Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 15 May 2023, 16:06 Ik gun het Luuk echt niet om hier plan B te worden met zijn status. Daarnaast vind ik dat hij gewoon voldoet als basis 9.
Dat iemand voldoet betekent alleen niet dat het niet beter kan. Als PSV de keuze maakt om het met een ander soort spits te doen, dan zou ik het Luuk gunnen om een andere club te zoeken (VS/Mexico of zo) in plaats van pinchhitter bij PSV. Desalniettemin vind ik het ook prima als we met Luuk het nieuwe seizoen in gaan. Ik verwacht dat Ruud op hem rekent.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Maar hij rendeert nu toch ook prima? Alleen de combinatie met Til is eigenlijk te moeizaam als de tegenstander compact en defensief speelt.

Zonder al die 'lijn in het spel', 'we kunnen geen fatsoenlijke aanval opzetten' en 'het is echt 10x niets' heeft hij zonder die buitenspelers en rechtsback al 10 doelpunten in de laatste 11 Eredivisie wedstrijden. Moet je nagaan als er nog wel wat versterking bij komt.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Enerzijds voldoet Luuk, hij scoort en geeft leiding (althans zo lijkt het). Aan de andere kant is het ook echt een van de oorzaken van het stroperige voetbal. Bij het positiespel en de bal snel rond laten gaan speel je gewoon met tenminste 1 iemand minder (als Til er bij staat wellicht 2). Op dat gebied voldoet hij dus zeer zeker niet. Je bent echt heel beperkt met Luuk in de spits als je de bal rond wil laten gaan want hij laat zich nooit nuttig uitzakken als je op de helft van de tegenstander bent, de kaatsen zijn vaak slordig en ballen springen van zijn voet. Daar is het ook de spits niet voor maar als je ook op die manier wil spelen voldoet Luuk niet.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zonder Luuk respectloos te behandelen en hem in principe nog basiswaardig te vinden, snap ik heel goed dat mensen echt naar een ander type spits snakken. Ik zou heel graag zien dat PSV Fabio vast legt en hem voorin zet. Niets ten nadele van Luuk maar als pure voetbal liefhebber. Ik denk ie heel de Eredivisie aan gort schiet als je hem laat staan.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Luuk moest op het begin weer even wennen. Switchen van pinchhitter en leven in het Spaanse klimaat naar topspeler bij PSV in Nederland. Kreeg daarna vrij vroeg een vervelende blessure en moest er weer even in komen. Probleem is alleen dat het toen nog één maand tot de winterstop was. Dan kom je er ook niet lekker in als spits. Vanaf februari loopt het eigenlijk gewoon steady goed. Hij staat nu op 17 doelpunten en 9 assists. Ik vertrouw erop dat hij aankomend seizoen met de juiste versterkingen naar 25 doelpunten groeit. Als hij fit blijft natuurlijk. Ik verwacht dat Luuk een zekerheidje is. Ze zullen alleen naar een back-up zoeken.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het beste is er wel vanaf bij Luuk de Jong en ook dat irritante gedrag tegen de scheidsrechters hebben we onderhand wel gezien. Als de mogelijkheid er is doorselecteren.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 15 May 2023, 16:25 Enerzijds voldoet Luuk, hij scoort en geeft leiding (althans zo lijkt het). Aan de andere kant is het ook echt een van de oorzaken van het stroperige voetbal. Bij het positiespel en de bal snel rond laten gaan speel je gewoon met tenminste 1 iemand minder (als Til er bij staat wellicht 2). Op dat gebied voldoet hij dus zeer zeker niet. Je bent echt heel beperkt met Luuk in de spits als je de bal rond wil laten gaan want hij laat zich nooit nuttig uitzakken als je op de helft van de tegenstander bent, de kaatsen zijn vaak slordig en ballen springen van zijn voet. Daar is het ook de spits niet voor maar als je ook op die manier wil spelen voldoet Luuk niet.
Perez merkte gisteren op dat het met Ramalho, Brathwaite, Sangaré en De Jong in je as moeilijk voetballen wordt. Geen onware observatie, zo blijkt eigenlijk het hele seizoen. Waarbij het ook niet helpt dat Bakayoko nog erg springerig is, Teze noch Mwene nauwelijks iets bijdragen aan het aanvalsspel, El Ghazi werkelijk geen tegenstander voorbij komt en ook Til een totaal gebrek aan fijngevoeligheid in de schoenen heeft. Met als gevolg dat je een bijzonder voorspelbaar aanvalsspel laat zien, waar jongens als Xavi en Veerman de vlaggen op de modderschuit zijn. Kijk je intussen naar Feyenoord, bijvoorbeeld hun tweede goal gisteren, dan zit daar een dynamiek in om jaloers van te worden. Behalve een balvast middenveld en een solide defensie, heeft het type spits en zijn capaciteiten hier een grote invloed op.

Ik daarom graag een meer dan volwaardige concurrent voor Luuk de Jong komen, die wat anders meebrengt dan hij en ook een eerlijke kans krijgt om hem van de troon te stoten. Zou dat de verlenging van de huur van Silva betekenen is dat prima, maar anders is het echt zaak om een alternatief te zoeken. De hier al veelgenoemde Georges Mikautadze (22, Metz, mw €6M) lijkt me een ideale kandidaat, net als Zan Celar (24, Lugano, mw €3m) of Artem Dovbyk(25, SK Dnipro-1, mw €11, contract t/m dec 2023). Maar willen we echt vol voor die titel én CL gaan, dan kunnen we niet meer met Luuk de Jong en Yorbe Vertessen het seizoen ingaan. Laatstgenoemde is wmb sowieso gewogen en te licht bevonden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

deninho32 wrote: 15 May 2023, 16:35 Het beste is er wel vanaf bij Luuk de Jong en ook dat irritante gedrag tegen de scheidsrechters hebben we onderhand wel gezien. Als de mogelijkheid er is doorselecteren.
Die gaat nooit vertrekken natuurlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 15 May 2023, 16:48
DeEintovenaar wrote: 15 May 2023, 16:25 Enerzijds voldoet Luuk, hij scoort en geeft leiding (althans zo lijkt het). Aan de andere kant is het ook echt een van de oorzaken van het stroperige voetbal. Bij het positiespel en de bal snel rond laten gaan speel je gewoon met tenminste 1 iemand minder (als Til er bij staat wellicht 2). Op dat gebied voldoet hij dus zeer zeker niet. Je bent echt heel beperkt met Luuk in de spits als je de bal rond wil laten gaan want hij laat zich nooit nuttig uitzakken als je op de helft van de tegenstander bent, de kaatsen zijn vaak slordig en ballen springen van zijn voet. Daar is het ook de spits niet voor maar als je ook op die manier wil spelen voldoet Luuk niet.
Perez merkte gisteren op dat het met Ramalho, Brathwaite, Sangaré en De Jong in je as moeilijk voetballen wordt. Geen onware observatie, zo blijkt eigenlijk het hele seizoen. Waarbij het ook niet helpt dat Bakayoko nog erg springerig is, Teze noch Mwene nauwelijks iets bijdragen aan het aanvalsspel, El Ghazi werkelijk geen tegenstander voorbij komt en ook Til een totaal gebrek aan fijngevoeligheid in de schoenen heeft. Met als gevolg dat je een bijzonder voorspelbaar aanvalsspel laat zien, waar jongens als Xavi en Veerman de vlaggen op de modderschuit zijn. Kijk je intussen naar Feyenoord, bijvoorbeeld hun tweede goal gisteren, dan zit daar een dynamiek in om jaloers van te worden. Behalve een balvast middenveld en een solide defensie, heeft het type spits en zijn capaciteiten hier een grote invloed op.

Ik daarom graag een meer dan volwaardige concurrent voor Luuk de Jong komen, die wat anders meebrengt dan hij en ook een eerlijke kans krijgt om hem van de troon te stoten. Zou dat de verlenging van de huur van Silva betekenen is dat prima, maar anders is het echt zaak om een alternatief te zoeken. De hier al veelgenoemde Georges Mikautadze (22, Metz, mw €6M) lijkt me een ideale kandidaat, net als Zan Celar (24, Lugano, mw €3m) of Artem Dovbyk(25, SK Dnipro-1, mw €11, contract t/m dec 2023). Maar willen we echt vol voor die titel én CL gaan, dan kunnen we niet meer met Luuk de Jong en Yorbe Vertessen het seizoen ingaan. Laatstgenoemde is wmb sowieso gewogen en te licht bevonden.
Helemaal met je eens. In zijn totaliteit zit er te weinig voetbal in de ploeg. Wellicht als we dat kunnen verbeteren dat het spel van Ruud ook al beter tot zijn recht komt.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zeg niet dat De Jong geweldig is dit seizoen, maar hij is wel weer onwijs belangrijk geweest in belangrijke wedstrijden. Uit tegen Ajax maakt die de 0-1, tegen AS Monaco is hij bij beide goals betrokken, net als tegen Arsenal thuis. Tegen Ajax thuis maakt hij er 2 en tegen Feyenoord uit geeft hij een assist. Ja het ziet er allemaal niet heel denderend uit, en Fabio brengt heel veel energie, maar ik denk dat een spits het niet heel snel beter gaat doen in de topwedstrijden dan dat Luuk dit seizoen voor ons gedaan heeft.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 15 May 2023, 16:28 Zonder Luuk respectloos te behandelen en hem in principe nog basiswaardig te vinden, snap ik heel goed dat mensen echt naar een ander type spits snakken. Ik zou heel graag zien dat PSV Fabio vast legt en hem voorin zet. Niets ten nadele van Luuk maar als pure voetbal liefhebber. Ik denk ie heel de Eredivisie aan gort schiet als je hem laat staan.
Zo zit ik er ook in. Ik vind Luuk een geweldige gozer en ik zie echt wel zijn meerwaarde. Puur als liefhebber ben ik niet echt een fan; ik heb meer met spitsen die een man kunnen uitspelen, die iets geniaals hebben. Ik vind dat Silva een bepaalde energie brengt; dat zag je ook wel bij die 2-1: probeerde in 1 keer de bal naar Xavi te passen, werd onderschept maar in de rebound passte hij hem scherp en hard naar Xavi.

Ik vind een scenario waarin Luuk langzaam meer een pinchitter gaat worden, een logische, mits er een fatsoenlijke spits bij komt. Fabio kan dat zijn, maar is duur. Het zou mooi zijn als de scouting met een type Giminenez kan komen: een spits dus die niet krankzinnig duur is, maar wel een geweldige bijdrage kan leveren.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

danko-lazovic wrote: 15 May 2023, 17:39 Ik zeg niet dat De Jong geweldig is dit seizoen, maar hij is wel weer onwijs belangrijk geweest in belangrijke wedstrijden. Uit tegen Ajax maakt die de 0-1, tegen AS Monaco is hij bij beide goals betrokken, net als tegen Arsenal thuis. Tegen Ajax thuis maakt hij er 2 en tegen Feyenoord uit geeft hij een assist. Ja het ziet er allemaal niet heel denderend uit, en Fabio brengt heel veel energie, maar ik denk dat een spits het niet heel snel beter gaat doen in de topwedstrijden dan dat Luuk dit seizoen voor ons gedaan heeft.
Wat dat betreft zou het perfect zijn als je Fabio kunt behouden. Luuk in de topwedstrijden, Fabio in de wedstrijden waar de ruimtes klein zijn.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zonder zijn blessure (wat een contact blessure was) had hij 20+ gescoord.

Prima.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 15 May 2023, 15:07 Voor het gemak neem ik even aan dat met glasbak een onbetwiste basisspeler wordt bedoeld. En die hebben we zeker (minimaal) 4 nodig voor de genoemde posities.
Nee ik bedoel eigenlijk 4 vreselijke ruk spelers die nog slechter zijn dan wat we nu hebben. Anders is het natuurlijk totaal onrealistisch en ik heb geen zin om weer een heel jaar te lopen janken en te zeiken. :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat Luuk bij sommigen ook gewoon symbool staat voor de tactiek van Ruud. Luuk is binnen het spelsysteem van Ruud gewoon een belangrijke schakel. Als je puur naar de inbreng van Luuk gaat kijken dan is dat zeker prima.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Luuk de Jong is dezelfde speler als een paar jaar geleden. Je weet wat je aan hem hebt en je weet wat je niet aan hem hebt.

Samen met Til is het wel duo klompvoet. De combi Til-De Jong werkt alleen tegen teams als Ajax als je de bal niet hebt. Tegen kleinere teams is de combi Simons-Til of De Jong-Simons beter bruikbaar.

Luuk is goud voor een selectie. Altijd bijhouden. In het ideale plaatje heb je een fysieke sterk nummer 9 als backup (Lauritsen) en daarnaast een bewegelijke nummer 9 (Silva). Dat kan niet bij PSV. Dus moet je een keuze maken.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We hebben meer een type Pereiro nodig op 10. Een moderne speler die ook wat kan met de bal aan zijn voet. Menno1 zal het vast met mij eens zijn.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 15 May 2023, 19:06 We hebben meer een type Pereiro nodig op 10. Een moderne speler die ook wat kan met de bal aan zijn voet. @Menno1 zal het vast met mij eens zijn.
Doe maar Xavi gewoon aub 😂
Last edited by Ardbeg on 15 May 2023, 19:13, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 15 May 2023, 19:07
Standbeeld wrote: 15 May 2023, 19:06 We hebben meer een type Pereiro nodig op 10. Een moderne speler die ook wat kan met de bal aan zijn voet. @Menno1 zal het vast met mij eens zijn.
Doe maar Xavi gewoon aub 😂
Ook top natuurlijk, maar die speelt onderhand vaker als buitenspeler dan 10.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 15 May 2023, 19:09
Ardbeg wrote: 15 May 2023, 19:07

Doe maar Xavi gewoon aub 😂
Ook top natuurlijk, maar die speelt onderhand vaker als buitenspeler dan 10.
Daarom moet er een echte linksbuiten bij. Een type Dzsudzsák/Mertens graag. Dat mis ik echt. Die vrije trappen ook 😍
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat vond ik anders hele verschillende types... :)
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 15 May 2023, 19:13
Standbeeld wrote: 15 May 2023, 19:09
Ook top natuurlijk, maar die speelt onderhand vaker als buitenspeler dan 10.
Daarom moet er een echte linksbuiten bij. Een type Dzsudzsák/Mertens graag. Dat mis ik echt. Die vrije trappen ook 😍
Het liefst iemand die tweebenig is en een goed schot in de benen heeft. Iemand die daardoor net zo makkelijk rechts- als linksom de tegenstander voorbij gaat. Dan kan hij uitstekende voorzetten op het hoofd van Luuk afleveren én naar binnen komen voor een poeier.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja, zoals de twee die ik net noem. 😃
Last edited by Ardbeg on 15 May 2023, 20:09, edited 2 times in total.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2,327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik snak ook naar een meer dynamische spits dan Luuk. Maar: zo lang Ruud blijft, en ons positiespel en aanvalsplan voorspelbaar en matig, is een opportunistische spits wel fijn.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 15 May 2023, 19:06 We hebben meer een type Pereiro nodig op 10. Een moderne speler die ook wat kan met de bal aan zijn voet. @Menno1 zal het vast met mij eens zijn.
Bijna eens. Niet een type Pereiro: Pereiro!
Post Reply