Fábio Silva

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
koetje
Legende

11 Tinus wrote: 02 May 2023, 18:58 Sprak vandaag een collega die voor Anderlecht is en de arme man had het zwaar dit jaar. Hij zei ook dat Fabio een wat arrogante houding had daar maar dat herken ik hier eigenlijk niet zo. Het zou wel een red flag kunnen zijn mits het echt zo is maar daar kan ik niet over oordelen.
De ondergrens bij belgen voor arrogantie ligt een stuk lager dan hier
Ardbeg
Mister PSV

Ze janken gewoon omdat hij het daar niet naar z'n zin had.
EDG
Jeugdinternational

DonyellMalen wrote: 01 May 2023, 09:45 Tof om die gasten, Fabio & Xavi, zo te zien

(begint al op het juiste moment)

Zag ze op Koningsdag net voor de middag nog richting Mecklenburgstraat lopen, met 'shop-tassen' en al. Dus ook in hun vrije tijd trekken ze samen op...
DonyellMalen
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 02 May 2023, 19:11 Ze janken gewoon omdat hij het daar niet naar z'n zin had.
Eerste wat ik ook dacht, die jongen stond in een waanzinnig kutelftal op een eiland, kreeg nooit een bal. Vind je het gek dat hij weg wilde daar.. :mrgreen:

ShovingNE2
Site Admin

Ruud die hem even naar voren drukt dat hij zijn moment kan pakken. Mooi hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joenepsv
Legende

Het is eeuwig zonde dat Wolves er ooit zo'n enorme smak geld voor heeft betaald. Voor die jongen zou het het beste zijn om hier nog even een paar jaar te spelen. Volgens mij vind hij het zelf ook heel leuk bij PSV. Voelt zich als een vis in het water. Ben benieuwd wat Wolves zou verlangen voor hem en of je er misschien een deal uit kunt slepen met een eventueel doorverkoop percentage. Nog een jaar huur zie ik niet zitten. PSV moet aan zijn eigen toekomst denken.
mr.top
Internationale topspeler

DonyellMalen wrote: 03 May 2023, 00:38
Ardbeg wrote: 02 May 2023, 19:11 Ze janken gewoon omdat hij het daar niet naar z'n zin had.
Eerste wat ik ook dacht, die jongen stond in een waanzinnig kutelftal op een eiland, kreeg nooit een bal. Vind je het gek dat hij weg wilde daar.. :mrgreen:

Het is wel een mooi beeld hoor. Maar hoe wil je ooit terugkeren in de normale maatschappij als jij gewoon op een zondagavond naar een muur van mensen kan lopen die allemaal jouw naam zingen?
Trixm
Vedette

Joenepsv wrote: 03 May 2023, 07:30 Het is eeuwig zonde dat Wolves er ooit zo'n enorme smak geld voor heeft betaald. Voor die jongen zou het het beste zijn om hier nog even een paar jaar te spelen. Volgens mij vind hij het zelf ook heel leuk bij PSV. Voelt zich als een vis in het water. Ben benieuwd wat Wolves zou verlangen voor hem en of je er misschien een deal uit kunt slepen met een eventueel doorverkoop percentage. Nog een jaar huur zie ik niet zitten. PSV moet aan zijn eigen toekomst denken.
Lijkt me sowieso een gelopen koers, die jongen verdiend 5 miljoen per jaar.
Saibari is underrated.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Volgens mij hebben we voor Hoever de hoofdprijs betaald bij Wolves, maar Anderlecht zal geen 4 miljoen hebben betaald voor een jaartje Silva. Dus ik vind het heel moeilijk om in te schatten wat het kost om hem een jaar te behouden. Ik denk dat hij een goede fit is met Xavi/Luuk en ik denk dat hij met Ruud een klik heeft. Als ik PSV was dan was het mij best wel wat waard om hier een wisseling minder te hebben (met de rest van de selectie al genoeg wisselingen) waardoor je met Xavi, Silva, Luuk, Bakayoko en El Ghazi eigenlijk al een goede basis hebt. Als je daar nog een buitenspeler aan kan toevoegen ben je toch echt een heel eind op weg voor je aanvalslinie.

Maarja... waar ligt die grens? Ik vind 2 miljoen eigenlijk niet zoveel, 3 miljoen valt zelfs te verdedigen als je vertrouwen in hem hebt maar 4 miljoen voelt wel echt te veel voor een huur. Belangrijke vragen zijn dan wat je kan vinden voor 3 a 4 miljoen aan alternatieven op de koopmarkt. Wellicht kun je zelfs tegen Wolves zeggen dat je lager instapt qua huursom maar bij goede prestaties er extra bij komt. Als Silva hier 30+ wedstrijden speelt dan denk ik dat hij ook gewoon op 10 a 15 goals kan komen. Is dat geen 3 miljoen waard?
DonyellMalen
Legende

Fabio wil ook meer perspectief, momenteel speelt hij gewoonweg te weinig voor zijn ontwikkeling. Een jongen op zijn leeftijd moet wekelijks spelen. De situatie-Luuk zit voor hem redelijk in de weg. Op linksbuiten zal sowieso een glasbak komen, dus daar is eveneens minder ruimte voor hem komend seizoen.

Daarnaast lijkt me het goed om niet wederom dezelfde fouten te gaan maken en spelers voor enorme bedragen te gaan huren. Daar heeft PSV het budget niet voor en we moeten bovendien zorgen voor meer kapitaal op het veld.
Massimo
Legende

DonyellMalen wrote: 03 May 2023, 11:37 Fabio wil ook meer perspectief, momenteel speelt hij gewoonweg te weinig voor zijn ontwikkeling. Een jongen op zijn leeftijd moet wekelijks spelen. De situatie-Luuk zit voor hem redelijk in de weg. Op linksbuiten zal sowieso een glasbak komen, dus daar is eveneens minder ruimte voor hem komend seizoen.

Daarnaast lijkt me het goed om niet wederom dezelfde fouten te gaan maken en spelers voor enorme bedragen te gaan huren. Daar heeft PSV het budget niet voor en we moeten bovendien zorgen voor meer kapitaal op het veld.
Ik ben het wel met je eens dat als je dure huurspelers haalt dit spelers moeten zijn die een flinke meerwaarde voor je hebben. Dit kan prima terwijl je op andere posities waarde creëert op het veld. Echter de dure spelers als Mvogo, Vinicius, Hoever en waarschijnlijk ook Hazard en Silva PSV de afgelopen jaren heel veel miljoen heeft gekost terwijl het heel weinig heeft opgeleverd.
VeresRivne
Vedette

Massimo wrote: 03 May 2023, 12:52
DonyellMalen wrote: 03 May 2023, 11:37 Fabio wil ook meer perspectief, momenteel speelt hij gewoonweg te weinig voor zijn ontwikkeling. Een jongen op zijn leeftijd moet wekelijks spelen. De situatie-Luuk zit voor hem redelijk in de weg. Op linksbuiten zal sowieso een glasbak komen, dus daar is eveneens minder ruimte voor hem komend seizoen.

Ik ben het wel met je eens dat als je dure huurspelers haalt dit spelers moeten zijn die een flinke meerwaarde voor je hebben. Dit kan prima terwijl je op andere posities waarde creëert op het veld. Echter de dure spelers als Mvogo, Vinicius, Hoever en waarschijnlijk ook Hazard en Silva PSV de afgelopen jaren heel veel miljoen heeft gekost terwijl het heel weinig heeft opgeleverd.
Veel valt en staat bij wel of geen optie tot koop.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende

Zeker, maar Wolves heeft er destijds 40 miljoen voor betaald. Dus een optie tot koop zit er zeer waarschijnlijk niet in.
Ittot
Internationale topspeler

Als hij nog een jaar wilt blijven en concurreren met Luuk is dat prima. Je ziet dat Luuk sinds hij er is ook beter is gaan spelen (kan ook toeval zijn).

Zo niet dan lijkt het me verstandig het geld te investeren in andere posities (minimaal 1 extra glasbak op de vleugel, een rechtsback en een centrale verdediger) en van Duiven door te schuiven.
ShovingNE2
Site Admin

Ik denk dat er op linksback geen glasbak gaat komen. Die hebben we al.

Denk dat we de glasbak op 10 gaan zien en dat Xavi zich op linksbuiten gaat richten. Ik vond de teksten van Koeman logisch over 10 en linksbuiten. Dat heeft hij ongetwijfeld ook met Xavi en Ruud besproken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DonyellMalen
Legende

Linksbuiten is geen linksback, denk dat je verkeerd las ShovingNE2. :mrgreen:

En Cody dan? Dat is de linksbuiten van het NL elftal en Xavi moet eveneens altijd spelen in Oranje.
Ardbeg
Mister PSV

Ik hoop dat we hem op een of andere manier kunnen kopen. Die komt er wel.
ComeOnPSV
Vedette

Ondertussen heeft hij Wolves uit zijn bio gehaald op zijn social media accounts.

Zegt veel
Standbeeld
Mister PSV

Goede invalbeurt. Heeft gestreden.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Fijne speler, voor de zoveelste keer.

Beter dan Marcus Berg.
Massimo
Legende

Als je nu Silva kan inbrengen en je zou volgend jaar Lauritsen moeten inbrengen dan ga je er toch op achteruit? (Terwijl de selectie juist beter moet worden dan dit seizoen)
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Laten we hem aub nog een jaar houden. Fuck it als het met huur is het gaat om kwaliteit en niet op geld.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Massimo wrote: 06 May 2023, 20:52 Als je nu Silva kan inbrengen en je zou volgend jaar Lauritsen moeten inbrengen dan ga je er toch op achteruit? (Terwijl de selectie juist beter moet worden dan dit seizoen)
Ja natuurlijk. Heel ander niveau. Al vond ik die Lauritsen eerste helft wel bizar sterk zeg
Madueke
Legende

Fabio speelt Luuk er komend seizoen uit en de Duif kan elders een seizoen wennen aan de Eredivisie.
Juancho
Mister PSV

Massimo wrote: 06 May 2023, 20:52 Als je nu Silva kan inbrengen en je zou volgend jaar Lauritsen moeten inbrengen dan ga je er toch op achteruit? (Terwijl de selectie juist beter moet worden dan dit seizoen)
Wat ik nog belangrijker vind is dat je een ander type spits kan brengen. Dus juist geen type (en mindere versie) Luuk. Wat mij betreft gaan we die dan ook absoluut niet halen.

Of je dan Silva moet huren is een ander verhaal, maar heerlijk om zo'n type spits te zien. Zoveel meer dynamiek.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply