe verkocht worden, of althans, die wens is er)

Mogen weg:
- Peersman (verhuur)
- Ramalho
- Teze
- Mwene
- Baumgartl

Overige huidige huurspelers:
- Savio, twijfel of hij blijft aangezien hij nog niks heeft laten zien
- Fabio Silva, Wolves zal hem niet willen verkopen, Silva wil graag nog een jaar aan PSV verhuurd worden maar gezien de recente uitspraken van Stewart over huurspelers is het de vraag of dat gaat gebeuren

koetje in jouw theorie ga je met zekere verkoop van Drommel en Romero doorselecteren, van het rijtje 'mogen weg' kan je eigenlijk Ramalho, Teze, Mwene en Baumgartl allemaal onder doorselecteren zien.

Het valt of staat met of er interesse is voor dergelijke spelers natuurlijk. Ik ben vooral benieuwd naar het aankoopbeleid van Stewart, er is een potje, hopelijk wordt dat potje zsm aangevuld met verkoop Sangaré en komt er salaris vrij door niet verlengen Hazard, verkoop Drommel, verkoop Guti en verkoop, pakweg, Ramalho die qua salaris ook geen goedkope jongen is (denk ik).
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 03 May 2023, 09:13
PCGC wrote: 03 May 2023, 09:10

Dit soort spelers blijven niet 1-2 miljoen. Zoals wij elk jaar met onze transferbedragen omhoog gaan, en wereldwijd spelers meer waard worden, gaan de kleinere clubs dit ook met hun (top)spelers.
Vind 3-4 miljoen voor een spits van de huidige nummer 5 met zulke statistieken zo op het eerste oog niet eens verkeerd, vraag is of ie het niveau van PSV aankan?
Hij is voor 450K overgekomen. Door 10 doelpunten te maken ben je niet direct 10x zoveel waard. En zulke statistieken? Even kort door de bocht, Michiel Kramer heeft meer doelpunten. Is dat dan een betere spits?
Sparta heeft in een recent verleden de spitsen Dervisoglu, Ache en Emegha verkocht voor respectievelijk 3, 2 en 2 mil. En dat terwijl zij minder presteerden dan Lauritsen. Dus het zal mij niks verbazen als daar 3+ mil voor gevraagd gaat worden.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En als ie dan naar AZ ofzo gaat en hij doet het daar nog beter staan 'we' hier weer te springen dat PSV die 3-4 miljoen gewoon had neer mogen leggen. Gemiste kans, was echt een koopje, hadden moeten doorpakken, blabla, #stewartout enz.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die Lauritsen zou wat mij betreft een prima 2e spits kunnen zijn. Daar zou ik wel een miljoen of 3 voor over hebben. Het is mij dan wel duidelijk dat Ruud geen "voetballende" spits zoekt, maar een aanspeelpunt, net als Luuk. Ik zie liever dat PSV hier 3mln op stuk slaat dan dat ze vergelijkbaar geld kwijt zijn aan een Vinicus of Silva.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat kan die Lauritsen goed en wat kan ie minder, wat voor spits is het? Ik heb hem behalve tegen PSV en zijn goals , nog nooit zien voetballen eerlijk gezegd.
#FreeGeneratie4
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind 3-4 miljoen voor een back-up van Luuk en eventueel een stormram, want dat is het ook wel een beetje, best oké. Met van Duiven en evt Fofana heb je nog twee talentvolle spitsen die er aan komen en iets anders kunnen brengen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 03 May 2023, 09:36 Wat kan die Lauritsen goed en wat kan ie minder, wat voor spits is het? Ik heb hem behalve tegen PSV en zijn goals , nog nooit zien voetballen eerlijk gezegd.
Zoals ik al zei is het eenzelfde type als Luuk. Hij heeft lengte, wint zijn duels waardoor de rest eronder kan komen, is prima in de 16, technisch niet top en ook niet heel snel.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 03 May 2023, 09:36 Wat kan die Lauritsen goed en wat kan ie minder, wat voor spits is het? Ik heb hem behalve tegen PSV en zijn goals , nog nooit zien voetballen eerlijk gezegd.
Hij schijnt een record aantal kopduels aan te gaan. Uiteraard omdat de lange bal naar hem de tactiek van Sparta is. Daarnaast omdat hij met zijn 1,96 moeilijk te kloppen blijkt in de lucht.

https://www.volkskrant.nl/sport/alle-ba ... bc6134369/
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kopheld in de eredivisie ben je nogal gauw. Als PSV aan de weg wil timmeren, zul je naar andere kenmerken moeten zoeken.
Post Reply