Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Olai wrote: 08 May 2023, 16:40 Dit was ook een beetje het probleem van Cocu. De dubbele 0-0 tegen Atletico was zo een beetje het hoogst haalbare met deze speelwijze.
:wonder: :think:

Dat was na pingels dat we verloren in de 1/8 finales van de Champions League tegen Atlético Madrid terwijl we zeker niet kansloos waren. Weet je wel wat voor niveau dat is? Ik zou daar een moord voor doen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Standbeeld
Mister PSV

Juancho wrote: 08 May 2023, 16:59
Olai wrote: 08 May 2023, 16:40 Dit was ook een beetje het probleem van Cocu. De dubbele 0-0 tegen Atletico was zo een beetje het hoogst haalbare met deze speelwijze.

Dat was na pingels dat we verloren in de 1/8 finales van de Champions League tegen Atlético Madrid terwijl we zeker niet kansloos waren. Weet je wel wat voor niveau dat is? Ik zou daar een moord voor doen.
Misschien gaan we het aankomend seizoen wel weer bereiken als we de CL voorronde eens doorkomen.
Juancho
Mister PSV

Standbeeld wrote: 08 May 2023, 17:03
Juancho wrote: 08 May 2023, 16:59

Misschien gaan we het aankomend seizoen wel weer bereiken als we de CL voorronde eens doorkomen.
Groepsfase behalen en groepsfase doorkomen is echt niet meer zo vanzelfsprekend voor een NL club. Als we dat halen heb je het echt bizar goed gedaan.
DonyellMalen
Legende

Heruone wrote: 30 Apr 2023, 17:55
Olai wrote: 30 Apr 2023, 17:49 Zijn er nog niet uit van bovenaf. Er is ontevredenheid over het spel en de ontwikkeling van het team. Willen sowieso wijzigingen doorvoeren en Ooijer gaat al weg.
Deze geluiden heb ik in het kort ook gehoord omtrent de club.
Ben erg benieuwd hoe het hiermee staat. Stewart zei dan wel dat hij voornemens was met Ruud verder te gaan, maar zei vervolgens ook dit:
"Het gaat om de speelwijze en de spelers, er komt echt veel meer bij kijken. Maar je stelt iemand aan in de wetenschap dat het een coach is die tijd moet hebben. Coachingsvak is een ervaringsvak. Je moet zorgen dat je daar iemand de tijd voor geeft. Aan de andere kant is het wel zo dat PSV zich op een bepaalde manier wil profileren. Daar moet je het over eens worden."
Juancho
Mister PSV

Ik vind dat vooral hele dubbele en ietswat slappe teksten van Stewart. PSV moet wat mij betreft juist af van een (onervaren) trainer maar de tijd te geven. Al die rooky fouten maken ze maar elders. Dat kan PSV zich niet meer veroorloven.
Olai
Lid 2e elftal

Het gaat niet om fouten. Het gaat om de manier van spelen en het beter maken van spelers.

Als ik mag speculeren, kan het wel eens zo zijn dat het bestuur dusdanig ingrijpt in de technische staf dat Ruud besluit de wijzigingen niet te accepteren en niet door te gaan.
DonyellMalen
Legende

Aan wat voor wijzingen in de staf moeten we dan denken? Olai
Juancho
Mister PSV

Olai wrote: 08 May 2023, 17:22 Het gaat niet om fouten. Het gaat om de manier van spelen en het beter maken van spelers.
En daarin kan je, zeker als beginnende, coach toch fouten maken?
Standbeeld
Mister PSV

Olai wrote: 08 May 2023, 17:22 Het gaat niet om fouten. Het gaat om de manier van spelen en het beter maken van spelers.

Als ik mag speculeren, kan het wel eens zo zijn dat het bestuur dusdanig ingrijpt in de technische staf dat Ruud besluit de wijzigingen niet te accepteren en niet door te gaan.
Dat zie ik persoonlijk niet snel gebeuren. Je wil als directie samen met de trainer constructief op zoek naar oplossingen. Iemand zo een verplichting opleggen wordt niemand beter van. Er zullen voldoende mogelijkheden zijn waarbij alle partijen op voorhand tevreden mee zijn.
loginnaam
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 08 May 2023, 17:48

Dat zie ik persoonlijk niet snel gebeuren. Je wil als directie samen met de trainer constructief op zoek naar oplossingen. Iemand zo een verplichting opleggen wordt niemand beter van. Er zullen voldoende mogelijkheden zijn waarbij alle partijen op voorhand tevreden mee zijn.
Het lijkt me duidelijk dat Ruud wel iets aan die ene vette onvoldoende moet doen die op zijn rapport staat om over te gaan, hoe mooi zijn cijfers voor de andere onderdelen ook zijn. Als hij niet wil doen wat nodig is, niet de verbeteringen aangedragen door de juf/meester wil accepteren (en daar mag hij best suggesties bij doen, maar die moeten wel zodanig zijn dat er nog steeds duidelijke verbetering op zijn onvoldoende verwacht mag worden) dan rest hem niets anders dan van school te gaan (blijven zitten en nog een keer dit seizoen doen kan niet: ben wel benieuwd of hij in zo'n geval wel Rangers en Cambuur-uit weet te verslaan).
Trixm
Vedette

Olai wrote: 08 May 2023, 16:40 Het probleem met de huidige speelwijze, de directere counteraanvallen waarbij je leunt op individuele kwaliteiten zoals van Simons, veel hoge ballen en veel opportunisme (zie 1-0 tegen Sparta), is dat het plafond heel laag ligt. Met iets betere tegenstanders ben je volkomen kansloos. Bovendien maakt het niet per se spelers beter en ben je erg afhankelijk van de kwaliteit van je centrale duo (in 2004/05 begonnen we zo, maar met Alex).

Met ingestudeerde positiewisselingen, ingeslepen patronen in de passing, en methodisch druk zetten en beweging zonder bal, ligt je plafond veel hoger (zie bv Ten Hag). Kampioen worden is een ding, maar we moeten ook de ambitie hebben om in Europa een rol te spelen.

Dit was ook een beetje het probleem van Cocu. De dubbele 0-0 tegen Atletico was zo een beetje het hoogst haalbare met deze speelwijze.
Probleem? Twee keer 0-0 tegen de absolute top van Europa, noem het maar een probleem van Cocu, lachwekkend.
Saibari is underrated.
MaartenV
Nationale topspeler

Dit scenario heb ik eerder ook beschreven... Fred Rutten wordt vervangen, maar Ruud is solidair met Fred en stapt mee op. Dus de truc is om Fred uit zichzelf te laten vertrekken.
Standbeeld
Mister PSV

MaartenV wrote: 08 May 2023, 18:34

Dit scenario heb ik eerder ook beschreven... Fred Rutten wordt vervangen, maar Ruud is solidair met Fred en stapt mee op. Dus de truc is om Fred uit zichzelf te laten vertrekken.
Fred heeft zijn sporen wel verdiend hoor. Die kon mee met Ten Hag naar United, maar bleef liever hier dichter bij zijn familie. Als PSV Fred wil vervangen dan hoeft Marcel/Earnie dat maar te zeggen tegen Fred en dan zal ie zonder moeite plaatsmaken.
koetje
Legende

Brands is niet snel van koersverandering. Die is met een beginnende coach een traject gestart en die heeft in zijn 1e seizoen (twee prijzen, Europees overwinteren en voorronde CL) voldaan aan de doelstellingen.

Het lijkt me logisch dat Brands/Stewart met Ruud een gesprek aangaat over het gebrek aan voetballend vermogen. Een blind paard ziet nog dat het daar aan heeft geschort. Van Nistelrooij vast ook met zijn 35 jaar voetbalervaring. Dat kun je oplossen met 1 of 2 nieuwe assistenten en her en der andere spelers. Dat zullen best stevige gesprekken zijn maar zie geen belangen vanuit PSV of vanuit Ruud om het te laten klappen.

Ook met Schmidt is geëvalueerd na het 1e seizoen en dat gaf andere accenten in het 2e seizoen, waaronder een andere speelstijl.
Ittot
Internationale topspeler

Nog heel even wachten met het eindrapport mensen.. nog 2 keer winnen en de wereld ziet er al wat anders uit. Het spel, of het gebrek aan enige lijn in het spel, is dan een hele dikke onvoldoende. Net als uitgeschakeld worden door Rangers. Beker is een ruime voldoende en de 2e plek is net aan voldoende (eigenlijk onvoldoende maar vooruit). Overall de vraag of dat voldoende is om over te gaan.
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Kan het niet laten…

Chucky
Vedette

Ittot wrote: 08 May 2023, 19:58 Nog heel even wachten met het eindrapport mensen.. nog 2 keer winnen en de wereld ziet er al wat anders uit. Het spel, of het gebrek aan enige lijn in het spel, is dan een hele dikke onvoldoende. Net als uitgeschakeld worden door Rangers. Beker is een ruime voldoende en de 2e plek is net aan voldoende (eigenlijk onvoldoende maar vooruit). Overall de vraag of dat voldoende is om over te gaan.
2 nationale prijzen, EL-overwintering en geplaatst voor voorronde CL.

Het moet zeker beter, maar het kan echt veel slechter hoor. Een 6,5 zou wel op zijn plaats zijn.
Maikel
Site Admin

Weinig tot geen progressie in het spel.
Bekerfinale gehaald door simpele loting, het slechtste Ajax in jaren verslagen.

Ik vind het allemaal net niet, ondanks dat Ruud een geweldige vent is en uithangbord voor de club. Vind ik het als trainer geen match. Hoop dat PSV verder kijkt deze zomer.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Maikel wrote: 08 May 2023, 20:28 Weinig tot geen progressie in het spel.

Ik vind het allemaal net niet, ondanks dat Ruud een geweldige vent is en uithangbord voor de club. Vind ik het als trainer geen match. Hoop dat PSV verder kijkt deze zomer.
Ik vind het winnen van de grote wedstrijden veel compenseren. Sevilla uit was echt kut, Az thuis en Rangers ongelukkig maar dit seizoen eindelijk een hoop fijne wedstrijden gehad waarvan ik een paar dagen nagenoten heb. Onder andere de bekerfinale. Hadden we niet verloren tegen de onderste 3 dan was dit echt een discussie in de marge geweest.
Ittot
Internationale topspeler

Chucky wrote: 08 May 2023, 20:08
Ittot wrote: 08 May 2023, 19:58 Nog heel even wachten met het eindrapport mensen.. nog 2 keer winnen en de wereld ziet er al wat anders uit. Het spel, of het gebrek aan enige lijn in het spel, is dan een hele dikke onvoldoende. Net als uitgeschakeld worden door Rangers. Beker is een ruime voldoende en de 2e plek is net aan voldoende (eigenlijk onvoldoende maar vooruit). Overall de vraag of dat voldoende is om over te gaan.

Het moet zeker beter, maar het kan echt veel slechter hoor. Een 6,5 zou wel op zijn plaats zijn.
Sorry maar ik heb echt een hele andere kijk op een prijs. Een fruitschaal is leuk maar voor mij geen prijs. De beker waren 3 of 4 wedstrijden tegen de lamme en de blinde. En ook dat is geen hoofdprijs. Die hebben en 1 in Nederland en dat is de titel.

Rangers niet meenemen in je beoordeling, wat financieel gigantische gevolgen heeft gehad, lijkt me niet mogelijk. Helemaal omdat Rangers niveau Heerenveen is.

Wat wel voor hem spreekt nmi is dat hij nu een goede serie heeft neergezet en dat we een heel stuk stabieler zijn. Dat heeft hij oprecht goed gedaan.
Ittot
Internationale topspeler

Franciscus wrote: 08 May 2023, 20:40
Maikel wrote: 08 May 2023, 20:28 Weinig tot geen progressie in het spel.

Ik vind het winnen van de grote wedstrijden veel compenseren. Sevilla uit was echt kut, Az thuis en Rangers ongelukkig maar dit seizoen eindelijk een hoop fijne wedstrijden gehad waarvan ik een paar dagen nagenoten heb. Onder andere de bekerfinale. Hadden we niet verloren tegen de onderste 3 dan was dit echt een discussie in de marge geweest.
Arsenal thuis was ook wel lekker
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Ittot wrote: 08 May 2023, 22:30
Franciscus wrote: 08 May 2023, 20:40

Arsenal thuis was ook wel lekker
Feyenoord thuis, Monaco thuis, Ajax, Ajax,Ajax en dinges, Ajax. Zelfs Zurich 2x en Sevilla thuis waren fijn.

Cambuur, Groningen, fucking Emmen, Fortuna absolute dieptepunten.
Die waren diep onder de ondergrens. Die wedstrijden heb je een paar per seizoen maar moet je over de streep kunnen trekken. Daar is wel verbetering in gekomen.

En jazeker, dit is scorebordjournalistiek in optima forma.
Last edited by Franciscus on 08 May 2023, 22:52, edited 1 time in total.
Chucky
Vedette

Ittot wrote: 08 May 2023, 22:26
Chucky wrote: 08 May 2023, 20:08

Sorry maar ik heb echt een hele andere kijk op een prijs. Een fruitschaal is leuk maar voor mij geen prijs. De beker waren 3 of 4 wedstrijden tegen de lamme en de blinde. En ook dat is geen hoofdprijs. Die hebben en 1 in Nederland en dat is de titel.

Rangers niet meenemen in je beoordeling, wat financieel gigantische gevolgen heeft gehad, lijkt me niet mogelijk. Helemaal omdat Rangers niveau Heerenveen is.

Wat wel voor hem spreekt nmi is dat hij nu een goede serie heeft neergezet en dat we een heel stuk stabieler zijn. Dat heeft hij oprecht goed gedaan.
Dat jij het geen prijzen vindt kan ik niet zoveel mee. Prijzen zijn uiteindelijk prijzen, of je deze nu van Ajax wint of van FC Luldebehanger.

-1 voor Rangers en -1,5 voor geen titel inderdaad, dus beide neem ik uiteraard mee in de beoordeling. Had hij dan ook nog in de CL weten te overwinteren was het met +1 een dikke 10 geworden.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ajax = FC Luldebehanger.
koetje
Legende

Bijna altijd wanneer PSV zich kon instellen op de tegenstander ging het goed. Zelfs Arsenal uit was niet kansloos.

Moest PSV zelf het spel maken dan was het veel wisselvalliger. Rangers thuis, Cambuur en Emmen waren daarin de dieptepunten.
Post Reply