Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 15 May 2023, 14:19
Ik herinner het me verkeerd. Het was een jonge Braziliaanse VERDEDIGER, @Ykhim! Weet je zijn naam nog?
Halter
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Lucas Halter! :mrgreen:

Lijkt me een gepasseerd station. Heeft zich in de laatste seizoenen niet echt verder ontwikkeld, helaas.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 15 May 2023, 14:24 Lucas Halter! :mrgreen:

Lijkt me een gepasseerd station. Heeft zich in de laatste seizoenen niet echt verder ontwikkeld, helaas.
Ja! Ik zag er godverdomme al heel de dag over te peinzen! Ik vroeg me af: Hoe zou het met die gast zijn? Het lijkt me leuk om een topic te hebben met eerder genoemde versterkingen van dat kader t/m Berisha en "waar spelen ze nu" achtig draadje. Puur om te kijken wat er van die gasten terecht is gekomen nadat ze hier zijn besproken. Idee?
Last edited by Ardbeg on 15 May 2023, 15:07, edited 1 time in total.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 15 May 2023, 14:28
Ykhim wrote: 15 May 2023, 14:24 Lucas Halter! :mrgreen:

Lijkt me een gepasseerd station. Heeft zich in de laatste seizoenen niet echt verder ontwikkeld, helaas.
Ja! Ik zag er godverdomme al heel de dag over te peinzen! Ik vroeg me af: Hoe zou het met die gast zijn? Het lijkt me leuk om een topic te hebben met eerder genoemde versterkingen van dat kader t/m Berisha en "waar spelen ze nu" achtig draadje. Puur om te kijken wat er van die gasten terecht is gekomen nadat ze hier zijn besproken. Idee?
Goed idee, met direct een mogelijkheid om een foto van de spelersvrouw toe te voegen, of moet dat ook weer een apart topic worden? :wonder:
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 15 May 2023, 14:28
Ykhim wrote: 15 May 2023, 14:24 Lucas Halter! :mrgreen:

Lijkt me een gepasseerd station. Heeft zich in de laatste seizoenen niet echt verder ontwikkeld, helaas.
Ja! Ik zag er godverdomme al heel de dag over te peinzen! Ik vroeg me af: Hoe zou het met die gast zijn? Het lijkt me leuk om een topic te hebben met eerder genoemde versterkingen van dat kader t/m Berisha en "waar spelen ze nu" achtig draadje. Puur om te kijken wat er van die gasten terecht is gekomen nadat ze hier zijn besproken. Idee?
Inderdaad wel een leuk idee. Sommige spelers worden hier helemaal gehyped. Wel leuk om te kijken of dat het achteraf maar beter is dat zo'n speler niet gekomen is of dat het juist een enorme blunder was om de speler niet te halen ;)
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mijn wensenlijstje voor inkomende transfers/posities:

Fase 1:
  • glasbak van een CV
  • glasbak van een back, positie is afhankelijk van de invulling
  • glasbak van een verdedigende middenvelder, dit moet echt een schot in de roos zijn, essentiële positie die eindelijk eens goed ingevuld moet worden
  • glasbak van een linkeraanvaller
  • 2de keeper
Fase 2:
  • Spits die de serieuze concurrentie aan kan gaan met Luuk en als hij beter is, ook gewoon moet spelen. Geen Luuk sentiment meer dus
  • Multifunctionele aanvaller (links/rechts/centraal) die rustig een jaartje kan wennen
  • Kerkez!!!! :heart:
  • Moderne middenvelder die achter Veerman/Xavi rustig kan wennen
  • Toptalent voor in 1e instantie jong PSV maar wel van zo'n niveau dat ze ook evt snel bij PSV1 kunnen haken (talentenpool)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En dan teleurgesteld worden omdat bleek dat we geen 100 miljoen hadden om uit te geven waardoor je een heel jaar boos kan zijn.

Het is niet een klein beetje onrealistisch. Zelfs Alice in Wonderland gelooft hier niet in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hij geeft toch alleen maar aan wat zijn wensenlijstje is.

En daarnaast, zo onrealistisch is het niet want alle criteria voor “fase 1” zijn een absolute must.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je allemaal 'klasbakken' wil dan ga je gruwelijk veel betalen. Allemaal 'klasbakken' is onrealistisch. Zowel qua transferuitgaven als salarissen schat ik zo in.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op het verlanglijstje voor de evt vervangers van Guti en/of Sangare: spelers met een goed afstandsschot.
PSV is tandeloos met afstandschoten (slechts 9 doelpunten), en juist tegen de kleine teams die de bus parkeren is dat een belangrijk wapen.
Image

Fey 250 schoten buiten de 16 20x raak
Ajax 168 schoten 16x raak
PSV 183 schoten 9x raak.

Dus als een PSV-er schiet van buiten de 16 is de kans bijna 2x zo klein dat ie scoort dan een speler van feyenoord of ajax. Goed dit is niet geheel verrassend...we hebben geen goede schutters. Zelfs Veerman's geplaatste ballen zijn meestal niet al te best.
Last edited by MaartenV on 15 May 2023, 15:25, edited 1 time in total.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor het gemak neem ik even aan dat met glasbak een onbetwiste basisspeler wordt bedoeld. En die hebben we zeker (minimaal) 4 nodig voor de genoemde posities.
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk inderdaad ook dat een voetballende '6' en een (R)CV die de verdediging kan sturen de twee belangrijkste posities zijn die je wilt versterken. Er moet uiteraard ook minimaal één aanvaller bij, maar je as versterken is het meest cruciaal. Als die goed staat, zul je ook zien dat spelers eromheen zich makkelijker daar aan kunnen optrekken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MaartenV wrote: 15 May 2023, 15:04PSV is tandeloos met afstandschoten (slechts 9 doelpunten), en juist tegen de kleine teams die de bus parkeren is dat een belangrijk wapen.
Terwijl we met Xavi en Veerman twee spelers hebben met een goed schot.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 15 May 2023, 15:31
MaartenV wrote: 15 May 2023, 15:04PSV is tandeloos met afstandschoten (slechts 9 doelpunten), en juist tegen de kleine teams die de bus parkeren is dat een belangrijk wapen.
Terwijl we met Xavi en Veerman twee spelers hebben met een goed schot.
Ik denk eerder dat we zo weinig van afstand kunnen schieten omdat de bal zo traag rond gaat en de verdedigers dat beter kunnen afschermen bij ons.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nja Guti en Sangaré zijn nog nergens heen dus het heeft niet zoveel zin om nog een 4e basisspeler te halen zonder dat die twee weg zijn. Wie weet raakt Sangaré geblesseerd en is ie er 4 tot 6 weken uit en dan komt er geen één club in de zomer. En PSV wil hopelijk ook graag dat Guti blijft dus buiten het feit dat Rik en Marco het elke week roepen moet er eerst nog iets moois komen voor hem.

Als Jarred weg is dan hebben we nog geluk dat Obispo geblesseerd is en we nog wel iets moeten doen anders had ik PSV er ook nog wel voor aan gezien dat er eerst een CV verkocht moet worden buiten Baumgartl. Nu lijkt het me dat ze gewoon op zoek kunnen naar de beste optie voor CV. De grote valkuil is wachten op Jarred en dat het wachten dan voor niets blijkt te zijn. Je moet eigenlijk zo snel mogelijk de knoop doorhakken, ook al is je scoutinglijstje minder dan Jarred.

Sambo komt erbij op rechts dus ik denk dat daar de nood bij PSV ook niet zo hoog is. Het lijkt mij dat je die tenminste de kans wil geven en je moet Mwene ook nog houden omdat Mauro voorlopig niet fit is. Als PSV echt in de markt was voor van Ewijk dan had dat de 'onbetwiste basisspeler' moeten zijn. Maar als Sambo nu gelijkwaardig wordt ingeschat dan zullen ze Sambo die status ook wel kunnen geven.

Als je met Xavi op links wil blijven spelen dan heb je op links ook geen 'onbetwiste basisspeler' nodig. De vraag is dan wel of je wellicht een extra nr 10 moet halen.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 15 May 2023, 15:35
ShovingNE2 wrote: 15 May 2023, 15:31

Terwijl we met Xavi en Veerman twee spelers hebben met een goed schot.
Ik denk eerder dat we zo weinig van afstand kunnen schieten omdat de bal zo traag rond gaat en de verdedigers dat beter kunnen afschermen bij ons.
Het verschilt natuurlijk ook enorm of Fabio of Luuk in de spits staat. Kijk eens hoe Fabio in de weer is bij die 2-1 van Xavi, dat is veel moeilijker verdedigen dan Luuk de Jong in de weg lopen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 15 May 2023, 15:43
Robson de Souza wrote: 15 May 2023, 15:35

Ik denk eerder dat we zo weinig van afstand kunnen schieten omdat de bal zo traag rond gaat en de verdedigers dat beter kunnen afschermen bij ons.
Het verschilt natuurlijk ook enorm of Fabio of Luuk in de spits staat. Kijk eens hoe Fabio in de weer is bij die 2-1 van Xavi, dat is veel moeilijker verdedigen dan Luuk de Jong in de weg lopen.
Ja maar met Luuk kun je a la Teze (1-1) de bal gewoon voor gooien en als de bal goed is weet je zeker dat het een doelpunt wordt.

Hadden we maar spitsen die beide hadden.. zoals Haalland bv... maarja he we zijn PSV en moeten soms keuzes maken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 15 May 2023, 15:40Als je met Xavi op links wil blijven spelen dan heb je op links ook geen 'onbetwiste basisspeler' nodig. De vraag is dan wel of je wellicht een extra nr 10 moet halen.
Daar ben ik heel benieuwd naar. Wat willen ze met Xavi volgend jaar (en wat wil hij zelf). Dat bepaalt je transfers volgend jaar nogal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Madueke wrote: 15 May 2023, 15:43
Robson de Souza wrote: 15 May 2023, 15:35

Ik denk eerder dat we zo weinig van afstand kunnen schieten omdat de bal zo traag rond gaat en de verdedigers dat beter kunnen afschermen bij ons.
Het verschilt natuurlijk ook enorm of Fabio of Luuk in de spits staat. Kijk eens hoe Fabio in de weer is bij die 2-1 van Xavi, dat is veel moeilijker verdedigen dan Luuk de Jong in de weg lopen.
Vergeet daarbij niet dat het voor een invaller als Silva, die gisteren fris na een uur invalt, een stuk gemakkelijker voetballen is qua energie
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 15 May 2023, 15:53
Madueke wrote: 15 May 2023, 15:43
Het verschilt natuurlijk ook enorm of Fabio of Luuk in de spits staat. Kijk eens hoe Fabio in de weer is bij die 2-1 van Xavi, dat is veel moeilijker verdedigen dan Luuk de Jong in de weg lopen.
Vergeet daarbij niet dat het voor een invaller als Silva, die gisteren fris na een uur invalt, een stuk gemakkelijker voetballen is qua energie
Ja, en hij is toch alweer 2 wedstrijden achter elkaar beslissend. Ik betwijfel enorm of Luuk die pass op Xavi had kunnen geven. Ik zou ervoor pleiten om Fabio als eerste spits te hebben en Luuk als pinchhitter.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 15 May 2023, 15:35
ShovingNE2 wrote: 15 May 2023, 15:31

Terwijl we met Xavi en Veerman twee spelers hebben met een goed schot.
Ik denk eerder dat we zo weinig van afstand kunnen schieten omdat de bal zo traag rond gaat en de verdedigers dat beter kunnen afschermen bij ons.
Ik denk dat er voldoende van afstand wordt geschoten, maar de nauwkeurigheid ver te zoeken is. PSV schiet vaker van buiten de 16 dan Ajax (gem. 5.7x per wedstrijd, Ajax 5.4x) maar Ajax scoort er dus veel meer uit.

Overigens grappig om te zien dat PSV bovenaan staat qua schoten binnen de 5 meter en op plek 2 qua schoten binnen de 16. Bovenaan qua Shots on Target, bovenaan qua schoten vanuit counter (wel slechts 4e uit Open Play en op Ajax en Feyenoord na minste schoten tegen krijgt.

Al met al doet PSV het qua statistieken in die rijtjes dus helemaal niet zo slecht, creëren veel, zijn daarin behoorlijk accuraat qua schoten op doel en scoren ook het meeste van de competitie. Alleen krijgen we er ook belachelijk veel tegen, bijv. al 10 meer dan Twente, terwijl PSV minder schoten tegen krijgt dan Twente en bijv. veel minder tegen dan Sparta (10.7 PSV, 15.5 Sparta) maar evenveel tegendoelpunten heeft.

Daar is de stijgende lijn wel echt in gevonden, 13 tegendoelpunten in de laatste 14 wedstrijden (gerekend sinds het verlies tegen Emmen). Als je die vorm over een seizoen doortrekt kom je op 31/32 tegengoals uit. Dat scheelt al 4-5 tegengoals tov nu en dan moeten we nu nog 2 wedstrijden. Als je het aantal doelpunten voor in de laatste 14 wedstrijden door trekt kom je uit op 94-95. Dus een doelsaldo van 95-32, met een totaal doelsaldo van 63 is dan dus helemaal niet ondenkbaar over een heel seizoen. Ter vergelijking, dat is nu 48 met nog twee wedstrijden te gaan.

Moraal van het verhaal; de resultaten, inclusief doelpunten voor en doelpunten tegen zijn sinds het laatste verlies (tegen Emmen op 24 januari) echt wel heel erg prima, en ook prima door te rekenen naar een heel seizoen (omdat je in die 14 wedstrijden nagenoeg iedereen dus wel gehad hebt) en dan is dat gewoon een veel beter resultaat dan wat er nu aan het eind van het seizoen komt te staan qua doelpunten voor en doelpunten tegen.

Desalniettemin staat deze rekensom van Aad300 geheel buiten de discussie omtrent tactiek ed.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 15 May 2023, 15:55
psvgouda wrote: 15 May 2023, 15:53
Vergeet daarbij niet dat het voor een invaller als Silva, die gisteren fris na een uur invalt, een stuk gemakkelijker voetballen is qua energie
Ja, en hij is toch alweer 2 wedstrijden achter elkaar beslissend. Ik betwijfel enorm of Luuk die pass op Xavi had kunnen geven. Ik zou ervoor pleiten om Fabio als eerste spits te hebben en Luuk als pinchhitter.
O, maar hij heeft zeker zijn specifieke kwaliteiten, anders was ie niet gehaald. Mocht hij blijven dan vind ik Silva basis-Luuk plan B geen verkeerde optie voor volgend seizoen. Maar ik betwijfel ten zeerste dat Silva zal blijven… Maar we mogen hopen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik gun het Luuk echt niet om hier plan B te worden met zijn status. Daarnaast vind ik dat hij gewoon voldoet als basis 9.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 15 May 2023, 16:06 Ik gun het Luuk echt niet om hier plan B te worden met zijn status. Daarnaast vind ik dat hij gewoon voldoet als basis 9.
Mits hij goed wordt bediend…
Garnala
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 10 Jan 2022, 14:47
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Eens, maar hij heeft wel andere buitenspelers nodig om echt te renderen.
Post Reply