Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 03 May 2023, 08:43
Is Mikautadze de nieuwe Berisha?
Ssst, pas op met die naam. Je maakt Sensationferatu nog wakker.

Image
Last edited by Ardbeg on 03 May 2023, 10:02, edited 1 time in total.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 03 May 2023, 09:56 Kopheld in de eredivisie ben je nogal gauw. Als PSV aan de weg wil timmeren, zul je naar andere kenmerken moeten zoeken.
Want? Een koptopper kan geen succes brengen?
Saibari is underrated.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 03 May 2023, 09:59
Hatseflats wrote: 03 May 2023, 08:43
Is Mikautadze de nieuwe Berisha?
Ssst, pas op met die naam. Je maakt @Sensationferatu nog wakker.

Image
Mensen schreven hem af omdat hij bij Fener niet presteerde maar bij Augsburg in zijn laatste 10 wedstrijden tot aan zijn blessure 6 goals, just sayin :P
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 03 May 2023, 10:01
Ardbeg wrote: 03 May 2023, 09:59

Ssst, pas op met die naam. Je maakt @Sensationferatu nog wakker.

Image
Mensen schreven hem af omdat hij bij Fener niet presteerde maar bij Augsburg in zijn laatste 10 wedstrijden tot aan zijn blessure 6 goals, just sayin :P
Hee, ik was team Mergim he! Flightradar dienst, alles!
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 03 May 2023, 09:56 Kopheld in de eredivisie ben je nogal gauw. Als PSV aan de weg wil timmeren, zul je naar andere kenmerken moeten zoeken.
Ligt aan het spel wat je wilt spelen, of je daarin variatie zoekt en of je risico wil lopen dat je de vaste speelwijze niet altijd kunt toepassen.

Stel je wilt altijd een aanspeelpunt hebben. Die hebben nu met De Jong. Is die geblesseerd dan moet de tactiek helemaal op zijn kop zoals we in de eerste maanden van het seizoen zagen. Wil je altijd zo spelen dan is de belangstelling voor Lauritsen te plaatsen.

Een andere keuze kan zijn twee verschillende nummer negens zoals nu het geval. Met Silva in de spits ga je een ander spelletje spelen. Dat geeft meer mogelijkheden in het seizoen en tijdens wedstrijden.

Het is niet reëel dat je als PSV drie volwaardige nummer negens in je selectie hebt. Al was het maar dat het dan moeilijk is om nieuwe spelers over de streep te trekken. Wel denkbaar is twee volwaardige nummer negens en een derde speler die zowel in de spits als op de flanken uit de voeten kan. Zoals Silva nu, Vertessen begin van het jaar en Locadia in een verder verleden.
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 796
Joined: 07 Nov 2022, 15:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoop dat dat doorselecteren ook eens gaat lukken, las die verhalen vorig seizoen ook. Als je spelers als mwene niet eerst kwijtraakt wordt het verdomd lastig.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LeandroBonfim wrote: 03 May 2023, 10:19 Hoop dat dat doorselecteren ook eens gaat lukken, las die verhalen vorig seizoen ook. Als je spelers als mwene niet eerst kwijtraakt wordt het verdomd lastig.
Mwene is 0,0 het probleem, het probleem is dat Mwene een backup moet zijn en dat je basis back een niveau hoger moet hebben.
Saibari is underrated.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je naar het spitsenprobleem kijkt dan heb je eigenlijk al een groot vraagstuk wat niet alleen de scouting moet oplossen maar ook het technische beleid, koers van de club en visie richting de toekomst. Je hebt Luuk de Jong en die is gewoon 100% de nummer 9 bij aanvang van komend seizoen. Hij is de aanvoerder, aanvalsleider, belangrijk met druk zetten en belangrijk bij dode spelsituaties. Hij staat nog 2 jaar onder contract en ik hoop met alles wat ik heb dat zowel Luuk als PSV in zien dat het na 2 jaar ook voorbij moet zijn en dat we niet net als Ajax te lang blijven vasthouden aan spelers die op een moment niet meer goed genoeg zijn.

Dan is dus de vraag hoe je de concurrentie voor Luuk gaat inrichten, voor de korte en lange termijn, maar je gaat ook bepalen wat je nodig hebt. Een paar belangrijke vragen imo:

- Ga je voor koop of huur? Koop is toekomstbestendig, huur kan goedkoper zijn en kwalitatief interessanter.
- Ga je voor een 1 op 1 vervanger van Luuk of een allrounder of een totaal ander type? Vind je het belangrijker om hetzelfde te kunnen blijven spelen of belangrijker om te kunnen aanpassen van spelsysteem.
- Ga je investeren in een kant en klare back-up of iemand die richting de toekomst Luuk kan vervangen? Vertrouw je op van Duiven/Fofana/Vertessen of kun je dat volledig buiten beschouwing laten.
- Hoeveel budget ga je gebruiken om een spits te vinden die normaliter geen 10 wedstrijden per seizoen start (mits er niets met Luuk is)? En ga je dat budget meteen gebruiken of is het afhankelijk wat er over blijft na de belangrijkste investeringen en aankopen.

Earnie mag voor deze positie al meteen kleur bekennen over hoe hij het plaatje ziet voor de korte en lange termijn. Ga je voor een dure Peppi? Ga je voor een goedkopere Lauritsen? Ga je voor een jaar tijd kopen met Silva ondanks dat je liever niet wilt huren? Is de kwaliteit niet het allerbelangrijkste?

Ik denk dat er geen foute keuze is op voorhand. Lauritsen is te verdedigen, Peppi is te verdedigen, Silva huren is te verdedigen of elke andere speler die wellicht op de lijst staat. Het succes valt of staat met hoe zo'n speler hier presteert. Ik heb bij Lauritsen bv een twijfel of hij een stap van Sparta naar PSV kan maken met weinig speelminuten. Dan moet je het elke keer met een korte invalbeurt doen of als Luuk een keer gespaard wordt bv en dan kom je er niet echt lekker in lijkt me. Vooral voor spitsen niet te onderschatten.
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 796
Joined: 07 Nov 2022, 15:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 03 May 2023, 10:42
LeandroBonfim wrote: 03 May 2023, 10:19 Hoop dat dat doorselecteren ook eens gaat lukken, las die verhalen vorig seizoen ook. Als je spelers als mwene niet eerst kwijtraakt wordt het verdomd lastig.
Mwene is 0,0 het probleem, het probleem is dat Mwene een backup moet zijn en dat je basis back een niveau hoger moet hebben.
Als het klopt dat ze Sambo als 2e back willen is het wel handig als je mwene kwijt raakt. Vind hem daarnaast ook erg blessuregevoelig.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Goed verhaal, maar ik mis de rol van van Duiven daarin. Dat lijkt momenteel het grootste talent achter PSV-1, dus daar moet je misschien gewoon rekening mee houden. In dat kader is de aanwezigheid van Luuk en vooral diens houdbaarheid natuurlijk top. Ik zou op die positie nu vooral niet te zwaar investeren, zeker niet gekeken naar andere posities die meer versterking behoeven.

Het halen van Lauritsen zou ik goed te begrijpen vinden. Dat is voor alle partijen misschien wel de meest zinnige oplossing.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 03 May 2023, 11:36 Goed verhaal, maar ik mis de rol van van Duiven daarin. Dat lijkt momenteel het grootste talent achter PSV-1, dus daar moet je misschien gewoon rekening mee houden. In dat kader is de aanwezigheid van Luuk en vooral diens houdbaarheid natuurlijk top. Ik zou op die positie nu vooral niet te zwaar investeren, zeker niet gekeken naar andere posities die meer versterking behoeven.

Het halen van Lauritsen zou ik goed te begrijpen vinden. Dat is voor alle partijen misschien wel de meest zinnige oplossing.
Als ze overtuigd zijn dat van Duiven binnen 1 jaar een rol in de A selectie kan vervullen en binnen 2 jaar zelfs minimaal 2e spits kan zijn dan wel. Ik vind het zelf altijd lastig met jeugdspelers omdat je het nooit van te voren weet en langer dan een jaar vooruit kijken is praktisch onmogelijk gebleken bij PSV (Ihattaren/Fofana bv). Je kunt het ook zien als een meevaller als hij binnen 2 jaar wel zo ver is. En daarnaast kan het geen kwaad om een derde spits bij Jong PSV te hebben lopen.

Een jaar Luuk, Fabio en van Duiven lijkt me wel in balans.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 03 May 2023, 11:41
Ykhim wrote: 03 May 2023, 11:36 Goed verhaal, maar ik mis de rol van van Duiven daarin. Dat lijkt momenteel het grootste talent achter PSV-1, dus daar moet je misschien gewoon rekening mee houden. In dat kader is de aanwezigheid van Luuk en vooral diens houdbaarheid natuurlijk top. Ik zou op die positie nu vooral niet te zwaar investeren, zeker niet gekeken naar andere posities die meer versterking behoeven.

Het halen van Lauritsen zou ik goed te begrijpen vinden. Dat is voor alle partijen misschien wel de meest zinnige oplossing.
Als ze overtuigd zijn dat van Duiven binnen 1 jaar een rol in de A selectie kan vervullen en binnen 2 jaar zelfs minimaal 2e spits kan zijn dan wel. Ik vind het zelf altijd lastig met jeugdspelers omdat je het nooit van te voren weet en langer dan een jaar vooruit kijken is praktisch onmogelijk gebleken bij PSV (Ihattaren/Fofana bv). Je kunt het ook zien als een meevaller als hij binnen 2 jaar wel zo ver is. En daarnaast kan het geen kwaad om een derde spits bij Jong PSV te hebben lopen.

Een jaar Luuk, Fabio en van Duiven lijkt me wel in balans.
Een jaar lang Fabio huren is volgens mij veels te duur voor PSV voor een tweede spits. Voor hetzelfde geld koop je Lauritsen, dan lijkt me dat een veel logischer idee.
Saibari is underrated.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 03 May 2023, 09:56 Kopheld in de eredivisie ben je nogal gauw. Als PSV aan de weg wil timmeren, zul je naar andere kenmerken moeten zoeken.
Precies, die Lauritsen is een leuke spits, maar absoluut niet bijzonder. Niet het niveau dat PSV moet nastreven. Zie PSV liever voor een andere type spits gaan, met meer een individuele actie.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je stappen wil maken om weer kampioen te kunnen worden en om Europees beter te kunnen gaan presteren dan zal de lat omhoog moeten. Je wil doorselecteren en je zal een aantal basisspelers moeten gaan vervangen. Ga je vergelijken met het huidige niveau van de selectie dan zal je zeer waarschijnlijk weer een vergelijkbaar seizoen krijgen als de jaren hiervoor.

Keepers
Deze linie is simpel. Keeper 1 en 3 blijven. Drommel zal dan verhuurd of verkocht worden. Daarvoor zal je een reservekeeper moeten gaan halen. Keeper 4 komt van onderaf.

Verdediging
Ik denk wel de moeilijkste linie om een goede upgrade te krijgen. De verdediging is al 5-6 jaar ondermaats en het lukt maar niet om deze te verbeteren. Behalve een kwalitatieve impuls zal er ook gekeken moeten worden naar de manier van spelen van Van Nistelrooij, ervan uitgaande dat hij nog de coach is volgend seizoen. Hierin zit de lijst met als het goed is de meeste vertrekkers waarvan alleen Branthwaite als ongewenst. Mwene, Teze, Obispo, Ramalho en Baumgartl kunnen allemaal vertrekken. Misschien niet allemaal, maar toch zeker 3 of 4.

Als je op rechtsback het seizoen ingaat met Mwene en Sambo dan ga je er kwalitatief niet op vooruit. Eentje van die twee in de selectie kan je hebben, maar de basis rechtsback zal echt een niveau of 2 hoger moeten zijn dan wat PSV nu heeft. Centraal wordt het puzzelen om zowel er kwalitatief op vooruit te gaan als dat je 4 centrale verdedigers hebt die je kan opstellen en waarvan de reserves van het niveau is van wat je nu hebt. De bovengenoemde namen die weg zouden kunnen gaan hebben komende zomer allen nog slechts een een- of tweejarig contract. Ook dat is iets om mee te nemen. Links zit je prima met Van Aanholt en Mauro. Oppegard kan vertrekken.

Middenveld
Sangare en Gutierrez zullen vertrekken en Simons weet hopelijk nog een jaartje behouden te blijven. Hier zal je twee goede vervangers voor terug moeten gaan halen die goed passen bij Veerman, Simons en Til. De zesde middenvelder zou ik van onderaf laten doorstromen. Van Nistelrooij heeft nu al moeite om een consistent middenveld te formeren. Saibari zou ik verhuren. Ik denk wel dat ze bij PSV dit kwantitatief net te weinig vinden, dus het zou me niks verbazen als Saibari niet verhuurd gaat worden of er een andere middenvelder nog ergens 'goedkoop' gehaald wordt als breedtespeler.

Aanval
Hier zullen ook wel wat wijzigingen in plaats gaan vinden. Door de verkoop van Gakpo en Madueke afgelopen winter heeft deze linie een kwaliteitsimpuls nodig voor de volgende stap voorwaarts. Simons speelt op links omdat Van Nistelrooij op dat moment liever Til en als tweede keuze Veerman als aanvallende middenvelder neerzet dan Simons als aanvallende middenvelder en Hazard of El Ghazi op links. Op rechts voldoet Bakayoko mijns inziens ook niet als basisspeler, maar krijgt dit half jaar wel de kans om zich volop te ontwikkelen. Hazard zal wel weer vertrekken, Romero willen ze van af, Silva zal waarschijnlijk te duur zijn en dan is er ook nog Savio waar PSV dit jaar geen reet aan heeft gehad. Vertessen is ook nog verhuurd, maar daar lijkt Van Nistelrooij weinig vertrouwen in te hebben en ik denk ook dat die veel meer geschikt is in een twee spitsensysteem. Met een contract tot 2025 en een behoorlijk succesvolle uitleenbeurt, ook in een twee spitsensysteem, zou ik een aantal miljoen pakken en ook afscheid van hem nemen.

Dan hou je nog Luuk de Jong, Bakayoko en El Ghazi over met eventueel een Simons op links als dat zou moeten of uit zou komen binnen een wedstrijd. Dat is natuurlijk veel te weinig en daar zal je dus nog minstens zowel een linksbuiten, spits en rechtsbuiten aan moeten toevoegen. Minimaal 1 buitenspeler voor de basis die echt meteen bij de beste spelers behoort en direct levert en een reservespits. Daarna is het nog even kijken wat voor soort kaliber de andere buitenspeler kan zijn. Mocht PSV Savio bijvoorbeeld nog een jaar goedkoop huren kan je die misschien er extra bij houden, maar dat zijn wat mij betreft die direct de grootste prioriteiten.

Algemeen
PSV heeft het laatste anderhalve jaar al flink gesneden in de spelerskosten en samen met de verkoop van Madueke is er ruimte om te investeren en is er flink gewerkt aan de afschrijvingslasten waar ook weer wat ruimte is ontstaan. Met name vorige zomer en afgelopen winter is er van veel dure overbodige spelers afscheid genomen. Neemt niet weg dat PSV nog steeds op de centen moet letten en nog steeds relatief veel verkopen nodig heeft elk jaar. Daarnaast zijn er de laatste jaren ook nog extra schulden bijgekomen die moeten worden afgelost. Niet alleen de leningen zijn vermeerderd. maar ook de Belastingschuld is een flinke door het uitstel in de Coronatijd.

Er zal gekeken moeten worden naar een selectie waar waardevermeerdering mee plaats kan vinden en dus zal je een aantal jongere talentvollere spelers moeten gaan halen en je zal spelers moeten gaan halen met specifieke kwaliteiten die de selectie nu mist en die passen bij de manier van spelen van Van Nistelrooij. De keuze om met hem door te gaan zal je ook eigenlijk direct na het einde van de competitie moeten gaan maken zodat je weet welke koers je volgend seizoen gaat varen en je transferbeleid daarop kan afstemmen.

Tot slot hoop ik dat er nu ook de ruimte is om wat talenten aan te trekken voor Jong PSV, O18 en O17 waar PSV veel potentie in ziet en bereid is om een transfersom voor te betalen zoals vorig seizoen eigenlijk alleen met Tygo Land is gebeurd.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 03 May 2023, 11:58
11 Tinus wrote: 03 May 2023, 11:41

Als ze overtuigd zijn dat van Duiven binnen 1 jaar een rol in de A selectie kan vervullen en binnen 2 jaar zelfs minimaal 2e spits kan zijn dan wel. Ik vind het zelf altijd lastig met jeugdspelers omdat je het nooit van te voren weet en langer dan een jaar vooruit kijken is praktisch onmogelijk gebleken bij PSV (Ihattaren/Fofana bv). Je kunt het ook zien als een meevaller als hij binnen 2 jaar wel zo ver is. En daarnaast kan het geen kwaad om een derde spits bij Jong PSV te hebben lopen.

Een jaar Luuk, Fabio en van Duiven lijkt me wel in balans.
Een jaar lang Fabio huren is volgens mij veels te duur voor PSV voor een tweede spits. Voor hetzelfde geld koop je Lauritsen, dan lijkt me dat een veel logischer idee.
Dat is inderdaad veel logischer. Ik zie PSV sowieso niet weer een spits huren. Je moet daar zelf investeren. Of Lauritsen dan de ideale kandidaat is durf ik niet te zeggen. Hij heeft hele specifieke kwaliteiten en die sluiten wel aan hoe Ruud wil spelen met een centrum spits als aanspeelpunt. Tijdens de blessure van Luuk werd wel duidelijk dat we een extra spits nodig hebben die hetzelfde kan brengen. Lauritsen of misschien een iets jongere speler. En dan Van Duiven erbij als derde spits die ook nog wedstrijden bij Jong kan spelen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 03 May 2023, 12:15 Algemeen
PSV heeft het laatste anderhalve jaar al flink gesneden in de spelerskosten en samen met de verkoop van Madueke is er ruimte om te investeren en is er flink gewerkt aan de afschrijvingslasten waar ook weer wat ruimte is ontstaan. Met name vorige zomer en afgelopen winter is er van veel dure overbodige spelers afscheid genomen. Neemt niet weg dat PSV nog steeds op de centen moet letten en nog steeds relatief veel verkopen nodig heeft elk jaar.
PSV heeft de afschrijvingen keurig omlaag gebracht omdat het niet meer heeft geïnvesteerd in transfersommen. Sangaré, Veerman en Max zijn eigenlijk de enige in 3 jaar tijd en daar vallen er dus al 2 van af en Veerman was nog de goedkoopste van die drie. Als je vervolgens voor 30 a 40 miljoen spelers moet kopen omdat je overal afscheid van wilt nemen dan heb je dus ook die afschrijvingen weer op niveau. Dat kan ook prima maar dan moet je weer elk jaar een grote transfer doen. En dan is 30 a 40 miljoen nog bijna het minimale.

Sambo, een nieuwe 2e keeper, een vd Boomen en wellicht een back-up spits zullen niet zo zwaar op de afschrijvingen drukken, maar dan heb je nog geen pure kwaliteit toegevoegd en ben je nog niet daar waar je wilt zijn.

Na dit seizoen hebben we waarschijnlijk enkel Bakayoko en Veerman over die enige serieuze waarde vertegenwoordigen. Dat moet naar minimaal 5 a 6 spelers groeien en dat is wel echt lastig zonder grote investeringen te doen. Je kunt pure kwaliteit terug halen in de categorie transfervrji of huur maar daar heb je dus niets aan in het investeren in het kapitaal op het veld.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 03 May 2023, 11:58
Het Kanon wrote: 03 May 2023, 09:56 Kopheld in de eredivisie ben je nogal gauw. Als PSV aan de weg wil timmeren, zul je naar andere kenmerken moeten zoeken.
Precies, die Lauritsen is een leuke spits, maar absoluut niet bijzonder. Niet het niveau dat PSV moet nastreven. Zie PSV liever voor een andere type spits gaan, met meer een individuele actie.
Zeggen we dit niet bijna standaard van spelers uit de Eredivisie die niet bij AZ of Feyenoord vandaan komen?

Dan ga je nooit een Wieffer of De Wit halen. Of welk talent dan ook wat het ineens goed doet bij Feyenoord of AZ. Het gaat er niet om wat hij nu doet, maar hoe men inschat naar welk niveau hij kan doorgroeien.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zo'n Wieffer is wel weer een andere prijscategorie, daar heeft Feyenoord nog niet eens een half miljoen voor betaald. Sparta gaat aan PSV een (relatief) flinke som vragen voor Lauritsen.
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grappig dat een Sparta supporter mij vertelt dat Lauritsen niet goed genoeg is voor PSV, maar dat hij hier wel genoemd wordt.
Daarentegen gaf hij aan dat hij verwacht dat die Kitolano nog wel stappen zou kunnen gaan zetten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Een gemiddelde speler uit de Oostenrijkse of Franse tweede competitie doet het hier vaak beter. Het gaat om de rol van stormram mensen, tweede spits. Iemand die nog 20m in kan vallen als Luuk kapot zit en het ook wel prima vindt als hij het merendeel van de tijd op de bank zit. Iemand waardoor je hetzelfde spel kan blijven spelen itt wanneer we bijvoorbeeld Til of Vertessen als alternatief zouden hebben. Het gaat niet om de eerste spits. Met een beetje geluk pikt zo'n Lauritsen het ook nog snel op en heb je wél een hele serieuze concurrent voor Luuk. In het slechtste geval koop je hem voor 3mln en wordt ie voorbijgestreefd door Van Duiven. Nou dan neem ik liever zo'n gok dan dat je weer iemand huurt voor 2 a 3 mln kosten.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joosth wrote: 03 May 2023, 12:55 Grappig dat een Sparta supporter mij vertelt dat Lauritsen niet goed genoeg is voor PSV, maar dat hij hier wel genoemd wordt.
Dit lijkt mij een meer realistische inschatting. Lauritsen, Guus Til, de geest van Jan Reker waart nog altijd rond.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joosth wrote: 03 May 2023, 12:55 Grappig dat een Sparta supporter mij vertelt dat Lauritsen niet goed genoeg is voor PSV, maar dat hij hier wel genoemd wordt.
Daarentegen gaf hij aan dat hij verwacht dat die Kitolano nog wel stappen zou kunnen gaan zetten.
Gek hoe het menselijk brein werkt. Ik ben vrij snel geneigd die Sparta supporter te geloven, want hij zal 'm veel hebben zien spelen.

Maar als je erover nadenkt slaat het nergens op natuurlijk. Paar weken geleden liepen er hier nog zat te verkondigen dat Veerman niet het juiste niveau heeft, dat Luuk niet meer is dan een pinchhitter, en dat van Aanholt niet veel brengt. Puur het feit dat je supporter bent van een club zegt helemaal niets over of je de kwaliteiten van spelers goed in kan schatten.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zie het ook zitten in Kitolano.

En Mikautadze? Sangare degradeerde ook met Toulouse.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Johnnie Walker wrote: 03 May 2023, 13:44
Joosth wrote: 03 May 2023, 12:55 Grappig dat een Sparta supporter mij vertelt dat Lauritsen niet goed genoeg is voor PSV, maar dat hij hier wel genoemd wordt.
Daarentegen gaf hij aan dat hij verwacht dat die Kitolano nog wel stappen zou kunnen gaan zetten.
Gek hoe het menselijk brein werkt. Ik ben vrij snel geneigd die Sparta supporter te geloven, want hij zal 'm veel hebben zien spelen.

Maar als je erover nadenkt slaat het nergens op natuurlijk. Paar weken geleden liepen er hier nog zat te verkondigen dat Veerman niet het juiste niveau heeft, dat Luuk niet meer is dan een pinchhitter, en dat van Aanholt niet veel brengt. Puur het feit dat je supporter bent van een club zegt helemaal niets over of je de kwaliteiten van spelers goed in kan schatten.
Ik ken een sparta supporter die hem wel goed genoeg vindt als tweede spits. Die supporter van mij heeft er meer kijk op dan die andere supporter, die andere gaat met drie bier de tribune op.
Saibari is underrated.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je een plan B pinchhitter wilt, is Lauritsen misschien nog wel een betere optie dan De Jong. Ik vraag me alleen vooral af wat we met Lauritsen moeten. We spelen amper de lange bal op Luuk en we bedienen Luuk ook amper met voorzetten in de zestien op het hoofd. Die handleiding is voor Lauritsen niet anders.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Post Reply