Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dr. Gonzo wrote: 04 May 2023, 22:16 Spierings zou mooie vervanger van Guti zijn.

Voor een vervanger van Sangaré mogen we wat mij betreft wel wat hoger mikken. Hetzij een groot talent of gearriveerde speler, als je Spierings haalt zou een groot talent er naast wel logisch zijn.

Sangaré en Guti exit. Spierings, Branco en groot talent in. Doe je prima zaken denk ik
Ons defensieve middenveld vervangen met het defensieve middenveld van de nummer 13 van Frankrijk en een groot talent (risicofactor), zou ik niet als prima zaken doen omschrijven. Behalve op financieel gebied dan.
Last edited by El Dante on 04 May 2023, 22:38, edited 1 time in total.
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Spierings met de (defensieve) statistieken die hij heeft een Braziliaan, Uruguayaan of Colombiaan was geweest waren er stukken minder vraagtekens die worden geplaatst.

Spierings staat 9e qua gewonnen tackles in de top 5 competitie; staat 8e met geblokte passes/schoten in Ligue 1 en ook in de top 20 qua onderschepping in die competitie. 26 jaar en gaat dus (waarschijnlijk) zijn beste tijd als voetballer nu krijgen, is Nederlands dus geen aanpassingsproblemen en gratis op te halen.

Guti lijkt te vertrekken en een vervanger voor Guti moet voornamelijk een goede solide middenvelder zijn die defensief zijn mannetje kan staan, Spierings lijkt mij die rol gewoon prima te kunnen vullen
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als ik er zo over nadenk vind ik de interesse in Spierings logischer dan die in vd Boomen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 04 May 2023, 22:44 Als ik er zo over nadenk vind ik de interesse in Spierings logischer dan die in vd Boomen.
Een rechtsbenige Veerman is echt wel iets wat ons diepte geeft. Eigenlijk is het niet eens een luxe.
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TheSyb wrote: 04 May 2023, 22:34 Als Spierings met de (defensieve) statistieken die hij heeft een Braziliaan, Uruguayaan of Colombiaan was geweest waren er stukken minder vraagtekens die worden geplaatst.

Spierings staat 9e qua gewonnen tackles in de top 5 competitie; staat 8e met geblokte passes/schoten in Ligue 1 en ook in de top 20 qua onderschepping in die competitie. 26 jaar en gaat dus (waarschijnlijk) zijn beste tijd als voetballer nu krijgen, is Nederlands dus geen aanpassingsproblemen en gratis op te halen.

Guti lijkt te vertrekken en een vervanger voor Guti moet voornamelijk een goede solide middenvelder zijn die defensief zijn mannetje kan staan, Spierings lijkt mij die rol gewoon prima te kunnen vullen

Als het een Zuid-Amerikaan was geweest met dezelfde clubhistorie en leeftijd zou ik eerlijk gezegd ook twijfels hebben.

Wordt hier ook niet iets te positief naar de Franse competitie gekeken? Nederland staat tegenwoordig maar één plek onder Frankrijk. Oprecht benieuwd waar Toulouse zou staan in Nederland nu en of we hier nog steeds zo enthousiast zouden zijn over hun spelers.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Dante wrote: 04 May 2023, 22:34
Dr. Gonzo wrote: 04 May 2023, 22:16 Spierings zou mooie vervanger van Guti zijn.

Voor een vervanger van Sangaré mogen we wat mij betreft wel wat hoger mikken. Hetzij een groot talent of gearriveerde speler, als je Spierings haalt zou een groot talent er naast wel logisch zijn.

Sangaré en Guti exit. Spierings, Branco en groot talent in. Doe je prima zaken denk ik
Ons defensieve middenveld vervangen met het defensieve middenveld van de nummer 13 van Frankrijk en een groot talent (risicofactor), zou ik niet als prima zaken doen omschrijven. Behalve op financieel gebied dan.
Nja talent of een speler die er al is en nog beter kan worden ivm verkoopwaarde is nogal een verschil. Vorig jaar leek PSV interesse te hebben in Timber. Dat zou risicovol zijn maar toen we Sangaré 3 jaar geleden haalde was hij ook nog jong.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TheSyb wrote: 04 May 2023, 22:34 Als Spierings met de (defensieve) statistieken die hij heeft een Braziliaan, Uruguayaan of Colombiaan was geweest waren er stukken minder vraagtekens die worden geplaatst.

Spierings staat 9e qua gewonnen tackles in de top 5 competitie; staat 8e met geblokte passes/schoten in Ligue 1 en ook in de top 20 qua onderschepping in die competitie. 26 jaar en gaat dus (waarschijnlijk) zijn beste tijd als voetballer nu krijgen, is Nederlands dus geen aanpassingsproblemen en gratis op te halen.

Guti lijkt te vertrekken en een vervanger voor Guti moet voornamelijk een goede solide middenvelder zijn die defensief zijn mannetje kan staan, Spierings lijkt mij die rol gewoon prima te kunnen vullen
Nee, echt niet. Als een 27!! jarige Braziliaan tot zijn 25e ergens in een KKD achtige competitie speelde zonder echt te overtuigen en nu 1 jaar in een redelijke goede competitie bij de nummer 13 enigszins uitblinkt wordt ik ook dan niet enthousiast.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Spierings is een no brainer. Boomen, even over nadenken want Veerman is beter.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Beide heren zijn transfervrij, op een leeftijd dat ze nog een mooie stap kunnen maken gezien die transfervrije status. Lees meer clubs zullen hen wellicht willen en een mooi (financiel) plaatje kunnen voorleggen. Kijk je wat PSV in principe kan bieden:

Veerman --> vd Boomen. Ik denk dat Veerman een hele belangrijke speler gaat worden in het 'nieuwe PSV'.
Guti --> Spierings, zou kunnen maar Guti is hier geen (onbetwist) basisspeler maar vooral een ideale 12de man (die overigens zo wel aan aardig wat minuten komt)
Sangare --> moet echt een glasbak voor terug komen

Kortom, beide heren zullen of zoveel vertrouwen moeten hebben dat ze hun (basisplek) gaan verdienen of ze willen bijv. heel graag terug naar NL om welke reden dan ook. En zelfs dan... bij Feyenoord ontstaat er voor vd Boomen al een plek als Kökcü vertrekt + gegarandeerd CL voetbal en spelen om de titel.

Ik ben een groot voorstander van een brede selectie met liefst zoveel mogelijk spelers (2 per positie) die heel dicht op elkaar zitten. Graag zelfs. Maar ik vraag me af of beide heren daar op hun leeftijd en met hun transfervrije status op zitten te wachten. Het wordt natuurlijk anders als PSV in Spierings bijv. de opvolger ziet van Sangare. Dus basis 6 positie.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wil het liefst in het buitenland blijven, een nieuwe competitie 'prikkelt'. Staat wel open voor top3 NL.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/318413/m ... -voor-open
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 04 May 2023, 23:24 Wil het liefst in het buitenland blijven, een nieuwe competitie 'prikkelt'. Staat wel open voor top3 NL.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/318413/m ... -voor-open
Ja en ik denk dus niet dat hij daarmee bedoelt een plaatje op de bank als ideale 12de man bij PSV :mrgreen:
Ik sta denk ik in goede positie, want ik heb alles gespeeld en ik ben transfervrij.
Last edited by Juancho on 04 May 2023, 23:27, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hij heeft nergens garantie dat ie speelt…ook bij Feyenoord niet of een club in een andere competitie
#FreeGeneratie4
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 04 May 2023, 23:26 Hij heeft nergens garantie dat ie speelt…ook bij Feyenoord niet of een club in een andere competitie
Garantie niet, maar als PSV zegt: we zien je als vervanger van Guti en er komt nog een glasbak voor Sangare... Kortom, wat gaat PSV hem voor perspectief bieden, wat wil PSV met de vervanging van Ibi en Guti. Voor hetzelfde geldt zien ze deze Spierings juist als basisspeler en willen ze er een jong maar groot talent bij halen die rustig een jaartje kan wennen. Zou ook een optie kunnen zijn. Of Spierings zo'n klasse nummer 6 is die voor PSV in de basis gelijk een aanwinst is? Geen idee, ik ken hem verder niet. Benieuwd naar de mening van mensen die hem wel volgen.

Is het een glasbak die Sangare kan/moet vervangen of is hij meer niveau Guti en dus een ideale 12de man waarbij er nog een echte klasse 6 moet bijkomen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Niet zo siked. Hoop dat het een geval is van "een van die geruchten".
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat een niveau bij ESPN. Smal en Propper, kom op man. :grin:

RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sukkels haha.

Bij PSV heeft Spierings de garantie dat Sangare en Guti er niet meer zijn. Dan moet ie gewoon presteren als ie basisspeler wilt worden. Simpel. Zoals gezegd, nergens heb je garantie op een basisplek. in de top 3 dan.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Dante wrote: 04 May 2023, 22:48
TheSyb wrote: 04 May 2023, 22:34 Als Spierings met de (defensieve) statistieken die hij heeft een Braziliaan, Uruguayaan of Colombiaan was geweest waren er stukken minder vraagtekens die worden geplaatst.

Spierings staat 9e qua gewonnen tackles in de top 5 competitie; staat 8e met geblokte passes/schoten in Ligue 1 en ook in de top 20 qua onderschepping in die competitie. 26 jaar en gaat dus (waarschijnlijk) zijn beste tijd als voetballer nu krijgen, is Nederlands dus geen aanpassingsproblemen en gratis op te halen.

Guti lijkt te vertrekken en een vervanger voor Guti moet voornamelijk een goede solide middenvelder zijn die defensief zijn mannetje kan staan, Spierings lijkt mij die rol gewoon prima te kunnen vullen

Als het een Zuid-Amerikaan was geweest met dezelfde clubhistorie en leeftijd zou ik eerlijk gezegd ook twijfels hebben.

Wordt hier ook niet iets te positief naar de Franse competitie gekeken? Nederland staat tegenwoordig maar één plek onder Frankrijk. Oprecht benieuwd waar Toulouse zou staan in Nederland nu en of we hier nog steeds zo enthousiast zouden zijn over hun spelers.
Ik vind het ook niet zonder risico’s. Statistisch gezien dien ze het uitstekend. Maar zijn dit laatbloeiers aan wie je je CL-ambities blind kunt toevertrouwen of ijverige clubspelers die vanwege het team om hun heen boven hun niveau weten te presteren bij een middenmotor zonder enige druk. In dat laatste geval deel je opnieuw contracten uit aan spelers waar je mee in je maag blijft zitten. Met EL Ghazi en Til heb je al een paar duurbetaalde breedtespelers, met Vertessen heb je er straks ook weer een terug die niet past bij de ambities en dan moet je nog maar hopen dat wat we achterin straks opentrekken geen nieuwe bak ellende van Baumgartls is.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 04 May 2023, 23:49 Wat een niveau bij ESPN. Smal en Propper, kom op man. :grin:

Het was nog veel erger.

Van Aanholt werd Van Anholt genoemd en als concurrentie voor Sambo terwijl die een rechtsback is en Van Aanholt een linksback.

De kennis omtrent PSV is op TV vaak zo ontzettend slecht en daardoor stuitend.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er wordt hier geopperd voor Schouten? Die is ook al 26. Je zoekt specifieke kwaliteiten in een 6, die heeft Spierings. Simons (Timmy) in onze tijd had die ook.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Dante wrote: 04 May 2023, 22:48
Wordt hier ook niet iets te positief naar de Franse competitie gekeken? Nederland staat tegenwoordig maar één plek onder Frankrijk. Oprecht benieuwd waar Toulouse zou staan in Nederland nu en of we hier nog steeds zo enthousiast zouden zijn over hun spelers.
Toulouse heeft het tegen PSG gewoon erg sterk gedaan en daarnaast de beker van Frankrijk gewonnen, zegt echt wel wat. Heb Spierings zelf te weinig zien spelen en kan ook weinig beelden vinden, dus laat dat graag aan de verdere kenners hier over. Het gevoel bij Vd Boomen is wel erg mooi, Eindhovenaar, PSV-fan en echt een geweldige trap. Alleen lastig in te schatten of zowel Spierings als Branco het niveau van ons aankunnen.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1,340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DonyellMalen wrote: 05 May 2023, 00:28
El Dante wrote: 04 May 2023, 22:48
Wordt hier ook niet iets te positief naar de Franse competitie gekeken? Nederland staat tegenwoordig maar één plek onder Frankrijk. Oprecht benieuwd waar Toulouse zou staan in Nederland nu en of we hier nog steeds zo enthousiast zouden zijn over hun spelers.
Toulouse heeft het tegen PSG gewoon erg sterk gedaan en daarnaast de beker van Frankrijk gewonnen, zegt echt wel wat. Heb Spierings zelf te weinig zien spelen en kan ook weinig beelden vinden, dus laat dat graag aan de verdere kenners hier over. Het gevoel bij Vd Boomen is wel erg mooi, Eindhovenaar, PSV-fan en echt een geweldige trap. Alleen lastig in te schatten of zowel Spierings als Branco het niveau van ons aankunnen.
Het zegt echt helemaal niks dat een club het tegen PSG goed doet. Niet alleen omdat PSG het wel vaker laat afweten, maar omdat het qua argumentatie niet deugt. Cambuur deed het ook goed tegen PSV, om maar wat te noemen. Het is een soort van scorebordjournalistiek. Ik vind de Ligue 1 heus wel een prima competitie, maar ik ben het wel eens met de argumentatie dat er tegen de Ligue 1 te positief wordt aangekeken. Zo geweldig is t ook weer niet, zeker niet in de middenmoot.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Dante wrote: 04 May 2023, 22:48
TheSyb wrote: 04 May 2023, 22:34 Als Spierings met de (defensieve) statistieken die hij heeft een Braziliaan, Uruguayaan of Colombiaan was geweest waren er stukken minder vraagtekens die worden geplaatst.

Spierings staat 9e qua gewonnen tackles in de top 5 competitie; staat 8e met geblokte passes/schoten in Ligue 1 en ook in de top 20 qua onderschepping in die competitie. 26 jaar en gaat dus (waarschijnlijk) zijn beste tijd als voetballer nu krijgen, is Nederlands dus geen aanpassingsproblemen en gratis op te halen.

Guti lijkt te vertrekken en een vervanger voor Guti moet voornamelijk een goede solide middenvelder zijn die defensief zijn mannetje kan staan, Spierings lijkt mij die rol gewoon prima te kunnen vullen

Als het een Zuid-Amerikaan was geweest met dezelfde clubhistorie en leeftijd zou ik eerlijk gezegd ook twijfels hebben.

Wordt hier ook niet iets te positief naar de Franse competitie gekeken? Nederland staat tegenwoordig maar één plek onder Frankrijk. Oprecht benieuwd waar Toulouse zou staan in Nederland nu en of we hier nog steeds zo enthousiast zouden zijn over hun spelers.
Dit. De top 5 is eigenlijk vooral een top 4 + Frankrijk. In Engeland, Duitsland, Spanje en Italië heb je meer sterker tegenstanders dan in Frankrijk. PSG, en op gepaste afstand Marseille, Monaco, Lyon enzo. Die clubs doen in Europa zelden mee.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het gaat er niet om of de Ligue 1 qua niveau beter of slechter is dan de Eredivisie. Het gaat er meer om dat er enorm veel talent in de Franse competities speelt. Als ze dus naar Spierings en Boomen kijken dan weet je dat ze ook andere spelers in het vizier hebben en dat is zowieso positief. Ik ga ophouden over Spierings. Ik hoop dat ie komt.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bouwman is wel een kutje hoor met zn van Anholt en het vergelijken met Sambo.

Schaduwelftal met puur Eredivisie spelers:

Noppert
vEwijk Hilgers Kerkez
Kitolano Reijnders Zerrouki Saito
Tavsan Lauritsen Karlsson

Zit niet veel tussen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dan ga ik nog maar eens een naam noemen die ik vaker in de transferwindow noem: Karim Rekiki. Heeft nog een tweejarig contract bij Sevilla en is nu 28 jaar. Hij heeft de perfecte mix van: ervaring, kwaliteit, ex-PSV, weet wat het is om kampioen te worden, Nederlands, etc. Hij kan leiding geven in het hart van de defensie. Enig dingetje is dat hij redelijk wat geblesseerd is geweest dit seizoen. Dit zou normaliter wel een speler zijn die bovenaan het lijstje van Brands staat. Bij Earnie ook?
Post Reply