Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bij Silva was het niet mogelijk, maar bij Branthwaite was het, indien mogelijk, wel zonde.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV gaat echt wel huren hoor, ik denk dat Stewart vooral doelt op huurlingen die PSV niet beker maken. Die moet je idd niet meer willen, daarvoor is de jeugdopleiding ook te belangrijk. Maar als PSV Brantwaithe alleen maar kan huren en ze zien in hem echt een sterkte houder voor het 'nieuwe PSV'... dan huren ze hem echt wel hoor.

Met huren is ansich ook niks mis mee, zolang het maar de juiste spelers en juiste aantallen zijn. En de boel daarom heen maar goed is afgedekt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou het een belachelijke keuze vinden. Dat ophemelen van deze twee spelers neemt epische proporties aan. We moeten bouwen aan structuren en speelwijzes voor de aankomende seizoenen, dure huurtransfers voor spelers die leuk meedoen lijkt me dan een no-go. We hebben nu kapitaal op de bank, als je dan geen fatsoenlijke vervanging kan aankopen dan kan je mijn inziens net zo goed de scouting opdoeken.
Saibari is underrated.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 07 May 2023, 23:22 Ik zou het een belachelijke keuze vinden. Dat ophemelen van deze twee spelers neemt epische proporties aan. We moeten bouwen aan structuren en speelwijzes voor de aankomende seizoenen, dure huurtransfers voor spelers die leuk meedoen lijkt me dan een no-go. We hebben nu kapitaal op de bank, als je dan geen fatsoenlijke vervanging kan aankopen dan kan je mijn inziens net zo goed de scouting opdoeken.
Dat is wel heel zwart/wit Trixm. Stel dat PSV een glasbak van RCV op het oog heeft die Ramalho kan vervangen. Dat kost zoveel dat je er geen nieuwe LCV bij kan halen als vervanging van Brantwaithe. Maar, op papier, is die nieuwe RCV met Brantwaithe een geweldig koppel. Dan ben je toch volslagen gek hem NIET te huren als dat wel kan?

We zijn PSV he, elke euro moet heel zorgvuldig besteed worden. En dan hebben we ook nog eens keihard kwaliteit en kapitaal op het veld nodig. Dus je gaat er niet aan ontkomen om ook een positie in te vullen met een huurspeler. Zolang dat maar de juiste is...is daar toch niks mis mee?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 07 May 2023, 23:26
Trixm wrote: 07 May 2023, 23:22 Ik zou het een belachelijke keuze vinden. Dat ophemelen van deze twee spelers neemt epische proporties aan. We moeten bouwen aan structuren en speelwijzes voor de aankomende seizoenen, dure huurtransfers voor spelers die leuk meedoen lijkt me dan een no-go. We hebben nu kapitaal op de bank, als je dan geen fatsoenlijke vervanging kan aankopen dan kan je mijn inziens net zo goed de scouting opdoeken.
Dat is wel heel zwart/wit Trixm. Stel dat PSV een glasbak van RCV op het oog heeft die Ramalho kan vervangen. Dat kost zoveel dat je er geen nieuwe LCV bij kan halen als vervanging van Brantwaithe. Maar, op papier, is die nieuwe RCV met Brantwaithe een geweldig koppel. Dan ben je toch volslagen gek hem NIET te huren als dat wel kan?

We zijn PSV he, elke euro moet heel zorgvuldig besteed worden. En dan hebben we ook nog eens keihard kwaliteit en kapitaal op het veld nodig. Dus je gaat er niet aan ontkomen om ook een positie in te vullen met een huurspeler. Zolang dat maar de juiste is...is daar toch niks mis mee?
Sinds wanneer is Jarrad Alex geworden? We moeten ook niet overdrijven. Ja op dit moment onze beste cv, maar het houdt nog steeds niet over hoor.
Saibari is underrated.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Doe maar Gerrit kopen en Fabiooooo huren. Topper op RCV halen en Duifje wat tijd gunnen, lijkt me een strak plan.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 07 May 2023, 23:28
Juancho wrote: 07 May 2023, 23:26

Dat is wel heel zwart/wit Trixm. Stel dat PSV een glasbak van RCV op het oog heeft die Ramalho kan vervangen. Dat kost zoveel dat je er geen nieuwe LCV bij kan halen als vervanging van Brantwaithe. Maar, op papier, is die nieuwe RCV met Brantwaithe een geweldig koppel. Dan ben je toch volslagen gek hem NIET te huren als dat wel kan?

We zijn PSV he, elke euro moet heel zorgvuldig besteed worden. En dan hebben we ook nog eens keihard kwaliteit en kapitaal op het veld nodig. Dus je gaat er niet aan ontkomen om ook een positie in te vullen met een huurspeler. Zolang dat maar de juiste is...is daar toch niks mis mee?
Sinds wanneer is Jarrad Alex geworden? We moeten ook niet overdrijven. Ja op dit moment onze beste cv, maar het houdt nog steeds niet over hoor.
Dat zie je fout, die aankoop moet de nieuwe Alex worden waaraan Jarred zich ook kan optrekken en zich nog beter kan door ontwikkelingen. Tis idd nog geen Alex nee, maar wat mij betreft wel onze beste CV. Dus liever doorselecteren op de anderen, een top RCV kopen en Jarred nog een jaar huren. Mag Jarred het gevecht aangaan met Boscagli die dan ook weer topfit is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 07 May 2023, 23:30
Trixm wrote: 07 May 2023, 23:28

Sinds wanneer is Jarrad Alex geworden? We moeten ook niet overdrijven. Ja op dit moment onze beste cv, maar het houdt nog steeds niet over hoor.
Dat zie je fout, die aankoop moet de nieuwe Alex worden waaraan Jarred zich ook kan optrekken en zich nog beter kan door ontwikkelingen. Tis idd nog geen Alex nee, maar wat mij betreft wel onze beste CV. Dus liever doorselecteren op de anderen, een top RCV kopen en Jarred nog een jaar huren. Mag Jarred het gevecht aangaan met Boscagli die dan ook weer topfit is.
Ok, nou aangezien ik het fout zie laat ik het hierbij!
Saibari is underrated.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee, dat zie je fout
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind het trouwens ook helemaal geen probleem hoor Trixm , dat we de nieuwe Alex huren en nog een nieuwe Moreno zelf kopen. Graag zelfs 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Josef Dettelbacher wrote: 07 May 2023, 23:17
Joenepsv wrote: 07 May 2023, 21:49 . Het is gewoon zonde dat er geen optie tot koop in de deal is bezegeld. Om wat voor reden dan ook.
Brands houdt daar niet van omdat je dan minder sterk staat in later onderhandelingen, aldis hemzelf.
Dat argument heb ik vaker gelezen maar dat gaat er bij mij niet in. Als je bij Branthwaite een optie had gehad van pak hem beet 8 tot 10 miljoen dan stond je nu dus sterker. Als Branthwaite het slecht had gedaan kon je hem terugsturen of misschien de prijs omlaag brengen en nu hij het goed doet had je kunnen aftikken. Naar mijn mening is het altijd goed om een optie erin te bespreken mits de andere partij dat ook wil natuurlijk.

Als je Branthwaite en Silva niet zelf onder contract kan nemen is het jammer maar helaas. Wij moeten ook door en nog een jaar voor miljoenen spelers huren zie ik niet zitten.
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 08 May 2023, 07:04. Als je bij Branthwaite een optie had gehad van pak hem beet 8 tot 10 miljoen dan stond je nu dus sterker.
Everton wou hem vorige zomer sowieso niet verkopen dus een optie van 8-10 miljoen zou erg onrealistisch zijn geweest. Misschien dat ze wel met een optie van 20 miljoen akkoord waren gegaan, maar wat hebben we daar nou weer aan? Verzwakt ons alleen maar in de onderhandelingen...
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

loginnaam wrote: 08 May 2023, 07:47
Joenepsv wrote: 08 May 2023, 07:04. Als je bij Branthwaite een optie had gehad van pak hem beet 8 tot 10 miljoen dan stond je nu dus sterker.
Everton wou hem vorige zomer sowieso niet verkopen dus een optie van 8-10 miljoen zou erg onrealistisch zijn geweest. Misschien dat ze wel met een optie van 20 miljoen akkoord waren gegaan, maar wat hebben we daar nou weer aan? Verzwakt ons alleen maar in de onderhandelingen...
Ja een optie van 20 miljoen wel. Maar daar was PSV ook nooit akkoord mee gegaan. Je gaat natuurlijk nooit een optie bespreken die onhaalbaar is. Ik denk dat 8 tot 10 miljoen een hele realistische prijs was geweest voor de Branthwaite van een jaar geleden. Zelfs aan de hoge kant. Maar het is allemaal speculeren en aan als hebben we niks. Ben fan van zowel Silva als Gerrit maar nog een jaar huur moet je niet doen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 07 May 2023, 23:20PSV gaat echt wel huren hoor, ik denk dat Stewart vooral doelt op huurlingen die PSV niet beker maken.
Nee. Stewart was daar echt heel duidelijk in. Alleen huren als je op het laatste moment niet anders kan.

Gerrit zouden we nog kunnen kopen met een buy-back clausule of zo. Wellicht dat dat de prijs gaat drukken. Maar als Everton gaat degraderen hebben ze hem misschien zelf wel hard nodig.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er is als je eerlijk bent ook geen scenario te bedenken waarin Everton Gerrit van de hand zou doen.

PSV had na een half jaar al serieuze interesse, Gerrit heeft zich al bewezen, ook in de grote wedstrijden. Heeft de engelse nationaliteit, 20 jaar. Dus voor Everton is het altijd slim om hem in bezit te houden. Zelfs al biedt PSV hoger dan marktconform, dan nog zal Everton zien dat deze jongen in de toekomst met een transfer naar engeland nog een stuk meer waard kan worden. Win win win voor everton.

Omdat je weet dat hij er staat en je moeilijk 3 verdedigers kunt gaan kopen, lijkt het me goed als PSV voor een nieuwe huurperiode van Gerrit gaat.
(Nooit gedacht dat ik dit zou typen want ik vond het destijds een belachelijke huur, een veel te grote gok)

Maar de ellende is...je zult zien dat ze het volgend seizoen weer met Boscagli en Ramalho gaan proberen en dat of Gerrit blijft of er maar 1 CV komt.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 08 May 2023, 08:54 Er is als je eerlijk bent ook geen scenario te bedenken waarin Everton Gerrit van de hand zou doen.

PSV had na een half jaar al serieuze interesse, Gerrit heeft zich al bewezen, ook in de grote wedstrijden. Heeft de engelse nationaliteit, 20 jaar. Dus voor Everton is het altijd slim om hem in bezit te houden. Zelfs al biedt PSV hoger dan marktconform, dan nog zal Everton zien dat deze jongen in de toekomst met een transfer naar engeland nog een stuk meer waard kan worden. Win win win voor everton.

Omdat je weet dat hij er staat en je moeilijk 3 verdedigers kunt gaan kopen, lijkt het me goed als PSV voor een nieuwe huurperiode van Gerrit gaat.
(Nooit gedacht dat ik dit zou typen want ik vond het destijds een belachelijke huur, een veel te grote gok)

Maar de ellende is...je zult zien dat ze het volgend seizoen weer met Boscagli en Ramalho gaan proberen en dat of Gerrit blijft of er maar 1 CV komt.
Volgens mij heeft Rik al aangegeven dat van de CV's alleen Boscagli niet op de transferlijst staat, de kans is dus groot dat er minimaal twee zullen vertrekken maar waarschijnlikjk drie. Maak je niet druk, er komen nieuwe CV's.
Saibari is underrated.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tenzij Gerrit een belachelijk dik salaris heeft kan ik me voorstellen dat als Everton degradeert hij juist een van de key players gaat worden daar om terug op te bouwen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thijs wrote: 08 May 2023, 09:03 Tenzij Gerrit een belachelijk dik salaris heeft kan ik me voorstellen dat als Everton degradeert hij juist een van de key players gaat worden daar om terug op te bouwen.
Stel dat hij het voor zijn eigen ontwikkeling beter vindt om bij PSV te blijven dan is het voordeel dat hij nog maar twee jaar contract heeft.
Daarnaast zijn Engelse clubs die degraderen nog steeds in staat om veel geld te investeren en is Everton een ploeg waar beleid ook zoek is de laatste jaren.
De key ligt dus deels bij Gerrit. Als hij goed laat merken dat hij dolgraag naar PSV wil (eventueel met terugkoop voor Everton) kan het zomaar gebeuren.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind de kopkwaliteiten van Branthwaite niet best. Met zijn lengte moet hij veel meer duels winnen in de lucht. Ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd.
Dat hij beter is geworden is 100%. Kan zomaar dat hij volgend seizoen enorm sterk is achterin. Ben benieuwd. PSV zal ook gaan kijken naar de andere opties en gewoon gaan vergelijken met hem.

Voordeel voor PSV is dat je nu wel al vCL mee kan nemen in de gesprekken. Daardoor kunnen we nu wat sneller zijn in gesprekken dan dat een speler even afwacht of dat wel gehaald wordt.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 08 May 2023, 08:26
loginnaam wrote: 08 May 2023, 07:47

Everton wou hem vorige zomer sowieso niet verkopen dus een optie van 8-10 miljoen zou erg onrealistisch zijn geweest. Misschien dat ze wel met een optie van 20 miljoen akkoord waren gegaan, maar wat hebben we daar nou weer aan? Verzwakt ons alleen maar in de onderhandelingen...
Ja een optie van 20 miljoen wel. Maar daar was PSV ook nooit akkoord mee gegaan. Je gaat natuurlijk nooit een optie bespreken die onhaalbaar is. Ik denk dat 8 tot 10 miljoen een hele realistische prijs was geweest voor de Branthwaite van een jaar geleden. Zelfs aan de hoge kant. Maar het is allemaal speculeren en aan als hebben we niks. Ben fan van zowel Silva als Gerrit maar nog een jaar huur moet je niet doen.
Wie zegt dat er niet over een optie gesproken is. Wellicht was die inderdaad richting de 20mln en heeft PSV hem daarom zonder optie gehuurd. Wij weten niks van het onderhandelingsproces.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Noosa wrote: 08 May 2023, 09:33
Joenepsv wrote: 08 May 2023, 08:26

Ja een optie van 20 miljoen wel. Maar daar was PSV ook nooit akkoord mee gegaan. Je gaat natuurlijk nooit een optie bespreken die onhaalbaar is. Ik denk dat 8 tot 10 miljoen een hele realistische prijs was geweest voor de Branthwaite van een jaar geleden. Zelfs aan de hoge kant. Maar het is allemaal speculeren en aan als hebben we niks. Ben fan van zowel Silva als Gerrit maar nog een jaar huur moet je niet doen.
Wie zegt dat er niet over een optie gesproken is. Wellicht was die inderdaad richting de 20mln en heeft PSV hem daarom zonder optie gehuurd. Wij weten niks van het onderhandelingsproces.
Dat klopt. Daarom geef ik zelf al aan dat het allemaal speculeren is..
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 08 May 2023, 08:26
loginnaam wrote: 08 May 2023, 07:47

Everton wou hem vorige zomer sowieso niet verkopen dus een optie van 8-10 miljoen zou erg onrealistisch zijn geweest. Misschien dat ze wel met een optie van 20 miljoen akkoord waren gegaan, maar wat hebben we daar nou weer aan? Verzwakt ons alleen maar in de onderhandelingen...
Je gaat natuurlijk nooit een optie bespreken die onhaalbaar is.
Ik verdenk Anderlecht daar met Luckassen anders wel van.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Brands gaf aan in de winter dat de afschrijvingen te hoog waren en dat het niet meer past bij PSV omdat je niet standaard 30 a 40 miljoen per jaar wil moeten verkopen om niet in de problemen te komen. Nu zijn de dure jongens Max Romero Bruma en Doan uit de boeken, Sangaré heel snel normaliter en blijven enkel Veerman en Baumgartl over met een dikke transfersom. Guti was natuurlijk ook een dure jongen maar op basis van 5 jaar zou zijn afschrijving ook weg moeten zijn. Dan heb je nog een rits kleine bedragen die samen ook behoorlijk wat afschrijvingen opleveren uiteraard. Boscagli, El Ghazi, Drommel, Til, Luuk etc maar dat blijft volgens mij wel wat beperkt

2018 – 6 miljoen
2019 – 33 miljoen
2020 – 15 miljoen
2021 – 10 miljoen
2022 – 9 miljoen

Als je dan ziet dat bovenstaand al genoeg was om dik in de problemen te komen dan begin ik wel te twijfelen of we zoveel kunnen investeren in transfersommen. Als je voor pakweg 60 miljoen verkoopt en voor 30 miljoen aan transfersommen betaalt dan heb je alsnog die afschrijvingen op een behoorlijk niveau. En de komende jaren wil je ook blijven investeren dus die afschrijvingen zullen groeien. Als je CL haalt is dat geen probleem, maar zonder CL......

Wellicht dat we 2 goede investeringen erbij krijgen en voor de rest weer heel creatief moeten zijn.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus
Transfersommen gaan enorm toenemen de komende jaren door de veel hogere inkomsten van clubs.
Er zal echt wel geïnvesteerd gaan worden, maar het moet echt vaker raak zijn dan de afgelopen jaren.
Van de aankopen gaat alleen Sangaré nu echt wat opleveren en kan Veerman nog een flinke verkoopwaarde creëren komend seizoen.
Ook de tekengelden voor dure spelers die weinig opleverden brachten ons in de problemen (Zahavi bijvoorbeeld).
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het probleem met 10/15 miljoen uitgeven aan Branthwaite is, is dat je daarna niets meer over hebt om ook de RCV en de RB te versterken. Ik kan me niet voorstellen dat we meer kunnen uitgeven. Ook niet bij het verkopen van een Sangare gaat dit niet ineens heel erg omhoog omdat je een transferbedrag verspreid over de contractjaren en de reserveringen niet zo hoog kunnen worden. Ook als je dure jongens verkoopt en de reserveringen omlaag gaan kun je die niet 1 op 1 vervangen qua kosten omdat we juist omlaag moeten in de reserveringen.

Indien je Branthwaite voor 10/15m kan kopen en je kan op de een of andere manier heel goedkoop nog een hele sterke RCV en RB halen dan is het prima, maar dat betwijfel ik.

Neemt niet weg dat ik hoop dat Gerrit gewoon blijft he!
Post Reply