Fábio Silva

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Ardbeg
Mister PSV

Chucky wrote: 13 May 2023, 16:09 Hebben jullie afgelopen winter liggen slapen?

Een van de belangrijkste taken/doelen voor Marcel was om de afschrijvingen te drukken. Als je eerste aankoop dan een tweede spits is van 10+ miljoen die achter Luuk en de nog aan te trekken linksbuiten in de pikorde zal staan zou dat niet verantwoord zijn en totaal niet in lijn zijn met de ingeslagen weg van afgelopen winter. Dat potje wat we hebben zullen we overigens daarnaast ook gewoon moeten inzetten voor basisversterkingen (rechtsback, CV, CVM, linksbuiten), in plaats van dus een tweede spits.

Ik zou in principe wel voorstander zijn van Silva mits Luuk zou vertrekken, zodat hij ook echt de nummer 1 spits zou zijn.

Nee. Afgelopen winter heeft echt niets met deze zomer te maken. Nogmaals. Hij wordt niet gezien als 2e spits maar 1e spits voor wat komen gaat.

Tevens zei PSV al dat ze meer kunnen uitgeven. Al snap ik de sceptis wel. Er zijn eerder grote woorden uitgesproken.
Chucky
Vedette

Ardbeg wrote: 13 May 2023, 16:24
Chucky wrote: 13 May 2023, 16:09 Hebben jullie afgelopen winter liggen slapen?

Een van de belangrijkste taken/doelen voor Marcel was om de afschrijvingen te drukken. Als je eerste aankoop dan een tweede spits is van 10+ miljoen die achter Luuk en de nog aan te trekken linksbuiten in de pikorde zal staan zou dat niet verantwoord zijn en totaal niet in lijn zijn met de ingeslagen weg van afgelopen winter. Dat potje wat we hebben zullen we overigens daarnaast ook gewoon moeten inzetten voor basisversterkingen (rechtsback, CV, CVM, linksbuiten), in plaats van dus een tweede spits.

Ik zou in principe wel voorstander zijn van Silva mits Luuk zou vertrekken, zodat hij ook echt de nummer 1 spits zou zijn.

Nee. Afgelopen winter heeft echt niets met deze zomer te maken. Nogmaals. Hij wordt niet gezien als 2e spits maar 1e spits voor wat komen gaat.
Je denkt dus dat we door middel van een crashactie de afschrijvingen hebben moeten drukken afgelopen winter, om ze vervolgens deze zomer weer lukraak op te laten lopen? Natuurlijk heeft afgelopen winter verband met aankomende zomer, anders zou er al helemaal nul lijn in het beleid zitten.

En uiteraard gaat PSV investeren komende zomer, maar dit zullen geen 10+ miljoen bedragen zijn voor reservespelers. De afgelopen jaren hebben er veel te veel dure jongens op de bank gezeten waardoor de jeugdspelers de kastanjes uit het vuur moesten halen, en we juist in de situatie als afgelopen winter terecht zijn gekomen. Daar moeten we gewoon vanaf.
Ardbeg
Mister PSV

Chucky wrote: 13 May 2023, 16:30
Ardbeg wrote: 13 May 2023, 16:24

Je denkt dus dat we door middel van een crashactie de afschrijvingen hebben moeten drukken afgelopen winter, om ze vervolgens deze zomer weer lukraak op te laten lopen? Natuurlijk heeft afgelopen winter verband met aankomende zomer, anders zou er al helemaal nul lijn in het beleid zitten.

En uiteraard gaat PSV investeren komende zomer, maar dit zullen geen 10+ miljoen bedragen zijn voor reservespelers. De afgelopen jaren hebben er veel te veel dure jongens op de bank gezeten waardoor de jeugdspelers de kastanjes uit het vuur moesten halen, en we juist in de situatie als afgelopen winter terecht zijn gekomen. Daar moeten we gewoon vanaf.
Ok, laat ik het anders verwoorden. Ik denk dat afgelopen winter nodig was om er voor te zorgen dat Stewart de middelen heeft om daadkrachtig te kunnen handelen deze zomer. Niks lukraak uiteraard, dat zou nergens op slaan. Wat ik ook al zei, zoals letterlijk net, wordt Fabio niet als reservespeler gezien.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Alles valt of staat met wat het budget is. Als we straight money kunnen blowen dan zou ik Fabio er voor 10-12mln heel graag bij nemen. Dan kan hij aankomend seizoen zijn rol vervullen en over twee seizoenen de positie van Luuk overnemen. Met Duifke de concurrentie aangaan. Een Romero route maar dan op de fitte manier. Ik denk alleen dat Wolves het niet ziet zitten voor 10-12mln waardoor een huurconstructie het maximale is voor PSV.
Juancho
Mister PSV

Ardbeg wrote: Hoezo 2e spits? Lijkt me duidelijk dat dit de beoogde 1e spits gaat worden voor de toekomst.

Het raakt iig niet in andere posities. Helemaal niet zelfs.
Dus toch 2de spits 🤣. Anders klopt je post niet helemaal... :wonder: :think:

Verder eens met Chucky . Sommigen zijn blijkbaar vergeten hoe we er heel kort geleden nog voor stonden. PSV gaat echt geen miljoenen uitgeven aan een klasse linksbuiten en ook een miljoen of 15 uitgeven aan Silva terwijl Luuk hoe nog op 9 loopt die een godsvermogen verdient op PSV niveau. Ik geloof daar iig geen zak van. Er zijn immers nog meer posities in te vullen. En niet zo'n beetje ook.
Last edited by Juancho on 13 May 2023, 17:32, edited 2 times in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ardbeg
Mister PSV

Juancho wrote: 13 May 2023, 17:27
Ardbeg wrote: Hoezo 2e spits? Lijkt me duidelijk dat dit de beoogde 1e spits gaat worden voor de toekomst.

Het raakt iig niet in andere posities. Helemaal niet zelfs.
Je snapt het verschil toch wel tussen als reservespits gehaald worden of naar beoogde 1e spits groeien?

Stonden. Dat is de kern van je post. Hoe we er voor stonden. Al is het geen transferperiode zonder "we hebben geen geld" 😄
Last edited by Ardbeg on 13 May 2023, 17:32, edited 2 times in total.
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 13 May 2023, 14:35
ShovingNE2 wrote: 13 May 2023, 14:19 Geloof er niets van zolang Ruud er is. Die gaat niet van aanvoerder naar bank.
Hadden we Ruud maar in de spits ja.
Freudiaans. Wel mooi. :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Juancho
Mister PSV

Ardbeg wrote: 13 May 2023, 17:29
Juancho wrote: 13 May 2023, 17:27

Je snapt het verschil toch wel tussen als reservespits gehaald worden of naar beoogde 1e spits groeien?

Stonden. Dat is de kern van je post. Hoe we er voor stonden.
En dat in de toekomst maar ondertussen toch basisspeler zijn? Snap je hetzelf nog wel? Want wat is het nu?

Want je roept aan de ene kant zat Silva gehaald moet worden voor dmin basis maar aan de andere komt roep je voor de toekomst. En indien wel basis, Luuk eruit dus volgens jou? En dan ook nog ff een klasse vervanger voor Gakpo halen? Of is Silva dat voor jou?

Verder roep je dat PSV deze winter heeft verkocht om nu een zak met geld te hebben. Dat klopt natuurlijk van geen kant. PSV moest verkopen omdat het financieel behoorlijk in de problemen zat.

PSV zal echt wel de markt op gaan maar natuurlijk wel gericht en voorzichtig gezien de situatie waar we uitkomen. In dat beeld past verwacht ik geen Silva van 12-15 miljoen terwijl je Luuk hebt en een kanjer voor Gakpo terughaalt. Waar ga je Silva neerzetten?
Ardbeg
Mister PSV

Ok, je wil het (weer) niet begrijpen. Over het financiële aspect: Het een sluit het ander niet uit. Dat weet je ook wel maar dan zou je iemand anders gelijk moeten geven. Da's niet jouw ding ;)
Juancho
Mister PSV

Again, waar wil je Silva neerzetten? Simpele vraag toch?

Verder prima als jij denkt dat het 1 het ander niet uitsluit, maar ik weet idd beter: We zijn PSV, geen Chelsea.
Ardbeg
Mister PSV

Juancho wrote: 13 May 2023, 17:44 Again, waar wil je Silva neerzetten? Simpele vraag toch?

Verder prima als jij denkt dat het 1 het ander niet uitsluit, maar ik weet idd beter: We zijn PSV, geen Chelsea.
Je weet niet beter. Het is, zoals je elke keer herhaalt, je mening. Raar gedoe. Roepen dat je wil dat de directie doorpakt en dan moeilijk doen over doodnormale prijzen.Probeer maar eens uit te vogelen wat het verschil tussen een reservespits aantrekken en een voor de toekomst 1e spits aantrekken is. Ouwehoeren we daarna verder. Ik ga een terrasje pakken, proost!
Juancho
Mister PSV

Nogmaals waar zet jij Silva neer? Ik moet het serieus 3x vragen dus... Goeiendag zeg.

Maar goed idee verder, wij gaan ook, proost! :pul:
Ardbeg
Mister PSV

Juancho wrote: 13 May 2023, 17:52 Nogmaals waar zet jij Silva neer? Ik moet het serieus 3x vragen dus... Goeiendag zeg.

Maar goed idee verder, wij gaan ook, proost! :pul:
Ja, dat jij het woord spits niet snapt ligt vooral aan jou. Niet te harden dat ik moet gaan uitleggen dat PSV hem een serieuze kans voor de 1e spitspositie wil geven, waar hij nu nood linksbuiten is en vervanger voor Luuk. Zijn er garanties voor die plek? Nooit, de beste speelt maar dat hij in de pikorde is opgeschoven is duidelijk. Dat je dat niet anders kan zien dan "reservespits" aankopen: tja. Ook proost.
ShovingNE2
Site Admin

Juancho wrote: 13 May 2023, 17:33Verder roep je dat PSV deze winter heeft verkocht om nu een zak met geld te hebben. Dat klopt natuurlijk van geen kant. PSV moest verkopen omdat het financieel behoorlijk in de problemen zat.
We hebben voor ongeveer 100.miljoen verkocht hé.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DonyellMalen
Legende

Zou hem graag basis zien morgen. Xavi op 10, dan voetballen we Fortuna helemaal kapot met die gretige jongens op het veld.
Armada
Internationale topspeler

Silva is onlogisch en te duur. Met 433 ga je voor een type Pepi in de puny en goede buitenspelers.
Ardbeg
Mister PSV

Armada wrote: 19 May 2023, 15:28 Silva is onlogisch en te duur. Met 433 ga je voor een type Pepi in de puny en goede buitenspelers.
433 in de poenie 😂
DonyellMalen
Legende

Helaas. Verdient echt een vermogen bij Wolves.

https://www.capology.com/player/fabio-silva-37456/
Armada
Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 19 May 2023, 15:40
Armada wrote: 19 May 2023, 15:28 Silva is onlogisch en te duur. Met 433 ga je voor een type Pepi in de puny en goede buitenspelers.
433 in de poenie 😂
Wtf. Ik ga het niet eens wijzigen. Klinkt ook gewoon lekker.
Armada
Internationale topspeler

Armada wrote: 19 May 2023, 15:43
Ardbeg wrote: 19 May 2023, 15:40

433 in de poenie 😂
“Hi Honey, you want some Pepi in the Puny?”
Ardbeg
Mister PSV

Armada wrote: 19 May 2023, 15:47

You can pay me via pepipal
Josef Dettelbacher
Legende

No I prefer a kokkie
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Josef Dettelbacher wrote: 19 May 2023, 15:50

No I prefer a kokkie
Ja, maar wat wil de honey nou?
Josef Dettelbacher
Legende

D.Millpants wrote: 19 May 2023, 23:47
Josef Dettelbacher wrote: 19 May 2023, 15:50

No I prefer a kokkie
Ja, maar wat wil de honey nou?
The honey always wants money
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Johann Vogel
Vedette

Hij zal vast te duur zijn maar ik zie Silva toch liever dan zo’n Pepi.
Post Reply