Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 09 May 2023, 07:49 Als PSV straks niet tussen de 40 en 60 miljoen heeft uitgegeven omdat iemand dat hier gezegd heeft, is het forum dan weer helemaal over de zeik?

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het ook maar wanneer is dit voor het laatst gebeurd? Iets meer risico is niet ineens 50 miljoen extra uitgeven. Ik zeg het maar voordat er weer teleurstelling is.
Het gaat er vooral om wie je haalt natuurlijk, en via welke constructie.

Als we bij wijze van spreken transfervrij drie Xavi Simons'en weten te strikken en twee Benitez'en zoals afgelopen zomer zul je weinig mensen horen klagen (en ja ook die zijn niet gratis natuurlijk), maar als we uiteindelijk wederom moeten terugvallen op jeugdige, wisselvallige spelers a la Sávio en Hoever dmv huurtransfers zal het forum hier in brand staan. En terecht overigens.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 09 May 2023, 07:49 Als PSV straks niet tussen de 40 en 60 miljoen heeft uitgegeven omdat iemand dat hier gezegd heeft, is het forum dan weer helemaal over de zeik?

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het ook maar wanneer is dit voor het laatst gebeurd? Iets meer risico is niet ineens 50 miljoen extra uitgeven. Ik zeg het maar voordat er weer teleurstelling is.
Wanneer hebben we voor het laatst 3 zulke grote transfers achter elkaar gedaan zonder inkomende transfer?
Gakpo, Madueke en Sangare weg plus nog wat kleine transfers is ruim boven de 100 miljoen aan inkomsten.
De transfer van Gakpo was nodig om de liquiditeit te verhogen, maar die leverde al meer op dan direct nodig was en vervolgens is Madueke nog weggegaan voor 35 miljoen en zal straks sowieso Sangare vertrekken voor bijna 40 miljoen.

Rond de 40 miljoen uitgeven is niet zo heel bijzonder komende zomer denk ik. De transfersommen nemen toe, ook omdat er meer geld op de markt komt, alle clubs anticiperen op hogere inkomsten uit de CL en de Premier League bulkt ook van het geld.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 09 May 2023, 07:49 Als PSV straks niet tussen de 40 en 60 miljoen heeft uitgegeven omdat iemand dat hier gezegd heeft, is het forum dan weer helemaal over de zeik
Dan kun je weer lekker gaan mekkeren tegen de fans die wél ambitieuze ideeën over PSV hebben. Ideaal.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 09 May 2023, 08:38
Ardbeg wrote: 09 May 2023, 07:49 Als PSV straks niet tussen de 40 en 60 miljoen heeft uitgegeven omdat iemand dat hier gezegd heeft, is het forum dan weer helemaal over de zeik
Dan kun je weer lekker gaan mekkeren tegen de fans die wél ambitieuze ideeën over PSV hebben. Ideaal.
Je? Ik? De laatste keer dat checkte was ik de posititeitspolitie hier ;) Ik heb het niet over ambitie (zie casus Lesley Ugochukwu) , ik heb het over wat PSV gaat spenderen op de transfermarkt. Ik hoop ook dat we tussen de 40 en 60 miljoen kunnen uitgeven de aankomende transferperiode maar da's niet de trend geweest de afgelopen weet ik veel jaren. Daarom is er vanuit mij wat reservering. Ik weet ook dat PSV nu gaten gedicht heeft maar ik reken me gewoon niet rijk omdat op het forum wordt beweerd dat dit gaat gebeuren.
Last edited by Ardbeg on 09 May 2023, 08:47, edited 2 times in total.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 09 May 2023, 07:49 Als PSV straks niet tussen de 40 en 60 miljoen heeft uitgegeven omdat iemand dat hier gezegd heeft, is het forum dan weer helemaal over de zeik?

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het ook maar wanneer is dit voor het laatst gebeurd? Iets meer risico is niet ineens 50 miljoen extra uitgeven. Ik zeg het maar voordat er weer teleurstelling is.
Tuurlijk gaan ze dat niet doen. Geloof er geen snars van. De helft at best. We blijven onze financiële positie verstevigen en laten liever de salarissen wat oplopen dan de afschrijvingen, want daar is makkelijker in te snijden als het nodig is. We gaan in de bak met spelers graaien met 1-2 jaar contract of transfervrij en daar zitten ongetwijfeld hele goede spelers tussen. Kan me voorstellen dat er 1 speler van 10-12 miljoen wordt gehaald, maar dat is het dan wel.

Then again: misschien zit ik helemaal mis.

Belangrijke factor volgend jaar: het EK 2024. Spelers die tegen een nationaal elftal aanhangen of er net inzitten moeten blijven spelen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 09 May 2023, 08:46
Ardbeg wrote: 09 May 2023, 07:49 Als PSV straks niet tussen de 40 en 60 miljoen heeft uitgegeven omdat iemand dat hier gezegd heeft, is het forum dan weer helemaal over de zeik?

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop het ook maar wanneer is dit voor het laatst gebeurd? Iets meer risico is niet ineens 50 miljoen extra uitgeven. Ik zeg het maar voordat er weer teleurstelling is.
Tuurlijk gaan ze dat niet doen. Geloof er geen snars van. De helft at best. We blijven onze financiële positie verstevigen en laten liever de salarissen wat oplopen dan de afschrijvingen, want daar is makkelijker in te snijden als het nodig is. We gaan in de bak met spelers graaien met 1-2 jaar contract of transfervrij en daar zitten ongetwijfeld hele goede spelers tussen. Kan me voorstellen dat er 1 speler van 10-12 miljoen wordt gehaald, maar dat is het dan wel.

Then again: misschien zit ik helemaal mis.

Belangrijke factor volgend jaar: het EK 2024. Spelers die tegen een nationaal elftal aanhangen of er net inzitten moeten blijven spelen.
De waarheid zal straks waarschijnlijk ergens in het midden liggen. Ter vergelijking: in seizoen 19/20 hadden we een record aan uitgaande transfers (105mil) en een record aan ingaande transfers (35mil). Het zal mij niks verbazen als we straks over de 105mil heen gaan, Cody en Madueke nog meegerekend, maar is ook bekend dat er gaten gedicht moesten worden en PSV sowieso meer vet op de botten wil hebben. Dus meer dan 105mil innen (nogmaals, incl Cody en Madueke die eigenlijk in afgelopen window vielen) en min of meer hetzelfde uitgeven als toen (30-35mil) is imo heel realistisch.

Maar ik hoop van harte dat Armada gewoon (weer) met goede info zit en er tussen de 40-60 beschikbaar komt.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 09 May 2023, 08:52
ShovingNE2 wrote: 09 May 2023, 08:46

Tuurlijk gaan ze dat niet doen. Geloof er geen snars van. De helft at best. We blijven onze financiële positie verstevigen en laten liever de salarissen wat oplopen dan de afschrijvingen, want daar is makkelijker in te snijden als het nodig is. We gaan in de bak met spelers graaien met 1-2 jaar contract of transfervrij en daar zitten ongetwijfeld hele goede spelers tussen. Kan me voorstellen dat er 1 speler van 10-12 miljoen wordt gehaald, maar dat is het dan wel.

Then again: misschien zit ik helemaal mis.

Belangrijke factor volgend jaar: het EK 2024. Spelers die tegen een nationaal elftal aanhangen of er net inzitten moeten blijven spelen.
De waarheid zal straks waarschijnlijk ergens in het midden liggen. Ter vergelijking: in seizoen 19/20 hadden we een record aan uitgaande transfers (105mil) en een record aan ingaande transfers (35mil). Het zal mij niks verbazen als we straks over de 105mil heen gaan, Cody en Madueke nog meegerekend, maar is ook bekend dat er gaten gedicht moesten worden en PSV sowieso meer vet op de botten wil hebben. Dus meer dan 105mil innen (nogmaals, incl Cody en Madueke die eigenlijk in afgelopen window vielen) en min of meer hetzelfde uitgeven als toen (30-35mil) is imo heel realistisch.

Maar ik hoop van harte dat @Armada gewoon (weer) met goede info zit en er tussen de 40-60 beschikbaar komt.
De info van Armada klopt vaak, maar hij zit er ook wel eens naast. Neem het een beetje met een korreltje zout voordat je verwachtingspatroon te hoog oploopt. Als PSV deze zomer 25 miljoen uitgeeft zou dat al een gigantische investering zijn.
Saibari is underrated.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik dacht vroeger altijd dat je transferbalans bepaalde wat je budget is maar dat is gewoon niet zo. Die afschrijvingen over de looptijd van het contract is op zich best logisch en helemaal geen probleem als je spelers die je koopt ook kunt verkopen. Ik dacht zelfs ooit iemand van PSV te hebben gehoord die eigenlijk zei dat het ideale scenario is dat je iemand koopt en na 2 jaar en een mooi sportief succes verkoopt. Dan zijn die afschrijvingen na 2 jaar wel ervan af en kun je weer investeren. De overwaarde onder aan de streep van het transferbudget kan dan naar het EV of gebruikt worden om vaste lasten omlaag te krijgen en of de begroting omhoog te krijgen. Als je nu 3 spelers van 10 miljoen haalt die je binnen 2 a 3 jaar verkoopt dan ben je gewoon gezond en bouw je iets op. Dat is precies het probleem met Baumgartl Romero en Bruma die dus én niets opleveren én bijna volledig zijn afgeschreven. Een Sangare Max en Doan waren samen ook 25 miljoen maar die halen de 3 jaar niet en leveren samen 47 miljoen op.

1. Je moet de juiste spelers halen
2. Je moet een balans hebben tussen spelers die sportief veel bijdragen maar niet opleveren en spelers die je kan ontwikkelen en later kan verkopen met windt.
3. Je eigen jeugd kent nauwelijks afschrijvingen dus die moet je ook blijven opleiden en ontwikkelen.

Moet je nagaan wat er zou zijn gebeurd als we geen constante stroom van aanvallers uit de academy hadden verkocht voor bijna 200 miljoen in 6 a 7 jaar.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik geloof niet dat we 40-60 miljoen uitgeven. 20-30 tops en dat is als Sangare vertrekt. Ze willen de afschrijvingen naar beneden halen. Dat rijmt niet met 60 miljoen uitgaves.

Edit: kut, zie nu pas de Shovings post. Zoals altijd eens met mijn billenmaat
Last edited by Menno1 on 09 May 2023, 09:39, edited 1 time in total.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 09 May 2023, 09:22 Moet je nagaan wat er zou zijn gebeurd als we geen constante stroom van aanvallers uit de academy hadden verkocht voor bijna 200 miljoen in 6 a 7 jaar.
Die hebben PSV op de been gehouden. Eigenlijk is het extreem zonde dat deze grote verkopen PSV geen sprong voorwaarts gebracht hebben, maar dat ze de aankopen van Koning John hebben moesten compenseren.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 08 May 2023, 21:22
ComeOnPSV wrote: 08 May 2023, 21:03 Wilfred Genee zegt bij Veronica Offside dat we interesse in Noa Lang hebben..
Los van zijn enorm treurige pauperattitude ook gewoon niet goed genoeg. Zelfs in de matige Belgische competitie komt het er, na een leuke start, niet meer uit.
Lijkt me sterk dat dit een serieus bericht van Genee is.

Deze speler past in alles zo ontzettend niet bij onze club. Lijkt me eerder een prima aankoop voor een euh, ajax. :tear:
Ik denk dat hij last heeft gehad van het matige seizoen van Club Brugge. De jongen zou het zelf ook niet moeten willen. Als je het in België niet red dan kun je wel terug gaan maar dan zit je hier nog wel een jaar of zes vast.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als we kijken naar de verkopen van +15mln over de laatste 10 jaar dan verkopen we bijna dubbel zoveel opgeleide spelers ivm niet zelf-opgeleide spelers.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grappig altijd die discussie voorafgaand aan een transferperiode. Altijd dezelfde discussie over het financiële huishouden van PSV en hoeveel budget er is. Er heeft altijd iemand achteraf gelijk, want alle opties worden hier op tafel geslingerd.
Kunnen we niet beter verder gaan met geruchten ipv zinloze discussies over het transferbudget? Volgens mij is daar ook een andere topic voor :).


Aanval in 3...2...1....
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 09 May 2023, 09:49 Grappig altijd die discussie voorafgaand aan een transferperiode. Altijd dezelfde discussie over het financiële huishouden van PSV en hoeveel budget er is. Er heeft altijd iemand achteraf gelijk, want alle opties worden hier op tafel geslingerd.
Kunnen we niet beter verder gaan met geruchten ipv zinloze discussies over het transferbudget? Volgens mij is daar ook een andere topic voor :).


Aanval in 3...2...1....
En uiteindelijk is het voor iedereen onderbuikgevoel en gestoeld op helemaal 3 keer niks :P
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 09 May 2023, 08:38
Ardbeg wrote: 09 May 2023, 07:49 Als PSV straks niet tussen de 40 en 60 miljoen heeft uitgegeven omdat iemand dat hier gezegd heeft, is het forum dan weer helemaal over de zeik
Dan kun je weer lekker gaan mekkeren tegen de fans die wél ambitieuze ideeën over PSV hebben. Ideaal.
De fans met ambitieuze ideeën zijn niet zelden fans die ook nog altijd denken dat Marc Overmars terugkomt bij Ajax. Wat ik daarmee bedoel? Ze lezen vaak slecht.

Even voor de hele discussie hier over de 40 en 60 miljoen. Dat verhaal ligt een stuk genuanceerder!

Zie deze link: viewtopic.php?p=407756#p407756
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gewoon uitgaan van het ergste, dan kan het alleen maar mee vallen. Tip die ik vaak krijg :mrgreen:
Zonder gekheid, PSV is een club die leeft van verkoop zelf opgeleide spelers of jong aangekochte toptalenten. Enerzijds mooi, anderzijds moet het de club wel verder helpen en wat Het Kanon terecht zegt, die hebben PSV nu vooral op de been gehouden want anders was het helemaal (financiële) ellende in Eindhoven. Daar gaat dus al jaren iets heel goed mis.

Ik geloof er zelf ook niet zo in dat PSV met geld gaat smijten op de markt, hooguit dat ze net ff wat eerder bereid zijn een klein risico te nemen door iets meer te betalen zodat een speler wel komt of juist sneller komt. Hoe dan ook zal het weer een overhitte transferzomer worden, zeker hier op het forum :lol:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mr.top wrote: 09 May 2023, 10:01Even voor de hele discussie hier over de 40 en 60 miljoen. Dat verhaal ligt een stuk genuanceerder!
Wat zou er moeten genuanceerd worden dan?
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 09 May 2023, 10:16
mr.top wrote: 09 May 2023, 10:01Even voor de hele discussie hier over de 40 en 60 miljoen. Dat verhaal ligt een stuk genuanceerder!
Wat zou er moeten genuanceerd worden dan?
40 en 60 zijn 50. (Nee, ik ben niet Aad)
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 09 May 2023, 10:18
Standbeeld wrote: 09 May 2023, 10:16
Wat zou er moeten genuanceerd worden dan?
40 en 60 zijn 50. (Nee, ik ben niet Aad)
Als we een transfer doen en de concurrentie te slim af zijn dan levert dat dubbele transferwaarde op.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het maakt voor ons niet uit of PSV nou een miljoen meer of minder te besteden heeft. Het belangrijkste is dat er goede vervangers voor Cody, Denzel en Guti/Sangaré op het veld staan straks.
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het geld is er dus al volgens die link als Sangare verkocht wordt.
En over de afschrijvingen, die zijn echt al enorm gedaald.
Qua transfersommen is momenteel alleen Veerman nog over die gehaald is 1,5 jaar geleden voor 6 miljoen.

1 jaar: Til, El Ghazi, De Jong samen 8,5 miljoen plus nog tekengeld.
2 jaar: Drommel en Ramalho samen 6 miljoen gekost plus tekengeld
3 jaar: Sangaré 7 miljoen (wordt verkocht) en Max 7,7 miljoen, is al verkocht.
4 jaar: Bruma, Doan, Boscagli, Baumgartl. Samen 33 miljoen, waarvan alleen Boscagli er nog is. Baumgartl zal komende zomer vertrekken.

Oftewel aan transfersommen hou je nog 20 miljoen over die je over meerdere jaren afschrijft, dus laten we zeggen tussen de 5 en de 7 miljoen aan afschrijvingen.
Dan heb je nog tekengelden, die ook over meerdere jaren afgeschreven worden, zelfs al zou dat nog eens 5 miljoen per jaar zijn zit je rond de 10-12 miljoen per jaar momenteel.

Transferwaarde is vaak een issue geweest de laatste jaren, maar nu heb je veel potentieel en door de verkoop van Gakpo en de stijging in inkomsten veel minder risico, want ook de transfersommen voor uitgaande transfers gaan toenemen. Veerman en Simons zullen zeer waarschijnlijk komend seizoen voor het laatst hier spelen en daarna heb je nog Bakayoko plus de aankopen die je nu gaat doen.

Volgens mij was het naast de hoge afschrijvingen met name een liquiditeitsprobleem dat we hadden. Anders had de RvC denk ik ook wel de gok aangedurfd om Gakpo nog te behouden en voor de titel te gaan. Madueke was dan denk ik wel verkocht gezien de hoge opbrengst en zijn blessureverleden. Nu hebben we geld en moeten we goed investeren. De problemen zijn gekomen doordat van het rijtje Romero, Bruma, Baumgartl, Max, Sangaré, Doan eigenlijk alleen Sangare een winst opgebracht heeft en Doan nog redelijk verkocht is. Van 6 grote aankopen moeten er minimaal 3 een behoorlijke winst opleveren. En ik denk dat het ook beter is om wel in enkele talenten te investeren, zodat de salarislast wat lager is. Ervaring staat er al op het veld met Benitez, Van Aanholt, Veerman en De Jong.

Door de hogere CL inkomsten gaan veel clubs ook veel meer betalen aan transfers en salarissen de komende seizoenen, alleen blindstaren op de inkomsten uit de CL zelf is niet nodig. Juist een Branthwaite is gezien zijn nationaliteit, leeftijd en kwaliteit nu een geweldige aankoop als je die kan halen voor tot 15 miljoen. Dat krijg je er zo voor terug en met kans op veel en veel meer.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 09 May 2023, 10:23 Het maakt voor ons niet uit of PSV nou een miljoen meer of minder te besteden heeft. Het belangrijkste is dat er goede vervangers voor Cody, Denzel en Guti/Sangaré op het veld staan straks.
Nee nee. Onze 1913-scouting moet wel het budget weten, anders wordt het lastig scouten.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Net zoals vorige zomer ben ik ook nu heel benieuwd of PSV een keer wat gaan doen met dat potje voor toptalent. Want dat gaat super belangrijk worden voor de langere termijn. Vorig jaar is eigenlijk alleen Land gekomen (7 ton toch?) en verder is er, wat ik begreep een deel van dat potje gestoken in de financiële wanorde. Lijkt me niet de bedoeling.

PSV heeft buiten het 1e ook bij Jong PSV weer toptalent nodig. Buitencategorie zoals ooit een Malen en Madueke werden gehaald.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 09 May 2023, 10:45 Net zoals vorige zomer ben ik ook nu heel benieuwd of PSV een keer wat gaan doen met dat potje voor toptalent. Want dat gaat super belangrijk worden voor de langere termijn. Vorig jaar is eigenlijk alleen Land gekomen (7 ton toch?) en verder is er, wat ik begreep een deel van dat potje gestoken in de financiële wanorde. Lijkt me niet de bedoeling.

PSV heeft buiten het 1e ook bij Jong PSV weer toptalent nodig. Buitencategorie zoals ooit een Malen en Madueke werden gehaald.
Als ze ieder jaar zouden investeren in precies één zo'n toptalent als Land dan zouden ze het uitstekend doen.
Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 09 May 2023, 10:45 Net zoals vorige zomer ben ik ook nu heel benieuwd of PSV een keer wat gaan doen met dat potje voor toptalent. Want dat gaat super belangrijk worden voor de langere termijn. Vorig jaar is eigenlijk alleen Land gekomen (7 ton toch?) en verder is er, wat ik begreep een deel van dat potje gestoken in de financiële wanorde. Lijkt me niet de bedoeling.

PSV heeft buiten het 1e ook bij Jong PSV weer toptalent nodig. Buitencategorie zoals ooit een Malen en Madueke werden gehaald.
Steur is toch ook vorig jaar gekomen als keepers talent?
Post Reply